<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Alkuperäinen kirjoittaja Barbapörrö;23227450:
Piti tulla kommentoimaan tuosta facebook-ryhästä. Mulla nousi karvat pystyyn kun luin ton viestin tosta heinäkuisille tarkoitetusta ryhmästä, tuntu suorastaan huonolta vitsiltä, kun täällä just oltiin puhuttu tosta maaliskuisten tilanteesta ja oli käynyt lukemassa miten siellä homma meni ihan piloille. Toivottavasti täällä ei nyt homma luisu samaan, kun on niin kiva seurata jo tuttujen ihmisten raskauksien etenemistä täällä puolella.

En tahdo toki ketään loukata tällä viestillä! Nämä oli vain omia ajatuksiani asiasta!
Kuin olisin itse tän kirjoittanut! Mutta tuskin me kaikki yli sata mammaa sinne siirrytään... Eli eiköhän täällä juttu jatku kuitenkin.
 
NiQ
Facebook-ryhmästä kyllä mä ainakin jaksan samat asiat kirjoitella kumpaakin :) ryhmän tarkoitushan oli lähinnä puhella omalla nimellään, jotta esimerkiksi paikkakunnan tms mukaan olisi mahdollisuus paremmin ystävystyttyä ihmisten kanssa kuin täällä nimimerkin takana... ei tää palsta facebookin takia kuihdu, elkäähän murehtiko :)
 
Pitkästä aikaa taas täällä.

Ihan ekaksi elinamarialle pahoittelut järkyttävistä uutisista. Ihan kauheeta, sanat ei riitä kertomaan kuinka pahalta minusta tuntuu teidän puolestanne.

Niisku-rouvan neuvolan käytös on jotain pöyristyttävää! Kyllähän nyt ihmistä pitäis auttaa jos kivut lamauttaa sänkyyn ja kuitenkin puolet raskaudesta on vielä edessä päin. Olisko sun mahdollista saada jotain kotiapua? Toivottavasti tukivyö helpottaa.

kaukalosta meillä on esikon vanha Römerin(Britaxin) BabySafe telakalla ja tykkään siitä tosi paljon, turvatesteissä hyvin pärjännyt malli. Telakka piti ostaa kun turvavyöt vanhassa autossa ei tahtonut riittää. Aika monissa autoissa tuli vastaan sama pulma, vyöt oli aika naftit.

tuplista halusin alkuun rinnakkaiset mutta nyt ollaan käyty katselemassa malleja ja herranjestas ne on leveitä! Miten tuplien kanssa mistää ovista mahtuu? Joten nyt ollaan pohdittu sellasia perättäisiä, en nyt muista mallin nimeä. Toisaalta miettii sitä että tarviiko niitä oikeasti? Mut kaipa ne on pakko hankkia.

äitiyspakkausta ei taideta ottaa, tykkään tosi paljon 2010 pakkauksen väreistä, mutta toivon löytäväni niitä jostain kirpparilta, kun oikeastaan pakkausta en tarvi.

kerhosta/facesta mulle on ihan ok. Tuskin puheet täällä ihan tyrehtyy.

supistaa edelleen päivittäin, toisinaan enemmän. Seksiä tekis mieli, mut en tiedä uskaltaako kokeilla kun viimeks sen jälkeen supisti ihan koko päivän.

nyt en muista kuka oli jäänyt saikulle supistusten takia ja poti nyt huonoa omaa tuntoa. Ihan turhaan, supistusten kanssa ei paree leikkiä. Lepäile ja jos lääkäri antaa luvan palata töihin niin palaa, jos ei niin lepäile.

Toppatakki menee edelleen hyvin kiinni, mutta tuo onkin sellanen väljempi malli. Villakangastakista jouduin luopumaan aikoja sitten.

ON kirppareita on kierretty nyt urakalla ja vaatteita alkaa kertymään. Niitä jo kaappiin viikkailin esikon avustuksella.:)
Toppapuvun ostin uutena; ihanan reimatecin, ei ollut kallis kun ostin suoraan reiman tehtaalta, hintaa oli naurettavat 29€!
Ens viikolla olis neuvola, kiva nähdä joko painoa alkaa tulee.

Bree 22+3
 
En minäkään ihan perus palstailua ajatellut jättää vaikka facessa kirjoittelisinkin:).

Niinikki laitoin sulle yvtä! :).Toivottavasti oli jotain apua.:)

Täällä ei oikeen ajatus kulje.Nuorimmalla TAAS korvatulehdus ja kuume ei meinaa laskea..viime yö meni valvoessa,aamulla nukuin hetken ja sit käytiin lääkärissä.Onneksi toi mies on hiihtolomalla:).Saataispa vaan äkkiä aika putkiin,auttaa nekin edes vähän.
Meillä on uskomattoman huono tuuri ollut,kaikilla kolmella korvatulehdukierteet.Ja putket.
Tällä vauvalle pyÿdän varmaan jo synnärillä ne putket:D.

Brianna Meillä on vissiin aika leveät noi tuplat.Brion Double Wayt ja ne ei kyllä mahdu helposti monesta paikasta.mulla oli lähinnä kriteereinä heittoaisa ja että on tukevat vaunut,että pääsee hangessa kunnolla eteenpäin ja lapset mahtuu kunnolla istumaan.kakkonen on 2v9kk ja hyvin on sillä vielä tilaa:).Eli riippuu mitä itse tarvitsee.mä en hirveesti lasten kanssa käy ostoksilla.Lähinnä tossa s-marketissa tai cittarilla:).

Mäkin hain kellarista kaikki vauvan vaatteet ja kävin läpi:).Tein tilaa yhteen kaappiin vaatteille,siellä ne on laatikossa.paljon lähti pois sellaisia mitä ei ole tullut käytettyä.
Mies vei hgin ensikodille jätesäkillisen vaatteita mitä en jaksa myydä eikä ole tilaa säilyttää:)

Mulla on nyt joku vimma heittää kaikki tarpeeton pois!.Yritän vissiin vauvalle tilaa tehdä tähän meidän kolmioon:D.Vaikka eihän se vauva noihin keittiön romu kaappeihin mene:D.mutta onpahan siivottu!

Tänään hain Hm.n paketin missä oli esikoiselle kesävaatteet,osa tulee jälkitoimituksena siihen oli sitten pakko lisäillä vielä vauvalle kolme lyhythihaista bodya:).
mietin tossa että harvemmin tulee mietittyä että paljon noi lapset tulee maksamaan kun kaikki on siinä iässä ettei kirppikseltä löydy enää vaatteita.Toi kohta 7v käyttää nyt jo 140cm vaatteita.eihän niitä enää käytettynä saa.

Ja hui!.olen tässä käynyt läpi vuosia,muistoja,elämäntilanteita.Mun esikoinen joka vasta syntyi täyttää kohta 7v!.Ihan älytontä,mihin on aika mennyt:'(

Liikkeet tuntuu jo tosi kovina,mieskin varmaan tuntisi ne päältä mutta ei ole ollut sopivaa hetkeä kokeilla:)

Mutta joo,eipä taas muuta.Ei tosiaan ajatus kulje enää:)

Mm itu 20+6
 
känkkäränkkä
Tosta facebook-ryhmästä mulle ainakin henk.koht. riittää mainiosti tämä palsta, eriasia sitten jos tänne 2+:lle perustetaan heinäkuistenkerho jossain vaiheessa... kyllä noi suljetut vaan kuihduttaa äkkiä tän normipalstan :snotty: Ja mä en ainakaan yksinkertaisesti ehdi moneen paikkaan kuulumisiani jakaa, 4 lasta vie aikaa yllättävän paljon :whistle: Mutta kukin tehköön kuin parhaaksi näkee!

Mm mun esikoinen täyttää kans kohta (no syksyllä) 7! Kyllä vuosilla vaan on siivet...
Ja meilläkin menossa 140cm vaatteet, kaikki pitää ostaa uutena, onneks sille vielä kelpaa kaikki mitä ostetaan:D

Nyt lähden nauttimaan toivottavasti pitkistä yöunista, pojat on mummulassa yötä, vaan tyttö kotona ja otin tytön viereen nukkumaan hyvien unien toivossa|O

känkkäränkkä 20+4
 
Huh, oon kaks päivää vaan siivonnu ja leiponu... Tulin siihen tulokseen, että ristiäisiin en leivo mitään ite, ja ne järjestetään semmosessa paikkaa ettei tarvi ku mennä vaan ja sitten lähteä! Huhhuh. Vielä tänä keväänä olis miehen valmistujaisjuhlat, mutta ne saa kyllä anoppi järjestää!

Facebook-ryhmästä ihan täällä kyllä pysyn pelkästään.

Toppatakki menee just ja just päälle.. Saa nähä minkätakin sitä ottaa keväämmällä käyttöön, ei puhettakaa että mikään menis päälle :D

Meillä siirty neuvola ens viikon torstaista seuraavan viikon keskiviikolle :( plus se on toisessa tk:ssa ja toinen terveydenhoitoja, toivottavasti on mukava. Meidän oma tk on kiinni hiihtolomaviikon (täällä siis vko 10). Harmittaa vaan sen takia ku siirtyy nyt viikolla niiden kela-papereiden lähettäminen :D

Merlina ja muru 21+2<3
 
Hyvää viikonloppua kaikille :)

Ihanaa kun on viikonloppu ja sai tänä aamuna nukkua pidempään. Miehellä alkoi loma, itsellä siihen on viellä viisi viikkoa aikaa.

Eilen sain jonkin riepastus kohtauksen kun siivosin töiden jälkeen ja kävin viellä reilun tunnin kävelylenkille illasta, kun nyt kelit vihdoinkin lauhtuivat. Mutta kyllä tuo kävely alkaa olla "lyllerrystä", kun liitoskivut vaivaa jos yrittää reippaammin kävellä :(

Facebook: Ihan kiva varmaan jos haluaa siellä kuulumisia vaihdella ja toivottavasti kuitenkin jutut myös täällä jatkuu. Itse en nyt ainakaan viellä sinne liity, mietin asiaa!?!

Toppatakki: Viellä menee kiinni, mutta ei kyllä enää hirveen kauaa. toivon että kelit alkais lämpenää, niin pärjäis kevyttoppiksella jollainen mulla on edellisistä raskauksista jäänyt. Kevääksi täytyy sitten keksiä jotain, jos fleecetakeilla ja toppaliivillä pärjäis. Ja otan sitten miehen kevät ulkoilutakin lainaan, kun on reilumpaa mallia :)

Muumi ja pikkumies 22+2
 
Huomenta!
Mä huomaan roikkuvani täällä koko ajan tai sitten jossain vauvantarvike sivuilla! Mulle on tullut ihan mania kaikkeen vauvaan liittyvästä ja odotusaikaa olis enää n. 22 viikkoa jäljellä! ;) Millä senkin ajan saa kulumaan!

Toppiksesta ihan muutama päivä sitten huomasin että alkaa vähän kiristää!! Itselle ei kuitenkaan tee mieli mitää ostaa vaan kaikki raha pitäisi sijoittaa nyt lapseen ja jos tää shoppailuvimma jatkuu mulla ei kohta oo enää lantin lanttia!

Aika kuluu kyllä todella nopeasti, paitsi silloin kun odottaa jotain. Meillä aina vähän tuntemattomammat ihmiset kyselee että kuinka kauan te olette edes tunteneet ja ettekö ole vielä vähän nuoria tuohon touhuun (mun iäksi veikataan useimminten n.20v, eikä mieskään suoranaisesti aikuiselta näytä). Siinä sitten suut loksahtavat auki kun todetaan että kyllä me ollaan kohta 11 vuotta seurusteltu. Hassua kun mä muistan ihan kun eilisen ne teinibileet joissa aina yhdessä käytiin.

Liikunta on mulla kyllä jäänyt jotenkin ihan kokonaan. Mulla oli alussa se kauhean pitkä tauko kun en voinut tehdä mitään (3kk) ja jotenkin sen jälkeen ei enää uskaltanut lähteä mihinkään jumppaan oikeen rehkimään (ja terkkakaan ei sitä sillon suositellut). Nyt alkaa tuo pelkkä kävely hieman tympäistä, mutta esim. uimaan ei vaan millään jaksa lähteä. Ajattelin että uskaltaiskohan sitä ihan vähän käydä vaikka spinningissä, vaikka vaan siten että menis ihan omaan tahtiin ja jättäis seisomavaiheet väliin. Tiedän että liikunta on hyvästä, mutta ennen tätä raskautta mä sain yhden keskenmenon ja se tuli heti sulkapallotreenien lopuksi. Toisaalta en usko sen johtuneen sulkapallosta, mutta silti sellainen mitä jos kuitenkin-tunne jäi.
No tänään menen joko uimaan tai kunnon lenkille! Ja pistän miehen täyttämään fitbalin olohuoneen lattialle!

Ja tänään tosiaan ystävien kanssa baanalle, jippii! Eilen käytiin hakemassa mulle kaksi alkoholitonta siideriä seurajuomaksi, vaikka turhia kaloreitahan ne vaan on!

Ja sitä piti vielä kysyä että millä viikolla teillä muilla on potkut alkanut tuntua niin kovina että mieskin on voinut ne tuntea? Kovasti jo nimittäin niitä odotellaan!

Ihanaa päivän jatkoa kaikille!
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta mammat! :wave:
Juu en mäkään meinaa tätä jättää vaikka tuonne fb:n yhteisöön liityinki. :)

Mulla myös menee toppatakki kiinni hyvin,ainakin vielä. Mä ostin alkutalvesta jo valmiiksi takin missä on mahan seudulla vähän kasvuvaraa :)

Eilen kakkosen kanssa kun kauppaan mentiin,ostin sitten "jo" ekan ostoksen möykylle.
Meinaan sellanen kotiintulomyssy,niitä samoja mitä sairaalassakin pidetään. Löysin niin pientä kokoa että oli ihan pakko ostaa.
Samalla kattelin sitteriä ja kaukaloa koska nekin pitäs täs hommailla.
Lisäks ne vaunut joilla en vielä ole edes jaksanu päätäni vaivata.
Hoitopöytää pitäs ky alkaa metsästään ihan oikeesti...

Eilen mä mietin näitä mun viikkoja ja oli jopa viikon jäljessä,mullahan poksuu kohta jo 22vk jäljellä vielä siis kutakuinkin 129 päivää :heart:

Mun esikko täyttää kesällä jo 13 o_O...
Vastahan mä kärvistelin sitä vessanpytyllä :D :D :D

Mä olen huomannut että jos mä olen oikein tosi kiukkunen tai hermostunut,siis niin että kiukusta ja tai hermostumisesta iha paikat tärisee,alkaa supistella....
Eli pitäs koittaa pysyy rauhllisena...
Se ei oo aina niin kauheen helppoo tän rasavillilauman kanssa :D

Ihanaa on ollu kun on kaikki lapset koossa :heart:
Huomenaamulla sitte alkaa ajo kohti huittista kun kakkonen menee takas isälleen.
Lomat on taas lusittu ja seuraava parempi loma onki sitte kai vasta kesäloma..mut eihän siihenkään enää pitkä matka ole,kumminkin,jo lähes maaliskuuta eletään :)
Ja mitä enemmän alkaa kevät tulemaan,sitä nopeemmin aika menee,onneks.

Piha pitää koittaa saada kuntoon kyllä hinnalla millä hyvänsä ennenku möykky syntyy.
Siellä lumen alla odottaa kauheet kasat vaahteran lehtiä ja ylipitkä nurtsi joka jäi syksyllä ajamatta sitte viimesen kera enneku lumet jo tulikin...
Saa sitte kesän olla kun pihan hoitaa kuntoon..toivottavasti.
Jostain pitäs myös löytää semmone pihakeinusydeemi missä olis se vauvakeinukin niin toi nuorimmainenki pääsis kiikkuun ku tuos pihas on nyt vain kaks rengaskeinua.

Niin joo ja kalaa meillä syödään tosi harvoin ja sittenkin kalapuikkojen ja seitin muodossa...


Nyt täytyy mennä ku pienet tappelee keskenään :stick:

Nenna ja
 
Juu minä en taida ainakaan vielä liittyä tuonne Facebook-ryhmään, hyvä kun kerkeen edes täällä käydä välillä kirjottamassa ja lukemassa :D
Mä tykkään koneella lukea kaikkia sisustus yms. blogeja ja jotenkin mulla menee sit koneella oleminen lähinnä siihen.. esikoinen kun on vielä niin pieni, niin hän vaatii ihan kivasti sitä huomiota ja tekemistä, että ei aina kauan pysty koneella rauhassa olemaan, jos kahdestaan kotona ollaan =)

Toppatakki menee just ja just kiinni, tulis vaan ne lämpösemmät ilmat äkkiä! ;) Mitään uutta toppatakkia en kyllä ala parin kuukauden takia hommaamaan.

Turvakaukalona meillä on se Gracon jalustallinen, oliks se logico s tai joku? :) No joka tapauksessa se oli kyllä todella hyvä, suosittelen! Ensinnäkin se on moneen muuhun kaukaloon verrattuna tilava, meillä neiti mahtui siihen 1-v asti. Toisekseen se jalusta on NIIN näppärä ja kolmanneks hyvän hintainen.. monet pelkät kaukalothan maksaa tuon verran, kun tässä tulee sekä kaukalo että se jalusta autoon. Nyt ajateltiin sit ostaa tuohon ne Gracon matkarattaat vielä. Niitä vähän kaipailin esikoisen aikaankin.. kun lapsi nukahtaa autoon ja sit lähdetään kauppaan, ni ois varmasti todella kätevää ottaa vaan rattaat auton perästä ja siirtää se kaukalo kiinni siihen, ja lapsi voi jatkaa rauhassa uniaan =)

Me ei tuplia osteta, kun meillä on esikoisen jäljiltä Brion yhdistelmät ja Emmaljungan rattaat, ne matkarattaat ois vielä suunnitelmissa ostaa.. että siinähän sitä ois ratas poikineen :D Maalla kun asutaan, ni silleen ei oo tarvetta rattaitten kanssa oikeen liikkuakaan.. eikä esikoinen enää rattaissa oikeen tykkää olla. Mutta se seisomalauta esikoiselle vois olla näppärä. Tosin en tiiä pääseekö silläkään täällä hiekkateillä eteenpäin.. :D

Äitiyspakkausta ei myöskään oteta. Esikoiselle otettiin ja sitten on noita esikoisen muitakin vaatteita, enkä oo oikeen mitään vielä laittanut kiertoon. Mielummin sitten ostan sillä 140€:lla vauvalle mieleistä vaatetta:heart:
Äitiyspakkauksessa oli kyllä monta hyvää juttua.. esim. se makuupussi ja vauvan peitto, sit niitä kynsisaksia ei samanlaisia varmaan myydä missään :D Mutta kaikki tosiaan on vielä esikoisen jäljiltä tallella ja hyvässä kunnossa.
Ja itteä sillon esikoisen aikaan vähän vauvan synnyttyä harmitti, kun eihän niistä vaatteista oikeen mikään käynyt vastasyntyneen päälle.. kauheen isoja kaikki. Sitten taas isommalla lapsella ei niin potkuhousuja enää tullut pidettyä, kun puolipotkarit oli jotenkin helpommat. Mutta nää on taas näitä makuasioita.. :) Mutta joka tapauksessa pakkaus on musta hyvä juttu, meillä vaan on tuota vaatetta ja kaikkea jo valmiina, että tällä kertaa sit mielummin rahana.

Maha on jotenkin viime aikoina kasvanut hullun lailla:O Taitaa vauvalla olla kasvuspurtti menossa!:heart:

Mä oon jotenkin viime aikoina nukkunut TOSI hunosti. Vessassakin pitää rampata sen sata kertaa yössä. Alaselkäkin on sairraan kipee.. jotenkin tuntuu, että kaikki nivelet tms. on lantion alueella selässä löystyneet. Sit kaikki kävelemään lähtö ja sängyssä asennon vaihto yms. on tuskaa. No onneks ei kuitenkaan tartte töissä olla, kun oon tällä hoitovapaalla..
Puoliväli ja mä oon jo näin raihnanen.. mitähän tuleman pitää! :D

nenna77: Meillä kanssa ois vaikka mitä puuhaa pihalla mitä pitäs tehdä ennen vauvan tuloa.. eturappuset pitäs uusia, terassi öljytä, eikoiselle hiekkalaatikko tehdä ja leikkimökin kuisti uusia, koirantarhaa korjailla, laituri uusia.. Vaikka eihän se vauva tietysti mikään ydinpommi ole, mutta jotenkin sitä sitten haluis vaan keskittyä siihen :D Mutta onneks on kevät ja alkukesä aikaa puuhastella!

Pearl ja pieni 22+2
 
Viimeksi muokattu:
Hei! Se Facebook-ryhmä on salainen, eli sitä ei löydy millään linkillä tai haulla FB:ssä. Pitää siis laittaa täällä yksityisviesti nimimerkille Nasupala, jos haluaa siihen ryhmään. Hän tarvitsee ryhmään kutsumiseen tiedon, millä nimellä teidät löytää FB:stä.

Itse käyn Facebookissa muutenkin päivittäin monta kertaa, joten en usko, että ryhmän seuraaminen siellä estäisi seurailua täällä. Tähän pinoon en ole kauheasti kirjoitellut, kun esikoisen odottajana ei ole paljon sanottavaa :) Mielenkiinnolla luen teidän juttuja ja kokemuksia!

Liisakaisa ja Myyrä 19+6
 
Olin eilen varma, että sillä huhkimisella alkais supistella, mutta ei. Ehkä oon tullu äitiini ja mummooni ja supistelut alkaa vasta ku on vedet menny :D

Te jotka ootte käyny rakenneultrassa, niin minkäkokosia vauvat on ollu? Ja millä viikolla kävitte? Olis kiva verrata, musta tuntunu koko ajan että on pieni tuo meidän vauva. Oon miehen siskon kanssa vertaillu ja just samoilla viikolla ja päivillä ollu pituudessa vähän eroa ja nyt rakenneultrassa oli 50g eroa :eek: Meillä siis rv 20+1 painoarvio oli 310g
 
Merlina, mulla oli rakenneultra tasan samoilla viikoilla kuin sulla, ja ihan sama painoarvio tuli :) Muutenkin mitat oli pienehköt, mutta kuitenkin viitearvojen sisällä. Eli pienenpuoleinen vauva on, mutta me ollaan saatu tyttöarvaus, ja itse olen syntyessäni ollut pieni. Samoin esikoisemme, joka on poika ja syntyi rv 39+5, painoi vain 2740 g, mutta oli täysin terve. Pikkuinen vain :) Ja kasvoi sitten käyrät kiinni ensimmäisten kuukausien aikana niin, että on neuvolamittauksissa mennyt koko ajan nollakäyrillä. En siis olisi huolissani. Ehkä me tehdään vain pieniä vauvoja :) Ja painoarviot muuten voi heittää, meillä kätilö teki lähellä laskettua aikaa painoarvion 3500 g....

Toppatakki menee vielä kiinni, mutta villapaidan kanssa tekee tiukkaa. Onneksi paukkupakkaset hellittivät.. Lähdetään ensi perjantaina viikoksi Lappiin, ja toivottavasti takki menee vielä reissunkin ajan kiinni :) Kevättakiksi ostin ihan äitiystakin, kun oli Stockalla alennuksessa, Mamaliciousin kiva takki joka menee alkukeväästä kerrospukeutumisen kanssa ja myöhemmin ison mahan kanssa sellaisenaan.

Liikkeiden tuntumisesta ulospäin, meillä mies tunsi eilen illalla ensimmäistä kertaa kädelle liikkeet :heart: Mulla meinas päästä itku :) Oli ne kyllä aikaisemminkin tuntuneet, mutta aina niin ettei mies ollut lähettyvillä.. Vauva tuntuu olevan nyt jotenkin hassusti poikittain, liikkeet tuntuu ihan kyljen puolella eikä ole siis istukkakaan niitä siinä kohtaa vaimentamassa.

Mulla ihanasti rautalitku vetää vatsan löysäksi... Mut parempi se kuin ummetus. Ja toivottavasti hb myös lähtis nousuun..

Facebookista, käyn siellä päivittäin, mut en varmaan toistaiseksi liity ryhmään. Tää riittää mulle :) Ehkä sitten kun vauvat syntyy, voisi huhuilla tuttuja lähialueelta. Nyt menee arki töissä ja perheen ja ystävien kanssa ihan huimaa vauhtia eteenpäin eikä ylimääräisiä tunteja jää..

Kysymys niille, jotka ovat töissä: kuinka pitkään aiotte olla kotona vauvan syntymän jälkeen? Kommentoin omalta osaltani kun on paremmin aikaa kirjoittaa...

Tänään tiedossa mulla vapaailta! Mies töissä ja poika lähti mummolaan.. Käyn treenaamassa ja aion löhötä sohvalla leffan parissa.. Illaksi kokkaan meille ruokaa kun mies kotiutuu. Ihanaa. Arkipäivät menee niin tohinalla.

Mukavaa lauantaita kaikille :)

Mayinga 22+5
 
Mä olen niin turhautunut. :kieh: Vielä viikko ois sairaslomaa eikä tietty takuita että tuleeko lisääkin. Verenvuodot on kyllä loppunu kun oon ottanu rauhallisemmin. Tää kotona oleminen tekee mut hulluksi, ei oo mitään tekemistä kun oikein mitään ei voi tehdä. Lähinnä kerään vain kiukkua ja kiukuttelen sitten miehelle kaikesta mahdollisesta. :stick: Ukko-parka. Huh, vähän helpotti kun sain avautua.

Useamman lapsen äidit; menikö teillä toinen synnytys nopeammin/helpommin kuin ensimmäinen?
 
Mayinga En mä siis huolissaan oo tuosta pienestä koosta :) Miehen kans molemmat oltu suht pieniä, niin tuskinpa tästä lapsesta kovin iso vois tullakkaa. Tai voi mutta... :D

Töihin paluusta en tiedä yhtään mitään.. Mullahan ei oo vakipaikkaa, niin ei sillee oo "kiirettä" mennä töihin. Jos vaan talous sallii, niin kyllä mä pari-kolme vuotta haluaisin olla kotona. Tokihan saattaa tulla pitempikin kotona olo aika, riippuen millon pikku kakkonen halutaan ;)
 
Moi!

Aloitin päiväni vatsatanssilla ja kylläpä piristi taas kummasti :) jouduin siitä omasta viikkotuntiryhmästäni jättäytymään pois kun oli niin menevä vatsajytä niillä harjottelussa, että supisti alituiseen. Nyt harjoitellaan omalla aikaa aina näytökseen ja se riittää nyt mulle.

Tänään on varmasti ihana päivä! Ehkä illalla tuun enemmän höpöttelemään, nyt pitää mennä hamstraamaan kaapista jugurttirusinoita, nam!
Kukkis ja pieni 20+0!!! POKS ja puoliväli saavutettu!
 
MM itsekkin mietin sitä et kuinka paljon sitä oikeasti kahden lapsen kanssa liikkuu kaupoilla? Isompi ei enää kauheasti viihdy rattaissa vaan tykkäis kävellä eikä siitä mitään tuu. Enemmän varmasti tulee käveltyä koirien kanssa ja leikkipuistoja kierrettyä, joten siihen puuhaan rinnakkaiset mallit olis ihan jees. On hankalaa...

vauvan koosta rakenneuässä meille painoarvio oli 403g, mutta viikkoja oli 21+0. Poikaa odotellaan. Tässä vaiheessa en näe edes järkeä sitä vauvan kokoa mitata, ne kasvaa kuitenkin niin sykäyksittäin. rv 12 ultrassa vauva oli 5 päivää isompi ja nyt vastas viikkoja.

Eikä muutenkaan noista painoarvioista kannata stressata. Mulle povattiin yliaikakontrollissa (41+3) että vauva on yli 4kg ja vielä synnytyksen käynnistyttyä kätilö mahan päältä arvioi yli 4kg ja esikko oli vajaa 3400g.

töihin paluusta riippuu niin rahatilanteesta. Mutta olen kotona ainakin niin ,että vauva on vuoden, mielellään pidempään. Esikko meni pph:lle 16kk ja se oli ihan ok. Tarhaan en haluis viedä alle 1,5v, mutta harmiksemme ihana pph:mme muuttaa pois ja uusi hoitopaikka pitäis löytää sitten molemmille kun töihin paluu koittaa.

ON eilen kokeiltiin seksiä pitkästä aikaa ja kyllä taas vaan supisti koko perhanan yön, vaikka oli kumikin välissä. Esikon synnytystä yriteltiin käynnistellä kolmella S:llä mut ei se silloin vaan toiminut! Mutta nyt kyllä supistaa ko ei tarvis.

Bree 22+4 (jos muistan oikein)

nenna linkitätkö tuon laskurin joka viestin loppuun vai saako sen jotenkin tuohon omaan profiiliin allekirjoitukseksi?
 
Brianne,kyllä se pitää aina linkittää,tänne ei taida saada edes sellasta laskuri jota ei tarttis joka kerta linkittää...siks mäkään en sitä aina jaksa laitaa..

Tuittu:
Mulla ne synnytykset vaan nopeutu aina seuraavalla kerralla.
Esikko siis kesti pyöreesti 8h,kakkonen 6h, kolmonen 4h ja nelkku 45min.
Kolmonenn han meinas jäädä jumiin hartioista joten se on se mitä muistan hankaloituneen synnytyksessä mutta kyllä muut o tullu yhtä liukkaasti pihalle ku esikkokin.
Esikon ponnistus oli 15min.
Kakkosen muistaakseni 5min.
Kolmonen 2min ja nelonen sitte 1min ponnistuksella :D
 
Merlina meillä vauva oli rakenneultrassa muistaakseni 355g ja viikkoja oli mennkojan mukaan tuolloin 20+4 ja ultran mukaan olisi ollut 19+6.
Mun mielestä tämä vauva on paljon pienempi kuin esikoinen, tai ainakin maha on huomattavasti pienempi! Mutta johtuu varmaan siitä kohdun sijannista ja vauvan asennosta. Tässä on kohtu takaseinässä, esikoisesta en tiedä/muista koska sitä ei lukenut missään lappusissa mielestäni.

Esikoisen aikana sanottiin että kun sf-mitta huiteli ihan yläkäyrien ylhäällä että varmasti on iso lapsi tulossa että lähemmäs 5kg! Ultrattiinkin rv 36 paikkeilla ja oltiin edelleen sitä mieltä että varmasi yli 4kg sieltä ainakin tulee.. no 41+3 syntyi 3700g poika :)

Töihin paluusta
Esikoisen aikaan olin puolisen vuotta kotona, jonka jälkeen mies jäi kotiin vauvan kanssa ja mä menin sitten töihin. Ehdin olla reilun puoli vuotta, kun meille sitten tuli ero niin jätin työt ja jatkoin kotona lapsen kanssa olemista.
Nyt pikku kakkonen tulee, joten esikoinenkinsaa olla kotona. En näe järkeä että toinen lähtis hoitoon kun muuten minä ja vauva ollaan sitten päivät kotona ja mies koulussa.
Kyllä ainakin sen vuoden meinaan olla kotona synnytyksen jälkeen... mutta saa nähdä miten käy!

Toppatakki ja muutkin vaatteet menee vielä hyvin päälle. Muutama tiukempi huppari löytyy, joita meinaa olla jo vaikea laittaa kiinni.

Facebookissa kirjottelen, mutta tänne tulee varmaan silti enemmän kirjoteltua näitä löpinöitä. Jotenkin helpompi seurata täällä..

SaaBas + "tyyne" 21+1
 
mä en taida alkaa siihen facebookkiin kirjottelen tänne sen mitä joudan.. :) toivottavasti tännekkin jää kuitenki porukkaa :)

toppatakki semmonen 'urheilumallin' takki menee viel hyvin kii, paremmin istuva 'siistimpi' takki just ja just!! itseasiassa eilen ku käytiin raxissa syömässä niin ei menny sen jälkeen :whistle: en kyl yrittänytkään oli niin maha täys!
tuli kyl syötyä liikaa, illalla olikin sit turhan turvonnut ja 'isomahainen' olo :$

nyt on muutamana päivänä tullu herkuteltua aika paljon, tänäänkin lähti kaupasta iso karkkipussi mukaan :mad:
no nautin nyt ja kunnostaudun taas huomisesta alkaen :D

tuplat me siis meinattiin hommata noi z-line jule twinit, luulen et palvelee ihan hyvin sen aikaa mitä niitä tarvii, ja kapeimmasta päästä on ja ketterät minusta :)

vauvan liikkeet vieläkään ei 'oikeita' potkuja mulla tunnu, mut selviä liikkeitä, 'muljumisia' kyl jo aikalailla päivittäin :) ulospäin ei viel toivookaan, en muista millon viimeks alko maha pomppimaan, tais olla jotain vko22?? tai sinneppäin ainakin :)

pieni 18+3
 
Merlina: Mä kävin rakenneultrassa samoilla rv 20+1 ja painoarvio oli tasan 300g :heart: Sanoi, että vauva vastaa pikkusen vähemmän kooltaan viikkoja.. Mutta mulla on jotenkin aika vahva tyttö-olo, että en sit tiiä oisko tyttö tulossa! :D Sitähän ei selvitetty.

Liikkeistä: Mulla alkoi jotain muljuamista tuntua rv 14 ja rv 16+3 kunnon eka potku, mies tunsi kädelle rv 19+5.

Töihin luultavasti meen sitten, kun tämä toinenkin on sen 2,5-3v, vakipaikka odottaa. En jotenkin töitä jaksa sen kummemmin miettiä.. kattoo nyt miltä se kotona olo kahden kanssa sitten tuntuu :)
 
Heippa,

Olipas taas tullut paljon tekstiä, ei meinaa perässä pysyä, jos ei ennätä muutamaan päivään lukemaan :)

Täällä liikkeet on kovasti viime päivinä vahvistuneet ja melkoinen möyrintä on välillä käynnissä. Ulospäin ne ei vielä tunnu, mutta ei välttämättä enää kauaa mene, että mieskin voi ne tuntea. Mites muuten teillä muilla jo pitemmällä olevilla tai aiemminkin odottaneilla, onko ollut paljon vatsaan taputtelijoita ja miten asiaan suhtaudu(i)tte? Mua jostain syystä ahdistaa jo etukäteen ajatus siitä, että joku tulisi mun vatsaani taputtelemaan ja vauvaa kokeilemaan. Oikeastaan oma mies on ainoa, jonka voin luontevasti ajatella vatsaa tunnustelevan. Oonko ihan yksin ajatuksineni?

Lupus 18+1
 
Lupus Mä en todellakaan tykkää jos joku tulee vatsaa lääppimään!.Kai sekin on jotain suojelu viettiä että haluaa pitää "piilossa" pienen:)

Töihin menosta vastaan vaikka vakipaikkaa ei ole.Aion olla kotona siihen asti kun tämä seuraava on kolme.Sen jälkeen ajattelin jos kattois pph:n hommia,mulla ei kiire muille töihin.Ja kolmen lapsen hoitomaksut on ihan kivan hintaiset:kieh:.
Töissä en ollut ennenkuin esikoinen syntyi,olin 17v.Menin töihin kun esikoinen oli reilu 2v ja ollin töissä vuoden ja aloin odottamaan kakkosta.Mut sitten irtisanottiin ihme syihin vedoten(puitiin ihan oikeudessa asti).Töihin en siinä välissä mennyt,eli kotona olen ollut marraskuusta 07.
Minimirahoilla mennään siis:).Mutta hyvin ollaan pärjätty kun tarkkan rahat käyttää:).
Mies on työnjohtaja joten sen palkka on hyvä.Eli siis varmaan otan muutaman hoitolapsen siihen asti että kolmonenkin on ekalla,sitten töihin.Eipä sitä koskaan tiedä mitä tässä tapahtuu.

Synnytyksistä Mulla kaikki on mennyt tosi helposti.Ekan ponnistusvaihe kesti 17min,tokan ja kolmannen pari min.Ekan synnytys kesti 8t,Toka käynnistettiin kalvojen puhkasulla,kesti 4tuntia.ja kolmonen jotain 6 tuntia.
Eniten pelkään että vedet menee kotona.Kun kolmonen syntyi aika äkkiä vesien menosta.

rakenne ultrassa ei saatu mitään paino-arvioita.Onko se ihan yleistäkin saada?.En ole aiemmistakaan saanut:O

Täällä meni viimekin yö valvoessa.Taitaa korvatulehduksen lisäksi olla influenssa tolla tytöllä kun lääketä siihen tunkenut säännöllisesti ja silti on 39,4.Ei tainnut toi kolmonen ihan tajuta loman ideaa:D.Ei ollut ainakaan se että sairastellaan ja valvotaan loman vikat päivät.Arki alkaa maanantaina ja sit on ihan loppu:D.Jos siis on vielä terve.

mutta nyt töllön ääreen.ei taaskaan jaksa mitään sen ihmeempiä:)

Mm itu 21+0:heart:
 
ON ( . ), perjantaina oli rakenneultra. Painoa pikkuisella 375 g, ja viikot vastaa just eikä melkein. =) Poikaolo sai vahvistuksen eli poika olisi tulossa. =) Onnesta soikeena ollaan miehen kans molemmat. <3 Rakenteet oli täydelliset ja kymmenkunta kuvaa pikkuisesta saatiin.
 

Yhteistyössä