<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Onnea Nara pojasta :heart:

Täälläkin oli eilen piitkästä aikaa kunnon supistelu päivä, supisteli 16--> yöhön epäsäännöllisesti, mutata sitten loppui loppu yöksi, Nyt taas ihan kivutonta. Koko ajan vain odotin että kovenee ja pääsen kunnolla niitä kellottamaan, mutta ei. .
Nyt olo todella väsynyt, kun niin huonosti nukuttu yö takana.

Taas tuli ihan turhaan raivostuttua miehellenikin.. hormoonit ja väsymys.. :ashamed: ihan hävettää.
Käveltiin tuossa 1,5km kun miehellä vapaa päivä ja henkeä en meinaa saada. Ilmeisesti tämä isohko kaveri mahassa vie aika moisen tilan myös keuhkoista.

Eilen taas maha mahatauti maisella tavalla kipeä, niinkuin monena muunakin iltana.. ripuli ym.. yrittääkö siitten sytyä.. vaiko mitä meinaa..

rv 38+3
tällä raskaus päivällä synnitin esikoiseni
:heart:
saa nähdä montako päivää mene tämä toka pidemmälle..

jaksamisia kaikille :hug:
Ja hyvää viikonloppua B)
 
Onnittelut Naralle pojan syntymän johdosta!! :flower:

Tänään mulla oli äitiyspoli käynti ja kaikki on hyvin..
Vauvan paino arvio on nyt 3,3kg ja tuskin siitä paljon muuttuu ennen sektiota mikä on maanantaina 11.5 =)

Mä en oo vieläkään pakannu sairaalakassia enkä myöskään vauvan kotiutumisvaatteita :whistle:
Itseasiassa mä en tiedä ollenkaan mitä vauvalle pakkaisi, aikasemmin vauvat on syntyneet talvella niin on tienny heti laittaa toppapuvut jne. mutta nyt tilanne on ihan eri.. pitää varmaan laittaa varalta monenlaista vaatetta kaiken varalta.. ku ei voi tietää minkälainen sää silloin on.. vaikeaa on.. vaikka kolmas lapsi tulossa :ashamed: :whistle: :D

Ellu80 38+6
 
Ihanaa Aurinkoista perjantaita kaikille!

Tänään olis 40+0!!! Ja vauvahan on jo 13pvän ikäinen, hassua :heart:
Musta tuntuu kuin se vauva olis ollut mulla jo vaikka kuinka kauan sylissä. Kiltti on, syö ja nukkuu vaan, ei juurikaan itke.

Onnea kaikille vauvan saaneille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ellu-80-:
Onnittelut Naralle pojan syntymän johdosta!! :flower:

Tänään mulla oli äitiyspoli käynti ja kaikki on hyvin..
Vauvan paino arvio on nyt 3,3kg ja tuskin siitä paljon muuttuu ennen sektiota mikä on maanantaina 11.5 =)

Mä en oo vieläkään pakannu sairaalakassia enkä myöskään vauvan kotiutumisvaatteita :whistle:
Itseasiassa mä en tiedä ollenkaan mitä vauvalle pakkaisi, aikasemmin vauvat on syntyneet talvella niin on tienny heti laittaa toppapuvut jne. mutta nyt tilanne on ihan eri.. pitää varmaan laittaa varalta monenlaista vaatetta kaiken varalta.. ku ei voi tietää minkälainen sää silloin on.. vaikeaa on.. vaikka kolmas lapsi tulossa :ashamed: :whistle: :D

Ellu80 38+6
meillähän onkin sitten sektio samana päivänä :hug:

eillei nämä supistukset sitä enen päätä yllättäen koventua.
jännitetäänkö siis yhdessä? :D
tai ei mua viellä ihan hirveesti jannitä, mutta uskon , että sunnuntaina tai viimestaan maanantaina olen paniikissa ;)
 
ONNEA VAUVAN SAANEILLE!!!! Täällä on hurjasti synnytetty ja monellakaan ei ole mennyt yli lasketun ajan.
ONNEA ONNEA!!!!!!! Kertokaa ihmeessä miten arki vauvan kanssa on lähtenyt käyntiin ja kuinka olette palautunut synnytyksestä!!

Itse taidan kuulua niihin, joilla menee paljonkin LA:n yli. Tänään Rv 40+0 ja ei ole yhtäkään kivuliasta supistusta tullut, ei limatulppaa, ei mitään. Vaavi vaan työntelee kantapäitä mun vatsanahkan läpi.
Mulla painoa tullut 17kg raskauden aikana ja nyt nää turvotukset ja säryt alkaa jo rasittaa hermoja!!! AAARGH!

On toi laskettu aika semmonen maaginen luku... Mitä mä nyt lasken ku meni yli? Ajatteli aina, et syntyy ennen sitä, mutta turha luulo.

Ihana aurinkoinen sää, ei muuta kun jäätelörasia syliin ja aurinkotuoliin istumaan masunkaa....

Oikein supistelevia viikonloppuja kaikille!!!! :kieh:
 
Onnittelut taasen, moni on saanut nyyttinsä jo syliin :heart: :heart:

Eilinen neuvola ei tuonu mitään uutta, tai no sentään sen et masukki on porannu ittensä tosi alas ja kohtu on laskenu sentin..paino pysyny samassa..Muuten kaikki hyvin, ens viikolle uus aika mut en jaksais enää :( Eilen illalla supistukset muutti muotoaan, purin tyynyä etten olis ulissu- mummiki tuli jo lapsenvahdiks, mut sit ne loppu taas :'( Oon täl viikol kellotellu välejä ja ne vaihtelee niin paljon et tällänen tollo ei pysy peräs enää..Väli voi olla jo ihan pieni mut supistus ei kestä kauan, ja sit taas toisinpäin et väli on pidempi ja supistuskin kestää kauemmin.. En oo vielä käyny näytillä, mut jos tänään jatkuu sama ralli ni taidanpa mennä. Ihmeen kauan kestää, kaks viikkoa sit lääkäri totes et ei oo kaulaa enää ja auki on reilusti sormelle ni jotainhan noin hemmetin tuskalliset supistukset kai tekee |O On niin, niin tyhmä olo... Mietin et teenkö väärin ku olen vaan kotona, et pitäiskö mennä tyksiin visiitille.. Ne nauraa mut pihalle :attn: Esikoista "osasin" lähtee puskemaan maailmaan ku meni vedet mut nyt olen aika kaffella.. No pitää kuulostella, suunta on ainaki oikea et pian pitäis päästä tositoimiin :)

Joku oli saanu huonoa kohtelua osastolla, tuttu juttu täälläkin :hug: Esikoisen synnyttyä en ollu osannu yhtään varautua niin ihme kohteluun synnärillä, jotain ku kysyin ni tuli melkeen samaan hengenvetoon jo anteekspyyntö et "sori ku on näin hiton tyhmä" :ashamed: Ja imetykseen ei oikeen opastettu, tissi vaan tungettiin vauvan suuhun ja vika tais olla mussa kun ei sujunu heti niinku tanssi. No, palautetta laitoin ja nyt on rauhallinen mieli- tällä kertaa ne ei ryppyile mulle :D Mut tiedän miten matalaks se vetää mielen.. :attn:

Onko muilla suunnitelmia tulevalle äitienpäivälle? Vai onko odotettavissa yllätyksiä.. :xmas: olis piristävää lueskella niistäkin jos vaan jaksatte kirjotella =)

Jaksuja ja viikonloppuja kaikille =)

Mamcelli ja sitkeä jäärä rv 39+5 (yksiön vuokra-aika umpeutuu siis äitienpäivänä..) :heart:
 
Heipsan.

Onnea kaikille uusille pienen :heart: nyytin :heart: jo saaneille hirmuisesti! :flower:

Jaksamisia kärvistelijöille :hug:

Tervetuloa minunkin puolestani uusille :flover:

Hikoilusta: Täälläkin varsinki yö aikaan. Ikkuna auki nukuttava ja pelkällä lakanalla, silti on kuin uitettu koira koko yön. Ja minäkin normisti vilukissa.

Pukamista joku kyseli, Nyt tulee tekstiä, joka sisältää ällöjä ykstyis kohtia, joten kannattaa hypätä yli, jos ei halua kuulla :x ;)
kannattaa haalealla(ei kylmää eikä lämmintä) vedellä suihkutella MONTA MONTA kertaa päivässä, ja kuivata sit hyvin, ja laittaa bebanthenia (punaista) Reilusti koko kipeään alueeseen, ja vaikka ihan sinnekkin. Ällöä, mutta auttaa. Siis niinä kertoina kun ei saa laittaa sit monien jo mainitsemaa apteekin lääkettä.
Ja kannattaa syödä mahd paljon kuitupitoista, juoda paljon, ja käyttää mitä vaan mikä pitää Sen löysähkönä. Ja istua mahd lyhyitä istuntoja kerrallaan, ja pestä sit sen jälkeen, ja sit taas tuo bebanthen juttu. Ja olla asnnossa vaaka, jos se tuntuu parhaalta. Kyykkiminen, pitkään seisominen ja pitkään istuminen ei ainakaan helpota oloa. Toivottavasti näistä hyötyä ja helpotusta.

Tekstien häviämiseen kikka kolmonen, kun kirjotat pitkän tekstin, kannattaa välillä (ja ennen lähettämistä) klikata hiiren kakkos näppäintä, ja valita koko teksti, kopioda se, ja sillain se jää talteen:) saat sit liitettyä sen takaisin, vaikka häviäis välillä. Toivottavasti ymmärsitte, vaikka vähän hankalasti selitetty..

Jännä miten samanlaisia oloja ja tunteita monella muullakin.. Alkaa kypsyttää tää olotila, ja tuskastuttaa, jatkuvat kivut, ja supparit. Ei saa nukuttua, (paitsi viime yönä poikkeuksellisesti heräsin vain kahdesti vessaan, tosin nukuinkin vain n seittemän tuntia yht.

Kiva kun jaksatte kirjoitella kuin synnytykset on menneet. Harmillista että kaikissa sairaaloissa ei osata kohdata ja auttaa, ja tukea äitejä niinkuin kuuluisi. Itsellä samaa kokemusta esikolta. Nyt tuntuu että toisella kerralla pidän paremmin oikeuksistani ja tarpeistani kiinni, mutta saa nähdä, jaksaako sitä sitten kuit vaatia..

Tsemppiä sektioon menijöillekkin, ja perätilassa olijoille, mua se jännitti ja jännittää eniten, et joutuis leikkaukseen, hassua kyllä.

Nyt syömään.

Miimaamuu ja masukki 39+3

 
Hei typerä kysymys tylsään päivään: Miltä ne teidän supistukset tuntuu, eli siis missä ja mikälaisia? Onhan mulla ollu viikosta 17 harjoitussupistuksia, eli siis kovettumista, mutta nyt on kaikenlaista kipua ja mietin, et onko ne supistuksia. Välillä tulee sellaisia aaltomaisia kipuja vatsalla, mut ne on hyvin paikallistettavissa. Eihän sitä sitten voi olla huomaamatta, kun the supistukset alkavat, mut kaikkeen pieneen oljenkorteentin haluaa epätoivoisena tarttua.
 
|O täällä vielä!!!
En aamulla kerinny päivitteleen tilannetta, kun tuon esikon kanssa koitin touhuilla. Nyt poika nukkuu ja mummikin pääsi aamulla lähtemään omaan kotiin.

Supparit sitte loppu hiipuili puolen yön jälkeen ja loppu kokonaan kahen aikaan... suoraan sanottuna ottaa päähän... nyt kolottaa koko ajan ja selkä särkee... sain sit onnek nukuttua lopun yön ja nyt vaan ootellaan joskos iskisi uusi aalto.... harmittaa hiukan kun tuli mummille sit ns. turha reissu, mut enhän mä illalla voinu tietää, et ne loppuu... =(

Noha... koitetaanhan jakseskella=) meen huilimaan, jos vaikka edes auttais asiaa, kun kotitöiden teolla ei oo ollu vaikutusta :|
 
Onnea Naralle :) :flower:

Kerttu Mulla supparit on ihan kunnolla puristavia. Kohtu puristuu ihan voimalla 'kasaan'. Erilaisia kipuja on myös ties missä. Pistelyä ja välillä menkkakipuja. Välillä hirvee paine tuntuu tuolla takaliston suolissa.

Oon saanut sellasen käsityksen että harjotussupparit lähtis ylämahalta alaspäin ja ne sit millä on jotain vaikutusta alapäähän lähtis tuntumaan alhaalta ylöspäin.. Onkohan perää? :whistle:

:wave: Täällä jälleen autuaan energinen olo. Aamulla pissalla käynnin jälkeen lorahteli vielä jotain, mutta eipä tuo kai mitään lapsivettä ollut kun ei ole uudelleen tapahtunut. :whistle:
Masua oon taputellut ja jutellut sinne että voiskos hän jo sieltä tulla, olis parempi täällä kuin siellä.. :heart:
Mun äitee on aavistellut että tää syntyis 16. pvä. Jännityksellä oottelen kyseistä päivää vaikka sais enneminkin tulla, vaikka just äitienpäivänä. Olis aika hurmaava ylläri kaikille osapuolille. :)

Onko kukaan kuullut mitään Eemelin äidistä tai Nartusta?

kissinminttu 38+1
 
kissinminttu mullakin lorahteli ykspäivä vessassa pisun jälkeen ja soitin jo synnärille.
Kätilö sanoi että jos side kastuu sen jälkeen kunnolla niin sitten näytille. Ei ole sen jälkeen tullut kuin limatulppaa,joten taisi olla vaan pissaa tai valkkaria =)
 
Onnittelut Naralle nyytistä :heart: :flower:
EM:llä on varmasti jo oma nyytti sylissä. :heart:
Toivottavasti Siksakin jääräpää suostusi pikkuhiljaa syntymään.
Kaikkille supistuksia kaipaaville oikein roppa kaupalla suppareita :whistle:
(.) Täällä on pikkuhiljaa uponnut ajatus että todella tiedetään Pavun syntymä päivä. Mies oli eilen pieni muotoinen "paniikki" Kyseli monta kertaa että onhan jo kaikki tarvittava valmiina.
Tutti pullot ja rinta kumit eilen keitin. Tänään ostin paketin korviketta valmiiksi ja paketin naturen biohajovia kertakäyttö vaippoja yö käyttöön. Ne on ehkä kätevämpiä yöllä kun kertot.
Tänään pesin sohvan pääliset, kaipasivatkin jo pesua. Suunnitelmissa on viellä koko talon siivous että on sitten siistiä kun tulen Pavun kanssa kotiin.

36+5
 
Hurjasti onnea Naralle pojanpallerosta :heart:

ElinaMaria lienee nyyttinsä jo myös saanut!

Voihan harmitus, että Maarianan ja Mamcellin supparit lopahti. Tollanen supistelu on NIIIIIN ärsyttävää, kun toiveet kerkiää jo herätä että nyt pääsee tositoimiin ja sitten pah, supparit loppuukin.

Soittelin äsken plv:n vastauksia, ei ollut onneks pissatulehdusta. Jostain muusta syystä sitten neuvolassa oli leukkarit ja proteiinit plussalla, liekö sitten sitä hiivaa ollut, ainakin ne vähät hiivaan viittaavat oireet on hävinneet canestenin kun alotin.

Äitienpäivää vietellään ihan rauhaisasti kotosalla, grillataan ja sellasta. Ei taideta viitsiä lähtee nyt yhtään mihinkään mummoloihin kyläilemään. Parasta tietysti olis viettää äitienpäivää synnärillä ;) Mutta se lienee turha toivo. Mulla on ihan sellanen olo, että tällä kertaa paukkuu yli ja huolella.

villahousu & Sulo 39+1
 
sannulii Jeps jännitetään vaan yhdessä :D Hui! Maanantai on aivan kohta!! :eek: :D

JeAnKa: Onpa mukava kuulla teistäkin, ohoh! onko siitä teidän vaavin syntymästä jo tosiaan lähes 2 viikkoa! niin se vaan aika kuluu =)

kukahan seuraavaksi tulee ilmoittamaan vauvan/vauvojen syntymästä.. :)
 
Pikainen ilmoittautuminen, meille syntyi 25.4. kaksi pientä rinsessaa, a 2435g/46,5cm ja b 2280g/45,5cm. Molemmat oli tosi virkeitä syntyessään ja pääsivät heti vierihoitoon. Viikko oltiin osastolla, että saatiin painot nousuun ja vuorokauden tytöt oli valohoidossakin. Nyt on viikko oltu kotona ja arki rullaa hyvin.
 
Onnea Naralle ja Nartulle Pienistä Aarteista :heart: :flower:

Voi vauva uutisten yltyessä, alkaa itsellekkin iskeä todella malttamaton olo... Niin ihanaa saada se pikkuinen syliin... Sen voimalla jaksaa kärvistellä vielä<3

Mie jäin masun kanssa kotiin, kun muu poppoo lähti mystisille ostoksille.. B) Ei varmaankaan mitenkään, millään muotoa liity sunnuntaihin ;) "Maitoo ja leipää läksivät hakemaan" :LOL: muutaman tunnin jo viipyneet..
Ihania ovat..

Nyt oli uusia tullut tän kk aikaan muutamia saman srlan alueelta :wave: saman la.n omaavia. mm hannatyttoe,ellida...tais jokunen ollakkin tältä alueelta ennestäänkin..mm beija, stk?
 

Yhteistyössä