<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Nyt vasta hoksasin että olen täysin unohtanu pakata sen sairaalakassinkin! :eek: Eihän sitä tosiaan tiedä vaikka tulis äkkilähtö sinne sairaalaan.. no, pitääpä saman tien ruveta pakkaileen =)

Voi jösses ku mua ahistaa ihan suunnattomasti tää meidän asunto!! Tämä on aivan liian pieni luukku meidän perheelle! Siis kohta me olla viisihenkinen perhe, ja neliöitä tässä on vain 68!! Lisäksi meillä on aika paljon tavaraakin, mutta kaikki ne on tarpeellisia ja tässä asunnossa ei ole edes vaatehuonetta mihin voisi työntää ne kamat joita tarttee harvemmin!! :headwall:

Ja vauvakin joutuu nukkumaan olohuoneessa :ashamed: Meidän makuuhuone on niin pieni kömmänä ettei vauvan sänky sinne mahdu.. ja lastenhuone on myös niin pieni että sinne mahtuu juuri ja juuri nuo 2 isompaa lasta sänkyineen ja leluineen olemaan
Isompaan asuntoon meillä ei ole juuri tällä hetkellä vara.. :( Mutta toivon mukaan me saadaan tähän tilanteeseen muutos parempaan tämän vuoden puolella..

No, ei siitä kovin kauan ole kun luin meidän perhe-lehdestä että 10 henkinen perhe asui kaksiossa ja olivat ihan tyytyväisiä eivätkä tainneet edes harkita pois muuttamista =)

Tää viesti nyt oli täynnä valitusta.. mutta joskus on pakko purkaa tunteita johonkin ;)

Ellu80 rv 37+6
 
Lämmintä toukokuuta kaikille! Nyt se sit on, meidän kuukausi.. hui.. ihanaa ja jännittävää!

(.) Eilen piti synnärille illalla soittaa.. :ashamed: on niin hermona kaikesta "erilaisesta" että mitäs tää nyt. Kun miehen kanssa harrastettiin kolmen S:n touhuja, niin illalla tiputteli sit verta... menin heti ihan paniikkiin, et onko tää jotain vakavaa ja soitin synnärille. Ne sano siellä, että kohdun kaula on vaan ärtynyt lemmiskelystä ja jos ei tule paljoa verta eikä ole kipuja niin olla vaan kotona. Yöllä oli vielä vähän tullut mut ei enään tänään..

Tänään keitin tutit ja tuttipullot, autoonkin virittelin telakan turvaistuimelle. Kaikki ois valmista, kun vaan pikkunen alkais tulla... ennen niitä käynnistelyjä. Mulla tosiaan käynnistetään synnytys viimestään laskettuna päivänä, koska on niin iso kokoinen jo nyt (arvio 4kg nyt..).

Tsemppiä kaikille synnytykseen ja muihinkin olotiloihin! :) Onnea vauvaantuneille! :flower:
 
Heips!
Oon nyt täällä Koksissa ja palstalla :snotty: :LOL:
Eilen suppaili epäsäännölliseen tahtiin ja iltaa kohden vähän voimistuen. No siitä sitten kävin puolen yön jälkeen nukkumaan ja supparit vissiinkin rauhottuivat,kun en niihin yön aikana herännyt.
Aamulla seiskan maissa heräsin siihen,että pikkareissa oli jotain märkää ja huomasin että se on verta :eek: Ylös noustessani sitä hulahti sängylle oikein paljon ja soitin samanterin lanssin. No,lanssi toi mut tänne ja nyt odotellaan käynnistyykö synnytys itsekseen vai käynnistetäänkö se huomenna.
Jos vuotoa tulee vielä,niin sitten puhkaistaan samantein kalvot. Vuoto siis johtuu istukan reunasta,vauvalla on kuitenkin kaikki ok :heart:


BV ja P 35+5 :heart:
 
BV:lle tsempit sairaalaan! Onneksi ehdit ajoissa sairaalaan tai ainakaan istukka ei ole kokonaan revennyt tuollainen verenvuotohan on aina sitä vaarallisempa kuin limakalvoilta tuleva, joka taas on sangen yleistäkin. Täälläkin sitä on tullut monet kerrat ja onhan ne paikat kypsyneet ja auvautuneetkin josta tuollainen vuoto kertookin.

Ihan järkyttävä päivä tänään oon oksentanut taas kuvottaa vaan. Hirvee väsy ja nukkua ei saa..tulis jo ilta yö tahtoo Zzzzzzzzzzzz vähän turhan pitkä viikonloppu taas edessä..
 
Mie tossa iltapäivällä jo ajattelin, että tekisin tänään BV:lle seuraa koksiin, mutta niin ne kipeät 5 min välein tulevat supparit taas katosi ja lientyivät kun otin hetken levon sohvalla :kieh: Kyllä ottaa NIIN nuppiin tämä olotila tällä hetkellä. Ompa tosi siistiä kun suppailee päivittäin, mutta mitään konkreettista ei tapahdu, että pääsis oikeasti lähtemään... Onneksi serkku toi äsken munkkeja kun kävi masua katsastamassa :D Se sentään vähän piristi mieltä B)
 
BV Tsemppiä sinne ja pidähän meitä ajan tasalla :heart:

Ellu Mäkin olen niin kaivannut vaatehuonetta, mihin saisi kaiken ylimääräisen mahtumaan. Meillä on kylmä varasto, jonne ei viitsi mattoja, toppavaatteita yms. viedä ollenkaan. Pelkkiin komeroihin on tosi hankala saada isompia mahtumaan. Tosin meillä on kyllä tavaraakin paljon, mutta ei oikein sellaista mistä voisi luopua. Esim. retkeilyvälineet vie tosi paljon tilaa kaapeista, mutta kun ei niitä tosiaan sinne varastoon viitsi viedä homehtumaan.
 
Bv tsemppiä :hug:

Vaatehuoneesta
hyvä että sillainen meillä on. Tosin ahdettu täyteen romua ja seassa ihan käyttötavaraa. Tarttis perata et olis siitäkin huoneesta jotain hyötyä.

Supistelee aika mukavasti ja vedin tuossa 3 tunnin päikkäritkin että jaksaa illalla kannustaa suomipoikia jääkiekossa. :D
 
Onnea Äitylille! Ja tsemppiä BV:lle!

Meillä isäntä nukahti 21.00 selvinpäin joten ei juuri tarvinnut katsella onneksi örvellystä. :) Olis saattanut mullakin ketuttaa katsoa toisten örveltämistä. Mutta hyvä että teidän isäntä nousi tytön kanssa aamupalalle. :heart:

Ellu

Tuttu tunne, tuntui että joka paikassa oli tavaroita ja mihinkään ei enää sopinut yhtään lisää.. :hug:
Meillä se oli onneksi väliaikaista, nyt on tarpeeksi tilaa. Muuttaminen oli kyllä aika syvältä raskaana mutta onneksi se on ohi.

En nyt muista kuka oliko se Niiksu Joka oli muuton keskellä...tosiaan..ota rauhallisesti vaikka tiedän joo, on hieman vaikeaa kun pitäis tehdä vaikka mitä. :flower:

Ei muuten oo mullakaan kaikki valmiina. :D Sairaalakassista puhumattakaan... :ashamed:
Jotenkin tuntuu että eihän se sieltä vielä tule niin en oo pitänyt kiirettä... :p

Kaikille jaksamisia ja suppareita täysiaikaisille! :wave:

Therean&Neiti 36+4

P.s: Anteeksi jos unohdin jotain tärkeää kommentoida, pää on reikäinen kuin juusto...mikään ei pysy siellä sekuntia kauempaa.. :ashamed:
 
Oho, BV:llä on jännät paikat. Mites sitä nyt kiilaillaan meidän muiden eteen koko ajan? :D

Meillä oli ihan kiva vappu, mutta nyt kyllä kolottaa jalkoja. Koko aamun väänsin brunssiherkkuja kasaan. Ne kyllä onnistuivat tosi hyvin. Oli sellainen Välimeren henkinen buffet. Ja munkkeja tietysti. Tosi näppäriä ja hyviä ne pakastealtaasta löytyvät, joita tarttee pitää uunissa vaan kolme minuuttia. En enää ikinä jaksa tehdä munkkeja itse.

Meillä mies otti eilen aika iisisti, mutta nyt se sai "luvan" lähteä hummaamaan. Upea keli, joten en voinut kieltää lähtemästä terassille brunssiskumppien jälkeen :) Mutta anoppi oli soittanut sille, että nyt kotiin, olet tuleva isä. Voi jeesus. Pitäisikö tuon miehenkin olla täällä telkkarin edessä ihmettelemässä mun turvonneita jalkoja? Mun puolesta ei tartte. Onneksi ei tullutkaan!

Eilen illalla oli jonkun aikaa aika mukavia suppareita, mutta loppuivarhan ne. Aamulla innostuttiin pitkästä aikaa sekstailemaan (just kun vieraat oli tulossa... :whistle: ), mutta vielä ei sillä ole ainakaan ollut mitään vaikutusta. Pitkästä aikaa se homma kuitenkin tuntui siltä miltä vielä joskus alkuvuodesta eli ihanalta. Jee!

Maha on kyllä selkeästi "valunut" alaspäin. Toki se voi johtua myös aivan tolkuttomista ruokamääristä, joita olen työntänyt kitaani eilen ja tänään. :ashamed: Ruuat rusentavat vauvaa alaspäin. No, tuskin sentään.

Hitto, nukuin tunnin torkutkin, mutta en varmaan jaksa katsoa Suomen peliä loppuun. Nyt jo väsyttää ihan saakelisti.

PilkkuPantteri & Jyvä 38+3
 
Onnea kovasti kaikiille jo vauvan saaneille!! Toivottavasti pääsee itse liittymään joukkoon mahdollisimman pian.

Eilen oltiin naistenklinikalla lääkärissä ja painoarvio olisi tasan 3kg rv36+6 ja kuulemma tasan poikavauvojen keskikäyrällä. Kohdunsuu oli sormen verran auki ja kohdun kaulan pituus 1,5cm. Tuon testaaminen olikin sitten elämää kivuliaampaa ja sain siitä vielä loppupäiväksi todella kovat supistukset jotka laantuivat vasta yöllä klo3 aikaan...
Päätettiin lääkärin kanssa että minun synnytys käynnistetään rv 39 aikana joten maksimissaan tätä odottelua olisi jäljellä 3 viikkoa :) Olen 10 päivän päästä menossa uusiksi naistenklinikalle suunnittelemaan pika lääkepurun ja käynnistyspäivän. Nyt tarvii vaan toivoa että vaavi haluaa pysyä sisällä sinne asti. Lääkärin mukaan kun kuulemma on riski alkaa käynnistämään synnytystä ensisynnyttäjällä liian aikaisin kun se käynnistys voi kestää useamman päivän. Sanoi kuitenkin että onneksi mun kohdunsuu on jo lähtenyt avautumaan niin voidaan puhkaista sikiökalvot.

Verenpaine on edelleen tosi korkea (eilen tunnin makaamisen jälkeen 145/111), mutta onneks ei proteiniia pissassa ja muutkin raskausmyrkytys verikokeen tulokset olivat negatiivisia. Tänäään alkaa siis verenpaine lääkitys kun tuo on vaan kivunnut koko raskausajan.

Mä oon tässä pessyt vauvanvaatteita kun tuli pari päivää sitten sellainen olo että vauva saattas sieltä tulla jo piankin. Limatulppakin oletettavasti irtosi tuossa parin päivän aikana ja kun vielä lääkäri varmisti kohdunsuun jo avautuneen niin toivotaan parasta että kohta olisi pikku jäbä maailmassa:)

Tsemppiä ja jaksamisia kaikille meille vielä odotteleville ja paljon voimia synnytykseen!!
Imppu_83 ja Mustikka rv37
 
Suzyanne
BV tsemppiä koitokseen! :hug:

Äityli07 Onnea vaavelista!!flower: :heart: :flower: :heart:

Ellu täällä myös asutaan ahtaasti, meitä on kohta 3, ja neliöitä 33,5 m2! Ollaan puhuttu että oltaisiin tässä ainakin vauvan eka vuosi, eihän pikkuvauva paljon tilaa tarvitse. Meillä tuo raha myös iso motiivi, sillä tämä on oma ja maksettu, eikä olisi nyt varaa alkaa maksaa lainaa, kun minä olen äitiyslomalla. Meilläkään ei ole vaatehuonetta, mutta miehellä on onneksi kahden auton autotalli tuolla muutaman kilsan päässä, ja siitä suunnilleen puolet on varastotilana meidän tavaroille, se vähän helpottaa, kun saa tämän yksiön pidettyä suht selkeänä. :whistle: Mutta ehdottomasti liian pieni meille silti! Onneksi tässä on ihan sopivan kokoinen lasitettu parveke, se tuo mukavasti lisätilaa kesällä.

Tuli tuosta mieleen, että meidän talo näkyy uusimmassa Seiskassa sivulla 9, reunimmaisena oikealla, korkea talo sen matalamman takana. Oli jutussa, missä kerrottiin pressan käyneen tästä kulmilta katsomassa itselleen sijoitusasuntoa. Ei ole todellakaan kaunista seutua, ei tässä muuten varmaan viihtyisikään ellei olisi ikkunat suoraan merelle, ja lyhyt matka joka paikkaan.

Kylläpä täällä monia supistelee jo ihan lupaavasti, kiva, vauvoja lisää pinoon !! B) Itselläni ei sen toissailtaisen äippäpolikäynnin jälkeisen ahkeran suppailun jälkeen ole suppaillut kertaakaan, siis ei edes yhden yhtä harjoitussupparia, vaikka tammikuusta lähtien on supistellut joskus kymmeniä kertoja päivässä!! Nyt ei enää mitään, kun hyvin voisi!! :headwall: Alkaa jo vähän jännittää vauvan koko, kun se tosiaan ei mikään kovin pieni ole enää, niin sitten ei ainakaan jos yliaikaiseksi menee. No, laskettuna päivänä on seuraava ultra ellei se ole silloin vielä syntynyt, silloin saa viimeisen syntymäpainoarvion. Tähän astihan arvio on ollut n. 3700 g , jos lasketun tienoilla syntyisi. Mutta en todellakaan usko että syntyy.

Nyt kaupungille katselemaan jenkkiautoja, tänään on Cruising-ilta. :p

Suzyanne 39+2
 
Onnea JeAnka :flower: kirjotelkaahan synnytystarinoitakin pliiis =)

mikähän siksakin tilanne eikö se eilen mennyt takas laitokselle?

imppu-83 juups kyllä ne käynnistykset kestää meillä uudelleensynnyttäjilläkin pahimmillaan päivä kausia viimeksi meni 4pvää kun oli epäkypsät paikat. Mullakin on nyt paikat kypsät/kypsähköt huih käynnistääköhän ne kalvot puhkaisemalla jaiks! Eikai ne vesiä kuitenkaan päästä ennenkuin ovat mulle ne antibiootit tiputtaneet siihen streptokokkiin.

Kohta pääsee nukkumaan josko huomenna olis parempi päivä...

 
Onnitteluja JeANkalle!! :flower:

Nara ymmärsin niin että käynnistävät kalvot puhkaisemalla sekä oksitosiini tipalla jos kohdunsuu jo auki, muuten joutuvat käynnistelemään pillereillä juuri noin "paikkoja kypsyttäen". Kuulemma joillain on myös kohdunsuu vielä kiinni kun tulee rv42 täyteen. Itse olen tosi onnellinen että on jo kohdunsuu auennut, toivottavasti aukeaisi pian lisää kun mulla tosi kovat kivut/jomotus alaselässä ja alamahassa.
 
Oukkis imppu-83 eli mullakin on siis toivoa ettei tarvi cytoteceillä käynnistää ja ilmeisesti ei tarvikaan kun kohdunsuu on pehmeä ja auennut ja kaulakin on lyhentynyt. Viimeksi kun käynnistettiin oli kiinni ja kiinteä. Sitä kyllä jaksakaan maata sairaalassa päiväkausi ronkittavana ...
 

Yhteistyössä