<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Äitiysvaatteista: tilasin Linuslotalta yhdet äitiysfarkut, jotka ovat kyllä vähän löysät vielä, mutta se ei liene pitkäaikainen ongelma :D Ne olivat puoleen hintaan, vain 27 euroa. Yhden pitkän tunikan ostin sieltä myös. Lisääkin pitkiä, pitkähihaisia trikoopaitoja pitäisi ostaa neuleitten alla käytettäväksi. Ensi viikolla tulen Helsinkiin - mistähän kannattaisi katsella mammavaatteita, kun en pääkaupungin valikoimia tunne kovin hyvin?

Liisakaisa ja Myyrä 11+4
 
Vaihdoin taas avataria, kun ei se edellinenkään oikein tuntunut hyvältä =)

Jos tänään ehtisi shoppailemaan ekat mammahousut tai jotain edes. Potkuhousut vaikka. Tästä se hulluus alkaa, kun kaikkea pitää ostaa, kaikkea pitää saada. Mutta tää on varmaan viimeinen raskausaika mulla, joten aion ottaa siitä kaiken irti.

Sukkasillaan ja pikku sukka 12+3
 
Jaksamista teille, joita paha olo vaivaa! Itse pääsin kyllä melkoisen helpolla, ainakin alun, kun silloin tällöin kyllä etoi pahastikin, mutta kertaakaan ei tarvinnut oksentaa, eikä oikeastaan muutenkaan elämistä rajoittaa. Automatkat oli pari kertaa tuskaa, mutta sekin jo helpottanut...

Niisku-Rouva, huomasimpa heti pari yhtäläisyyttä viestisi ja oman käytökseni välillä! Täällä ihan sama juttu, vessaan ei tule lähdettyä sitten millään, vaikka olisi kuinka kova hätä. Aluksi en tosiaan mennyt kun vasta ihan aamulla, vaikka uni oli jo hädän takia aivan surkeaa ja katkonaista. Ei sitten mitään järkeä pitkittää, kun ei pysty edes kunnolla nukkumaan! :D
Toinen juttu on tuo siivouspuoli... Meillä mies on vähän parempi näissä siivoustouhuissa, tai no sanotaan että aktiivisempi. Itse kun rupean hommiin, saan kyllä aikaiseksi paljon, mutta on NIIIN vaikea saada aloitettua...

Kasvukipuja tuntuu täälläkin aina silloin tällöin. Alussa tuntui että tulevat n. kerran/viikko ja kestivät päivän tai pari kerrallaan. Nyt en muista koska on viimeksi juilinut, taisi olla joulun alla... Jos ei pian ala taas masua pakottamaan, niin varmaan huolestun siitäkin ;)

Minäkin kävin tänään shoppailemassa vapaapäivän ja muutenkin hyvän fiiliksen kunniaksi. Löysin kolmet tosi kivat farkut, joista pakotin itseni valitsemaan kahdet, kun ei sitä ylimääräistä rahaa nyt ihan kauheasti olisi heitellä sinne tänne. Paidankin ostin, ihan parusmallia, ei mammaa. Uudet rintsikatkin tarttui aletangosta mukaan, niihin mahtuu vähän paremmin kuin vanhoihin :D

AINIIN! Olin myös salilla tänään, ja siitä olen tosi ylpeä. Aika kevyesti reenailin ja saunoin vielä päälle, mutta pääasia on varmasti hyvä fiilis, ja se että sain vihdoinkin itseni hinattua sinne...

Nyt siivoamaan, jos sitä vaikka saisi huomenna vieraita UV:n kunniaksi. Mitenkäs muut aiotte huomista juhlia?

Sillis + pikkuinen 13+2

Vielä unohdin tietysti jotain... Kuka nyt alkaakaan listaa päivitellä, niin minun laskettuaika on tällä hetkellä 5.7.
Onko muuten ollut tapana karsia listalta heitä, jotka eivät kirjoittele? Ajattelin vaan, kun nimiä on ihan kauhiasti, mutta kaikki eivät varmaan (enää) tänne rustaile. Ja toisaalta taas varmistelen, että pysyy itse mukana, vaikkei joka päivä kuulumisia näpyttele ;)
 
Tervehdys mammat :wave:

Mä en ole vielä hommaillut mammavaatteita, tosin senverran tuo vatsanseutu on turvoksissa, että ihan kaikki tavalliset housut ei jalkaan enään sovi, mutta näin kotioloissa mulla muutenkin on aina jotku colleget tmv. Esikoisen jäljiltä on kaapissa odottamassa kyllä muutamat äitiyshousut ja paitojakin, että niitä on sieltä sitten helppo ottaa käyttöön kun siltä tuntuu. Ja varmaan muutamat uudetkin taas teen jossain vaiheessa. Niin olen siis ammatiltani ompelija, joten itse tulee jonkun verran värkkäiltyä kaikenlaista. Ja niinkin olen tehnyt että ihan tavis housuista olen leikannut edestä pois ja sitten vaan resorista tehnyt sen "eturepun" siihen tilanne.

Neuvolalääkäri on 11.1. ja heti seuraavana päivänä np-ultra. Vajaa kaksi viikkoa siihen on mutta kovin se tuntuu silti olevan kaukana. Liekö tämä odottavan aika vaan niin pitkää :whistle:

Kotidopplerin hommasin viime syksynä esikoista kun odotin ja nyt olen pari kertaa kokeillut josko olisin saanut ääniä kuuluville, mutta en ole löytänyt vielä. Sensijaan muutaman kerran olen tuntenut aivan kuin joku olisi kutittanut höyhenellä :heart:

Meillä tuo esikoispoika 10kk, työstää hampaita. Viime yö oli vähän levoton vaikka lääkettäkin annoin, toivottavasti ensi yö menisi jo paremmin, saisi kaikki nukkua.

Lohikäärme Justus ja pikkukakkonen 10+5
 
Huoh voih ja puhpah...

Aamulla sain alas puolikuppia kahvia ja säilyke mandariineja ja ananaksia ;) Hetken koneella olon jälkeen oksensin kaiken. Siis noi säilyke jutut ei ole mun juttu mutta mieliteko on mieliteko...

Nukuin melkein 3 h aamupäiväpäikkärit jonka seurauksena vasemmasta kädestä oli puutunut nimetön ja pikkurilli niin pahasti että pelästyin jonkun sahanneen ne pois. ei mitään tuntoa:LOL:

Sitten söin karjalanpiirakoita varmaan 6kpl juustolla... sen jälkeen join kahvikupillisen ja söin 3 muffinsia ;)

sitten hiukan mehua ja jäätelöä:D

äsken tein lasten kanssa ranskiksia ja kalapuikkoja ;) 2 lautasellista meni...

Eli nyt on ainakin vauvoille ravintoa:D

hahahah... kaikkea mä tänne kirjottelenkin.

Sain mä jotain tänään tehtyäkin, imuroisin ja tyhjensin sen tiskikoneen. Nyt painun maate ;)
 
Heipparallaa.

10+0 tänään. :) Joulu meni ihan rattoisasti, enemmän ois kyllä voinu levätä.

Oon yhä edelleen kiukkuinen. Masentaa ihan kun on niin äkäinen olo koko ajan. Joutuu ukko-kulta ja tyttö kärsimään siitä. En oo pahemmin kyllä huutanu mutta naamasta varmasti näkee ettei kaikki oo niin kuin mua miellyttäisi. :D :ashamed:

Ummetus Jokaisessa äitiysopuksessa mainitaan oireiksi ummetus näillä viikoilla..eikä turhaan. Tää on jotain kamalaa. Olo on tukala koko ajan. Pissareissuilla saa kanssa ravata vähän väliä.

Vitamiineista menee raskaus multivita ja kalkkia 500mg per päivä. Influenssarokotuksia en aijo ottaa.

Kaiken kaikkiaan oon jotenkin tuskastunut tähän odottamiseen. Tarttisin selkeästi enemmän aikaa itselleni että saisin lepäillä ja kerätä voimia.

Tuittumutu 10+0
 
tässäpä masukuvaa, mulla nyt viikkoja 10+1,

edestä


ja sivusta


turvotusta on varsinkin näin iltasin, isosisko katto pariin otteeseen mahaa kun kylässä kävi :) ehkä se mietti et on sisko syöny vähän turhan paljon suklaata jouluna.. :LOL:

mut joo, ajatuksena pitää siis raskaus viel salaisuutena mut kauanko sit lie pysyy:)

läntit paidassa on vettä:whistle: tein jäälyhtyjä ja kanniskelin ulos yöksi.. :)
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas! :wave:

Voi kamala.. Mä tajusin äsken ku kattelin tota laskuria, että puoliväli alkaa häämöttään pikkuhiljaa.. :O On siihen nyt muutama viikko vielä, mutta se on ihan just! :whistle:
Kamala kun aika menee todella nopsaa!

Masusta: Ääääääääääääh! Miksei mun vatta kasva?? :D ..eiköhän se pikku hiljaa sieltä, mutta ei vaan millään malttaisi odottaa :D Sitten kuitenkin kiroan isoa vatsaa keväämmällä. (kun on tukala olo, ja ei taivu yms.)
Nyt on taas tämän ja eilisen illan tuntunut viiltävää kipua vähän joka puolelta vatsaa.. Kait se pikkuinen siellä venyy :)

Oloja: Oon ollu koko päivän ihan kuoleman väsynyt, kun naapuri herätti metelöinnillään aamuyöstä. Sain mä onneksi nukuttua parin tunnin päikkärit, ja hetken päästä pääseekin jo yöunille.. :)
Huonoa ei ole nyt tehnyt ollenkaan, ja on muutenkin jotenkin tasainen ja rauhallinen olo.
Nälkä vaivaa jatkuvasti, ja voisin vetää kilo kaupalla tuoresalaattia! Oon jääny ihan koukkuun siihen! Niin hyvää! :saint: Tänään oli kyllä pakko käydä hakemassa hamppariateria kokiksella ja curry-majoneesilla :D Teki välillä mieli jotain rasvaista.

Ruuista:Meillä on joulukinkkukin vielä paistamatta, kun oltiin miehen kanssa omilla vanhemmillamme. (Hän siis äidillään, ja minä äidilläni) Kinkku on ollut jääkaapissa sulamassa eilisestä aamusta, ja taidetaan se saada huomenna uuniin! :) Saas nähdä pystynkö edes syömään sitä. Makaronia en ole pystynyt syystä tai toisesta syömään ollenkaan plussauksen jälkeen. Sen näkeminen jo etoo.. Samalla listalla on mustapippuri ja melkeinpä kaikki liha. Lihasuikaleet, hyi!! Kevyttä voisin syödä koko ajan. (salaatteja) Ja perunamuusia miehellä tulee jo korvista pihalle :D Ollaan sitä todella tiuhaan lähiaikoina tehty :) ..mutta se on ainut mikä lisäkkeistä menee alas.. :s

..painumpas tekemään salaattia, ja laittamaan pitkäkseni. Vatsaa kipristelee taas : /

 
Viimeksi muokattu:
Onko kaikilla jo uudenvuodenjuhlasuunnitelmat tehty? :) Itse menen yövuoroon ja vähän jännittää miten jaksan pysyä hereillä. Ennen yövuorot ollut ehdottomasti lemppareita, mutta nyt kun tää väsymys on ihan omaa luokkaansa, eikä voi käyttää edes mitn piristeitä, niiin saa nähdä miten käy. Eli hyviä vinkkejä hereillä pysymiseen tarvitaan, kiitos :)

Farkkuja (tai muita tiukkoja housuja) en oo voinut turvotuksen takia pitää kuukauteen. En oo kuitenkaan äitiysvaatteita vielä ostanut, vaan käyttänyt rennompia housuja. Kuulin myös huhun, että äitiysfarkkujakaan ei ole kovin kiva käyttää, nekin vaan ahdistaa/kiristää? En tiedä onko tää vaan mielipideasia. Jollakin varmaan kokemuksia?

nnika ja salatyyppi 9+5

ps. ultraan enää 12 päivää ! Ja isäni soitti tänään hellyyttävän puhelun, jossa tiedusteli onko kukaan tulossa mun kanssa sinne ultraan ja tarjoutui lähtemään kuskiksi.
 
Täällä poksutaan tänään 12+0 *poks* *poks*

Meill on tänä vuonna jäänyt "vähän" viime tinkaan tämän illan suunnitelmat. Itseasiassa en edes tiedä, että mihin olemme illalla menossa. Luultavasti jonkun kaveripariskunnan luokse, kun meidän on helpompi liikkua autolla täältä korvesta kun muiden tulla tänne taksilla...

Olot on edelleenkin aika normaalit, tuntuu että oireet on hävinneet kokonaan. Tai sitten niihin on vaan jo tottunut :)

Ruoistakin melkeinpä kaikki maistuu, ei ole nyt tullut mitään sellaista vastaan mitä ei pystyisi syömään, siis normaalistikaan.

Tämä päivä menee näillä näkymin koirien kanssa ulkoillessa ja hiukan pitäisi siivotakin kun kaveri on tulossa huomenna kylään. Illaksi sitten paikkaan x :)

Oikein hyvää Uutta Vuotta heinäkuun mammoille!

HennaN & Roger 12+0
 
Huomenta heinäkuiset!

Toivottavasti suru-uutiset loppuisivat tähän vuoteen. Toivotaan kaikille enkeleitä ja jaksamista :saint:

Kyselyyn rokotteesta: en ota rokotetta, juuri tuon sikainfluenssarokotteen vuoksi, vaikkakin se on eri aine kuin viime vuonna. Ei voi tietää kumpi parempi... Jää nähtäväksi. Oliko siis monikin ottanut sen? Meidän terv.hoitaja sanoi hänen odottajistaan vain yhden äidin kieltäytyneen. Muut kollegat puolestaan olivat sanoneet ettei sitä tunnuta haluavan ottaa.

Uudenvuoden suunnitelmia: vähän uudenvuodenruokaa, (sitä mitä pystyy syömään ;) ) ja aamulla töihin, parin viikon "lomailun" jälkeen. Joulu tuntuu tärkeämmältä juhlalta :)

Silliskö (?) se kyseli, että karsitaanko niitä pois, jotka ei kirjoittele? Minusta se ei ainakaan ole reilua, koska monikin voi vain taustailla, jos ei jaksa kirjoitella. Lienee ihan ok, jos kaikki ilmoittautuneet pysyvät listalla, aktiivisuustasosta huolimatta? :heart:

Hyvää Uutta Vuotta Kaikille ja onnea odotuksiin!
 
Ultrassa käyty ja siellä kaikki ok, mutta olipas sitten uninen kaveri :confused: nuo kaksi tyttöstä ovat ultrissa olleet sellaisia viuhtojia, että... tämä pikkuinen vaan mölletteli ja hiukan käänsi kylkeä... Mies on ollut oikein rauhallinen lapsi... oliskohan nyt sitten poika tulossa ;)

Kaksi sairasloma päivää vietetty kun en enään keskiviikkona päässyt ajoissa vessanlattialta töihin, tänäänkin jälleen huonovointisuutta (ja melko pahaakin sellaista) mutta täytyy yrittää tämä päivä hoitaa, sit saa taas viikonlopun levätä.

Meillä "pakollisia" hankintoja vauvaa varten on isompi auto, wolkkarin farmarissamme on vain lantiovyö keskellä ja muutenkin suht. kapoinen takapenkki, joten vaihtoon menee... Mekanismituoli on ollut EHDOTON kahta edellistä itkuista vauvaa hoidettaessa, ja mekanismi kuluikin "puhki" näitä kiikutellessa, joten mekanismituoli tilauksessa (vaikka josko tämä vauva sitten tulisi isäänsä ja olisi ns. helppo vauva...?) Ja näitä "pakollisia" hankintoja on varmaan lukuisia muitakin, mut nää on ollut nyt akuutissa keskustelussa mukana :)

Äitiyspakkauksen taidan ottaa, etenkin jos sain venytettyä sen niin et sais uuden pakkauksen... Kaikki on kyllä edellisiltäkin tallessa ja serkuilta jääneitä (löytyy sitten pakkaukset vuodesta 1999-2004), mut on se jotenkin niin ihana sieltä postista saada ja hypistellä :)

No, paljon muuta olis voinut taas kommentoida, mutta näin pikaisesti ja huonovointisena töiden keskeltä MimSe ja edelleen työnimeä vailla oleva kirppunen 12+4
 
Saanko tulla tuolta syyskuisista kysymään teiltä, jos jollain olisi kokemusta asiasta?

Mä olen ollut nyt hieman huolissani eilisestä saakka. Mä olen aika varma, että ovuloin oikealta puolelta tässä plussakierrossa ja aika ajoin ilmeisesti keltarauhanen kipullut. Nyt eilisestä saakka tullut sellaisia kipukramppeja oikealle muniksen kohdalle. Välillä tuntuu, että oikea yläreisi on jonkun kiristävän vanteen ympärillä. Aivan kuin supistuksissa. Tämä on siis vain oikealla. Millainen se kohdunulkoinen raskaus on oireiltaan? Onko kenelläkään kokemusta?

Nyt siis ilmeisesti 4+6
 
Listan pitäisi olla taas ajantasalla. Suosittelen kaikkia kuitenkin tarkistamaan tietonsa ;)

Oikein hyvää uutta vuotta teille kaikille ja pikkuenkeleitä massuasukeille!! Olkoon tosiaan mun nimi vihoviimeinen tuossa menetys-listalla.

Sinderella
 
äitiysvaatteet mulla oli edellisessä raskaudessa 2 farkut, h&m ja mamalicious. molemmat oli aika kököt, H&M:t hyvät ihan alkuraskaudessa mut alko aika aikasten painamaan alavattaa, niin käyttämättähän ne jäi. mamalicioukset taas oli semmoset et sai koko ajan nykiä ylöspäin, ja alko pyllystä lököttään :LOL: ois saanu siis olla pienempää kokoa mut nuo oli pienimmät mitkä löysin, en siis oo mitenkään erityisen laiha niin luulin niitten olevan soppelit :) farkut siis mua ainakin ahisti vähän, ainakin niitten pitää olla joustavaa farkkua ja resorin ylettyä mahd ylös.

suosin äitiysfarkkulegginssejä, ja keväällä/kesällä sit ihan leggareita varmasti :)
mulla on myös parit 'siistimmät' collarit, jotka on huiput jalassa ja tulee varmasti oleen kovalla käytöllä.

jonku kivan äitiyspuseron vois hankkia, kun maha tästä kasvaa. ja tunikan/mekon leggareiden kans käytettäväks :)

uudenvuodensuunnitelmia hyvää ruokaa, herkkuja hyvällä omalla tunnolla (1.1 alkaa kevään kevyt kausi :D ) anoppilassa raketin ammuntaa, tinojen valuu, kotoa sit katotaan kaupungin ilotulitukset puolilta öin :)
 
Hei Mammat

Aikaa on vierähtänyt kun viimeksi olen tänne kirjoitellut.Olen kyllä käynyt tunnollisesti lukemassa teidän kirjoituksia että tiedän mitä teille kuuluu. JOskus teidän tekstit ovat imeneet mukaansa että töissäkin huomaa että 20min kulunut tähän :) Olen hyvin surullinen ikävistä viesteistä, toivon kaikille ensivuodelle parempaa onnea ja oikein kunnon tarrasukkia.

Sitten omaa napaa. Nyt siis menossa 13+5. Aika hurahtanut nopeasti. Kävin jo tossa 17.12 np.ssa ja siellä kaikki oli kunnossa. Turvotus oli 1.1mm eli kunnossa. Minua vain huvitti tuo meidän uusi miesgynekologi kun hän oli jo näkevinään vaavelin sukupuolen ja tiedusteli onko minulla jo 2 lasta synnyttäneellä tuntemuksia kumpi olisi tulossa.En kuitenkaan halunnut tietää sillä olemme nyt päättäneet ettemme kysy sukupuolta.Jää jotakin jännitystä H hetkeen. Onko minulla kuitenkin aavistus sukupuolesta... :)KYSYMYS: Miten oletteko suunnitelleet kysyvänne sukupuolta???

Joulu meni hienosti ja meillä vietettiin sukujuhlaa kuin aina muulloinkin. Ihana katsoa lasten riemua. Me aikuiset sitten pukin käytyä siirryimme olohuoneeseen katsomaan uusinta Risto Räppääjä ja polkupyörä varasta ja voin kehua ettei ole ainoastaan vaan lapsille tarkoitettu. AIVAN HUIPPU!!!!

Noista liikkeistä. Itse olen tuntenut ensimmäiset pienet hipaisut jostakin 11+5 rvk:lta. Kysyin ultrassa käynnin yhteydessä ja minulla istukka takaseinämässä joten ja ultraaja oli sitä mieltä ett hyvin paljon mahdollista että liikkeet tuntee jo nyt koska aikasempia synnytyksiä takana. Nyt tunnen hieman jo voimakkaammat liikkeet, eivät ole mitään potkuja vaan edelleenkin sellaisia tönäisyjä tai hipaisuja.

Itsekkin aijon ottaa äityispakkauksen, sillä tytöltä (2007) ei otettu.

Uudesta vuodesta: Olemme kotona, minun serkkuni tulee perheensä kanssa meille ampumaan raketteja. Lupauksista olen päättänyt että vähennän tuota herkkujen syöntiä nyt synnytykseen saakka, sillä olen kauhea herkkujen syöjä ;)

Toivotan kaikille HYVÄÄ UUTTA VUOTTA! Tavataan ensivuoden puolella ;)

Niinikki81 ja barbara 13+5
 
Moro!

En oo jaksanu paljon kirjotella, lukenu kyl muiden juttuja lähes päivittäis.
Eikä oo oikein mitään kerrottavaakaan ollu, mitään tapahtunu... olo pysyny samanlaisena, kauhea väsymys kaiken aikaa.

Sinderellalle pahoittelut :hug:

Ollaan mekin aateltu ottaa nyt sitten se äitiyspakkaus, kun tosiaan kaikki o tullu lahjoteltua kavereille, mitä on ollu vauvatarvikkeet ja vaatteet =) Neljäs äitiyspakkaus :LOL:

Oon hankkinu kahet äitiysfarkut. Toiset ostin kirpparilta, ovat sellaset mahan alle tulevat. Aika kivat ne on, mut siinä on sellanen solmittava nauha siinä "vyötärönauhan" kohalla, joka saa vatsan näyttämään tosi isolta,m varsinkin, jos siihen sit paidan vetäsee päälle :D Toiset tilasin netistä, Torelle-merkkiset. Ne on sitä mallia, missä on se vatsan päälle tuleva resori. Otin M-koon, kun siel sivuilla sanottiin, et valitse koko, jota normaalisti käytät, mut ne on tosi isot. En silti aatellu vaihtaa, ku varmaan kasvan tästä aika paljon ja ei se varmaan haittaa, vaikka vähän väljät oisivatkin :confused: Vaikea kuvitella sitä kokoa sitten loppuvaiheessa.... Omiin farkkuihin en mahtunu oikein enää ees siinä vaiheessa ku plussasin :D Oon pitäny niin "piukkoja" ja sitä turvotusta oli siinä sit heti ihan kunnolla. Nyt en voi sietää tiukkoja housuja, mikään ei saa puristaa mistään :)

Vuodenvaihde vietetään kotona omalla porukalla. Rakettipaketti on hankittuna lasten iloksi ja jotakin hyvää salaattia ja nakkeja ja karjalanpiirakoita munavoilla syödään. Ja tietty sipsejä ja muuta herkkua :D

Ensi viikolla mulla eka ultra ja seuraavalla sitten se nt-ultra. Pianhan nuo jo ovat! Ja ensi viikko mulla on lomaa!!! =) Voi että nautin siitä kun ei tarvi mennä töihin, saan nukkua...

Elli ja "Terho" 10+6 :heart:
 
liisakaisa hm:llä on ainakin alennusmyynnit äityisvaatteissa. Itellä vaan meni hermot kun menin sovituskoppiin kokoa 36 olevien housujen kanssa, ja pienet, niin hain 38 ja nekään ei mennyt jalkaan....en jaksanut enää talvivaatteiden kanssa vehdata 40 jalkaan. Olisi ollut sammarit vaan 10e. Yleensä mulle mahtuu 34/36, outo mitoitus. Ellokselta tilasin yhdet housut alennuksesta.
 
huldashark kohdunulkoinen alkaa oireilemaan vasta viikoilla 7-9, kun alkio alkaa kasvaa ja ahdistamaan munatorvea tai muisä sitten kasvaakin. Kipusi voivat olla ihan normaaleja kasvukipuja tai yms. Kannattaa ottaa neuvolaan yhteydessä, ja kysyä sieltä.
 
Hei
Ultrassa tuli eilen käytyä, oltiin pari minuuttia ennen aikaa ilmoittautumassa. Julkista joutuu käyttämään kun ei ole korttia (miehellä on sairauden takia kortti hyllyllä). Totesin kätilölle, jos siellä mitään edes näkyy, kätilö kyllä siellä näkyy. Yks sikiö siellä oli ja ultran mukaan laskettuaika on 12.7, sen verran iso kaveri oli. Labrassa kävin ja 5 putkea verta otettiin, teen sen seulonnan. Ultran suhteen veitikalla oli kaikki kunnossa.
Influenssarokotteesta: Otin sen heti ekalla neuvolakäynnillä.
Vitamiinit: Mulla ei ole mitään vitamiinia käytössä.
Nukkumisesta:Vatsallaan vähän vaikea nukkua. Kyljellään, selälleen ja sitten outo asento mistä joku kertoi.
martsu76 ja veitikka 11+4
 
Hei kaikki!
Täällä vähitellen elämä voittaa, tänään melkein kuumeeton päivä ollut. Kyllä mä sitten sairastinkin jo ihan tarpeeksi! 5 päivää vuoteessa. :headwall:
Huldashark: mulla oli samoja kipuja kun vartosin tota tän hetkistä kuopusta, kävin yksityisellä ultrassa ja siellä sanoivat kipujen olevan normaalia ja johtuvan jostain rakkulasta munasarjoissa, ei harvinaista. Toivottavasti sulla sama juttu! :hug:
Äitiyspakkauksesta:Ei vielä tiedetä, riippuu pakkauksen ulkonäöstä.
Äitiysvaatteista:Niitä olikin säästössä edellisistä raskauksista ja ostin joulun alla kahdet uudet housut ja pari paitaa.... Nyt jo olen pieninpiä housuja pitänyt kun en tykkää kun tavikset vähän kiristää mahasta.
Hankintoja:Mies osti heti uuden turvakaukalon kun aloimme yrittämään tätä kolmosta! :LOL: Mahtoko se vaikuttaa kun heti tärppäsi. Vanha kaukalo sanoi sopimuksensa irti kuopuksen aikaan. Uusi auto pitää ostaa, 7-paikkainen jossa tilaa myös koirille. Kaikki muu taitaakin olla, vaunut, rattaat, sänky, sitteri ym...
Vuodenvaihde: Vietetään miehen veljen perheen luona. Siellä miehen veljen vaimo odottaa myös kolmatta melkein samoilla viikoilla, oliskos meillä viikko eroa lasketuissa ajoissa. :heart: Ihanaa hänen kanssaan päästä turisemaan ja jakamaan kokemuksia. Ja kuinka hauskaa jos molemmilla kaikki menee hyvin, niin serkkujen tutustua toisiinsa kun ovat niinkin samanikäiset. Uskomaton sattuma! :)
Äh, mua huimaa... Onko muilla huimausta???:attn:
Sukupuolesta:Mä en halua tietää etukäteen ja tuskin mieskään. Jää jännitettäväksi synnytyssaliin.
Oikein hauskaa vuodenvaihdetta kaikille ja onnea vuoteen 2011!
Neamma ja masukki 10+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta.

Tai niin no, oikeastaan nyt on jo iltapäivä. En saanut yöllä nukuttua kunnolla. Kipuilin jo ennen nukkumaan menoa ja kipuilu jatkui läpi yön, siitä seurasi pari vessareissua ja kauhea nälkäkin iski kesken yön. Jääkaapille en kuitenkaan suostunut menemään koska olin syönyt eilen ihan riittävästi ja väsytti aivan vietävästi!
Nyt on olo tosi haikea ja surullinen, itken vain sohvalla että vauvoille on käynyt jotain, mistä näin voimakkaasti voi tulla tuo tunne...
Mulla on ollut keskeytynyt keskenmeno rv 10+6 huomattiin vasta rv 12 ei ollut mitään oireita tai kipuja että olisi näin ikävästi käynyt, olen varmaan monta kertaa sen kertonut täällä, mutta nyt on jotenkin "ei raskaana olo" maha on mennyt viimeviikon mittauksen jälkeen kasaan... 112cm ja nyt on 105cm... vatsa ei ole enää pinkeä pömppö, vaan kaksi isoa makkaraa päällekkäin, äitiyshousut jotka ostin eivät pysy edes kunnolla ylhäällä. Tämä on kauheaa ja maanantaihin tarttis jaksaa, ei sinne ole kuin kolme yötä. ja olen ihan varma ettei kaikki ole hyvin.

Uudestavuodesta; Käymme kyläilemässä kera lasten, mutta taidetaan tulla kotiin ajoissa nukkumaan, olen itkenyt silmäni päästä ja ei kiinnosta yhtään mennä mihinkään. Haluan vaan tietää vauvojen kunnon, mä sanoin miehellekkin et mä en enää ikinä tule kestämään uutta kkm...

ääh... mä jauhan vaan itsestäni... anteeks... menen varmaan nukkumaan jotta jaksaisin edes hiukan olla illalla pirteempi...

Niisku-rouva+Piirpanat 10+6/10+5/10+1
 
niisku-rouva Varmaan alitajuisesti mietit sitä aikaisempaa keskenmenoa, kun olet samoilla viikoilla. Eiköhän kaikki ole kuitenkin hyvin. Ja mahaankin varmasti vaikuttaa se esim. onko suolistossa ilmaa yms. Ainakin huomaan, itellä että maha vaihtelee todellakin eri päivinä.

keiju ja salama santeri 13+3
 

Yhteistyössä