<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Huomenta!
Mä en oo taas kerinny/jaksanu/pystyny pahemmin koneella istuun. Oon kyllä lukenu juttuja mutta en oo vaan yksinkertasesti jaksanu istuu tähän kirjottelee.

Olot on ihan ok,mitä nyt tää pahoinvointi on kyl aika rankkaa.
Aamupäivisin ja iltapäivisin se tulee aika kovana ja nyt ei enää auta vaikka kuinka söis jotain tai jois jotain mikä ennen siihen autto :(
ON vaan kestettävä.

Olen mä sentään saanu jotain tääl kotona aikaseksikin.
On muutama lahjus ostettu ja paketoitu ja jopa muutamat jouluvalotkin sain laitettuu.

Alkujaan mun piti lähtee sinne porukoille jouluksi mutta toisella koiralla alko sit juoksu eli kotona ollaan. On niin hankalaa matkustaa koiran kanssa jolla on juokus vaikka sillä suojat onkin. saatikka sit siellä perillä kun pitää vahtii tuota yli apaattista koiraa joka häpee itteensä juoksusuojan kanssa :D
Niin että mä olen nyt sit joulun himassa ja meen porukoille varmaan vasta uuden vuoden tienoilla kun tiedän et noi juoksut loppuu.

Mä en nyt muista yhtään mihin kaikkeen mun piti kommentoida joten en tän enempää napaile :D

jaksuja mammat!

Nenna ja
 
jadal
mulla kyllä maha sai perjantaisissa pikkujouluissa katseita, vaikka koitin vetää sitä sisään, ja pistin löysät vaatteen päälle.

Hah, mies joutuu luopumaan toistaiseksi lemppari saunajuomastaan karpalolonkerosta :D Eilen illalla mies istui sohvalla tölli sitä kädessä, ja kun haistoin sen hajun, tuli niin huono olo, ettei mitään rajaa :x siinä tyhjeni vatsakin tehokkaasti.


Ollaan kohta menossa katsomaan uutta asuntoa, toivottavasti tällä kertaa tärppää!
 
Hei mammat. En ole pitkään aikaan kerennyt käymään täällä lukemassa saati edes kirjoittelemassa. Vikkoja olisi tänään kasassa 10+6. Paha olo loppui sitten tähän viikkoon ja tää on ihan hassu ajatus mutta tavallaan kaipaa sitä sillä se on ollut konkreettinen oire että olen raskaana. Onhan tuo mahakin kasvanut ja sit hirveen vaikea enää pitää piilossa, muta kauhea tunneet kaikki ei ole hyvin kun tuo huono olokin loppui. Mies nauroi kun sanoin ajatukseni hänelle et pkohan se joskus on loppuu.Milloin teille muila huono olo on loppunut???

nt olisi ensiviikon pe ja jännittää kovasti. Mieskin lupas lähteä mukaan. No onneksi nuo pikkujoulut on nyt ohitse, ei kiyl enää jaksaisi enää. Eilen piti työkavereiden kanssa istua karaokebaarissa ja mukavaa oli seurata työkavereita pienessä hiprakassa.

Tuolla aikaisemma oli keskustelua liikkeiden tuntemisesra, minullakin tuntunut joitakin hentoa liikettä mahassa mutta taitaa olla vain ilmakuplia mahassa :) Toivottavasti pikkuinen on pysynyt mukana:) Nyt jouluostoksilla hiljalleen valmistatumaan.
 
emilien, onko sulla nyt jo toinen neuvola? Sain itte vasta tammikuun ekalle viikolle toisen käynnin. Olin kylläkin ensimmäistä kertaa neuvolassa vasta rv 9+6, koska sinä?
Kerro sitten mitä ultrassa oli kun olet käynyt :) Itse menen torstaina, ja jännittää jo kovasti... Tuntuu että tämä viikko matelee super hitaasti! Pahoinvointi on vähentynyt jo niin paljon eikä muita oireita juurikaan ole, niin siksi sitä taas pelkää että onko siellä ketään matkassa vai ei. Toivottavasti on!!!:heart:


merlina
, ymmärrän, miehet osaavat olla kännissä ääliöitä. Toivottavasti saatte asiat selvitettyä.

Hyvää sunnuntaita kaikille!:flower:

mydream rv 11+1
 
Huomenta!

Täällä juteltu miesten menemisistä. Meillä saa mies mennä,en halua estellä kavereiden tapaamisia. Eikä se nyt joka viikonloppu juoksentele ulkona, sit voisin ääneen kyllä ihmetellä asiaa.

Mä oon kyllä päässy tosi helpolla tämän alkuvaiheen jos minun oireeni jäi etovaan oloon viikoilla 7 ja 8. Toki tuo ruokailun määrä nolostuttaa,kun näyttää uppoovan tähän likkaan mikä tahansa. En kehtaa mennä seuraavan neuvolaan (vaa´alle)ja sekin joulun jälkeen :ashamed: . No huomenna huomenna näkee vilkutteleeko ruudulta meille kukaan takas,khikhihi mä en saa varmasti nukutuks ens yönä...Mies on odottanut kovasti tuota huomista,koska raskaus konkretisoituisi myös hänelle ja hän pääsee keksimään kaverille nimen =) . Nyt hän on reippaana aina viikon vaihtuessa lukenut illalla seuraavan viikon muutokset isäkirjasesta :) on se ihana!!!

Nyt siivoamaan ja ruoan laittoo...sit hakemaan ukko satamasta. Vointeja mammat!

zannuli & ? 11+3
 
Huomenta

Miesten menoista Meillä mies käy TOSI harvoin missään. Edellisen kerran kun on yksin mennyt niin varmaan viime joulun alla jossain pikkujouluissa. Nyt kun on "yksityisyrittäjä" ei varmaan järjestä itelleen pikkujouluja :D Ja ihan omasta tahdostaan, eli en ole kieltänyt menemästä. Tosin ihan kiva se kyllä on, niin ei tarvi "huolehtia" löytääkö se hönö edes yöks kotiin...

Mä täällä vaan odottelen ekaa neuvolaa, joka siis on ens viikon torstaina. Olot jatkuu, ja hirveesti ei mitään voi tehdä, enenn kun vatsa alkaa kovillakin kivuilla muistuttamaan itsestään. Eli lepoa lepoa vaan :(
 
Huomenta.


Kristen meilläkin on neuvola ens viikon torstaina... onneksi heti klo 9.00 :)

Mä olen nyt ihan hölmistynyt kun huonoa oloa on mutta ei samalla tavalla kuin viimeviikolla... hmmm.... on vaan etovaa oloa ei niin että oksentaisin vaan sillanen "krapulainen" olo..

Taas hermoilen varmasti ihan turhaan... prkl!

No väsymys ei ole lähteny mihinkään! Vedin kevyet 12h yöunet ja vasta 2 tuntia ollut hereillä ja tekis mieli oikasta tohon sohvalle "päikkäreille" :LOL:

Miesten menoista
meillä mies saa mennä ihan mihin ikinä tykkää koska ei tähänkään päivään mennessä ole yhtäkään reissua väliin jättänyt vaikka olen kauniisti pyytänyt. Mustasukkainen olen, ja mies saa siitä kuulla aika usein... :ashamed: Yritän kyllä kovasti olla välittämättä... mutta ei se niin helppoa ole...

Himoista. KYLLÄ ihan sairaita, rahkaa monta litraa voisin syödä... ja viimeks dippailin sipsejä vadelmarahkaan... kandee kokeilla... ihanaa... ;) Limppareita ja sipsejä ja ässä karkkeja huhheijaa ku mä söisin pelkästään niitä :) Ja yks on lohi... savustettu lohi... mä syön sen vaikka yhdellä kertaa jos sattuu kaapissa olemaan...

Sitte on tuo glögi juoma... kun kaverini odottaa myös ja hänelle neuvolasta oltiin sanottu ettei inkivääriä saa enää raskaana olevat käyttää kun on jotakin haitallista sikiölle.. emt... kun mä sain käsityksen ettei sitä inkivääri juurta kannata enää raastaa ja syödä ?!?!?? Eihän se nyt glögiä voi tarkoittaa kun siinä se on luontaisena aromina...
 
Heeeips! :)

MyDream: Joo.. Nyt on toinen neuvola :) Ensimmäinen tais olla kahdeksannella viikkoo.. mä yritinki sillon siirtää sitä myöhemmäks, mutta ne halus mut väkisin sinne sillon, että ne saa varattua mulle kaikki verikokeet ja ton 12 viikon ultran oikeelle ajalle :)
Ja joo! Ehdottomasti kertoilen sitten :) Toivottavasti siellä nyt kaikki on hyvin.. :) ja tsemppiä sinne päin!



Jänskättää tiistai ihan hulluna :D
 
Viimeksi muokattu:
Heippa! Täällä vietetään rauhallista sunnuntaita. Esikoinen on mummilassa ja mies töissä. Olen siis kaksin kotosalla kuopuksen kanssa. :heart: Nukuttiin kymmeneen. :whistle: Ihanaa! Sitten syötiin ruoka vasta yhden maissa, nyt tyttö katselee muumeja ja mä tulin koneelle. Kohta kai mennään päiväunille. :LOL: Tekee hyvää vaan olla ja levätä. Kerrankin vapaa sunnuntai. Kuitenkin pitkä työviikko taas takana ja uusi edessä. Huomenna on sitten se kauan odotettu ja pelätty ultra! :attn:
Voi että kun olen hermona! Niin pelkään että siellä kerrotaan vauvan kuolleen. :'( Onneksi on tuo aina iloinen ja positiivinen tyttöseni seurana. Hän niin suukottelee mahaa ja juttelee vaaville. Kauhea pettymys hänelle myös jos pikkuista ei tulekaan. Kunpa sais tulla huomenna kertomaan iloisia uutisia!
Piti jotain kommentoidakin, mutta ajatukset pyörii huomisessa enkä muista mitä piti kirjoittaa! :ashamed:
Pitäkää peukkuja!
Neamma ja masukki 7+4 (toivottavasti!)
 
Täällä ollaan niin hiljasta miestä että.. Ja tuokin on saanu mennä miten huvittaa, eipä mene enää.

Mullakin tuo pahaolo on tällä viikolla hävinny, toisaalta mukavaa, toisaalta se tosiaan oli semmonen varma raskauden merkki :D Onneks viikon päästä on neuvola niin pääsee kuuntelemaan sydänääniä.

Kuinka tarkasti te noudatatte erilaisia suosituksia? Esim. ruoka-aineet ja nyt on ollu puhetta myös kosmetiikan vaarallisuudesta ym.. Mullahan on ihan hirveän vaarallinen työ kun 7 tuntia päivässä räpellän kosmetiikkaa ja kuitteja (eikös niistäkin ollu jotain ihan vasta :eek:).

Eilen vähän levisi tää vauvauutinen, ku oltiin kaverin 30-vuotis juhlilla niin alkopa siellä kovasti ihmettelee ku en suostunu ottaa alkoholia ja sittenhän sieltä tuli "etkö ookki raskaana, oonki ihmetelly ku nyt oot muka monesti ollu kuskina" Tää tosin oli toinen kerta ku kävin raskaana missään illanvietossa :eek:

Merlina ja muru 10+3
 
Nyt ottaa päähän ja kovaa!
Kirjoitin TOOOSI pitkän tarinan ja se hävis jonnekin bittitaivaaseen!!!! :headwall:

Enkä nyt enää kerkee kirjoittaa kaikkea uudelleen.

Pikaisesti vaan että mukana ollaan edelleen.
Eka neuvola oli viime viikolla.
Puolitoista viikkoa sitten piti mennä päivystykseen kipujen vuoksi, mutta ultrassa näkyi syke hienosti.
Silti keskenmenon pelko pitää mua tiukasti otteessaan!

NP-ultra onkin sopivasti 31.12.10 iltapäivällä. :)
Paha olo vaivaa 24/7. Olen hankkinut pahoinvoiontirannekkeet ja ne hieman helpottaa, mutta kyllä tänäänkin on päivä mennyt maatessa... :ashamed:

viivi ja vagner ja pikkuinen 9+0 ( 9+2 neuvolan mukaan)
 
No nyt ne on luettu =) Lapsetkin sängyssä joten jos oikein ajan kanssa tänne kerkeis jotain kirjoittamaan.

Päivä töihin nyt sitten viime viikolla palailin takaisin, viikkoa aikaisemmin kuin oli tarkoitus mutta eihän tuo pahaksi ollut. Menee vaan hetki tässä totutellessa, että miten tätä arkea pyörittää kun aikaa ei ole samalla tavalla kun aikaisemmin.

Synnytys kertomuksia on ollut kiva lueskella, joten taidan nyt sitten omanikin tänne laittaa;

Esikoisen synnytys käynnistyi rv 40+1, yöllä alkoi hennot supistukset joita tuli 2-4 tunnissa. Aamulla kävin neuvolassa jossa kerroin supistuksista, mutta neuvolatäti ei uskonut että kaveri viellä syntyis koska ei ollut viellä laskeutunut. antoi sitten ajan viellä seuraavalle viikolle. Iltapäivästä supistukset voimistui ja illasta lähdettiin sairaalaan. Olin 4 cm auki, joten odotushuoneeseen laittoivat yöksi, siellä kipupiikin voimin sain nukuttua hetken. aamulla siirryttiin saliin jossa ilokaasun voimin päästiin eteenpäin. Puolen päivän aikaan puhkaistiin kalvot ja sen jälkeen laitettiin epiduraali, josta ei paljon enää apua ollut kun ponnistusvaihe alkoi melkein samantien. 13.25 oli tyttö ulkona, 3300 g ja 49 cm. Epätarkka selostus koska väsymyksen takia olin aika sumussa koko loppu synnytyksen eikä kauheesti muistikuvia ole. Väliliha leikkattiin, useita tikkejä ja sisäpuoleltakin jotain kursittiin kasaan.

Kakkonen: rv 41+1 kello 15.00 vessa käynnin yhteydessä irtos limatulppa ja karmet supistukset alkoivat siitä oikein rytinällä. Laitoin siinä sitten ruokaa ja supistelin. iltaan asti jaksoin kotona, kasin maissa lähdettiin sairaalaan. Ysiltä oltiin perillä, 4 cm auki. Pyysin peräruiskeen ja tämän jälkeen supistukset muuttuivat viellä hirveemmiksi. Kätilö oli alkuun epävarma laittaako meidät viellä odotushuoneeseen vai saliin, mutta kun näki minut suihku käynnin jälkeen tuumas että oot niin kipeen näköinen että suoraan saliin. Eli kympiltä saliin, yhdentoista maissa epiduraali, kahdeltatoista puhkastiin kalvot ja poika syntyi rv 41+2 kello 01.06. Painoa 4170 g ja 52 cm pitkä. Ei repeämiä eikä tikkejä, niin nätisti poika luisui pihalle. Tämä synnytys sujui ihanan ripeää vauhtia vaikka olinkin todella kipeä, paljon kipeämpi kuin tytön synnytyksessä.

Ruokarajoituksista: Graavilohta en aio syödä, enkä mitään muutakaan kylmäsavutuotteita, mutta kotimaisia juustoja kyllä syön ihan hyvällä omalla tunnolla. Pakastevihannekset kuumenna, sillä jopa joka kolmas pakastevihannespussi sisältää listeriaa, joka ei kuole pakkasessa. Varmistan ennemmin kuin kärsin. Muuten sillai rennoin mielin ja maalaisjärkeä käyttäen.

Miesten menoista: Meillä mies käy todella harvoin missäin, enkä kyllä ole mustasukkaista sorttia. ennemmin pelkään että jotain sattuu. Joutuu tappeluun tai joku hakkaa/ käy kimppuun, jäis auton alle tai jotain muuta mitä nyt humalaisille voi sattua. Tätä pelkään ja tressaan jos kotona sitä odottelen.

Mahan turvotus on vähentynyt, repäisykipuja/kasvukivut loppuneet joka vähän pelottaa että onko kaikki ok. Pahoinvointi vähenemään, viikolla tuskin huomas mutta töissä niin kiirettä ettei paljon kerennyt sitä miettimään ja huomaan että pahoinvointi vähenee kun liikkuu ja touhuaa. Nyt sitten tänään taas ollut huonoa oloa. Reilu viikko viellä np-ultraan ja todella toivon että siellä pikkuinen olisi!!

Nyt sohvalle huilimaan.

Muumi ja pikkuinen 11+4
 
tsemppiä neamma!!! Ilmohtele sit heti mitä sanottiin!!! Pitelen sulle peukkuja!:heart:

mä oon voinu kyl ihmeen hyvin, siihen verrattuna et olin noista kahdesta pojastani alkupahoinvoinnin takia tipas. Vesikään ei pysyny sisällä.:x Oon saanu apua luontaistuotekaupan "ihmevahasta" jota mälvätään käsis n. 5-10min 2-3 kertaa päivässä. Siinä on eteerisiä öljyjä jotka pitäs käsien ja hengityksen kautta auttaa pahoinvointiin. (myös matkapahoinvointiin) ja auttaa!!!
mulle voi päivittää et oon 30v. ja synnytyssairaala on k-hks

mie ja "tahvo" (6+4)
 
Huomenta!
Nää päivät menee ihan liian hitaasti, kun oikein mitään ei pysty tekemäänkään :(
Mulle tuli eilen ihan kauhea paniikki illalla, kun huomasin, että toinen rinta on pienempi kuin toinen, että jos se onkin lässähtänyt ja kohta lässähtää toinen perässä ja sehän ei voi tarkoittaa muuta kun että vauva on ollutta ja mennyttä :(
Sitten mä tajusin, että mun rinnat on aina olleet eriparia, enkä ole nyt tutkaillut turvotuksen jälkeen, että miten paljon niillä oikeesti on eroa :LOL:

Ja eikös se ole ihan normaalia, että kaikki oireet jossain vaiheessa häviävät tai ainakin lievenevät :confused:

neamma Toivottavasti kaikki on hyvin :) :heart:

Kristen + Tirpana 7+4
 
Viimeksi muokattu:
A-H
Huomenta!

Aamu alkoikin sitten mahtavilla auraoireilla, nyt kun nuo auraoireeksi tunnistan. Otin sit heti panadolin ja nyt näyttäs siltä, että migreenikohtaukselta vältyin.

Ruokarajoituksia ajattelin noudattaa. Itsesuolattua graavilohta voi kuulemma syödä, jos on tehty tuoreesta kalasta, neuvolasta kerrottiin :) En kyllä kykene edes ajattelemaan kalan pistämistä suuhuni, niin jää sekin syömättä. Ituja mietin, kun kaupan idussahan voi olla salmonellaa, mutta mitenhän kotona idätetyt, jos huolellisesti pesee ja vaikka kiehauttaa idätettävät pavut/siemenet?

Meikkaamatta olen muutenkin päivät, niin meikkausrajoitukset eivät muhun vaikuttaisi. Ne kerrat kun meikkiä käyttäisin, voin hyvin olla käyttämättkin. Viime raskaudessa kyllä käytin jonkin verran meikkiä ja värjäsin hiuksiakin muutamaan kertaan. Nyt olen lopettanut kokonaa hiusten värjäämisen, päätin sen kesällä ja leikkasin hiukset ihan lyhyeksi, niin ei ole juurikasvustakaan ongelmaa :D Onneks ne kasvaa nopeesti takas ja viime raskaudessa ainakin hiukset kasvoivat todella nopeasti.

Pahoinvointi on onneksi helpottanut, enää on vaan etovaa oloa ja ruokahaluttomuutta, mutta oksennella ei tarvitse. Kutinaa on edelleen, lähinnä reidet kutisevat eniten, mutta ahkera rasvaaminen auttaa onneksi :)

Viikon päästä tiistaina ois sit se odotettu 12+0 ja np-ultra :) Jos siellä on kaikki hyvin, niin vois alkaa miettiä hankintoja, kuten niitä kestovaippoja ja pieniä vaatteita. Ei varmaan niitä tuplia kuitenkaan osteta, kunkantoliinassa vauva menee kätevästi silloin, jos tuo neiti vielä kesällä haluaa rattaissa kököttää. Nyt kun on alkanut kävelemään enemmän, niin veikkaan, että ei varmasti rattaissa viihdy. No, ehdin muuttaa mieltä vielä moneen kertaan :D Rahaa ajattelin laittaa säästöön sellaisen 50-100e kuussa, niin on sitten keväämmällä rahaa ostaa kaikkea mitä tarvitsee ja tuleehan se äitiysavustuskin sitten.

Ihania pakkaspäiviä tiedossa ja vihdoin pääsee ulos, kun ei enää olla kipeänä :) Eilen kävin kuvaamassa talvista luontoa auringon laskiessa, aivan mahtavia kuvia sain!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! :flower:

A-H 10+6
 
Viimeksi muokattu:
Heippahei! :wave:

Täällä on kerrottu uutiset lähiperheelle. Vatsakin on jo aikamoinen ja yksi henkilö on suoraan kysynyt odotanko vauvaa. Eli ei tätä niin peitellä, vaikka en kuulutakkaan asiaa kaikille vielä... On jo vähän varmempi mieli raskaudesta kun käytiin siellä ultrassa, vaikka välillä tietysti pelottaa.

Mulla on edelleen kaamea pahoinvointi, nyt vissiin kolmatta viikkoa oksennan joka päivä. Yleensä kerran, joskus useammin. Pahoinvointi on kurjaa, mutta ei täysin sietämätöntä. Päikkärit oon tainnut nukkua melkein joka päivä plussasta lähtien, vaikka en ennen raskautta nukkunut ikinä!

Mulla on keskiviikkona eka neuvola, eli sitä odotellessa =)

Cappuccino ja papunen 8+5
 
Heippa :wave:
Täällä oli eilen vähän erilainen päivä.
pahoinvointia ei ollu ku vasta iltapäivällä,mutta tuli sitten niin voimakkaana että menin yöunille jo pienten kanssa klo 20.00 o_O
No,heräsin sit kumminkin jo kymmeneltä ku poika puhu unissaan :D enkä saanu unta.
Niinpä mä käskin sit tän nk. kumppanin tänne ja laitoin sen hakee mulle roska ruokaa :D
Sitte taas uni maitto.

Joulu olis ensi viikolla ja mä oon edelleen iha pihalla koko touhusta.
En vaan saa millään kii ajatuksesta,olispa kaikki jo ohi..

No,torstaina olis toinen neuvola ja kuulen anemiatestin tulokset.
Sitte ens viikon maanantaina oliskin sitten kauan kaivattu (ja pelätty) np-ultra heti aamulla :heart:
Onpahan jotain mitä odottaa..
Toivottavasti kaikki on hyvin koska sitte mulla ei ainakaan joulumieli nouse todellakaaan jos jotai huonoja uutisia tulee..huoh :(

Jaha,mutta nyt pienet haluu kattelle lastiksia videolta joten tuli taas vaan omaa napaa..

jaksuja mammat :heart:

Nenna ja

*kohta onkin taas poks viikko :) *
 
oli vaikeeta olla kertomatta äitille eilen, kun puhuttiin pitkään mun serkulle lauantaina syntyneestä vauvasta... Jouluna kerrotaan vanhemmille, pakko varmaan, jos paha olo jatkuu ja viinistäkin pitää ruokapöydässä kieltäytyä. Mahaa mulla ei ole vielä paljoakaan, on sen verran paljon pehmustetta omastakin takaa. Mutta kyllähän se tässä parissa viikossa ehtii tupsahtaa. Vielä ei ole keksitty miten kerrotaan. Otetaanko kaikille kopio ultrakuvasta ja annetaan viimeisenä joululahjana kirjekuoressa? Ideoita?

Kosmetiikkaa en vältä, koska vain hyvin mitätön määrä imeytyy verenkiertoon iholta, verrattuna esim. suun tai hengityksen kautta saataviin kemikaaleihin.

Ruuasta olen välttänyt ulkomaisia pehmeitä juustoja ja suomalaisistakin syön vain pastorisoituja. Graavista kalasta en muutenkaan tykkää. Muutamalla juhla-aterialla olen ottanut pienen lasillisen viiniä eli ei ihan nollalinjalla. Launataina seisovassa pöydässä päätin riskeerata ja söin mätileivän ja jälkkäriksi hiukan homejuustoja, vaikken tiennytkään niiden alkuperää. Olimpa tuhma!

Paha olo jatkuu, nyt olen oksentanut 18 perättäisenä päivänä...

Anna&Urmas 8+3
 

Yhteistyössä