<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Heipä hei!

Meillä jyllää täällä vatsatauti, saa nähdä kuinka käy lasten mummola reissun joka pitäisi olla viikonloppuna. Ehkä siihen parannutaan =)

Mitä sitä ensin kommentois, jos edes muistan enää mitään..

ElinaMarialle kuitenkin suuren suuri :hug:

Onnea kaikille ultrassa käyneille ja sukupuoli veikkauksen saaneille :heart: Itsellä tuohon vielä 5 yötä. Ei malttaisi odottaa! Tuntuu että sukupuolen selvittäminen on päällimmäisenä mielessä kun ei meinaa oikein saada asiaa konkreettiseksi ennekuin tietää sukupuolen :ashamed: Puolessa välissä kuitenkin mennään ja liikkeet tuntuu sekä näkyy jo päälle päin mutta hankala jotenkin ajatella tätä 'vain' vauvana, haluaisin ajatella tätä jo joko poika/tyttövauvana :D

Äitiyspakkausta ei oteta, laitetaan ne rahat tuplarattaisiin ja uskon saavani pakkauksen verran vaatteita kirpparilta hankittua ehkä halvemmallakin kuin mitä pakkauksen arvo olisi. Olen _aika_ kova kirppistelijä :D
Vielä hankintoja ei ole kamalasti tehty, sitä ultraa odotellessa.. :whistle:

Tv-lupaa meilläkään ei ole :ashamed: kun oikeasti todella vähän katsellaan telkkaria. Tai no telkkaria katsellaan, mutta aika pitkälti sitten leffoja dvd:iltä. Digiboksi pysyy kiinni oikeastaan ainakin 20h vuorokaudessa. Joka viikonloppu ärsyynnyn samasta aiheesta kun selailen tv-lehtiä: pelkkiä uusintoja viikoilta näyttäisi tulevan! 4 tai jopa 5 jaksoa peräkkäin juuri pari päivää sitten näytettyjä jaksoja!! :O Mutta eipä sillä, kyllä sieltä joskus jotain hyviäkin dokumentteja/elokuvia tulee joten en digiboksia poiskaan antaisi :D

Kalaa syödään liian vähän kotona, onneksi lapset saa sitä päiväkodissa/koulussa edes kerran viikossa. Meillä se on lähinnä kalapuikkojen muodossa, liekö niissä edes kuinka paljon itse kalaa.. Jos nyt tsemppais sen asian suhteen kun kuitenkin se meillä uppoaisi.

Vihloo&särkee kyllä vaan, aina välillä. Pelkään ,niiden viimeksi periksi antaneiden, kohdunkannakkeideni puolesta. Toivon todella että kestäisivät nyt tämän raskauden enkä joutuisi vuodelepoon&osastolle. Hiukan haastavaa tosin tuon pikku jäppisen (11kk) kanssa ottaa iisisti.. Lenkkeily vaunujen kanssa tai ilmankin saa kamalaa kiristävää ja repivää kipua aikaseksi kohdun ympärillä, niin ylhäällä kuin alhaallakin :(

Mutta sellaista tällä kertaa, pakko lähettää tämä nyt heti ennen kuin katoaa bittiavaruuteen!

Pikkarainen&Sisu 20!
 
Äitiyspakkaus otetaan, ja ens viikolla lähetän paperit. Laskeskelin että menee niin tipalle saako sitä uutta pakkausta vai ei, niin sama tilata heti se vanhempi ;) Sitäpaitsi tykkään tuosta kovastikkin, ihanat värit!

Tv-lupaa ei meilläkään ole, eikä kukaan tuu sisälle ellei ole soittanu, että on tulossa :) Tosin minä kyllä saatan käydä ovisilmästä kattomassa, mies ei tee sitäkää... Mutta eipä tosiaan oo näkyny koko tarkastajaa.

Takana ihan hirveä yö, alaselkää särki aivan älyttömästi. Ihan sama missä asennossa oli niin mikään ei ollu hyvä. Itkuki meinas jo päästä. Toivottavasti ens yönä sais nukuttua. Huomenna mulla onki kampaaja ja jalkahoito+ripsien ja kulmien värjäys, sitten alkaa armoton siivous ja leipomisrumba, mulla on huomenna synttärit! ja niitä vietellään sitten lauantaina suvun voimin :)

Merlina ja muru 20+6
 
huomenet!

äkkiä tuun ennen töihin lähtöä joriseen...
maanantaina oltiin rakenneultras,ja poika mahassa:) oikeestaan kiva,ku se on mun miehelle eka poika.mullahan on 2 poikaa edellisestä liitosta.ja 2 tyttöö nyt "nykysen" kans.kaikki oli ultras o.k.vauva potkii kovasti varsinki aamuisin ja illalla.näkyy selkeesti vatsan "läpi".vaivoja ei mulla oo mitään,ainoostaan alapäässä niinku painetta ja välillä vihlaisee.

oli pakko ultran jälkeen käydä shoppailees vaikka mitä poikavaatetta:)ja ihania löytyki.

nyt lähden töihin,ihanaa ens viikolla viikon hiihtoloma!!!!jeeeeee!!!!saa nukkua!!!!!:):)

Taiska&Toukka 22+2
 
äitiyspakkaus mulla haluttais ottaa se, vaikka esikoisesta onkin kaikki tallella ja toppapukuakin tuli käytettyä vaan jotain kerran. on se kuitenki niin ihana.. :) ja tuntuu et ei se 140e oo yhtään yhtä kiva, vaikka ei tosiaan liikaa rahaa ookkaan! muuten, mitä veikkaatte ehitäänkö saamaan 2011 pakkaus?? vai vieläkö tuo vanha? mulla la vasta 27.7..

himot mulla haluttaa kreippiä, appelsiinia, vihreitä omppuja.. :p ei ollu esikoisesta tällasta, sillon oli muffinssit ja suklaa :LOL:
kyllä mulle karkki nytkin maistuu, mutta oon saanu pidettyä ihan hyvin kurissa makeen syönnin.

huomenna onkin neuvola, tänään alkoi jo 19. viikko :)
painoa on varmaan tullu parisen kiloa lähtöpainosta, koti vaakaan ei voi tosin täytin luottaa ku se näyttää välillä mitä sattuu.

ihania kuvia teillä!!! :heart:

meillä rakenne ens kuun 17. ei malta oottaa :)

esikoisen kans menee aika niin hyvin et en välillä melkeen muista raskautta, ainakin aika menee nopeampaa ku esikon odotuksessa :)
vasta hokasin et meillehhän tulee vauva, ihanaa!! :LOL:

vaatteita en oo viel ostellu, tai no kahen housut kirppikseltä. vaatteita on kyl varsinkin jos tyttö tulee, ja jos poika niin kivempi ostella sit ku tosiaan tietää kumpi sieltä tulee..

eilen tein kirpparilta pitkästä aikaa löytöjä ittelle, mammahameen ja iihanan keltasen kesäisen laukun :) piristi kivasti! yleensä sieltä tule tehtyä löytyjä tuolle 10kk neitille.

meilläkin on muuten uus gracon kaukalo esikoisella oli vanhempi malli. kiva nyt kun on tuo uus. ei tuokaan ihan uusuus oo, yhella pienellä ollu sen puol vuotta käytössä :)

ja tuplista, me ollaan varmaan päädytty emman 'halppiksiin' jule twinwihin. ollaan muutamassa kaupassa käyty tuplia katteleen ja musta nuo on kätevimmät! kevyet, kapeat (niin kapeat ku tuplat voi olla.. ) ja muutenki ihan kivat :D
ja tosiaan ei oo hinnalla pilattu, 299 tuolla meän lastentarvikkeessa.
siihen pitää tietenki sit pehmeä kantokoppa ostaa, ja jalkapeitettä yms..

carenan double swingit luulin kuvien perusteella haluavani, mutta musta ne oli jotenki kömpelöt, en tiiä.. :kieh: ja kalliita vaihtoehtoja meillä ei sit oo ollukkaan..

marjutti ja pikkunen 18+0 POKSPOKS

masukuvia oon monet kerrat aikonu laittaa mut en ole saanu aikaseks, pittää tässä ennen puoltaväliä koittaa keretä! kyllähän tuon palleron jo vauvamasuksi tunnistaa :)
 
NiQ
Merlina oli pakko tulla kommentoimaan, vaikka yleensä vaan lueskelen ja taustailen: mullakin on huomenna kampaaja kaikkine hemmotteluinee sekä synttärit :D heh! Lisäksi huomisen kunniaksi menee puoliväli rikki :)

Omaan napaan ei oikeastaan mitään uutta. Vähä harmittaa kun liikkeitä en ole vieläkään oikein tuntenut, mutta kaipa nekin pian. Reilu viikko vielä rakenneultraan, jännittää!

NiQ & Pena 19+6
 
Hei vaan kaikille todella pitkästä aikaa.

Täällä on eletty sellaista hulina eloa viimeinen kuukausi, etten ole edes ehtinyt käydä lueskelemassa. Olen siis ihan pihalla kaikesta, mistä viimeisen kuukauden aikana on juteltu.

Me olemme asettuneet uuteen kotiimme, vaikka ei toki ihan kaikkea tarvittavaa ole saatu vielä hankittua ja osa tavaroista hakee edelleen lopullista paikkaansa. Voin kyllä sanoa, että on ollut melkoisen raskasta aina työpäivän jälkeen laitella kamoja paikoilleen...eikä pieni termiitti, joka on halunnut olla äidlle niin kovasti apuna, ole asiaa ainakaan helpottanut. Mutta onneksi muutto on nyt ohi ja on nyt yksi stressin aihe vähemmän.

Viimeinen viikko on mennyt aikalailla sairastellessa, kukin vuorollaan, eikä kyllä vieläkään helpotusta näy.

Rakenneultrassa käytiin viime keskiviikkona ja siellä oli kaikki vallan mainiosti. Peukkua kovasti vauveli imeskeli ja kuperkeikkaa heitti. Sukupuolta emme halunneet tietää, mutta vaikka mitään en nähnyt, silti minulle tuli siellä kovasti poikaolo, mistä sitten lie johtunut.

Pahoinvointikin on vihdoin loppunut. Nyt on saanut olla jo pari viikkoa ihan rauhassa ällötyksiltä ja yökkäyksiltä. Kyllähän tuota ihan tarpeeksi kauan kesti. Mutta nyt kun pahoinvointi on ohi, on tilalle astuneet jatkuvat harjoitussupparit. Osa on edellisen raskauden tavoin kipeitä.... saa nähdä miten tilanne etenee, mutta imuroinnin ja rappusten kiipeämisen jätän suosiolla jo väliin. Jospa pysyisivät nyt kuitenkin kurissa nuo supparit, että saisi jatkaa suht normaalia eloa vielä.

Yritän lueskella pinon läpi tässä ajan kanssa, jotta pääsisin jyvälle taas :)

Mukavaa pakkaspäivän jatkoa kaikille :)

Soleriini ja vauveli 21+4
 
Heissan kaikille,

Perustin facebookiin meille myös ryhmän joka on salainen, eli kukaan sinun kavereista ei näe, että olet moiseen ryhmään liittynyt eikä ryhmään pääse kuin kutsusta.
Tämä on toiminut erittäin hyvin toisen mamma ryhmän kanssa niin ajattelin kokeilla josko se toimisi myös nyt. Moni on saanut sieltä kautta uusia ystäviä kun on tullut puheeksi, missäpäin kukin asuu. Laittakaa mulle siis yksärinä viestiä jos haluatte liittyä ryhmään niin laitan teille kutsun.

Aurinkoa kaikille!
 
Moikka.

ElinaMarialle osanottoni suureen suruunne :hug:

Tiinulle ja muille kanssa odottajille iso KIITOS! Teidän vuoksenne jaksan päivästä toiseen tätä paskaa.

Syy näihin taukoihin palstailusta on se että en kykene tekemään oikeastaan mitään, en tiedä onko tämä nyt sitä masennusta josta nuorien äitien kerrotaan kärsivän, syy masentuneisuuteen johtuu kyllä ihan terveydenhuollosta. Tai sit mä olen vain liian voimaton, heikko ihminen tähän maailmaan.

Mulla ilmeni sama "leviämisongelma" mitä poikaa odotellessa. eli mun häpyluun liitoskohta on ammosen auollaan ja tekee helvetillistä tuskaa istua/kävellä/maata :/ eikä siihen auta muu kuin synnytys ja jumppa. Pientä apua saa myös erilaisista tukivöistä mutta meidän kunnan apuvälinelainaamo on auki 1 tunnin päivässä ja heillä ei ole tapana vastata puhelimeen. Turussa jossa asuin viime odotuksen aikoihin niin neuvolasta lähettivät ja sain heti apua, nykyisellä paikkakunnalla tarvitsee itse hoitaa asia. En mä valita mut olis kiva ku sais sen hemmetin tukivyön ni pystyis edes kävelemään hiukan.

Sit seuraavaan ongelmaan... joka johtuu edellisestä ongelmasta ni kun mua sattuu ja vauvat tai toinen ainakin mahtuu nyt painamaan kohdunsuuta ni kaikki asioiminen wc pelottaa et koska plompsahtaa jotain pyttyyn. Soitin tästä ongelmasta neuvolaan. Ja Neuvola voi kurjaa nyt täytyy vaan levätä. Okei mä lepäsin... ja lepäsin toisenki päivän ja nyt kun olen yrittäny jotain tehdä kipu palaa heti. Soitin äitiyspolille emme tee asialle mitään ennen kuin neuvolasi on katsonut sen tarpeelliseksi.

Neuvola;Joka käskee vaan levätä, välittämättä siitä että mun tarveis hakee lapset joka päivä hoidosta ja en pysty edes kävelemään, neuvolalääkäri jolla ei vieläkään riitä ymmärrys saikkarin kirjottamiseen koska olen työtön ni mähän voin maata kotona ja rampata työkkärissä, raskaus ei ole syy työkyvttömyyteen mutta sen takia mä olen työtön ja neuvolan kusipäiden takia masentunut niin että ei kukaan edes usko mun haluavan edes näitä vauvoja kun mä vaan itken jatkuvasti kuinka kurja mulla on olla, eihän raskaana saisi valittaa yhtään mistään heti katsotaan kieroon ja toitotetaan kuinka lapsettomat ihmiset olisivat onnellisia edes yhdestä. Entiedä pitäiskö mun nyt sit olla vaan kotona ja sulkeutua koko maailmalta. Ei kukaan mua kuitenkaan auta vaikka mulla olis mikä hätä. Tai vauvat ei liikkuis. Siitäkin soitin neuvolaan kun mulla oli ilmeisesti tosi paha influenssa makasin 5 päivää 39 asteen kuumeessa ja kaikki kuumelääkkeet oksensin ja sit vauvoilla ei ollut tarpeeksi energiaa liikkumiseen ni tottakai mä huolestuin. Soitin neuvolantädille ja kysyin et onko mahdollista päästä kuuntelee sydänääniä jotta saisin rauhan, neuvolantäti vastasi siihen et "vauvat on kärsineet nyt sun kovasta kuumeesta ja tuskin niitä kiinnostaa liikkua kun kropan lämpötila on niin korkea, eikä sun kuuluis edes vielä tuntea liikkeitä"

Mä en oikeasti enää tiedä menenkö ensviikolla sinne neuvolaan vai en... mua ei kiinnosta mennä sinne koska ei heitäkään kiinnosta mun tuntemukset tästä raskaudesta. He leikkivät vaan pissallaan ja kirjaavat höpö höpö juttuja koneelle, tuskin edes kuuntelee mitä mä sanon tai asioillani tarkoitan.

ANTEEKS!:'(

Onnea kaikille jotka ovat saaneet ihania ultrauutisia tulevista palleroista :heart:

Vaatteita en ole mitään ostanut ja vanhatkin vaatteet ovat vielä varastossa.

tv-lupa maksetaan vaikka ei siihen varaa olisi ollenkaan.

äitiyspakkaus kiehtoo suuresti, koska en ole vielä muista ottanut.

Kiitos vielä kauheasti kaikesta antamastanne tuesta, vaikka moni varmasti ihmettelee niin tässä tilassa kun kukaan ei tunnu välittävän ni on hyvä tietää että maailmassa on ihmisiä joilla on vielä sydän paikallaan :heart:

Niisku-rouva

 
:wave:
Se olis taas poks päivä :heart:

Mä meinaan kyllä ottaa äippäpakkauksen.
Tiedot kelaan menee ensi viikolla kun on neuvola ja saan sieltä tarvittavat liitteet.

Tv-lupa maksua en ole maksanu enkä maksa,iha periaatteen vuoksi.
Mulla on maksukortti josta jo maksan,ylen kanavia taas joka maksua kerää,katson niin aniharvoin.
Ei oo tullu ovelle koputuksia enkä kyl iha kaikkia sisälle ees päästä eikä kukaan tule ilmottamatta.

Tänään olin tuon neljävuotiaan kanssa lekurissa.
Näkö oikeessa silmässä tosi huono ja silmä karsastaa.
Lekuri teki lähetteen silmälääkärille ja sinne nyt aikaa odotamme.
Ylivilkkauteen lekuri ei puuttunut ollenkaan,koska poika pelkää mieslääkäreitä ja istui ku tatti mun sylis joten oli "rauhallinen"...
Sanoi että puututaan siihen sitten ensi vuonna jos siltä vielä vaikuttaa...
Noh,ei auta,mulla ei oikee voimat riitä alkaa änkkäämään että tunnen kyllä lapseni..
Samalla sain tolle nuorimmalle 2v ajan ja se on just päivää ennenku me lähetään porukoille viettään pikkusen synttäreitä,saa senki sitte alta siitä pois.

Täällä on ollu aika menoa nyt kun kaikki lapset on koolla.Menoa,mutta ihanaa :) :heart:

Nyt täytyy poistua taas ja lähtee maitokauppaan. Eihän sitä menekkään tällä porukalla kuin 5l päivässä :D
Jaksuja mammat!
Ja niisku,me ollaan täällä ihan toisiamme varten :heart:

Nenna ja
 
Moi!

Niisku-Rouva: On kieltämättä aika nuiveeta suhtautumista neuvolasta sun oloihin :( Jaksamista sulle kaikkien vaivojen ja huolien kanssa:heart:

Äitiyspakkaus meillä on päätetty nyt ottaa. Enkä mä aio sitä viivytellä, vaan laitan paperit menemään heti ku voi laittaa eli kuukauden päästä :)

Tv-lupa meillä maksetaan. Mä oon niin rehellinen luonne, että en osais olla maksamatta :confused:


Neuvolassa kävin tänään.
verenpaine 109/76
hemoglobiini 104 (nyt alko lisäraudan syönti :))
painoa +259g/vko, yhteensä nyt 2,7 kg eka neuvolakäynnin jälkeen lisää
pissa oli puhdas
vauvan syke ensin hurjat 180, mitä lie jumppaa siellä veti, sit rauhottu sinne 160 tienoille :)

Ens viikolla ois sitten rakenneultra. Otin oikein töistä vapaapäivän sitä varten :) Hiihtolomaviikon perjantai :)

Kalansyönnistä. Oon yrittäny nyt enempi tehdä kalaruokia. Liian vähän meillä kalaa syödään. Mä syön töissä kouluruokaa, eli siellä sitten tulee kalaakin kyllä :)

Nyt mä meen herkutteleen kahvilla ja suklaamunkilla :D

Elli ja Terho 18+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
No nyt kyllä pomppas! Tosi tylsää suhtautumista tuolla neuvolassa Niisku-rouva! Eivät varmasti ole sielä kuulleetkaan ehkäisevästä neuvolatyöstä!! Ihan kiukuttaa tollanen! Just tollaisessa tilanteessa sitä kaipais vähän ymmärrystä ja tukea osakseen! Ja kyllä mun mielestä raskausaikana on ihan oikeus voida pahoin toiset voi fyysisesti ja toiset henkisesti, ei se kaikille ole ihan ruusuillatanssimista! Mäkin kirosin koko alkuraskauden ihan ylimpään helvettiin, vaikka kuinka tätä lasta ollaan toivottu! Oli vaan se alku niin raskasta aikaa kun koko ajan pelkäs sitä keskenmenoa ja sitä että vauvalle tapahtuis jotain!

Kalan syönnistä
Syödään ihan liian vähän koska mies ei siitä pidä! Mä kyllä napsin kalaöljykapseleita joka päivä, koska luen paljon lääkäri ja hoitotyölehtiä työni puolesta ja niissä on hirveesti ollut juttua kalaöljyn hyödyllisistä vaikutuksista sikiöön ja lapseen!

Äitiyspakkaus halutaan, ihan sama kumman vuoden!

Onko kellään kokemusta ABC Desing halpislastenvaunuista? Haluaisin niin kovin kolmipyöräiset teutoniat, mutta meillä ei kyllä taida olla varaa niihin... Muuten kuulin joltain että jalustallinen turvakaukalo on paljon painavampi ja kömpelömpi kuin vöillä kiinnitettävä.. Onko jollain kokemuksia? Ja onko vöillä kiinnitettävä todella niin hankala?
Ensikertalaisena en haluaisi hirveesti mokailla näiden ostosten kanssa joten kertokaapa ihmeessä vinkkejä!

Tiinu ja nappula 18+1
 
täällä on ottanut raskaus harppauksen eteenpäin tällä viikolla:
- su-ma välisestä yöstä ollut tuntemuksia mahassa melkein koko ajan (potkuja, kuplintaa, supistelua, vihlontaa)
- eilisestä asti on ollut tosi vaikea istua, istuinluita kolottaa (sain tänään kokeiluun tsapainotyynyn työtuoliin - katsotaan toimisiko paremmin kuin tyyny)
- tänään alkoi helisemään kaulassani bola (kullanvärinen sydän)
- tänään aloin pitkästä aikaa kaivella nuotteja esiin ja soittaa pianoa & laulaa! ristiäislaulujakin jo mietin...
Että tällaista, pitää koittaa rauhotella tahtia, ettei tule pitkä loppuodotus :D

ä-pakkaus taidetaan ottaa, mutta yritän vitkutella niin, että saan 2011 pakkauksen (toivottavasti se on kivempi kuin 2010)

Kalaa syön liian vähän, yhteensä työpaikalla+kotona n. 2-3 kertaa kuussa. Kalaöljykapseleita olen syönyt (kuten myös raskausmultivitaa ja kalkkia) "yrityksestä" asti, joten luulen saavani kohtuullisesti ravintoaineita. Noissa kapseleissa haittana vaan kamalanmakuiset röyhtäykset, joita jatkuu ainakin 6h. Täytyy yrittää ajottaa ottaminen iltaan, jos ei niin unissa kalanmaku haittaisi.

Anna+Urmas 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Tiinu85 meillä on turvavöillä kiinnitettävä kaukalo, eikä mun mielestä ole todellakaan vaikea! Siihen ei mene kuin 30s. kun se on tukevasti kiinnitetty. Olishan se kiva jos olis telakka, että saisi vaan laskea sen kaukalon siihen, mutta enpä näe niin kovatöiseksi laittaa niitä vöitä aina. Kun telakalliset istuimet ovat ainakin uutena aika kalliita..
Eikä aina tarvitse sitä kaukaloa sieltä irroittaakkaan, itse olen ottanut pelkän vauvan vain syliin.

Saabas ja "tyyne" 20+5
 
Tiinu85 mä ehdottomasti suosittelen jalustallista turvakaukaloa. Se kaukalo itsessään on monissa malleissa kai ihan sama oli jalustaa tai ei, joten ei ole sen painavampi tai kömpelömpi. Ja jos autossa on lyhyet vyöt on sen autoon laittaminen tosi hankalaa. Pari kertaa tota meidän kaukaloo laitettiin appiukon autoon ilman jalustaa ja kahdestaankin oli melkoista pujottelua, saati sit jos ois ollu yksin. Eli suosittelen ehdottomasti jalustaa! Meillä on turvavöillä kiinitettävä jalusta ja hyvin toimii.

Myös noiden Teutonian kolmipyöräisten puolesta liputan ihan kympillä. Käytössä olleet 1,5 vuotta ja en mihinkään vaihtaisi! On todella näppärät ja kätevät esim. kaupungilla ja kaupoissa/ostoskeskuksissa, mutta kulkee tosi hyvin myös lenkillä esim. hiekkateillä. Kevyet työntää ja pienessä lähikaupassakin helppo käänellä ja ohjailla.
 
Iltaa!
Niisku-Rouva: Voi että kun on kurjaa kohtelua neuvolassa! Meidän neuvolassa ihan sama juttu, vaikka mulla on ollut vuotoja ym, niin ei oteta yhtään tosissaan, yksin saa pelätä vauvan puolesta. ja sulla vielä kaksoisraskaus!!! Tottakai niiden pitäisi ottaa sun pelot todesta eikä vähätellä. Voi, koita nyt jotenkin jaksella. :hug: Voiskos joku auttaa noissa lasten kuskauksissa? Vaikka joku muu äiti, jolla on lapsi samassa hoitopaikassa? Varmaan joku haluaisi auttaa kun selität tilanteen.
Neamma ja masumurunen 18 POKS POKS! :heart:
 
Kiitos Kukkis ja muut. Kyllä nämä liikkeitä taitaa sitten olla, pakko
kai se on alkaa uskomaan! Ja tulee nimenomaan kun istun johonkin pidemmäksi aikaa
eli rauhoitun. Ja tänään oli kyllä hetken sellainen meno, että jos se ilmaa oli niin
mun täytyis kyllä leijua ilmassa;) Eli kyllä se taitaa Nappula olla:heart:

Mies lupas mulle tuon bolan lahjaksi...Taitaa täytyä muistuttaa, kun siltä tuppaa vähän
unohtumaan moiset asiat ;)

Äitiyspakkaus mekin otetaan. Mitään hankintoja me ei vieläkään olla tehty, mutta onhan tässä
vielä puolet jäljellä :)

Kyllä suututtaa puolestasi Niisku-Rouva tuo neuvolan asenne!

Synttärisankareille onnittelut!:flower:

Hjannah & Nappula 19+1
 
Ihan pikaseen piti tulla Niisku-Rouvalle kommentoimaan:
Tosi inhottavasti suhtautuvat kyllä neuvolassa varsinkin kun itse ongelma on tiedossa. Ei maksais kyllä paljoa vaivaa kuunnella ja tutkia hetken. Ja luulisin että saikkua on jaettu turhemmissakin tapauksissa...
Ja sitten vielä lapsettomuuden kanssa useita vuosia painineena: Saat olla ihan niin maassa, kettuuntunu, vihanen ja tympääntyny kuin vain haluat. Se on ihan sama onko lapseton vai ei, mutta jos käy kipeää ja pelottaa niin ei luulis kenenkään tanssia ja laulua odottavan.
Jaksamisia nyt oikein kovasti! Se ettet haluais koko ajan kärvistellä ja raskausaika on vaikeaa, ei tarkoita sitä ettetkö haluaisi lapsia...
 
Niisku-rouva: Onpas tosiaan nuivaa suhtautumista :( Yritä lähipiiristä nyt kerätä sitä käytännön apua mahdollisimman paljon, sulla on siihen ihan hyvä syy! Periaatteessa ymmärrän tuon ettei näillä viikoilla vielä kauhean mielellään ota kuuntelemaan sydänääniä liikkeiden perusteella, koska ei oikeastaan voida kuitenkaan mitään tehdä ja tosiaan kun nuo liikkeet vielä näillä viikoilla voi välillä tuntua hyvinkin ja vauvan kääntyessä eivät tunnukaan yhtään. Sääli silti noin kurjasti ilmaista asia... Ja pitäishän sitä nyt noihin muihin juttuihin jo puuttuakin! Edes laittaa sit se lähete sinne äitipolille. :hug:

Kaukalosta
: Meillä on gracon telakallinen versio. Musta oli huomattavasti helpompi sen telakan kanssa, vaikka kyllä sen hyvin sai (yksinkin) laitettua vöilläkin. On siis pieni arkea helpottava tekijä tuo telakka. Vyöt tosiaan meinas joissain autoissa olla vähän nipin napin ylttävät ja sit oli vaikea laittaa niillä. Ai niin, ja oli se liikuteltava kaukalo sillai kätevä kun ne meni sit niihin matkarattaisiin niin esikoisen kanssa aika paljon tuli käytyä kaupungilla kun nukku niin hyvin aina niissä vaunuissa, eli siinä oli kätevä, mutta sehän olis kyllä mennyt noihin vaunuihin ilman autotelakkaakin:)

Mua on alkanut vähän kurjasti supisteleen. Ei nyt älyttömän usein, mutta kuitenkin useita kertoja päivässä. Ne tuntuu selässä, en nyt voi varsinaisesti sanoa niitä kipeiksi, mutta jos oon makuullani niin kyllä mun asentoa pitää siks aikaa vaihtaa...Toivottavasti ei nyt vielä alkais tän kipeemmin tuntumaankaan.

Ja ah, mä kävin tänään kampaajalla leikkuuttamassa uuden mallin tukkaan! Ihanan virkistävää, vaikka periaatteessa ei edes paljon muuttunut. Mulla oli sellasen "tavispitkätukka" ilman sen kummempia leikkausmalleja. No nyt sitten leikkas kerroksittain ja kevensi päältä niin että kohoaa nätisti ja "etuhiukset" sulautuu nyt kivasti noihin takahiuksiin. Vähän mietin, että kerrostiko liikaa tuolta latvasta, kun pyysinkin heti alkuun että ei sit mitään hiirenhäntää. Rajoilla mennään sen suhteen, mutta eiköhän tähän taas totu :) Ja kasvaapahan nämä aina uudestaan ja uudestaan.

Kukkis ja pieni 19+4
 
Viimeksi muokattu:
känkkäränkkä
Kaukaloista suosittelen kanssa gracon telakallista mallia, on niin nopea kiinnittää ja ainakin tulee oikein laitettua!

Tv-lupaa ei makseta ihan periaatteesta, semmosta soopaa ja uusintaa tulee tuutin täydeltä, että ei sitä meillä juuri muut katso kuin lapset.

Äitiyspakkaus otetaan, olen ottanut jokaisesta, haluan säästää jokaiselle lapselle sen makuupussin mahdollisia lapsenlapsia varten ;)

Kalaa syödään ihan liian harvoin :ashamed:

Niisku-rouvan neuvola kohtelu on kyllä järkkyä, mun neuvolatäti oli ihan hirveä esikoista odottaessa ja se jos mikä tekee stressin, kun neuvolasta ei oo kuin harmia :(

(.) tänään oli rakenneultra, ensviikolla joudun meneen uudestaan, kun ei kätilö saanut kunnolla tutkittua sydäntä, vauva oli linkkuveitsi asennossa, eikä suostunut vaihtamaan asentoa vaikka tunti ultrattiin ja koitin kävellä ja pyöritellä lantiota kuinka. No onneksi kaikki muuten näytti olevan kunnossa ja tyttö olis tulossa :heart:
Ja lisäksi pieni oli perätilassa, onko muilla jo ollut vauvat pää alaspäin? Toivottavasti pieni ei ole kovin itsepäinen ja kääntyisi pian...

känkkäränkkä 20+1
 
Iltoja.

Huomenna on koetteluksien päivä. Lapsilla hiihtoloma tarhasta ja mies menee töihin, ollut saikkarilla koska hänkin kipeä, ei kuitenkaan niin sairas mitä minä jota hänkin ihmetteli. Yleensä meistä tuo miekkonen on ollut sängyn pohjalla jopa 2 viikkoa ja nyt selvisi 3 päivällä. En valita, hän on ollut ihana. Halailee ja tukee enemmän ja enemmän. Sanoi mulle alkuillasta kun yksin pillitin makuuhuoneessa, että "tule alas, haleja sä tarvitset paljon ni kyllä se siitä"

Meillä onneksi on tuo päiväkoti tossa 100m päässä ni ei tarvitse kauas mennä, mutta näillä kivuilla sekin käveleminen on tuskanen matka ja taidan olla niinkin turhamainen ja mennä autolla. Koska suuuri ongelma koostuu vasta siitä kun molemmat tai ainakin toinen heittäytyy "jalattomaksi" Lapsia musta ei enää ole kantamaan... Hyvä jos kotona uskallan syliin nostaa, siis jos itse seison. Pyydän yleensä lapsia tulemaan syliin silloin kun istun ni ei tarvitse ponnistella niin paljoa. Toinen lapsista siis 3v 16kg ja toinen 2v. 13kg... heillä ei muuta kuin pituusero huomattava. Poika tykkää ruuasta.

Onneksi vauvat liikkuu, nytkin ni saan jotain lohtua nukkumaan mennessä. mut aika omituista on kyllä että mua kohdellaan näin. Kaverit sano et he ostaa mulle kohta yksityiset palvelut et saan jotain apua... heh.

Toivottavasti noi alapää kivut lähtee sillä tukivyöllä. Lantion löystymisestä on vissiin kysymys jos ihan virallista nimitystä haetaan. :/ mut nimestä viis sattuu ihan liikaa...

kyl mä ajattelin sanoa sil neuvolantädil pari valittua sanaa ens viikol jos suostun menemään... ärsyttää jo valmiiks se hosuheikki ja sen typerä kysymys miten sä olet voinut...

mut on siin muutenki jotain omituista siin neuvolas ku sillo ihan heti ekal kerral mul jo ruvettiin tyrkyttää eri ehkäisymuotoja ja he tietää mikä mulle sit on paras kun olen synnyttäny... sillo olin ihan monttu auki et ei saatana... onks jossain joku yleinen valitus osasto johon voisin laittaa vähän palautetta miten niitä odottavia äitejä kuuluu kohdella. Ja kun mä en nyt ole vaatinu mitään ylellisyyksiä vaan ihan perus neuvola toimintaa..

Ja kyl se on jännä, kun sanon mitä vaan, valitan mistä vaan niin aina täti sanoo täytyy vaan levät... mut ei se siinä kohtaan muista noita mun jo olemassa olevia lapsia eikä neuvolantäti noteeraa mitenkään ettei mulle vieläkään kirjoteta saikkaria.

No, nyt täytyy mennä nukkumaan. Itkettää taas niin vietävästi tää kipuilu.

Jee kohta poksuu!!! rv 19!!!
 
Huomenta!

Ajattelin lähteä pitkälle kävelylenkille, mutta onkohan tuolla liikaa pakkasta...

TV-luvasta, meillä on. En halua alkaa kyttäilemään, että kuka on oven takana. Poika vielä innokkaana ryntäilee avaamaan ovea, joten menisi mun mielestä liian vaikeaksi :)

Kalasta, meillä mies on allerginen kalalle eli kotona syödään tosi vähän. Teen joskus pojalle ja itselleni, mutta harvoin, kun miehelle pitää olla sitten eri ruoka. Syön töissä lounaaksi 1-2 x viikossa lämminsavulohisalaatin, lisäksi lorautan aamupuuroon rypsiöljyä. Välillä olen syönyt kalaöljyvalmistettakin. Rasvahommat mulla kunnossa, kun syön yleisesti ottaen treeniä tukien ja rasvat on siinä tärkeitä :)

Kaukalosta, en tiedä vielä minkälainen hankitaan. Gracon telakallinen oli viimeksi, mutta mun mielestä se kaukalo oli raskas verrattuna muihin, varsinkin kun vauvalle tulee painoa. Täytyy tutustua asiaan kevään aikana..

Äitiyspakkaus otetaan ja laitan paperit varmaan viikonloppuna menemään, otan mielelläni tuon vanhan paketin, siinä on musta kivoja vaatteita :) Mitään ei tosiaan ole esikoiselta tallessa, kun hän täyttää jo elokuussa 7 v.

Kävin eilen neuvolassa. Kaikki oli hyvin, painoa tullut 180 g/vko (kokonaisuutena painoa tullut nyt 3-4 kg), verenpaine oli taas todella alhainen kuten mulla aina - 99/60! Ei ihme, että välillä vähän silmissä sumenee. Hemoglobiini oli myös laskenut, oli nyt 112, ja nyt alkoi lisäraudan syönti. Olen ihmetellyt, miten hengästyn niin helposti, mutta kuulemma alhainen hb aiheuttaa juuri tuota.. Ja väsyttää välillä kovin. Kelan paperit sain neuvolasta mukaan.

Niisku-Rouva, mitä jos yrittäisit päästä psykologin tmv. luo juttelemaan neuvolan kautta? Se, että voi jo henkisesti noin huonosti, itkettää koko ajan ym. on hälyttävää ja huolestuttavaa ja jo sen perusteella odottavan äidin ehdottomasti pitäisi saada apua. Nimenomaan ennaltaehkäisevänä työnä, kuten joku jo mainitsikin. Onko neuvolassa muita henkilöitä kuin tuo th, johon voisit olla yhteydessä?

Mayinga 22+3
 
Huomenta.

Onneksi yö meni hyvin ja nukuin kuin pikkuvauva :D

Kivut ovat ihan siedettäviä, no tunnin vasta hereillä ja nyt alkaa taas painamaan, katsotaan illalla sitten miten päin ollaan :/

Bola-koru En mä olekkaan tajunnu sen käyttötarkotusta... mä ihmettelin sillo alussa et mistä te oikein höpötätte kaikki yhdestä ja samasta korusta, mut sehän onki ihana idea kävin äsken katsomassa. Mistä niitä voi ostaa? Onko ainoa mahdollisuus nettitilaaminen?

Pakko mennä. Toinen huutaa tuu syöttää 3v. ja 2v. äitii kakka tuli housuun... ja molemmat hokee ja hokee ja hokee... ei ymmärrä kun sanon odota. Isä on opettanut heidät tohon et heti saadaan huomio ja kaikki kun vähän aikaan kinutaan. Tämäkin siis yksi iso ongelma. Aivan eri kasvatus periaatteet.

No nyt mun täytyy pistää kone pois ja mennä...

palaillaan illalla.

Ja nyt tyttö söi kaiken itse kun en mennyt. mun mielestä pikku huijaaminen et äiti tulee kohta ja neiti ei jaksa odottaa ja syö itse on oikein. Mies olis juossu pöydän viereen ja alkanu syöttämään tota puuroa mitä neiti kyllä on 2 vuotta osannnut syödä itse.

Niisku-rouva +
POKS POKS

 
Niisku-Rouva, käytkö siis Liedon keskustassa neuvolassa? Tosi inhottavaa tuollainen käytösä terkkarilta :|

Tänä aamuna käytiin sitten rakenneultrassa. Paikalla oli harjoittelija ja kätilö. Vauva majaili syvällä lantiossa ja jossain vaiheessa kätilö totesi, että näyttää siltä että joudutte tulemaan uudestaan kun he eivät pääse tutkimaan kaikkea tarpeellista. Onneksi vauva kuitenkin sitten heräili ja liikkui sen verran että tunnissa saatiin kaikki tarpeellinen tutkittua. Tyttöarvaus sieltä sitten lähti kotiin mukaan :heart: Kuvat oli mielestäni paljon heikompia kuin ekassa ultrassa, mutta en kyllä niiden kuvien takia lähde yksityiselle maksamaan. Täytyy tyytyä niihin mitä on...

HennaN & Onerva (ex Roger :D) 19+6, huomenna puoliväli :)
 
Heippa taas kaikille!

Olen kyllä päivittäin käynyt lukemassa kuulumisia, mutten ole ehtinyt kunnolla keskittyä kirjoittamiseen. ElinaMaria on ollut mielessä usein, toivottavasti heillä on toipuminen lähtenyt jo käyntiin. Surra saa ja pitääkin! Niisku-Rouvalle en puolestaan muuta sano, kuin PALJON jaksamista. Ihan uskomatonta, miten nuivaa kohtelua joistain neuvoloista saa : / Meillä raskaana olevilla on kuitenkin aika usein hormonit ja tunteet pinnalla. Ei silloin saa vähätellä ja kohautella olkia vaan kuunnella ja toimia!

Olen onnellinen teidän kaikkien puolesta, jotka ootte nyt siellä rakenneultrassa käyneet. On niin liikkistä lukea, että kenelle on povattu tyttöä ja kenelle poikaa :heart: Mä toivon salaa tyttöä, vaikka onhan kahdessa pojassakin hyvät puolensa...

Ihan uskomatonta, että tää raskaus on jo yli puolenvälin. Tänään otin pitkästä aikaa masusta kuvan. Jännä, miten sitä kasvua ei itse niin helposti huomaa, vaan pitää äheltää kameran kanssa. Niistä kuvista tulee lopulta hieno galleria odotuskirjaan :D

Mulla on bola edellisestä raskaudesta, mutta silloinkin käytin sitä aika harvoin. Kun maha oli saavuttanut kunnioitettavan koon ja jatkoi vaan kasvamistaan, koin korun lähinnä häiritseväksi, kun se heilui puolelta toiselle ja vieläpä kovaäänisen kilinän saattelemana. Tuntui, kuin oisin ollut lehmä kello kaulassa laitumella laiduntamassa. Kaupassakin ihmiset kääntyi katsomaan, että mikä kalkattava kapine sieltä tulee... Ehkä mulla oli tavallista kovaäänisempi bola :LOL:

Mä luulen, että me otetaan äitiysavustus pakkauksen sijaan rahana tällä kertaa. 140 eurolla saa jo monta vauvanvaatetta ja muuta pientä tarpeellista. Kaukalokin on Brion vanha Primo vm. 2007. Siinä on ISOFIX-kiinnitteinen alusta, mikä on ainakin meillä todettu käteväksi. Kun auto on pieni, alusta helpottaa kaikenlaista säätämistä ja lähtemistä ylipäänsä. Painetaan vaan kaukalo alustaan kiinni ja menoksi. Vaan jos haluaa rahasta säästää, ei se alusta sentään sieltä tarpeellisimmasta päästä ole.

Teillä muutamilla on ollut jo pieniä supisteluja. Niin mullakin. Yhtäkkiä tulee vaan tosi vaikea ja epämukava tunne koko mahan seudulle. Se ikäänkuin kovenee, mutta enemmän tuolta sisältä päin. Silloin pitää vähäksi aikaa pysähtyä ja hengähtää. Supistelut ei onneksi oo vielä kipeitä eikä niiden kai pidäkään olla. Mutta viime viikonloppuna tuli kuurattua kylppärin lattiaa sen verran innokkaasti (hevimetal soi taustalla ja rätti heilui), että siitä tuli selkä tosi kipeeksi. Hyvä, jos pääsin sängystä ylös ja melkein itkua väänsin, kun kävelykin tuntui pahalta. Mies sitten auliisti levitteli kylmägeeliä. Aattelin, että no niin, nyt tuli välilevynpullistuma. Samaten öiset suonenvedot jaloissa on alkaneet kiusata tässäkin raskaudessa. Yhtäkkiä yöllä heräät ihan unenpöpperössä ja tartut vaistomaisesti jalkaasi: "Hei, mikä laskimotukos mun pohkeessa nyt on? Mä kuolen!" Se veto on oikeesti tosi pahaa mulla. Esikoista odottaessa ei loppuraskaudessa kulunut yhden yhtä yötä, ettenkö olis pompannut sängystä ylös ja hyppinyt, hieronut ja messunnut kovaan ääneen. Enää puuttuukin vaan närästys, pysyisi ees se poissa.

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 20+3
Aurinkoista helmikuun loppua!
 

Yhteistyössä