<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Viikonlopun alkua mammat!

Tosta mun vyöruususta vielä vaan, että ei ne mitään verikokeita tai muita ottanut terveyskeskuksessa. Ihan silmämääräisesti diagnosoivat (??)
Tänään raahauduin vielä yksityiselle lääkäriasemalle ruikuttamaan, koska mulla on helvetillinen vasemman puoleinen kasvosärky ja yöllä en saanut unta, kun käsien niveliä ja rintakehää rupesi särkemään.
Ihan omituisia oireita! Tulehdusarvot otettiin, jotka lievästi koholla (48), ja tuo vyöruusu-virus voi kuulemma nostaa ne sellaisiksi. Lääkäri ei taas kerran osannut sano mistä tuollainen kasvosärky ja rintakipu voi johtua. Vyöruusulle on kyllä tyypillistä hermosärky, mutta se pitäisi olla suunnilleen samassa kohtaa kuin iho-oireet.
Jotain komiolääkkeitä (pancod tai jotain?) sain kipuun, mutta nappasin äsken Panadol zappin ja se tuntuu vievän kivulta pahimman terän pois.

Synnytyksestä, en ole jotenkin kauheasti ajatellut asiaa. On niin vaikeaa edes sisäistää tätä raskautta, vaikka se onkin mielessä koko ajan. Ja tää odotus tosiaan tuntuu ikuisuudelta. En osaa yhtään nauttia tästä "seesteisestä ja ihanasta" keskiraskaudesta, vaan olen todella kärsimätön. Joskus iskee mieleen se, että meille ihan oikeasti tulee toinen lapsi ja pidän itseäni/meitä hirmuisen onnekkaana ja tulee tippa linssiin..
Toki, alatiesynnytystä toivon ja mielellään yhtä helppoa kuin esikoisesta :)

Sf-mitta edellisellä neuvolakäynnillä viikolla 22+5 oli 22cm.
Olen 168 cm pitkä. Esikoisesta se oli täsmälleen samalla viikolla 20cm.
Mutta huomasin edellisessä odotuksessa, että toi mitta vaihtelee sen mukaan kuka mittaa. Eli parasta kai olisi, jos sen mittaisi aina sama henkilö, niin kasvun seuranta oli luotettavinta.

Noi Kukkiksen miehen lapselle pukemat vauvanhousut sai mut nauramaan :LOL:
Meilläkin mies on ihan pihalla lapsen vaatteista. Tässä muutama kuukausi sitten oli jostain kirppiksen ale-korista ostanut 86cm housuja kolmet kappaleet, vaikka tyttö käyttää 98-104 vaatteita. Tokaisi vaan, että kai näitä voi kotihousuina käyttää, kun näki ne tytön jalassa.
Ja samoin meilläkin, on laittanut lapselle päälle mun pois viikkaamia vaatteita.
Ja mistä sekin johtuu, että aina kun mies ja lapsi yhteistuumin pukee lapselle päälle, niin housujen ja paidan värivalinnat ei sovi yhtään yhteen? No ei toi ole niin vakavaa onneksi, lähinnä hauskaa ihmetellä mistä keksivät yhdistää juuri kyseiset vaatteet :D

Liisakaisa mä sain sen selkokielisen oppaan + rautalangasta väännetyt ohjeet papereiden täyttämiseen :D Mä pohdin ja toivoin samaa kuin sinä; toivottavasti se neuvolan täti jakaa saman oppaan kaikille eikä pidä vain mua jotenkin yksinkertaisena...vaikka täytyy myöntää, että se selkokielinen opas oli kyllä oikein mukavan selkeä ja helppolukuinen.

Voimia kaille jotka kärsii jostain vaivoista tai vaikka vaan kärsimättömyydestä ja huolista.
Tai tästä loputtomasta talvesta (niin kuin minä)!!

Rumpnisse ja Hilma 24+1
 
Seksistä tekee mieli vähän väliä, mutta miehen koulustressistä ja mun iltaväsymyksestä johtuen jääny aika vähälle :( Mutta eiköhän tämä tästä kohta taas ala sujumaan ;)

Minäki aina välillä huomaan, että meille tulee oikeasti ihan oikea vauva. En jotenki vieläkään ole käsittäny, että tämä herra joka potkii tuolla mahassa, on oikeasti meidän ihka oikea vauva. Musta tuntuu, että aika vaan junnaa paikoillaan, eikä heinäkuu tule ikinä. Vaikka tosiasiassa viikot menee ihan älyttömän nopeaa.

Merlina ja muru 25+2 <3
 
Ihanaa Kukkis, et kaikki on olosuhteisiin nähden hyvin!
Edelleen olette kovasti ajatuksissa:hug:

Jossain vaihees puhuin ahdistuksesta ja paineesta palleassa ja kylkiluissa,
niin tämä vaiva paljastui Närästykseksi!! Tuntuu sellainen polte ja paine rintalastas/palleassa.
En uskonu ku neuvolassa th sanoi, et voi olla närästystä, kun on kuitenki "omituises" paikas mun mielestä. Mut rennie sitä totta tosiaan
helpottaa ainaki jonku verran=)

Seksiä
mun ei vaan yksinkertaisesti tee mieli, tai no todella harvoin tekee!
Toivottavasti tämä asia korjaantuisi!

Oli jotain muutakin, mutta nyt takkiostoksille!

Hjannah&Nappula 23+4:heart:
 
Kukkiksen blogin pistin muistiin ja varmasti tulee luettua. Ihan käsittämätön ajatus, että sulla on päivää ennen LA kuin mulla, mutta teidän lapsi voi tulla maailmaan jo lähiviikkoina... Herätti miettimään asiaa omalle kohdalle, ja aika huonosti olen valmistautunut vielä mihinkään... Mutta toivotaan, että vauva jaksaa sinnitellä ja vahvistua masun suojissa vielä pitkään!

Hankinnoista: muistan nähneeni jossain keskustelussa listan, jossa oli suuntaa-antavasti listattu kaikkea, mitä vauvaa varten olisi hyvä olla. Nyt en onnistu löytämään sitä. Olisiko jollain muistissa sellaista? Toki nuo listat ovat aina sellaisia, että jokainen voi omalle kohdalleen soveltaa, mutta olisi hyvä olla joku, josta lähteä liikkeelle :)

Liisakaisa ja Myyrätyttönen 23+6
 
Seksistä: Joo kyllä on täälläkin tosi vähäistä. Mies oli viime viikolla polvileikkauksessa, joten nyt se väheni entisestään. Ei sill, että mun ei ole kyllä ikinä raskausaikana mieli tehnytkään. Tai mieli tekee, mutta sitte kun pitäisi hommiin ruveta, ei huvitakkaan..:LOL:

Pituudesta: Olen 168 pitkä ja sf-mitta menee tyyliin pari senttiä käyrien yläpuolella. Ultrassa vauveli kuitenkin vastasi ihan viikkoja. Maha kasvoi alussa kamalaa vauhtia, nyt tuntuu, että pari viikkoa ollut vähän maltillisempaa.

Liikunnasta: Vieläkö muut muut pystyy harrastamaan normaalisti? Mulla on pari viimistä lenkkiä vähän pistänny alamahaan, jos syke on ollut yli 150. Nyt äsekn kävin koiran kans 45 min ihan rauhallisen lenkin (sykkeet maks 110), ja pisti alamahaan koko ajan ihan tosi kipeetä. Toivotaan, että se nyt oli vaan tämä yksi kerta...Uiminen onnistuu vielä tosi hyvin, sama matka menee samassa ajassa kun ennenkin.

Parisuhteesta: Joku oli aikaisemmin kertonut eroaikeistaan ym. Meillä on kans ollut kausia jolloin olen ollut niin valmis pakkaamaan muksut ja lähtemään. Viimeks pari viikkoa sitten tuli mitta niin täyteen, mutta puhumalla siitä ainakin hetkeks on taas selvitty. Tämä raskaus tuli tosi nopeasti, ja tässä on ollut alkuun sulattelemista, vaikka molemmat ovatkin aivan innoissaan. Minä luulin, että tämä oli jo sisäistetty, mutta mies vielä ottikin sen esille (muutaman oluen jälkeen) ja otin sen tosi kovasti. Miehellä on ollut jo pitkään masennusta, joka on ollut jo jonkin aikaa paljon parempaa ja nyt viime viikolla siltä leikattiin polvi ja edessä on piiiiiitkä kuntoutus ja sairasloma. Se ottaa kaikille koville, lapset ei tajua miksi isi ei pysty tehdä kaikkea, minä joudun tekemään kaikki arjen kotona työpäivän päätteeksi. Eniten se ottaa kuitenkin miehelle, joka tuntee huonoa omatuntoa kun ei voi tehdä mitään... Noh jospa tämä taas tästä.

Vaivoista: Suonet on tummentuneet vasemmassa pohkeessa entisestään ja kauhulla odotaan milloin ne oikein pompahtaa. Närästys on alkanut ja mielialanvaihtelut on ihan kauheita, itken joka asiasta. Iskias on onneksi helpottanut.

Nyt on poikalupaus sisäistetty ja on se aika ihanaa sanoa kesällä, että mulla on kolme poikaa! :heart:

Toisaalta välillä tuntuu, että aika ei sais mennä näin nopeaa, koska tämä tulee luultavasti olemaan viimeinen vauva tähän taloon...

Minttu-82 ja Ilmari 22+2 :heart:
 
Liisakaisa: - Sänky tai muu nukkumapaikka esim. äitiyslaatikko*

- Reunapehmusteet sänkyyn
- Hoitopöytä tai muu alusta*
- Vaunut*
- Turvakaukalo*
- Vanna (amme)*
- Kylpyöljy*
- Pyllypyyhkeitä ja pyyhkeitä hoitoalustan suojaksi
- Puhdistuslappuja /-liinoja (ei aina tarvitse pestä pyllyä )
- Muovifrotee-alustoja
- Aluslakanoita useampi kerta
- Peittoja, kankaita
- Vaippoja (kesto tai kertakäyttö, pienin koko eli new born)*
- Harsoja paljon
- "Nenäimuri" rään imemistä varten
- Tuttipulloja, ainakin pari*
- Tuttipullon imuosia pari-kolme erilaista
- Tutteja (jos käyttää )
- Pari purkkia äidin maidon korviketta hätävaralle*
- Vanupuikkoja, -lappuja*
- Talkki
- Perusvoidetta*
- Bepanthen-voide (ärtyneeseen pyllyyn, rinnanpäihin yms.)
- Sinkkivoide (vaippaihottumaan)
- D-tipat (saa mahdollisesti neuvolasta)
- Rela-maitohappobakteeritipat*
- Dysflatyl-tipat tai Cuplaton (masuvaivoihin)
- Sitteri*
- Itkuhälytin*
- Kantoreppu tai -liina*
- Särkylääkettä*
- Kynsisakset
- Pehmeä hiusharja
- Kylpylämpömittari
- Hajustamatonta pyykinpesuainetta ja huuhteluainetta
- Lapaset vauvan käsiin
- Vauvan myssy
- Kuumemittari (tavallinen, digitaalinen tai korva-)


Äidille:*

- imetysrintaliivit*
- rintaliivien suojia*
- imetyspaitoja
- imetystyyny (tai iso tyyny)
- rintakumit*
- rintapumppu
- maidonkerääjä (jos maitoa tulee runsaasti)
- isoja terveyssiteitä*
- lampaanvillavoidetta tai bepanthenia (nänneihin)
- Movicol-jauhe (jos väliliha leikattu, voi helpottaa ulostamista yms)
- liukuvoide
- särkylääkettä (parasetamol-pohjainen)
- kaalia*
- pakastimeen valmiita ruoka-annoksia äidille ja isälle
 
Kukkis: ihana idea tuo blogi. Käyn varmasti sieltäkin kuulumisia lukemassa :)

Työviikon jäljiltä olin aika väsynyt eilen, flunssa kun vie vielläkin voimia. Piti pitää tämä lauantai päivä vaan huilipäivänä, mutta aamulla innostuin kuitenkin siivoamaan. Miehen kanssa yhdessä saatiin siivottua, yksin en ois jaksanutkaan kun jo imuroinnin jälkeen puuskutti ja väsytti. Nenä on niin tukossa ja ahdistaa :( Ois ehkä sittenkin pitänyt vaan huilata :D Mutta onpahan nyt ihanan siistiä :)

Liikunnasta: Mielelläni kyllä liikkuisin ja pystyisin, mutta nyt on reilu viikko mennyt tekemättä mitään. Syynä tämä flunssa. Justiinsa koirat jaksanut lenkittää. Illasta tosiaan sen verran väsynyt olen ollut, kun mieskin viellä iltavuorossa. Toivottavasti olo alkais pikku hiljaa kohenemaan.

Synnytyksestä: En asiaa ole hirveesti miettinyt. Tietenkin toivon että saan normaalisti alakautta synnyttää. Odotan kyllä synnytystä kovasti, lähinnä positiivisella mielellä. Miten siitä selviän, milloin ja miten alkaa. Onko supistukset heti kipeitä vai paheneeko pikku hiljaa. Toivon pystyväni olemaan mahdollisimman pitkään kotona, omassa rauhassa ja haluaisin kokeilla selviäisinkö synnytyksessä miten pitkään ilman lääkkeellista apua. Mutta näitähän ei oi mitenkään etukäteen hirveemmin suunnitella, mennään sitten olojen mukaan :)

Nyt huilimaan!!!

Muumi ja pikkumies 26+2 :heart:
 
heips, pikainen päivitys tännekin. vauvan paino tänään 630g, ja pieniä vesilammikoita näkyi ultrassa :) eli nyt vaan maataan vähän lisää!
Ja tänään siis poksahti viikot 24+0!!! ja tästä eteenpäin synnytystapana sektio...ainakin nyt useamman viikon...
 
Viimeksi muokattu:
Eilen kirjotin tänne, mutta kone tilttas ja kaikki hävis jonnekin.. : /

Kukkaiskeiju: Ihanaa, että vauvalla jo noin hyvin painoa ja maaginen 24 viikkoakin tuli täyteen! :) Tsemppiä sinulle sinne lepäilyyn, varmasti monenlaisia tunteita pyörii päässä.. Kun yhtäkkiä normaali raskaus muuttuukin noin radikaalisti.

Synnytyksestä: Toivoisin, että tällä kertaa pääsisin alakautta synnyttämään. Sektiossa ei ollut sinänsä mitään kamalaa, mutta se toipuminen siitä kesti niin kauan jne. En jotenkin vielä sen kummemmin osaa asiaa edes miettiä.. noh tulee kummalla tavalla tulee, pääasia että tulee! :)

Kohdunkaulan tilannetta ei ole katsottu kertaakaan. Kuulemma joku uusin suositus on, että 1 lääkärineuvola keskellä raskautta, jossa tehdään myös alapään tutkimus. Tällä kuulemma vältetään turhaan ärsyttämästä synnytyselimiä! (Vai onko kyse sittenkin vaan säästämisestä..?) Noh meidän neuvolassa joka tapauksessa on tuohon uusinpaan suositukseen siirrytty.. ja mulla ei sitten ole tuota yhtäkään lääkärineuvolaa, kun rakenneultran mulla teki lääkäri ja se "sulkee pois" tuon yhden neuvolalääkärin ettei tule päällekäisyyksiä! Kuulemma toki heti pääsee lääkärille, jos tulee supistuksia tmv. Eli näin ollen jos kaikki hyvin menee, mulla ei kurkita alapäähän koko raskausaikaan...

Liikunnasta: Mulla on viime aikoina alkanut tuota sektiohaavaa pakotella, jos kävelen vähänkin pitempään. Neuvolassa tuosta sanoin, mutta ei sitä sen kummemmin noteerattu. Itse mietin, että oisko sit siihen haavaan tullut jotain kiinnikkeitä tmv, jotka siellä vaan kiristelee, kun masu kasvaa..

Keskiviikkona oli neuvola rv 25+6:
RR: 126/65
Hb: 124
Sf: 27/ vyöt. ymp. 93
Sykkeet: 152

~ Pearl ja pieni rv 26+3
 
Aurinkoista lauantaita!

Kukkikselle jaksamista edelleen :hug: Ihana idea tuo blogi. Onnea rajaviikoista! :heart: Hyvin se vauveli näyttää kasvavan :) Jaksamista makoiluun ja neulatyynynä olemiseen :)

Synnytyksestä pelkään kuollakseni sektioon joutumista ja olen siitä täälläkin maininnut jo aikasemmin :( mutta jos se katsotaan vauvojen eduksi niin siihen on sitten eri asia. Pelottaa silti hirveästi ajatuskin.

Omanapa: Vatsa on iso joku oli laittanutkin ympärysmittaakin ni mulla se on 118 cm :O
Tiistaina on neuvola ja siitä viikko ni on taas ultra silloin jo rv 25... ja siitä olen laskeskellut että enää 5 viikkoa ni ei tarvitsisi enää pelätä jokaista uutta kipua ja kolotusta. Mutta kuten ollaan tässä todettu niin kaikki voi muuttua hetkenä minä tahansa.

Eilinen ilta ja yö meni miehen valvoessa poitsun kanssa. Pojalla kauhea yskä ja räkälima ei saanut nukuttua, aamu toi tullessaan neiidillä myös vesirokon ja odotetaan sen puhkeavan nyt myös veljelle.

Aurinko paistaa mukavasti ja lämmittää niin että pihalla on jo muutama kokonaan sulannut pläntti... mut jotenki sekin on niin hidasta... mä olen niin malttamaton. Mulla tarveis olla vipu josta vääntää talvi päälle/pois Kevät on ihanaa aikaa kun näkee luonnon puhkeavan kasvuun, mutta nyt kun on muutakin odottamista ni ei malttais millään ja sitten kun kotona makaa toimettomana kun on niin hermoheikko jokaiselle kivulle.

Nyt täytyy lopetella tämä koneella istuminen lapset käyvät ylikierroksilla kun haluavat kaiken huomion.

Niisku-Rouva+ Pirpanat



116cm oli keskiviikkona nyt kun mittasin ni oli jo 118...
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos Merlina tuosta tarvikelistasta! Oisko jollain siihen jotain lisättävää tai kommentoitavaa? Eihän tässä vielä kiire ole, tiedän, mutta jotenkin tuo Kukkiksen tilanne sai miettimään sitä, että ei meillä ole oikeasti mitään vielä valmiina vauvaa varten.

Löysinkin tuota listaa koskevan pitkän keskustelun, eiköhän siitä selviä erilaisia mielipiteitä eri tarvikkeiden välttämättömyydestä :)
 
Viimeksi muokattu:
Kukkis aivan ihanan blokin olet saanut aikaiseksi! Varmasti käyn seurailemassa! Haluaisin itsekin osata tuollaisen tehdä. Ja onnea suunnattomasti Poksumisesta! Kädet ristissä teidän puolesta!

Rumpnisselle paranemisia vyöruususta! Kyllä se on melko tavallinen infektio eikä sitä yleensä sen enempää testailla, mutta ymmärrän että aiheuttaa huolta näin raskausaikana!
Myös kaikille muille jotka ovat flunssassa tai joiden perheenjäsenet kipeinä niin pikaista paranemista toivottelen! Kevät on niin ihanaa aikaa ettei sitä pitäisi joutua viettämään rättiväsyneenä!

Liisakaisalle nyt vaan ihania shoppaushetkiä vauvatarvikkeiden parissa! Me ollaan oltu niin hätäsiä että ollaan melkeen kaikki jo hankittu!

Sinderellalle vielä toivotaan että pian tärppäisi ja saisit alkaa nauttimaan tästä "ihanasta" odotusajasta ;)

Mies laittoi mulle läppäriin google chrome selaimen eli siis vastaava kun modzilla tai internet explorer, ihan sairaan hyvä, sivut avautuu puolet nopeammin eikä tekstit hypi, mutta vaatii totuttelua tän käyttö!

Nyt on meidän rakas jäppinen aloittanut potkuharjoittelut! Tänään aamulla työmatkalla potki niin ihanasti, että huomasin ääneen hihkuvani huomenia rakkaalle! Ja eilen hän käytti masua rumpukalvona kun niin selvästi näkyi mihin milloinkin kenki sarjatulitusta! On se vaan niin ihanaa! Tuli varmaan vähän sama tunne kuin merlinalle se meidän vauva on todellakin todellinen!

Meillä on noita ultria ollut tosi paljon ja vielä on muutama edessäkin mutta mua on alkanut hirveesti haluttamaan se 4d-ultra! Haluaisin niin varmistua siitä että todellakin on poju tämä meidän vaavi!

Oliko se minttu jota oli kävely alkanut tekeen kipeetä! Mä huomasin saman pari päivää sitten, mutta lähdin sitkeesti vaan uudelleen yrittämään toisena päivänä ja silloin onnistui kävely ihan hyvin. Ajattelin et täytyy vaan jotenkin yrittää varautua siihen, että tekee kipeetä esim. pysyttelemällä suht lähellä kotia tai sit siten et varmistaa et jos ei pystykkään kävelemään niin joku pystyy tulee hakee autolla mut kotio... Ajattelin myös mennä uimaan kun se ei missään vaiheessa oo tuntunut mitenkään vaikeelta!

Mua on muutenkin vähän alkanut harmittaa kun se mun terkka on aina muistuttamassa liikunnasta. Sit vaan liikkeelle ja muistathan liikkua ja plää plää plää. Oon ollut tosi aktiivinen liikkuja ennen raskautta, mut nyt toi terkan joka kertanen käskeminen alkaa viedä ilon mun liikunnasta. Tuntuu vallan siltä että nyt sitä on jotenkin pakko tehdä vaikkei aina jaksaiskaan ja sillon siitä lähtee se ilo kokonaan!

Lauantai illan iloja kaikille tasapuolisesti

Tiinu ja Jäppinen 22+4
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta!
Täällä nämä kaksi pienempää on nyt sitte virallisesti kipeinä.
2v on ollu kuumeessa nyt neljä päivää ja 4v nousi 38 kuume eilen illalla ihan yllättäin.
Onneks kummatkin nukkuu sitli yöt hyvin,päivät kun menee lähes tuota tyttöä kanniskellessa kun kipeenä ollessa näemmä ei halua olla yhtään musta erossa.

Perjantaina eräs ystäväni tuli tyttärensä kanssa tähän yökylään mikä oli ihan mukava juttu. Sai vähän aikuisen seuraa tähän arjen keskelle.
Lisäksi lauantaina saapui paras ystäväni lapsineen kyläilemään,joten vilskettä piisasi kyllä.

Omat olot ok,vähä alkaa oleen nokka tukossa itselläkin ja yskittää,lisäksi taitaa olla taas korvatulehdus tulossa..huoh..Kunhan nyt jaksaisi nämä lapset hoitaa terveeksi ennenkuin itse sairastuu pahemmin.
No vauva liikkuu mukavasti ja huomenna onkin sitten se ylimääräinen ultra.
Kiva päästä näkemään taas pikkuista :heart:

Mä otin kukkis tuon sun blogin kirjanmerkkeihin ja alan sitäkin seurailemaan :)

Nenna ja
 
Heips Mammat!

Nennan perheelle paranamesia!
Tiinu85,onkohan meillä sama neuvolatäti...:) täällä ja patistetaan kovasti liikkumaan, ja nyt se on vielä tuplaantunut tuon Diabetes-diagnoosin myötä...No mutta olen kyllä ruvennutkin liikkumaan ulkona, tahti vaan alkanut hiljentymään..:)

( . )
No niin tulikohan mulle eilen yöllä sitten ensimmäinen hieman kipeempää sorttii oleva "supistus"?? (ei tietoa oikein supistuksista mimmoisia ovat) Heräsin siihen kun masua särki joka puolelta. Pientä painetta myös,muistutti menkkakivuista paitsi ei kestänyt koko päivää vain muutaman minuutin ja sit loppu,yök! Ja kukas muu se siellä kuin vaavi veti jumppaa samalla ja jatko viel seuraavan tunnin verran aivan mieletöntä menemistä :D aamulla ihan tötteröö, tätäkö se rupee jo olemaan (ei ihan vielä,pliiis)...:) aamulla herättiin vaavin kanssa samoihin aikoihin ja pallerolla oli luultavasti hikka, mun masu nytkähteli tasaiseen tahtiin ihan kuin toisen pulssin tuntisi. Tämän tunsin ja näin ensimmäistä kertaa, ihana herätys!! :)

Nyt koulutöiden kimppuun,jospa sen opparin sais tänään valmiiksi!!!:)
Terveisin zannuli & pallero 26+3
 
Niisku-rouva: Jostain luin tässä joku aika sitten, että kaksosraskaudessa masu ja muut vaivat vastaa rv:lla 26 samaa, kuin normaaliodottajalla loppuvaiheessa! :D

Ja ei tuota sektiota kannata pelätä yhtään etukäteen.. Siis siinä itse leikkauksessa ei ole oikeasti mitään kauheeta. Itsekin pelkäsin ihan hulluna, kun tiestin 3 vkoa etukäteen joutuvani sektioon, en ole ikinä pelännyt mitään niin kauheasti. Mutta kun leikkaus oli ohi, ensimmäinen ajatus oli vaan, että eihän tässä mitään kauheata ollut! :) Kun eihän siinä mitään kipua tunne.. Haavakipuilut sitten onkin puudutuksen loppumisen jälkeen ihan toinen juttu.. :kieh: Mutta ei siinä itse leikkauksessa ole mitään.
Ja kun menee sillä asenteella, että menen saamaan lapsen ja tää on ihana juttu ja ihana päivä! :) Toista olisi nimittäin mennä johonkin sellaseen leikkaukseen missä poistetaan joku aivokasvain tmv, mistä et edes tiedä selviätkö oikeasti hengissä..
 
Viimeksi muokattu:
kukkiksella on ollut iha kamalat paikat! Luojan kiitos vauva jaksaa mukana ja olet itsekkin hyvillä mielin. Toivotaan että lapsvetta tulee lisää ja että vauva pysyy matkassa vielä monta viikkoa.

Pitkään aikaan en ole kerennyt mitään kirjoittelemaan...

N-Rouvalla on jo komean kokoinen maha! Mitasin omani ja 96cm olis ympärysmitta. Esikosta taisi olla vikoilla viikoilla 105cm, vielä on matkaa tuohon.

Seksiä ei tee mieli, eikä uskalla edes ajatella näiden supistelujen takia.

Ja todellakin kaks kuukautta pitäis töissä jaksaa ja stressi aiheuttaa nyt aika kivasti noita suppareita. =(
Millään ei vois vieä jäädä poiskaan, kun kaikki asiat on leväällään, sijainen perehdyttämättä ja samoin kaksi muutakin myyjää, jotka molemmat ovat liikkeelle avaintekijöitä. ressiä ressiä...

Keskiviikkona olis lääkärineuvola ja kauhulla odotan mitä sanoo kohdunsuu. Toivon sen olevan tiukasti kiinni, jotta uskallan olla töissä. Kotona oleminenkaan ei ole mitään lepoa, siitä pitää huolen tuo esikko, koiraparat on jääneet vaille kunnon lenkkejä jo pitkän aikaa. Mies niitä lenkittää minkä töiltään ehtii mutta siltikin harmittaa toisten puolesta. Onneks on edes iso piha missä voivat leikkiä keskenään.

Mahassa poika on koko ajan perätilassa ja potkiin niin kivasti kohdunsuulle, yöllä heräsin siihen kun taisi kääntyä poikittain, aivan järkyttävä kipu ja ilmeisesti pää tuntui selvästi vasemmalla kyljellä. Onneks kääntyi takas. Toivon vaan et tyyppi kääntyy jossain vaiheessa oikeaan tarjontaan, että pääsee synnyttämään normaalisti.

Mutta kaikille jaksamista tasapuolisesti!

Bree 26+4
 
:wave:

Hieno ajatus tuo blogi Kukkis! Ja ihana juttu että rv24 poksui, vauvan paino lisääntynyt ja lapsivettäkin löytyi jonkun verran! Kaikki hyvät uutiset, pienetkin on tuossa tilanteessa kyllä niin kullanarvoisia! Nyt vaan taas voimia lepäämiseen ja toiveikkain mielin hetki kerrallaan!


Knox oli joutunut lapsen räkätaudin takia valvomaan ja Nennallakin ja Niisku-rouvalla sairastettiin, tsemppiä ja paranemisia! :hug:

Rumpnissen Vyöruusu on kuulostanut tosi ikävältä vaivalta, hyvä että sait jotain lääkitystä avuksi ja vielä parempi jos panadolkin on jo auttanut kipuihin! Pikaisia paranemisia sinnekkin! :hug:

Sinderellalle Minäkin toivottelen haaveiden täyttymistä eli plussausta pikapuoliin! :heart:


Omaa napaa valitusvirren muodossa:
Mulla hajos hammas perjantai-iltana kun söin päivällistä :O Siis riksrakspoks ja keskeltä katki! Nyt se heiluu joka suuntaan eikä oikein mitään ole pystynyt koko viikonloppuun syömään koska jos jotain siihen osuu niin tekee tosi kipeetä ja tuntuu muutenkin hirveältä :'(
Tässä huomisaamua odottelen että pääsis päivystykseen.
Kirsikkana kakun päällä tänä aamuna on pikkuhiljaa pissatulehdusoireet yltyneet toiseksi suureksi kiusaksi :'( Mulla on ollut estohoito virtsikseen kun joskus niitä tuli putkeen useita joten helposti tunnistaa kyllä mikä vaivaa :|
Päivystyksessä lähtisin heti käymään mut huomen on onneksi neuvola joten saan katottua sen pissan helposti siellä. Mutta jos äityy kauheen tuskalliseksi niin sitten tietysti pitää lähtee jo tänään.
Muutenkin tänään ollut mieli jotenkin (taas kerran) maassa ja nää vaivat tähän päälle niin olo on kyllä tosi lyöty :(


Jeps, mutta mukavaa sunnuntaipäivää mammoille siltikin!

Jasmin ja aarre rv. 22
 
ihana blogi Kukkis! voimia teille kaikille!

Seksiä tekee mieli kokoajan, olen normaalistikkin aktiivinen sillä saralla, mutta tämä on jotain mieletöntä. Mies nauraa että mukava kun on reissuhommissa niin pääsee edes joskus lepäämään. :D

Hankinnoista, listaa olen tehnyt myös ja kun tyttöjen jäljiltä melkein kaikesta luopunut, niin hankkimista on. Kahdet vaunut mulla on valmiina, toiset sain omaksi (ilmaiseksi, hyvä kuntoiset yhdistelmät) ja toiset saadaan lainaksi. Turvakaukalo saadaan lainaan. Itkuhälyttimen huusin huuto.netistä, rintapunpun (käsikäyttöisen) sain kaverilta. Äitiyspakkausta en tällä kertaa ota.

Mulla on ongelma, vauvakuume. Ollaan miehen kanssa puhuttu että jos kaikki menee hyvin niin sitten saatetaan alkaa yrittämään toista pikkuista hyvinkin pian. Ajatuksena olisi saada lyhyt ikäero. Mielessä kuitenkin pyörii että tälläkin vauvalla on oikeus olla vauva. Ja mietin tietenkin myös sitä että mitä minun kroppani tykkää kovasta rasituksesta, edessä kuiten olis 2 synnytystä mahdollisesti jopa vuoden sisään. :heart:

Tiistaina edessä kuitenkin ensimmäinen "perhevalmennus". Sitä odotellessa.

Martta ja Eemeli 25+0
 
Täälläki vauvakuumetta pukkaa, välillä miettii, että olis niin ihana jännätä millon plussaa ja se alkuraskauden salailu..... Jos kumminki nyt tämän ensimmäisen sais synnytettyä :) Mun mielestä semmonen 2vuotta olis ihan jees ikäero. Ei ainakaan kauheesti pitempi.

Aamulla miehen piti auttaa mut sängystä ylös, ku selkään sattu niin prkleesti :s Pitää huominen kattoa töissä miten menee, torstaihin ku pärjäis niin olis neuvola :)

Merlina ja muru 25+3<3
 
Kukkikselle tsemppiä ja onnittelut tilanteeseen nähden hyvistä kuulumisista!

Täällä jatkuu kaamea turvotus edelleen. Muuten kaikki oli viime viikolla neuvolassa ok, paitsi turvotus ja proteiinit vähän siinä +/-, joten kontrolli on jo tiistaina. Lääkäriä terkka konsultoi ja ollaan siis nyt seurantalinjalla. Käsissä välillä tunto poissa ja tavarat ei tahdo pysyä käsissä turvotuksen takia. Esikoista välillä pelottaa nostella, kun voimat käsissä ihan pois. Olo on tukala, kun nestettä kertyy kilon viikkovauhdilla. :O

Seksiä tekis kyllä mieli useinkin, mutta sit ei kuitenkaan jotenkin jaksa. Ja en tunne itseäni kovin hehkeäksi, kun olen tällainen turvonnut ilmapallo. Mieskään ei paljon aloitetta tee, ei kai uskalla kun olen kipeä ja väysnyt ja tuskastunut tähän olotilaan.

Täällä siis ei vauvakuumetta ole yhtään. Odotan vaan, että saan tämän lapsen synnytettyä ja sit en enää ikinä halua olla raskaana. Tosin alun perinkin meillä oli suunnitelmissa vaan kaksi lasta.

Synnytystä odotan innolla. Olen ehkä siinä mielessä hassu. Eka synnytys oli pitkä ja mutkikas, joten odotan sitä kai nyt senkin takia, että jospa nyt menis helpommalla. Jos hyvin etenee, niin olen valmis yrittämään ilman puudutuksia synnyttämään. Esikoisestakin oli aluksi ajatus ilman epiduraalia, mutta kun ei se edennyt tuntikausiin, niin otin sit epiduraalin, kun ei sitä olis niin kauan kestänyt ilma.

Napakoita supistuksia on päivittäin. Välillä enemmän ja välillä vähemmän. Ei onneksi kipeitä kumminkaan.

Kaikille sairasteleville perheille tsemppiä!

Barbapörrö ja Urkki 26+1

Unohtui mainita, että sokerirasituksesta pääsin läpi puhtain paperein! Jotain positiivista siis.
 
Viimeksi muokattu:
Mä oon miettiny toista lasta vähän niin, että kun nyt tämän ensimmäisen täältä saa turvallisesti maailmaan, niin ei aleta käyttämään mitään ehkäisyä, mitä nyt imetys on aika hyvä ehkäisy, mutta tosiaan toinen saa tulla kyllä heti vain kun sen aika on!! Koska, tämänkin yrittämiseen meni se reilu 3-vuotta, niin en voi ajatella niin et kun tämä vauva on kaksi esimerkiksi niin seuraava on tervetullut, koska seuraavaan vauvaan voi mennä myös se +3 vuotta tai jopa enemmän tai mikä pahinta niin ei alkaisi kuulua ollenkaan!! Niin heti vain kun sen aika on!!! :)))
 

Yhteistyössä