<3<3<3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Maaliskuussa <3<3<3

Kukkis, täältä lähtee myös rukouksia sinne päin! Mulla on tuttavapiirissä kaksi tapausta, jossa vauva on syntynyt rv 23-25, painoa 400-500 g ja molemmat tytöt ovat nyt terveitä teinejä. Olette ajatuksissa!

Vähän sama täälläkin nyt, ei huvita mitään omia kuulumisia kirjoittaa.. Tuosta juoksevasta valkovuodosta sen verran, että mulla hulahtaa sitä housuihin joka päivä. Ja joka päivä menen vessaan tarkistamaan, mitä hulahti.. On todella runsasta ja vetistä.
 
Kukkaiskeijulle enkeleitä matkaan ja kaikkea hyvää! Olet ajatuksissa!! Onneksi pääsit yliopistolliseen sairaalaan, siellä saatte pikkuisen kanssa maailman parhaan hoidon. :heart:

Minunkin esikoinen on pikkukeskonen, syntyi rv 30 ja painoa 1280g ja nyt jo reipas pian kolmevuotias pojanviikari! :)
 
Jahas,ja tässäpä neuvolalääkäri terkut....

Rv:25+0
Paino:63.1kg (+481g)
Paineet: 128/63
Hb: 105
Kohdunsuu: kiinteä ja kiinni ja pituutta 2-3cm
Sf: 27cm :O (Ja mulla siis pituutta 159)
Ja ton sf mitan vuoksi odottelen nyt sitten lähetettä jatkotutkimuksiin,koska on niin iso.
No lekuri sanoi kyllä että vauva tuntuu oikein hyvän sirolta käteen,mutta että jos siellä on lapsivettä niin paljon,pitää tarkistaa...??

Ei siinä mitään,mielelläni mä ultraan meen että nään taas pikkasen mutta...jotenkin alkos ny jännittään..eikai ne ny ihan noin vaan sinne tarkistukseen laita vai onko siitä sit jotain haittaa jos lapsivettä on paljon??

Kukkiksesta odottelen kovasti uusia uutisia. :heart:
 
Kukkaiskeijun kuulumisia!!!!!
Juttelin juuri Kukkiksen kanssa ja hänet siis siirrettiin eilen iltapäivällä yliopistolliseen sairaalaan. Siellä lääkärit olivat toiveikkaina siitä että vauva saataisiin masussa pysymään ainakin 24-viikolle. Tärkeintä olisi nyt saada vauvan keuhkot kypsymään ja se onkin se isoin asia, kortisonipiikkejä tämän vuoksi saanut ja tänään myös saa taas uudelleen piikin. Kukkaiskeijusta otetaan labrakokeita 12 tunnin välein ja nyt onkin sitten selvinnyt että hänellä on veressä jotain vasta-aineita, nämä vasta-aineet eivät ole niitä veriryhmävasta-aineita vaan joitain muita vasta-aineita mutta eivät vielä osaa sanoa tarkemmin vaan todennäköisesti se selviää tänään kun kaikki labravastaukset tulevat. Epävarmaa on myös se että ovatko nämä vasta-aineet jotain "vaarattomia" vai sellaisia jotka voivat käynnistää ennenaikaisen synnytyksen mutta sekin selviää varmasti pian. Tänään myös tehdään ultra ja lääkäri selvittää vielä tilannetta. Yöllä kukkiksella oli ollut suht napakoita supistuksia, jotka olivat olleet kivuttomia mutta tuntuneet voimakkaasti selässä. Unilääkkeen voimin saanut hieman nukuttua...

Kukkaiskeiju on TODELLA kiitollinen teidän tsempityksistä ja muistamisesta ja kertoi lukeneensa kirjoituksianne yöllä ja olleensa todella liikuttunut kun häntä muistetaan! Toivottelee teille kaikkea hyvää ja että kenellekkään ei kävisi mitään vastaavaa!!!! Hän myös saa tänään tietokoneen, joten pääsee sitten itse tänne kirjoittelemaan!

Paljon paljon paljon voimia Kukkaiskeijulle ja hänen perheelleen sekä enkeleitä ja suojelusta pikku kyytiläiselle :heart:
 
Neuvolassa käyty, kaikki kohdillaan. Tuo sf oli saman 25 cm, kuin 2 viikkoa sitten, mutta edelleen aivan liian suuri... Katsotaan sitä kuulemma seuraavalla kerralla tarkemmin kun on lääkäriaika. Supistuksista oli hieman huolissaan, mutta itse en toistaiseksi ole, joten käski vaan soittaa, jos lisääntyvät. Nyt sitten Kela-papereita täyttelemään, sain ne nyt päivän etuajassa, kun oli terkka laskenut viikot väärin viime kerralla. Ei kuulemma kyllä mitään haittaa...

Kukkiksen, toivottavasti hyviä, kuulumisia täälläkin odotellaan. Jotenkin elää mukana vahvasti, kun elämäntilanne sama.

Knox ja Papu 21+6
 
Hei kaikki

Yksinkertaisesti menin täysin sanottomaksi kukkiksen tapauksen takia. Toivon sydämeni pohjasta sinulla ja pienokaisella on kaikki hyvin. Onneksi olette päässeet hyvää hoitoon. En kykene muut sanomaan :(

Niinikki81 ja 25+3
 
Tsemppiä Kukkis taas uuteen päivään, toivottavasti supparit pysyisi aisoissa ja vauva masussa niin pitkään kuin vaan tässä tilanteessa mahdollista! :hug:



Cappucino ja Niisku-rouva oli laittaneet aivan liikuttavan ihania ultrakuvia eilen, onnea muutenkin taas hyvistä ultrakuulumisista kaikille!
 
Mitäs himoja ruoan suhteen on nyt odottajilla? Aloin omiani miettimään ja kiinnostaa kohtaako nämä ensinkään.

Nyt siis itselle maistuu liiankin kanssa: viinirypäleet, kiivit ja ruisleipä, jonka päällä vähän majoneesia ja PALJON jäävuorisalaattia. Näillä voisin elää :p...

Ja toinen mietinnän aihe... Seksi Tekeekö muilla enemmän mieli kuin "normaalisti"? Ja miten mies suhtautuu muuttuvaan kehoon?

Itsellä halut lisääntyneet selvästi. Jotenkin tuntoherkkyys parantunut myös... Mies on aina pitänyt raskaana olevia kauniina, ainakin sanojensa mukaan. Toivottavasti ei vain mun mieliksi höpise. Joten sillä rintamalla onneksi sujuu myös. Itse lähinnä itseäni pidän kömpelönä ja jotenkin epähaluttavana...

Toivottavasti ei aiheena ole kenellekään liian arka...
 
Kukkikselle täältäkin voimia kera halausten!

Ruokahimoja ei täällä vielä ole pahemmin esiintynyt. Ainut on että hedelmät ja muut raikkaat syötävät on in ja kaikki rasvainen ällöttää. Huvittavaa sinällään kun mulla yleensä ruokahimoina ollut just joku pizza ja tuliset kanansiivet...

Seksiei maistu ei. Mulla aina raskausaikana halottomuutta. Ei väliä olenko odottanut tyttöä vai poikaa. Ihme kyllä meillä odotetaan jo kuudetta kun mies parka joutuu raskausajat olemaan valmiudessa 24h jos vaikka meitsillä joskus teki mieli :p Tai ehkä se syy onkin just tossa että mä olen taas raskaana kun ilman raskaushormoonia sitten onkin vähän aktiivisempaa :whistle:

Kävin eilen katsomassa yhtä asuntoa ja mennään huomenna vielä miehen kanssa sitä katsomaan. On kohta 1v6kk etsitty uutta vuokrakämppää ja nyt eka kerta kun tarjoovat edes jotain. Pitäkää peukkuja että ois meidän juttu :)

Reppis ja Enni rv 24 tasan
 
Kukkaiskeijulle ja pikkuiselle paljon voimia tähänkin päivään! :hug: Olette meidän ajatuksissa koko ajan ja rukoilemme puolestanne. Kunpa pikkuinen pysyisi mahassa sinne viikolle 24. Meidän tyttöjen pikkuserkut(kaksoset) syntyivät rv 24, toisella painoa 500g ja toisella 700g. Nyt pitkiä, terveitä teinejä. Eli toivoa on! :heart:
Neamma ja masukki POKS 22 :heart:
 
Mieliteoista Kahvi, mehut, limpparit, rahka, kurkku, sämpylät, paistettu lohi ja ranskalaiset. ;) no kyllä sitä painoakin on tullut... hmmm... rapiat 12kg :D

Seksi sen vois luokitella tohon mielitekoihin, ihan sama missä ja mikä aika ni ajattelen :rolleyes: mut sit ei tällä "toosalla" anteeks rumasti sanottu mut se vaan levahtaa käsiin! ja särkee niin julmetusti, ei voi mitään. Synnytyksen jälkeen sitten.... ei meinaan kestä edes pyyhkimistä ni ei kyl mitään kosketuksiakaan. : /

Mul on seuraava etappi sinne rv 32 asti ko pääsis ni sit vois taas hiukan huokasta... nyt ollaan just taas sillasilla rajoilla et oikein pelottaa, vauvat ovat liian kehittymättömiä ja kroppa huutaa kuolemaa. Mua ei edes synnytys hetkellä ole sattunu näin paljoa mitä ua sattuu jatkuvasti joka päivä tuonne alakertaan ja kun ei siihen mikään auta :/ Ni rv 32 vesseleiden pitäis olla jo parikilosia ni ei tartteis niin kauan sitä tehohoitoa. Kyl mä mieluusti heit kantaisin ihan sinne heinäkuulle asti mut luulempa ettei paikat kestä. Tosin molemmat aikaisemmat raskaudet menneet yli 5 päivää eli lääkärin mukaan hyvin epätodennäköistä et tulis ennen aikojaan mut kyl se mietityttää joka päivä :/ Ja kun nyt niitä on kaks ja vielä noi kaks hyörii jaloissa ja on osaltaan nostettavia. Onneks miehellä on pitkä pääsiäisloma ja sitten toukokuussa sillä on 1 kesälomaviikko pojan synttäreinä joten ei tarvitse ressata sitäkään kait toi mies ne klaaraa :D

Mul on joku ihmeen kevät flunssa iskemäs... väsyttää ihan tolkuttomasti ja aivastuttaa... aamusin on limaa kurkku täynnä ja sitten kun sitä rupee yskimään ni seuraavaks ollaankin taas oksentamassa :/

Palaillaan!

Kukkikselle terkkuja!:hug:
 
Aamupäiviä!

KUKKIKSELLE VOIMIA JA ONNENTUULIA TÄÄLTÄ:)

ite jäin maanantaina saikulle ja oon tod.näk mammaloman alkuun saakka...hiukan oon pöllästynyt tästä nyt...oon aina ollu rask.ajan normaalis kunnos ja harrastanut tehnyt asioita normaalisti läpi raskauden...nyt sit saanki elää ku invalidi...:(
eli mulla ollu ihan kivuttomia suppareita jonku aikaa,en oo niitä juuri edes huomannu tai aatellu.nyt sit viikko takaperin alkoi myös semmonen outo painontunne alapäässä ja alaselkä jomotus.menin lekurille maanantaina,et tsekkaa alapään ku mä oon auennu muutenki aina tosi nopsaa ja suht.kivuttomasti..ja olihan sielä jo sit tapahtunut!1-2cm auki ja kohdunsuu pehmennyt.

eihän toi aukiolo ny mitään merkkaa,oli mulla pojastaki 4cm viikolta 35 auki ja silti syntyi vasta 42+2..;)ja ylitte on menny muutkin.

mut näin aikasin ei mulla koskaan oo tapahtumia ollu tai tämmösiä tuntemuksia...nytkin ku täs kannettavan kans istun,nii mahaa vetää kovaksi ja menkkamainen kipu alapääs...hoh.ja levossa nämä tunteet lähinnä tuleeki,outoa!ens tiistaina katotaan uudestaan lääkäris,et onko edenny mihkään.toivott.ei.

muuten olo on o.k.selkäkipu vaan on välillä lamauttavaa,mut sitä oon osannu odottaakki.(johtuen mun selkävammasta,mikä siitä autokolarista joskus aiheutui..)

kovasti oon ostellu vaatteita pojalle,ku mulla vain tyttöjen omia jäljellä...turvakaukalo ja ihana ammehoitopöytä ostettiin tutuilta:)
saa nähdä miten saa ajan kulumaan kotona..no,ohan toi kuopus tässä ku muut on päivät koulussa.ja onneksi on netti ja shoppailut vain klikkauksen päässä;);)

nyt rennosti ja rauhassa!
Taiska&Toukka 26+2
 
SIIS AARGH!!!!!!

mulle soitettiin äsken lääkäristä,et mulla on joku ihme streptokokki-bakteeri kohdunsuulla?????se hoitsu ei mitään muuta sanonu,ku et hae apteekista antibiootit...yritin kysellä kaikkee mut ei tienny....sit menin googlettaan,nii ainaki monella ollu ennenaikanen synnytys jne....mä yritin ite soittaa neuvolaan,mut eihän ne vastaa!!!!!!

tietääkö joku tästä jotain??????
 
Tulin kattomaan kukkaiskeijun kuulumisia... :hug:
Toivottavasti nuo supistukset pysys poissa ja nuo vasta-aineet vaarattomia... Kovasti toivotaan et pikkunen pystys vielä masun suojissa kasvamaan. Mitenköhän on tuon lapsiveden laita, onko sitä tullu lisää? Paljon terkkuja sulle kukkis jos tätä luet :wave:

Talvicci
 
Olivat koittaneet mulle jo sairaalalta soittaa,mutta eivät ole saaneet kiinni.
Soittivat sitten lapsen isälle joka ilmotti mulle että maanantaina olisi se ultra-aika.
Olivat tarjonneet aikaa huomenna tai maanantaina ja hän oli sanonut maanantai kun olen tänään ollut niin väsynyt kun poika herätti taas yli aikasin.
Tuolla neuvolassa kun olin niin koitin tarjota tätä mun uutta puh numeroa mutta lääkäri sanoi että lähetteellä se kursu kumminkin tulee. Mutta eipä sitten tullutkaan.
Eli ihan hyvä että saivat edes Toton kiinni.
Olin kyllä vähä huuli ympyräisenä että miksi hälle soittivat mutta sitten muistin että hänhän on edelleen täällä se lähiomainen mulle,en mä sitä ole poistanut...

Tsemppia kukkikselle.
Mie ole kuullu,että on tapauksia jossa vauva on ollut kohdussa vielä toista viikkoa lapsiveden menon jälkeen ja sitten vasta syntynyt. Jos sinullakii nyt pikkunen pitelis kii niin pitkään ku mahdollista,kauheesti lähettelen tarrasukkia sinne teille. :hug::heart:
 
Tervehdys rakkaat kanssasisaret!

Kiitos Kultasiipi kun kävit tänne päivittelemässä mun kuulumisia :hug:

Viime yönä kolmen aikaan itku silmässä luin teidän tsemppejä! Kiitos! Ne oikeasti auttaa jaksamaan hetken kerrallaan. Samoin nuo selviytymistarinat :heart:

Vasta-aineista ei ole vieläkään tullut mitään tietoa, eli niistä en vielä osaa mitään kertoa. Mutta aamulla ultrattiin ja siinä oli oikeastaan vain hyviä uutisia (tilanteeseen nähden tietenkin). Eli vauva on virkeä, mitään merkkejä esim anemiasta ei ole, sydän lyö ja vauva on saanut jopa nieltyä lapsivettä, koska sitä pienen vatsalaukussa oli näkyvissä. Samoin munuaisissa. Kohdussa lapsivettä ei juurikaan näkynyt, tutkimuksen aikana kertyi pienen pieni lammikko juuri kasvojen eteen, eli makuutus on nyt ehdoton! Saa edes ne pienet määrät mitkä auttavat joka kulauksella keuhkoja kypsymään :) Painoarvio oli tänään vähän eilistä pienempi eli 570g, mutta arvioitahan nuo vain ovatkin. Istukka toimii myös hyvin ja on hyvin kiinni.

Tämä lääkäri taas sanoi, ettei minulla ole etinen istukka, on kuulemma useita senttejä kohdunsuusta ja istukan yläreunassa näkyi alue, josta ei ollut varma onko joku "istukankannatin" vai vanhaa verta, eli epäili, että verinen vuoto (joka on muuten loppunut) on mahdollisesti tullutkin istukan yläreunasta. Eli etisen istukan omaajat, olkaa ihan huoletta, ei liittynyt mulla siihen tämä epäonni :hug:

Supistukset mulla on nyt helpottanut taas, onneksi! Yksittäisiä tulee aika ajoin. Kohdunsuu on kuitenkin erinomaisessa kunnossa, eli täyspitkä, ylikin, jopa 5,7cm kanavaa jäljellä ja selkeästi suljettu sekä sisä- että ulkosuulta! Lääkäri oli toiveikas, että jos näin hyvin menee, eikä vasta-aineet aiheuta ongelmia niin voi asukki pysyä matkassa viikkoja jopa kuukausia! Eli toiveikkaana täällä nyt odotellaan. Uskon, että rukous auttaa, meidät saa kyllä liittää omiin rukouksiin niinkun te olette tehneetkin, kiitos siitä :heart: Olette ihania!

Pian päästään tutustumaan vasta-syntyneiden teho-osastoon nyt kun mieskin on täällä. Se toi mulle tietokoneen (kävi ostamassa mulle pienen pinkin läppärin :D ) ja muutenkin tietysti ihanaa kun on vähän seuraa. Oon nyt siis Kuopiossa ja tunnen täältä päin ylipäänsä yhden ihmisen...se nyt lupas tulla huomenna moikkaamaan :)

Nyt multa tsempitykset kaikille supisteiljoille, ottakaahan iisisti!

Ja ihania ultrakuvia oli muutamat laittaneet! :heart:

Tuun illalla höpöttelemään lisää kun mies lähtee kotiin, ehkä sitten tiedän jo itsekin enemmän! Eikä täällä kyllä juuri muutakaan tekemistä ole :D Ja oli mulla jotain kommentoitavaakin... no illalla sitten.

Kukkis ja pieni neiti 23+4
 
Viimeksi muokattu:
Kukkaiskeijulle paljon tsemppiä ja jaksamista! Toivottavasti vauva pysyy masussa mahd. pitkään. :hug:

Tänään oli sokerirasitus ja se lääkäri.. Sokerirasitus oli taas yhtä tuskaa, mut selvisin. :D ja lääkärissäkin meni kaikki hyvin :) Supistukset ei ollu tehny vahinkoo kohdunsuulla, mut lääkäri käski silti ottaa tosi rauhallisesti, ettei niitä tulisi enempää. Lääkäri ultraskin, kun oli vähän huolissansa pikkusen kasvamisesta, kun mulle sitä painoo tosiaan ei oo kertyny yhtään raskauden aikana, ja mun painoindeksikin ennen raskautta oli vaan 20. Prinsessa on kuitenkin täysin sen kokonen mitä pitääkin! :) Eli kaikki on hyvin.
Liikkeitä käskettiin seurata sen verran, et joka päivä pitäis tuntua jotain. Ja tähän mennes on kyl tuntunukki :D Ei toi tuolla hirveen rauhallisesti ota.. jatkuvasti mylläämässä, mutta se on vaan sen merkki et kaikki on ok :heart:

hmm.. ei mulla kait muuta tainnu olla :D Tulin vaan kertoon, että kaikki oli lääkärissä hyvin :)

-Emilien ja pikku prinsessa 26+1 <3
 
Kukkis: Voi kun ihania uutisia olosuhteisiin nähden! Teillä on selvästi enkeleitä matkassa ja toivottavasti asiat pysyykin näinkin hyvällä mallilla! Ja kiitos kun kerroit ettei se istukka tätä aiheuttanut. Laita taas kuulumisia kunhan ehdit/jaksat. Täällä eletään mukana tilanteessa ja kovasti rukoillaan teidän puolesta! :hug:
 
Ihania uutisia Kukkaiskeiju!! Siis olosuhteisiin nähden.

Anteeksi tyhmyyteni, mutta osaisiko joku selittää tuosta lapsivedestä; olen lukenut, että se uudistuu kolmen tunnin välein. Miten se siis tapahtuu? Kiertääkö sama lapsivesi, niin että se puhdistuu välillä vai tuleeko jostain kokonaan uutta lapsivettä? Eli voiko lapsivettä tulla jostain lisää sen ulos tulleen tilalle? ..tietenkin, jos kalvot on puhki, niin se uusikin valuu herkästi ulos, mutta makuuasennon tarkoitus on kai estää sitä edes vähän?
 

Yhteistyössä