<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

:flower: Suurensuuret onnittelut jälleen kaikille pienenpienistä kääröistä :) Ei pysy enää perässä vauvatuneiden kanssa; ihanaa kun syntyneitten lista kasvaa koko ajan! Ja kiva kun synnyttäneet jaksaa käydä kertomassa miten synnytys eteni!

Kiitos HooÄs päivityksistä ja uudesta listasta! Toivotaan ettei tarvii tehdä enää syyskuun pinoa elomassuille - ainakaan siis odotuspuolelle :)

Tervetulotoivotus uusille viime hetkien jännääjille =)

Perhehuoneesta sen verran, että me päädyimme siihen että ei sitä oteta käyttöön. Miehen loma alkaa virallisesti vasta 18.8. ja riippuen nyt siitä milloin Vaavi syntyy, niin mies on sitte todennäköisesti vielä ne päivät töissä kun me ollaan sairaalassa. Synnytykseen tulee mukaan, joten sen ottaa sitte pekkaspäiväksi tai jotain, ja jatko katsotaan sitte sen perusteella mikä pvm ja viikonpäivä pienemme ilmottautuu.

( . ) mä jo luulin, että viime yönä alkaa tapahtumaan kun lueskellessani ja hieman jalkojen asentoa muuttaessani kuului melko kovaääninen poksahdus jostain tuolta alapäästä... olin ihan varma, että lapsivesi menee, mutta katin kontit. Sen jälkeen on vaan hieman enemmän limaa tullut (limatulppaako??), joskin yöllä oli koko ajan olo, että reidet on märkänä, muttei siis olleet. Eikös jollain muullakin ollut kuulunut tuollainen poksahdus? Tapahtuiko sen jälkeen mitään?

Mun supistelut on kovin pieniä, joko masu menee kovaksi ilman kipua tai sitte tuntuu ilman kovottelua nipistelyjä. Viime yönä kuvittelin kyllä bonganneeni useemmankin pienen supistuksen peräkkäin... mene ja tiedä sitten kun en niitä vaan kunnolla tunnista edelleekään... :whistle:

Sen verran noi viime yön tapahtumat kuitenkin vaikutti, että alkoi ihan hirmusti jännittämään taas, ton poksahduksen jälkeen kun menin vessaan niin ihan tärisin jännityksestä :D En nukkunu kunnolla kuin 23.30-3.30 ajan ja sen jälkeen pyörin ja kuulostelin vointia. Vaikka synnärille lähtöä odottaa "kuin kuuta nousevaa" niin näköjään sitte kun jotain siihen suuntaista tapahtuu alkaa jännittään...

Mä en voi käsittää miten pystyn nukkuun samalla kyljellä tuon nelisenkin tuntia, sen jälkeen on tosi kipeenä etenkin lonkan seutu. Käytättekö muut tyynyjä jalkojen välissä vai miten estätte tuota puutumista?

Viime pe nla-kuulumiset:
rv 38+3
painoa viikossa 1 kg :ashamed: mutta oli kyllä turvotustakin
RR alkuun hieman koholla, kolmesti kontroloituna keskiarvoksi tuli 129/77
pissa puhdas
sf 37 eli edelleen oli kasvanut
Vaavin syke noin 150 x/min ja liikkeet ++ ja mitä ilmeisimmin RT
Niin ja kutinan vuoksi kontroloitu maksa-arvo (ALAT) 36 eli täysin normaali, tänään kuulen iltapäivällä vielä sappihappoarvot.

Onko kellään kokemusta mistä muusta kuin raskaushepatoosista voisi johtua kutina ja maksa-arvojen nousu? Kutina hävinnyt lähes täysin ja tosiaan itsestään tuo maksa-arvo laskenut.

Tietääkö kukaan mikä Tyksin paikkatilanne nyt on? Onko kovin täyttä synnärillä ja vuodeosastolla? Niin ja toinen juttu Tyksistä; koska siellä aletaan käynnistämään jos nyt niin pitkälle joutuis odottaan...

...anoppi sanoi, että keskiviikkona me lähdetään hakeen vauvaa, hänellä on sellainen olo =)
Peukut pystyyn sen puolesta siis, että viimeistään silloin!

Kaikille taas jaksamisia ja vointeja!

Soma & Vaavi 38+6
 
No niin, neuvolasta kotiuduttu.

RV 39
RR 136/70
SF 33, sama kun viikko sitten
Pissa puhdas
Paino +600g
Sydänäänet ja liikkeet + ja ++
RT

Ja jihuu, laskeutunut kunnolla ja pää kiinnittyny. Täti sano, että otetta ei päästä enää oikein saa.

Seuraava aika ens viikon tiistaille, laittaa lähetteen yliaikaskontrolliin.
Ekan kerran veikkaili vauvan kokoo ja sano, että käyrien ja käsin kokeiltunu noin 3,5-4kg olis tulossa. Eli ihan normaalin kokonen.

Taidanpa mennä miehen seuraks tonne alas, laittelee siä jotain musiikkivehkeitä... Ja samalla saan taas kavuta niitä portaita pariin kertaan :D

Emeelia 39, edelleen
 
Mibaze Onnittelut poikavauvasta! :flower: :heart:

Äiti lpr Meillä sattui tuon isomman suhteen niin kivasti, että aloittaa eskarin just sopivasti viikon päästä, niin ei ole hänellä tekemisen puutetta kun olen kotona. On sen verran vilkasta sorttia se poika että hyvä niin. Saa vieläpä taksikyydin kotipihasta pitkän matkan vuoksi että ei tarvii mun kun saatella ja olla vastaanottamassa kun tulee... Suunnitelmissa on myös että saa talveksi aloittaa jonkun harrastuksen jos meinaa pitkästyä. Aikaisemmin kesällä pelasi jalkapalloa kuukauden verran, muuten on nyt ollut 2,5kk kotona vaan ja alkaa kyllä pitkästymisen oireita olemaan. Onneksi on iso piha missä juosta ja leikkiä... Hänellä varmaan pää räjähtäisi muuten :/

Tänne ei uutta, olo on nyt just ihan suht koht hyvä. Huomenna aamulla mennään tutustumaan pojan eskariin. On ollut siellä kyllä hoidossa aikaisemmin, mutta ihan vaan muistin virkistykseksi. Ja keskiviikkona tulee paskakaivontyhjentäjä aamulla ja sen kanssa pitää jutella tuosta meidän kaivosta. Iltapäivällä sitten sinne TYKSiin ultrattavaksi... Yhtään pätkää ei ole synnytysolo, mutta eipä ollut esikoisestakaan ennen kuin salissa :D

terv. Jennika1983


 
Sone kyseli esikoisen syntymästä : eli käynnistys aika oli varattu lauantaille rv 42, mutta herra päätti onneksi tulla ihan ite perjantaina rv 41+6. Torstaina miulta lirahteli vähän lapsivettä, terkka sano et ihan normaalia. pe aamuna heräsin n. 6.30 aikaan ku koski vähän mahaa ja vessassa huomasin et tulee vähän verta. lähettii siitä sit sairaalaan ja matkalla alko supistella kunnolla ja poitsu synty sit illalla klo 17.08. Että suht kivan mittanen synnytys miun mielestä!! ja siis supistuksia ei tullu yhen yhtä ennen tota synnytys päivää!!

Kiva kuulla muiltakin et isompia lapsia on hoidossa, mein herra tulis kyllä hullux (ja mie myös :whistle: ) jos se ois joka päivä kotona.. kyllä se seuraa kaipaa, enkä mie joka päivä joua keksii hurjii virikkeitä, ettei se ala pomppii seinille..

Lilli Taitaa päästä tosi toimiin!! Tsemppiä!!!

Nyt häviän taas vähäx aikaa!!

Äiti lpr 39+6 :D
 
Soma mulla ainakin kuuluu niitä poksahteluja melkein päivittäin! joskus kuuluu vaikken tunne liikkeitä ja joskus kun oikein kovasti potkasee niin sillon kuuluu kans ja oon ollu ihan varma et vedet menee kun niin kipakka poks- ääni kuuluu mutta ei mitään.. en oo huomannu mitään erikoista vaikka niitä ääniä kuuluu, tota valkovuotoo, välistä oikein kunnon valk.klönttejä (anteeks, tosi ällöö), tulee mut sitä on tullu niin pitkän aikaa että jos ois limatulppaa niin ois varmaan hävinny jo ajat sitte.. Ja mul on tyyny jalkojen välissä aina, joskus tuntuu et on pakko laittaa kaksikin tyynyä et helpottaa jalkojen painontunnetta, ehkä mulle on myös siitä tullu ennemminkin tapa, mut saapipahan paremmin unta! ja joskus kun selkään on jomottanu niin oon myös selänpuolelle ja massun alle laittanu tyynyt.. mut yleensä mä iltasin kysyn mieheltä että missäs mun jalkovälityyny on.. se aina nauraa mulle kun mulla on niin paljon niitä tyynyjä! :LOL:
 
Mä kopsasin just tänää kännykkään valmiiks täältä sivuilta tälläsen tai muokkasin sitä vielä vähän:

"Minusta tuli nyt isosisko/-veli, kun ihana pikkusisko/-veli syntyi tänään klo xx.xx. Sisko/veli on xxcm pitkä ja painaa xxxxg. Me kaikki voidaan hyvin. T.Esikon nimi

Masun poksuminen, mulla sitä on kuulunu aika pitkän aikaa, varmaan jo jostain rv30 lähtien. Esikostakin poksu jo tosi aikasessa vaiheessa. Nyt noi poksumiset on vaan muuttunut sellasista hennoista naksumisista sellasiks kovemmiks poksahteluiks. Ja joinain päivinä niitä tulee useita kertoja päivässä ja joskus ei taas kuulu mitää. Mut tosiaan nyt viime päivinä sitä on kuulunu tosi usein. Mitää erikoisempaa vuotoa tmv. en oo huomannu niitten jälkee ilmestyneen.
 
Heippa kaikille!

Ja onnea kaikille uusille vauvautuneille :heart: :heart:

Viimeinen neuvolakäynti tänään takana. Kaikki ok ja ennallaan - myös tyypin tukeva istuma-asento =) Nyt alkaa sitten kituviikko, kun viimeistä viedään, sektioon on tasan viikko aikaa. Edelleenkin tosin hiukan jännittää päästäänkö sinne asti. Mikäli tulisi samaan aikaan kuin veljensä, tulisi huomenna :eek: Minulle ei kyllä yhtään sovi tällainen suunniteltu juttu. Odotus on tähän asti mennyt tosi hyvin, mutta nyt alkaa ekan kerran olemaan hermot kuin viulun kieli :(

Neuvolantäti totesi, että kylläpä supistelee, johon minä, että supistelee vai :LOL:
En ole itse edes huomannut koko juttua - ovat siis kivuttomia sellaisia. Mutta nyt kun tässä olen oikein tarkkaillut tänään asiaa neuvolan jälkeen, niin kyllähän se todentotta supistelee tuo maha :D Noista supistuksista onneksi ei ole paljon "haittaa".

Meillä 5 vuotias jatkaa päiväkodissa, vaikka olen kotona. En ole vielä päättänyt, että kuinka monena päivänä viikossa, mutta kuitenkin. Kaipaa jo aika paljon virikkeitä ja kavereita. Sisko aloittaa nyt koulun ja kaverit ovat päivät hoidossa kukin tahollaan, joten päiväkotipäivät tullevat tarpeeseen. Kokonaan en missään vaiheessa ajatellutkaan luopua paikasta, koska tässä kaupungissa on todella surkea tilanne hoitopaikkojen suhteen. Ja jos palaan töihin jo joskus puolen vuoden päästä, voisi olla hankalaa saada paikkaa takaisin.

Säihke + pikkupossu
 
Onnea Mibazelle nyytistä :flower: Ja lillille d :D b, Meillä se kolmas ässä ei toiminut kun tässä vielä näpyttelen :whistle: Enää ei jaksa edes yrittää. Tulee sitten kun tulee..Neuvolakuulumisia:
40+1
Hb 144
Pissa puhdas
Paineet 110/77
Paino -1283 sahaa ihan hirmusti, mutta ilmeisesti vaikuttaa mihin vuorokauden aikaan punnitaan. yht tullut n.12kg.
Turvotus +
Sf mitta 32 pienetynyt puolella sentillä
:heart: 140, liikkeet ++, RT
Terkka kokeili mahaa ja sano että ihan kun oli pienetynyt et saattas olla että vettä vähemmän..? Kysy että oonko huomannu tihkumista, mutta en kyllä oikeesti ole. Kuulemma väritöntä ja makean hajusta. Toivottavasti enteilee h-hetkeä :D Ja nyt oli kiinnittynyt!!
Tänään lähti sitten Taysiin se yliaikasuushässäkkälähetejuttu, toivottavasti en koskaan ehdi sitä kutsua saamaan:)
Äiti lpr meillä poika alotti tänään 10 pvää/kk:ssa. Tykkää kumminkin hirveästi olla hoidossa kun siellä on kavereita ja aktiviteetteja. Sekois varmaan mun ja vauvan kanssa kotona. Mullakin mahassa napsahtelee hassusti, mutta täällä ylämahassa vaan..Mitä lien napsuttelee siellä sormiaan :LOL:

f ja p 40+1
 
Neuvolassa kävin tänään

39+6
paino +750g (huh)
RR 124/80
HB 115
SF 32
RT ja :heart: 130-140

Nyt rupee käynnit olemaan 2krt/vkossa, seuraava aika on perjantaina..
jospa tuo alkas pikkuhiljaa ulostautumaan...

muuten olo ihan jees, päähän vaan koskee ja nälättää kokoajan.. eikä uni oikein tule.

vointeja kaikille!

t-hosso ja iida 39+6
 
onnee tiina ja pikkuinen! joku muukin oli jo synnyttänyt, onnea, onnea!! :flower: :flower:

ja neuvolakuulumisethan vaikuttaa kaikilla olevan ihan hyviä, ei huolta kellään :) nyt vaan sinnikästä odottamista. jep, helpommin sanottu ku tehty... kertokaa, mitä ihmettä me voidaan tehdä yhdessä ukkelin kanssa, kun hänkin on nyt lomalla, ja mää en pysty paljoa esim. kävelemään, kun loppuu happi ja henki kehosta? leffassa käytiin jo, loput leffat ei kiinnosta, kovin pitkälle synnäristä ei oikeen tohdi lähteä ja tosiaan kaikki, mikä vaatii pitkää kävelemistä, saa mut tuupertumaan. espoossa asutaan, joten olishan tässä varmasti vaihtoehtoja, mutta miten meillä nyt mielikuvitus on ihan tukossa?? ideoita otetaan kiitollisena vastaan! yksittäishuvituksia kyllä keksitään, mutta olis kiva yhdessäkin vielä jotain hommata :)

ostettiin äsken verkkokassi vaunuihin lastentavaraliikkeestä ja ruokakaupassa sen jälkeen huomattiin, että siellä saman firman aivan sama tuote maksoi 2 eukkaa vähemmän :kieh: ärsyttävää. lastentavaraliikkeeseen jäi mm. kissasuoja (44 euroa!!! ) ja kehdon kangas"huntu" (sekin jotain 40-60 euroa) , päätettiin turvautua omaan apuun niiden kanssa. kehdon päätyhuntu on riittävän yksinkertainen mun tehdä, mut kissasuojalta vaaditaan jotain kestävyyttäkin, joten sen saa tehdä "anoppi".
 
Onnea Tiina80 ja perhe!

Neuvolassa:
rv36+6
paineet hyvät
sf 32
rt
sykkeet 130-150

Nyt on sitten supistellu puolen päivän jälkeen aikas kivasti, mutta varmaan loppuvat vielä illan päälle... Pitää kuitenki lähteä vielä käymään kävelyllä, jos sais sitten vaikka paremmat yöunet. :D
 
Paljon onnea taas kaikkien uusien vauvojen perheille ja erityisesti tervetuloa pienille maailmaan!

Joku kyseli niistä luomista. Itsekin tässä eräänä päivänä päivittelin itsekseni, että jopas niitä nyt ihan yhtäkkiä on ilmestynyt varsinkin kaulalle. Juuri sellaisia pieniä irtoluomia. Muistaakseni esikkoa odottaessakin niitä tuli ja katosivat yllättäen. Toivotaan, että nämäkin katoavat. Ei nimittäin ole kovin kaunis kaula tällä hetkellä! :kieh:

Omaan napaan kuuluu kaikkea maan ja taivaan väliltä. Oletteko te huomanneet olevanne koko ajan pahalla päällä/masentunut? Minusta tuntuu, että stressaan kaikesta mahdollisesta ja mikään ei oikein jaksa kiinnostaa. Voisin nukkua vaikka aamusta iltaan ja illasta aamuun. Eikä varmaan riittäisi vielä sittenkään. En saa laitettua edes puhtaita pyykkejä kaappiin. Ei vaan kiinnosta. Olkoon siellä, mistä ovat tulleetkin! Ja kaiken tämän pahantuulisuuden lisäksi masuasukki yrittää sulloa itseään väkisin pihalle. Ja kun itse yritän olla jalat ristissä, että älä pieni rakas laps vielä synny. Hullua, eikö totta? Syy tähän on selvä: meillä on menossa "pienimuotoinen" remontti kotona. Takkahuoneesta on purettu vanha takka ja uusi muurataan tällä viikolla. Ja kaikki takkahuoneen rojut seisovat tietysti olohuoneessa sohvasta ja kirjahyllystä lähtien. Että tervetuloa vaan meille, pieni kullanmuru! Mutta pliis, vasta loppuviikosta! Ja nyt, kun kaikkea tätä remppaakin stressaan niin kovasti, on selvää, että mahaa juilii ja tekee vaikka mitä. Kävely sattuu, menkkajomotukset ovat kiusanneet koko aamun, veskissä ravaaminen ärsyttää, paineentunne alapäässä ottaa voimille ja niin edelleen. Mitään en uskalla tehdä ihan siksi, että talo ei ole kunnossa uutta vauvaa varten. Jos kaikki kotona olisi kunnossa, harrastaisin viiden ässän metodia ihan kunnolla! Siivousta, saunaa, seksiä, suklaata ja shoppailua. Tosin kiersin Ikeaa torstaina 3 tuntia ja olinkin melkoisen kipeä illan!

Mutta vauvaa on siis kaikki tarvittava nyt odottamassa. Sisarusrattaatkin haettiin kaupasta viime viikolla ja sairaalakassiakin aloin jo lauantaina pakkailla. Onhan sinne eksynyt jo peseytymisvälineet sekä kamera. Mitä muuta sitä pitikään muistaa ottaa mukaan? Neuvolakortti kulkee koko ajan mukana laukussa, mutta minun tuuriani se laukku on kotona juuri silloin, kun alkaa tapahtua.

Lähtö sairaalaan on alkanut taas mietityttää. Meillä tuota matkaa kuitenkin synnärille on 150 kilsaa. Ja mies on töissä 50 kilsan päässä, joten miehen matka on 200 km. Ja haluan ehdottomasti mennä miehen kanssa synnärille yhtä matkaa... Mahdoton yhtälö?

Mutta enpäs masenna koko kivaa sakkia omilla turinoillani... tämän iloisempaa tekstiä en vaan saa aikaiseksi. Pitäkäähän peukkuja, ettei minun tarvi lähteä synnyttämään vielä! :attn: Keskiviikkona olisi neuvolaan meno ja torstaina äippäpolille painoarvioon...

-Madison rv 38+4
 
Maanantaita!

Uusi viikko taas pyörähti käyntiin..

Onnea heti kärkeen TIINA80 tyttösestä ja muillekin vauvan saaneille joita en ole muistanut onnitella! :flower:

Omaan napaan ei hirveästi uutta. Onko muilla huonovointisuutta? Mulla on nyt taas tän päivän ollut ällöttävä olo, mitään ei oikein tee mieli syödä. Vichyä tulee juotua litra tolkulla ja ruisleipää sekä hedelmiä popsittua, mutta kaikki oikea ruoka kuvottaa. Väkisin sulloin pienen annoksen spagethia ja jauhelihakastiketta tossa päivällä napaan ja hirveä olo tuli siitäkin. :x Jotenkin olo on sellainen tokkurainen, mikään ei kiinnosta ja mikään ei enää oikein onnistu. Kotihommiakin tehdessä kaikki putoilee käsistä yms, jotenkin hurjan kömpelö olo. Väsyttää ja hermot kireellä..
Yöt edelleen huonoja, kääntyminen SATTUU oikeesti nyt jo tosi kovaa alavatsaan ja alapäähän! Päivällä nukuttaa sitten ihan hurjasti. Nukuin tänäänkin tytön kanssa reippaat kahden tunnin päiväunet ja silti tuntuu kuin oisin haudasta noussut. Alku illasta väsyttää aina hurjasti ja sitten tossa kympin jälkeen aina piristyn ja voisin kukkua reilustikin puolen yön yli. Sitten aamulla väsyttää kun tyttö herättää noin kasin pintaan.. |O

Huomenna ois taas neuvola. Kyllästyttää sielläkin ravata, kun aina nää samat vaivat valitettavana eikä se terkkari niille mitään mahda. Poju on tän päivän ollut mahassa jotenkin inhottavassa asennossa kun ylämaha on ihan pirun hellänä. Puskee kantapäätään tosta ylämahasta läpi ihan koko ajan. Saunaa vois taas vaihteeksi illalla kokeilla. Eilen kokeiltiin sänkypuuhiakin, mutta mitään hyötyä siitäkään ollut, ainakaan synnytyksen käynnistymiseen. ;)

Nyt poistun vaivojani valittelemasta. Toivottavasti edes osalla porukasta vähän helpompaa. Noista LUOMISTA piti vielä sanomani. Mulla ei riippuluomia ole oikeastaan tullut, vaan pikemminkin ihan tavalliset luomet lisääntynyt näin raskausaikana hurjasti. Muistelen esikoisen odotusaikanakin niin olleen.
Nyt sohvalle hetkeksi oikaisemaan ennen kuin mies ja tyttö palaa sisälle puistosta.

Illan jatkoja ja hyviä vointeja!

:heart: haaveilija ja poju 38+0
 
Ainiin se piti vielä mainita, että esikko synty rv 41+6 ja sillä viikolla tuli sitä limatulppaa..

J nyt viime yönä miulta tuli pieni köntti limaa, ja tänään tullu veskikäynneillä myös limaa paperiin :D :D .. voiskohan olla merkkiä jostain :whistle:

kohta mennään saunaan!!!

ja missä on mammaliini, neitiperho ja upp3??? ja muitakin on vissiin ilmoittautumatta tänään :D ..!!!

äiti lpr edelleen 39+6
 
Ihan pyllylleen menny koko loppu päivä... Mä jouduin nyt hirvittävän hormoonihirviön hyökkäyksen kohteeksi ja joka ikinen pikku asia on sit itkettäny ja kiukuttanu. Mieskin lähti serkkuaan kattoon, yksin.
Ja mun piti siivota tää päivä, mutta eihän siitäkään mitään tuu.

Toivottavasti huomenna olis jo parempi päivä.

Parempaa päivää odottava Emeelia

 

Yhteistyössä