<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Aluksi onnittelut kaikille muillekin vauvautuneille :flower: :flower:

Meille syntyi pieni tyttö 4.8.2008 klo 15.43, paino 3120g ja pituus 48cm.

Synnytys käynnistettiin raskausmyrkytyksen ja hepatoosin takia. Koko prosessissa kesti noin kolme vuorokautta. Varsinaisen synnytyksen kesto oli 4h 55min. Elämäni pisimmät tunnit... Kamalat kivut eikä lääkäri saanut epiduraalia kohdalleen. Onneksi pyysin jotain muuta kipuun ja sain sitten spinaalipuudutteen. Se onneksi tehosi ja kivut katosivat. Vaikutus riitti ihan loppuun asti ja ponnistusvaihe oli helppo ja kivuton.

Ihmetys oli mieletön, kun näin syntyneen vauvani... Se on tyttö! Ultran perusteella veikattiin poikaa ja todella uskoin siihen. Mutta "yllätystyttö" on nyt jo todella vallannut paikkansa sydämessäni, hän on maailman ihanin tyttö ainakin onnellisten vanhempien mielestä.

Onnellista odotusta kaikille elomassuille!

Odile
 
Onnea Odilelle yllätystytöstä!!! :heart: :heart:

Täällä alkoi kauppareissulla aivan yhtäkkiä hienoisen pienoinen päänsärky....mulla kun ei normaalisti hirveenä päätä säre niin tuntuu tämäki jo inhalta. Ja yleensä saan säryn pois hieromalla päätä/kasvoja/selkää/niskaa itse, mut nyt tää ei häivy ei sitte millään.. Tää särky alkoi siitä kun mies kyseenalaisti yösiteiden ostotarpeen, siitä suutahdin (jota muuten ei oo tapahtunutkaan PITKÄÄN aikaan!!:D ) ja alkoi jomotus. :kieh: Mittasin varmuuden vuoksi verenpaineenki ettei oo raskausmyrkytystä, mutta ei, paineet ihan normaalit 124/71.. Auta muu kuin alkaa nukkumaan, ei vaan kyllä vielä nukuta..
 
Onnea Lilli ja Odile vauveleista :flower: :heart:

Tatjana :hug: Todella järkyttävää tuollainen kohtelu!!!!

Täällä kinnaa ja kivistää. Alan todella toivoa ,että synnytys pian pärähtäisi käyntiin. Verenpaineet olleen koholla tänään ,samoin oli esikolta ennen syntymää. Toivottavasti tuo jotain merkkaisi.

Tyttö lähti iskän kanssa saunomaan ulkosaunaan ja minä pääsen yksin sisäsuihkuun rentuotumaan. Mulla tuo sauna ei ainakaan mitää teetä, päinvastoin siellä rentoutuun niin ,että kaikki supparin tapaisetkin katoaa.
 
Heippa pikaseen!

Onnea kaikille vauvautuneille ja pahoittelut Tatjanalle..hitto mitä toimintaa.....

Meille syntyi 5.8 klo 12.33 suunnitellulla sektiolla (39+0) suloinen poika. :heart:
Siroa vauvaa ultrassa moneen kertaan sanottiin tulevan, painoarvioksi 6 päivää aikaisemmin tuli 3100g. Loppupelissä mitat olivat 52cm ja 3830g.
Sektio todella positiivinen kokemus. Vaikka minulla olikin hieman suurempi verihukka kuin normaalisti ja siitä syystä sain verensiirron.
Eilen jo kotiuduttiin ja vointi on ihan jees. Ja poika voi myöskin hyvin! :)

Tsemppiä kaikille kärvistelijöille, tiedän tosiaan miltä se tuntuu..esikoinen syntyi vasta rv 41+6.

Palataan myöhemmin....

milba ja poju
 
Täällä aulassa taas istuskelen..ja kyyneleet vaan valuu taas ...
mitään ollu taaskaan tapahtunut...ei lyhene kanava eikä aukea paikat...mä olen TOSI turhautunut ja itkuinen...ei meinannu kätilö mua päästää osastolta tänne aulaan, ku näki miten rikki olen...
istuin äsken suihkussa varmaan tunnin, eikä itkusta meinannu tulla millään loppua...on tämä raskasta ja vaikeaa....
jaksais siellä huoneessakaan olla...siellä on yksi ylipirteä kaksosten odottaja, joka on tosi positiivinen ihminen...mulla ei vaan oo tällä hetkellä kovin paljon positiivisia ajatuksia...niin siksi ei jaksa sellaista nyt...

Anteeksi vuodatukseni taas....
 
Onnea jälleen vauvautuneille! :heart:

Tatjanalle :hug: kummallista kohtelua todella, en muuta voi sanoa. Jaksamista sinulle!

Fosfori: Meilläkin lastenohjelmien siirto myöhemmäksi ahdisti (tosin minua eniten). No, sitten sopivasti ennen yöunille menoa sai poitsu niitä katella ja oli ihan tyytyväinen :)

Jep, ei oloon kummempia. Kävin viemässä tänään pisunäytteen ja maanantaina saan tulokset neuvolakäynnin yhteydessä. Tai jos oireet (mahd. raskausmyrkytys) pahenee, voin jo huomenna soitella tuloksista päivystykseen. Katotaan nyt sitten.
Ei taida meidän vaavi mun toiveista huolimatta syntyä huomenna vielä :) No, 38+0 on tänään viikot, joten eipä tässä hätiä mitiä sen puolesta olekaan.
Sauna ei aiheuta minkään sortin lisäsuppareita eikä kävely. Imurin kanssa on myös turha kulkea, lattioiden pesua en vielä oo kokeillut!

Meillä on tänään kasattu pinnasänky valmiiksi ja pesty koneellinen sideharsoja. Aika valmista alkaa kaikki olla. Hoitopöytää ei varmaan tarvitakaan tällä kertaa, kun asutaan eri asunnossa kuin esikon kanssa ja nyt on meillä kodinhoitohuoneessa hyvää tilaa hoitoalustalle lavuaarin vieressä.

Olisiko kellään Tampereen suunnalla/seudulla asuvalla tarvetta ostaa Brion hoitopöytää? Hoitopöytä on muistaakseni Brion Moon Lux -mallia (ylhäällä laatikko, alempana kaksi ns. ritilätasoa), väri pecan (jonkun sortin pähkinä, aika vaalea tosin). Ollut siis käytössä esikolla vuonna 2006, sen jälkeen osina varastossa :) Pyörätkin kai löytynevät jostain mukaan. Uuden hinta taitaa olla siinä 150 ?. Tässä vaiheessa en jaksa/osaa tämän meidän kappaleen hintaa määritellä. Uudenveroinenhan tuo on.
Tää myyntitarjous taitaa tulla vähän myöhässä, teillä on jo kaikki hankittuna ;) No, tuli vaan tässä vaiheessa mieleen. Eiköhän tuosta voi laittaa tuonne ostaa/myy -palstallekin viestin, aivan!

Nyt tuutimaan!

Hannele
 
Tatjanalle ja AE:lle halauksia!!! :hug:

Tatjana, oliko lääkäri J.S? mä kävin silloin siellä kontrollissa äitipolilla ja oli tuo lääkäri, mulla yhtenä lähetteen syynä todella kipeät ja pahat suonikohjut (äsken kävin päivystykses niiden takia, kerron myöh..) Ja lääkäri hyvä kun vilkas niitä, ei koskenut tai painellut tms.. neuvolaan meneessä lähetteessä luki : suonikohjut tällä hetkellä hyvät ja rauhoittuneet! Muutenkin jäin paska maku suuhun siitä lääkäristä. Ja toinen täysi k***pää on tämä ylilääkäri jos saan näin suoraan sanoa. Kävi mulle edellisessä synnytykses salissa sanomassa "surkeita supistuksia, aivan surkeita!". Oli itkettänyt samantyylisesti lähes joka äitiä. Toivon että nämäkaks ovat lomalla ja kaukana kun mulla synnytys koittaa joskus.

Mulla puhkastiin viimeeksi kalvot viimein kun ei tilanne edistynyt ja olin jo 5vrk ollut kipeä ja supisteli lujaa ja säännöllisesti mutta ei mitää edistystä. Toivottavasti saat maananataina apua!!! Mutta huonoa mainosta seinäjoelle!!

( . ) Kävin siis siellä päivystyksessä kun jalka edelleen kipeä. No vastaanotossa oli joku nuori mies ja kun olin jo aikani odottanut vuoroani tuli pyytämään mut verikokeisiin. Otti ilm. crp:n. No, kokemus sekin. Mulla yleensä rutikuivat sormet ja nyt tuli verta pitkin housuja, mies jotakin vitsaili että eipä ainakaan punasolujen puutetta. Kun oli pistänyt, laittoi laastarin suoraan veriseen sormeen, sen jälkeen otti paperia (mä käsi ojossa että antaako mulle) niin pyyhki omat kätensä! Sitten tais pyyhkästä pöydän kulmaa joka veressä ja sitte oli jo antamas mulle niin pyyhkäsikin desinfiointiaine pulloa jonka jälkeen mun sormea jokseenkin lähes sieltä mistä sitä verta oli! Mä sitten lähin takas odotushuoneeseen hekottaen käsi veressä, laastari puoliksi siinä verta vuotavan reijän päällä.. huomas todella että mies asialla!! Jotenkin sellanen reppana-vastavalmistunut-vähän-hermoileva-nuori-poika! :LOL: hyvin hygieenista! Ja ohjeeksi sain sitten lääkäriltä ottaa tuplana särkylääkettä ja hiruroidia. Paranee sitten ehkä synnytykseen joskus ens vuosituhannella!
 
Voi että mitä kohtelua ootte saanu.. :hug:

Ja AE:lle hirveesti tsemppiä.. vaikka ei se varmaan autakaan, mutta hengessä mukana ja toivon oikeita supistuksia siulle ja paikat auki ÄKKIÄ!!! :hug:

täällä mie kukun ja tuijotan O.C:tä nauhalta.. ihanaku jää tohon teini hömppään ihan koukkuun, ettei nukkumaankaan malta..

Ja onnea hirveesti taas uusista pienistä nyyteistä :heart: :flower:

äiti lpr kohta 40+4 ja synnytykseen 1 vk ja 3pv
 
Varhaista lauantaita =)

Yösyötöllä jäi itselle valvetila päälle ja täältä sitten itseni löysin... Kovasti onnitteluja vauvautuneille :flower: ja hurjan paljon tsemppiä vielä nyytinhakureissua odotteleville :hug:

Synnytystarinaa täältä suunnasta:
Perjantaina ei ollut mitään synnytystä ennakoivaa, vaan oltiin justiinsa miehen kanssa menossa nukkumaan kymmentä vaille puolenyön, kun mahasta kuului poksahdus ja vesi alkoi valua reisiä pitkin. Vesi oli ruskenpunaista ja osittain vihertävää, joten TAYSista kutsuttiin heti näyttäytymään.
Puoli tuntia vesien menon jälkeen tuli ensimmäinen supistus. Siitä eteenpäin alkoivat tulla kymmenen minuutin välein ja päästiin suoraan saliin. Avautumisvaihe eteni suht nopsaan - kivunlievityksenä kuuden sentin kohdalla laitettiin kohdunkaulapuudute. Ponnistusvaihe kesti puolitoista tuntia, pää tuli "luukulle" ja laki jo näkyi, mutta jostain syystä homma ei edennyt siitä mihinkään. Vauvan sykkeet pysyi koko ajan hyvinä, mutta itsellä alkoi voimat vähitellen loppumaan, joten turvauduttiin imukuppiin. Elmeri oli maailmassa kymmentä vaille seitsemän.

Vihreän veden vuoksi pojasta napsittiin viiden päivän ajan verikokeita, koska aluksi tulehdusarvo oli koholla, samoin keltaisuusarvo. Onneksi lähtivät molemmat laskusuuntaan eikä tullut mitään infektioita.
Itse jouduin suoraan salista leikkuriin. Välilihan leikkauksen lisäksi emättimessä oli repeämät molemmilla puolilla, samoin peräaukon uloin sulkijalihas oli mennyt poikki, joten tikkejä piisaa. Onneksi turvotukset lähti laskuun ja nyt pystyy jo hyvin istumaankin :D

Poika on aivan ihana ja ainakin vielä itse rauhallisuus. Kolmen tunnin välein herää syömään ja nukahtaa sen jälkeen melkein samoin tein. Imetyksen kanssa on hieman ongelmia, koska menetin verta hiukan yli litran noissa operaatioissa, hemppa painui 82:een ja olo on edelleen huterahko... Maitoa tulee kuitenkin joka ruokinnalla jonkin verran, joten toivottavasti tilanne paranee viikkojen edetessä ja korvikkeen voi jättää pienemmälle.

Mutta nyt nukkumaan... *haukotus* Oikein hyvää viikonloppua kaikille =)

kaneliomena ja Elmeri (jo kohta viikon vanha)
 
Hyvää huomenta kaikille ja ensinnäkin PALJON ONNEA KAIKILLE VAUVAANTUNEILLE!! :flower:

minä heräsin pirteenä kun peipponen, odotin et mies lähti ennen kuutta töihin ja luin kirjasta pari sivua ja nyt istuskelen tässä kun poitsukin nukkuu vielä! ajattelin alkaa siivoamaan loppuun ja sitten pitäis jotain leivonnaistakin keksiä kun illalla suht myöhään vielä yks kaveri ilmoitti olevansa ohikulkumatkalla ja tulisi samalla käymään...eipä tuota viittinyt kieltää kun matkaa muuten erikseen lähteä ois sen parisataa km.! oma vointi íhan ok, ihmeen hyvä näin aamutuimaan, ei ollu vaikeeta nousta!

ja Tatjana ja AE kovasti teille voimia.. :hug: yrittäkää ajatella eteenpäin että kun tää on ohi niin kaikki unohtuu kun pienet nyytit on teillä sylissä tuhisemassa....
 
Onnittelut Lilli, Odile ja Milba uusista pienokaisista! :flower: :flower: :flower:

AE:lle paljon tsemppiä ja vauhtia synnytykseen!

Täällä on taas huonosti nukuttu yö takana. Raavin, raavin ja raavin. Se lääkärin eilen määräämä lääke ei helpottanut yhtään. Teki olon vain entistä väsyneemmäksi. Tulen ihan oikeasti hulluksi, jos tämä on tätä seuraavat neljä viikkoa! Kaiken lisäksi huolestuttaa epelin vointi koko ajan.

Marikki ja epeli 38+4
 
kaneliomena ihana oli lukea toi sun teksti! Meillä myös neuvottiin että jos vesi ei ole kirkasta niin heti pitää mennä synnärille, kertoivatko ne mistä tuo vihertävä/rusehtava väri johtuu? mulla meni kans esikoisen synnytyksessä hemppa 70 ja kuumetta nosti siinä, mutta kyllä sitä maitoa sitten pikkuhiljaa alkoi kertyä, sitten varsinkin kun kotiin päästiin!

mut nyt minä lopetan höpötyksen ja alan tehdä jotain tai en pääse kohta tästä ollenkaan mihinkään...
 
huomenta kaikille :)

onnea tuhannesti kaikille ketkä on jo saaneet vauvan :flower:

ja tsemppiä ja jaksamista ae, toivottavasti nyt jotain tapahtuis ja nopeesti

Miehen kello soi neljältä ja tietenkin heräsin siihen ja sen jälkeen ei uni enää tullutkaan. Joten tulee mielenkiintoinen päivä, nyt kun esikoinenkin on kotona ja ei sillain vaan mennä päikkäreillekään enää. Ollaan lähös ideaparkiin heti aamusta kun se aukeaa. Mennään oikein ajan kanssa ja ihan kaksin pojan kanssa :) . Pääsee ravintolaan syömään, vaikka en periaatteessa sais mennä sokeriarvojen takia, mutta menin jo lupaamaan pojalle :ashamed: . Otetaan insuliinit mukaan.

salah ja masa 37+5 (ja tuhiseva esikoinen)
 

Tatjanalle suuren suuri :hug:

Ja AE:lle myös iso :hug:
Minulla käynnistettiin tipalla, ja se oli kyllä tehokasta!

Vihreästä lapsivedestä Tämä oli kans esikoisella, eli minun käsitykseni mukaan se tarkoittaa että vauva on säikhähtänyt jotain tai sitten sillä on ollut jokin paniikin aihe ja kakkinut veteen. Vihreä lapsivesi voi olla iso infektioriskin merkki. Meillä oli silloin ainakin kaikki ok, eikä mitään vaaraa.

Nyt tuntuu viimeinkin jotain alavatsassa, eli sellaista menkkamaista jomotusta! Ehkä tämä viimeinkin olisi "lopun alka"
:D
On tarkotus mennä käymään Muumimaailmassa mummon ja esikoisen kanssa tänään, joten katsotaan onkohan se kävely piste i:n päälle :) Otan vain kasan siteitä mukaan jos vedet sattuu menemään, vai pitäisköhän ottaa varahousutkin ettei tarvi olla housuihinsa pissanneen näköinen jos vedet menee.... mutta sinänsä jos tälläainen megamaha seisoo vesilätäkössä, niin ei sitä varmaan kyllä ensimmäiseksi oleta että se on housuihinsa pissinyt :LOL: :LOL: :LOL:

Pepppi ja neiti 39+3
 
Pepppi :LOL: :LOL: :LOL: päivän paras avaus! :LOL: eiköhän ne ymmärrä jos vedet menee niin tuskinpa sinä siinä seisot ja pissaat mielettömiä määriä! :D
Joo, mulla oli vähä semmonen mielikuva siit et ois kakkinu tms siihen veteen jos on vihreetä..
sain aloitettua astioitten pesun, jee! pakko oli tulla istuu välistä kun tuntuu ettei happi kulje kun jotain tekee vähän aikaa.. huoh.. *vetää ilmaa keuhkot täyteen*
 
huomenia!
tatjanalle ja aurinkoenergialle iso voimahalaus! :hug:
onnea uusille vauvaantuneille!
kaneliomena kiva kun kerkesit synnytystarinasi tänne rustaamaan!toivotaan,että maidonnousu paranee! =)
tänään onkin sitten kirppiskierros edessä.mennään kaverin kanssa katsomaan josko jotain löytyisi.oikeasti tämä pikkuinen ei kyllä enää paljon mitään tarvitsisi..on tullut sen verran paljon shoppailtua :whistle:
mut nyt suihkuun!

ajatar&vekara 39+1
 
Sone
Ilmoittaudun paikalle ja Varoitan, nyt tulee purnausta...

Hitto että nyt alkaa jo tympii, koko eilisen illan ihan hirveitä vihlomisia ja sisällä kävelykin tuskaa! Voi perkeleen perkele jos joka päivä tällästä laskettuun tai pitemmällekin saakka. Kyllä pitäsin tätä mahassa vielä vaikka kuukauden, kun vaan loppus nuo pistämiset ja vihlomiset. Niin, 10min välein kuselle tikistää jotain olematonta ja helvetinmoinen paineen tunne. JA VIELÄ KUTINAA sen lisäks, nyt tietty viel joku hiiva tähän niin... |O Onks kellään muuten ollu hiivaa näin loppuajoista, ja onko se vaarallista jos paikat on auki? Maanantaina on kyl neuvola, mut kertokaa jos jollakin vastaavaa ollu..

Onneks nää unohtuu kun tää homma on ohi... Suututtaa sekin kun pitää olla n'in pahalla tuulella, miksei ole siunattu hyvillä hermoilla ja pitkällä pinnalla!!!!

Voimia kaikille niitä tarvitseville! Toivottavasti Tatjanan ja AE:n tapauksissa olis jo jotain edistystä tullut, kaikki sympatiani sinne!!

Ilmoittautukaahan muutkin kärvistelijät!!

Sone ja Iita
 
lauantai-aamua!

ei sitte niin mitään tapahu, eilen käytiin kävelyllä ja kaupassa ja kun tultiin kotiin, bongasin ensimmäisen kunnon supparin joka jo tuntuki mut eipä se siitä sit kummemmaksi muuttunu. nyt sentään kuiten tietää suurinpiirtein (tai ainaki luulen tietäväni) minkälaista tuntemusta sitä tässä odotellaan.

tänään olis 5-v. serkun synttärit, jos ei lauma sen ikäsiä lapsia saa synnytystä aikaseksi (on aika villiä jengiä) niin sit ei mikään :LOL:

salamanteri&steve jolla ei ilmeisesti mitään kiirettä tänne kylmään 40+1 :heart:
 

Yhteistyössä