<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Voi ei Sinderella:':)hug: voimia :heart:

Onnea niille joilla hyviä ultrakuulumisia:hug:

Omanapa... omituinen olla, on kuin en olisi raskaana ja yht äkkiä kävelen vaappuen kuin viimisillään ja huomaan silittäväni masua. Ihme sekoilua.

Kyl tää on vihoviimistä pelkotilan keskellä saada joulua kyhätty. Kaikki vieläkin tekemättä! Lahjat lähinnä tarttis paketoida... ja muutamat tortut paistella... huomenna voi sitten imuroida ennen sukulaisten tuloa... hmmm. mut ei millään jaks keskittyä.

Ultraan tj 11 päivää. Enemmän mä sitä odotan kuin mitään muuta :)

Nyt nukkumaan... :)

Rauhaisaa joulua kaikille :) <3

Niisku-Rouva+ Pirpanat 9+5/9+4/9+0
 
Jouluvalmistelut kunnossa! Huh! :D Vielä lapsille ja lemmikeille pikkupaketit kuusen alle aamua odottamaan. Muut paketit tuo pukki. Sitten ansaituille yöunille! Ja huomenna aatto. :heart:
Oikein ihanaa ja rauhallista joulua kaikille tähän pinoon! :xmas:
Neamma ja pienenpieni murunen 9+2 (tai 8+2)
 
Sinderellalle voimia ja halauksia :hug:

Minä sain vihdoin ja viimein sen ultrakutsun, eli nyt sitten jännityksellä odotan tammikuun 11. päivää. Menisipä aika nopeesti.

Ja tuosta kiukuttelusta täytyy sanoa: oon aina ollut aika temperamenttinen, mutta nyt oon saanu sellasia raivareita, että huh huh. Samantyyppisiä (älyttömiä kohtauksia ilman syytä) on ollu varmaan viimeksi 14 vuotiaana :D

Tällä viikolla on iskenyt sellaset pahoinvoinnit, että syöminenkin jäänyt. Ei meinaa millään maistua ruoka, yhden lämpimän ruuan saan päivänaikana syötyä. Mutta kai tää tästä vielä helpottaa :)

Nyt täytyy mennä juhlimaan hetkeksi joulua ja illaksi sitten töihin.
Mukavaa ja rauhallista joulua kaikille (:) :heart:

nnika ja salatyyppi 8+6
 
Sinderellalle kovasti voimia:hug:


Tunnelmallista joulua kaikille! Ja terveiset lumisesta Tallinnasta=)
Ollaan miehen kanssa kahdestaan (tai no kolmehan meitä on ;) )
Mutta salaisuus säilyy, kun vietetään tällaista erilaista joulua!

Hjannah & Nappula rv 10+3
 
Saimme ihanan joululahjan! Sain vauvan sydänäänet kuuluviin tuolla tilaamallani dopplerilla!!! :heart::):heart: Ihana tunne!!! Hetken kuului selvästi, sitten pikkuinen ilmeisesti "pakeni" paikalta! :LOL: Aivan mahtavaa!!!! Tulipa hyvä mieli.
Neamma ja masukki 9+2
 
Huomenta!
Me lähetään tänään porukoille ja palaudutaan vasta näillä näkymin maanantaina. Hirveesti tarrasukkia siis kaikille ja isot pahoittelut Sinderellalle...mie ku jo luulin et ikävät uutiset olis ohitse.

Joo,mä siis jäin sitten jouluksi kotiin.Kaksi päivää tein joulua niin itselleni,lapsilleni kun exälle ja hänen tyttärellee,yksin.
Mitään kiitosta en saanut ja se kyllä loukkasi niin paljon että jo toivoin että olisin sittenkin lähtenyt porukoille jouluksi.
Onhan se helppo tulla valmiiseen joulupöytään joo..

No,lapset oli tyytyväisiä lahjuksiin ja vaika niitä en mielestäni edes hirveesti hommannut,olihan niitä aika läjä sitten loppujenlopuksi.
Kaikki muut saivat paketin,minä en. Olin varmaan ollut kovin tuhma :D Mulle olis rittänyt se pieni sana,kiitos....
Mutta se omien lasten riemu on kyllä joka vuosi kaiken vaivan arvoista :heart:

Nyt mie lähen pakkaan auton lähtökuntoon,sitten kaikki autoon ja tankin kautta matkaan!
Jaksuja mammat!!

Nenna ja
 
Kyllä aika on mennyt nopeasti tänään 11+0.. Alkaa olla pahimmat pelkoajat takanapäin!!! Voi kun saisin tämän pienen nyt pitää masussa loppuun asti ja heinäkuussa aloittaa tutustumisen vauvaan!!!

Kyllä on mieli herkillä, eilen ajettii illalla hautuumaan ohi, oli valtavasti kynttilöitä haudoilla, minähän aloin pillittämään ihan solkenaan, ilman mitään syytä... :D
 
nennalle paljon jouluhaleja ja parempia joulunjatkoja!

kokeiltiin uudestaan aamulla miehen herättyä doppleria, ja kuuluihan sieltä hirrmuinen :heart:!

nyt lähdetään joulun viettoon kotiseudulle, tänään täytyy jakaa meideän salaisuus vanhempien kanssa... :( mutta toisaalta ihana antaa vanhemmille ihana joululahja!

anna&urmas 10+1
 
A-H
Sinderella :'( :hug:

Rauhallista joulua kaikille!

Täälllä ihan perus olot, kamala närästys ja siitä nykyään seuraa kurkun polttava oksennus :( No jospa se helpottas, kun säätää vähän ton ruokavalion kanssa :)

Ihania lahjoja saatiin, ei mitään turhaa. Tyttö oli aivan innoissaan brion hellasta ja hakka-lelusta, jotka sai lahjaksi <3 Jouluruuista hänelle upposi "tinttu" (=kinkku) ja "tuttu" (=suolakurkku), laatikot jäi lauaselle rosollin kera :D

A-H 13+0
 
Pikkarainen täällä hei!

Jonkin aikaa olen jo ketjua seurannut, mutta hivenen kait taikauskoisena jättänyt kirjoittamatta ennen tätä, kun niin hirmuisesti on ollut huonoja uutisia. Voimahaleja kaikille jotka joutuivat jättämään pinon :hug:

Täällä odotellaan yllätys vauvaa nro.4! Nuorimmainen on tällä hetkellä 9kk ja moneen vuoteen ei ollut tarkoitus tehdä lasta- jos ollenkaan mutta niin vain 15.7 meille syntyy vielä yksi -viimeinen- vauva! Asiaa vielä hiukan sulatellaan, mutta kyllä joulupukki toi jo vauvalle pienen paketin :heart:

Olotilat on alkanut jo helpottaa, enää ei okseta kokoajan ja palelukin on ehkä hitusen vähenemään päin. Johtunee tosin siitäkin että pystyy taas syömään ja verensokeritkin pysyy aisoissa. 5kilon pika dieetti kuitenkin tuli ensimmäisen 5viikon aikana :D

Olen sitä tässä miettinyt, että liekö vieläkään tietäisin raskaudesta jos en olisi tehnyt testiä sillon marraskuun alussa.. Huomasin nimittäin yhtäkkiä aamulla kieroni olevan yli 40 ja hain samantien testin joka oli vahva plussa. Kuitenkin muutaman tunnin päästä alkoi tiputtelu vuoto joka jatkui ihan viimen viikolle asti! Että jos olisinkin päättänyt odottaa seuraavaan päivää testin kanssa, niin olisin varmaan tuon tiputtelun ajatellut olevan menkat. Verta tuli välillä siis kunnollakin. Vuotojen takia olen käynyt jo kolmesti ultrassa ja niin siellä vaan näyttäisi kaikki olevan hyvin. :heart:

Raskaudesta ei vielä tiedä kuin äitini ja yksi ystäväni. Eilen meinasimme kertoa, mutta taidamme lähettää Uuden vuoden viestit jossa lisäämme 'Sisun' nimen mukaan, silloin viikkoja tasan 12 ja saa sanoa jo, että neljäs kuukausi aluillaan. Huoih! :O

Tämä ei tule olemaan mulle helppo raskaus, mutta jatkan siitä vaikka toisella kertaa sitten. :)

Niisku-rouvalle tuplaonnittelut vielä, olenkin jännityksellä odottanut, että kuinka monet kaksoset tähän pinoon tulee kun edellisessä (siis kun odotin poikaa 9kk) oli ainakin neljät vai peräti viidet kaksoset ja yhdet kolmoset!

Mukavaa Joulun jatkoa kaikille, voikaa paksusti! :flower:

Pikkarainen 25v neljäs raskaus Tays

Pikkarainen&Sisu 11+1
 
Viimeksi muokattu:
Sinderella Suuren suuret pahoittelut ja voimia suureen suruun, jos asiat todella ovat niin huonosti :( Jaksan kuitenkin vielä toivoa puolestanne!!

Täällä kivut taas yltyy. Ei auta kuin seurata kuinka kauan jaksan olla kotosalla...

Kriten + Tirpana 8+5
 
Hei!

Ei ole tullut moneen viikkoon kirjoitettua kun on kiirettä pitänyt. Viime maanantainan näytti jo uhkaavalta tilanne tämän raskauden kanssa, kun rupesin yhtäkkiä vuotamaan verta. Sitä tuli alkuun ihan kunnolla ja sit pari-kolme tuntia tiputteli tulla. Vatsa myös aristi jonkun verran niin olin varma että keskenmeno on tulossa/menossa. Keskiviikko aamuna pääsin sitten ultraan ja onneks vauvalla oli kaikki hyvin. Istukan reunassa näkyi vielä jälkiä pienestä hematoomasta, eli siellä oli joku verisuoni pasahtanut joka sitten aiheutti tuon veriryöpyn. Mutta nyt siis kaikki taas hyvin. Kävin ekassa ultrassa jo viikko ennen tuota vuotoa ja nyt siis pääsin jo toiseen ultraan. Lasketuksi ajaksi varmistui 22. heinäkuuta jos sen vois tuonne etusivulle päivittää. Niin ja kyseessä siis 3. lapsi ja synnytyspaikkana Kaks.

Meillä elämä muuttuu viikon päästä aikalailla kun 1,5v kotiäitiyden jälkeen siirryn työelämään. Pojat aloittaa päivähoidon ja itse aloitan lastentarhanopettajan hommat päiväkodissa. Sain puolen vuoden sopparin ja ihan en loppuun asti kerkiä sitä olemaan jos kaikki menee hyvin, mutta vielä en ole työnantajalle sanonut raskaudesta. Hieman on syyllinen olo, että sitten parin viikon päästä asian paljastan, mutta nyt ei olla vielä turvallisilla viikoilla niin en halua sanoa ja eihän minun mikään pakko olekaan.

Tämä raskaus on ollut siitä ihmeellinen kahteen edelliseen verrattuna että juurikaan ei oireita ole. Molemmissa aikasemmissa olen oksennellut aika paljonkin, ollut tosi väsynyt ja ollut kohtukipuja jne. Nyt on vain satunnaisesti lievää huonoa oloa, ettei tee mieli syödä, mutta ei todellaakaan mitään aikasempiin verrattavaa. Hyvä niin kun tuo työn aloitus on niin lähellä. Toivottavasti ei enää mitään pahoinvointia tulisikaan.

Sanle ja masukki 10+1
 
Heippa taas!

Sinderellalle iso :hug:

Kiitos Barbapörrölle, kun kommentoit sitä veriseulassa määritettävää hcg-arvoa. Tuli rauhallisempi mieli.

Sanlelle onnea työpaikasta! Onneksi sinulla vuoto oli harmitonta.

Omaa oloa... Se lieväkin kuvotus, jota oli muutaman viikon verran erityisesti aamupäivällä ja illalla, on kadonnut. Vatsa on pyöristynyt hieman, ja tilasin yhdet äitiyshousut, mutta ne ovat vielä isot. Täytynee tilata se Belly belt jostain. Paino mulla ei ole kuitenkaan noussut käytännössä yhtään vielä. Niin kovasti toivon, että kaikki on hyvin, vaikka aika oireettomasti tässä siis edelleen mennään.

Enää kaksi yötä ultraan!

Liisakaisa ja Myyrä 11+0
 
Uusille tervetuloa!

Täällä on syöty jouluruokaa kauheat määrät ja viipotettua kyläpaikasta toiseen, tänään vielä olis mun mummola ohjelmassa :) Huomenna sitten ultra!! Jännittää niin hirveästi... Onneks se on heti aamusta niin ei tarvi koko päivää jännittää.

Merlina ja muru 12+3
 
Huomenta.

Joulunvietosta jotenkin kutenkin selvitty ;)
Aika raskasta kestittää koko suku ja sitten eilen olin aamuvuorossa 7-15 jonka jälkeen mammalle nauttimaan hänen joulupöydän herkuista :) Kyllä maittoi uni sen jälkeen.

Tänään ja huomenna on yövuoro ja sitten perjantaina ilta. Se on viiminen työvuoro sitten. Ei ole listoissa merkintöjä tulevista vuoroista ja järkevästi ajatellen en niitä haluaisikaan tehdä. Rasitun todella paljon ihmisten nostamisesta että koko illan on selkä kipeänä. :(

Ei enää montaa päivää np-ultraan ;) 8päivää enää :)

Omasta raskausolosta. Tänään oksensin taas kun hampaita harjasin. Se on se mikä sen oksennuksen laukaisee....

Vatsasta... esillä on, vaikea enää piilotella, varsinkaan iltasin turvotuksen vuoksi. Aamusin kohtu on sen verran "piilossa" ettei ole kovaa masua... päivän mittaa plompsahtaa esille.

Väsymys jatkuu rajuna... :(

Liikkeistä... en mä taida niitä oikeasti tuntea, mut välillä tulee sillasia "hipaisuja" "pulputuksia"

Voi hyvin olla vielä suurta kuvitelmaa, enhän mä edes tiedä onko ne kasvaneet ja voivatko hyvin, onko kaikki raajat... ja huoli on vieläkin aika suuri :(

Niisku-rouva + pirpanat 10+0/10+1/9+3 :heart::heart:
 
Viimeksi muokattu:
Sinderellalle Hurjan paljon voimia ja haleja..:'(.

Tervetuloa uusille!!:)

Ultrasta vielä sen verran että sen mukaan vauva vastasi viikkoja 11 mutta ultraaja laittoi silti lasketuksi ajaksi ton 9.7 eli sen mukaan olisi 5pv enempi mitä todellisuudessa on.mutta eipä se mua haittaa yli menee kuitenkin mitenpäin laskeekaan,nyt pääsen ainakin nopeammin käynnistykseen jos on tarvetta;)

joulu meni mukavasti!.En olisi uskonut että meidän lapset on ihan noin kilttejä ollut:).ja hölmöintä oli huomata kuinka paljon olin ihan ITSE niistä ostanut:xmas:
Mutta mä olen yleenä hirveä kinkku syöppö ja nyt en voi sietää edes hajua:x.Aattona söin vähän kinkkua ja salaattia,siinä kaikki:O.ja yleensä syön sitä kinkkua monta päivää:/.höh.

Omat olot ehkä vähän rauhoittunut,vähän tuntuu siltä:).
Äitiyspakkauksesta en vielä tiedä otetaanko.viimeksi otin rahana enkä oikeen mihinkään järkevään saanut sitä käytettyä.Lapsille vaatteita ostin.Nyt ajattelin että sillä rahalla voisi niitä kestovaippoja ostaa.Täytyypi miettiä:)

Eipä tässä taas muuta!.Vointeja kaikille ja toivottavasti huomenna tulee monta hyvää ultra kuulumista!!:)
mm itu 12+1
 
Heips!
Täälläkin joulu oli ja meni. On se ihana juhla :)

Mulla on kolme yötä ultraan! Hii!!! Ei malttais, mutta pakkohan se on. Mä "kauhulla" odotan iltaa, kun meidän neitokaiselta katkeaa tutti :( Voin jo kuvitella sen sydäntäraastavan itkun, mutta nyt on aika. Yöt melko levottomia juurikin tuon tutin takia (tai näin uskosin, kun ei nyt näyttäs tällä hetkellä hampaitakaan tekevän). Täällä on siis varauduttu parin viikon itku-potku raivariin iltasin ja päikkäreitä en uskalla edes ajatella :) Tyttö siis kohta 1v 6kk. Oih voih :(

Mutta ihanaa tapaninpäivää!
Kukkis ja tossukka 11+5
 
Heippa kaikille!

Täällä on vietetty ihana perhejoulu ja käytiin taas ultrassa (10+0) kun kaveri ultrasi ilmaiseksi :) Vauva oli kasvanut edellisestä (7+1) ja terhakka sydän sykki edelleen! Ihanaa :heart:
Sain joululahjaksi sen dopplerin mutta en oo vielä saanut kuulumaan sydänääniä. Varmaan tuo mahamakkara estää :) Mutta vatsa on somasti pyöristynyt, enkä oo enää yli viikkoon oksentanut! Muutenkin olo alkaa parantua! Nyt ei oo enää kovin suuria pelkoja et kesken menis. Ainoastaan huolettaa et onko np-ultrassa kaikki kehittynyt kunnolla jne. Mutta muuten on loistava olo ja alan uskoa, et meille tosiaan tulee vauva :heart:

Cappuccino ja papunen 10+4
 
Kukkis: Meidän kuopus oli suurinpiirtein samaa ikää kun vieroitettiin tutista, joka oli niin pirun tärkeä hänelle, ihan koko ajan tutti suussa ja yöt oli siitäkin syystä levottomia. (tosin hänellä nyt ikää kohta 3v ja vieläkin valvotaan yöt... ) Mutta siis vieroituksesta, tutti heitettiin kellariin hiirivauvoille ja sinne se jäi. Meni vieroitus TOSI hyvin, kerran kysyi tuttia ja selitettiin että on niillä hiirivauvoilla. Ja tyttö nukahti ilman huutoja. :D Toivottavasti teillä menee yhtä kivuttomasti!
Nyt pitäis kohta tuo kuopus koittaa saada siirtymään omaan sänkyyn, täyttää siis tammikuussa 3 v ja nukkunut kaikki yöt mun vieressä. :ashamed: Ollaan kokeiltu kaikki mahdolliset unikoulut ym, mutta ainut paikka missä nukkuu edes jotenkin yön on mun vieressä. Ja kun on itse ollut niin väsynyt yöheräämisiin, niin olen antanut nukkua. Kun hänen piti olla meidän viimeinen vauva. ;) Mutta nyt kun on tulossa uusi vauva, jos kaikki hyvin menee, niin pitäisi kyllä tuon neidin siirtyä omaan sänkyyn, joka on kuitenkin kiinni mun sängyssä. Vauvaa kuitenkin nukutan vieressä, joten olisi turvallisempaa jos sisko nukkuisi omassa. Saas nähdä miten käy. Mies jo vitsaili, että pitänee ostaa isompi sänky johon mahdutaan kaikki. :LOL: Esikoinen siirtyi aikanaan itse omaan sänkyyn ja omaan huoneeseen jo 1,5 vuotiaana.
Neamma ja masukki 9+4
 
Sinderella: Olen todella pahoilla :( Suuri :hug: ja voimia.

Joulu on mennyt vaan oleskellessa ja syödessä. Miten ihmiseen voi upota niin paljon ruokaa??? Kauhee ole varsinkin näin iltaisin kun kun on turvonnut ja ähky!!! Alkaa tulemaan kinkut ja laatikot jo korvista ulos. Kaiken tuoreen kuten kurkun tuoksu on jotenkin aivan mahtavaa, joten eiköhän huomenna jo ala siirtyminen tavisruokaan!!! Töihinkin lähdettävä huomenna, joten joulu "loma" jäi lyhyeen. Taidan nyt siirtyä sängyn päälle lukemaan ja rauhoittumaan :)

Muumi ja pikkuinen 13+3
 

Yhteistyössä