<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Kaikki hyvin. :attn:

Kasassa ollaan. Neuvolassa kaikki ok vauva laskeutunut ja kiinnittynyt :D Se tulee ihan kohta... toivottavasti huomenna... :D

Mieskin pääsi nyt kotia kohti ajamaan joten alkaa paniikki laskeutumaan. Ekaa kertaa olen huojentunut ei tarvitse jännittää ja asenne on lähinnä voi kohta joudun luopumaan masusta. :D

Masu on kirirstellyt koko päivän ja limaa valuu pitkin reisiä... no ei ihan mutta melkein.

Olo on jotenkin hassun energinen vaikka unisaldo viime yöltä oli maks 3 tuntia... :whistle:
 
Onnea viellä kerran BV pikku prinsessan johdosta :heart: :flower:
Pijelle onnea.
Kotiutumis vaatteista Minä olen varannut Pavulle pitkähihaisen bodyn, potkuhousut, myssyn ja hupullisen fleece haalarin ja viellä sitten virkatun peitteen jos on tarvis. Omalla autolla kotiudutaan. Jos näyttää että on viileämpi ilma niin sitten on viellä potkupuku väliin kun Fleece haalarissa ei ole vuorta. Sään mukaan mennään.
(.) Neuvolassa tänään käyty. Jutelin pitkään terkan kanssa tuosta sektiosta. Hänellä on ensimmäinen lapsi juuri perätilan takia leikattu mutta toisen lapsen synnyttänyt normaalisti. Joten entistä rauhallisimmin mielin sinne sektioon olen menossa. Muuten neuvolassa kaikki ok
paino 77.8 edellisestä kerrasta tullut 1kg lisää
turvotus +
RR 109/72
pissa: puhdas
hemppa:131
Sf: 36cm edellisellä kerralla 34cm Ja edelleen yli ylä käyrän. Kuulemma normaalia että PT nostaa Sf mittaa
liikkeet ++
syke 130-135

Tytti ja Papu 37+2
 
Suzyanne
Hurjasti onnea Eemelin äidille suloisista kaksospojista, ja kaikille muillekin vauvautuneille, eihän tässä enää perässä pysy kun teitä on niin paljon! :heart: :flower: :heart: :flower:

Pijelle tsemppiä koitokseen! :flower:

Kiitos kaikille onnitteluista, ja ei ollut tarkoitus itkettää ketään, :whistle: :ashamed: tosin kyllä itselläkin on tippa linssissä yhtenään, onnesta, ja tietty sitä on herkistyneessä tilassa muutenkin. B) Jos joku haluaa kysyä jotain "tilastani", niin ihan vapaasti, itselleni se ei ole ollenkaan arka paikka, ainakaan enää. :heart: Se on kyllä ihan käsittämätöntä, että mulla kaikki pelaa ihan normaalisti, en oikein ennen hoitoja edes tiennyt että pystynkö edes imettämään, tai tarvitsenko jotain lisähormoneja raskauden ylläpitoon tms. Mutta raskausaikana istukka hoiti hormonituotannon, ja imetykseen ei estrogeenia tarvitakaan, se on prolaktiinista kiinni. Ihan ihmeellinen kyllä naisen elimistö, niin että se pystyy toimimaan kasvualustana vauvalle, vaikkei itsellä olisi mitään hormonitoimintaa.

Vielä, että se vähän jännittää, miten tulen kokemaan hormonitason romahduksen, kun normaalistikin naiselle saattaa tulla hikoiluja ja muita oireita synnytyksen jälkeen, niin minullahan se romahdus on vielä suurempi, kun ei ole omia hormoneja yhtään. Vielä ei ainakaan ole paljoa hikoiluttanut.Sovin lääkärin kanssa, että koitan olla 3-4 kk kokonaan ilman hormoneja, kun se saattaa vähentää maidontuotantoa. Sitten alkaisi taas hormonikorvaushoito, jota olenkin käyttänyt tämän 12 vuotta.

Sompio, mullahan myös kesti tuo äippärahapäätös ikuisuuden, 2 kk, tosin siksi että töistä eivät olleet lähettäneet tietoja aiemmin. Kun olivat lähettäneet, päätös tuli aika pian. Paperit olivat vaan ilmeisesti unohtuneet jonkun työpöydän kulmalle tai jotain.. :/ Hyvä kun sulla kuitenkin nyt alkaa asia edistyä, kun soitit. Ärsyttävää kyllä kun joutuu odottelemaan.

Painosta oli jokin aika sitten puhetta täällä, että kuinka paljon on kullekin tullut. Mulle tuli kaiken kaikkiaan 17 kiloa, joista viimeiset 4 tuli ihan viimeisten parin viikon aikana, nestettä olivat suurimmaksi osaksi. Mutta uskomatonta miten paino tippuu!! Nimittäin mulla on lähtenyt tasan 10 kiloa synnytyksen jälkeen, eli vajaassa 5 vrk:ssa!! Ei olisi siis enää kuin 7 kiloa niin olen lähtöpainossani!! B)

Täällä on lähtenyt Vilin kanssa sujumaan tosi mukavasti. Vili on tyytyväinen vauva joka ei turhista huutele, ja öisinkin antaa nukkua ihan hyvin, herättänyt nyt 2-3 krt yössä, ja nukahtaa helposti uudelleen. Valveilla ollessaan kyllä päivisin suorastaan asuu tissillä, mietin onkohan se edes normaalia, kun tissiä pitää saada ihan koko ajan, vähintään tunnin välein, ja 15-30 min. vähintään kerrallaan. Mutta käsittääkseni se on ihan normaalia tässä alkuvaiheessa. Ja mielellänihän minä imetän pikkuista. :heart: Nyt poika kävi juuri nukkumaan ekan kerran aamun jälkeen, niin saa vähän omaa aikaa, laitoin kiireesti pesukoneen pyörimään, ja kohta pitäisi alkaa vähän siivota. Pitää olla tosi nopea jos jotain aikoo tehdä, sen olen jo tässä muutamassa päivässä oppinut. :D

Pallomahoille paljon kärsivällisyyttä sekä supistuksia! :flower:

Suzyanne ja Vili-poika 4,5 vrk
 
Suzyanne
Aurora72:lla on ihan mielettömän nätit kotiintulovaatteet vauvalle!! :heart: Mulla on vauvalle muutama tuollainen "ei-kietaisumallinen" paita/body niinkuin sulla tuo lyhythihainen, niin minä ja mies ei kertakaikkiaan osata laittaa sellaisia vauvalle päälle, vain kietaisumallisia. Poru tulee Vililtä aina kun yrittääkin, meillä on varmaan väärä tekniikka. Sullahan on jo lapsia, niin on vaavinpukemiskokemusta, toisin kuin meillä kummallakaan. Mietin tuossa jo, että pitääkö kaikki kaula-aukolliset laittaa käyttämättöminä kirppikselle, jos ei opita niitä pukemaan.. :ashamed: Taidankin ottaa yhden sellaisen bodyn huomenna ekalle neuvolakäynnille mukaan, jos terkkari vaikka vähän neuvoisi tietämättömiä.. :ashamed: :whistle: B)

Sompio, meillä oli kotiintulovaatteina body ja velourhousut, puuvillatumput ja -myssy, ja velourpintainen, kevytvanupuku, suht paksu mutta ei talvipuku kuitenkaan. Se oli ihan hyvä yhdistelmä, vauvalla tuntui oleva ihan sopivan lämmin. Lämmintä oli tullessamme 10 astetta, ja autolla tulimme.

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Joku taisi aikaisemmin kysyä, mutta en muista onko tullut vastauksia. Anteeksi siis, jos toistan samaa :ashamed:

Mitä teillä on ollut kotiintulovaatteina vauvalla päällä, jotka ovat autolla sairaalasta kotiutuneet? :attn: Lähinnä siis mietin, että montako kerrosta vaatetta pakkaan mukaan...
Pakkasin vauvalle kassiin bodyn, sukat, ja plyyssihaalarin(avo puntit), niiden päälle ruskovillan villahaalarin laitan ja myssyn. Turvakaukaloon otan peiton, toinen puoli puuvillakangasta, toinen flanellia. Autossa on kumminkin aika lämmin ja lyhyet matkat sisätiloihin kuitenkin... eli siis, meillä on ns. sisävaatteet ja sit se haalari ja peitto. Esikolla tais olla alusvaatteet(body ja potkarit), kietasupaita ja potkuhaalari+ myssy, sukat ja tumput... ja siinä päällä se peitto, jota ei sitten tarvittukaan, kun aurinkosuojaksi... on syntyny 4.6.07(39+6) ja sillon oli tosi lämmintä. Kotona sit vaihdoinki heti toiset vaatteet. Nyt otin semmoset ettei tartte kotona heti alkaa vaihtamaan=)

Hei, synnyttäneret ja kotiutuneet Tuli muuten mieleeni, et kun ne Martat niitä villasukkia on kutonu... saako ne ihan kotiin asti ja saako niiden värin valita??? huomaa, että yrittää miettiä jotain muuta ku synnytystä=)

niin ja tosiaan kasassa edelleen ja epäsäännöllisesti suppailee... on alkanu selkää ja vatsaa vähän särkeä... koivun kanssa alkaa olla sinut vaikka ihan tukossa vieläkin... onneks suihku auttaa ja nenän auki.... nyt meen ottaa pienet päikyt kun eilen järjestelin paikkoja. Olin aamulla ihan kuoleman väsyny... toivottavasti tuo esikko jaksaa nukkua päikkyjä vielä monta kuukautta, niin saa topivottavasti itsekkin huilia välillä.

maariana 39+3
 
onnea uusille äideille! :flower: paljon on tapahtunut taas muutamassa päivässä. meillä ollut viikonlopun yli vieraita joten hulinaa riittänyt. eilen oli taas äitipoli. viikkoja nyt 39 tasan! ja lääkärin mukaan tilanne ihan kypsä eli kahdelle ja puolelle sormelle auki ja kohdun kaulaa ei ollenkaan. eli synnytys pitäs olla lähellä. mua vaan harmittaa että mies on ressissä ja on loukaantunut juuri kun pitäs alkaa tapahtua. tän sit pitäs olla molemmille iloinen tapahtuma ja vielä kolmas on niin eikö se pitäs jo sujua? :kieh: täytyy hieroa sovintoa että ois mukanvampi yhdes lähteä tosi toimiin kun aika koittaa. Ärsyttää myös kun sukulaiset koko ajan kyselee mikä vointi ja plaa :ashamed:

tää loppuaika meinaa olla kyllä hermoja raastavaa. toivotavasti tapahtus jo jotain. :kieh:
 
Maariana83 Ne villasukat saa ihan kotio asti. Väriä mieltymystä ei ainakaan taysissa kysytty. Meille kiikutettiin vihreet. Poika siis tuli, mutta varmaan ovat värejä mitkä menevät molemmille....

Suzyannella Paljon tsemppiä. Ihana tarina :flower: :flower: :flower: :flower:
 
maariana Ne sukat toi hoitaja sellasessa lahjakassissa, ei saanu ite väriä valita, kai ne ihan randomilla jakaa niitä kasseja :) Saimme siniset, eipä sillä värillä niin väliä, ja ei kai niitä käsittääkseni ole kuin sinisiä, vihreitä ja punaisia. Mutta kovassa käytössä on sukat olleet!
 
Kotiutumisvaatteet meillä on body, potkuhousut, sukat, villasukat, lapaset, kypäräpipo, sekä äippäpakkauksen kevyttoppapuku. Katotaan nyt millainen ilma on silloin kun kotiin tullaan ja omalla autolla me kanssa.

Suzyanne kyllä saat itkettää kun aihe oli noinkin onnellinen. :heart: :hug:
Mieluummin tuollaisesta itken kuin väsymyksestä ja turhautumisesta. :)

Niistä puheen ollen moni on täällä niitä kokenut... Väsyttää sekä päätä särkee... miehelle jo sanoin että väsymys ja kivut saa mielen matalaksi... Itku herkässä eikä mitään saa aikaseksi.. kaikki tuntuu niin ylitse pääsemättömiltä... Anteeksi valitus...
:ashamed:

Ja toivotaan että Niisku-Rouvan vauva päättää nyt tulla että se mieskin sinne pääsis. :heart:

Mutta toivottavasti mahdollisimman moni pääsee hakemaan vauvaansa ettei tarvitse tuskastella. :hug:

Väsynyt ja hieman alakuloinen
Therean&Neiti 38+1
 
Ilmoitan, että meille syntyi tyttö 8.5 klo.21.33. Tyttö Painoi 3825g ja pituutta 52cm :heart: Synnytys meni oikein hyvin, siitä kertomusta myöhemmin..

Hurjan paljon onnea uusille vauvautuneille!! :flower:

T. Keisha ja tyttö
 
Paljon onnea Keisha tytöntylleröstä! :flower:

Kotiutumisvaatteet meillä on body,housut,sukat ja sit semmonen paksumpi hupullinen paita ja potkuhousut,myssy,tumput ja varuilta viel semmonen hupullinen kevät toppis jos on viileempi ilma ja viltti.. Autolla kotiudutaan täälläkin!

Tosta painonnoususta piti kommentoida munkin eli alkupainoon on tullut nyt yhteensä 11kg eli ei paha mun mielestä yhtään ! Varmaan aika nopeesti pääsee omii mittoihin takas..

Hei muuten :wave: Kuinka nopeesti sitä saa mennä uimaan synnytyksen jälkeen? Saaks sen jälkivuodon aikaan uida ollenkaa? jos joku tietäis.. Kesällä on niin ihana mökkeillä,saunoa ja uida! :)
 
Onnea Keisha :flower: ja kaikki muut keitä ei ole muistanut onnitella!

Marttasukat oli sinisessä paketissa ja ihan omaksi saa..mulla oli vihreät kivat töppöset.
Sittenhän on myös se liberon mainoskassi sielläkin oli kiva myssy.

Täällä vauva syö vähintään 1½h välein läpi vuorokauden ja oon aika poikki. Tälläistä syöppövauvaa ole ennen ollutkaan. Käytän itse kaiken vauvan nukkumis ajan myös omaan nukkumiseen..pikaisesti syö ja täytän kodinkoneita ja NUKUN! Ei tätä ikuisuuksia kestä mutta kyllä vastasyntyneen hoito on ihan täyttä työtä varsinkin hirveällä univajeella ja on tässä 4 muutakin lasta mies auttaa minkä pystyy ei oo varsinaista isyyslomaa...huomenna pitää ite mennä neuvolaankin ku neukkutäti ei ehdi kotiin sano kyllä että soittaa jossen jaksa no pakko se on jaksaa.

 
nikunaku Kenellä lääkärillä vammalan äitipolilla kävit? Olen itsekkin todella pettynyt heidän toimintaansa. Istuin siellä perjantai päivän kun en pysty kunnolla istuun, makaan enkä käveleen. kaikki yöt menee valvoessa. Ja paikat niin turvoksissa että ei tarvi ajatellakkaan kävelyä iltaisin mihinkään. Pyysin sit siellä käynnistys aikaa, mutta eihän siihen suostuttu.. lääkäri kirjoitti sit särkylääkettä ja rauhoittavia en tiedä kyllä mihin tuollaiset rauhoittavat muka pitäis auttaa. Tämä Vammalan toiminta on mennyt kyllä todella ihmeelliseksi.
 
Suzyanne
Onnea Keishalle! :flower: :heart:

Marttasukista , me saatiin valita joko siniset, punaiset tai vihreät, otettiin siniset.

Naralle tosi paljon jaksamista! :hug:

Uimisesta, tosiaan, minäkin haluaisin tietää saako jälkivuodon aikana uida, jos joku tietää. Ja mulla on vielä lisäksi se 5 cm pitkä ja kipeä epparihaava, tuskinpa saa uida pitkään aikaan, kun ei kylpyynkään saa mennä. Normaalisti en kauheasti käy uimassa, mutta meidän kesäpaikassa, Virossa pienessä maalaiskylässä (Valgjärve, 38 km Tartosta etelään) on kiva pieni järvi ihan talon vieressä, siellä on aina kiva pulikoida. No, ehkä olen sitten Vilin kanssa rannalla, ja mies saa hoitaa pulikoimisen. =) Mennään sinne heti kun vaan tuon nassikan kanssa uskaltaa matkustaa.

Kohta ollaan lähdössä ekaa kertaa vaunuilemaan ulos. Nyt on jo vähän parempi olo kuin vielä eilen. Eilen halusin ehdottomasti lähteä kauppaan koko porukalla, ja siellä meinasi vintti pimetä. :ashamed: Mullahan on vielä hb aika alhaalla, la oli noussut pe:n 86:sta 99:ään, kun olin sanut pari pussia lisäverta, 7dl tosiaan meni synnytyksessä . Mutta tulen mökkihöperöksi, pakko päästä ainakin 100 m kävelylle ulos. Pitelen vaikka miehestä koko ajan tiukasti kiinni, jos huippaa. :whistle: B)
 
Toukotytsy, ai teillä on sama juttu tuon kuorsauksen kanssa, voi ei.. tiedän miltä se tuntuu..! Onko se miehelläsi ihan uniapneaa ja onko hän siis jo käynyt jossain tutkimuksissa aiemmin? Joo olis kyllä ihanaa jos sais tuon kuorsauksen loppumaan mahdollisimman pian kun vauva varmaan itsessään jo valvottaa, ei tartteis enää kuorsaavaa ukkoa.. :) Tosin eihän hän sille parka itse mahda mitään, onneks on nyt lupautunut kaikkiin tutkimuksiin kun ei bändikaveritkaan suostu enää nukkumaan sen kanssa samassa huoneessa...! :LOL:

Stk:lla ihana masu! :heart:

Paljon onnea Keishalle tyttösestä!!! :wave:

Nyt särkee jalkoja 5 tunnin kirppiskierroksen jälkeen niin maan perkuleesti..huhhuh.. onneks lähetään miehen kanssa illalla syömään ulos niin saa vähän jotain ihanaa hemmottelua tähän päivään!

Suzyanne, oli hienoa lukea tarinasi, kiitos että jaoit sen täällä, täälläkin oli puolestasi onnenkyyneleet lähellä!

Jaksamista kaikille pallomahakollegoille ja tuoreille äideille! :heart:
 
:kieh: Tähän saakka olen voinut mainiosti ja hermot olleet erittäin hyvät, mutta tänään mä olen sitten räjähtänyt kaikesta ja kaikille. Voi kauhistus ja nyt on sitten morkkis. :ashamed: Kai tää ottaa sit kuitenkin hermoille. Ärsyttää ihan pikkuasiatkin, kyllästyttää kotityöt, tympii lasten meillä notkuvat kaverit. Mitä vielä... Ja mulla on maailman ihanimmat lapset ja mies :heart:

Neuvolas olin aamulla. Ei mitään uutta. Mukavat th ja opiskelija.

Pakko kysyä Suzyannelta, että eikö siellä viros ole hirveesti niitä vaarallisia tauteja levittäviä punkkeja. Ite pelkään niitä ja siks jo kerran ahvenanmaan lomakin peruttu, kun en halunnut iltoja käyttää lasten tarkastamiseen. Vaan tuntuupa puutiaisia nyt olevan joka puolella. Viikko sitten pojan kanssa käytiin tk:s irrottamas punkki korvasta. :headwall:

Ja jälleen ONNEA KAIKILLE VAUVAN SAANEILLE! :flower: Oma kuume kasvaa, kun uutisia satelee.

Alhambra + Napero 39+1
 
Janzkuu Harmi, että sinäkin olet pettynyt VAS:n toimintaan :ashamed: Itselläni siellä ainakin meni hyvin ja nopeasti käynti sen verenvuodon takia eilen.

Olen mä sitten valkannut tuohon ihan hyvät kotiutumisvaatteet Nupulle. Siinä on yksi kerros varalla, jos on tosi kylmä ja tuulinen ilma. Mutta eipä sitä kauaa ulkona ole, kun ovelta ovelle tulee autolla. Paitsi haluaisin tuoda Nupun kotiin siskon kutomissa villavaatteissa, mutta en tiedä ehtiikö ne valmiiksi siihen mennessä :whistle: Sisko kyllä lupasi vaikka autossa niitä ommella kasaan kun tulevat meitä katsomaan, jos ei muuten ehdi :D
 
Janzkuu:mäkin olin siellä pe kolmeen otteeseen. En muista lääkärin nimeä koska se ei kirjoittannut neuvolakorttiin mitään.Neuvolassa ma neuvolatäti sano,että on joku ihan uusi.Oisko sen nimi ollu Kalle? Tummat pitkät hiukset ponnarilla.

Keishalle ja kaikille muille uusilla vauvan saaneille onnittelut! :flower:

Saanko esittäät toiveen. :whistle: Esitän silti :p kaikki vauvan saaneet laittakaa nimen perään plus vauva,moni taitaakin automaattisesti tehdä kuten tuon monta vuorokautta. Sitä en kyllä itse muistais laittaa. :p Mutta kun tää muisti on mitä on niin ei aina muista ketkä kaikki olikaan jo vauvan saaneet.

Tää päivä on ollu ihan kamala.Mä en ole oikeesti saanu aikaan yhtään mitään.väsymys vaivaa ja jotenki ei huvittais edes ruokaa tehdä.Onneks lapsille oli eilisestä jäljellä.

nn rv 36+4
 

Yhteistyössä