<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

onnea toukotytsylle

juuri neuvolasta kotiuduin,ei ole kuin reilu 3cm auki,siellä sitten alkoi suppailee ja jatkuu vielkin vaimeina..täytyy sanoo et itken kyl koko ajan,oon niin kyllästyny tähän odottamiseen..ja saattaa tuolla väsyttämiselläkin olla syy siihen kun ei ole muutamaan yöhön tullut nukuttua kunnolla eikä oikein enää jaksais odottaa..
 
ONNEA Toukotytsy!! :flower: :heart:

Jaksamisia luppa-! :hug:

Meille ulkoiluohjeeksi annnettiin että talvivauva 2vk ikäisenä ja kesä vauvan voi viedä ulos viikon ikäisenä. Ja pikkuhiljaa suurempina annoksina ulkoilmaa.

Nyt kauppaan :wave:
 
Täälläkin ollaan edelleen yhdessä osassa..:( Tiistai illasta torstai aamuun makasin sairaalassa tarkkailussa. Oli niin pahat raskausmyrkytyksen oireet. kaikki viittasivat täysin raskausmyrkytykseen, mutta siellä kun makasin sen kaks päivää niin kaikki arvot olivatkin ihan hyvät torstaina ja pääsin kotio. Koko sairaala aikana en päässyt edes lääkärin tykö ainoastaan kätilöt mua siellä kävi katsomassa. Vammalassa ei näköjään kamalan helposti käynnistetä synnytyksiä, vaikka raskausmyrkytys on vaarallinen sikiölle, mutta ajattelivat varmaan ettei oo mitään hätää kun vuodelevolla saadaan arvot taas normaaliksi. Kontrolli ajan antoivat 27.5 josko silloin sit päätyvät käynnistykseen jos tämä neiti ei vielä siihen mennessä ole tullut pihalle. Ei ainakaan siltä vaikuta että ihan lähiaikoina olisi tulossa ulos kun ei supistuksiaka ole ollut kun muutama kipeä. Vammalan toiminta on muutenkin todella erikoista. petyin kyllä osaan henkilökunnasta..:(
 
mä soitin sinne polille ja sain ajan pe 29.5. Kysyin vaan,että tietääkö ne kuka lääkäri silloin siellä on?Että mitä jos se on se sama lääkäri ku ekalla kerralla kieltäytyi? Ni kätilä sano,että sitte se ottaa yhteyttä ylilääkäriin.
Sanoi muuten myös,että jos synnytys alkaa ennen sitä ni ambulanssilla sinne ja lapset mukaan.Synnytyssaliin lapsia ei oteta,että joku siellä sitten katsoo niitä sen aikaa ku saadaan oma hoitaja tms.

Vähän ajan päästä ne soitti sieltä polilta takaisin ja siirsivät päivää eli 27.5 menen jo sinne koska silloin ylilääkäri itse on vastaanottamassa.
Jaznkuuu: ollaan siellä sitte samaan aikaan. Ja tää ylilääkäri kyllä kuulosti paljon inhimillisemmältä!

 
nikunaku: Mulle juuri tämä ylilääkäri Rapila sukunimeltänsä niin kieltäytyi käynnistämästä synnytystä. Meillä kun on suvussa lähes kaikilla ollut rakausmyrkytys ja yleensä se periytyy äidiltä tyttärelle ja mun omalla äidillä on ollut joka raskaudessa se. Ja meillä on myös sekin suvussa vikana että ei tuu supistuksia että joudutaan laittaan tippaan ennen kun niitä tulee, mutta eihän nämä lääkärit sitä kuunnellut siellä. Ja olen itse vielä tosi nuori ja kaikki on uutta niin tässä on koko ajan sellaisessa pienessä pelossa. Mihin aikaan äitipolille tulet tuolloin 27.5?

Janzkuuu ja Möhkis 39+4 (eikä yhden yhtäkä merkkiä synnytyksestä)
 
Toukotytsylle onnittelut :flower:

snowball: Oletko saanut jo ajan yliaikaiskontrolliin? Sullahan oli la 11.2, niin 10 pv yli olisi torstai, jolloin on pyhä. Tehdäänkö niitä tarkastuksia torstaina? Mä sain ajan perjanteille, joka mulle on siis 10pv yli. Mutta mä en pääse perjantaina, niin voivatkohan antaa torstaille tai lauantaille sitä aikaa. Minä viikonpäivinä teillä muilla on ne tarkastukset olleet?

Tänään kävin taas neuvolassa ja ärsyttää, kun ei noi meidän neukun tädit teidä yhtään mitään. Mistä ihmeen työkkärinjonosta ne on valittu ja vaikea uskoa, että ovat tehneet äitiysneuvolatarkastuksia vuosia :headwall: Noh, kait ne osaa pissat ja verenpaineet mitata kuitenkin :/

40+6
 
Onnea Toukotytsylle :heart: :flower:
Nikunakulle ja janzkuuu Jaksamisia :hug:
(.) Tänään käyty neuvolassa viimeistä kertaa mitään ihmeellistä ei ollut. Terkka varasi jo kahdeviikon päähän maanantaille kotikäynti ajan. Täällä alkaa jo jännittämään. Aika jännää ajatella että ensi viikolla tähän aikaan Papu on jo syntynyt. :heart:

Tytti ja Papu 38+1
 
Piina: Mulla on huomenna neuvola ja terkkari soittaa sieltä koksiin, joten huomenna olen viisaampi sen ajan suhteen. Viimeksi kyllä mietittiin terkan kanssa sitä että mitenköhän ne tekevät kun sattuu torstaille, mutta huomenna tosiaan tiedän enemmän asiasta.

Toukotytsylle
onnittelut poitsusta :heart:

(.) Kökkö olo ja räkä virtaa. En ole edes postilaatikolle jaksanut kävellä. Tiskikoneen täyttö ja imurointikin tuntui valtavalta ponnistukselta... Mies oli onneksi niin ihana, että toi töistä tullessaan mulle askin mynthoneita ja ihan valtavan jättis-tuutin. Toi se tosiaan muutakin, oli töissä käynyt syömässä mäkkärillä drive-in:ssä niin toi ne ylijääneet ketsupit ja lasin sitten mulle tuliaisiksi :LOL: Toinen on niin ... miten sen nyt sanoisi ... MIES ... Ehdottomasti paras lahjus minkä olen tuolta vuosien saatossa (8 takana :eek: ) saanut on ollut synttärilahja silloin alkuvuosina. Sain nimittäin wokkipannun, minkä kahvassa luki että findus. Oli saanut sen kaupantekijäisiksi kun osti samalla määrän x finduksen wokkivihanneksia :LOL:

-pallomaha ja peikko
 
Onnea Toukotytsylle! :flower:

Täällä kävästiin polilla kasvukontrollissa ja ihan omalla käyrällään se siellä kasvaa. Vähän pieni, mutta ei liian. Olikin yllätys, kun ekaks piti mennä sydänäänikäyrään. Siellä sitä sit makoiltiin ja oikein hyvä käyrä tuli pieneltä. Onneks ei ollu miehelläkään kiire... Sit kävi kirpparilla ja kerrankin oli vaikka mitä (täällä kun ei mitään suuren kaupungin tarjontaa ole...). Löyty paljon vaatteita ja sit oli hyvä mieli :) Pienet on ilot.

Noin muuten ei olossa muutosta. Ei ole tämä kaveri syntymässä vielä aikoihin. Eilen kävin vielä soittokeikalla. Piti olla ihan vaan parissa biisissä soitettavaa, mutta sit olikin kaikissa... Ei kait siinä mitään muuten, mutta istuminen otti vähän koville. Ja soittaminen lapojen väliin.

Oon täs miettiny, että alkaako se aika matelemaan vasta lasketun ajan jälkeen, kun mulla on ihan ok-vauhtia menny päivät tännekin asti vaikka en kyl tee päivisin yleensä juuri mitään. Toivottavasti ei ala matelemaan ollenkaan :D Nyt kyllä vähän nukuttaa -> ehkä torkut ja jos vaikka lukis vähän kirjaa. Ehkä ulkona, kun on niin hyvä ilmakin.

Koitetaanhan jaksaa ja supistustuulia puhaltelen minäkin täältä niitä haluaville :whistle:

ansku 38+5
 
Täällä alko tulemaan supistuksia..olisko lääkärin ronkkiminen vaikuttanut asiaan :whistle:
Saas nähdä ehditäänkö käynnistää vai käynnistyykö itsestään :D Parempi aina jos itellään alkaa.. pakko mennä maate..selkä niin hiton kipee :/

 
Hienoa, että Nikunakulla näyttäisi asiat järjestyvän :D Mä en muista, mutta oliko miehesi jäämässä isyyslomalle vai oliko teillä hoitaja tiedossa sun sairaalassaoloajalle?

Janzkuulle Tsemppiä :hug: Juuri nyt sitten tänä keväänä tuntuu olevan Vammalasta huonoja kokemuksia lähes kaikilla. Ja mä kun sinne sitten itteni kanssa änkesin :headwall: Mulla LA 30.5., joten hyvässä lykyssä mäkin olen siellä teidän kanssa :wave:
 
Mahtavaa maanantaita!!

Kilpaa aamuauringon kanssa loistivat tämän äiteen kasvot lauantaina 16.5.2009, kun prinsessamme vihdoin syntyi :heart: Eli la-aamuna klo 03.51 saapui "toimitus", jolla mittaa oli 50cm,3240g ja pipo 35cm- viikkoja kasassa 40+5. Kotoa lähdettiin pe-iltana ysin maissa lapsivesien mentyä, ja synnytys oli nopea ja helppo. Päästiin eilen jo kotiin, elämä on aivan ihanaa :heart: B) Kertoilen myöhemmin paremmin =)

Tsemppiä loppukirille masullisille :hug: palkkio pitkästä piinasta on aivan mieletön... :heart:
 
Onnittelut Toukotytsylle ja Mamcellille pienokaisista! :heart:

Hienoa Nikunaku, että asiat järjestyivät.

Täällä ei mitään uutta ja ihmeellistä taivaan alla. Mitään tietoa synnytyksestä ei oo ja oonkin varautunu kantaa tuota palloa vielä seuraavat 3 viikkoa! Huomenna olis taas neuvola.

Foxie, 39+1
 
Onnittelut Mamcelli! :flower:

Täällä kärsin päänsärystä..taas.. ei oo ehtinyt oikein itseään nesteyttää kun poika on taas vaatinut kaiken huomion. Nyt kyllästyin kitinään ja pistin ulos nukkumaan... vähän väliä kyllä täytyy kärryjä käydä kiikuttaan... ihme levoton on ollut tänään.

Hyvä juttu nikunaku että saat asiat paremmalle tolalle! Ja kyllä ne lapset voit tänne heittää jos et hoitajaa saa, en usko että mulla mitään sen ihmeempää menoa ja meininkiä olis ettenkö oisi valmiudessa vahtimaan muutamaa muutakin. =)

|O Pakko vähän siivota...

Jasmin ja poika kohta 3vk
 
Onnea Toukotytsy ja Mamcelli! :flower: Ihanasti olit uutisen kirjoittanut :heart:

Hyvä Nikunaku, että ottivat nyt asian tosissaan. Itsekin välillä mietin, että miten mahdan saada järjestymään asiat kolmen lapsen kans. Onneks edellinen synnytys kesti kuitenki kolme tuntia, että eiköhän siinä ajassa onnistu. Tai ainakin itse kerkeen, kun mies voi jäädä hätätapaukses lasten kans.

Onpa ollut hieno sää! Koko ajan jotain puuhaan, niin ei ehdi kuulostella tuntemuksia. Vasta levos huomaa supistukset, kun painaa keuhkoihin.
 
Mamcellille Oikein lämpimät onnittelut!!! :heart: :heart:


Täällä särkee alaselkää ja alapäässä aikamoinen paineentunne. Meen laittaan saunan lämpiään ja toivon et se auttas, että tää tunne vaan pahenis... ja alkais NE supparit ja voishan se lapsivesikin siinä sivussa mennä. :D Joo, katotaan vaan, vartin päästä ei tietoakaan mistään kivuista. Niinhän se aina menee. :saint:

38+6 :heart:
 
Mamcellille onnittelut! :flower:

Jännittää silti suostuuko käynnistykseen. Enemmän tässä asiassa huolestuttaa kolme syöksysynnytystä. Tokan synnytys ekasta supistuksesta 46min. kolmas käynnistettynä ekasta supistuksesta 1h36 min ja nelonen käynnistettynä ekasta supistuksesta 1h14min.Eli se nopeus!

 

Yhteistyössä