<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Huomenta!

Täälläkin ollaan vielä paikalla. Illalla tuli muutama aika kipee supistus, mut meni ohitte ku olin jonku aikaa makoillu sängyssä. Ja nytkin välillä tuntuu pientä nipistelyä alavatsalla/kohdun suulla.
Ja arvatkaa millä sain illalla noi supistukset aikaseks? Nännien hieronnalla! :LOL: Ei tarvinu aina ku hetki hieroa, ni heti meni masu ihan kivikovaks ja rupes sattumaa alavatsaa. Pitänee alkaa säännöllisesti harrastaa tota touhua josko se sit jossain vaiheessa sais aikaseks lähtö supistukset. :D
Muuten ei oo mitää merkkejä, ei mitää erikoisempaa vuotoa tms. :/

Yhen kaverin kanssa sovittiin eilen, että tulevat lasten kanssa meille torstaina päiväks. Alkukesästä kun sovittiin hänen kanssa että me oltas pojun kanssa menty niille, niin oli päässyt kaveri yöllä tositoimiin, joten jäi vierailut sillä kertaa käymättä. Josko nyt kävis mun kohalla samallalailla.

Yks kaveri ennusti lauantain hääjuhlissa, että tää meijän pikkunen syntyy tänään tiistaina, miehen sisko ennusti että syntyy ens yönä. Ja miehen siskon mies taas ennusti, että menee 5 päivää yli, eli ens ke syntyis. Saa nähä kuka osuu lähimmäks. Ite veikkaan, että tuo viimonen ennustus menee lähimmäks. B)

Nyt aamupalalle. :wave:


 
Hello!

Tässä taas surffailun tuotoksia meille kärsimättömille ;)

Synnytyksen käynnistysvinkkejä:

* rakastelu (sperma sisältää hormonia joka pehmentää kohdunkaulaa)
* raparperin syönti
* vyöhyketerapia
* käveleminen
* siivoaminen (lattianpesu (yksi toimivaksi todettu havainto), saunan siivous, ikkunoiden pesu jne.)
* kantapään hieronta (vyöhyketerapeutit käyttävät) -> linkki
http://us.geocities.com/odotus/vinkit/vyohyke.html

Noista itselleni uusi asia oli siis tuo raparperin syönti... mihinhän se perustuu jos mihinkään?
Osaako kukaan sanoa?

Mä haluuuuuuuun jo Vaavin syliin!!!

Soma & Vaavi 39 tasan
 


Moi vaan!

Paljon onnea kaikille jo vauvansa saaneille!!

Täälläkin hermot välillä ihan kireellä ja väsyttää ja on huono olo, oksettaa :x ei viittis mitään tehä! siivoukset ihan unohduksissa. ukko meinas jo yks päivä huolestua ku en muistanu heppoja käydä kattoon ja lattian luutuaminen unohtu :LOL: alkaa kuulemma olla jo vakavaa. onneksi hevoset ei ole mun vastuulla!!

kyllähän tästä jo joutais synnyttään :D koitetaan jaksaa vielä viime metrit :wave:

Triine ja trinsessa 37+2
 
Tulinpa vain puumerkkini jättään, täällä edelleen.
Tänään jo parempi päivä kun eilen. Vaikka yö menikin valvoessa, kylkee piti kääntää koko ajan ja asentoo hakee.
Jospa jo sais aikaseks siivottua. Oonkin harkinnu ja alottanu sitä pari päivää.

Mikäs ihmeen flunssa-aalto meihin on iskeny, täällä kans kärsitään tukkosuudesta!

Tukkonen ja odottava Emeelia

 
Huomenta..

Neuvolassa käyty, jälleen kerran..

rv 40
paino +500g/vk yht. 19.1kg :whistle:
RR 127/88
pissa ok
Hb 135, kiitos raudan
sf 36, pysyny samana jo 3vk
RT, syke 130, liikkeet ++
ja päästä ei meinannu saaha enää otetta, että ulos päin se ois tulossa :D , mutta millon..niin sitä ei tiedä kukaan :headwall:

Liikkuminen tekee kipeetä joo, kun sen pienen pää on tosiaan kivasti tuolla.. sohvalta ylös nousu on äly hankalaa.. mitäköhän muuta.. Syyä tekee mieli kokoajan, herkkuja varsinki :p

mutta kaipa tää tästä.. Pelottaa vaan mahdollinen käynnistys :eek: , vaikka onhan tässä aikaa 13vrk käynnistyä itekseen.. niiku esikoinenkin loppujen lopux teki..

Ja niinhän taiskin olla että Upp3 oliki netti pimennossa muuton takia!! mutta muuttohan on voinut tehä tehtävänsä =)

Toivotaan synnytystuulia meille kaikille :D , täällä ainakin on tuulta ja viileetä ilmaa :kieh: ja miulla ei oo pitkiä housuja mitkä mahtus jalkaan :LOL:

Jos on tällänen viilee ilma, ni millo vauvan saa viiä ulos eka kertaa??? pitääkö se oottaa se sama n. 2vk ku talvelkii vai mite??

Näihin tunnelmiin

Äiti lpr ja niin ihana pieni rv40 :headwall:
 
Hyvä lista Soma !! :D Taidetaanpa laittaa käytäntöön heti tänään! :D :D :D Pesuhuone on ylösalaisin ja ehkä sitä raparperiakin vielä jostain kaupasta löytyy! (Ehkä se on raparperin oksaalihappo, vaimikäliehappo, joka ehkä aiheutta jotain???)

Pepppi ja Neiti huomenna 39 tasan
 
Huomenta päivää!

Flunssaa täälläkin.... ja supisteli taas niin että jo elättelin toiveita että päästään synnyttään... mutta ei! Yöllä näinkin sitten unta pienestä pojasta jonka ÄITINI oli synnyttänyt ja sitä menin sairaalaan kattomaan... en enää ees usko että tää syntyy! :LOL:

Pitäisköhän munkin alkaa jynssäämään kynsiharjalla lattioita ja tuo kylppäri ja saunapuoli on oottanut siivousta jo kauan! Kunhan täs eka lähtee käyntiin, ihana oli nukkua pitkään oman ukon kainalossa! Sillä alko loma mutta saa nähä kuinka paljon sitä ehtii näkemään..

Tänään rv 39! Viimene viikko lähti käyntiin... (plus sitten ne kaks muuta..)
 
Onnittelut jälleen uusista vauvoista!


Poksahtelu, mitä se on? Mulla ei ollut mitään "poksahteluja" esikoiselta, eikä oo ollut tässäkään raskaudessa... Lapsivedet meni esikoiselta synnytyssalissa, kun kätilö puhkaisi kalvot, en muista, että siitä(kään) olis mitään ääntä kuulunut?

Luomista on ollut puhetta. Mulla kasvoi viime raskaudessa yksi luomi suureksi. Näytin lääkärille, joka sanoi sen olevan hyvälaatuinen rasvaluomi, mitkä ovat tyypillisiä iäkkäille ihmisille. Mulla oli silloin ikää 24, että niin iäkäs. No, poistatin sen luomen synnytyksen jälkeen, mutta tän raskauden aikana SAMA LUOMI on kasvanut siihen uudelleen!! Mielenkiintoista, ettenkö sanoisi. Täytyy taas näyttää sitä lääkärille, jos mulla nyt on loppuraskauden lääkäriä. Oma th lupaili painoarviotakin, mutta nyt on ollut joka viikko eri sijainen ja ne on olleet sitä mieltä, ettei edes lääkäriaikoja ole vapaana. (Viimeeksi th-kätilö sijainen sanoi käsikopelolla vauvan olevan täysiaikaisena n.3,5-3,7kg, eli pikkaisen pienempi, mitä esikoinen oli.)

Lapsen päivähoidosta kyseli äiti lpr. Meillä esikoinen (3v 4kk) jäi pois päiväkodista, kun mun äippäloma alkoi. Hyvin on riittänyt tekemistä kotona ja etenkin pihalla muiden lasten kanssa. Asutaan rivarissa, missä on tosi suojainen takapiha, ja näitä 3-5 vuotiaita lapsia on aika sopiva määrä, 3 poikaa ja 3 tyttöä. "Kyläilevätkin" jo toistensa luona. Syksyllä poika menee sitten srk:n päiväkerhoon ja jos jostain löytyis joku liikuntakerho tms. voisin tuon kyllä viedä sinnekin energiaansa purkamaan...

(.) sellaista, että vauva päätti sitten yön aikana kääntyä poikittain. Sain itse pyllystä kevyesti tönimään vauvan kääntymään takas oikeinpäin, tosin on sit koko päivän jumpannut siellä ihan mielettömästi, käynyt välillä poikittain, välillä taas rt. Tilaa näköjään edelleen riittää - ja mistään kiinnittymisestä ei tietoakaan!
No, itsellä ei kyllä ole vielä kiire synnyttämään. Meinattiin vielä ensi viikon viikonloppuna viettää miehen kanssa romanttista viikonloppua elokuvan, ravintolaillallisen ja hotelliyön merkeissä. Sen jälkeen kahdenkeskinen aika onkin sit niin kortilla ainakin sen ekan vuoden, että täytyy nyt ottaa kaikki ilo irti!

t. Hemuli 37+2
-outolintu, joka ei vielä odota pääsyä synnärille- olenko ainoa???
 
Oho, lahtipa vilkkaasti tuo edellinen viesti. Siis lapsivesi sen kun vahenee. Jos mennaan 50 milliin ja sen alle, kaynnistys on vakavasti otettava vaihtoehto. Sydankayra naytti onneksi niin hyvalta, etta laakari totesi ettei tarvitse tulla seurantaan ennen sunnuntaita (joka on taalla arkipaiva). :D Vauva oli tosi vilkas kayraa otettaessa, liikkeita tuli ihan mahdottomasti mika miellytti laakaria kovasti. :)
Supistuksia ei ole, ei limaa eika minkaanlaista vuotoa, joten tiiviisti viela yhtena kappaleena olen taalla.
Hemuli kysyit onko muita jotka ei odota synnarille paasya: mina en kauheasti, ainoastaan siina mielessa kylla, etta haluaisin synnytyksen kaynnistyvan itsestaan, enka millaan haluaisi kaynnistysta, mutta muuten olen kylla ihan tyytyvainen viela tahan olotilaan. Jotenkin kai jannittaa se uusi tilanne mihin joudutaan kun talossa on taas vauva, kun nuo 3 isompaa ovat jo noin "isoja" eli 10, 8 ja 4 -vuotiaita.

Niita supistustuulia vaan kaikille jotka niita haluavat... :)

Helmi71 38+6
 
Viela kysyisin teilta tuosta lapsiveden maarasta. etta mitataanko teilla sita kun kaytte ultrassa?
Olen aina luullut etta sita on raskauden loppuvaiheessa litran verran, mutta nyt olen ymmartanyt etta normaali maara on siina 1,5 dl.
Taalla ei mitata sita rutiinisti ultrassa, vain jos nakyy etta sita on vahemman kuin pitaisi.


Helmi 38+6
 
Yli mennään, eikä mitään merkkejä et vois syntyy lähipäiväinä, mut en mä sellasia välttämättä odottelekaan kun yks lapsista on alkanu syntyyn, niin ettei mitään tuntemuksia ollu etukäteen... mut kolmesta muusta on ollu kyl tuntemuksia

Joku puheli tuosta oksettavasta olosta, ni mä olen kahden ekan kohdalla oksentanu kun on alkanu tuleen kipeitä supistuksia ja kahdesta muusta ollut pahoinvoiva ilman oksennusta.

Multa ei ainakaa ole koskaan mitattu lapsiveden määrää, viime torstaina lääkäri vaan sano et normaalilta näyttää lapsiveden määrä. Aika yllättävää että sitä on noin vähä, must ainaki viimeks tuntu et sitä tuli vaikka kuinka paljon, oikein lattia lainehtien :whistle:

Meil ei mitkää ässät näytä auttavan, ei muuta kuin odotellaan rauhallisin mielin....
 
neitiperho
Ei mulla ainakaan ole missään vaiheessa veden määrää mitattu. Lääkäri ja kätilö on arvioinu sen lääkäritarkastuksen/neuvolan yhteydessä ja aina ovat vaan todenneet, että normaali määrältä näyttää.

Haluu tästä flunssasta eroon :wave: Halukkaita vaihtamaan nokkaa???!!!!
 
Tiistai-iltapäivää!

Jopas on syksyinen sää ulkona. Lapaset sai neidille kaivaa käteen jo kun aamupäivällä puistossa käytiin jonkin aikaa leikkimässä. Hurr.. Toisaalta positiivista on se että öisin ei ole hikoiluttanut juuri yhtään kun yöt niin viileitä. Sopii siis ainakin mulle!
ÄITI LPR kyselikin vauvan kanssa ulkoilusta jos säät viileitä vauvan syntyessä. Meidän tyttö syntyi elokuussa -06 ja kun kotiin päästiin niin säät muuttuivit kerrasta syksyisen viileiksi. Ulkoilu saatiin kuitenkin aloittaa ihan normaalisti heti kotiuduttuamme sairaalasta, olisko neiti ollut 1 viikon ikäinen kun ekaa kertaa oltiin vaunuilemassa. Joten ei pitäisi nää alkusyksyn kelit vielä viivästyttää pahemmin ulkoilemaan pääsyä.

Neuvolassa pyörähdin aamusta. Kaikki ihan ok..

Painoa +500g
Pissa puhdas
Paineet hiukka kohoamaan päin 137/81
Sf-mitta 33cm sama kuin viikko sitten
RT ja syke 142

Viikon päästä ois taas mentävä,ellei mitään poju ole päättänyt toisin. Tytön 2-vee neuvolakin ois samalla kerralla sitten. Saa kyllä mies lähteä mukaan ens viikon käynnille, en jaksa sitä huutoa ja rimpuilua neidin kanssa siellä neuvolassa, kun toisella on hätä kun äitiä tutkitaan. Kerran erehdyin neidin ottamaan neuvolakäynnilleni mukaan ja se kerta jäi kyllä viimeiseksi! :/ Mutta jospa sitä ens viikon käyntiä ei vaikka tarviiskaan enää,toive ajattelua.. :whistle:

Mies toi tossa ruokatunnillaa yhden laatikon vielä mansikoita kun oli asiakkaaltaan saanut niin edullisesti. Aivan ihanan makeaa laatua ovat, piti jo iso kupillinen niitä syödä tossa äsken. :p Pitäis alkaa laittamaan niitä rasioihin ja pakkaseen, mutta taidan suosiolla jättää iltaan sen urakan. Onneksi jo kaksi laatikkoa pakkasessa valmiina mansikoita, saadaan sitten pitkin talvea herkutella mansikoilla.

Postimies toi juuri tilaamani pyörillä liikuteltavan vauvansängyn. Pitänee lähteä aukomaan pakettia ja tutkimaan millainen kapistus sieltä oikein löytyy. Sitten jos vielä hetkeksi köllähtäis neitosen seuraksi päiväunille itsekin.

Vointeja kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 38+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja Madison:
Pitäkäähän peukkuja, ettei minun tarvi lähteä synnyttämään vielä! :attn: Keskiviikkona olisi neuvolaan meno ja torstaina äippäpolille painoarvioon...

-Madison rv 38+4
Hemuli, et ole ainoa outolintu! Mie haluun synnyttään vasta loppuviikosta aikasintaan... Ja saanpas tietty tahtoni läpi jä kärvistelen kotona vielä syyskuussakin... Sitä tosin en halua... joten viiden ässän metodi otetaan loppuviikosta käyttöön!

-Madison rv 38+5
 
lauantaiaamuna 2.8 klo 4.09 :heart:

Tytöllä painoa oli 3,510kg ja pituutta 49cm. Eilen tultiin kotiin:) isoveli on vähän ihmeissään, mutta tyytyväinen:)

Onnea kaikille muillekin vauvansa jo saaneille, kirjoittelen ja lueskelen lisää sitten kun pystyn istuskelemaan :ashamed:

vib ja pikkuneiti
 
vib Paljon Onnea Prinsessasta :flower: .

Täällä oli viime yö hyvä. Veskissä kävin vain 2 kertaa koko yönä. Eilen illan suppaili ,mutta ei mitenkään kipeästi. Tänään myös masu pinkeenä ,mutta ei muuta. Äsken kävin reippalla vaunulenkillä tytön nukuttamassa. Ihanaa ,kun saa taas liikkua !!! Vaikka lonkkia juilii ja mahaa vihloo niin reippaan kävelyn aikana kivut unohtuu.

Meillä esikko syntynyt myös 8/06 ja saimme heti alkaa ulkoileen ,kun kotiin pääsimme. Viikon tosin olimme sairaalassa. Mutta mitenkään ei tarvinnut totutella ,vaikka pieni oli vauvamme. Paljon sai kyllä pukea.

Mulla on jotenkin näin synnytyksen lähestyessä kova huoli pikkuisen voinnista. Tarkkailen vähän väliä vauvan liikeitä. Vauva liikkuu myös aika vähän ,vaikka eihän liikeiden pitäsi vähentyä missään vaiheessa. Myös sairaalaan ehtiminen hirvittää, kun paikat niin kypsät. Kaksi mun ystävää oli samassa tilanteessa otettu osastolle ja kalvot oli puhkaistu. Koitan malttaa torstaihin odottaa ja jos neuvolassa todetaan kohdunsuun edelleen auenneen niin sitten voisin pyytää päästä ä-polille.

Nyt lepäämään.
-Poni ja Manteli 37+6
 
very important baby hurjasti onnea pikkuisesta!! :flower:

Mulla on tylsää...en jaksa tehdä mitään, väsyttää, on nälkä....phuuh...pakko mennä tekeen jotain ruokaa. Ja sit kaikenlisäks tänään ärsyttää ihan hulluna tää maha! :/ haluan jo synnyttään!! :|
 
[/b]very important baby onnittelut tyttövauvasta! :flower:

mä muuten totisesti toivon,et tää mun mieletön jatkuva närästys loppuu sitten kun vauva syntyy.. :x
saa nähdä syntyykö kellään muuten perjantaina vauvaa..ois meinaa mielenkiintoinen päivämäärä 080808 :p miehelle sanoin,et huomenna pitää useeseen kertaan sitä yhtä S:sää harjoittaa,jos ois vaikka hyötyä siitä..oishan se metka päivämäärä.vaikka ei sillä väliä,koska vauva syntyy kunhan on terve :heart:

nyt meen taas.. :wave:
ajatar&vekara 38+4
 
Äippäpolilla tuli sitten käytyä, oli ihan tyhmä reissu :(

Ensinnäkin oli ajat melki tunnin myöhässä ja sitten oli taas eri lääkäri :( , sellanen naislääkäri ja oli todella tyhmä :( . Edellinen lääkäri oli sitä mieltä että aika hepposin perustein leikataan ja varsinkin meidän tilanteessa kun sikiö on jo luokiteltu makrosomiseksi ja ollaan insuliinikuurilla ja on vielä tämä pääjuttukin. Tämä lääkäri oli sitä mieltä että jos mä en pysty ponnistamaan, niin sitten käytetään imukuppia ja koitti käsikopelolla mahan päältä ja sano ettei täällä nyt niin iso vauva ole :/ . Samalla tavalla edellinenkin sano, mutta sitten ultras ja oli ihan eri mieltä, sano että onkin tosi iso vauva. Tää lääkäri ei tehny ultralla minkäänlaista painoarviota, ei kuulemma tehdä kun kahden viikon välein, eli nyt ei sitten tiedetä onko siitä insuliinista mitään apua :/ .
Mä sitten sanoin sille että en halua käytettävän imukuppia missään tilanteessa ja kuulemma sen lääkärin mielestä nyt sitten teen tästä ihan riitelyn. Ilmeisesti en saa sanoa omia mielipiteitä tai muutakaan, alan hänen mielestä heti "riitelemään". Ja minkä takia kulutan heidän resursseja siihen että he ottaa lapsivesinäytteen, jos olen päättänyt että haluan mut leikattavan. Tuli vaan sellanen olo että sori kun olen tulu paikalle. No, ne otti sen näytteen ja jos keuhkot on kehittyny, ni sitten ens viikolla kai käynnistetään jos suostun alateitse synnyttämään. Poru pääsi :'( , pelkään että vauvalle sattuu jotain synnytyksessä.

Että näin, nyt on sitten lapsivesipunktion takia fyysisesti kipee, väsynyt ja huono olo. Ja lääkärin takia henkisesti todella kurja olo :( .

Onnea vib vauvasta :flower:

salah ja masa 37 +1
 

Yhteistyössä