<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Huomenta!

Kyllä tuo mielen vetää mustax, ku ei mitään tapahdu ja jokapaikkaan vaan koskee.. Että ärtynyttä porukkaa täälläkin.

Ja sit olin niin että ihanaa tänää saa nukkua ku poitsukin on mummolassa, ni jo soi summeri 9.20 äsken ja poika tulee kotiin??? Siis se ei enää suostu olla mummolassakaan, ku sekin jännittää tätä vauvaa.. no hälle ei tietenkään voi olla vihanen, mut oishan ne voinu soittaa et ollaan tulossa, ku ihan unessa oltiin molemmat. ärsyttää..

TUU JO VAUVA :heart: :heart:

ÄITI LPR 40+4...
 
Paljon onnea taas kaikille vauvaantuneille!!

edelleen kasassa, ei juuri mitään oireita. on saunottu ja sekstattu ja siivoiltu, mut ei mitään :p nyt alkaa piisaan tulee ku tulee :LOL: liikkeitä on kyllä vähempi ku ennen, mut se nyt tuskin mitään meinaa sekään. en mä kyllä oikeesti haluakaan synnyttään :LOL: liian tuoreessa muistissa, on alkanu hirvittään!!

ja sit taas lennetään, :wave: moi!!

triine 37+6
 
Ollaan taidettu törmätä samaan akkaan..... Mä nyt oon rampannu niiden tulehdusarvojen takia kyseisellä osastolla juhannuksesta lähtien ja siel on ne lääkärit sellaisia lehmiä ettei paremmasta väliä. Itellä ei vielä tuosta käynnistämisestä oo omakohtaista kokemusta mutta muuten kohtelu aivan ihmeellistä.
Sairaala kämppis oli samalla tavalla käynnisteltävänä ja pantiin kotiin ja takas. Lääkäri kattoi kierrolla väärän ihmisen paperit hänen kohdalla, väittivät ettei ole yliaikainen, ei ole lapsivettä vaikka maallikko näki silmällä että neste sängyllä on vihertävää.. myöhemmin joku kävi laittamassa antibiootit "varmuuden vuoksi" jne. koko tämä käynnistely päättyi siihen että kämppis konttasi pitkin osaston lattiaa veri valuen ja huusi apua... ei kaunista katseltavaa...

Niin ja onnea kaikille vauvansa turvallisesti kotiin saaneille!!!!! olen avoimesti kateellinen!!!

Omaan napaan... Tämän kyllästyneemmäksi ei voi tulla ja ne kolmen ässän jutut on täyttä kukkua!!!! Eipä vauvan aika vielä oo mut kyllä nää viimeiset viikot on täyttä tuskaa!!!! Meidän vauva on koteloitunu ja ostanu osakkeen mun sisältä eikä oo tulos ikinä pihalle. Painoarvio on noin 3,5kg että samanlainen pikkuorava ku esikoinen, joka muuten tokaisi että " ei me äiti kyllä tarvita sitä lääkäriä, minä otan sen pihalle...."

Painoa tullut nyt reilu 20kg ja olo on sen mukainen..
Onko kukaan muu törmännyt tälläiseen asiaan kun tuntemattomien ihmisten vittuiluun?? mä en käsitä mikä oikeus oudoilla ihmisillä on tulla sanomaan miten HIRVEEEEEN lihava sä oot??? Hyvä etten jo tuumannu päiväkodin pihalla toiselle äitille jonka mielestä kuinka mun olis pitäny synnyttää jo ajat sitte ku ooon NIIIIIIN pitkään ollu näin Suunnattoman suuri, että onnex mä oon vaan lihava mut sä oot ruma ja mä voin aina laihduttaa. Piru ku voi ottaa hermoille. Itkin sitte miehelle kyseistä asiaa ja se oli niin ihana ku sanoi että noh, mä ainaki rakastan sua vaikka sä näyttäisit miltä. ihana mies.

Rieputa ja 37+5

P.s luin muuten jostain että vauvoista vaan 5prosenttia syntyy viikolla 38 että ens viikkokin taitaa olla aika hiljainen
:kieh:
 
rieputa rallaa voi kun olisitki lohkassu noin, hyvin keksitty :LOL: törkee eukko, saunan taakse tollaset. millähän viikolla muuten vauvat useimmiten syntyy? voidaan arpoa todennäköisyysprossat koko joukolle, laitetaan vaikka aakkosjärjestyksen mukaan.

öy, jotain muutakin piti kommentoida, mut emmää, helkkari, enää jaksa muistaa mitään :D

arskalle ja tatjanalle ainakin paaaljon jaksamisterveisiä! :hug:

(.) suppareita taas bongattu! kokonaiset kaksi :LOL: kaupassa yks ja kotona soffalla leffaa kattoessa toinen. varmaan yölläki oli unessa yks, koska heräsin aivan järkyttävään painajaiseen, niissä on yleensä ollut taustalla nyt raskauden aikana vauvan potkuja tai muita kipuja. mitään en unesta muista, mutta olin tuskanhiessä ihan tosissaan herätessäni. not nice.
ja tietty niitä vatsan kovistelusuppareita on ihan koko ajan, kun ne lähtee päälle, menee tuntikin, ennen ku saa taas vähän hengitellä rauhassa.
kyllä meitä ensikertalaisia nyte jo vähän jänskättää :p

irtis, joka ei käytä Ässiä, ja 39+3
 
Mie voin arpoo todennäkösyysprossat, ite ensi : TÄÄ SYNTYY AIKASINTAAN 18.pv elokuuta ja viim. toivottavasti 20.8. eli oon nyt asennoitunu siihen et yli mennään kokoaika...

nyt vaan ois keksittävä tekemistä, mut ku ei voi / jaksa tehä mitää..

ihanaa olla pirtee!!! :kieh:

ja nuo toisten kommentit on niin ärsyttäviä, miulle väitetään useesti et ei varmaan oo vaan yksi tuolla mahassa..ARGH... vitsillähän kaikki joo heittää, mut silti, vois joskus pitää suunsa kiinni!!

Aina niin iloinen äiti lpr
 
Onnistuin sit hukkaan koko tekstin johki... :headwall:

Nytpä en sit muuta kirjottele, kun onnee vauvautuneille :flower:

Ja paljon, paljon halauksia :hug: :hug: Ae:lle ja Tatjanalle! En pysty kuvitteleenkaan mitä jouduttu kokeen! Toivon todella, että saatte kumpikin pian vauvanne kainaloon!

Nyt kahvin keittoon, taas :wave:
 
Paljon onnea vauvan saaneille :flower: :flower:

Tänään tasan rv 40, eikä kummempia tuntemuksia et vauva syntyis piakkoin.
Ainoastaan selkää särkee ja käveleminen tuskasta... :/
Mut vauvahan syntyy ku sillä on synttärit :heart: :saint:
 
Onnea Milba! :flower: :heart:

:hug: ae:lle!

Täällä ei kummempia. Lantiota ja selkää särkee taas. Onneksi mies alkoi tiskaamaan ettei mun tartte tossa tiskipöydän ääressä seistä... :heart: Asken vaihdettiin yhdessä lakanat, että sit voin puhtaisiin lakanoihin ruutata lapsivedet ja limat :LOL: Mulla on kyllä semmonen olo että nää lakanat ehtii vaihtaa vielä ainakin kerran ennen kun mitään tapahtuu...

terv. Jennika1983 rv 39+5
 
ONNITTELUT kaikille vauvaantuneille :flower: :heart: :flower:

Torstaina kävin äitipolilla koko arvio 2,7kg eli pitäisi tulla alle nelikiloinen =) tieten jos sokrut pysyy kohillaan. Muutama supistuskin tuli sielä käyessä, mut varmaan johtu jännityksestä et mitä siel sanotaan. Parin viikon päästä uus käynti.

Hiiva vaivaa minuaki, johtuen antibiootti kuurista jonka söin poskiontelutulehdukseen... Kysyin sillo torstaina lääkäriltä, ehotti kolomen päivän kuuria, mut mä ite tykkään siitä kerta laakista. Ei sitä hiivaa kyl varmennettukkaan testillä ja mun paikat ei oo sen kummemmin auki oo ku mitä "uuelleen synnyttäjällä" ruukaa olla. En muista kuka tätä hiiva hommaa teistä mietiskeli...

jahas, pitäs lähtee viemään tyttöö synttäreille...

tuiccu ja kolomonen 37+0

 
Kysymys tästä ollu vissii puhetta aiemminkin, mutta kaivoin tutti pullot kaapista, ja olinki jättäny niihin tuttiosat paikoilleen?? tutit on n. 3v. vanhoja ja hyvin oli joustavia ym. ni uskaltasko niitä käyttää tälle vaaville??

Ja sama kysymys rintakumeista, nekin olin laittanu jemmaan ja ne oli myös joustavat ym. ja käytin niitä n. 1-2vk sillon 4v. sitten..??

Auttakee??
 
Huomenta kaikille!
Täällä nää päivät käynnistyy vähän hitaasti... ihmekös tuo... :whistle:
Ei oo vauvaa näkyny ei... ei minkäänlaisia tuntemuksia, ei mitään. ja katotaan vaan nyt kun oon buukannu melkein koko ens viikon täyteen ohjelmaa, ni se päättää syntyä. no väliäkös tuolla.

Tarvis siivoilla keittiö, miehen veli on kylässä ja pirulaiset sotkenu meidän keittiön, ja sit varmaan tarvis ruokaa niille tehä... phuuh. Mua ei jotenkin kiinnosta toi ruuanlaitto nykyään yhtään... :/

Äiti tulee tänään käymään kun olivat löytäneet äitin koirasta punkin, ja sitä alko yököttään se niin kovasti et tulee tänne ja mies saa ottaa sen punkin pois... Voi äiti parkaa, kuinkahan se kestää automatkan koiran kanssa kun pelkää varmaan että se punkki hyppää turkista pois :LOL:

Jaaha, nyt siivoon sitä keittiöö...
 
rouses: Tuo vihreä vesi johtuu just siitä, että vauva on jossain paniikkitilanteessa kakannut veteen. Eivät antaneet vauvan edes huutaa ennen kunnollista hengitysteiden imemistä ja jestas että tuo puolisen minuuttia tuntui iäisyydeltä, kun pelättiin että onko kaikki hyvin...
Lohduttavaa lukea, että sulla on aikaisemmin myös hempan laskun jälkeen alkanut maito nousta normaalisti. Antaa itsellekin toivoa, että kyllä tämä tästä. Välillä on ollut oikein suru puserossa, kun pieni ei oo saanut rinnoista pariakymmentä milliä enempää...


Unohdin laittaa yöllä anopin antaman vinkin synnytyksen käynnistykseen: nännien "nytystäminen" :D En tiedä onko siinä taikaa, mutta hänelle oli gyne tuon neuvonut ja supistukset oli alkaneet seuraavana yönä. Itse piti myös kokeilla tuota (ihan omin käsin ;) vaikka miehen apu on varmaan paras apu) ja vedet valui kahta tuntia myöhemmin. Tiedä sitten oliko sattumaa vai auttaako tuo todella joissain tapauksissa... Välittömästi tuon näpräämisen jälkeen alkoi masussa tuntua vauvalta voimistuvia liikkeitä, jotka sitten vaimeni hetkeksi ennen vesien menoa. Kannattaa ainakin kokeilla =)

Kovasti täältä tsemppihalauksia loppurutistukseen ihan jokaiselle :hug:

kaneliomena ja Elmeri
 
Tatjanalle ja AE:lle voima :hug:

Tosi suloinen vauva Tiina80!

Olikohan siinä neuvolasta saadussa vau-kirjassa että suurin osa vauvoista syntyy viikolla 40+2, eli minä odottelen ensi keskiviikolle poksahdusta =) toki mielellään jo aiemmin..

Polveenkin on alkanut koskea, ei tietysti nivelraukat enää tällaista painomäärä kestä kantaa :LOL: yölläkin kun menin vessaan niin meinasi jalat lähteä alta, jos nyt vielä hetken kestäisivät.

Jotakin puuhaa pitäisi keksiä, tuntuu nämä viimeiset päivät niin hitaasti matelevan..

Jaksuja kaikille!
 
Tatjanalle ja AE:lle paljon haleja! !! :hug: :heart:

Täällä kanssa erittäin "hyvällä tuulella" oleva odottaja, kävin eilen neuvolassa kun nyt on kaks kertaa viikossa noi käynnit, koskee tohon ristiselkään ihan sikana ja lantio ylipäätään ihan paskana, panadol 1000mg syön 4 päivää että pystyy edes vähän liikkumaan. niin sanoin sille muijalle siitä ja kysyin että millonka ne rupee tekee sitä yliaikasuus kontrollia niin se vaan jotenkin rupes höhöttään että vasta 41+5 jälkeen ja että on "kumma juttu kun näin kesäaikaa menee niin paljon lapsia ylilasketun ajan". ja mä rupesin vollottaa ihan sikana, siis romahin ihan kokonaan ja volisin kun en saa unta ja minuun koskee prkele! niin sain lähetteen sitten äitipolille ensvkon alkuun, ja nyt jos olo vaikea niin voi mennä käymään. mutta tuskin mitään hyöväis... :kieh:

muuten kaikki oli hyvin, turvotusta oli, paino noussu muka 4 pvässä kilon, ei voi pitää paikkaansa, ainakin uskottelen itelleni niin vaik tota suklaata on kyl kulunu.... :ashamed:

Onnea vauvaantuneille :heart: ihana lukea synnytyskertomuksia! =)

äitilpr kyselin noista tuttiosista, ei silleen oo kokemusta kun ensimmäinen tulossa, mutta luin jostain että ne ois hyvä vaihtaa ihan muutaman kk:den välein vauvallakin, mut en tiedä sit.

miksen mä voi jo jakaantua...

t. Hosso ja Iida 40+4...
 
hellurei... kasassa aina vaan....

:headwall:

Pitääpä isännälle antaa hommia! En oo antanu sen pahemmin nänneihin aiemmin koskea kun ne on ollut niin arat mutta nythän ei oo enää väliä! Maitoa tosin voi juosta sitten urakalla mutta katotaan...

Joku puhui ideaparkiin menosta, vitsit kun tietäis etukäteen koska tää syntyy niin olisin tänään kans lähtenyt sinne kun kaks siskoa lähti tampereelle häihin. Meiltä matkaa vajaa 180km joten en viittinyt lähtee ettei joudu tampereelle synnyttään. Mutta jotain kivaa pitää keksiä ettei lahoa ihan pystyyn.

Ja ihanaa, mä oon nukkunut kuin tukki viime yön!!! Ja aamulla sain nukkua pitkään!!!! Jalkaakaan ei särkenyt yöllä, otin kaks särkylääkettä illalla ja nyt pitäis mennä ostaan lisää niitä ja sitä hiruroidia.

Joo jospa menis syömään jotain....
 
Onko kaikki muut jo joilla on ollu mua ennen LA saaneet jo nyyttinsä??

Ihana vauva sinulla Tiina80! (tahtoo jo omansa kans...)

Sais jo vaavi syntyy, paitsi et ens yönä ei oo tietoo kenet sais tulemaan tänne muita lapsia hoitamaan ja sit taas su-ma yönä en viel haluis lähtee ku esikoisella alkaa maanantaina eskari, ni miten sen sit hoitas.. et ihan suosiolla nyt odottelisin sinne loppuviikkoon... Mutta mutta saispa sen ite päättää!!!! mitään tuntemuksia ei kyllä ole... eilen oli kaikki ässät käytössä mut yhen hennon supparin ne sai aikaseks :eek:

Täällä kans yks joka on tosi kyllästyny kysymykseen: et onko mitään tuntemuksia et laps ois tulossa... |O |O tai vieläkö sä vaan oot kotona yhtenä kappaleena???? Hyväähän ne kyselijät tarkottaa, mut ehkä ne ei tajuu kuinka monelle sitä pitää vastata....

Ja ukkokultakin sano tos yks päivä, et koita nyt mennä synnyttää ni ei tartteis mennä töihin... JOO JOO MENEN!!!

 
neitiperho
Meillä mies päätti lopettaa aamuisen tokaisun "ei syntynyt sitten vieläkään". Kuulemma jo kyllästyi sen sanomiseen :LOL: No joo, vielä olisi joutunutkin sitä moneen kertaan jankkaamaan.

Eilen saatiin melkein kylppäri valmiiksi, enää puuttuu suihkuseinä ja se saadaan ensi viikolla. Sitten sekin projekti valmis. Ulkohommat sitten enää odottaa. Nopeasti ainakin on viikko menny kun puuhaa riittävästi. Kaikki ässät myös on ahkerasti olleet käytössä, mutta mitään vaan ei tapahdu. Joo eli Iines-Eetu jäi sitten asumaan mun sisään. Kai se näyttäytyy kun haluaa alkaa hankkimaan leikkikavereita..eli joskus parin vuoden päästä.

Flunssa onneksi vähän taas helpottanut, mies tosin on sen nyt sitten saanut. Mutta joo, täällä ei siis mitään erikoista. Edelleen odotellaan ja vielä pitkään.


plus 16 eli 20 pvää synnytykseen

Ps. Ja tosiaan vihreä lapsivesi = vauva kakkinut veteen, jota hengittäessään aiheuttaa infektion. Siksi tosiaan kätilön oltava valmiina puhdistamaan lapsen hengitystiet tarkasti heti syntymän jälkeen.
 
Onnea taas uusista vauvoista! Kiva todellakin lukea synnytykertomuksia!!
Ja Tatjanalle ja AE:lle voimia koitokseen, kyllä kuulostaa todella törkeeltä ja ikävältä nuo teidän kokemukset!

Minäkin oon tullu siihen tulokseen, että mistään S-keinoista ei oo apua!!!! Saunassa mullakin häviää kaikki vähäsetkin supistukset ja kolotukset, siivouksella ei saa kun lihakset kipeeks ja seksiäkin harrastetaan tästä lähin vaan sillon kun haluttaa.... Eli viisainta luopua yrityksistä kokonaan, ootellaan niin kaipa pimatsu joskus suostuu ulos tulemaan.... Paitsi tuota nännijuttua vois tietysti vielä kokeilla, se ei rasittas........ :whistle:

Jospa kävis välillä keittämässä päiväkahvit...
Hauskat lauantaipäivät kaikille!!

Vimppa ja pimatsu 38 tasan

 
Mä olin ihan unohtanu tuon nännien nypläyksen :LOL: pitääpä heti testata :LOL: vuosi sitten se oli kovaa huutoa huhtikuisten pinossa! kai ne jotkut sai sillä aikaan ihan kunnon supistuksia.

ja ruohon leikkaukseen.



 
Rieputa rallaa :LOL: Olisit vaan tokassu, mä en ikinä sano mitään tommosia vaikka päässä liikkus mitä..nynny :snotty:
Onnea vauvautuneille :heart: Kumman tutulta kuulosti toi neitoperhon tekstin alku. Ja meiltäkin puuttuu kylppäristä enää vaan se suihkuseinä :D
Mäkin oon kuullu ton nännihommelin, mutta en vielä ole toteuttanut..Onhan tässä päivä aikaa. Poika nukkuu, mutta harmi kun mies on lenkillä.
Tiinalla ihana tyttö :heart: *huokaus*

f ja tänään tosi hiljainen p 40+6
Huomenna on sitten viikot täynnä millon poika synty..vinkvink
 
Täälläkin edelleen yhessä kasassa. Ja suunnittelin aamulla, etten mä ehkä tätä vauvaa annakkaan pois tuolta masusta koskaan. Olkoot siellä, jos kerran niin hyvin viihtyy. :headwall:

Jättimäiset voimahalaukset ae:lle. Toivottavasti saisit pikaseen pikkuisen syliin. :hug:

Onnea Odile ja Milba nyyteistä. :heart: :heart:

Miranth kirjoitti tossa, että suurin osa vauvoista syntyy rv 40+2. Oiskohan se sit tosiaan ens yönä tai huomisen päivän aikana meikäläisellä lähtö edessä. :D Epäilen...

Ja kaneliomena mainitsi nännien räpläämisestä. Mä oon ainakin huomannu, että jos oon hieroskellu niitä, niin vauva alottaa heti kauheen mylläämisen ja masu kovettuu. Eli kyllä siinä joku taika on. Ja jostain luin, että nännejä pitää hieroja "ronskisti" 30min kerralla. En oo kyllä kertaakaan noin pitkää aikaa pystyny, ku tulee helkutin kipeiks siitä räpeltämisestä. :LOL:

Meillä lähti poika Espooseen mummon luo, tulee huomenna pois.
Ja isännän heitän kolmen neljän aikaa kaupunkii. Menee niiden entisten luokkakavereittensa kanssa syömään ja siitä jonnekkin saunatiloihin. Onneks ite tällä kertaa tajus, ettei voi todellakaan juopotella. Lähtö kun voi oikeesti koska vaan tulla ja kännistä ukkoa en sairaalaan mukaan huoli. Tai saatika, että henkilökunta sitä sinne päästäis. Harmittaa kyllä miehen puolesta, ettei pääse kunnolla kavereittensa kanssa reissun päälle. Ovat viimeks suurin osa nähny toisensa ylä-asteella, eli about 8v. sitte.

Pitiköhän mun muuta kirjuutella. Ei varmaankaan. Illalla tuun viimeistään taas lukemaan uusimmat uutiset. :wave:



Kiva ku tohon laskurii rupes nyt sit lisääntyy noi päivät! Ja just vahdannu sitä, että koska ne menee nollille. :kieh:
 
Paljon onnea kaikille vauvansa saaneille :heart:

mammaliini83: Muistaakseni sen lääkärin etunimi oli Saara ja sukunimeä en millään muista. On oikein tympeän näköinen akka, aika pitkä ja tyly. Mitään ei kysellyt eikä ottanut mihinkään kantaa :headwall: Jessus mikä ylilääkäri, kun oli tullu sulle edellisessä synnytyksessä tokaisemaan, että surkeita supistuksia. Voi helv*** mitä touhua tuola Seinäjoella. Kolmen edellisen lapsen aikana mulla on sieltä vain suht positiivisia mielikuvia, mutta tämän neljännen aikana kaikki kokemukset tuolta on ihan syvältä SIELTÄ.

Mulla on siis paikat auki 2 sormelle, kanavaa 1,5 cm ja erittäin pehmeä. Vauva laskeutui ja kiinnittyi yllättäen keskiviikkona lähtötelineeseen jo odottamaan. Mulla on aivan sairaan kovia kipuja alamahalla ja välillä alapäässä, kun nousen tuolilta tms. ylös. Sairaalaan soitin aamusta ja meinasivat, että olis jotain enteileviä supistuksia. Joopa joo, mulla on tätä samaa ollu jo monta päivää, mutta kivut on hieman vielä voimistuneet.

Kovasti olen huolissani myös vauvan liikkeistä, kun en juuri niitä enää päivisin tai iltaisin tunne. Tossa äsken niitä laskeskelin ja kyllä niitä tuli reilusti yli 10 tunnissa, mutta piti kyllä oikein keskittyä, että ne tunsi. Kauheeta, kun antavat vauvan olla masussa yliaikaa vaikka käynnistys tuli suuren koon vuoksi, tuloksettomana. Muistoksi tuostakin reissusta jäi takaraivoon helvetilliset TEKOSUPISTUKSET lääkkeillä, ei muuta.

Sori, mulla ei nyt tällä hetkellä ole oikein mitään positiivista kerrottavaa :ashamed: Oma ja vauvan terveys huolestuttaa ja synnytys kauhistuttaa jos pakottavat maanantaina vain odottamaan koska synnytys käynnistyy ja huomattaiskin kesken kaiken, ettei vauva mahdukaan ulos suuren kokonsa takia. Huoh. Oon väsynyt tähän kaikkeen.

Tatjana80 ja tyttö 40+2
 

Yhteistyössä