<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Kaptah Kiitos synnytyskertomuksesta :heart: Ihanan kuuloinen synnytys :heart:

Täällä on eilisillasta asti tiputellut hieman verta. Mutta ei supistele. Soitin aamulla synnärille, että tulenko näytille vai mitä tehdään. Saa mennä, tai sitten seurailla kotona. Tulee tod.näk. limakalvoilta tai sitten kohdunsuu on lähtenyt aukeamaan ja tulee siitä. Mutta ajattelin odotella kotona ja mennä vaikka huomenna, jos vielä jatkuu. Tulee sellaisia sormenpään kokoisia läiskiä silloin tällöin. Ei siis mitenkään kuukautismaisesti tms. runsaana.
Onko muilla tullut verta ja mitä siitä on sanottu? Mullahan on viikkoja tänään 37+1. Jos tästä runsastuu tai muuta niin lähden sitten tietty näytille.
 
Onnittrelut taas uusille vauvautuneille ja hyvaa aitienpaivaa! :flower: Ma olen miehelle vihjaillut enemman ja vahemman hienotunteisesti, etta tanaan on sitten Suomalainen aitienpaiva...katsotaan tuottiko mitaan tulosta kun se tuolta heraa :) (oli vauvan kanssa ylhaalla puolen yota raukka).

Ihana oli tuo kaptahin synnytystarina, pitaa tuollaisia lukea lisaa niin ehka minakin uskallan viela joskus uusintakierrokselle.

Poika on alkanut oikein ahmimalla ahmia nyt maitoa ja itkee sitten kun vatsaa vaantaa... painoa oli tullut 5 paivan ikaisena 80g lisa syntymapainoon, vaikka pitaisi olla tassa vaiheessa kuulemma laskenut, etta ainakin saa ravintoa. Mulla on tissit ihan tosi kipeat, nyt ajattelin kokeilla noita rintakumeja kun se tuolta heraa. Pelottaa ottaa ne kayttoon kun toiset sanovat etta sitten silla menee imuote pieleen ja maidontulo tyrehtyy. Onko kellaan positiivisia kokemuksia rintakumeista?

Mulla muuten nyt kun jalkeenpain mietin niin oli ihan selkea ensioire synnytyksesta sellainen inhottava PMS -olo. Eli silloin perjantaina otti kaikki paahan ja teki mieli itkea vaikka ei ollut mitaan syyta ja miehen synttareita iloisina juhlittiin. Eli ehka se on vaan hyva jos siella jolla kulla otta pannuun... Mullahan ei mitaan muita oireita edes ollut, mita nyt muutama hassu suppari joskus etta kylla se synnytys voi ihan yllatten hyokata. Limatulppakin meni vasta jossain vaiheessa sairaalassa.


No niin, pitaisi varmaan vaantaytya ulos. Jos testaisi nuo vaunut vaikka tanaan. Mennaan myos miehen isovanhemmille kaymaan iltapaivalla, toivottavasti pikkumies osaa kayttaytya.

MayaXs ja poika


 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Kaptah Kiitos synnytyskertomuksesta :heart: Ihanan kuuloinen synnytys :heart:

Täällä on eilisillasta asti tiputellut hieman verta. Mutta ei supistele. Soitin aamulla synnärille, että tulenko näytille vai mitä tehdään. Saa mennä, tai sitten seurailla kotona. Tulee tod.näk. limakalvoilta tai sitten kohdunsuu on lähtenyt aukeamaan ja tulee siitä. Mutta ajattelin odotella kotona ja mennä vaikka huomenna, jos vielä jatkuu. Tulee sellaisia sormenpään kokoisia läiskiä silloin tällöin. Ei siis mitenkään kuukautismaisesti tms. runsaana.
Onko muilla tullut verta ja mitä siitä on sanottu? Mullahan on viikkoja tänään 37+1. Jos tästä runsastuu tai muuta niin lähden sitten tietty näytille.

Vierailulla teidän pinossa.. Mulle sanottiin aikoinaan että jos veri on kirkasta ja verta tulee jokaisen wc- käynnin yhteydessä niin kannattaa käydä näytillä. Jos vuoto on rusehtavaa ja hyytymäistä niin kyseessä on limatulppaa tai kohdun suun aukeamisesta johtuvaa vuotoa. Mun mielestä turhaa käyntiä ei ole, sinun pienestä lapsesta kuitenkin on kysymys :heart:
 
Suzyanne
Hyvää äitienpäivää kaikille pallomahoille sekä vauvautuneille!! :flower: :flower:

Jospa kirjoittaisi vähän synnytystarinaa tässä, kun poitsu ottaa päikkäreitä.

Mullahan oli ke 6.5 laskettu aika, ja samalle päivälle oli sovittu äippäpolikäynti. Vastaanotolla lääkäri totesi tutkimuksessa kohdunsuun olevan sormelle auki, ja kanavaa pari senttiä jäljellä. Heti kun lääkäri lopetti tutkimisen, lorahti noin desi lapsivettä tutkimuspöydälle. Olin ihan että oho, mitäs nyt, ja lääkäri totesi että lapsivettähän tämä, sinä menetkin sitten suoraan osastolle tarkkailuun, ja vuorokauden päästä käynnistykseen. Olin kyllä kerrassaan puulla päähän lyöty tuosta käänteestä!! Mutta mikäs siinä sitten, menin osastolle. B)

Koko päivänä ei tullut enää lapsivetta, eikä edes suppaillut yhtään, ajoittain oli vain pientä menkkajomotusta. Yönkin nukuin kuin tukki.

Torstai- aamuna otettiin käyrää, muttei vielä käynnistelty, ilmeisesti oli vähän synnytysosastolla ruuhkaa.

Sitten tuossa 13 maissa lääkäri tutki, ja pyöritteli oikein kunnolla sormiaan kohdunsuulla, kalvot puhkesi samantien ja alkoi tulla lapsivettä litratolkulla. Sitä oli siis ihan tajuttomasti, meni kaikkien suojusten läpi, ja petikin oli ihan litimärkä. Kaikki taisi tulla ihan tunnissa sängylle ja housuihin. :whistle: Samalla lääkäri laittoi kohdunsuulle pienen murusen käynnistystablettia. Olin silloin kahdelle sormelle auki, kanavaa se sama 2 cm.

Moneen tuntiin ei ollut kuin pientä ja hyvin lievää suppailua harvakseltaan, kunnes sitten alkoi tapahtua ihan kertarytinällä. Puoli viideltä nimittäin alkoi ihan yhtäkkiä ihan tajuttomat supistukset, jotka tuli ihan samantien parin minuutin välein, ja oli mielettömän kivuliaita heti.

Hoitajat eivät aluksi ottaneet oikein vakavasti kun sanoin että nyt oikeesti alkaa tapahtua, en saanut kipulääkettä , sanoivat vaan että mene suihkuun, laita lämpöpussi selälle tms, ei tässä mitään tapahdu moneen tuntiin vielä tms. Minä vaan ulisin että oikeesti, en pysty liikkumaan ollenkaan, sattuu ihan sairaasti, eikö joku voisi tutkia mitä siellä alapäässä tapahtuu. Lopulta kätilö uskoi etten liiottele, ja vilkaisi alapäätäni. Samassa sen silmät meni lautasen kokoisiksi hämmästyksestä, ja sanoi että mitä ihmettä, kanava on hävinnyt ja olet neljä senttiä auki. |O B) Minä olin vaan, että mitäs minä sanoin.. :saint:

Soitin miehelle että mars tänne sieltä, nyt mentiin. Hoitaja kuskasi minut pyörätuolilla synnärille, oli muuten aika tuskainen matka, kun piti pitää tavaroitani sylissä, ja sattui niin että silmissä sumeni välillä.

Salissa sain heti ilokaasua, ja se onneksi aika paljon helpotti. Mutta kivut olivat ihan mielettömiä. Olin vaanonut itselleni etukäteen etten huuda, mutta eipä siitä sitten mitään tullut... :whistle: Mutta onneksi siellä ovat siihen tottuneet. :D

Sain epiduraalin, kun olin kärvistellyt kovissa kivuissa 1,5 h, eli noin klo 18. Siitä aukeni taivas. :heart:

Puoli kahdeksalta aloin pyydellä lisää puudutusta kun alkoi tunto palailla. Puoli satsia ehdin saada, kun klo 19.40 alkoi kovasti ponnistuttaa. Kätilö kurkkasi tilanteen, ja olinkin jo 10 cm auki. Aluksi en meinannut uskaltaa ponnistaa kun pelotti pirusti. Mutta kiitos ihanan kannustavan kätilön, kohta sain ponnistukseen lisää voimaa. Episiotomia piti tehdä, sitten mahtui tulemaan ilman repeämiä. Viimeisten kolmen tiukan ponnistuksen aikana poitsu sitten päätti tulla maailmaan. :heart:

Koko synnytys kesti 3, 5 h, ponnistus 15 min., kätilöiden mukaan oli ensisynnytykseksi tosi nopea. Mikään riski mitä pelättiin kohdallani, ei toteutunut, vaikka riskisynnyttäjäksi minut luokiteltiinkin. Kaikki meni tosi hyvin. Verta tosin menetin aika paljon, 7 dl, mutta perjantaina sain lisäverta, joka paransikin heikottavaa oloa huomattavasti.

Niin ja tähän lopuksi, nyt kun poika on vihdoin maailmassa, kerron teille lopulta, kuinka suuri ihme poika oikeasti onkaan. Nimittäin, minulta poistettiin munasarjat valtavien kasvaimien takia jo toistakymmentä vuotta sitten, ja olen siksi itse 100 % hedelmätön. Olen kärsinyt asiasta ihan suunnattomasti, ja äitienpäivä on aina olut minulle suuri surun päivä. Hoitoihin en aiemmin lähetnyt, koska ei ollut sopivaa kumppania, kuin vasta tämä nykyiseni.

Viime elokuussa minulle tehtiin sitten koeputkihedelmöitys luovutetulla munasolulla, ja uskomatonta kyllä, heti eka kerta tärppäsi. Ja poika on nyt siitä tuloksena. Olo on ihan sanoinkuvaamaton, eihän minusta pitänyt koskaan tulla äitiä.. ja tuossa se pieni, maailman kallisarvoisin olento nyt tuhisee, lopulta alan uskomaan ettei tämä olekaan unta.. :heart:

Nyt on äitienpäivä, ensimmäinen yli vuosikymmeneen kun en kökötä itsekseni masentuneena sisällä ja itke omaa tyhjää syliäni. :heart: :heart:

Suzyanne ja Vili Vilperi 2,5 vrk :heart:

 
Äitienpäiväksi kotiin ihanaa!

Hyvää äitienpäivää kaikille ja onnea vauvautuneille ja voimia vielä odottaville !

Erityisesti suzyannelle lämpimät onnittelut ihanasta ihmeestä :heart:

kirjoittelen oman tarinani hieman myöhemmin.

nara ja poitsu 2vrk
 
Suzyanne: :heart: :flower: Aivan valloittava tarina, niin onnellinen puolestasi! Kyllä kostui silmäkulmat. Huomasin jo aiemmin kirjoituksesi Mitäs nyt-palstalla, tuohon äitienpäivänviettoon liittyen, mutta en muistanut, olitko täällä kirjoittanut asiasta.

Naran tarinaa odotellessa! (muista kertoa myös niistä sokerijutuista, miten meni!) :)
 
Hyvää äitienpäivää kaikille :flower:

Ihana aamu ollut tänään. Sänkyyn sain aamupalaksi teen ja leipien lisäksi vuohenjuusto-kana-salaatin sekä jälkkäriksi miehen itse leipomaa täytekakkua (joka oli tälläkertaa jopa onnistunut). Lapsilta oli kortit ja mies oli ostanut ilokseni ristikkokirjan, jota olen ulkonapötkötellen täytellyt.

Ei näytä, että vauva syntyisi vielä tänäänkään ja tosiaan mies lähteen tänäiltana taas töihin. Yleensähän hän on 160km päässä töissä, mutta nyt ei ole sieläkää vaan jossain muualla, joten tänne tulemiseen kestää aikaa enemmänkin. Onneksi äitini 60km päästä on myös valmis tulemaan lapsia kaitsemaan, jos lähtö tulee. Mutta toivon, ettei tulisi vielä 2 viikkoon. Mitkä olisi parhaat keinota saada vauva viihtymään vielä sen 2 viikkoa?

Niin ja onnittelut taas kaikille vauvautuneille ja mukava on ollut lukea teidän synnytystarinoita... ehkä vielä joskus sitten itsekin pääsen semmoisen kirjoittamaan :heart:

rv 39+5
 
Suzyanne
Mies antoi luvan laittaa tämän kuvan, tässä siis isä ja poika tänä aamuna, ihan kuin kaksi marjaa, käden asento ja kaikki. Kiva kun pojasta tuli isänsä näköinen, kun minun näköinen hän tosiaan ei voi olla.

:heart: :heart:
 
Suzyanne
Niiksu En ollut täällä kirjoittanut asiasta aiemmin, ajattelin ikuisena pessimistinä että kun täällä kaikkein eniten kirjoittelen, niin alan "hehkuttaa" täällä vasta sitten kun vaavi on maailmassa, en aiemmin, jos vaikka meneekin jotain vikaan... :whistle:

Lindexiltä tosiaan tuo body, ostin kotiintulovaatteiksi sävy sävyyn tuon bodyn, vihreät velourhousut ja valkoisen vanupuvun, jossa vuori tuota bodyn kuviota.

Sompio Kyllä minusta kannattaisi näytillä käydä tuosta vuodosta, en usko että pois käännyttävät. :hug:

Nyt alkaa kuulua ääntä kopasta, jatkan myöhemmin.. B)
 
Onnea kaikille vauvautuneille! :flower: Teitä onkin jo monta. Suzyannelle erityisesti, olet saanut kokea todellakin ihmeen. Tippa linssissä luin niin Kaptahin kuin sinunkin synnytyskertomuksesi.

Täällä ei äitienpäivävauvaa ole tulossa, vaikka viime yönä oli kyllä muutama jo todella napakka supistus, joihin heräsin. Vauva on edelleen myös tosi kova melskaamaan, jalka venyttää mahaa varsinkin iltaisin. Toivottavasti näitä huonounisia öitä ei tulisi kovin montaa, vaan pääsisimme pian jo ihmettelemään omaa nyyttiä. No, kyllä tässä kärsivällisyys ainakin kehittyy, toivon. :saint:

Ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille!

PilkkuPantteri & Jyvä 39+5
 
Hyvää Äitienpäivää kaikille vielä odottavillekkin äideille!!! :heart:

Ja Paljon Onnea Kaikille Vauvautuneille!!

Jospa jaksaisin nyt istua tässä kirjoittamassa stoorin kun molemmat pojat nukkuu.

Elikkä 2.5 lauantaina ei ollut mitään oloja että olisin synnyttämään lähdössä, ehkä olin tavallista väsyneempi ollut pari päivää.
Sovittiin miehen kanssa että vietetään ilta ihan kahden kun vielä ehditään kun tarvitsee saada vain yksi lapsi hoitoon. Joten vietiin Juuso mummille yökylään ja käytiin vuokraamassa pari leffaa. Katsottiin niistä toinen siinä illalla ja sen jälkeen alettiin katsomaan suomen peliä. Toisella erätauolla käytiin vähän harrastamassa suihkuseksiä kun ei ollut pitkään aikaan ollut sellaiseen ollut mahdollisuutta. Sitten taas peliä seuraamaan. Rupesin sitten siinä kolmannen erän aikana seurailemaan pientä selkäsärkyä joka tuli satunnaisesti. Mutta en uskonut sen olevan mitään kun vähän vaan tuntui ja epäsäännöllisesti. Sitten kuitenkin säryt vaan jatkui ja vähän alkoi tihentyä tahti niin rupesin kellosta seuraamaan että tulevat noin 10 minuutin välein. Vieläkin uskoin ettei ne mitään tarkoita kun esikoisesta synnytys supistukset alkoi samantien 5minuutin väleillä ja säännöllisesti. :) Pikkuhiljaa alkoi jo tehdä vähän kipeää kun supisti mutta tulivat kuitenkin vaan vähän alle ja vähän yli 10 minuutin välein. Seurailin niitä kotona siis jonkun 2tuntia kunnes alkoivat tulla 5minuutin väleillä suunnilleen. Ja koska minua oli "peloteltu" toisen lapsen nopeilla synnytyksillä halusin mennä ajoissa sairaalaan joten lähdimme ajamaan päksiin vähän ennen yhtä yöllä. Siellä olimme noin vartin yli yksi. Olin harmikseni vasta tiukasti kahdelle sormelle auki mutta käyrälle tuli kuitenkin jo alle 5 minuutin välein supistuksia joten saimme jäädä perhekammariin. Siellä käytin kuumaa jyväpussia selällä joka auttoi aluksi vähän, sen jälkeen menin kuuman suihkun alle ja se helpotti tosi paljon kun olin kontallaan lattialla ja nojailin jakkaraan. Siinä vaan tuli polvet lopulta niin kipeiksi kovalla lattialla että menin pois suihkusta. 4.05 olin 3-4 senttiä auki ja sanoin kaipaavani jo jotain muuta kipuun. Kätilö kysyi olisinko ammeesta kiinnostunut ja toki halusin kokeilla. Sinne päästiin varttia vaille viisi. Ammeessa en ollut kauaa kun se ei ollutkaan sitten mun juttu. Supistusten välillä siellä oli mukavaa mutta sitten kun se kipu iski päälle niin en löytänyt siellä ollenkaan hyvää asentoa joten halusin pois ja ilokaasulle. Kymmentä vaille kuusi aamulla olin auki 5 senttiä ja ilokaasu ei oikein enää auttanut. Osastolla oli ilmeisesti aika paljon synnyttäjiä ja meille tuli eri kätilö aloittelemaan puudutuksen laittoa. Toivoin siis epiduraalia joka toimi hienosti esikoisen kohdalla. Kätilö kokeili kohdunsuun tilanteen kun sanoin että tuntuu paineentunnetta mutta olin 6senttiä auki. Reunat ohuet ja pehmeät. Hän sitten sanoi että laitetaankin spinaali kun auttaa nopeammin ja kun oltiin jo niin hyvin auki. Spinaali laitettiin vartin yli kuusi ja sitten torkahdin vartiksi kun ei enää sattunut mihinkään ja oli mukavan lämmin olo. :) Viittä vaille seitsemän olin auki 7-8 senttiä ja kalvot puhkaistiin. Siinä odoteltiin sitten hetken aikaa ja 25 minuutin päästä olin auki täydet 10 senttiä. Tässä vaiheessa oli spinaalipuudutuksen laitosta lähes puolitoista tuntia ja teho loppui joten supistukset alkoi taas sattumaan tosi kovasti. Kiemurtelin sitten siinä sängyllä ja valitin kun ei ponnistuttanut yhtään. Vauva oli niin ylhäällä vielä kohdussa ettei ponnistamisen tarvetta tullut. Sitten kun olin kärvistellyt niitä supistuksia 25minuuttia antoi kätilö luvan ruveta ponnistelemaan jos vaikka saataisiin vauva alemmas. Se oli niin helpottavaa. Kun sain ponnistaa ei sattunut enää ollenkaan. Ponnistusvaihe kesti 14 minuuttia ja alussa tuntui ihan ettei mitään tapahdu mutta sitten kun rupesin tuntemaan että pää on kiristämässä paikkoja oli ihan pakko vaan saada se pois siitä ja ponnistelin minkä ehdin enkä seurannut enää ollenkaan supistuksia. Helpotus oli Valtava kun pojan pää putkahti ulos ja sitten kun sain työntää loputkin. Napanuora oli pikkuisella niin lyhyt että hyvä kun ylttyi vauva edes alavatsalle asti. Kätilö katkaisi napanuoran huonon asennon vuoksi. Mutta ei se miestä haitannut kovasti kun esikoiselta oli sen kuitenkin päässyt leikkaamaan.
Siinä vaiheessa oli tosi väsynyt mutta hurjan onnellisen olo kun se pieni märkä mies makasi paidan alla tuhisemassa. :heart:
Eli 3.5 klo 8.04 syntyi. Ja pojan mitat siis oli 3885g 49.5cm ja pipo 36.5cm
Tikkejä tuli 2.asteen repämään kahdessa kerroksessa ja kolme tikkiä 1.asteen repeämään. Kaikkein ikävin vaiva mikä tässä jäi on ehdottomasti peräpukamat jotka tuli pahemmin tällä kerralla kuin edellisellä. Onneksi apteekin rasva alkaa jo auttaa siihenkin vaivaan. Imetys sujuu ihan hyvin, mitä nyt poika on melkoinen suppusuu eikä halua oikein isoksi sitä avata vaikka ruokaa sinne haluaakin. :D Ja nännit on toki jonkin verran rikki mutta luotan siihen että ne kohta tässä korjaantuu (sormet ristissä ) enkä ota tällä kertaa rintakumeja käyttöön kun viimeksi niitä sai sitten käyttää pidemmän aikaa ja se peseminen ja keittely on rasittavaa. ;) Poika nukkuu vaihtelevasti yöt. Nyt pari yötä mennyt noin neljällä heräämisellä mikä on ihan ok. :)

Tästä tuli nyt melkoinen romaani mutta en mä jotenkin osaa lyhyesti kertoa. :) Ja aikoja tarkistelin tuosta sairaalasta saadusta synnytyskertomuksesta kun itse en tosiaankaan kelloa seurannut. :D

Jonz&Tessu JO viikon vanhoja!! :flower:
 
Suzyanne Täällä itketään Teidän onnen puolesta :heart: Ihana äitienpäivä ja monta äitienpäivää tämän jälkeen edessä :heart: Voi että kun voi olla näin onnellinen jonkun tuntemattoman ihmisen puolesta :heart:

Suzyanne ja Tipunen Soitin tosiaan aamulla synnärille ja tutkisivat kyllä jos menisin. Mutta verentulo on ainakin nyt toistaiseksi loppunut, joten kaippa se tuli limakalvoilta tms. Katsotaan, jos alkaa uudestaan. Nuppu liikkuu ihan entiseen malliin, joten ei hänellä ainakaan hätää ole :heart:

*muoks* Kiitos Jonz synnytyskertomuksesta :heart: Hyvin teilläkin on kaikki mennyt :heart:
 
IHANAA ÄITIENPÄIVÄÄ KAIKILLE :heart: :heart:

Ja kiitos synnytyskertomuksista :flower: Täällä myös yksi joka on erityisen onnellinen Suzyannen puolesta että saat nyt kokea äitiyden ihmeen :heart: Oikein ikimuistoista ensimmäistä äitienpäivää :hug:
Minäkin joskus aiemmin luin jostain toisesta ketjusta jossa olit kertonut jotain hoidoista, ihana ihme tosiaan tuo teidän pikkumies! Onneksi tälläisiä ihania yllätyksiä ja ihmeitä sattuu :) Meillekin lääkäri sanoi esikoisen jälkeen ettei tulla lähes varmasti koskaan saamaan ilman hoitoja (ainakaan lieviä ) lasta mutta toisin kuitenkin kävi kun tämä pikkuinen ilmoitti tulostaan :) Ja mulla siis "vain" PCO todettu... Ihanasti tää elämä vaan joskus osaa yllättää :heart:


Siksakkia & KultaPieni 40+2
 
Suzyannelle HURJAN PALJON ONNEA ! :flower: :heart: ja todella suloinen on pikkumies! =)
Mukavasti sujunut Jonzinkin synnytys...

Mä vaan mietin että eipä tarvis mennä enää tiistaina neuvolaan mutta siellä taian maha pystyssä pojottaa taas! :headwall: :D
 
Anteeksi tunkeminen pinoonne :ashamed: Mayalle ajattelin vastata imetyskumeista: Tyttöni syntyi lokakuun alussa ja rintani olivat nopeasti tosi kipeät imettämisestä. Olin niin tyhmä, että luin kertomuksia siitä kuinka rintakumit lopettavat maidontulon ym. Yritin siis imettää ilman niitä tuloksena se, että minä itkin kivusta ja turhautumisesta ja vauva itki kun ei saanut imettyä kunnolla. Lopulta otin kumit käyttöön koska toinen vaihtoehto olisi ollut imetyksen lopettaminen.

Käytin kumeja pari kuukautta ja aloin sitten imettää yöllä ilman niitä. Lopulta ne jäivät kuin itsestään pois. Nyt tyttöni on 7kk ja imetän edelleen kiinteiden rinnalla. Maitoa tulee hyvin ja lapsi on koko ajan kasvanut mallikkaasti.

Itse suositan käyttämään rintakumeja ja kokeilemaan välillä pystyykö imettämään ilman niitä. Se on paljon parempi vaihtoehto kuin imetyksestä ja kivusta stressaaminen.

Tiinuliini ja Ellen 7kk
 
ISOT ONNITTELUT SUZYANNELLE!!!!!!!! :heart: :flower: :heart: :flower:

Olenkin odotellut, milloin teillä alkaa tapahtua! Täällä vielä odotellaan, mutta enää vajaa 4 viikkoa edessä ja sitten käynnistetään, jos ei vauveli sitä ennen tule!

Piri tuolta toisesta ketjusta
 
Hurjasti onnea Taas kaikille jotka nyytin saivat
Ja hyvää äitienpäivää täältäkin.

Ite nyt häärännyt vaikka mitä, saunottiinkin eilen ja odottelin ett jos nyt alkais jotain tapahtuu, mutt ei.
Noh jospa kohta sitten... viikkoja 37+6
 
Tervehdys

Mikä päivä. Syöty joka puolella... Olen ihan ähky vieläkin.

Eilen illalla alkoi supistaa. Pelkkää kiristystä ja vihlaisuja alapäässä. Reidet kanssa oudon kipeät. Menin kuitenkin nukkumaan. Ja pari supistusta tunsin vielä selässä. Nukahdin koska eivät ne tehneet kipeää. Aamulla heräsin ja vatsa alkoi pingottumaan jälleen. Olo oli ihan hirveä joka paikkaa kolotti ja en jaksanut mitään oikein tehdä. Oli yöllä varmaan supistellut enemmänkin...koska olin väsyneempi kuin aikoihin. Onneksi on hyvät unenlahjat ettei joka pistelyyn herää.

Noh aamupäivä jatkui supistuksilla. Koko päivä on mennyt supistellessa ja eivätkä ne vieläkään ole hiipuneet. Samaa kiristystä tunnista toiseen.

Tuntuvat vaan epämielyttäviltä kun vatsakin täynnä kahvia ja kakkua... :whistle:

Voishan tää tietenkin jo edetä johonkin suuntaan... alkaa voimat hiipumaan. Onneksi sain päivällä nukuttua pari tuntia. :D

Ajattelin jos lähtisin pienelle kävelylenkille ku ei sada vettäkään enää mut kuitenkin tuuperrun johonkin niin olen mielummin kotona. ;)
 
Niisku-Rouva täällä IHAN sama tilanne. Viime yönä pingotteli, vihloi alavatsaa ja selkää moneen otteeseen ja nukuin kyllä. Tänään ollut ihan vetämätön ja nyt iltapäivästä alkaen tosi tukala olo. Vatsa pinkeä kuin mikä, pakarat juilii ja välillä tuntuu selässä. Ei mitään tuskallista tai todella kivualista, mutta sellainen hankala olo, jonka itsekin maksimoin ylensyönnillä. Lisäksi nenä meni aivan tukkoon, joten hengityskin on yhtä läähätystä. :eek:

Voi ei, mitä yleisön kosiskelua tanssia Myrskyluodon Maijan tahtiin. Eikö tuo sitä paitsi vedetty freestylenä jo ekalla tuotantokaudella?

t. Ärtynyt ja pinkeä PilkkuPantteri
 
Lämpöiset onnittelut kaikille vauvaantuneille!!


Ihania synnytyskertomuksia kaikilla! :heart: :heart:

Tänään on vietelty äitienpäivää mukavasti. Aamupala tuli vuoteeseen lasten askartelujen kera. Kukkasiakin sain. Ja syötyä on tullut, enemmän kuin laki sallii. Kun käytiin mummuakin moikkaamassa. Tämän nyytin olisin voinut täksi päiväksi rinnalle ottaa, mutta se jäi haaveeksi.

Eilen kaupoilla käydessä supisti muutaman kerran, oikein kunnolla. Tänään supisteluja tullut kans, mut aika vaisuja. Voi kun vauva syntyis ennen la:ta. Ei meinaa jaksaa enää tätä muhkeaa olemusta, vaikka sitäkin sitten joskus taas tulee haikeena kaipaamaan... Ja nää supistelut, mitkä aina luo toivoa, et joko alkais tositoimet, mut aina ne sit loppuu ennenkuin alkaakaan. Turhauttavaa!!! Kertakaikkiaan! Täällä on oltu kyllä viimeiset pari iltaa tosi itkuherkkiä, tuntuu et mielialat ihan jonkun muun kuin minun hallinnassa. Joku kirjoitti, et se oli merkki et synnytys alkaa pian... Jes! Jospa täälläkin olis samalla tavalla... *toivossa on hyvä elää* :saint:

stk ja minivitonen 37+5 :heart: :heart:
 
Täällä ihan sama juttu..vatsaa kiristää ja alapäässä vihloo :/ Väsyttää...ja itku on herkässä.
Kyynel tuli silmään kun tanssii tähtien kanssa voittaja selvisi. :snotty:
Toivotaan että ennakoi synnytystä lähiaikoina :saint:
Kävelin tänään parin kilometrin lenkin..yksin :eek: noh..hyvin se meni. Kuuntelin musiikkia ja nautin luonnosta B)

suzyanne kertomuksesi herkisti kyllä..olen onnellinen puolestasi. :heart:
Veljen vaimolla poistettiin toinen munasarja samasta syystä..nyt raskaana :D

Aurora ja kultapieni 38+3
 
Onnea kaikille pienen nyytin juuri saaneille!! :flower: :flower: :heart: :heart:
Ja ihania synnytystarinoita!! Kiva kun jaksoitte niitä kertoilla! =)

toukotytsyn supparit näyttää enteilevän pian vauvan syliin saamista!! :wave: =)

kerttu84 ja katjuskavm80, hirmusti tsemppiä ja jaksuja odotukseen! On tää välillä raskasta ja hermo menee ja ei jaksais enää yhtään!! :hug:
Yritetään ajatella positiivisesti, kyllä saadan pian vauvat syliin!! =) :heart: :heart:

(.) Vähän on enemmän tullut kivuttomia suppareita tänään, kun tuli tehtyä aamupäivällä pitkä kävelylenkki! Eipä muuta. Masun kanssa vaikeeta liikkua ja väsy olo. Huomenna on yliaikaiskontrolli, jänskää!! Saapi nähä tuleeko passitukset kotiin vai käynnistetäänkö!! :p
Ellei yöllä ala jotain tapahtumaan! :p

Tassutin 41+4
 
Ihana lukea teidän juttuja.. saa omat ajatukset huolet ja murheet hetkeks pois :)
Juuri sain pyykit laitettuu. Nuhassa ollaan täälläkin, toisaalta miten synnytys menisi, jos nokka tukossa joutuis ponnistelee...?? Sitäkin oon tässä pohdiskellut.
Röörit niin tukossa ett hengitys tosiaan vaikeeta..
 

Yhteistyössä