<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea vauvansa saaneille!! :heart: :flower:

Mä olen tänään oikein uurastanu supistusten toivossa. Siivosin mein kodin yksin, mies yleensä hoitaa imuroinnin, mutta nyt senkin tein minä, pesin lattiat, pessy vessan ja suihkun. Äsken kipittelin rappuset alas ja ylös, jotta sain saunan lämpiään. Käytiin myös päivällä syömässä ja pari kauppaa kierreltiin. Seksiäkin tuli koitettua. Eli useempi ässä tän päivän aikana jo koitettu. Aikaseks ei toistaseks oo saanu kun selän kipeeks. Ja pientä nipistelyä alamahassa, mutta ei ainuttakaan supistusta. Jos ei näillä eväin mitään tapahdu, luovun yrityksistä ja odottelen kiltisti kolme viikkoa, äkkiäkös sekin menee :)

Ja niinkun joku sano, että puhdasta ainakin saa aikaseks, ellei muuta :D

Emeelia
 
Laurenille onnittelut nyytistä :flower:

Eikö HooÄssällä supistukset alkanukaan??? Mie jo nii aattelin et sie pääset kohta lähtemää!!

Miulla ollu alamaha vähän kipiä tänää, mut johtunee kai terkkarin otteista, ku sitä vaavin päätä kokeili..

Muutenki ollu jotenki taas sellanen pyörryttävä olo, mut huomasin just, et eipä oo tullu hirveesti taas syötyy tänää..

joten kaapin kautta sohvalle matkani käy!!

Neitiperho, mie heitän villin veikkauksen et mie oon siun kanssa täällä vielä syksymmällä :kieh: :kieh:

Äiti lpr ja niin ihana pieni :heart: rv 40
 
moikka vaan!

Ja onnittelut kaikille vauvansa saaneille :heart: :flower:

Olisi ihana tosiaan saada oma nyytti pihalle mutta ei taida vielä tulla. Supistuksia on joka päivä vähän,varsinkin öisin ja aamulla. Tällä hetkellä alapää hieman kipeä,sellanen outo...en tiedä mistä johtuu mutta odotellaan jos alkaa jotain tapahtuun.

Kävin etsimässä vattuja metsästä, mutta eihän ne vielä olleet kypsiä. No ajattelin että kerään mustikoita siitä edestä. No ei ollut niitäkään kuin maistiaiseksi. :(

Mies lähti keikkahommiin ja palaa vasta huomenillalla että toivottavasti ei nyt ala syntymään..ois kiva ajaa toista sataa kilometriä rekalla ja kiireellä kun ei se edes kulje hirveetä vauhtia. Täytyy ottaa rennosti kuitenkin et ehtii tännepäin.
Torstaina on se painoarvio taas,joten saa nähdä missä mennään.

T.hansu27 ja samusirkka 37+6
 
Onnea vauvan saaneet! :flower: :heart:

Itellä rv 39+2 ja oon ollut jo monta päivää tosi väsynyt; öisin oon hikoillut ja nukkunut huonosti kun hyvää asentoa ei ole löytynyt + taapero nukkunut levottomasti, ja päivisin en ole väsymyksestä huolimatta malttanut nukkua päiväunia vaan oon käyny ylikierroksilla ja ajatellut että nyt kerrankin kun on omaa aikaa niin se pitäis käyttää jotenkin järkevämmin. Miehellä on nyt pari seuraavaa päivää vapaata niin toivottavasti saan silloin levättyä ja vauva syntyisi loppuviikosta. Vaikka mitään synnytystä edeltäviä merkkejä ei oo ollut joten luulen että voi mennä vielä se pari viikkoa.. Mitään kikkoja en varmaan aio yrittää, seksi ei kiinnosta yhtään eikä siivouskaan; viimeksi siivosin kovasti ennen synnärille lähtöä ja olin sit tosi tosi väsynyt, kuntoilu on jäänyt tässä raskaudessa paljon entistäkin vähemmälle (jos vaan mahdollista) niin toivon ettei ole siinä mielessä liian rankka synnytys..
 
Onnea vauvansa saaneille :flower: :flower:

Mä en vielä toivo ihan jakautumista, sillä parasta ois, että tuis mieheni lomalla, kun tässä saapi sitten jännätä näitä kyyti- ja lastenhoitojuttuja jo ihan tarpeeksi muutenkin...Tekemistäkin vielä on, nyt olen tehnyt vielä vaippojakin, mitä tilattu on ja jotai varastoa tarttis olla, jos tilauksia tulee vauvan synnyttyäkin. Teen siis vaippabisnestä.

Jotain lähes kivuttomia suppareita välillä on, mitkä mulla melkein uutta, kun ei aiemmis odotuksis paljon etukäteen ilmoitellut. Vatsa toimii jatkuvasti, kuten aina mulla loppuraskauksis, aikas löysällä on. Olo ei enää paras, muttei valittamistakaan. Yöllä janottaa mielettömästi, samoin kovin hikoiluttaa, vaik hellekin jo meni. Huomenna mulla on neuvolalääkäri, varmaan melkein muilla se jo on ollutkin, mielenkiinnolla odottelen :)
 
very important baby ja Lauren-78 Hurjasti ONNEA vauvojen syntymän johdosta!!! :flower:

Käytiin mustikoita keräämässä tänään muutama tunti ja saunottiin äsken. Jos muuta en aikaan saanut niin selän ainakin kipeäksi. Vauva on liikkunut tänään tosi laiskasti. Onneksi huomenna on taas äitipolille kontrollikäynti...

Mairo rv 39+3
 
oli pakko tulla kurkkimaan tätä teidän pinoa, viimevuotisena elomassuna. :) tuli hurjan haikee olo kun muisteli kuinka ite viimevuonna istu päivät pitkät täällä lukemassa kohtalotovereiden kirjotuksia. :heart: ja nyt tyttö tulee jo vuoden.

hurjasti onnea teille kaikille vauvan jo syliin saaneille ja tsemppiä sitä vielä odottaville!!!

yopa, tyttö 11kk ja kasvava masuasukki rv28+4
 
Onnea kaikille vauvan saaneille.

Tänään kävin neuvolassa ja vakiterkkari oli palannut lomalta. Hänen mielestään ei vaikuta siltä, että ihan heti synnyttäisin. Kaikki arvot olivat vieläkin kohdillaan, tosin sf-mitta oli kasvanut viime viikosta aikalailla, mutta olikin eri mittaaja.
Tyyppi on tuolla mahassa aloittanut todelliset bileet ja mätkii menemään vähän väliä ja yrittää tulla kyljen kautta pihalle, rauhoittumisesta ei tietoakaan, paremminkin päinvastoin. Tänään on noita kivuttomia supistuksia tullut enemmänkin.

shihtzu + pikku apina 39+2
 
Onnittelut vauvautuneille! :flower:

Täällä valvottu kolmesta asti, supistelee n. 7-10min välein, mutta aika laimeita ovat vielä, ei näillä kyllä vielä synnyttämään pääse... Toivottavasti kovenevat ja tihenevät ennen seiskaa, jos ovat muuttuakseen ettei mies pääse lähtemään töihin... Sitten se onki muutaman tunnin tärkeässä kokouksessa ja kiinni sitä ei sitten saa... :/ Onneksi tytsy lähti eilen illalla jo mummolaan ettei sen hoidosta tarvi stressata...

Tiitu ja Eppu 37+1
 
Pepppi
täällä toinen kukkuja :wave:
mutta täytyy sanoa,että nukuin yön 2330-0600 pirun hyvin!vain kerran heräsin wc.ssä käymään ja samantien nukahdin uudestaan! tälläisiä öitä lisää =) :p
nyt lähdetään siskon luokse kyläilemään.palailen illalla :wave:

ajatar&vekara 38+5
 
Sone
Huomenta!

Tänne ei kuulu mitään muuta kun turvotusta ja suonenvetoa! |O Ihan uskomattoman tylsää ja aika vaan matelee. Ei vaan jaksas enää.

Marjankeruun taidan alottaa tänään ja mehunkeiton, siinä se aika kai menee. Kellarin siivosin eilen että saa mehut jemmaan. Joku harmitteli kun mustikoita ei ole saanut, tässä vinkki: Käy sellasesta paikasta mistä lumet on sulanut myöhään pois, esim jyrkät kallioiset maastot. Ekat kukinnot kerenny kuulemma paleltua kun tuli lämpimät aikaseen ja sitten yöpakkaset.

Onnea kaikille vauvoista! =) Oon niin kade etten kohta kehtaa tulla lukee tänne :ashamed:
 
:flower: Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:

Täällä edelleen palloillaan, eilen oli taas supistuksia, mutta eipä lähtenyt tilanne vieläkään etenemään siihen pisteeseen, että olisi päässyt ihan tositoimiin.
Eipä syntynyt meidän Väinö ennen laskettua, toivottavasti tajuaa kuitenkin itse lähteä syntymään ennenkuin käynnistystä suunnittelevat...

2 viikkoako tässä joutuu odottelemaan vielä? huoh :headwall:

chilitin ja Väinö rv40
 
Huomenta!!!

Ihana ku muitakin on jo kärvistelemässä laskettua päivää tai jopa yliaikaa :kieh:

Miulla kävely tekee taas vaihteex tosi kipeetä tuolla alhaalla... ja vauva painaa vasemmen puolen lonkkaa ilkeesti.. Eilen illalla aattelin et josko alkas jotain tapahtuu, ku vauva liikku ja samalla tuntu inhottava kiristävä tunne tuolla jossain, ni heti olin et nytkö ne kalvot puhkee tai jotain..mut ei..

Yölläkin sai kohtuullisen hyvin taas nukuttuu, kääntyminen tekee kipeetä, mutta muuten ok.

Mutta eipä kummempia tällä erää..

Tsemppiä SAIRAALAAN AIKOVILLE :kieh: , JA SIELLÄ JO OLEVILLE :kieh:

Ja koitetaan myö täällä olevat saada aika kulumaan jotenkin :kieh:

Äiti lpr ja niin ihana pieni rv 40+1 :headwall:
 
Lämpimät Onnittelut kaikille uusille vauvansa kainaloon saaneille!! =)

Eilen oli synnytystapa-arvio. Vauvalla kaikki kunnossa, pää jo tosi alhaalla, lääkäri sano tuntevansa vauvan pään sormellaan, inhottavan pelottavaa! Kohdunsuu oli jo auki sentin. Painoa vaavilla 2454g, joten kovasti sais vielä pysyä masussa muutaman vkon kasvamassa. Itellä olo, että ehkä pysyykin, koska suurempia synnytykseen viittaavia merkkejä ei havaittavissa, ajoittaista alavatsajomotusta ja -vihlontaa, mutta ei supistuksia, tosin enhän muutenkaan oo tuntenut niitä lainkaan koko raskausaikana. Ehkä ne tulee siten rajuina, kun on tosi kyseessä.
Pissas valkuiaista ihan vähän ollut jo parin vkon ajan, tilannetta seurataan neuvolakäynneillä. Verenpaineet pysyny normina, jaloissa tosi turvotusta, varsinkin jalkapöydissä ja välillä tekee kipeää kävellä tuon takia :( Pitää toivoa, ettei raskausmyrkytys iske. Lääkäri eivakuttanut olevan yhtään huolissaan siitä, totesi, että valkuaista pitäis olla paljon ennenkuin hälyttäää. Usein kuulemma loppuajasta munuaiset on niin kovalla rasituksella, että joillekin se kerää valkuaista.

Hyvä fiilis jäi lääkäri käynnistä, odotin, että olisi juteltu edes jotain synnytyksestä, mutta ei mitään, ei edes kysynyt, millä fiiliksellä kohtaan moisen tms.. Nooh, pääasia, että tutki apikat ja kaikki ok.

Jospa minäkin aloittaisin leivontaurakan pakastimeen syksyä varten. Yritetään jaksaa vielä kantaa masujamme muutama vko :)

sipe81 rv 37+4
 
Sone
Onko muilla pyörrytystä ja huippausta? Eilen kävin neuvolassa ja kaikki ok, nyt aamulla alkanu pyörryttää. Onneks tulee vieraita, jos tänne pyörtys niin vähän olis esikoiselle traumaa siinä...
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pepppi:
Onko muuten vielä Turkulaisia jotka eivät ole päässeet tosipuuhiin?
Täällä on Pepppi ainakin yksi Tyksiin menijä, joka odottaa malttamattomana lähtöä! Tosi moni tyksiläinen on jo nyyttinsä saanut, joten jospa mekin jo tällä viikolla päästäisiin...

Näin unta viime yönä (ja sitä edellisenä), että poika syntyi ja sitä aiempana yönä näin unta tyttövauvan syntymästä :)

Mua on ny sen poksahduksen jälkeen supistellut iltaisin suihkussa ja kun menen siitä sänkyyn noin tunnin ajan, mutta sitten voittaa uni enkä tiedä supistuksista mitään... eli voitte siitä päätellä etteivät kovin kipeitä ole :kieh:

...hassua että odottaa kipukokemusta...

Upp3:sta näin kans unta, lähti synnäriltä samaan aikaan kuin minäkin nyyttinsä kanssa, joskin meillä on aika pitkä tuo välimatka, mutta unessahan kaikki on mahdollista :LOL: Saas nähdä onko vaan nettipimennon vuoksi pois keskusteluista...

Lilli-85 ja Tatjana-80 taitaa tulla seuraavaksi vauvauutisia kertomaan =)

...niitä odotellessa lopetan nämä löpinäni.

Tsemppiä kaikille kärsimättömille ja sitä liukuvoidetta etenkin kaikille jo yliaikaisille odottajille :hug:

Soma & Vaavi 39+1
 
Täällä sitä vielä ollaan yhdessä kasassa.

Äsken ku heräsin ja kävin vessassa, ni limatulppa irtos tai ainaki osa siitä. Yö meni suht hyvin nukkuessa. Nyt on vaa masu jotenki "höntin" olonen, johtuu varmaa siitä et eilen kesti reilu kolme tuntia noi jomottelut.

Jossain vaiheessa pitää lähteä pojun kanssa käymää kirjastossa palauttaa kirjat ja piirretyt. Josko se kävelylenkki sais taas jotain aikaseks. :)
On tää jännää, ku ei tiiä mitä tapahtuu ja millon.

TiituKoolle tsemppiä ja toivottavasti pääset tänään tositoimiin. :wave:

Nyt pitää mennä laittaa aamupalaa.


 
Onnea taas vauvan saaneille! :flower:
Meidan vauva syntyi viime yona! Unessa nimittain... :LOL:
Unessa pidin sylissa pienta vauvaa ja ihmettelin miten kuiva iho hanella oli, ja ajattelin, etta johtuu varmaan siita etta lapsivesi oli loppunut kokonaan. :)
Hooas: minulla kolmannen synnytys kaynnistyi limatulpan menemisella: se lahti aamulla ja siita alkoivat supistukset pikkuhiljaa koveta. Illalla syntyi poika. toivottavasti paaset tositoimiin ihan pian! Ja muutkin halukkaat tietty! :)

Helmi71 rv 39
 
Onnea kaikille vauvan saanneille :flower:

Tsemppiä niille jotka ovat pääsemässä tositoimiin!!!

Taas sain nukuttua ihanasti. Kahden tunnin välein kävin veskissä. Yöllä olin niin väsynyt ,että oikein toivoin ettei synnytys käynnistyisi ,jotta saisin nukkua. Nyt edelleen väsyttää ja tylsistyttää. Kauppaan pitäsi raahautua ,kun vain jaksaisi. Huomenna onneksi neuvola. Kiva saada tietää onko paikat edelleen auenneet.

Just luin jstain ,että vauva liikkuu synntytykseen asti ihan normaalisti. Vanhan uskomuksen mukaan liikkeet rauhoittuvat. Ehkä näin luullaan ,kun tilan takia liikkeet muuttuu niin erilaisiksi. Mä en ainakaan edes tunne kaikkia liikkeitä ,mutta ne näkyy.

Nyt leikkiin tytön kanssa...
-Poni ja Manteli 38 tasan
 
Terveisiä meiltäpäin, ihana päivä kun aurinko paistaa mutta ei ole kuuma! :flower:

Sain juri päätökseen kahden tunnin urakan, pesin tästä alakerrasta kaikki ikkunat, eli meillä tässä keskikerroksessa on olkkari, keittiö, ruokasali, eteinen ja veski. Joka huoneessa (paitti veskissä ) isot ikkunat, oli tekemistä mutta oli sen arvoista. Nyt odottelen että verhot pyörähtää koneessa, saan puhtaana nekin takaisin ikkunaan! On ihan voittajafiilis :)

Ajatella, että viikon kuluttua tähän aikaan saatan maata jo synnytyssalissa kalvot puhkaistuna, tai osastolla cytotecit masussa odottamassa suppareita... Hurjaa, jännittää. Tänään itku silmässä suukottelin ja sylittelin lapsia, jotenkin ne vaan on niin ihania että pitää sitä toitottaa niille kokoajan. Joskus tuntuu pelottavalta, että 1v3kk ihanuus on kohta jo ISOsisko, vienkö minä siltä nyt lapsuuden kun seuraava syntyy näin pian... no, tunne menee nopeasti ohi, minä jaksan rakastaa jokaista pientä joka tänne meille syntyy :heart:

Jotta mulla ei syksyllä ja talvella olisi turhaa ajanpuutetta, toteutan vihdoin jo 15v takaisen tavoitteeni ja asetun ehdolle kunnallisvaaleissa. Eihän sitä ensikertalaisena uskalla toivoa läpimenoa, mutta saanhan sentään naamaa tutuksi. Mulle tuo energiaa, kun kotiäitiyden aikaankin saan tehdä mielekästä muutakin. Nyt 2v ajan olenkin jo opiskellut venäjän kieltä myös, harrastusmielessä tosin.

Nyt laittamaan lounas tulille, tänään lapset saivat toivoe (=3v ilmoitti mitä syödään) ja menu on sitten spagettia ja jauhelihakastiketta. Kelpaa muillekin =)

Jabba ja Alma 37+0
 
Hellou!

Täällä vielä. Eilinen siivousurakka ei tuottanut ainuttakaan supistusta. Ajattelin, että yö menee pilalle, kun sain selkäni niin kipeeks, mutta ei onneksi. Nukuin ihmeen hyvin.
Tänään viä siivoon typykän huoneen ja ripustan parit verhot, sitten vaan kiltisti odottelen synnytystä ilman poppakonsteja.

Jännä juttu, kuinka kärsimättömäks sitä näin loppuajasta tuleekin, vaikka hyvin tietää, että vaavi ennenpitkää tulee. Kaikki nää kuukaudet jaksanu odottaa, niin mikä siinä on että muutama hassu viikko tuntuu ihan ikuisuudelta?

Kuinkas muuten sitten tehdään, kun kaikkien pienet on syntyny? Jatketaanko keskusteluja tua vauvapuolella vai meinasitteko vaan siä kerhossa kirjotella?

Jaksamista ja malttia kaikille!

Emeelia
 
neuvolakuulumisia!

paino 550g
turvotus+++++++
sf 34,5
pissa puhdas
paineet 116/83
sykkeet 150
liikeet ++

muuta ei sitte otettukkaan ja terkka yllätti ja päästiin ultralla kurkkaamaan. tosin eipä siitä paljon mitään enää nää ku kaveri on jo niin kippurassa mut pää oli hyvä ettei jo puoliksi ulkona ja kiinnittyny on ollu jo viime viikosta asti joten siis lähtökuopissa ollaan!

salamanteri&steve 39+5 :heart:
 

Yhteistyössä