<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Heippa kaikille!

Ja :hug: taas niille, joilla huolta ja pettymyksiä..

Mullakin on nyt sit neuvola varattu 16.12. Saas nähdä, kuunnellaanko siellä sydänääniä. Sit ois kumminkin jo viikkoja melkein yheksän... Ainakin varmaan saan ajan siihen np-ultraan siinä sitten ja ne kaikki lippulaput kotiin luettavaksi :)

Kaikki oireet mulla ihan ennallaan... Välillä etoo hiukan, tänään kirpparilla oli ukko, joka haisi navetalle oikein kunnolla, niin meinas tulla hiukan kiire pois sieltä :D Ruokahalu on kunnossa :D tänään söin suolakurkkuviipaleita kahvin kanssa ja se oli jotenkin kauheen hyvää :O Melkeinpä kaikki maistuu, tai sitten etukäteen ei tiedä, et mikä ois sellasta mikä ei maistuis. No ehkä joku kebab vois tökkiä.

Yritän nyt vältellä makean syömistä ja juomista (viime raskaudessa hörpin paljon kaakaoo), ettei masuasukki sokerin takia kasvaisi liian isoksi, eikä ne lisäkilot itsellekään tarpeen ole. Yhtään edellistä isompi ei mahtuis alakautta syntymään :ashamed:. Vaikkei mun verensokereissa oo mitään häikkää ollu, niin lapset on ollu isoja. En oo tosin kyl siinä sokerirasitusjutskassakaan koskaan ollu, ku ei ne laita, jos lähtöpaino on pieni, vaik tulis raskausaikana kuin paljon painoo... Mun painoindeksi on ollu joku 19 tai 20 raskauksien alussa, niin sit kuulemma ei haittaa, vaik tulis painoa enemmänkin, mut kun ne vauvatkin kasvaa sit yli-isoiksi :D Tuntuu, et mulla toi ruoansulatus kans muuttuu ihan täysin raskausaikana, saman verran ja samalla tavalla kun syö ku normistikin ja paino nousee ihan hulluna... (no ei onneksi vielä oo noussu, koitan syödä nyt tosi terveellisesti.

Huh, mikä vuodattus ;)

Elli ja "Terho" 6+6
 
Bianca :'( :hug: Voimia.

Ja osalla taisi olla hyviäkin kuulumisia, mm Mainin onnea! :flower: Oli teitä muitakin mutta nyt en nikkejänne muista edelliseltä sivulta :) Onnea tasapuolisesti!

ON: Aamusella vuoti hieman taasen, ihan siteeseen asti. Minä niin kurjana soitin ihanalle työkaverilleni etten haluaisi tulla töihin. OIkeasti koko aamu meni itkiessä. En saanut kunnolla sanoja suustani. SITTEN: Soitin neuvolaan ja hieman yliselittelin vointiani ja vuodon määrää ja pääsin ultraan! Juuri tulin kotiin. Mahanpäältä kuvattiin ja kaksi ihanaista sykkeineen siellä oli :heart: :heart: Sykkeistä ei ollut ihan täysin satavarma, mutta liikettä kummassakin oli. Kiitän iki-ihanaa neuvolatätiä joka ymmärsi huoleni ja ehti ultrata vaikka joutuikin olemaan vartin ylitöissä :) Tämä siis sama täti jolla kaksoset itselläänkin.

Olo on helpottunut

Vuoto jatkuu edelleen hieman ja sen lähde ei ole vielä tiedossa.

Meme ja pikkutirrit 8+6
 
Kaikille suru uutisen kohdanneille.. :hug: Nyt ei enää tälläisia, itkuhan tässä tulee.. :'(
Bianca :'( :hug:

---

mainin :) :heart: :hug:

meme-- :) :heart: :hug:

neamma tsempitys :hug: muuta en oikee osaa sanoa..

Paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista.. :heart:

ON: vatsaa turvottaa iltaisin.. ruoka ei oikee maistu,etova olo pitkin päivää.. mieliteko: kylmä keltainen jaffa!! :D
Esikoisen odotusaikana ei ollu huonoa oloa, ei naama kukkinu, toisin kun nyt. Silloin vaan väsytti 24/7. Selkä on jumissa, välillä tuntuu et toinen jalka puutuu ihan kokonaan.. :/

 
huih ku tekstiä oli taas tullut paljon,

mie en kyl millään meinaa muistaa mihin mulla pitäis kommentoida. :D melkoinen lahopää tätä nykyä!! :D

Mulla tänään ollut hieman parempi olo, ei oo tarvinnut yökkäilemässä asti käyä. HUH.:p
Eilein oli ikävä päivä maha koko päivän kipeänä ja turvoksissa oksentelusta ja muusta. :D

Sain tänään neuvolasta lähetteen, ku pitää käydä ottamassa uusi veri näyte tuota seulontaa varten, vissiin sen takia ku olikin odotettua vähemmän noita raskaus viikkoja. :)
Ens viikolla pitäis jossain välissä ehtiä käymään, maanantai olis kyl vapaa mut en tiiä tuskin on laboratorio normaalisti itsenäisyyspäivänä auki.. :D

sispi ja mölliäinen 9+6
 
meme-- ihana kun pääsit tutkituttamaan :heart:

Oloista, mulla vaan paha olo nostaa entisestään päätään :( Nyt muun ällötyksen lisäks on tullut huippaus, ja kun alkaa huippamaan, tulee kamala pistävä pääkipu, joka onneks helpottaa kun pääsee huilaamaan. Etenkin ylöspäin katsominen aiheuttaa hirveen huippauksen
onko muilla ollut ja mistä voisi johtua?

Itse epäilen matalaa verenpainetta, mutta pääsen sen mittauttamaan vasta 16. pv kun on eka neuvola...

Kristen 6+1

Mieliteoista ja niiden puutteesta... esikoisesta mulla oli kauheat mieleteot suolaseen ja rasvaseen ruokaan, nyt tuntuu että ajatuskin sellasesta alkaa etomaan :(
Tosin ei mulle nyt maistuis oikein mikään, mutta tuo nyt on huomattavin ero edelliseen...
 
Täällä heräillään henkiin... Pari päivää ollut helpompaa pahoinvoinnin suhteen. Ihanaa! Tuntuu, että pursuan elämäniloa vaikka edelleen väsyttää kovasti :) Mutta se, ettei koko ajan okseta, tekee todella paljon! Kävin äsken lenkillä ihanassa talvisäässä :heart:

Tilasin ensimmäiset äitiyshousut:

Yassin slim jeans - Deniminsininen - Housut - Mama-licious - Lastenvaatteita - tilaa online - LINUSLOTTA.COM

On kyllä niin ihania äitiysvaatteita nykyään, verrattuna vuoteen 2003/2004, jolloin olin viimeksi raskaana! Pitää yrittää hillitä ittensä, ettei ostele liikaa... Viimeksi sain tosin myytyä kaikki vaatteet helposti raskauden jälkeen.

Miehen mukanaolosta, meillä on kovasti mukana.. Ensimmäisessä raskaudessa oli jotenkin ihan pihalla, ei tajunnut oikein koko asiaa ennen kun vauva syntyi. Nyt höpöttää jo vauvasta, haluaa tulla joka ultraan mukaan (tuli kyllä viimeksikin), pitää hyvää huolta musta ja on kovin innoissaan :) Minäkin olen saanut ihania hierontoja :heart: Meillä mies haluaisi tällä kertaa tietää sukupuolen etukäteen, minä en välttämättä.

Mieliteoista: hedelmät, hapankorppu, ruisleipä, juusto, kylmä maito, ananas-appelsiinituoremehu, nuudelit ja wokatut vihannekset hapanimeläkastikkeella, keitot :D Kalsiumin tarve tulee ainakin täytettyä kun syön niin paljon juustoa ja juon maitoa! Mieliteot vaihtelee päivittäin, kuulostelen aina mitä tekee mieli. Mitään raskasta tai rasvaista ei tee mieli, ei myöskään herkkuja. Kaikki maistuu jotenkin suolaisemmalta kuin aikaisemmin.

Vatsa ei ole kuin hieman pömpöllä iltaisin, aamulla lähes normaali litteä itsensä. Turvotusta tulee joistain ruoista.. Omat farkut menee hyvin vielä :) Ilmeisesti kohdun kasvukipuja ollut viikon ajan, kiristelee alavatsaa ja vihloo, ihan uudenlaisia tuntemuksia.

Huomenna sit joululahjoja ostelemaan & illalla pikkujouluihin, toivotaan ettei pahoinvointi iske...

Pahoitteluni kaikille, joille on tullut ikäviä uutisia :hug: Ja onnea niille, joilta on ultrassa löytynyt se ihana pieni syke! Mulla 1,5 viikkoa niskapoimu-ultraan...

Mayinga 10+1
 
Mä en voi ajatellakkaan mitään rasvaista ruokaa, alkaa heti tekemään tosi pahaa. Kaikkein parhaiten menee riisi (sitruunan kanssa!), hedelmät ja jugurtit :) Makeaaki jonkun verran, mutta yks suklaapatukka on ihan tarpeeksi, ennen kun on sen levyn voinu hyvin syödä :whistle: Ai että muuten tomaatit tuoksuu nyt hyvälle! Kuten myös suolakurkut... oikee vesi herahtaa aina kaupassa kielellä ja pakko ostaa :D

Mulla on ollu koko päivän alamahassa semmonen menkkamainen kipu :/ Toivottavasti ei johdu siitä ku ollaan nyt monena päivänä peittoja heiluteltu aika ahkeraan tahtiin :saint: Joskus rv 4 alamahakivut oli jotaki ihan järkyttävää, mä makasin kaksin kerroin ja väänsin itkua ku sattu niin pahasti, aina kummasti öisin tuli se kipu ku oli muutaman tunnin nukkunu, tai sitten sänkypuuhien jälkeen, niinpä ne puuhat jäi sitten vähemmälle eikä mieli oo edes tehny. Paitsi sitten nyt vois vaikka koko ajan.. Onko muilla kans näin?

Tilaatteko muuten mitään vauva/lapsi aiheisia lehtiä? Tänne tipahti tänään eka vauva-lehti postilaatikosta :)

Niin ja tänään puhuttii josko ei tästä meidän kämpästä (60 neliöinen kaksio) muutettaiskaan kolmioon vaan ostettais/rakennettais omakotitalo ens kesänä/syksynä. Kaikki toki riippuu kuinka äkkiä tuo saa vakipaikan vai saako työpaikkaa sittenkään ollenkaan, mutta aika varma työpaikka onneksi on :) Ainut on vaan, että tänne on tosi hankala yrittää sopia vauvan kans, kun pohjaratkasu on ihan peestä ja vessa/pesuhuoneeseen on isketty suihkukaappi joka vie niin ison tilan ettei mahu pyykkikone tai edes vauvan amme sinne mitenkään :/ Mutta kyllä tässä pakko tilanteessa asuu vähän aikaa.
 
huh, oottepas te taas kirjotellut. En oo hetkeen kerenny lukaseen ja nyt oli jo monta sivua tätä kuuta :)

Huonoja uutisiakin taas tullut :hug: kaikille

Täällä ollaan edelleen tietämättömiä, pari testiä tein ja ne näyttää edelleen plussaa, neuvolasta en oo saanu ketään kiinni koko viikolla :rolleyes:
Ainakin vuoto on loppunut ja oireet on tallella; pahoinvointia, kylmyyttä, väsymystä ja super hyvä hajuaisti :)
kauheesti tekis mieli kertoo kaikille, vaikka päätettiin muuta. kirjottelin Joulukortteja ja olis niin hauska laittaa siihen myös salamatkustaja, mutta en kyl täs tilanteessa uskalla, kun en ees tiedä koska on ultra, neuvola on ens tiistaina.

Ainiin meidän vanhempi tyttö sanoi tässä yks päivä, että ei halua enään yhtään siskoa koska ne vaan ärsyttää...voi kun toinen ei tiedä mitä on tulossa.

keiju84 ja salamatkustaja 8+6
 
Tänään on kerrottu isovanhemmille mukavat uutiset ja onnitteluita on sadellut :) Osaspa tuo äiti odotellakin jo uutista.

Vauvalehdistä mulle tulee Kaksplus ja Vauva. Äiti on mulle tilannut tuon Vauvan kun saa halvemmalla kun on samassa konsernissa töissä niin siksi on nuo kaksi lehteä tullut tilattua. Ihan kivoja juttuja kummassakin.

Miehen mukanaolosta sen verran että on kyllä tässäkin raskaudessa ollut ihan täysillä mun mukana. Eilisessä ultrassa kyyneleet kihosi silmiin kun oli niin liikuttunut :heart: Pojan kanssa on ihan uskomaton, upea iskä!

Kristen : minulla oli viime raskaudessa tuota huimausta ja tuntuu nytkin taas tulevan. Mulla oli ainakin osittain alhaisen verenpaineen syytä. Puhuin tuosta neuvolassakin, mutta kuulemma normaalia on. Pari kertaa meni se huippaus niin pitkälle, että piti laittaa istuessa pää jalkojen väliin ettei mennyt taju. Päänsärkyä tuohon ei ole liittynyt.

Mulla on huomenna tiedossa pikkujoulut ja mulla on niin hyvä syy olla kuskina ettei kukaan varmasti osaa epäillä mitään ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille!

merimaaria + muru 7+5
 
bianca :hug:

rumpnisse Lisärautaa ei suositella ensimmäisellä kolmannekselle, koska se vaikuttaa sikiön hampaiden kehittymiseen. Siis vitamivalmisteissa voi olla rautaa, mutta ihan oikeaa rautalisää ei suositella. Meille ravitsemusterapeutti sanoi noin ravitsemusluennoilla. Ja olisiko hb raja ensimmäisellä kolmanneksella 120 ja myöhemmin 110, että todella matalia normaaliin arvoihin. Terveyskirjasto tuo 110 löytyi.

niisku-neiti olen hoitoalalla, mutta opiskelen vielä. Olen tehnyt keikkaa ja kesät vuodeosastolla, jossa pestään mummot ja vaarit yksinään vuoteeseen. Joten jo normaalistikin selkä tuikilla, niin voin vaan kun on sitten mahaa edessä.


keiju + nyytti 9+0
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja.

En kerkiä kommentoimaan kauheasti, on ihan sairaan kaamea olo!

Mulla on viimeks ollut näin kamala olotila kun mulla alkoi flunssa ja odotin ihan ensimmäistä ja se sitten meni kesken mutta ei tullut ulos.. nyt on jotenkin niin sama fiilis ja olotila, voi tää olla ihan vaaratontakin ja varmasti sitä onkin.

Mutta koko päivä sängyssä, noustessa tekee mieli oksentaa, nyt alko lihaset sattumaan ja kuumeinen olo : /

Seuraillaan....

Mielitekoja kuitenki oli tänään, passitin miehen hakemaan kiinalaista ja kaupasta pakastemarjoja ja jäätelöä ja nyt hän tekee mulle lettuja kun en itse pysy tolpillani:x

 
Ensinnäkin halaukset kaikille surussa olijoille :hug:

Onneksi oli iloisiakin uutisia! Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille, Anulla niitä ainakin oli ja memellä...ja...siitä on aika kauan kun viimeks tänne kirjotin ja äsken luin monta sivua tekstiä:)

Neamma: Sulla taitaa olla vähän sama tilanne kun mulla viikko sitten. Eli mä menin sinne varhaisultraan ja luulin, että viikkoja on 7+, nähtiin ruskuaispussi ja "jotain" joka vastasi viikkoja 6+3, mutta ei sykettä. Viikon piinailin ja sitten löytyi kun löytyikin se ihanainen syke <3, tosin viikot oli kutistunut tasan 6+0...eli mittajutut heittää noissa alkuraskauden ultrissa vielä aika paljon, kun voi olla huono kaiku jos on jossain kohdun perällä. Toivottavasti sinulla vastaavanlaisia ihania uutisia ensi viikolla selviäisi! Mutta tiedän tuon piinailun tunteen... :hug:

Mies on innoissaan raskaudesta, hieroo, antaa mun nukkua päivällä, tuo vilttiä ja keittää teetä. On se ihana. Mulla vaan hormonit heittää, mulla on jotenkin sellanen...vähän niinkun paha mieli. Ei tästä raskaudesta, tästä mä oon todella ilonen, mutta jotenkin just miehen innostuksesta ja musta tuntuu etten oo sille tarpeeks hyvä vaimo ja kotia pitäs hoitaa paremmin jne. Ehkä se on tää väsymys, mä kun en todellakaan ole mikään synkistelijä normaalisti. Ennemmin mua on kuvattu jopa"ärsyttävän positiiviseksi"... :) Ehkä tää tästä helpottaa.

Mä oon ollut tänään niiiiiin saamaton, ettei muistettu edes avata joulukalenterin luukkua tytön kanssa...no huomenna sitten kaksi :) Ja huomenna pääsen joulumessuille...!!! Tiedossa varmaa rahanmenoa :whistle:

Muuten oma olo ollut ihan ok, mitä nyt tosiaan väsyttää, ja viluttaa ja välillä etoo, tänään oli oksennus niiiiiiiiiiin lähellä, että melkeestään sain sen vaan vielä nielastua, mä inhoon oksentamista. Vaikka kukapa siitä tykkäis :LOL: Pitäis ehkä mennä nukkumaan jos tää mielikin tästä virkistyis...Meillä ei ole edes vielä yhtään joulukoristetta :(

kukkis ja tossukka 8+ (ehkä)
 
Mä varmaan lihoon tässä odotuksessa jotain 100kiloa!!:kieh:.Ihan järjetön nälkä kokoajan.Jos ei syö niin tulee Todella huono olo:x.Mun iltapala on ollut tässä parin tunnin sisään melkeen kokonainen valkosipulipatonki ja KOLME viilistä:p.Meki syötiin eilen iltapalaksi lettuja:)

Pitäis varmaan nukkumaan lähteä,toivottavasti en kuole nälkään yöllä:D.nyt on joku hormooni myrsky menossa ja kaikki ärsyttää.Mun Olo on yhtä täysi kun olisin jo yli puolen välin!.Ja mun mahaakaan ei kohta peitellä kun on niin turvonnut tai jtn:D.Tänään jo joku nainen tuijotti mun mahaa "sillä" ilmeellä.

ja kaupassa toinen nainen kysyi että "Onko noi kaikki lapset sun?".Teki mieli sanoa että eikun mä tykkään raahata kavereidenkin lapsia kauppareissulla,lasten kanssa kun se on paljon helpompaa:headwall:

Niin ja mun on koko päivän tehnyt mieli hampparia,enkä saa niin sitten piti vielä tulla Abcn mainos jostain uusista ihanista hamppareista:D

Elli mitä sulla on ollut isot vauvat?.Meillä on ihan suvussa "tapana" tehdä isoja vauvoja ;)
Enkä tosiaan oleta että tämäkään olisi kovin pieni.Ja kyllä sitä ruokaa pitää mättää ihan huolella että sillä saisi kasvatettua vauvan jätiksi:D

Anteeksi avautuminen en nyt tähän hätään voinut muuallekkaan purkaa:ashamed:

Vointeja kovasti kaikille,en nyt osaa oikeen muuta sanoa.Hengessä ollaan mukana vaikka ei nyt kovin järkeviä lohdutuksia tule:hug:
 
Kiitos kaikille haleista ja tsempityksistä :) mut ei täs toivoa ole, ovulaation ajan tiedän ja jos olis myöhemmin hedelmöittynyt, olisin saanu tavan kotitestiin (ei edes sellanen herkempi) hailakan haamun Jo n./ vajaa viikko hedelmöityksestä. Eikä se ole mahdollista. Eli keskiviikkona menen sairaalaan, en tiedä mitä siel sit tehdään, alotetaanko tyhjennys samantien sit siellä vai miten... Siis sikälimikäli ei nyt tule itsestään ennen sitä ulos.

On tässä joulunodotus fiilikset kyllä aika hyvin latistuneet, 8kk ehdittiin tätä tehdä tosissaan ja sit kun tärppää niin ei kuitenkaan tule vauvaa. :( vaan eipä sille itse mitään voi, ei auta kun "hoitaa homma pois alta" ja uutta tuulta purjeisiin!

Mutta vilpittömästi toivotan teille kaikille hyvää joulun odotusta ja ennenkaikkea Onnellista odotusaikaa! :heart:

Bianca
 
Korkkampa minäkin tämän pinon, kaikki tulee kyllä aina luettua, mutta pää on aina niin tyhjä ettei pahemmin löydy fiksua kommentoitavaa.

Halauksia taas kaikille joilla ei ole ollut onni matkassa.

Päänsärystä, mulla alkaa usein iltaisin särkemään päätä niin että vetää olon ihan veteläksi. Samaan aikaan tulee usein myös tuo kuvotus ja ohi menee sitten nukkumatin tapaamisella... Huimausta ei ainakaan vielä ole ollut.

Mielihaluista Vaihtelevat kyllä ihan laidasta laitaan, välillä tekee mieli päärynöitä ja välillä extra tulisia tacoja ja välillä jotain ihan muuta, ja kaikki muu saattaakin oksettaa just silloin : /
Ja määrät joita kerralla pystyn syömään on tosi pieniä, normaalisti kun olen aika suuren ruokahalun omaava.

Ja turvotusta ja väsymystä edelleen, ja samalla hirveän huono omatunto kun kaikki on hyrskynmyrskyn ja joulukin näyttää vielä olevan vasta matkalla meille:headwall:
mutta kun ei jaksa töiden jälkeen, ei vaan pysty eikä kykene.

Nostelemisestatöissä oli ollut puhetta, joudun omassa työssäni nostelemaan paljon kaikkea raskasta, ja samaa työtä olen tehnyt edellisissäkin raskauksissa. Ja ehkä paras mittari, omasta mielestäni,on se itsensä kuunteleminen. Jos jokin tuntuu huonolta, se todennäköisesti on sitä. Mutta vielä ei ainakaan täällä ole joutunut tahtia hellittämään.
Joulun jälkeen pitäisi sitten töissäkin kertoa, joudun meinaan jättämään osan töistäni muiden tehtäväksi. :whistle: Eivät varmasti hypi onnesta....

Mies on täällä mukana aivan täysillä. Ja alunperin meillä vauva puuhiin ollaankin lähdetty hänen suuresta toiveestaan.

Mutta nyt pitänee lähteä töihin vielä hetkeksi, sitten olisikin muutamat vapaat =)

Daffodil ja werneri 9+3
 
Biancalle kaikesta huolimatta hyvää joulun odotusta :heart: Ja hienolla asenteella olet liikkeellä, uutta tuulta purjeisiin vain :) Mahtavaa! Ei tästä elämästä mitään tulisikaan jos olisi pessimistisesti liikkeellä. :hug:


Mielihaluista, hmm... mulla ei ole tullut vielä mitään sen kummempia mielihaluja, mutta ehdotttomat ällörefleksin aiheuttajat on kahvi, liha ja kananmuna! Kaikki noi ällöttää ja oksetuttaa ajatuskin. Mies keitteli tuossa vapaapäivänsä kunniaksi aamukahvit lehteä lukien ja minä juoksin vessaan kakomaan. Se haju on aivan järkyttävä. :x :x Ennen raskautta join kahvia noin 3 kuppia päivässä. Liharuoat ei maistu , ei missään muodossa. Salaatit on IN :) Kirsikkatomaatit ja oikeen rutisevan raikas lehtisalaatti namsnams :p

Tälle aamua ei ole vuotoa näkyillyt, siks kai niin hyvällä mielellä :)

Rentouttavaa viikonloppua!


Meme ja tirriset 9+0 POKS =)
 
Mommymonsters Mulla ihan samat fiilikset ton syömisen kanssa :LOL: Joutuu vähintään tunnin välein syömään, että pysyy tolpillaan ja tolpillaan on pysyttävä, sill' tuo vajaa 2v ei vielä ymmärrä että "äiti nyt vähän huilaa" :D

Lehdistä Meille on tullut Vauva-lehti esikoisen odotuksesta alkaen. Olen pitänyt :) Kaksplus tuli jonkin aikaa, sillä se sisältää enemmän "isompien lasten juttuja", mutta aika ei valitettavasti riitä lukemaan kaikkea, joten pidättäydyin sitten tuossa vanhassa ja hyvässä vauvassa :)

Olot jatkuu ennallaan, huippaus ei ehkä ihan niin paha, kuin eilen illalla, mutta lähde nyt sitten uhkarohkeana yrittämään töihin. Kyllä se siellä kertoo jos taju meinaa lähteä, ettei ehkä kannata :D

Kristen + Tirpana 6+2
 
Viimeksi muokattu:
meme: Hyvä ettei vuotoa ole ollut, se on erittäin hyvä syy olla iloinen. =)

Surun kohdanneille paljon voimahaleja. :hug:

Meillä tilanne vähän erikoinen muiden silmissä, asun exäni kanssa, joka on kolmen lapseni isä, ja poikaystävä, eli tulevan lapsen isä, taas asuu kilsan päässä meistä. Ex muuttamassa pois heti kun saa asunnon, ja näillä näkymin on tulossa nyt joulukuun jälkeen. Hyvä juttu on että riitaisan eron alun jälkeen ollaan pystytty pysymään ystävinä, vaikka ei vauvasta tiedäkkään. Neuvolassa kehoittivat etten kertoisi, on sen verran arka asia.

Toivottavasti asiat sitten selviää ja rauha on maassa.
En ole raskaudesta kertonut kuin läheisille ystäville ja poikaystävä taas omilleen, muille kertomista siirretään, kun tilanne on vähän hankala. Eikä edes sukulaiset tiedä että edes seurustelen uuden kanssa, oon kyllä hyvän sopan saanut aikaiseksi.

Pahoinvointi jatkuu voimakkaana, kahvi on yksi suurista herkuista vaikka se oksettaakin, raaka liha ja kasvisten multahaju yököttää vaik mielellään syön, mutta tosi vähällä ruualla nyt mennään, oksetus niin suuri ja voimakas että helposti oon halaamassa pönttöä. Kaikki raikas, suolainen ja etikkainen on suuria suosikkeja, niitä voisin mutustella ihan huoletta. Sitruuna ja lime on myös miulla suosikkilistalla, tässä nytkin mutustelen, hampaat tykkää kyllä hyvää..

Poikaystävä on ihan kympillä mukana, sanoi että olisi iloinen jos kaksoset paukahtaisi, mie en nyt niin iloinen heti osais olla. :LOL: Pitää huolta ja hellii, on onnellinen vauvasta.
Haluaa ainakin viisi vauvaa minun kanssa, katsotaan nyt eka tää yksi vauva ja suunnitellaan sitten joskus niitä muita jos ollenkaan jaksan tätä rääkkiä enää uudestaan..

meemee ja toivo 9+5
 
Viimeksi muokattu:
Bianca, voimia sulle. Toivottavasti pääset pian takaisin plussanneisiin.

OIREISTA:
* Mua ei himota oikeestaan mikään ruoka. Mutta mielelläni syön klementiinejä ja omenamehua. Kaikki ruoka tuntuu aika vastenmieliseltä ja saa aikaan puistatuksia... :x Karkki ei uppoa ollenkaan, taidan joutua lahjoittaamaan suklaakalenterini miehelleni :( Välillä onneks tulee mielihalu johonkin ruokaan, että pysyy tolpillaan. Töissä mulla on laatikossa suolakeksipaketti, josta noin tunnin välein nappaan yhden, muuten olo tulee liian kamalaksi. Toivottavasti jouluna maistuu jo kaikki herkut.
* Pahoinvoinnin lisäksi on yleistä huippausta ja keinuntaa, kuin matkapahoinvointia.
* Väsymys on EHKÄ hiukan hellittänyt.
* Turvotusta keskikropassa, mutta koska olen aika läski muutenkin, ei sitä vielä ulkopuoliset huomaa
* rinnat ei oo turvonneet tai arat (edellisessä kkm-raskaudessa oli kovastikin näillä viikoilla, vaikka olikin jo mennyt kesken)

Anna+Urmas 7+1 (vielä 6 yötä ultraan...)
 
Hei taas! :wave:
Tänne tulee ihan hirveää tahtia tekstiä :D En pysy millään perässä, ja aina unohtaa kenelle piti kommentoida :whistle:

Kristen: Minulla on myös ollut tuota huippausta! :O Varsinkin silloin, jos istun pitkään, niin alkaa heittään ihan hirveästi päästä.. Jostain luin kylläkin, että se olisi täysin normaalia :)

Mä pystyin tänään ensimmäistä kertaa tän raskauden aikana nauttimaan aamu kahvini kokonaan loppuun asti :D
Ja ihan hirvee vilu vaivaa edelleenkin : / Tärisen ihan koko ajan.
Väsymyskin on tässä lähipäivinä alkanut vaivaamaan. Ei silti millään tohtisi ottaa päikkäreitä, kun oon niin huono nukkumaan, etten sitten varmastikaan saisi illalla unta.. |O
Lievästi ärsyttää!! :LOL:

Mihen mukaan oon kuulemma kamalan äksy myös :D Se sanoo mulle monesti aina päivän aikana, että "Rauhotu nyt saakeli! Sä oot koko ajan ihan kamalan kiukkunen!" Voi toista.. Mitä joutuu kestään :LOL:

Rinnat on aivan saakelin kipeet :O ..ja kovat! Eilen illalla nauroi miehelle, ku yritin löytää sopivaa nukkumis asentoa, että tuntuu kun nukkuis kellukkeiden päällä :LOL: Kaks kovaa palloo rinnan alla.. Ja nännit on aivan älyttömän herkät.. Suihkussakin tuntuu niin epämukavalta kun käsi hipasee.. : /

 
Viimeksi muokattu:
bianca :hug:

rumpnisse Lisärautaa ei suositella ensimmäisellä kolmannekselle, koska se vaikuttaa sikiön hampaiden kehittymiseen. Siis vitamivalmisteissa voi olla rautaa, mutta ihan oikeaa rautalisää ei suositella. Meille ravitsemusterapeutti sanoi noin ravitsemusluennoilla. Ja olisiko hb raja ensimmäisellä kolmanneksella 120 ja myöhemmin 110, että todella matalia normaaliin arvoihin. Terveyskirjasto tuo 110 löytyi.

niisku-neiti olen hoitoalalla, mutta opiskelen vielä. Olen tehnyt keikkaa ja kesät vuodeosastolla, jossa pestään mummot ja vaarit yksinään vuoteeseen. Joten jo normaalistikin selkä tuikilla, niin voin vaan kun on sitten mahaa edessä.


keiju + nyytti 9+0
Kiitos tuosta tiedosta! Mä muistelin, että olen kuullut myös, ettei lisärautaa kannata syödä alkuraskauskadessa, mutten tiennyt miksi.
Ja ne tosiaan aiheuttaa vielä lisää pahoinvointiakin, joten odottelen vaan... Hb on alhainen, mutta ei mua huippaa juuri ollenkaan eikä väsymystäkään ole ylitsepääsemättömän paljon.
 
Rumpnisse Hyvä, ja väsymys voi johtua ihan siitäkin, että kasvata pikkuista sisälläsi :) Itsekin odotan neuvolaan, että saan tietää hempparini. Koska esim. vuosi sitten luovutin verta, mun hb 168. Niin kiinnostaa tietää paljonko se nyt sitten raskausaikana laskee.

keiju + nyytti 9+1. Eka neuvola tiistaina.
 
Kirjotin tänne eilen piiiiitkän litanian ja se hävis jonnekkin bitti avaruuteen :mad:
Enkä enää edes muista mitä kirjotin.
No täällä ollaan edelleen ja tänään on ollut vatsakipuilua...
Mahtaako sitten kuulua asiaan vai olenko taas niin heikkohermo..
Tuntuu että 20pv on valovuosien päässä...kuluis aika vain pian ja nopeesti..

Nyt ei pysty kauempaa täs istuun,tosi huono olo päällänsä juuri nyt..

Nenna ja
 

Yhteistyössä