Viikonlopun alkua mammat!
Tosta mun
vyöruususta vielä vaan, että ei ne mitään verikokeita tai muita ottanut terveyskeskuksessa. Ihan silmämääräisesti diagnosoivat (??)
Tänään raahauduin vielä yksityiselle lääkäriasemalle ruikuttamaan, koska mulla on helvetillinen vasemman puoleinen kasvosärky ja yöllä en saanut unta, kun käsien niveliä ja rintakehää rupesi särkemään.
Ihan omituisia oireita! Tulehdusarvot otettiin, jotka lievästi koholla (48), ja tuo vyöruusu-virus voi kuulemma nostaa ne sellaisiksi. Lääkäri ei taas kerran osannut sano mistä tuollainen kasvosärky ja rintakipu voi johtua. Vyöruusulle on kyllä tyypillistä hermosärky, mutta se pitäisi olla suunnilleen samassa kohtaa kuin iho-oireet.
Jotain komiolääkkeitä (pancod tai jotain?) sain kipuun, mutta nappasin äsken Panadol zappin ja se tuntuu vievän kivulta pahimman terän pois.
Synnytyksestä, en ole jotenkin kauheasti ajatellut asiaa. On niin vaikeaa edes sisäistää tätä raskautta, vaikka se onkin mielessä koko ajan. Ja tää odotus tosiaan tuntuu ikuisuudelta. En osaa yhtään nauttia tästä "seesteisestä ja ihanasta" keskiraskaudesta, vaan olen todella kärsimätön. Joskus iskee mieleen se, että meille ihan oikeasti tulee toinen lapsi ja pidän itseäni/meitä hirmuisen onnekkaana ja tulee tippa linssiin..
Toki, alatiesynnytystä toivon ja mielellään yhtä helppoa kuin esikoisesta
Sf-mitta edellisellä neuvolakäynnillä viikolla 22+5 oli 22cm.
Olen 168 cm pitkä. Esikoisesta se oli täsmälleen samalla viikolla 20cm.
Mutta huomasin edellisessä odotuksessa, että toi mitta vaihtelee sen mukaan kuka mittaa. Eli parasta kai olisi, jos sen mittaisi aina sama henkilö, niin kasvun seuranta oli luotettavinta.
Noi
Kukkiksen miehen lapselle pukemat vauvanhousut sai mut nauramaan
Meilläkin mies on ihan pihalla lapsen vaatteista. Tässä muutama kuukausi sitten oli jostain kirppiksen ale-korista ostanut 86cm housuja kolmet kappaleet, vaikka tyttö käyttää 98-104 vaatteita. Tokaisi vaan, että kai näitä voi kotihousuina käyttää, kun näki ne tytön jalassa.
Ja samoin meilläkin, on laittanut lapselle päälle mun pois viikkaamia vaatteita.
Ja mistä sekin johtuu, että aina kun mies ja lapsi yhteistuumin pukee lapselle päälle, niin housujen ja paidan värivalinnat ei sovi yhtään yhteen? No ei toi ole niin vakavaa onneksi, lähinnä hauskaa ihmetellä mistä keksivät yhdistää juuri kyseiset vaatteet
Liisakaisa mä sain sen selkokielisen oppaan + rautalangasta väännetyt ohjeet papereiden täyttämiseen
Mä pohdin ja toivoin samaa kuin sinä; toivottavasti se neuvolan täti jakaa saman oppaan kaikille eikä pidä vain mua jotenkin yksinkertaisena...vaikka täytyy myöntää, että se selkokielinen opas oli kyllä oikein mukavan selkeä ja helppolukuinen.
Voimia kaille jotka kärsii jostain vaivoista tai vaikka vaan kärsimättömyydestä ja huolista.
Tai tästä loputtomasta talvesta (niin kuin minä)!!
Rumpnisse ja Hilma 24+1