<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Minä olen tässä kanssa miettinyt tuosta kertomisesta. Oletteko jo kertoneet vanhemmillenne ja läheisille? Nyt on menossa 9+1. Olemme menossa joulun alla vanhempieni luokse ja jouluksi miehen vanhempien luokse. Silloin on vasta 10+jotain. Ei osaa yhtään päättää, kertoako. Kun niin haluaisi vielä tavallaan pitää tämän omana juttuna ja toisaalta haluaisi, että 12 viikon raja on ohitse. Toisaalta asumme 500-650 kilometrin päässä vanhemmistamme, joten ei tuu taas aikoihin käytyä, ja naamatusten olisi mukava kertoa kuin puhelimessa.

Jo on taas pulmat.=) Mutta on niin haikeeta "luopua" yhteisestä salaisuudesta.

Sitten vielä hieman omaa napaa:
Väsymys on luja, maha sairaan turvonnut ja oksettaa koko ajan.

Piti vielä kysyä sitä, että miten koette turvotuksen ja kehon muutokset? Minulla esiintyy välillä kiukkua, ärsytystä ja vaikeutta sulattaa tätä turpoamista. Sitten tulee itku ja paha mieli, kun on kuitenkin raskaana ja vauveli olisi tulossa, ja mä vaan märehdin sitä, että olenpa valaan kokoinen.
 
Täälä kolmannen odottaja ilmoittautuu mukaan. Viime viikon perjantaina käytiin ultrassa ja pikkuinen sielä köllötteli ja syke näkyi. La on näillä näkymin 30.7.
Poika synty 11.08.06 Rv 39+4(Kesto n.8h)
Tyttö synty 16.06.08 Rv 38+6 ( Kesto n.2h)
Eli odotettavissa että tämä syntyy Heinäkuussa.

Varovaisin mielin vielä mennään, viime raskaus meni kesken viime Heinäkuussa.(La oli Tammikuussa)Sikiö oli kuollu 7+3.
Onneksi pääsemme vielä ultraan joulun jälkeen,ei tarvitse odotella np-ultraan asti. Np on sitten tammikuun puolessa välissä.

Keiju ja Onni Rv 7+2
 
Ensiksi haluan kertoa, että olen maailman hermoheikoin ihminen!(Siskoni ohella).

Elikkäs eilen ostoksilla oloaikana oli TAAS tullut verta, tällä kertaa ihan punaistakin.
Jatkui kotona hyvin niukalla ruskealla vuodolla. Taas mieleen piirtyi viime keskenmeno hyvin
vahvasti. Toisaalta toivoakin oli, kun tässä raskaudessa vuotoa oli aiemminkin, ei kylläkään punaista.
Paniikissa jälleen menimme tänään lääkäriin ja tämä on kyllä niin suuri ihme!!:
Siellä nimittäin vaavi köllötteli ja liikkuikin jo hieman:heart: (lääkärillä oli aluksi vaikeuksia mitata tyyppiä ;) ) Kooltaan vastasi täysin viikkoja. Kohdussa näkyi pieni verenpurkauma, josta vuoto ilmeisesti johtuu, sitä
voi siis tulla vielä vähän vastaisuudessakin. Onneksi se on kuitenkin sijoittunut vauvan ja kohdunkaulankanavan väliin, joten ei vie vuotaessaan vaavia =) Eli jos vuotoa vielä tulee, yritän pysyä rauhallisena, heh! Mutta on tämä niin hermoja raastavaa, kun joka kerta, kun vähän rauhoitun ja alan luottaa niin tulee taas verta!! Eihän meidän lompakkokaan kestä tätä
jatkuvaa lääkärissä ramppaamista;) vaikka kyllä nämä uutiset taas joka sentin arvoisia ovatkin.
Onneksi pian alkaa sydänäänet kuulua neuvolankin laitteilla!
Tulipas purkaus! Ja vieläpä omanapainen. Yritän lueskella teidän juttuja, kunhan vähän rauhoitun! Ja yritän alkaa nyt oikeasti ottaa rennosti, kun kaikki kerran on niin kuin pitääkin:heart:

Hjannah& Nappula rv 8+6
 
hjannah: Tsempitykset! Varmasti säikäyttää tuommoinen joka kerta! Onneksi kaikki kuitenkin on hyvin :)

Tervetuloa Helinäkeiju :wave:

Mainin: Voi kyllä mä kertosin sinuna, mutta mä soitinkin lähimmille heti kun tein plussan :D Fb:ssa kerroin nyt kun kävin ultrassa ja kaikki näytti hyvin olevan, rv oli siis n 9... Toisaalta sielläkin suurin osa varmaan jo odotteli tätä uutista kun en ole vauvakuumettanikaan kummemmin salaillut :) Tuo lahja juttu on ihan hauska idea.

).( Mäkin liityin tänään oksentelijoihin. Yöks! :x Mä jo tuudittauduin ajatukseen, että tällä kertaa selviäisin ilman, mutta ei, pöntön halaamiseks se tänään meni.

Kukkis ja tossukka 9+6
 
Heippa taas.. :wave:

Huhhuh. Olipas neuvolakäynti :O
Olin laihtunu vähän päälle kilon, vaikka mä oon ahminu ihan hulluna ruokaa, ja oon mielestäni lihonu! :D Omituista..
Sitten palautin ne Alko kyselyt, ja terkka oli sitä mieltä, että tarvis päihdeklinikalla käydä :ashamed: Ilmeisesti vaan yks käynti.. kun juotiin aika reippaasta ennen raskautta, (noo mies juo vieläkin :kieh:) ja täytettiin ne laputkin ihan rehellisesti. Kiva kiva. Luulen kyllä, että joudun sanomaan ensi kerralla nauvolassa, että ei tuu mitään.. En mä tota miestä varmastikaan mihinkään päihdeklinikalle saa! :O Ei meillä kyllä mitään ongelmaakaan ole.. :) Mä oon ihan hyvin ollut juomatta, eikä oo edes tehny mieli. Miehen nyt ehkä sais siellä klinikalla tajuamaan sen, ettei se voi juoda ja rellestää samanlailla, kun ennen raskautta. Se ei oo kamalan reilua mulle, kun joudun istumaan yksin kotona ja odottelemaan miestä kotiin.. :ashamed: ja sit se saapuu yöllä ihan änkyrä kännissä.. Ei kiva. Noh. Mut saa nähdä millanen riita tästäkin aiheesta tulee, kun mies tulee koulusta kotio.

Sit saatiin semmonen lappu hammashuollosta.. :O Tarvis varata aika hampulekuriin terveysneuvontaan, ja sit johonkin hoidon tarpeen arviointiin. Ja mä EN halua mennä! Mulla on niin älytön hammaslääkäripelko, että mä aloin täriseen ja hikoileen siellä nauvolassa, kun terkkari kaivo ton lapun ja alko puhuun siitä. :ashamed: Mä en vaan uskalla. Mulla on hampaissa kyllä muutama reikä, ja ne tarvis paikata, mutta mua ei sinne saa ennen kun mulla on varaa maksaa nukutus. Mä en vaan yksinkertasesti pysty. :'( Nytkin alko ahdistaan ihan hirmusesti ku alko miettiin koko asiaa..
Miten teillä muilla? Ootteks te käyneet ensimmäisen lapsenne kohdalla tommosessa?

 
Täällä on niiiin onnellinen äiti! :wave: Ultrassa siis kävimme tänään ja todella perusteellisen tutkimuksen (yli 30 min ultrasi) jälkeen lääkäri totesi vauvan olevan kunnossa ja ehdottomasti elossa! Sydän löi hienosti! :heart::):heart: Voi että mikä tunne! Verenvuoto ilmeisesti johtui istukan reunan "vuotamisesta" tmv... Koko vastasi viikkoja 6+5- 6+6. Eli laskureiden mukaan olisi 7+5. Mutta vielä ei lähdetty muuttamaan laskettua aikaa, katsotaan sitten seuraavassa ultrassa. Voi kun kaikki nyt menisikin hyvin loppuun asti!
Neamma ja hyvinkin elossa oleva masukki 7+5 (tai 6+5) :heart:
 
Hei kaikille :wave:

Voisin myös liittyä heinäkuisten joukkoon. Esikoista odotamme, ikää itsellä on 28 vuotta ja laskettu aika alustavasti 29.7.2011 eli nyt menossa 7+3.

Aika oireeton on alkuraskaus ollut ja sekös huolettaa! Ei kuvota, ei okseta, ei ole mielitekoja. Alkuviikkoina oli vihlaisuja alavatsalla, mutta nyt nekin kadonneet. Ainoana oireena on oikeastaan iltasaikainen turvotus. Ensimmäinen neuvola on vasta kahden viikon päästä, joten sinne asti pitäisi sinnitellä miettien, onko kaikki hyvin. Pitäisi tietenkin iloita hyvästä voinnista niin kauan kuin sitä kestää, mutta ei vaan osaa, kun ei ole varma missä mennään.

Olen ollut pahassa flunssassa nyt viikon ajan ja toki sekin huolettaa, kuinka pikkuinen voi, kun äiti voi huonosti. Rajun yskän takia vatsalihakset ovat hellinä, mutta kai siellä kyydissä pysytään. Netistä lukemalla olen yrittänyt itseäni rauhoittaa, ettei flunssa sinänsä ole vaarallista alkiolle, kunhan kuume ei nouse korkeaksi. Silti sitä tulee helposti murehtineeksi. Kertokaapa kokeneemmat, pääseekö tästä murehtimisesta jossain vaiheessa eroon ja uskaltaako jossain vaiheessa luottaa asioiden sujuvan hyvin ? :D

Lähipiirille ei ole vielä tässä vaiheessa haluttu kertoa tulevasta perheenlisäyksestä, joten vertaistuki täältä tulee tarpeeseen :)

Lupus 7+3
 
Tervetuloa uusille :)

Kertomisesta Minä viime viikolla kerroin vanhemille ja hyville ystäville, jos jotain sattuu niin sattuu. Loppuun astihan se on sellaista jännäämistä, ja viime hetkelläkin voi käydä huonosti niin kuin ystävälleni. Ja Viime viikolla ultrassa näin , kun kaveri liikkui ja sydän sykki hyvin. Ainut pelko, että jos se kuihtunut alkio alkaa uudestaan kovasti vuotamaan ja ettei se tuo elävää sikiötä mukanaan. Lääkäri kyllä niin hyvin painotti, ettei niin pitäisi käydä, koska se elävä sikiö on sen kuihtuneen yläpuolella. Kaikkihan on kuitenkin mahdollista.

keiju + nyytti 10+4
 
"10. raskausviikon tietämillä odotus on edennyt helpottavaan vaiheeseen, jolloin sikiön kehityksen kannalta kriittisimmät vaiheet alkavat olla takana. Epämuodostumien syntyriski vähenee ja keskenmenot harvinaistuvat. " (Lähde: Kaksplus) Monelta sivustolta olen löytynyt tuon kymppiviikon, myös yhtenä keskenmenojen vähenemisviikkona sen viikon kaksitoista lisäksi.
 
Hyvää Lucianpäivää kaikille!

Nyt on nt-ultra käyty ja niskaturvotus oli normaali eli 1 mm! Huh, helpotusta=) Muuten tyyppi oli 4,2 cm pitkä ja syke 156. Kova vauhti oli päällä ja suutaan availi. Viikot muuttui taas 10+5 --> 11+1 ja laskettu aika 3.7. Verikokeen tulosta pitää tietty vielä odottaa, mutta kyllä iso kivi vierähti sydämeltä. Alkaa tuntua aina vaan todellisemmalta, että meistä tulee kohta pieni perhe!

Kertomisesta: Mies on ollut alusta asti niin innoissaan, että ollaan kerrottu kuta kuinkin kaikille. Perheelle ja ystäville. Facebookissa en aio asiaa kuuluttaa ennen kuin ihan loppuvaiheessa. Muutenkin se on mun profiili, eikä mun miehen tai meidän lapsen profiili.


Mustasukkaisuudesta:
Oon monena viikonloppuna sanonu oikeen miehelle, että mee nyt sinne baariin kun mieles tekee. Ite en jaksa valvoa kuitenkaan ja turha molempien on kärvistellä kotona. En oo mustasukkanen, jos aihetta ei anneta. Jos oikeesti jompi kumpi meistä pettäis, niin homma olis sit siinä.

Musta on ollu pelottavaa huomata, miten iso osa alkoholilla on ollu vapaa-aikana. En oikein osaa rentoutua tai juhlia ilman sitä. Ja nyt kun en juo ollenkaan, tuntuu et elämä on kuivaa. Ei jotenkin huvita suunnitella mitään juhlia tai vaikka reissuja jonkun kaverin luokse. Tää kuuluu varmaan osana äidiksi kasvamiseen, mut muutos tuntuu tällä hetkellä vähän liian rajulta. Eihän se baarielämä oo mistään kotosin, mut kuitenkin. En oikein osaa selittää:confused: Nyt elämän kohokohtia on hyvin nukkuminen ja elän ravintola-ateriasta toiseen.

Voimia kaikille tasapuolisesti!

Sinadrius + beibi 10+5 (11+1)
 
Iloisia ultrauutisia täältä! Kävin siis tänään niskapoimu-ultrassa, menkkojen mukaan viikkoja olisi ollut 11+3, mutta ultran mukaan niitä olikin 12+0 ja laskettu aika siirtyi 27.6.2011.

Kaikki oli oikein hyvin :heart: Pikkiriikkinen vauva siellä mylläsi ja venytteli. Jopa pikku varpaat näkyivät, en melkein kestänyt sitä :) Pää-perämitta 5,34 cm, niskaturvotusta 1,4 mm, kaikki muut mitat ja näkymät normaalit. Veriseulaan en mene.

Olin jo ihan unohtanut miten täydellinen ihmisenalku siellä kohdussa jo näillä viikoilla köllii, koko on vielä vaan kovin pieni. Sanattomaksi veti...

Ja nyt mietin, että pitäiskö mun siirtyä tuonne kesäkuisiin, kun laskettu aika hyppäsi noinkin paljon kesäkuun puolelle...

Neammalle onnea ihanista uutisista! On tämä ihmeellistä aikaa!

Ja emilienille vielä, kannattaa kyllä jollain keinolla mennä hoidattamaan ne hampaat. Hoitamattomat reiät voi aiheuttaa pahaa jälkeä, ja edessä voi olla esim. juurihoito jos reikä äityy tarpeeksi pahaksi. Se se vasta järkyttävää touhua onkin : / Oletko tiedustellut yksityiseltä puolelta, mitä heillä olisi tarjota hammaslääkäripelkoiselle?
 
Bad day...
Aamulla neuvolatäti soitti että hänen isäns on niin huonossa kunnossa että voitasko siirtää aika tiistaille.Ja minä kilttinä tietysti joojoo vaikka takaraivossa iski muistokummitukset vuoden 2004 kohtukuolemasta,jolloin myös kilttinä suostuin siirtään aikaani ja kun uusi aika tuli,olikin vauva jo menehtynyt.
No nyt sit siis odotan kahta kauheemmin maanantain ultraa ja kyllä,pelkään ihan vietävästi ja itseasias mulle on nyt tullu tunne että kaikki ei olekkaan hyvin möykyllä :'(
Ja koska mä olen tälläne hormoonistressipöllö mä laitoin sit "siipalle" viestin etten mä jaksa enää odottaa hänen päätöstään meidän jatkosta kun olen jo 6kk odottanut että mitä hän minust tahtoo ja sanoin että vuosi kun vaihtuu niin mun elämäs kääntyy uusi puhdas sivu ja kaikki vanha jää taakse.
Ja koska hän ei halua olla läsnä tässä raskaudessa,ei hän ole myöskään infonnut tytärtään (13v) että siis odotan ja mun piti olla sit joulu heidän kans (tai he olisivat täälä ku en raaski heit antaa olla yksin ku heil ei ole rahalisesti minkään valtakunnan mahdollisuuksia minkäänlaista joulua viettää,hiton kanaemo olen!!) ja sit tytär siis näkis mun mahan ja alkais kyseleen tai osais laskee yhteen 1+1 kun ollaan paljon yhdessä aikaa viettety ja kun tää toto nyt ei siis halua tätä vauvaa ja voi hitto ku mä oon aivan sekasin!!!! Nyt se laitto mulle viestii takas ku kysyin siltä et mitä jos tyttö kyselee nii et ei kai se odota mun valehtelevan niin se perkele vastas et ei ku sanotaan sille et siel on jeesus lapsi!!!
Voi kiesus että mulla keittää,niinku sen koko elämä olis yhtä suurta vitsiä!!!!!!:mad:

Mun tekis sittenkin niiiiiiiiin mieli pakata muksut ja koirat autoo ja lähtee sin porukoille vaikka tolla toisella koiralla onki toi juoksu...voi hiton hitto...

Sori tää (.) :(
 
Hjannah ja Neamma onnee ihanista ultrakuulumisista :heart: :) Nyt voi olla levollisin mielin!
Sinadrius hienoa että vaava voi hyvin :) ja kaikki mallillaan!
emilien Tsemppiä että saat miehen mukaan sinne päihdeklinikalle ilman tappelua. Mulla pelotti täyttää sitä kyselylappua mutta eipä siitä sanottavaa tullut. Kerran kuussa tuli juotua ennen plussaa...
Hammaslääkäripelko on ollut mulla aina. Ihan ala-asteelta lähtien. Multa on kerran porattu ja korjattu yksi reikä ja sen jälkeen oon harjannu hampaita ihan riivatun lailla! :O Käynyt oon tarkastuksessa viimeksi kaks vuotta sitten :D Mutta siis ei me mitään tuollasta lappua saatu :O

Täällä vaivaa aivan kaamee ja armoton pahoinvointi. Luulin siltä säästyväni mutta ehheeih sentään! Täällä se nyt on jos joku haluaa :x Tälle päivää IHAN kaiken olen oksentanut ja nyt alkaa heikottamaan tämä istuminen joten pakko lopetella...

meme ja tirrisetpienoiset 10+2
 
Neammalle iso halaus! Ihanaa että kaikki onkin ihan mallillaan!

Toisesta neuvolasta kotiuduttu. Painoa olikin jo vähän tullut, liekö paikallaan ololla ja turvotuksella omat osuutensa tuohon : / Pieni sydänkin kuultiin, tosin vaan pikaisesti muutamaan otteeseen. Pikkukaveri kun aina karkaili pois alta=) Nyt voikin hieman rauhallisemmin mielin jäädä odottamaan ensi viikon maanantaita ja ultraa.

Miesten menoista, meidän isäntä ei pahemmin mene, mutten pahaksi pistä vaikka meneekin. Ja aivan yhtälailla minä saan halutessani mennä, muttei kyllä pahemmin voisi kiinnostaa... Kutsutaan mieluummin ihmisiä meille kyläilemään ja istumaan iltaa, kun että jaksettaisiin kotoa poistua. Oikeita laiskimuksia!

Muille kertomisesta. Muutama ystävä ja toinen pomo tietävät. Töissä oli pakko, koska en aio ottaa työssäni tietoisia riskejä viikon 12 jälkeen.
Lisäksi Anoppi oli arvannut, koska itsenäisyyspäivän illallisella olin ainoa jonka lasissa ei viiniä ollut ja muiden poistuessa sauhulle istuin minä edelleenkin paikallani. Olisi siis ilmeisesti pitänyt ottaa se tilkka lasiin ja pyöritellä sitä siinä ilta :p

Vointeja kaikille!

Daffodil ja Werneri 10+5
 
Minä olen tässä kanssa miettinyt tuosta kertomisesta. Oletteko jo kertoneet vanhemmillenne ja läheisille? Nyt on menossa 9+1. Olemme menossa joulun alla vanhempieni luokse ja jouluksi miehen vanhempien luokse. Silloin on vasta 10+jotain. Ei osaa yhtään päättää, kertoako. Kun niin haluaisi vielä tavallaan pitää tämän omana juttuna ja toisaalta haluaisi, että 12 viikon raja on ohitse. Toisaalta asumme 500-650 kilometrin päässä vanhemmistamme, joten ei tuu taas aikoihin käytyä, ja naamatusten olisi mukava kertoa kuin puhelimessa.
Jo on taas pulmat.=) Mutta on niin haikeeta "luopua" yhteisestä salaisuudesta.
Millä ihan sama tilanne, nähdään vanhempia livenä jouluna ja varmaan seuraavan kerran vasta helmikuussa ja haluan kertoa kasvotusten! Jouluna mennään 10+ ja olihan varhaisultrani tulos rauhoittava, joten sen puolesta melkein uskallan kertoa. Tuo salaisuudesta luopuminen on surullista, varsinkin kun vanhemmat "omivat" asiaa varmaan paljon enemmän kuin kaverit, pelkään etteivät enää muuta osaakaan puhua (ovat odottaneet lastenlasta varmaan jo >5v.). Aiomme vannotuttaa heillä, että eteenpäin asiaa ei saa kertoa ilman meidän lupaa (eli varmaan vasta kun np+labratulokset tulleet) ja reilusti 12+ viikkoa.

Onnea Neamma ihanista ultratuloksista!!! :flower::heart:

Anna&Urmas 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! :heart:

Mun jännitys jatkuu edelleen. Oon tässä nyt 2 viikkoa vuotanut säännöllisen epäsäännöllisesti. Kättärille eivät ottaneet ultraan mutta onneksi oma terkkari varasi mulle ajan huomiseksi. Pelottaa niin paljon mutta loppuupahan tää epätietoisuus. Raskaustesti näytti vielä plussaa, viiva tuli reippaasti ennen kontrolliviivaa mutta eihän se mitään todista.

Menoista ja alkoholista.
Mä olen ollut tosi kova menemään aina. Vähän on ahdistanut nyt kuukauden ajan tää kotona möllöttäminen. Yhdet pikkujoulut oli kaveriporukalla ja ihan hauskaa oli ilman alkoakin. Oon vissiin ehtiny mammautua jo. Välillä on silti pakko päästä vähän ihmisten ilmoille tuulettumaan että pysyy pää kasassa. ;) Olen vaan asennoitunut nyt siihen että nyt ei alkoa vähään aikaan. Jos tekis mieli huikkaa niin ajattelen lämmällä vauvaa.
Mua ei muitten ja oman miehen juominen haittaa. Mutta jos meinaa ihan änkyrät vetää niin sitten jään mielummin kotiin. ;)

Tuittumutu ja murunen(?)
 
Onnea hyvistä ultra kuulumisista!:).:hug:.

Täällä ei taas ajatus kulje yhtään joten tuli ihan pikaisesti vaan kurkkimaan kuulumiset.

ruoka rajoituksia,ei oikestaan ole mitään mikä harmittaisi jättää pois.Tai syönkö edes mitään mitä ei saisi.välillä jotain juustoa mutta ei ole tehnyt mieli.
meikkaan välillä,ennen joka päivä nyt en enää jaksa.Silloin kun lähen käymään jossain.Ja hiuksia värjään ihan surutta:).Olis varmaan hieno blondi juurikasvu tässä mustassa tukassa jos jättäis 9kk värjäämättä:whistle:

alkoholista,nyt tosiaan huomaa kuinka iso osa alkoholilla on elämässä.Siis kuuluu jokaisiin illanistujaisiin,saunaan,rentoutumiseen..Ei meilläkään ongelmaa ole eikä tee pahaa olla ilman mutta tosiaan vaan huomaa kuinka se "kuuluu" joka paikkaan:).

Tääs tämmöinen pikainen viesti.lähettävä taas syömään,paha olo pahenee taas iltaa kohden:x

Nyt maistuu jukurtit,mehukeitot,jäätelö,salaatti ja semmoinen Knorr nuudelipussikeitto,semmoinen missä on litra lientä-pari nuudelia ja muutama kasvis:D.Mutta nam:)
Tietääkö ketään mikä kastike on ravintolan salaatti pöydässä kierremakaroonilla??.Tekis mieli lähteä johonkin ravintolaan syömään pelkää salaattia:p.Se on joku öljy tai jtn?!.

mutta vointeja kaikille Mm itu 9+3 (10+1).
 
Heippa vaan kaikille! :)

Liitympäs joukkoon muikeaan. Nyt kun viikot selvisivät ultrassa. Kävimme siis tänään ultrassa (nt) ja selvisi että ihanainen, elossa oleva vauvan alku siellä potkiskeli =) Omien laskujen mukaan viikkoja olisi nyt pitänyt olla 11+2, mutta selviskin että on aikas paljon vähemmän eli 9+6 joten menen uusinta ultraan 27.12 jolloin viikkoja tulisi olla 12+0. Mutta helpotus oli suuri että pikkuinen elossa siellä on ja voi hyvin ainakin näin päälle päin katsottuna :) !!

Meille tämä on toinen raskaus, entuudestaan meillä on kohta kolmevuotta täyttävä rakas Down-poika, olen 25vuotias ja synnytyssairaalana OYS.

Hieman olen kuin puulla päähän lyöty kun viikot näin hulahti taakse päin, mutta eiköhän se tästä :) Nyt saa alkaa pikkuhiljaa iloitsemaan suuresta asiasta!
Hyviä vointeja kaikille tasapuolisesti :heart:


Lisään vielä että LA ois 8.7 :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uusille! :) :flower:

Onnea hjanna, neamma, sinadrius ja mayinga hyvistä ultrakuulumisista!! :) :heart: :hug:

Paljon jaksamisia nenna77 :hug:

Paljon voimahalauksia pahoinvoinnista kärsiville...:hug:

Joku kyseli hammashoidosta: ekaa odottaessa olin juuri käynyt ja nyt tokaa odottaessa niin nvlan täti sano et kannattaa mennä ku viimeks käyny -08. Mut mitää lappusia en ole kyllä täytelly.. Ja inhoon nii hammaslääkärille menoa.. :eek: ja aivan varmsti löytää reikiä ja pitää porata.. yök...

alkoholi ja menot: en pahemmin itse juo, ennen raskautumista join jopa 1tlk siideriä! :D ei vaan maistu.. Mies juo välillä, en estele menoja mut saa kyl itse tulla kotii, en lähde hakemaan. Ja tosi nätisti mies tuleekin kotiin, ei edes meitä herätä. :)

ruokarajoitukset: eipä oikeastaa, en syö graavikalaa muutenkaa niin.. ja muuten syön kaikkea, maalaisjärkeä käyttäen.. :D

meikkaaminen: en meikkaa pahemmin ollenkaa, pari kertaa vuodessa korkeintaa.. :D

kertomisesta muille: ei olla vielä. Yks hyvä ystävä tietää miehen lisäks.

ON: yököttää...turvottaa.. väsyttää.. siinäpä olot.. töissä pitäisi jaksaa olla päivät ja illalla sit viihdyttää tyttöä..Hänellä menossa tahtoo tahtoo-vaihe..
Neuvolassa kävin viime viikolla, kaik ok. Np-ultraan pitäisi varata aika rv11+ ja ennen sitä käydä kiikuttamassa pissanäyte ja verinäyte labraan, oisko ollu aikasintaa rv9+. Niin ja sokerirasitukseen käypi tieni rv15+.
Selkä on jumissa, iskiashermoa epäili nvlan täti.. :/

Vointeja kaikille.. :)
TB ja pikkuinen muru 8+3(nvlan mukaan)
 

Yhteistyössä