<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

onnea nea85 :flower:
mammaliinille :hug: ja voimia!

tänään oli toivottavasti vika neuvolakäynti. Niin ainakin ilmoitin th:lle :D
Kaikki oli kunnossa ja sokerirasitus tulokset normaalirajoissa.
Painoakaan ei ollut tullut ku 600g/vko eli yht. tullut 19,2 kg toivottavasti siitä jää suurin osa sairaalaan :D
Taas oli th sitä mieltä että saattaa tulla milloin vaan, mut niinhän se sano kaks viikkoa sitten et saas nähä.. olishan täs kumminki viel viikko LA:n

lääkärikin kirjoitti bviel reseptin jollekin närästys lääkkeelle kun tajusin mainita et renniestä ei enää apua. jos sais yön nukuttua rauhassa ilman närästystä

Antsu ja ippe 39+1
 
Onnea uusille mammoille ja vauvoille perheineen :flower: :flower: :flower:

Ja mammaliinille kovasti jaksamisia! Tuttua on tuo epävarmuuden sietäminen ja pahimman ajatteleminen. Omalla kuopuksella todettiin kotiinlähtötarkastuksessa sydänvika v. 06 ja pohja lähti kyllä elämältä samantien. Mutta sairauden ja jatkuvan epävarmuudenkin kanssa oppi elämään tutkimustuloksia odotellessa. Diagnoosin saamisen jälkeen "helpotti". Päivä kerrallaan :heart:

( . ) Itsellä ollut ihan KAMALA/IHANA päivä. Koko päivä supistellut säännöllisen epäsäännöllisesti ja vatsa hulahti nilkkoihin :D :D :D Jotain sentään tapahtuu. Jalkapallo on pudonnut tuonne haaroväliin, hankalaksi muuttui elämä kertaheitolla. Ihan pienenpieni toivonpilkahdus siitä, ettei tarvitsisi huomenna mennä ronkittavaksi äitipolille :whistle: Kaikki ylimääräiset supparit voi lähettää mulle ensi yöksi! Kai se on vielä peittojakin heiluteltava illalla... Noh, aamulla manailen sitten kurjaa tuuriani / oloani täällä. Koittakaa kestää :eek: |O :eek:

vib: Meillä esikko heräili alkuun vajaan viikon kuopuksen itkiessä / valvoskellessa. Äkkiä kuitenkin tottui yölliseen puuhasteluun. Meillä makuuhuoneet vierekkäin ja olohuone siinä sivussa. Olohuoneessa kanniskelin ylipirteää vauvaa, vaippoja vaihtelin missä sattuu. Omassa sängyssä ja olkkarissa imettelin. Pakkohan itsekin on saada levätyksi, muuten kyllä pimahtaa. Mieskin tottui parissa yössä siihen, että vauva nukkui/söi parisängyssä meidän välissä. Minä kun en ikinä pysy hereillä yösyötöillä :whistle: Ja hyvin ovat lapset kuitenkin oppineet omiin sänkyihinkin myöhemmin nukahtamaan ja nukkumaan. Nyt kömpivät vasta aamulla meidän sänkyyn n. klo 6-7.

Upp3: Meillä seksielämä normalisoitunut vasta aika myöhään mol. synnytysten jälkeen. Mulla tosin ollut kipeät epparit molemmista ja tikit sulaneet toooosi hitaasti. Eka yhdyntä ollut vasta samoihin aikoihin kuin jälkivuoto loppunut, eli n. 4 viikkoa synnytyksestä. Eipä silti, mä en tykkää menkkojenkaan aikana puuhastella ja musta jälkivuoto on vähintäänkin yhtä inhaa. Mutta jokainen tekee tyylillään. Kai yhdynnät voi aloittaa heti kun siltä tuntuu. Kondomiahan suositellaan käytettäväksi jälkivuodon ajan tulehdusten ehkäisemiseksi, paikat kun on aikas avoimet kohtuun asti.

Toivorikas Bonus (vielä tuplana) 41+1
 
mammaliini83 :lle paljon voimia tulevaan! Kannattaa odottaa tutkimustulokset ensin, toivottavasti ei mitään pahaa olisi.

Sitten itsekkäästi omaan napaan..
Kävin sitten äsken naistenklinikalla otattamassa näytteen valkovuodosta.. Olin varma että lapsivettä lorahti housuihin, mutta ei testin mukaan. No, eipä tässä ollut illasta muutakaan tekemistä.. :whistle:

Viime yön valvoin supistusten takia, mutta ne on vaan sellaisia "huvin vuoksi kiusausta"-supistuksia . Kohdunkaula melkein hävinny kyllä, mutta kiinni on. Ja pysyy.. siltä tuntuu. Neuvolassa tänään kokoarviota tehtiin myös, koska sf-mitta vaan nousee, vaikka pääkin oli kiinnittynyt. Ja minun paino vaan nousee.. Uä:llä arvioitiin nyt vauvan kooksi 3600 g, eli olis tosi kiva et tällä viikolla syntyisi. Painoa kerännyt nyt 200g per viikko, joten en haluaisi 4 kg rikki mikä olisi täysin realistinen parin viikon päästä.
Kyllä hirvittää toi oma painonnousu myös, nyt on tullu melkein 22 kg ja kateellisena luen teidän muiden vähän päälle 10 kg nousuja. Mie toivon kans et jotenkin taianomaisesti ainakin 10 kg jäisi samantien laitokselle.. jepjep.

kaksi pullukkaa, marikoo ja papuliini 39+4
 
Mammaliini :hug: ja voimia täällä päässä ollaan hengessä mukana... Toivotaan parasta :hug:


:flower: :flower: Onnea vauvan saaneille. :flower: :flower:

Oliko muilla eilen ongelmia vai oikutteleeko mulla kone.... En päässyt plussan sivuille kuin vasta myöhään illalla?
 
mammaliini83 ison iso :hug: !

eilen oli kyllä illasta kun kävin kaupassa niin semmonen olo et varmaan ois supistellu viime yön, nivusiin painoi ja ihme jomotteluja ja illastakin alaselkä melkosen kipee, tuntu et ei pysty kääntyyn. sanoinkin nyt aamulla miehelle että eipä sitte alkanutkaan synnytys tänä yönä vaikka niin uumoilin, katteli ja kokeili masua ja totes että olihan se illalla ihmeellisen näkönen et varmaan työnti itteensä tuolla, totesin vaan että siltä se tuntuki et ei kyllä ollu helpoin olo. Nyt on niin jännä kun jotenki omalla tavallaan alkanu rauhottuun sitä synnytysajatusta kohden, kaikki tulee mieleen heti kun vähä johonki jomottaa supistusmaisesti! mutta ei tässä kiirettä minnekään ole... kukas se kaipaili viime yöksi niitä suppareita, Bonustehtävä, voin lähetellä näin jälkikäteen tulevaksi yöksi jos vaikka ois apuja?!? :D

huhhutihuijakkaata.. pitäis siivota loppuun kun ei eilen enää jaksanu... oon muuten huomannu et noi harj.supparit antaa painetta joskus ihan hurjana tonne alapäähän ja takamuksiin, tuntuu välistä että tekis mieli ponnistaa ihan! :LOL:
 
mammaliini83suuren suuri :hug: toivotaan parasta!!

vauva nukku viime yönä eka kertaa kolmen tunnin pätkät!! ja vielä omassa kehdossa!! aika siistiä :D mentiin nukkuun 23.30 ja heräs 03 syömään ja sit laitoin takas omaan sänkyyn ja heräs vasta 7 seuraavan kerran, söi ja taas nukkuu.

mulla on ollu pää ihan jumalattoman kipeä eilisestä asti. tänään vauvan punnitus ja th saa mitata mun verenpaineen. mulla on kaikkien synnytysten jälkeen paineet noussu ja sitä jatkuu n. kk. ei ole kiva ku pää on halkeamis pisteessä :'( aijemmin ei ole tehty mitään alapaine on ollu siinä 100 rajamailla. raskausaikana oli siitä th:n kans puhetta ja meinas, et raskausmyrkytys voi tulla synnytyksen jälkeenkin. jospa se nyt tutkittais? liekö siihen lääkitystä?

seksiä ei olla harrastettu aivan heti synnytyksien jälkeen. mieskin meinas et halut karisee vähäksi aikaa ku sitä hommaa kattoo. ja mulla imetys vie kyllä kaikki sekstailuhalut, mies raukka taas :LOL:

ja saunomisesta, sairaalassa sanoivat, et voi saunoa heti, ei ota vaan kovia löylyjä.

nyt lähen vauvaa herätteleen, et ehditään punnitukselle, jännää.

triine ja typykkä ilman nimeä 1vko ja 1pvä
 
:wave: Aina vain täällä ja edelleen Tupla-Bonuksena :wave:

No, tänään sitten jonkinlainen "häätöäänestys" Latelle äitipolilla. Sitä malttamattomana odotellessa. Kunhan ei vain torstaina syntyisi, kun silloin serkkulikka täyttää 1v. Kyllähän jokaisella sentään oma synttäripäivä pitää olla :) Niih, ja lapsenvahdiksi lupautunut naapurikin täyttää to 30v, että luultavasti silläkin on muuta puuhaa kuin hoitaa meidän poikia. Syntyisit jo vauveli!

Ihan malttamaton Bonus 41+2
 
mammaliini83 :hug:
Kaikille vauvansa jo saaneille suuret onnittelut :flower:

Tänne ei kummempia, viime yön sain pitkästä aikaa kunnolla nukutuksi.
Itsellä ollu sen jälkeen ku viime torstaina päästiin laitokselta kotia, tajuttoman kippee pää, niskat meni nii jumiin taas niin ku esikoisestaki et henki aina salpaantu ku meni makamaan.
eilen sit kai tuli jonku sortin migreeni kohtaus, ku särky lääkkeetkää ei enää auttanu ja makaaminen vain pahensi tilannetta, onneksi mies sitte hiero nuita niskoja, nii laukas tuon pahemman kivun pois
=)
Vauva raukalla tullu nuha, pitäny jo eilen imeä tuota räkää pois friidalla. Yöllä ei sit nenä ollu tukossa mut oli raukka nielly sen liman, aamulla sit ku heräs ennen seittemää niin oksensi limaista maitoa kunnon kaarella kahteen otteeseen. :/ Nyt se sit nukkuu tyytyväisenä ku mahaankaan ei enää koske :heart: =)
Ihana tuo meidän esikoinen 2v ku alkanu kans imettämään nukkejaan, taputtaa sit imetyksen päätteeksi nukkea pyllylle et röyhtäse :heart: :heart: Matkii muuteki koko ajan enemmän kaikkea mitä ite tekee vauvan kans. Mut osaa olla kans kyllä mustasukkainen neiti ja uhmakas...raukka ku ei saa enää kaikkea huomiota niin kuin ennen.
enmppu ja poika 1vko ja 1vrk
 
mammaliinille oikein suuri :hug: :hug: :hug:

ja onnea kaikille vauvautuneille :flower: :heart:
omaan vauva arkeen ei mitään kummosta vauva syö ja nukkuu, ja on muuten kova poitsu paskomaan jatkuvasti saa kakkeja olla pesemässä(tullu isäänsä)
meillä tuo 06 syntynyt on tullut hieman mustankipeeksi, kaipaa huomiota koko ajan ja keksii kaiken näköistä kun vauva on tissillä.
jaa betoniauto tuli tuun myöhemmin jatkaan

jyffe ja poitsu
 
mammaliini83 :hug: Toivottavasti kaikki on hyvin ja saatte pian asiaan selvyyden. Paljon jaksuja koko teidän perheelle!!!

Mummo ja pappa tulivat tänne leikkimään taaperon kanssa ja vauva nukkuu. Sain itse siivoilla kaappeja. Laittelin mammavaatteet pois. Pitäsi laittaa ne myyntiin, kun voi olla ,että meidän lapsiluku on tässä.

Olimme eilen illalla kaupungilla shoppailemassa koko perheen voimalla. Oli tosi kivaa. Kävimme ravintolassa syömässäkin. Vauva nukkui lähes koko ajan. Autossa imetin sitten ,kun heräsi. Onneksi vauva vaikuttaa samanlaiselle kuin isosiskonsakin ettei häntä haittaa missä syödään. Itsekin olen tottunut imettämään missä milloinkin.

Monilla vauvoilla on ollut jo vatsavaivoja. Meillä oli esikoilella jonkin verran ja viimein turvauduttiin vyöhyketerapiaan, josta meille oli suuri apu. Vatsavaivat loppuivat viiden käyntikerran jälkeen. Suosittelen kokeilemaan!!!

Nyt jatkamaan ruuanlaittoa..
-Poni ja vauva 2vk3pv
 
ei vauvaa.... KYLLÄSTYTTÄÄ!!!!!!!

Mammaliinille iso hali, toivottavasti kaikkii kääntyy parhain päin :hug:

Mä alan olla niiiiiin täynnä tätä odotusta ja oon aika epämiellyttävä ihminen, hirviö-äiti ja nalkuttava-puoliso!!

tänään olis taas neuvola, aiva turhilta tuntuu nää käynnit ku ei mitää tehdä. Lykkäis vaikka polkupyörän tonne pimpsaan jos sillä lähtis tulemaan :LOL:

Rieputa ja en-synny-ikinä-vauva
 
musta tuntuu että tää meidän masukki on pyllynsä hujauttanu melkosen alas tässä pari päivää sitten..tuntuu niin hassulta kun yleensä on ollu tuossa ylhäällä keskellä masua tai sit vas/oik puolel niin nyt se on tuos vas.melko alhaalla, kait se tuo asennon vaihtelu välistä virkistää! :D vai voisko se merkitä mitään..? :whistle:
 
mammaliini83 :hug: ja paljon voimia, tuo epätietoisuus on varmasti raastavaa.

Nyt kun lasketusta ajasta on viikko kulunut eikä vieläkään mitään tuntemuksia lähestyvästä synnytyksestä, niin alkaa olla toivo mennyttä. Tähän asti olen sanonut, että tulee se sieltä ennemmin tai myöhemmin, ja tämä tapaus taitaa tosiaan tulla myöhemmin..Mutta on jo hetkittäisiä ajatuksia, että josko sitä ollaan ensimmäinen vauveli joka ei meinaa ulos tullakkaan :LOL:

Tässä on nyt parina päivänä ollut pientä päänsärkyä, tiedä sitten mistä sekin vaiva tullut kun todella harvoin mulla särkee päätä. Ei kai kyse voi olla mistään raskausmyrkytyksestä..? Huomenna olis neuvola ja näillä näkymin sinne olis kammettava, valitettavasti.

Ja onnea kaikille vauvansa saaneille :heart: :heart:
 
Hei!!

Minäkin ajattelin tulla tooosi pitkästä aikaa kirjoittamaan ja jakamaan tuntoja muiden samassa jamassa olevien kanssa..... eli täälläkin tänään laskettuaika ja vauvaa ei vain kuulu!!!!Taustaillut olen koko ajan joten tiedän suurinpiirtein missä mennään. Ensinnäkin tuhannesti onnea kaikille jo vauvansa saaneille!! :flower: Ja mammaliinille lähetän kaiken myötätuntoni ja toivotan jaksamista vaikeaan tilanteeseen...mikään ei ole niin raskasta kuin huoli omasta lapsesta :hug:

Mä olen jo kanssa tosi kypsä tähän odottamiseen!!Päivät kuluvat niin hitaasti ja harjoitussuppareita lukuunottamatta mulla ei ole mitään erityisempiä oireita, mitkä viittaisivat alkavaan synnytykseen. Mutta eipä nitä ollut 2-vuotiaan esikoisenkaan kanssa. Hän syntyi jo viikolla 38 ja olin ihan asennoitunut,että niin syntyy ajoissa tämäkin...varsinkin kun 4D ultrassa mulle sanottiin, että mun kohtu on pinehkö ja todennäköisesti kaikki lapseni ovat suht pieniä ja syntyvät ajoissa.....no ei pitänyt paikkaansa...tämä tulee myöhässä ja on tod.näk. ihan keskikokoinen!

Onneksi en ole ainoa, joka vielä junnaa masun kanssa....huh huh olis niin ihana saada taas oma kroppa ja normaali liikuntakyky takaisin. Kaikkia S:iä ja muita poppaskonsteja ollaan kokeiltu, mutta ei toimi. Mulla on perjantaina seuraava neuvola ja olin jo niin uskonut että sinne ei tarvitsisi mennä..saapa nähdä!
:headwall:

Koittakaa jaksaa!!

Helinä ja tiuku
 
Terveisiä äitipolilta! Pääsin sitten viimeinkin käymään siellä. Vauvalla kaikki hyvin. Erikoistuva lääkäri ultrasi ja teki synnytystapa-arvion. Kysyi sitten multa mielipidettä synnytystapaan ja sanoin haluavani synnyttää norm. alakautta. Sanoi siinä sitten muina naisina painoarvioksi 5,2kg :eek: Menin ihan sanattomaksi (ja sellaista ei juuri tapahdu). Meni sitten näyttämään niitä mittaustuloksiaan toiselle lääkärille, osastonlääkärille. Se ultrasi uudelleen ja sanoi, ettei vauva sentään ihan niin iso ole, VAIN 4,6kg. Pitkä on ja isopäinen, sanoi minun pystyvän hyvin alakautta synnyttämään. Ei ole mikään harteikas / vatsakas vauva. Sehän lohduttaa :D Huomenna menen sitten sisälle Taysiin Cytotec -kypsyttelyihin. Sehän on juuri niiiiin syvältä, kuten moni palstalainen omakohtaisesti tietää :( |O :eek: . No ainakin jotain tapahtuu. Mulla niin epäkypsä tilanne kohdunkaulalla, että varmaan menee ainakin torstaille ennenkuin tositoimiin pääsee. Hukkaan menneet kaikki hyvät supparit. Tänään vähän reilummin ronkittiin koko alakertaa; toivottavasti jotain ehtii ennen aamua tapahtumaan.

Näin täällä. Mitenkäs te muut kärvistelijät? Jokos Hannele76 olet punnertamassa?

Bonus 41+2 ja mambo-jambo-masuvauva
 
Muvi, tuo vuoto johtuu varmaan juuri sisätutkimuksesta. Mutta yleensä noin loppuvaiheessa tehdyt sisätutkimukset saattavat käynnistää synnytyksen tai ainakin voivat saada aikaseksi kohdunsuulla muutoksia. Tsemppiä! :wave:
 
Mammaliinille kovasti tsemppiä!

Yllättävän(?) moni tuntuu kärvistelevän yliaikaisuuden kanssa. No, johan se on ensi viikolla syyskuu... ei ole enää montaa päivää aikaa saada elokuista vauvaa, ihan vaan vinkiksi omaankin mahaan. Supparit loistavat poissaolollaan, jospa tää olis tyyntä myrskyn edellä? Aamupäivällä oli tarkoitus käydä vähän ostoksilla, mulle vaan tuli niin huono olo, et oli pakko tulla kotiin pötköttelee ja käytiin sit vasta äsken vaan ruokaostoksilla. Optimistisesti ostettiin vaan vähän nopeesti pilaantuvaa, jospa pääsisin laitokselle... ja paksuja siteitä jälkivuotoa varten, vaan ei edes sitä limatulppaa näy eikä kuulu...

Mieletön nälkä on alkanut vaivaamaan, oon viikonlopusta (su?) asti vaan tankannut, tankannut ja tankannut. Taaskin kauhee nälkä, vaikka just söin välipalaa... Ja makea on ruvennut tökkimään, tekee kovasti mieli kaikkee rasvaista, ihan niinkuin silloin alkuraskaudessa.


Hemuli 40+3
(tällä lukemalla alkoi esikoisen synnytys, syntyi sit 40+4 klo 7.11... vih vih mahaan... )
 
mulla taitaa olla lievä suihkutissit-syndrooma... ei suihkua suoranaisest mut maitoa tulee pojan imiessä niin että raukka meinaa tukehtua ja on ollu selvästi nyt vatsanväänteitä pienellä ja itkuisuutta sekä pulauttelua. onneksi tämä internetin ihmeellinen maailma auttaa ja aion nyt kokeilla sitä että imetän pari-kolme kertaa peräkkäin samasta tissistä, jospa se auttais eikä tarvis pikkumiehen kärvistellä ilmavaivojen kanssa. onko kellään muulla ollut samaa ongelmaa?

jaksuja odottaville, tsemppiä punnertajille ja onnea vauvautuneille! :flower:
 
rouses Näyttäs aina välillä tältä meidän esikoiselta löytyvän nuita mustasukkaisuus "kohtauksia", saattaa vähä kova kourasemmin käydä vauvaa käsittelemässä...muuten on suhtautunu ihan hyvin, haluas enemmänki hoitaa mukana, mutta ku raukka ei voi nostaa vauvaa. Saa sit vaipan vaihdon yhteydessä laittaa vaipan roskiin, hanan valmiiksi päälle, likaiset vaatteet pyykkiin yms pikku tehtäviä, puhuuki ku on nii reipas iso tyttö. :heart:
 
Moikka pitkästä aikaa.

Rakas poikamme syntyi 11.8 klo 13.15
Pituutta pojalla oli 51.5cm ja painoa 4295g.

Lyhyesti kuinka tämä kävi..

Supistukset alkoi klo 4 aamuyöllä ja tulivat 10min välein aina siihen saakka kunnes sairaalaan mentiin 10.30.
Kohdunsuu oli 6cm auki ja kätilö ehdotti, että vauhditetaan hieman ettei koko päivää tarvitse siellä olla - tämähän sopi minulle hyvin.
Klo 12 sain oksitooni(?) tipan ja supistukset alkoi tulemaan tiheämmin.
Klo 13 puhkaistiin kalvot
klo 13.14 oli paikat auki ja sain luvan ponnistaa
- minuuttia myöhemmin tummahiuksinen poika oli maailmassa.

Kotiin päästiin 13.8 ja muutama päivä myöhemmin sain kohtutulehduksen.
Meinasivat laittaa sairaalaan takaisin, mutta en suostunut sinne lähtemään - joten ravasin 3 kertaa vuorokaudessa sairaalassa hakemassa antibiotit suoraan suoneen viiden päivän ajan.
Nyt onneksi saanut voimat takaisin ja jaksaa pyörittää tätä arkea.

Onnea muille vauvan saaneille :flower:

Chilitin ja "Väinö" 2vko
 

Yhteistyössä