<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Salah ja masa ilmottautuu :). Ei olla synnytetty vielä :kieh:

Tänään on ollu kieltämättä aikas kauhee päivä. Miehen kanssa lähdettiin treelle koeajaan sellasta autoo mitä mies on kattellu ostomielessä. Matkalla masa alko liikkumaan aikas kovasti ja samalla tais sitten alkaa todella kipeät supistukset Eli siis masa tunki päällään ja supisteli ja se oli oikeesti aivan kauheen kivuliasta :( . Samaan aikaa maha meni sekasin, alaselkää jomotti ja lonkkiin sattu. Oli hieno olla koeajolla :( . Tunnin verran se kesti ja sitten loppu :/ . Siitä jäi sitten sellanen hassu tunne mahaan mikä on ollu koko päivän. Saunaan mentiin miehen kanssa tossa hetki sitten ja nyt on sitten järkyttävät menkkakivut. Jos tää nyt olis sitä itseensä :/

Huomenna olis sitten äippäpolille taas painoarvio ja sitten se lapsivesinäytteen otto. Jännittää, ei se näytteen otto vaan se mitä ne nyt sitten meinaa seuraavaksi. Mua on alkanut pelottaan toi synnytys ihan kauheesti. En tiedä edes haluanko synnyttää alateitse, kun on niin paljon noita riskitekijöitä. Pelottaa että jommalle kummalle sattuu jotain :( . Huomenna ollaan toivottavasti taas hiukan viisaampia kaiken suhteen. Verensokeri on ollu tänään ja eilen hyvä, jos masa olis nyt sitten lopettanut liikakasvamisen :)

Onnea jälleen kerran vauvautuneille :flower: . Mäkin haluun jo

Nyt iltapalan tekoon, taidan pistää pizzaa uuniin, palailen huomenna kertoon kuulumiset äippäpolilta :wave:

salah ja masa 37 tasan
 
Onnittelut taas kaikille vauvatuneille!!! :flower: :hug:

JA voimia teille jotka vielä odotatte! :hug:

Itestä tuntuu jännälle lukea täällä näitä teidän odotusjuttuja, kun oma vauveli tuhisee jo kainalossa.. :heart: On se kyllä ihmeellistä ku miettii, että tuokin tyttö ois voinu olla vielä 4 viikkoa masussa, jos ois se 2 viikkoa menny yli.. mut parempi näin päin!!

Meillä on mennyt pikku-prinsessan kanssa hyvin! Vauva on tosi tyytyväinen, nukkuu ja syö, väliin on jo tunninki hereillä, mut silloinkin vain katselee tyytyväisenä ympärilleen.. tosi kiltti vauva kyllä ollu tähän asti.. :heart: Ei oo paljo itkuääntä kuulunut, sillon ku haluaa maitoa, niin ähisee ja hamuaa ympärilleen. Ihana toinen :heart: Esikoinen oli kyllä samallainen tuossa iässä ja oli myöhemminki tosi helppo, joten täytyy toivoa että sisko ois tullut isoveljeensä... vielähän ne koliikki-itkut ehtii kyllä alkaa, joten ei uskalla liikaa hehkuttaa!!

Ite oon toipunut ihan hyvin synnytyksestä. Jälki-supistuksia ei oo enää tullut pahemmin ja vuotokin on aika niukkaa. Särkylääkettä ei oo enää tarvinnut syödä ja muutenki olo ihan hyvä. Tosin hemoglobiini laski synnytyksessä 134:stä 94:ään (menetin niin paljon verta), ni se väsyttää. Ja toki nuo yöheräämisetkin. Mut täytyis muistaa käyä ostamassa rautaa ja syödä sitä....

Tällasia tänne, voikaa kaikki hyvin ja tsemppiä teille vauvamasut synnytykseen!!! :hug:

Annilia & Nuppu 6pv
 
Iltaa mammat!
Kovasti ootte taas jutellu täällä. Me oltiin tänään puuhommissa, eikä juurikaan suppareita tullu. mä siis odottelen tätä varmaan vielä jouluna :LOL:

Oltiin perhevalmennuksessa tänään, oli ihan mukava juttu. neuvolantäti kysy että nähdäänkö vielä keskiviikkona, olin että no juu... perjantaiks ollaan pikkunen tilattu syntyväks, juu niin varmaan :LOL:

Meidän vaunut on tänään lähetetty Saksasta eteenpäin. Voi kun tulis jo tällä viikolla, mut tuskinpa tulee... :/

Nyt iltapalalle!
 
Heheii, rupesin tsekkaamaan tuota syntyneiden listaa, meidän neiti synty 29. päivä sit loppujen lopuks, tapahtumat alkoivat vaan 28. puolella. Anteeks jos ( = kun ) olin epäselvä, nää valvotut yöt vaatii veroonsa. Mitäpä tuolle tuhiskolle ei antais anteeks. :heart: Ärsyttää kun ei voi vielä käyttää kestovaippoja, hyvä että new bornitkaan edes joka toinen kerta osuvat tarpeeksi napakasti paikoilleen. Ja pyykkikone pyörii vaan.. Neuvolatätiin ei saa edes puhelintunnilla yhteyttä ja plaah, taidan olla kipeäkin - hieman lämpöä. plus toinen nänni tuli tänään imettyä neidillä rikki, hieman ihmetytti kun suusta alkoi tulla verta :eek:

Valivalivali, mutta silti niin onnellinen. ^^

nuuris ja peikkotar, ikää pian 6 vrk :heart:
 
Minäkin ilmoittaudun elokuun pinoon!

Ja onnea kaikille vauvaantuneille

Olettepas olleet taas ahkeria kirjoittamaan. Käytiin miehen kanssa Oulussa hakemassa miehen siskon muuttokuorma ja samalla haettiin Haaparannasta tuliterät emmaljungat. Tänään hain äippäpaketin postista ja nyt alkaakin vauvanvaatteiden pesu-urakka!

Täällä ei ole tapahtunut mitään kummempia. Tosin menossa vasta rv 36. Masu pullottaa ja Möykky touhottaa siel omiaan. Alamaha ja alapääkivut on välillä niin kovia, että pyöräily ja kävely on tällä hetkellä ihan nollassa.

Huomena olisi neuvolalääkäri ja synnytystapa-arvio, saas nähdä mitä siellä sanotaan.

Täällä on paljon puhuttu synnytyksestä ja sen suunnittelusta. Meillä on pienimuotoisena ongelmana toi välimatka. Synnärille on matkaa n. 300 km ja miehen töistä sinne matkaa viel 140 km päälle, eli jos mies töissä synnytyksen alkaessa niin hänen täytyy ajaa 440 kilsaa :(
Olenkin varautunut siihen, että saattaapi mamma punnertaa yksikseen.

eipäs tässä muuta tällä kertaa. LA on vasta 30.8. joten voipi olla että syyskuun puolelle menee meillä vauvauutisten saaminen
 
Täällä sitä ollaan vielä yhdessä koossa, mutta nyt on tullut pieniä aavistuksia, että ehkä tää tyyppi joskus ulos tulee. Eilen iskiassärky äityi ihan kamalaksi ja illalla oli muutenkin aika ahdistava olo, kivistelee milloin mistäkin, mutta ei kuitenkaan pahasti.
No kun illalla kivisteli, niin yön nukuinkin sitten kuin tukki.

Nyt on vaan toive, että ei syntyis tällä viikolla, vaan saisi mennä ensi viikkoon, mutta katsotaan nyt.

Olen alkanut miettimään sitä, että osaanko lähteä oikeaan aikaan laitokselle, meiltä kun on vajaan tunnin matka sinne. Muutenkin olen sellainen, että kärvistelen vaikka kotona, joten pelkään, että ajattelen vain, että kyllä minä vielä kestän ei tässä mikään kiire ole.

shihtzu + pikku apina 39 tasan
 
Iltaa elokuiset! Täällä ollaan vielä ja yhessä kasassa! :kieh: :headwall:

Supistelee ja mietin joka ilta että joko lähetään nyt ens yönä ja aamulla kumminkin herää sit (jos on saanut nukuttua) että joo eipä taaskaan supistukset tehnyt mitää.... Vaikka ovatkin välillä jo tosi kipeitä ja napakoita. Sitkeää tavaraa,..

Päivällä kävin jo lukees noin 6 sivua juttujanne mutta sitten lähin käymään äitin ja tädin kans kaupungilla ja jospa tuolla ravaamisella olis jotain vaikutusta... (supistaa parhaillaan,,, )


Onnittelut vauvan saaneille! Taas oli muutama nyytti saapunut maailmaan viime kirjotukseni jälkeen! :heart: :hug:

Moneen asiaan piti varmaan kommentoida mutta en muista enää puoliakaan... Hmm...

Niin siihen väsymykseen ja pahoinvointiin: mulla päiviä jolloin ei lähe käyntiin sitten millään ja tekee mieli vaan maata. Ja nyt on alkanut muutamana päivänä oksettamaankin.

Tukisukista sektiossa
en oo ikinä kuullutkaan moisesta vaikka esikoinen on leikattu vuonna 2003.... onko käytäntö vaan joissakin sairaaloissa tai tullut sitten vasta sen jälkeen??

Tänään oli neuvola
Vakkari terkkari tullut lomalta ja ei hänkään uskonut sairaalan painoarvioon. Laittoi seuraavan käynnin neuvolas ens maanantaille jolloin 39+6 ja silloin katotaan kohdunsuulle ja päätetään jatkosta kun mua kumminkin koko ajan supistaa ja olo jo niin tuskainen. Ihana terkkari kun ymmärtää mua ihan 110%!!

Äitipolin lääkäri oli laittanut neuvolaan menevään tiedotteeseen maininnan suonikohjuista; tällä hetkellä hyvät ja rauhoittuneet!! MILLOIN MUKA?!?! JA KENEN JALOISSA? Mua ainakin kynsittää suonikohjuista ihan hirveästi ja kävely on välillä itkun takana kun ei oo helpotusta oli sukat/sukkahousut tai ei. Eikä lääkäri juuri kattonut mun jalkoja, ohimennen vilkaisi... eipä tainnut olla juuri kiinnostusta sillä lääkärillä.

Mitähän vielä... pää lyö tyhjää.. terkkarikin nauroi kun unohin kesken lauseen mitä mun piti sanoa! :LOL: unohan pian ittenikin jonnekkin....

No palaan kun taas muisti pelaa... ;)

Mammaliini ja Api 38+6
 
no niin... roikkuluomista piti kommentoida ainakin vielä

Mulla oli pienestä asti roikkuluomi vasemmas rinnassa nännipihassa ja sitä joskus käytiin neuvolassa näyttämässä. Luomi olis pitänyt hirttää ja en suostunut siihen. Terkkari meinas että luomi kasvaa kun rinnatkin kasvaa mutta en juuri muutosta huomannut vuosien aikana (paitsi hieman tisseissä! :LOL: ) No esikoista odottaessani luomi yhtäkkiä tippui rintsikoiden sisällä! Ja samaan aikaan tippui myös mieheltä roikkuluomi joka oli "pusseissa"... että raskaushormoonit.... ;)
 
neitiperho
Heissan

Täällä ollaan edelleen kasassa. Ja aivan hirvee flunssa päällä... :( Päivällä silti kastelin pihaa reippaana ja heittelin nurmikon siemeniä ennen sadetta. Illemmalla miehen kanssa käytiin ostamassa toiseen vessaan kalusteet kun mun isä lupasi huomenna tulla sitä laittamaan valmiiksi. Ainakin jotain ohjelmaa. Olo vaan aika hirvee. Pää kun täynnä sitä itteensä, henki ei kulje kun nokka tukossa ja sitten sainkin paikat kipeeksi kun pihalla pompin.
Jos oikein kuvittelen niin ehkä pientä nippailua on alamahalla...piti siis sitten vielä saunaan mennä kunnolla löylyttelemään.

Mutta nyt siis ihan väsy..kellokin tosin kiitettävästi. Hyvää yötä siis.

Ainii, Tiina80 hirmuisesti onnea pikkuisesta :heart: :heart: :heart:
Nyt simahtaa...

 
huomenta!
taas on niin huonosti mukuttu yö takana.. oon heräillyt jo tossa puoli kuuden aikaan. yöllä oli vatsa ihan sekaisin ja istuin puolet yöstä wc.n pöntöllä.tänä aamuna sitten heräisin supisteluihin ja mielettömään nuhaan. :ashamed: no nyt sitten olen tässä koneella ja juon panadol hottia ja väsyttää niin pirusti!! *valivalivali* :D
ihan puskista tullut yhtäkkiä mieletön flunssa.. :snotty:
onko muilla muuten nyt kesällä jalat hikoillut extra paljon?? siis mun jalat hikoilee ja kutisee ihan mielettömästi.semmoisia ällöttäviä hikinäppyjäkin tullut varpaiden väliin.. :snotty: tietääkö kukaan mitä niille kannattaa tehdä?rasvailla vai antaa vaan olla?
täytyy toivoo,et ois vähän pirteempi kun tänne seuraavan kerran kirjoittelis.. =) ettei mee homma ihan pelkäks valitukseksi.. :kieh:

ajatar&vekara 38+4
 
Onnea vauvautuneille! :heart:

Tervetuloa uusille odottajille! =) :hug:

Täällä meidän neiti laittoi sellaisen rumban tuolla masussa eilen illalla, että olin ihan varma että syntyy vielä yöllä, niin paljon supistuksia neiti sai aikaan! Täällä on kans pahoinvointia, välillä tulee sellainen olo että laatta lentää.... :x :x :x Mistähän johtuu?

Pepppi ja Neiti 38+5
 
Huomenta mammat! Täälläkin ollaan vielä yhdessä kasassa, tosin nyt on ollu pari päivää niin kipeä alaselkä ja alamaha, että en sitten tiedä onko jotain piakkoin tapahtumassa. Surkea olo.. :ashamed: tosi huonosti tuli nukuttua, sen takia nyt jo ylhäällä olen..harvinaisen hyvin olen kyllä nukkunutkin muutamana yönä ennen tätä.

Viikonloppu reissu meni aivan loistavasti,teki kyllä meille kummallekin hyvää. On mulla vaan ihana mies, vaikka välillä ärsyttääkin :heart: oli sitten viimeinen kahdenkeskeinen reissu (ainakin lähitulevaisuutta ajatellen) :D

Ei mutta, olen oikeasti niin kipeä nyt että pakko kai koittaa kömpiä takaisin sänkyyn hetkeksi. Käyn kyllä lukemassa teidän kirjotuksianne aina kun jaksan. Tsemppiä kaikille ja suurensuuret onnittelut vauvansa saaneille! :flower: :heart:

Ai niin..Upp3 taitaa olla nettipimennossa jonkin aikaa muuton vuoksi, kun Äiti Lpr kyseli :)

Triinu ja pikkukaveri 37+5
 
Huomenta mammat!
tulin jättään merkin, etten vallan putoa kärryiltä... :LOL:

Tällä on kanssa pyöritty sängyssä n.klo 6eteenpäin... plääh... kohta oon ihan väsy ja meen jatkaan unia. Mut himputti, nälkä yllätti...eli siis aamupalan jälkeen takas untenmaille :LOL:

Tunnin päästä olis tontin lohkominen...phuuh, kauhee tuuli ulkona, mut kai sitä vois mennä ihmetteleen tonne ulos, maistuu unikin sitten paremmin :D

Joo ja nyt se aamupala... päivänjatkoja ja jaksamisia!
 
ajatar ehkä noista hikinäppylöistä kannattaisi mainita neuvolassa, sieltä olen itse saanut hyvää vinkkiä yhteen sun toiseen vaivaan. Täällä muuten kans vatsa sekaisin, eli pöntöllä saa ravata... plääh... yöunetkin jäävät vähän puolinaisiksi kun jo ennen kuutta on pomppimassa, mutta saapahan vähän taas tännekin kirjoiteltua :LOL: :LOL: :LOL:
 
neitiperho
Voi ärsytys..

eipä täälläkään enää toivoa yö unista. Nenä niin tukossa, että henkeä ahdistaa. Ja jos muuten saa unen päästä kiinni niin viimeistään puolen tunnin-tunnin päästä herään niin järkyttävään polttoon rinnassa (eli närästykseen), että pakko pompata ylös. Päätä vaan särkee ja olo surkee. En olisi tosiaan ihan heti uskonut, että kunnon flunssan saan vielä jostakin loihdittua itelleni.

Onneksi kohta aukee apteekki, pakko lähtee hakemaan närästys resepti sieltä pois. Prkle kun mistään sivuapteekeista ei meinaa saada mulle lääkärin määräämää lääkettäkään. Menin tyhmänä reseptin sitten viimeksi jättämään sinne odotukseen ja sain tilalle miedompaa p***skaa suoraan sanoen. :kieh:

Tällainen kiukkuperse aamu siis tänään. Eikä taaskaan merkkejäkään, että ipana tulisi ulos. En siis usko ainakaan Saunomiseen.

 
Pepppi
täytyy varmaan neuvolassa torstaina siitä mainita.. on vihdoinkin oma neuvolatätikin päikalla! nyt kesällä ollut ärsyttävän paljon sijaisia :snotty:
ihana kuulla,et muillakin on näitä niin ihania raskausvaivoja :D :whistle: :p
 
heivaan masut.

Yhdessä kasassa ollaan. Vielä.

Viime yönä mietin että lähdenkö laitokselle, supisteli ja oksetti.. |O

tänään on ultra, antavat jotain painoarvioo vissiin.
Enkä kyllä nukkunu yhtään koko yönä.

aamusta soitin laitokselle ja kysyin kuuluuko toi oksetus :$ kuvioon kanssa..Kätilö sanoi sen kuuluvan, ja jos vielä toisen yön valvon supistusten kanssa niin tarttis käydä näytillä..

MÄÄ OON NIIN VÄSYNY!!!!!!! |O :$ :snotty:
 
Huomenta vaan kaikille!
Tääläkin huonosti nukuttu Yö takana.. heräilin joko suonenvetoon tai lonkkasärkyyn noin tunnin välein eikä mikään asento tai tyynymäärä auttanut, kunnes aamulla keksin ottaa panadolin ja multitabsin ja ah tätä autuutta! Pääsin sohvaltakin ylös ilman särkyä :LOL:

Neuvolassa käytiin eilen
Rv 36+1
painoa tullu lisää tasan kilo ja turvotus ++
rr 106/58
pissa oli puhdas
sf kasvanu 0,5cm viikossa eli yht.33,5
rt
syke 140 ja liikkeet ++
Ja poitsu laskeutunut nenäänsä myöten :LOL:
Th yrittää saada ajan painoarvioon, kun vaan aikoja tulis... kaipa on sit ison tuntuinen vauva kun oli th oudon oloinen kun tunnusteli vauvaa ja otti sf mitan joka nousee kohti yläkäyrää kovaa vauhtia

Näin meillä, valitusta valitusta
Antsu ja pallomasu 36+2
 
Täällä piiitkästä aikaa hyvä yö takana, en käyny ylhäällä, ku kolme kertaa. :) Illalla kävin kävelyllä, saunoin ja harrastettiin sitä yhtä ässääkin... Supistelut loppu heti saunan jälkeen. :LOL: No, ei se mitään, nyt on taas siitä asti ku nousin ylös supistellu aika napakasti, tuntuu vaan ettei kai tämä nyt viikko tolkulla supistele... :kieh:

Ikkunan pesu odottaa, nyt ku vihdoinki saan sen hoitaa pois alta. :)

Tiitu ja Eppu 37+0
 
nyt sitte jo toista päivää kärsitään hirveestä iskias-särystä, mistä lie yhtäkkiä tuli mut eilen ei muutamaan otteeseen noussu oikea jalka yhtään, kävellessä piti laahata jalkaa perässä. jospa se olis lähestyvän synnytyksen merkki :LOL: ai miten niin toiveajattelua...

salamanteri&rauhallinen steve 39+4 :heart:
 
eikä mitään merkkejä että vois syntyäkin jopa.. mitenkähän mie ruppeen savustamaan tota ulos, hyviä vinkkejä otetaan vastaan... =) no, tulee joskus jos tulee.. (ensi keväänä..)

t. turhautunut hosso ja jumiutunut iida tasan 40

 

Yhteistyössä