<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Huh, kolme päivää olin käymättä netissä, ja sinä aikana olitte kirjoittaneet 11 sivua!!!

Paljon onnea uusista vauvoista, ainakin VIB, Lauren, eliisa, kaneli ja vilma!

Helmi kyseli lapsiveden mittauksesta. Mulla mittasi lääkäri ultralla sen "lorahduksen" jälkeen joskus juhannuksen tienoilla, silloin oli normaali määrä, mitään lukemia en kyllä muista ja neuvolakorttiinkin laittoin vain N. Viime käynnillä neuvolassa oli kätilö terkan sijaisena ja hän sanoi käsikopelolla vettä olevan normaalisti tai jopa runsaasti. ainakin vauva on liikkunut sen verran paljon (kävi tiistaina 2x poikittain, onneksi kääntyi takas rt molemmilla kerroilla...) että pakkohan sitä vettä on paljon siellä olla!

Liivinsuojista kysyitte, mulla meni niitä esikoiselta 1-2 paria/päivä. Paperiset(kertakäyttöiset) kuivuivat nänneihin kiinni, mutta pestävät "kestot" olivat todella hyvät. Pikkusisko kävi kyläilemässä pari päivää, toi mm. noita liivinsuojia, nyt mulla on niitä yhteensä 12 paria, kun olin ite ostanut uusia, vanhat oli siskolla lainassa ja hän toi myös muita, mitä oli saanut kavereiltaan... (sekä iiiison pussillisen pieniä kestoja, nyt ei nekään lopu kesken, kun on esikoisen vanhat vielä niiden lisäks)


Rouses kyseli näköhäiriöistä, mulla näkyy välillä "metallin värisiä rautalankoja", jos nousen nopeaan ylös tms. joskus ihan vaan rappusia noustessa. Mulla se johtuu verenpaineesta, "paineet ei kestä perässä" jos nousen liian nopeaan. Ihan normaalit/matalahkot paineet mulla on.

(.) Kuukautiskipujen kaltaisia kipuja on alkanut olla melkeinpä jatkuvasti. Etenkin alaselkä on kipeänä. Tiistai-iltana tuli ekat kovat supparit, alkoivat selän poltteluna ja siirtyivät sieltä vatsaan. Niitä tuli n.1,5 tuntia, alkuun 10, lopussa jo alle 5min välein, mut kuten arvasin, loppuivat sitten. Itseasiassa ne loppuivat siihen, kun lähdin koiran kanssa kymyämään metsään, sellaista jyrkkää ylämäkeä vielä, eli kävelyllä en ainakaan saa itelleni aikaan suppareita :LOL: silloin esikoista odottaessa kävelin tunteja umpihangessa, et tulis ees vähän suppareita, mut ei ni ei... nyt ei onneks oo yhtään niin tuskainen olo, ihan rauhallisin mielin oottelen sinne laskettuun aikaan asti :D Eikä oo nyt pariin päivään tullut kuin yksittäisiä suppareita.

Joku kyseli niksejä suppareihin/synnytyksen käynnistämiseen. Tollon tiistaina olin kyllä siivonnut koko päivän (pessyt lattiat, tampannut matot), eli ehkä se ässä toimi??? Toinen kerta, jolloin on tullut kovia suppareita, oli viime viikolla, kun tehtiin lattiaremppaa, revittiin vanha laminaatti pois ja vietiin sitä kaatopaikalle. Ajoreitti menee sairaalan ohi, ja molempiin suuntiin juuri siinä sairaalan kohdalla tuli kunnon suppareita, mä jo nauroinkin, et tietää vauva, mitä tuolla pitää tehdä. Eli eikun ajelemaan sairaalan ympäristölle :LOL: ! No, esikoiselta kokeiltiin silloin vaikka mitä "niksejä", kun olin ite niin kypsä odotteluun (syntyi 40+4 ja pari kk KAIKKI oli hokeneet, miten syntyy varmasti ennen aikojaan...), mut eipä niistä mikään auttanut. Tän kakkosen kanssa en oo paljoo muita kuunnellut, miten "maha on taas sen näköinen että pian synnytän", oma paino laskussa, vauvan liikkeet hidastuneet ym. ym. Katellaan sitten parin viikon päästä.

Hemuli 37+6
 
Hellou!

Täällä edelleen....

Onnea vauvansa saaneille :flower:

Hei mitäs ootte mieltä, uskallanko lähtee ajeleen noin 200km reissun?? Puolet pitäis ite ajaa ja takas tulon sais vaan istua. Sairaalasta ei ois mitään hajua mikä siihen välille osuis...
Miehen sinne on jokatapauksessa lähdettävä, autokaupasta kyse. Tosin voishan siltä ostajalta kysyä, että tulisko vähän vastaan.

Muuten oloon ei mitään erikoista, masentaa vaan hurjasti :( Mutta kai se on tää keli, satanu vettä eilisillasta saakka. Jotain hyvääkin siinä tosin on, ei oo koko aikaa ihan järkyttävän kuuma.
Typyäkin on ihan hirvee ikävä...

Masenteleva Emeelia ja hikkaava vaavi
 
mammaliini83 Paljon voimahaleja :hug: Muuta järkevää en oikein osaa sanoa...

Lilli85 Onnea pienestä prinsessasta! Ja tsemppiä muille, jotka ovat nyt tositoimissa tai odottavat tositoimien alkua!

Sokerirasituksesta Mulle tehtiin se vasta aika viimemetreillä, kun näköjään pääkaupunkiseudulla niitä ei tehdä "rutiinisti". Sitten kun muutimme Varsinais-Suomeen, niin uusi neuvolan täti ihmetteli, että eikö minulta ole sitä otettu, koska BMI 26 ja painonnousu oli hurjaa...yli kilokin viikossa ei ollut harvinaisuus meitillä. Tämä uusi terkka sanoi, että se pitäisi nykyään ottaa kaikilta, mutta ilmeisesti käytäntö on eri. Olisin sitten päässyt siellä pääkaupunkiseudullakin sinne rasitukseen, mutta muutto ehti olla ennen sitä, kunnes olisi ollut seuraava vapaa-aika. Peijaksen labrasta sanoivat, että sokerirasitustestit on nyt yleistyneet ja niitä ei tehdä kuin pari yhtenä aamuna. Sen verran vielä, että mulla ne arvot oli kaikki alle viitearvojen ja hurja painonnousu johtui älyttömästä turvotuksesta. Ja paino laski runsaassa viikossa 12kg. Että oli siinä nestelastia kerrakseen...
 
Heippa hei mammat ja masut!
ja onnea nyyttinsä saaneille :flower:

Tänään olis ollu juu hyvä päivä synnyttää, mutta vielä mitä... taidan tähdätä siihen 20.08.2008 päivään... :LOL:

Meille tuli vaunut tänään! postisetä toi ne ovelle asti, luulin et niissä menee kauemmin, kun maanantaina vasta lähtivät saksasta, mutta ne tulikin jo tänään! niitä tossa äsken kasailtiin ja tutkailtiin, vielä puuttuu se vauva sinne köllöttään! :heart:

Eilen sit maalasin puuvajan ja pesin saunan/pesuhuoneen ja tänään tarvikaan mitään tehdä, kun on reidet niin jumissa kun olla ja voi! Sattuu aivan hulluna!

No jos sitä menis vaunuja ihaileen :D
~Heitsu&Papu rv 38!~
 
Moikkelis vaan, edelleen yhtenä :kieh:
Eilen tuli käytyä neuvolassa..

sf mitta 36
paino -100g, yhteensä raskauden aikana 2.2kg
verenpaine pysynyt lähes samana koko raskauden
pissa puhdas
hb 120

vauvan painoksi arvioitiin oli eilen n. 4200

Tänään olisi ollut hyvä päivä syntyä, olisi helppo muistaa syntymäaika..
Toistaiseksi ei taas mitään tuntoja että lähtö olisi lähelläkään :ashamed:

Miehen kanssa kauhea riita,
tekisi mieli vaan hyppää sänkyyn ja vetää peitto korviin ja herätä seuraavan kerran kun pitää lähtee synnyttämään :'(
Sanoin jo suutuspäissäni ukollekkin ettei sillä ole mitään asiaa synnytyssaliin :ashamed: :ashamed:

Väsynyt chilitin ja Väinö rv 40+2
 
Heitsu86: Kauanko kesti tilauksesta/maksusta, että saitte vaunut Saksasta? Tilasitko kidsroomista vaiko jostain muualta? Ilmottivatko maanantaina, että vaunut on lähetetty? Meillä on nyt kestäny maksusta yli 5vk (1.7.maksettu ne), mutta vastailivatkin s-postikyselyyni alkuviikosta, että pari viikkoa saattaa vielä mennä ku odottelevat vaunuja saapuviksi tehtaalta.. olispa kyllä kiva, jos tulisivat ens viikolla, niin pääsisi "testaileen". Malttamaton.... :attn:

Onnea Lilli -85 vauvan syntymästä :flower: ! Ja suotuisia synnytystuulia kaikille, joilla tuntuu "lähdön merkkejä"!

Elo-onni + "Jyry Yrmy" 37+1

 
elo-onni08 tilattiin vauvatavara.net:istä. Me tilattiin/maksettiin ne jo 30.6 ja silloin jo tiedettiin että kestää 6-7viikkoa, kun niitä ei ollu varastossa. No maanantaina tuli sähköpostia että vaunut on lähetetty saksasta suomeen ja tänään ne olikin jo ovella! :LOL: Että yllättävän nopeasti ne tuli saksasta meille... Toivotaan että saatte ens viikolla vaunut, mäkin olin ihan innoissani aamulla kun näin että postiauto peruuttaa pihaan ja tajusin että se tuo vaunut meille :D
 
Täälläkin kotosalla! Ja vauveli myös. Hyvä päivä olisi synnyttää ja syntyä, mutta herra vatsassa toista mieltä. Kai se haluaa olla kuten veljensä; esikko syntyi 38+4, kuopus 38+5 niin kai tämä sitten syntyy huomenna, kun huomenna on 38+6. Toivossa on hyvä elää.

Paljon saanut tehtyä tällä viikolla rästihommia. Pinnis on valmiina, samoin kaikki vaunutarvikkeet, vaatteet, vaipat ym. Hoitopöytä pitäisi vielä hakea kellarista, siihen kyllä tykötarpeet jo valmiina. NaCl-tipat ja limaimunkin ostin varuiksi, esikko sai aina maitoa rään sekaan nekkuunsa. Eilen ompelin tyynynpäällisiä ja lakanoita, tänään siivosin kunnolla (kolmatta kertaa tällä viikolla). Samanlainen siivous/järjestelyvimma kuin menkkoja ennen :LOL: Nyt leipomaan ja silittelemään, mun omat kummit tulossa illalla kylään.

Bonus ja Big Giant Head 38+5

P.s. Mies alkaa kai kypsyä minuun, kun lupasi viedä ensi yönä synnyttämään. Tai sitten sillä on S-suunnitelmia illaksi :p
 
Onnittelut Lilli-85 pikkuisesta prinsessasta! :heart: :heart:

Mies pääs tänään jo pari tuntia aikasemmin töistä, kun on näin huono ilma. Ihanaa, kun kerrankin on ajoissa kotona. Tokas tossa hetki sitten, että äläturhaan mitään paineita ota, mutta tänään olis hyvä päivä lähteä synnyttämään. Sillä olis meinaa huomena ylä-aste aikasten kavereittensa kanssa tapaaminen (lue ryyppäjäiset) ja sanoi, että menis sitten samoilla kemuilla varpajaisetkin.
Ei taida siis ollakkaan niin vaikea saada tota suostumaan tänään siihen viimoseen ässään saunan päällisiks... :whistle: :D

Näitä mahan kovettumisia tulee joka päivä useita kymmeniä, ja välillä tekee vähän kipeetäkin, mutta miks ne ei voi muuttua sellasiks kunnon kipeiks supistuksiks?!?
Ollaan me naiset kyllä ihan kauheita sadisteja, kun toivotaan itellemme ihan kauheita kipuja ja ollaan mitä vaan valmiita tekemään niiden eteen. :LOL:

Maanantaina olis taas neuvola ja toivon niin sormet, varpaat, kädet ja jalat ristissä ettei tartteis sinne enää raahautua. Tai no jalat kyllä pidän niin levällään koko viikonlopun kun vaan voi. :D

Johan menee taas puheet oudoiks. Lähen tästä vähän järjestelemää paikkoja.

Mukavat viikonloput ja tsemppiä synnärille lähtijöille!! :wave:


 
Bella-Lumia: Kiitos!!! :heart:

Olo kyllä niin paska...

soitin tk:hon tosta jalasta ja hoitaja neuvoi tulemaan päivystykseen jos pahenee tai kipu jatkuu niin että en voi olla. No eipä tää helpota ja mietinkin että pitäisköhän mennä näyttäytyyn... jospa laittais vaikka äitipolille kun ei millään helpotu kuin ehkä vasta synnytyksen jälkeen (TOIVOO TODELLA!!) mutta tällä hetkellä esikoinen naapurissa, mies 40km päässä ja ei autoa. Pitää tässä nyt kattoa kun saan/jaksan ruuan ensin laittaa---
 
Lilli-85 onnittelut pienestä tytöntylleröstä :flower: =)

mutta missä on Tatjana?? Eikös hänen pitänyt käynnistykseen lähteä mutta vielä ei ole vauvauutisia kuulunut, vai olenko missannut jotain oleellista? :eek:
 
heippa kaikille... Ajattelin tulla laittamaan noita neuvola kuulumisia kun oli tuo lääkäri neuvola. sf mitta oli 31 ja verenpaine oli hieman taas noussut ja kaikki muutkin näytteet olivat plussalla..... pitää kuulemma tarkkailla verenpainetta kun taas epäillään raskaus myrkytystä. Lääkäri totesi että lähtö voi tulla piankin kun kohdun suu oli ihan pehmeä ja kaulaa ei ollut enää kuin korkeintaan 1,5 cm jäljellä. Supistuksia on vähän väliä mutta ei niistä tunnu sen valmiimpaa tulevan. Viime yönäkin supisteli todella paljon mutta siitä ne taas sitten hiipuivat. No saapi nähdä saiko tämän päivän kauppa reisu jotain enemmän vielä aikaan. Oltiin ostamassa muksujen kanssa koulu tarvikkeita ym. sellaista kun ma alkaa niillä koulu. Kauppa reisulla supisteli kyllä vähän väliä mutta nyt tällä hetkellä taas ei yhtään.

Isäntä lupasi illalla vielä lämmittää saunan ja sanoin että voisin työllistää sitä saunan jälkeen :LOL: saas nähä suostuuko.

Jaksamisia kaikille

kotiäiti 37+6
 
Käynnistys siis aloitettiin 2.8.-4.8. Välipäivä 5.8. ja käynnistystä 6.8. MITÄÄN ei tapahtunut, paitsi tuli aivan helvetillisiä tekopolttoja noista lääkkeistä. Eilen sitten laitettiin kotiin odottelemaan ja maanantaina olis taas ultra ja päätetään käynnistelläänkö uudestaan vai laitetaanko kotiin. Oon pettyny sairaalaan erittäin tympeään naislääkäriin. Se ei ota kuuleviin korviin mun huolia ja murheita eikä piittaa mistään mitään. Monet kerrat jo itkin sairaalassa, kun kauheat tekosupistukset on ja alapäässä ei tapahdu sitten yhtään mitään eikä vauva suostu tulemaan ulos. Parhaimmillani kärsin mielettömistä supistuksista putkeen 7 tuntia eikä ne tehneet alapäässä yhtikäs mitään. Kaikki kärsimäni kipu on ollut vain niitä lääkesupistuksia.

Eilen kotiinlähtöultrassa (VAADIN sitä ite) vauvan painoarvio oli sama kuin viikko sitten, eli 4 kg (mulle alkaa olemaan liian suuri mahtuakseen normaalisti ulos), kohdunsuu kahdelle sormelle auki ja kanavaa 1,5 cm ja erittäin pehmeä. Limatulppaa mulla on tullut tiistaista asti ja reilusti. Ensin tuli kunnolla punaista limaa ja ei meinannu loppua vaikka kuinka paperilla pyyhin. Sen jälkeen on tullut ruskehtavaa limaa sillon tällön vessareissuilla.

Maanantaiaamuna olis se typerä ultra ja aion KIELTÄYTYÄ jos ehdottavat käynnistystä uudestaan. Mä en siihen helvettiin enää lähde vaan haluan leikkauksen, että saataisiin vauva turvallisesti maailmaan.

Ensin kovalla hädällä piti käynnistellä, kun vauvasta tulossa mulle liian iso ja sitten saakeli annetaankin olla YLIAIKAA eikä voida suosista leikata. Mä oon ihan hajalla tän kaiken kokemani jälkeen. Taitaa tämä vauva jäädä neljänneksi ja viimeiseksi meillä näillä kokemuksilla :'(

Millä mä saisin itelleni maanantaina leikkausajan lääkäriltä?? Kukaan ei tuntunut olevan huolissaan vaikka kerroin monelle eri hoitajalle ja kätilölle, että pelkään synnytystä, että jos siinä sattuukin jotain ettei vauva kokonsa vuoksi mahdukaan tulemaan vaan tulee hätäsektio tai jotain muuta. Mä en enää jaksa kuin itkeä tätä tilannetta. Ja vauvan liikkeitäkään ei juuri päivisin enää tunnu. Se johtuu kuulemma taas siitä, kun mun mahassani ei ole mitään muuta kuin PELKKÄÄ VAUVAA, että muuta ylimääräistä tilaa sielä ei kertakaikkiaan ole. Auttakaa mua, haluan sektion vaikka se pelottaa ajatuksena ihan sairaasti.

Surullisin mielin Tatjana80 ja ilmeisesti tyttö 40+1
 
Voi Tatjana :hug: . onkohan teillä Aurinkoenergian kanssa sama sairaala?? kuulostaa vaan ihan samalta tuo tarina, tai sit on jotain viallisia käynnistys pillereitä... Maanantaina olet vaan kovana ja sanot että et suostu synnyttämään. pitäshän niitten nyt hyvänen aika kuunnella...

:hug: Tsemppihali myös muille tuskasen olon kanssa kärvisteleville.

Lillille onnittelut nyytistä!! :flower:

Oma olo.. hmm.. selkä tosi kipee, supistuksista ei hajuakaan, vauva möyrii ihan jees tuol masussa.. vähän ollu taas hiljasempi tänää, mut sillee se on aina ollu, välillä jumppa pv ja välillä huilitaan!!

Kävelystä en voi uneksiakaan, samat vaivat ku teillä muillakin.. inhottaa.. mut minkäs teet..

Nyt taidan mennä lepuuttaa sohvalle, ku kerrankin saa maata ihan yksin!!! :D

Äiti lpr ja niin ihana pieni :heart: 40+3 jonka syntymään odotan aikaisintaan rv 41+6 :kieh:
 
Voi helvata Tatjana mitä kohtelua oot joutunu kokemaa! :eek: En ees osaa kuvitella miten paska fiilis sulla on. :hug: Pakkohan niiden on kuunnella sua ja sun tuntemuksia. Pysyt kivenkovana maanantaina ja todellakin vaadit päästä sektioon. Voimia!

Nyt olis kaks ässää jo suoritettuna. Ja kolmas saadaan suoittaa, kun saadaan poika nukkumaan. :D

Monella meistä taitaa olla toi viimonen ässäkin otettu tässä vaiheessa taas käyttöön, vaikka jossain vaiheessa raskautta ei voinu vähempää kiinnostaa koko touhu. :LOL:
 
tatjana :hug: :hug: . Sen verran sanon sulle, että mullehan ensin tosiaan vauvan ison koon takia mietittiin sektiota ja siihen tavallaan jo sitte tuudittauduin, mutta sitten ääliö itsekeskeinen lääkäri seuraavalla kerralla sanoikin että alakautta synnytät jatosiaan käynnistystä kans miettivät. Imukupilla auttavat jos en pysty ponnistamaan. Aloin sitten hiukan kyseenalaistamaan lääkärin sanoja ja ilmeisesti suututin hänet, mutta sillähän ei ole merkitystä, mutta saan leikkauksen jos papereihin laitetaan sektio synnytyspelon vuoksi. Sano siellä että pelkäät niin pirusti että jotain pahaa sattuu, jos sitten saisit sektion. Olen itse meinaan kallistumassa sektion puoleen, koska vaavin keuhkot ei ole kypsät vielä syntymään, joten hetki siellä hänen on vielä oltava.

Tsemppiä, toivottavasti siellä ei ole ensi kerralla yhtä tyhmää lääkäriä. Yritä pysyä kovana :hug: :hug:

salah ja masa 37+4
 
ei mene mun jakeluun miten sairaalassa voidaan kohdella vauvastaan huolissaan olevaa, odottavaa äitiä noin.. Tatjana tuo sun lääkärisi oli todella törkeä! Kuten salah: kin sanoi, niin sun täytyy maanantaina olla kovana ja vaadit toista lääkäriä joka antaa leikkausajan. Voi olla kaukaa haettua, mutta jos ei sun pyyntöä kuunnella tuolla, niin siinä tapauksessa vaadit pääsyä toiseen sairaalaan..vaasaan esimerkiksi.

On se kyllä kumma miten on paikkakuntakohtaisita tuokin, esimerkiksi täällä aika helposti päädytään sektioon jos äiti on kovin peloissaan..
 
Tatjana: kylläpäs kuulostaa tutulta..onkohan tuo sama lääkäri sekä siellä että täällä..olen nyt toista kertaa käynnistyksessä. nyt kyllä supistelee, mutta saapa nähä käynnistyykö tästä...
Oletko saanut cytotecia?
suun vai emättimen kautta?
mie eka kerralla sain suun kautta ja nyt emättimeen..eilen yhden ja tänään yhden murun...
tiukasti kahdelle sormelle kuulemma auki ja kanavaa (tutkijasta riippuen ) 1,5cm-3cm :eek: .
limatulppa tuli silloin puoltoista viikkoo sitten jo, mutta ainakaan vielä ei vauva ole tullut.
Sama lääkäri on ottanut vauvasta painoarvion nyt kolomena viikkona peräkkäin ja kas kummaa, vauva painaa koko ajan 3,4kg...miksiköhän ei kasva :eek:
istukka on ollu kalkkeutunu jo 2viikkoo, mutta sekään ei auta...
eilen meni hermot ja annatin sille lääkärille, ni se päätti taas käynnistellä... :kieh:
Voiskohan se sun lääkäri olla jotain sukua tälle mun lääkärille...kun on niin P*ska....anteeksi ruma kielenkäyttöni :ashamed: mutta TYMPÄSEE!!!!

Myötätuntoinen AE ja vilho 40+1
 
Tatjanalle :hug:
Tosi kamalaa tuollainen! Maanantaina kerrot heille mielipiteesi niin kovaan ääneen, etteivät voi enää ohittaa sinua.

Kävin lopulta tänään yksityisellä lääkärissä, kun en kestä tätä kutinaa. Lääkäri oli sitä mieltä, että on raskaushepatoosi, vaikka verikokeet oli ok. Ihmetteli vain, että miksi olen siellä enkä neuvolalääkärillä. No mitenkäs sinne neuvolalääkärille pääsee?? Lääkäri kehotti olemaan tiukkana, ja vaatimaan verikokeet kahdesti viikossa. Hän ei voinut kirjoittaa lähetettä, koska tosiaan en käynyt kunnallisella puolella. Sain ataraxia, jota voin ottaa illlalla ennen nukkumaanmenoa. Sen pitäisi auttaa kutinaan sen verran, että voin nukkua. Saa nähdä... Pelottaa vain tuo raskaushepatoosi. Tökin vauvaraukkaa koko ajan, että liikkuisi ja minä tiedän, että hengissä vielä ollaan. Ja tätä voi olla vielä seuraavat neljä viikkoa! Apua! Eilen vielä toivoin, että epeli pysyy masussa elokuun viimeiselle viikolle. Nyt toivon epelin samantien ulos, jotta voin tarkkailla hänen vointiaan!!

Marikki ja epeli 38+3
 
Onnea Lilli-85 neitokaisen maailmaan tulosta :flower:
ja :hug: Tatjanalle, todella ikävää, että kohta ei enää ammattilaisiin voi luottaa pätkääkään :(

Mulla työkaveri lähti eilen LKS:ää kohti ja nyt täällä päässä jännätään, ehtiikö vauva saada syntymäajaksi 080808

Mulla oli viimeyö ihan kaamea, koko illan kivisti alavattaa niin ettei pystynyt edes istuallaan olla, kyljellään vain. sama jatkui pitkälle yöhön ja kun kipu hellitti niin Möykyllä tuli kova hikka... Vauva valvottaa jo nyt, esimakua tulevasta
 
aurinkoenergiaa: Ekana päivänä sain 3 cytotec-puoliskaa suuhun 4 tunnin välein, toisena päivänä 3 kokonaista cytotecia suuhun 4 tunnin välein, kolmantena päivänä 3 cytotec-puoliskaa 4 tunnin välein emättimeen, neljäs päivä välipäivä, viidentenä päivänä sain taas 3 kokonaista cytotecia suuhun ja kuudentena kotiutettiin.

Pillereillä tuli pirun kovia ja tuskaisia supistuksia, mutta ne olivat PELKÄSTÄÄN lääkkeestä johtuvia, ei omia supistuksia ollenkaan. Käynnistykseen ei enää ikinä.

Vauvasta (ja tietenkin itsestäni) on kova huoli synnytystä ajatellen. Toivon tosiaan, että tämä vauva päättäisi tulla maailmaan nyt viikonlopun aikana (tuskin tulee) ja jos ei, niin maanantaina luojalle kiitos, jos on eri lääkäri kuin osastolla. Aion vaatia sektiota. Muuta mulle ei tehdä. Pitäkööt pillerinsä hitto vie ja turhat niistä johtuvat kivut. Oon ihan henkisesti puhki ja mistä saa synnytykseen enää voimia jos ainavaan rääkätään käynnistyksellä monta päivää. Ei kiitos mulle enää ikinä.

Toivon todella, että vauvalla ja mulla on lopulta kaikki hyvin, kun sen aika tulee, että hän suostuu tulemaan masustani ulos vaikka sitten leikkauksella. Siinä taas pelottaa se epiduraalin laitto. Ei kokemusta siitä. Siinähän jää joku letku selkään ja mä niin muutenkin pelkään kaikkia piuhoja ja piikkejä!!
 
Minkä yle sitten tekikään! :kieh: |O Näyttää niitä v***n olympialaisiaan molemmilta kanavilta, eli lastenohjelmat tulee vasta kun meillä mennään nukkumaan ja ulkona sataa!! Ja poika melkein hyppii seinille..
Edelleen kasassa, ja MONTA kertaa olen tänäänkin vastaillut että yli mennään ja reilusti, ei supista, ei. Äitikään ei enää kysele että suppaileeko, kyllä se sit huomaa kun tuodaan esikoinen niiden oven taakse. Tod.näk. keskellä yötä :D Mulla toista päivää pötsi kovana ja tänään on tuolta pakaroiden alta särkenyt tasaseen Sipekö sitä kyseli, eli toivottavasti on supistuksia! Mies kun on nyt herätessään joka aamu vaan todennu että ei sitten taaskaan menty..Ja mä siihen että eei.. :snotty: Odotus kova, että päästään hommiin. Mies ei ole saanut ens viikosta eteenpäin edes työvuorolistoja, sen kohdalla vaan lukee että isyysloma :LOL: Pomo on siis päättänyt että nyt se kakara saa luvan syntyä :D

Taidan alkaa rakentaa legolinnaa pojan kanssa ja odottelemaan suppareita..jebujebu!
Emeeliana kyllä varmaan lähtisin reissuun, mitään ei kummiskaan tapahdu..
Tatjanalle :hug:
Onnea vauvautuneille :heart:

f ja p 40+5
 
elo-onni08: Mulle tuli vaunut Kidsroomista ja kesti tasan 6 viikkoa tilauksesta siihen kun vaunut lähtivät Saksasta kohti Suomea. DPD toi meille ja netissä pystyi sitten seuraamaan kulkua ja kesti muistaakseni 4 päivää kun vaunut olivat meillä.

On alkanut pikku hiljaa tulemaan tuntemuksia, että tyyppi joskus tuolta ulos tulee. Maha menee kovaksi vähän väliä, mutta kipeitä nuo tuntemukset eivät ole, selkää juilii välillä ja pissalla käydessä on välillä kovakin paineen tunne alapäässä, tuntuu että sieltä tulee muutakin ulos.
Toisaalta tää ei saa syntyä ennen maanantaita, mä en vaan halua.

Huomenna pitäisi mennä koiranäyttelyyn, joka tosin on tuossa ihan lähellä ja vain erikoisnäyttely eli rentoa menoa kylläkin, mutta mä haluan päästä sinne ja olla siellä koko päivän, tosin voi olla että kun pari koiraa esitän, niin kyllä mahassa sen jälkeen tuntuu tai jos ei niin johan on kumma.
 

Yhteistyössä