<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Moikka!!!

Hohhoijaa....eli eilen soittelin synnärille,ku jäi niin epävarma olo tosta streptokokista....ku itekki luin et yleensä hoidetaan vasta synnytyksen yhteydes.No,ne käski mun tulla näytille,ku kerta supistelee ja kohdunsuu vähä auennu jne..
No sairaalas olin eka käyrillä ja vauva ei tykänny yhtään;)potki käyrälaitteet mun mahalta koko ajan pois:)sisätutkimukses ei ollu onneksi mitään muutoksia tapahtunu.todettiin jokin toinenki tulehdus ja alotan tänään 10pv:N Flagyl-puikkokuurin...yääääk.....

Streptolle ei tehä ny mitään.eli en hae niitä oman lääkärin kirjottamia antibiootteja,synnytykses vasta annetaan se tippa.nyt seurataan tarkemmin rask.aika.luulen et tää paineentunne alapääs johtuu tosta tulehduksesta,et eiköhän puikot auta:)

Selkäkipu on mulla alkanu ny karmeena,pian saan onneksi siihen kipupiikin.eilen valvoinki 01 asti,ku särky niin karmeeta.No,tämän olen tiennyt ja en olettanutkaan et selkä kestäisi.tosiaan mulla onnettomuudessa selkäranka murtunu useasta nikamasta jne.....normaalitilassa se on ihan o.k,mut rask.aikana ei..kai tämä etupainoisuus vaikuttaa;)

no,nyt laiskottelen kuopuksen kanssa päivät:)tänäänki herkuteltu ja loikoiltu koko päivä.isommat kun tulee koulusta nii saa elämää tänne.poika lupasi oikeen keittää tänään:)elikkä lämmittää jauhelihakastikkeen ja laittaa makaronia;)no,hyväähän se on.
ens tiistaina mulla taas lääkäri,plääh ku en jaksais siä rampata..en oo koskaan kuulunu niihin jotka tykkää neuvolas rampata...ehkä siksi,et terkat ja oman paikkakunnan lekurit saa aina ihan eri tulokset kaikesta,kun taas sit äippäpolilla...monta turhaa käyntiä olen sairaalaan joutunu raskauksien takia tehdä.
mutta nyt,keitän kaffit ja luen pinon vauva-lehtiä.

Taiska&Toukka 26+3
 
A-H: Reimatecin hupusta. Jos siihen haalariin kuuluu huppu ja se on vaan mennyt hukkaan, niin käypä katsomassa netcycler.fi:stä, siellä on jollakin vaihtokohteina montakymmentä Reimatecin huppua! Jos vaikka sieltä löytyisi oikeankokoinen ja -värinen!

Haaveilen alatiesynnytyksestä, mutta pahasti pelkään synnyttäväni niin ison lapsen, että on pakko leikata :( Mieheni nimittäin on pitkä ja syntymäpaino oli 5,5kg. Lantioani on joskus joku gyne sanonut kapeaksi. Eli yritän olla suunnittelematta liikaa etukäteen, ettei tule pettymyksiä. Mietinnässä on vielä sairaalakin eli valitaanko yliopistollinen (5min) vai pienempi/luomumpi sairaala (35min). Varmaan jos leikataan tai on jotain ongelmia niin tuo eka vaihtoehto.

Anna+Urmas 23+0, poks!
 
Tervehdys.

Se niistä asioiden hoitamisesta. En mä tuolla tuulessa ja tuiveruksessa jaksa tarpoa. Vaikkakin autolla olin, mut meni jotenki insipis ihan kaikkeen. Tyhmä päivä :/

No Huomenna on uusi päivä ja uudet kujeet.

Synnytyksestä Poitsun jälkeen jäi vähän sillanen fiilis et oliko tää tässä kunnes nää kaksi ilmoitteli tulostaan :D Siitä asti olen haaveillut pääseväni synnyttämään :) ne yölliset hiippailut jääkaapille ja se ihana ruoka joka tulee kärryissä ilman että sun tarvitsee itse edes miettiä mitä tänään laittaisi ruuaksi se on sitä LOMAA!!! Aina olen pystynyt nukkumaankin ihan hyvin ja olen ollut tosi pirteä. Mua ei ikinä ole haitannu vieressä olijat.

Ja kuulun juurikin niihin jotka tykkäävät kun joku jatkuvasti kyselee onko kaikki hyvin ja miltä tuntuu ja onko helpompi ja voidaan tarkistaa. Mua ei ole ikinä ahdistanu tutkiminen ja kyseleminen. Toisin kun tää hälläväliä asenne ja kaikki pitää kaivaa kiven alta jos sieltäkään ei löydä ni on ihan hoomoilasena. Mua ärsyttää kun se on heidän työtään auttaa ja tukea odottavia äitejä mieltä askarruttavissa asioissa. En mäkään omassa ammatissani hoida vasemmalla kädellä vanhuksia tai vammaisia kyllä mä ne ihan tunnollisesti hoidan. Siitä mulle maksetaan. Eikä noiden neuvolantätien edes tarvitse tehdä ruummiillista työtä nehän istuu siellä kopissa ja niillä on kahvitauot ja ruokatauot.

Taas huokuu joku raskaus kiukku... :kieh:

Juu ihanan aurinkoinen, tosin tuulinen päivä vaihtui just kauheeseen lumipyryyn... hyi... :mad:

Jatketaan...
 
Hei,
Täälläkin on nyt se "pakollinen" äitiyspolin päivystyskäynti tehty.
Huomasin jotain outoa rakkulaihottumaa viime su kyljessä ja yritin saada lääkäriajan, mutta "ihottumien takia ei anneta lääkäriaikoja" sain vastaukseksi. Terkkarille pääsin, joka vaan pyöritteli päätään ja nosteli olkapäitään. Eilen tuli imusolmukkeet kipeiksi ja tänään vaadin päästä lääkäriin.
Vyöruusu diagnosoi lääkäri heti. Ei osannut yhtään sanoa miten vaikuttaa sikiöön ja mä tietysti huolissaan, koska vyöruusu on vesirokon sukulainen. Sain siis lähetteen äitiyspolin päivystykseen. Soitin miehelle itkien, että pitää päästä heti sairaalaan ja löin luurin kiinni ja mies tietysti ihan paniikissa ajoi hakemaan mua... :ashamed: Pientä ylireagointia minulta, mutta mua itkettää nykyään melkein kaikki asiat.
No, siellä polilla vaan todettiin, ettei ole vaarallinen sikiölle, koska mun aijemmin sairastamani vyöruusun vasta-aineet suojaa sikiötä. Hyvä!
Mietin nyt tässä kuitenkin onko mulla edes vyöruusu...mitään näytteitä ei otettu ja karmea toispuoleinen ohimo-/leuka-/hammas-päänsärky vaivaa ja imusolmukkeet kipeät eri puolelta kuin missä vyöruusu on. Ei ne siellä äitiyspolillakaan oikein tästä taudista tiennyt mitään, jälkitauteja ei muka ole, mutta netissä eri lääkärisivut kertoo jälkitaudeista mm. aivokalvontulehduksen.
Lääkäri vaan huokaili, että "jaahas, minä joudun tekemään terveyskeskuslääkärin hommat".
Ja lääkitystä ei voi kuulemma enää näin myöhään aloittaa.

Tuli nyt vaan omaa napaa, kirjottelen myöhemmin kun jaksan.
Tää odotus tuntuu huomattavasti pidemmältä kuin esikoisen odotus.

R
 
Rumpnisse Eikö ne edes ottanu mitään verikokeita millä olis todettu, että se tosiaan on vyöruusu :eek:

Sokerirasituksessa aamulla käyty, eikä se nyt niin paha juttu ollu ja se sokerilitkuki oli oikeastaan hyvää, kylmää ja sitruunan makusta :)

Taiska Mullakin tuota selkäkipua, ja taas viimeyönä valvoin semmoset 4h ku kävi niin kipeää, mies hiero, pidin kauratyynyä ja illalla olin ottanu yhe panadolin, ei mitään vaikutusta. Sitten hermostuin viiden aikaan, että pakko saada vähän nukkua niin kävin laittamassa Zon-geeliä, ei kai siitä voi kauheasti olla haittaa kun lukee, että pitää keskustella käytöstä lääkärin kanssa raskausaikana? Ja tosiaan tuon kerran laitoin. Mutta ens viikolla neuvola, jos sinne asti kestäis...

Mitähän mun vielä piti...

Merlina ja muru 25+0 POKSPOKS
 
NiQ
Kasvukontrolli käytynä. Pena oli 560g, reisiluu oli ottanu kiinni, mutta vartolon ympärys vastasi 22+2. Ei kuulemma saa olla huolissaan, kun vauvat kasvaa jo tässä vaiheessa eri kaavoilla. Oli niin kuiva akka lääkärinä etten sitten alkanut "turhia" kyselemään, eli sukupuoli on edelleen aika arvoitus ja 3D:tä en oo meitin vauvasta vieläkään nähnyt. Pääasia kuitenkin, että pienellä oli kaikki hyvin.

Tässä masupäivitys Penan kodista

Missä se mun vauvamaha oikein viipyy???

NiQ & Pena 24+0
 
Kukkikselle ja pienelle edelleen voimia ja tsemppiä!

NiQ hienoa, että kaikki oli hyvin ja kasvu oli edennyt! Onko sulla vielä jotain kontrollia tai meettekö yksityiselle 3D:hen? Me ollaan harkittu sitä, vaikka saatiinkin sukupuoliveikkaus rakenneultrassa. Tuntuu niin pitkältä ajalta odotella vauvan syntymään asti ennen kuin sen näkee seuraavan kerran :)

Omaa napaa: neuvolassa käyty taas, ja kaikki oli normaalisti. Hb:kin oli noussut 120:een, mutta raudan syönti jatkuu yhä. Paino oli hurahtanut ylöspäin ihan kunnolla, yli 500 g/viikko... Terkkari ei ollut millänsäkään, mutta itseäni kyllä hirvittää. Yhteensä painoa on tullut raskausaikana 7 kg. No, kylläpä sen tietää, missä se vika on. (Syön kiireessä mitä sattuu enkä muka ehdi liikkua).

Nyt voin vastata sf-mitastakin, eli se oli 21,5 cm, hiukan keskikäyrän yläpuolella, ja mulla on itselläni pituutta 167 cm.

Hyviä vointeja kaikille!

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 23+4
 
NiQ
Liisakaisa kuukauden päähän on uusi kasvukontrolli, kuulemma ihan vaan varmuuden vuoksi. Ihan kiva kai se on että näkee pikkuista vähä useammin :) En mä usko että me mihinkään yksityiselle mennään, kun kumminki kyseessä on vaan se ettei ihan pääse standardikäyrille toi meidän pieni.
 
Hei Mammat!

Voimia ja rukouksia KUKKIKSEN perheelle!!

( . )
Täällä jäätiin sokerirasituksesta kiinni ja diagnoosina raskausdiabetes. Arvot (paasto) 5,2, (1h) 11,5 ja (2h) 6,9. Keskimmäinen arvo kuulemma hieman yläkantissa ja eipä tuo paasto arvokaan kaukana suositusarvosta ole. No mutta ruokavaliolla pyritään saada arvot normaaleiksi ja jos ei onnistu niin sit insuliinilääkitys...mut kaikki varpaat on pystyssä että tuolla ruokavaliomuutoksilla ja liikunnan lisäämisellä saisin tulokset muuttumaan ja mahdollisuudet esim. alateitse synnyttämiseen olisi. ja tietenkin että vauvalla olisi kaikki paremmin. Olipahan herätys itselle,et nyt ne namit ja keksit saa jäädä ja täältä löytyy selkärankaa!!!:D

synnytyksestä Ei vielä pelota täällä, kohta ruvetaan jännää kaverin lasketunajan saapumista. Kyllä kait se oma paniikki iskee viimeistään kipeisiin suppareihin, synnytyssalissa toivottavasti :)

Täällä tämmöstä, tästä jatketaan ja viikot ne vain poksuu!!

Jaksamisia! Terkuin zannuli & pallero 26+0 POKS POKS
 
Viimeksi muokattu:
Ei hitsi, kukas kirjoittikaan neukkutädistään, joka antoi ylitarkat ohjeet Kelan lappujen täyttöön ja vielä selkokielisen oppaan? No, vähän samanlaista oli mulla tänään, ja näköjään tuo munkin saama opas on selkokielinen:D Toivottavasti meidänkin neukkutäti antaa sellaisen kaikille eikä pitänyt mua jotenkin erityisen yksinkertaisena...
 
Tulisin mukaan ketjuun jos vaan sopii, laskettuaika on 22.7. Olen vähän aikaa lueskellut ketjuanne, ja samassa tilanteessa olevien vertaistuki/keskustelu olisi paikallaan.

Minultakin halaukset ja rukoukset Kukkaiskeijulle ja hänen perheelle! Toivottavasti kaikki menisi nyt tilanteeseen nähden mahdollisimman hyvin! :hug:

Synnytykseen olen alkanut valmistautua rentoutus-CD:n avulla, ja lukemalla synnytyskertomuksia sekä katsomalla 4-sella pyörivää vauvan tarinaa ;-) (viimeinen oli puoliksi vitsi) mutta kivahan sitäkin on välillä katsoa.

Liina 22+6
 
Liina77 Tervetuloa mukaan! :)

Synnytystä on oo oikeastaan vielä kauheasti miettiny, parempi vaan olla ajattelemattaki kun ei tiedä mitä on tulossa. Eipähän synny mitään kauhukuvia etukäteen :D

Yöllä ei särkeny selkää yhtään, ja eilen oliki vapaapäivä... Voi itkujen itku jos ei kestä näitä viimisiä viikkoja olla töissä :/

Kuvapäivitystä eiliseltä:



Merlina ja muru 25+1<3
 
Huomenta mammat! :wave:
Ja tervetuloa Liina :flower:

Mä kattelen paljon tota faktalla tulevaa synnytyssairaalaa,se on hyvä :)

Mitenkäs ne kukkiksen uusimmat uutiset? Täällä kovasti odotellaan. :heart:

Eilen sai mennä nukkumaan pienissä supistuksissa.
Piti eilen sitten tuolta autotallista kantaa tuo isompi kuuden hengen ruokayhmä tänne tupahan ja olihan se aika painava kaksinkin kantaa.
Supparit onneks sitten loppu kun vaan mauulle pääsi.

Mulla on kanssa tota selkäsärkyä,mutta se on ollu jo ennen raskauttakin ja raskauden myötä lähes pahentunu.
Aamut on tosi vaiketa nousta sängystä ylös,ja meneeki muutama tunti että selkä vetristyy sen verran että pystyy kävelemään suorassa. Kauhulla jo odotan kuinka paljon tää kipu vaikeuttaa synnytystä...En edes muista kuinka kauan siitä on kun olen heränny ilman selkäkipuja...sukuvika,ei voi mitään.

Nomutta joo,nyt jään ootteleen niitä kukkiksen päivityksiä.

Nenna ja möykky 25+2
 
Kukkiksen kuulumisia täälläkin odotellaan... voi kunpa olisi hyviä uutisia!
Kohta lähden rakenneultraan miehen veljen vaimon kanssa, menen "henkiseksi tueksi", kun oma mies ei pääse mukaan.... Kiva päästä katsomaan tämän minun masuasukin tulevaa serkkua. =)
 
Huomenta!

Täällä menee tasaisesti tällä hetkellä. Eilen olin aivan rättipoikki väsynyt, simahtelin pitkin päivää ja yökin meni onneksi vielä nukkuessa. Varmaan purkautuu nuo menneiden öiden univelat ja muu stressi ja pelko.

Vauvalla kuitenkin kaikki pitäisi edelleen olla hyvin, nyt kuunnellaan sydänäänet kahdesti päivässä, ens viikolla ultrataan taas sitten. Mua ei oo supistanut niin sain vessa/suihkuluvat. Vettä ja verta kyllä tulee edelleen :( Muuten siis täyspötköllään ruokailuista lähtien. Neulatyynynäkään mun ei enää ihan niin pahasti tarvi olla, crp ja pvk otetaan kerta päivään ja pääsin kanyylista eroon ja saan siis antibiootit nyt ihan suun kautta:) sen verenohennuspiikin saan myös joka ilta. Täällä aurinko paistaa ja toiveikkaana odotan huomista kun tulee se maaginen 24 viikkoa täyteen!

Vasta-aineista ei ole selvinnyt mitään, eikä niistä kukaan tunnu muutenkaan tietävän mitään :( Mutta sain sellasen käsityksen, että ne nyt tutkii vielä niitä veriä mitkä otettiin ´, että jos ne saa ne selville ja viiden päivän välein otetaan uudet "paneeliveret", josta sitten noita vasta-aineita tutkivat.

Taiska: Mulla oli alkuraskaudessa myös Flagyl-kuuri kun todettiin paha hiivatulehdus. Se kyllä hoitu tolla kuurilla tosi hyvin!

Rumpnisse: Toivottavasti nyt selviää tuo sun vyöruusujuttus! Tosi kurjaa :(

Liina: Tervetuloa! Vielä tänne mahtuu mukaan :wave:

Kelan selkokielinen opas: Mun mies olis eilen tarvinnut semmosta...sain puhelimessa kohta kohdalta sille selvittää mitkä kohdat sen pitää meidän kelan hakemuksiin täyttää :)

Mun mies oli eilen pukenut meidän esikoiselle (joka käyttää siis 86-92 kokosia vaatteita) niin yhdet vauvan housut (68) jotka olin ehtinyt viikata kaappiin muiden vauvan vaatteiden joukkoon. :LOL::headwall: Juteltiin skypessä niin aloin kattomaan, että mitä sillä on päällä! Ehkä ne siellä kuitenkin pääasiassa pärjää...:whistle:

Mulla on itseasiassa pää vielä sen verran sekasin, että nyt kun on tilanne "rauhallinen" niin uskottelen itselleni, että tää voi jatkua ihan loppuun asti näin ja saisinkin ihan täyaikaisen vauvan. Vaikka kyllähän mä tosiasiassa tiedän, että jokainen lisäpäivä on voitto ja esim 27-28 viikolle pääseminen jo suorastaan uskomaton saavutus! Kuitenkin oma mieli on vähän parantunut kun oon kirjautunut keskosvanhempien yhdistyksen keskusteluun, missä oon lukenut aika paljon muiden kokemuksia. Ehkä tää ei ihan toivoton tilanne olekaan. Vaikka nyt sit yritetään järjestää esikoiselle hoitopaikkaa mun siskolle...saisi nyt nämä käytännön asiat edes kuntoon.

No, mutta palailen taas! Ihanaa päivää teille kaikille, nauttikaahan masuistanne! Mun maha pienenikin ihan hirmusesti kun vedet hävis... :( Jään kaipaamaan sitä raskauden kaunista pyöreää vauvamasua...

Kukkis ja Eveliina 23+6
 
|O Tuli valvottua ton nuorimman kanssa viime yö, kun sai toisen flunssan viikon välillä. Ei sitten saanut nukuttua tuntiakaan yhteen putkeen, enkä siis minäkään... Että voikin väsyttää ja nyt vasta paikkoja särkeekin, kun ei saanut yöllä yhtään levättyä. Kauhea olo ja päivä vasta aluillaan... Toivottavasti pian paranisi pieni.

Synnytys hirvittää, edellisestä jäi kauhea trauma, mutta eiköhän tuo lapsi silti maailmaan tule. Kunhan vain kätilö olisi mukava ja sairaalasta pääsisi heti pois, siinäpä mun toiveet sen suhteen onkin. Haluan kotiin oman perheen pariin, en tosiaan siedä sairaalassa oloa lainkaan. Itse pitää päästä ruokaa laittamaan jas omaa arkea muutenkin elämään.

Knox ja Papu 22+1
 
Heips kaikille!

Kukkis Hyvä, että olet löytänyt vertaistukea sieltä keskosvanhempien yhdistyksestä. Olet ollut mielessä kovasti. On hassua, että kanssasisarista tulee tärkeitä, vaikkei ole koskaan tavannutkaan :)
Hetki kerrallaan vaan, ei ihme ettei pää oikeen pysy mukana. Mut sekin on ihmisen oma hyödyllinen puolustuskeino vaikeita asioita kohtaan..Huomenna sitten pippalot kun se vk 24 tulee täyteen :flower:

Synnytys on vilahtanu mielessä useasti..Mä kyllä vielä jotenkin leikin, et ei koske mua :D En oikeen vieläkään usko, että saan vauvan, vaika se tuolla masussa kovasti mökeltääkin. Eilen lueskelin tyksin synnytysosaston sivuja ja rupesin pillittään, kun rupesin aatteleen, et ei hitsi, ihan oikee oma vauva :heart:

Kipuja ei ole hirveesti ollu, eilen pisti tonne lantioon. Mitä lie venymiskipuja..

Taas tässä kävi näin..mä unohdin mitä kaikkee piti kommentoinda..

Maanantaina neuvola..Tuun sit kertoon kuulumisia..

Mei-mei ja pikkunen 22+3
 
Kukkaiskeiju: Pidä ihmeessä yllä positiivista mieltä! Mies tuntuu pärjäävän vallan mainiosti, tulipahan testattua ne vauvan housutkin sitten samalla :LOL: Tsemppiä sinne kovasti, olette iltarukouksissa :hug:

Gallup: neuvolassa tänään SF-mitta 22cm ja pituutta mulla 165. Hieman yläkäyrillä ollaan mutta neuvolatäti oli sitä mieltä ettei näillä viikoilla kerro kauheasti mitään ja käski olla sitä miettimättä. Ja mekin saatiin sitten Kelan selkokielinen opas =) Tuo on kyllä erittäin hyvä, koska Kelan teksti nyt on mitä on yleensä...

Me lähdetään nyt miehen ja masuasukin kanssa talvilomalle. 6 h ajoa edessä mutta kiva päästä hieman lomailemaan. Kivaa viikonloppua kaikille!

Zemar & Nasu 22+6
 
huh, no nyt päättivätin urakalla tutkia mun verta. Ottivat äsken 7 helkutin isoa putkea verta! Kuulemma he voivat täällä tutkia noin sataa vasta-ainetta ja jos eivät nyt sieltä löydä niin lähettävät sitten spr:lle, niillä on siellä vielä sit lisää niitä... tämän päivän veriputkisaldo on siis jo 9 putkea kun ottaa ne aamun perusverikokeet mukaan.
 
känkkäränkkä
Ihan ensiksi kukkikselle tsemppiä vuodelepoon ja toivottavasti vauva pysyy vielä pitkään masussa :hug:

Synnytys käy mielessä välillä, alatiesynnytyksen haluaisin, kaikki 3 on alakutta tulleet ja aika helposti. Tosin eihän sille mitään voi jos sektioon joutuu.

Hankinnat alkaa olla hyvällä mallilla, kaukalo, vaunut, sitteri ja hoitopöytä/amme-yhdistelmä on ostettuna ja kerrankin kaikki hyväkuntoisena kavereilta käytettyinä :) Vaatteita täytyy vielä ostella aika paljon, mutta toistaiseksi olen saanut shoppailuhimon pidettyä kurissa :whistle:

(.) Eilen piti olla neuvola ja saada nuo kelan laput, mutta terkka oli sairastunut :kieh: No onneksi sain heti maanantaille uuden ajan, en tosin omalle terkalle, mutta kumminkin...
Tänään oli ällöttävä sokerirasitus :x Maanantaina saan sit samalla tuomion arvoista.

Töihin pitäisi ilmoittaa äitiyslomasta, etten pian joudu välillä töihin :LOL:

känkkäränkkä 24+3
 
Hyviä vointeja Kukkikselle ja kaikille muillekkin!

Neuvolasta tulin juuri ja kaikki näytti hyvältä. SF-mitta viikoilla 22+1 oli 22cm, esikoisesta samoilla viikoilla oli 20cm.
Hemoglobiini oli vähän alhainen. Se saattaa olla osasyy tähän väsymykseen. Seksiä kyllä tekisi mieli mutta iltaisin sitä on niin väsynyt että aika pikaista on touhuaminen. :D

Ja nyt tyhjeni pää. Viikonloppuja!
 
Kukkiksen kuulumisia tulin kurkkimaan :wave: Onneks kaikki on olosuhteisiin nähden noinkin hyvin, vaikka neulatyynynä oletkin joutunut olemaan oikein urakalla

Itsellä tänään ollu huonopäivä, pahaolovähän väliä, etoo ja kuvottaa ihan kuin raskauden alussa. Onneks olen saanut lepäillä ja maata rauhassa voinnin mukaan.

Tiistaina olis sitten lääkäripäivä, saas nähdä mitä meinaa mun suhteen, mut siitä sitten enemmän silloin.

Smurfiina ja möhkis 22+5
 

Yhteistyössä