<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Huomenet taas.

Menin hetkeks pötköttää vielä ja tulihan se uni sieltä. Nyt täytyy ottaa itseänsä niskasta kiinni ja ruveta tekemään jotain kaiken tämän makailun jälkeen. Kohta saa taas kuitenkin maata ja tällä hetkellä olo on hyvä :)

Ehkä mä olen enemmänki kiukkunen siitä etten saanut sitä saikkaria, koska näillä kivuilla en pysty tekemään töitä, ja nyt kk työttömyyden jälkeen on tilanne jo niin paha että alan myymään pois tavaroitamme. Meillä ei vaan rahat enää riitä edes asumiseen. Miehellä tuli palkka ja maksoi kaikki laskut pois ni tili näytti - 2.50€ ja mulla ei sitä rahaa tule mistään. Tai joo tulihan tossa lapsilisät, mutta ostin niillä ruokaa, vaippoja ja wc paperia. Saan pientä lapsilisää kunnes kaikki "velat" on kelalle kuitattu.

Seuraavaksi täytyy soittaa pankkiin ja anoa lyhennysvapaita kuukausia.

Että ei niinkään se et neuvola ei ota mua huomioon. Ottaahan se. Mä kysyin neuvoa ja hän vastas että lepää. No mutta kun töissä täytyy käydä ja kukaan ei kirjoita saikkaria ni silloin mä olen työtön. Ja kun mä olen työtön, meidän tulot tippuu niin paljon että jos ei parin viikon sisällä kirjoiteta sitä hemmetin saikkarilappua jolla mä saisin sairaspäivärahaa ja tulisimme toimeen edes jotenkin kutenki. Ni meidän on ennen kesää myytävä joko automme tai asuntomme. Tarvitsemme asuntoa asumiseen ja vuosi vasta täällä asuttu ja on mukava paikka ja autoja tarvitsemme että pääsemme täältä liikkeelle... mietein et jos toisen autoista laittaisi pois, mutta millä mä sitten kuljen ku miehen tarvitsee töissä käydä... Tosin jos mä veisin sen töihin ja hakisin sen joka päivä ni säästettäis hiukan siinäkin.

Eli mä voin niin loistavasti jos mulla ei olis harteilla tälläistä paskaa. Vaan ja ainoastaan sen takia että halusin perheen... joudun luopumaan kaikesta muusta. Ni kyllä siinä alkaa isompi ja vahvempikin ihminen murtumaan.

Eli kivut mulla on. Neuvolasta olen kysynyt niihin neuvoa että pääsisin sinne töihin. ja neuvoksi olen saanut lepoa... ja olen levännyt ja tunnit näyttää 28 päivän jälkeen 0..

mitä mun kannattais tehä... mä alan kohta taas hyperventiloimaan tän tilanteen kanssa.

Nyt sitten galluppia pystyyn....

Säästövinkkejä ja mistä saisin rahaa kunnes ä-loma alkaa 4.6.

Mitä te tekisitte tässä tilanteessa???

Niisku-rouva + pirpanat

 
Jos teillä on oikeasti tällä hetkellä niin pienet tulot, ettette pärjää, eikä turhia rahanmenoja laskujen muodossa ole, siis olette jo karsineet kaiken turhan pois, niin soita sossuun ja kysäise mahdollisuutta väliaikaiseen toimeentulotukeen tai ruokarahaan. Kyllä sitä aika vähällä pärjää muutaman kuukauden, kunhan edes soppaa pöytään saa. Tai olisiko mahdollista lainata esim jommankumman vanhemmilta edes vähän? Lainanlyhennysvapailla kuukausilla nyt säästää jo vähän ruokaankin. Oliko teitä neljä henkeä? Kauppaan riittää hienosti n.50-75 e viikko, kun jättää turhia pois ja leipoo itse paljon leipää yms. Jotkut väittää, että vähempikin riittää, mutta tuolla rahalla saa jo kivasti vaihtelua ruokiin. On se tylsää, kun tiukkaa tekee, mutta teillä onneksi kuitenkin väliaikainen tilanne ja tiedätte, koska helpottaa. Tukeutukaa siihen ajatukseen, että ei loputtomiin kestä tuo tilanne, voimia :flower:!
 
Heissan kaikille!

En ole pitkään aikaan kirjoittanut tänne, mutta aika ajoin olen käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Niisku-Rouvalle voimia! Onnitteluja rakenneultrien positiivisista uutisista niitä saaneille!

Masu on kasvanut mukavasti, itse asiassa aika lailla, koska kohtuni on ihan edessä neuvolatädin mukaan. Liikkeitä olen tuntenut muutaman viikon verran - miten ihanaa!

Raskaus on toistaiseksi mennyt hyvällä mallilla ja vointi suhteellisen hyvä. Tosin minäkin koen noita kohdun kasvusta ja liitosten pehmenemisestä johtuvia kovia kipuja. Välillä pitää ihan huutaa, kun sattuu. Huh.

Hassua, mutta koen edelleen raskauspahoinvointia ja joudun vieläkin silloin tällöin elämään pää pöntössä.

Kesäloman ja äippävapaan alkamista odotan kovasti! Töitä on vielä kaksi kuukautta, mutta tiukkaa tekee. Kirjoitinkin joskus tänne, että minulla on erittäin kiireinen, stressaava työpaikka, jossa on todella huono työilmapiiiri. Voi luoja, kun pääsen sieltä pois, niin takaisin en palaa. Joskus pelkään, että tuo työstressi vaikuttaa pieneen.

Kevään odotusta ja aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Ai niin, vielä Niisku-Rouvalle: voisitko kuvitella hakevasi sairauslomaa ihan vain stressin ja alakulon vuoksi, jos kerta he eivät anna noiden kipujen kanssa? Jos kerrot lääkärille tuon kaiken, mikä sinua painaa - kivut, huoli ja talous - , niin on jo aivan hullua, jos et saa sairauslomaa.

Muuten ehdotan myös sossussa käymistä ja lyhennysten lykkäämistä. Ja onko mahdollista, että teidän vanhemmat tai sisarukset voisivat auttaa nyt? Voisitkö pyytää hoitoapua kunnan kotihoidosta? Ja jos muu ei auta, niin kirjoitan nimimerkillä lehden yleisönosastolle!

Paljon voimia!
 
heippa heinäkuiset :)

Mä olen tuolta paljon puhutulta maaliskuun pinosta ;) satuin vaan kurkkaamaan että millasta se olikaan kun puoliväli raskaudessa häämötti... ja kuinkas ollakaan teillähän virisi kunnon keskustelu meidän palstan jutuista :D
kiivasta on ollut sananvaihto kuulkaa meidän pinossa moneen otteeseen, ei siihen enää loppuajan hormonit vaikuta, porukassa vaan on muutama kärkäs sanoja ja sittenhän siitä sota syttyy helposti...

toisaalta, kyllä asioista saa olla tiukastikin eri mieltä, eikä aina hys hys-linjalla "ettei kukaan suutu"-tyyliin... meille tosiaan jäi kourallinen tälle kaksplussan palstalle kirjoittelemaan ja toivon koko sydämestäni, ettei teidän pino eikä muidenkaan lähde samaan jakautumiseen enää viime metreillä. iso osa lohkesi pois, ja ennen niin vilkas palsta on muuttunut aika tylsäksi. ite kirjoittelen sinne paljon, ja harmittaa että suljettu palsta veti suurimman osan sieltä pois. Suljetulla he sitten jakavat kuvia, ovat jopa omilla nimillään yms, yms, ja me ketä jäätiin ei kiinnostanut antaa itsestään ihan kaikkea julki... anonyyminä on helpompaa...
Pitäkää yhtä hyvä yhteishenki loppuun saakka, kuin on tähänkin asti teillä ollu :heart:

Itsellä laskettu aika 9. päivän päästä ja olo on järkyttävän hankala, oon miehelle sanonut et vois vaikka vinssin rakentaa sängyn yläpuolelle, että olis helpompi kylkeä kääntää :D
Mutta kiva oli tulla fiilistelemään puolen välin juttuja, äkkiä se aika teilläkin menee kun jaatte jo synnytys-kertomuksia :)
Isot tsempitykset, teillä on jänniä etappeja edessä, rakenne-ultrat sun muut... Ja jos meidän pinoon poikkeatte lukemaan niin kommentoikaa ihmeessä :)

Eipä muutakun mukavaa loppuodotusta kaikille heinäkuisille mahoille :wave:

Flower again ja vauvanen 38+5 ja ois jo niin synnytys-valmista että :D
 
NiQ
Flower Again mä oon seurannut oikeastaan melkein kaikkia edellä olevien pinoja ihan mielenkiinnosta. Mua harmitti hirveesti että osa teidän pinosta halus kääntään esim sun ja muutaman muun positiiviset sanomiset päinvastoin ym. Ja muutamahn tyypin ansiostahan tuo sota tuntui syttyvän. Tsemppiä loppuaikaan ja synnytykseen! :)

NiQ & Pena 20+4
 
Ai niin, vielä Niisku-Rouvalle: voisitko kuvitella hakevasi sairauslomaa ihan vain stressin ja alakulon vuoksi, jos kerta he eivät anna noiden kipujen kanssa? Jos kerrot lääkärille tuon kaiken, mikä sinua painaa - kivut, huoli ja talous - , niin on jo aivan hullua, jos et saa sairauslomaa.

Muuten ehdotan myös sossussa käymistä ja lyhennysten lykkäämistä. Ja onko mahdollista, että teidän vanhemmat tai sisarukset voisivat auttaa nyt? Voisitkö pyytää hoitoapua kunnan kotihoidosta? Ja jos muu ei auta, niin kirjoitan nimimerkillä lehden yleisönosastolle!

Paljon voimia!
Tarkoitin, että kirjoita nimimerkillä lehden yleisönosastolle. Eli minä en aio kirjoittaa minnekään ;)
 
NiQ
Niisku-ROuva eikös sitä uupumuksesta saa yleensä ainakin aika hienosti sairauslomaa. Jos lataat lääkärille kaikki murhees ja huoles ja näytät tunteesi niin eiköhän paketti oo valmis. Mikäli kuulut kirkkoon, niin seurakuntakin auttaa usein esim. maksamaan sähkölaskua tms pakollista ja antaa ruoka-avustusta...
 
N-R: Tsemppiä teille! Teidän asemassanne marssisin pankkiin ja pyytäisin lyhennysysvapaata (näin mekin varmaan tehdään, sitten kun on hoitovapaan aika, siis jos tuntuu liian tiukalta). Sossu, kirkko ja vanhemmat ovat myös kaikki hyviä vaihtoehtoja. Asunnosta tai autosta ei kannata luopua kuin vasta hädän hetkellä. Mutta 2. autoa harkitsisin. Olisiko miehelläsi mahdollisuutta kimppakyytiin tai julkisilla töihin menoon?
Ihmettelen myös, sitä ettet sairaslomaa saa, mutta voi tietenkin myös johtua siitä, että olet jo jäänyt työttömäksi vapaaehtoisesti. Kannattaa käydä juttelemassa useamman lääkärin kanssa asiasta, varsinkin tuosta uupumuksesta ja masentuneesta mielestä.
 
Kun on kasvatettu että keneltäkään ei kinuta ja anella, töitä tehdään vaikka kellon ympäri että saadaan laskut maksettua.

Pyysin jo lainaksi, mutta ei tullut mistään mitään ja siitä kamala olo kun on ns. epäonnistunut eikä kykenekkään itsenäiseen elämiseen vaikka sitä on tässä jo 6 vuotta pärjätty ja nyt on vaikiaa ni ei siltikään.

Kuulun kirkkoon ja kaikki perheenjäsenet myös. Tällähetkellä meitä on 4 +1koira :) Ja kesällä toivottavasti kasvetaan kahdella :)

Emme saa esim, yleistä asumistukea joka auttaa korkojen maksussa koska mieheni tienaa 100€ liikaa ja meillä on 5neliötä asuintilaa liikaa... kesällä kun meitä on 6 voimme hakea sitäkin etuutta.

ja kuulin että lastenhoitoon saadaan apua kun kaksoset syntyy, mitenköhän sen käytännössä käy.... no sen näkee sitten.

Niin se sossu... hmmm... ei ole käynyt mielessä..

Mitä tohon sähkölaskuunkin tulee ni meillä rupeaa sähkölaskussa kulutus summa olemaan pienempi mitä sähköyhtiö perii siirtomaksua... ihan sairaita summia. Ja sitä on kilpailutettu ja on tehty kaikkea... mutta silti...

Mä alan laittelee edes joitain hakemuksia nyt käyntiin... yrittänyttä ei laiteta :)

Kiitos... ei sitä tule enää ajateltua selkeästi kun ottaa niin kupoliin kaikki.

Me leivotaa itse ja tehdään ruuat melkein alusta asti itse. Hernekeitto tulee purkista ;)

Ei ne jauhotkaan paljon maksa ja silti siinäkin säästetään ja mulla on tuttuja joilta saan suoraan myllystä jauhoja... ne ei vaan säily kauhean kauan.

Kyllä tämä tästä vielä illoksi muuttuu... täytyy vaan yrittää kovemmin.

Ja juu tän henkisen puolen mä isken seuraavaks pöytään. Ei kenenkään tartteis kantaa näin montaa huolta tässä tilassa.

Kiitos. teistä on niin suuri apu tähän odotukseen :heart:
 
Flower Again mä oon seurannut oikeastaan melkein kaikkia edellä olevien pinoja ihan mielenkiinnosta. Mua harmitti hirveesti että osa teidän pinosta halus kääntään esim sun ja muutaman muun positiiviset sanomiset päinvastoin ym. Ja muutamahn tyypin ansiostahan tuo sota tuntui syttyvän. Tsemppiä loppuaikaan ja synnytykseen! :)

NiQ & Pena 20+4
KIITOS ihan älyttömästi :) mä sain jälleen kritiikkiä omalle palstalle kun totesin tästä suljetusta jotain.. no, itse en tietoisesti yritä haastaa riitaa... ja on oikeen kiva huomata että joku edes tykkää jos koittaa olla positiivinen... nyt sitten itsestä tuntuu, että ois jotenkin luovuttanut... kirjoittelen jo kyllästymisestä ja kivuista,,, ei uskalla hirveästi omia mielipiteitään laitella , ja jokaisen sanan koitan miettiä ettei kukaan siitä sitten kilahda.
pitäkää te edes yhtä, meidän palsta kuivui mutta toivottavasti niin ei käy muille :)
 
Heips, nyt oli vastattu siihen magnesium asiaan! Eli tuollainen keskustelupätkä siitä tuli :) :

Minä: "Hei, olisin kysellyt, että paljonko raskaana ollessa saa ottaa tuota magnesiumlisää. Syön multivitan raskausvitamiinia 1/pv ja siinä on magnesiumia 180mg, joka on purkin mukaan 48% päivittäisestä tarpeesta.

mm. suonenvetojen takia kyselen tuosta, eli uskallanko ottaa vielä tuon multivitan lisänä magnesiumia erikseen? Ja jos, niin paljonko?
rvk on 19+6. "

Felicitas: " Hei "kukkaiskeiju"!

Kiitos kysymyksestäsi.

Voit ottaa vielä lisäksi magnesiumia 300 mg-350 mg. Toivottavasti auttaa suonenvetoihin!
Onnea odotukselle! "

Mommy monsterko niistä puhui, eli uskoisin, että ota ihan huoletta lisää tuota magnesiumia (riippuen tietty mitä raskausvitamiinia käytät tai käytätkö), niin ainakin näkyy alalla olijat lupaavan! Ihan apteekista saat sitä varmasti. Toivottavasti auttaa niihin suonenvetoihin, muistan viime raskaudessa että ne on kyllä ihan tuskaa...

Ja nyt paistamaan lettuja!
Kukkis ja pieni 20+2
 
Heissuli vei!
Ultra takana ja kaikki hyvin. Sormet ja varpaat näkyi, samoin ylähuuli oli ehjä. Ensimmäisenä tosi esitteli pyllynsä, oikein heilutteli sitä ja mitä sieltä paljastuikaan! Poika on siis tulossa. :heart: Todella pieni mahdollisuus vaihtua enää tytöksi, mutta eihän ne koskaan ultrassa voi 100% luvata mitään.
Mieskin oli mukana ja nyt on sitten ollut suu hymyssä ja jopa puhunut vauvasta! Tähän asti menty aika niukkasanaisella linjalla mutta kuten arvasin, vasta vauvan näkeminen ultrassa ja sukupuolen selville saaminen konkretisoi asian hänelle.
Meillä onkin sitten kesällä ukko valta! Kolme poika ja yksi tyttö. Myönnettäköön, hiukan tyttöä odotin mutta molempi parempi :)
Painoa oli 392g ja sanoi että about rv26 asti ei suurempi painon heittoja näy, sen jälkeen vasta voi huomata jos on selvästi kasvamassa isompi tai pienempi vauva. Kuitenkin kun vertasin aikaisempia neuvolakortteja niin isommat veljet on ollut suurinpiirtein saman painoisia näillä viikoilla mutta neiti puolestaan 100g pienempi.
Kaikki sormet ja varpaat näkyi, samoin ehjä ylähuuli. Käsiä piti tiukasti kasvojen edessä mutta hetkeksi siirsi niitä ja saatiin kivoja kuvia kasvoistakin. Samanmoinen nenä näyttää olevan kuin kuopukselle :heart:

Pikkarainen&Sisu 20+5
 
Kukkis kiitos tiedosta!.Heti kun pääsen ulos haen apteekista tota:).öisin ihan pelottaa että koska se iskee ja kohta niitä tulee taas paljon.

niisku Vaikka tuntuu siltä että ei sitä nyt sossuun tai jotenkin hankalalta, niin kannattaa oikeasti hakea toim.tuloa.Katot vaika netistä valmiiksi mitä papereita siihen tarvii ja varaat ajan sinne.Sos.toimistoon saa kuitenkin "kriisi aikoja" ja toim.tuloa voidaan tehdä noipein päätöksin.
Ja tosiaan kirjkon diakonissa toimistosta saa ruokalappuja!.Nämä kaikki yhdessä auttaa jo paljon!

Sairaslomaa saa ihan varmana kun menet omalle lääkärille ja lyöt tiskiin koko homman:).
Nyt koitat ajatella positiivisesti että kohta helpottaa kun on selvillä miten seuraavaksi toimit:)
kovasti nyt jaksamisia:hug:.Mutta se pitää muistaa että apua saa kun ihan oikeasti menet sinne sossuun ym.Tottakai kaikki kaatuu niskaan kun jää murehtimaan niitä.

Onnea pikkarainen pojasta:heart:.kyllähän noita ultriakin pieleen menee mutta mä ainakin uskon että jos toinen siellä pehva pystyssä niin aika selkeästi sen jo näkee;) Ja hyvä että kaiikki muuten hyvin:)

Ihanan aurinkoinen ilma!.ja me istutaan sisällä:kieh:.Tolla nuorimmaisella tosiaan oli se korvatulehdus ja influenssa,eilen sitten alkoi paskomaan joten sai siihen vielä senkin taudin,esikoinenkin istui vessassa eilisen ja kakkonen valitti korvaansa,sillä on putket niin saa nähdä eteneekö tulehdus.Huomenna lähetään kyllä ulos vaikka paskat housussa:D

Ja mä olen kyllästynyt rahkaan:O.Enkä tiedä mitä nyt söisin!.
mainin joutuu vieläkin sietämään raskauspahoinvointia,toivottavasti helpottaa.Mulla samaa kun alkuraskaudessa,ruuat etoo,väsyttää,turvottaa.keskiviikkona neuvola,täytyy hemppa tarkistaa kun mulla se aina laskee niin paljon odotus aikana.Eikä se oikeastaan sielä nouse kun johonkin 110.Täällä oli jooku käyttänyt muuta kun obsidania??.mikä oli se toinen rautalääke?

flower again Mäkin huomasin että siellä on muutama tyyppi joka melkein tahallan halusi ymmärtää kaiken väärin!.Tosi rasittavaa,ihan tekin mieli itekkin alkaa vänkäämään niille:D.
Mä olen tuolla fb:ssä mutta tämä palsta on kyllä kivempi!.En jotenkin tykkää siitä..
ja ei mullakaan tarvetta ole omalla nimellä olla todellakaan(tai edes naamalla:D).Yksityisasioita en yleensä jakele mutta kun kirjoitelee tälläisella palstalla monta kuukautta ja ihmiset tulee "tutuiksi" niin helposti alkaa puhumaan liian yksit.juttuja.ja minä kun en ole ajatellut että tätä lukisi muut kuin me:D.Ja esim.lapsista olis helpompi puhua omalla nimellä:).

Niin ja höh,miksiköhän me ei saatu rakenne ultrassa paino-arvioita??.Kun niin moni on saanut,olisi ollut mielenkiintoista tietää paljon piikkunen painaa:)

Hm:ltä saa kivoja Äitiysvaatteita.On vaan aika pientä mitotusta noi farkut.Mä olen muutenkin ihan koukussa hm:n postimyyntiin.En ikinä pääse kaupoille pyörimään,enkä oikeen tykkää edes niin kätevä ostaa kotoota.Lähinnä kaikki esikoisen vaatteet on sielä,pienemmille saa vielä kirpparilta.Tällä viikolla pitäisi taas tulla pakett kun tilasin legginsit,lyhyttä mallia ja mekon:)ja muita en muista:D.
Mä muutenkin lähinnä legginsejä olen nyt pitänyt toppiksien alla ja kun lämpimät tulee niin hame siihen päälle.Jä nyt olen hamstrannut isompia bändi paitoja kesäksi:).En oikeastaan hmltä normisti vaatteita löydä,vähän eri tyylisiä käytän:).

mutta tulipahan stoori!.esikoinen tossa kyselee millaisen kakun meinaan leipoa sen synttäreille.En ollut edes ajatellut,niistä tulee varmaan hillittömät seurapiiri juhlat:D.On kutsumassa koko pihaa ja eskari kavereita:D.Täytyy varmaan pikkuhiljaa alkaa suunnittelemaan että saa rauhoitettua ton neidin:).Sillä tosiaan on juhlapäivä vasta 4vkon päästä:whistle:

Mm itu 21+2
 
Onnea pikkaraiselle hyvistä ultrakuulumisista :) meillä on mies ihan samoilla linjoilla, vasta rakenneultrassa se huokasee sihen saakka vauvasta ei puhuta muille.

Nyt on ollut pakko puhua kun siellä on kaks ja olen ollut todella huonovointinen ja kipuileva... makoilen kun mennään kyläänkin. :ashamed:

Siellä on ihana ilma ulkona. Tekisi mieli lähteä kävelylle, mutta pakko se on myöntää että kaiken tämän makoilun jälkeen en halua sitä kipuilua takasin.

Voi kun nää viikot menis hiukan nopeemmin... nyt olis aikaa mut ei uskalla kaivaa kaikkia vauvanvaatteita esille. Mä voisin kyl osan myydä pois. Mul on niin paljon liikaa vaatteita kun kaikkialta sai uusia ja sit ennen ku neiti ja poitsu synty mulle tuotiin käytettyjä vaatteita säkeittäin... ja vieläkään en ole varmaan kaikkia edes käyttänyt... kauheesti vievät vaan tilaa...:D

Vaunuista en osaa sanoa mitään... varaa ei ole hommata mitään ja tarvitsenko niitä kuinka paljon... asutaan kuitenkin tälläisellä paikalla että linja-autoon ei pääse edes yksösten vaunuilla... eli ne tulis sitten vaan päikkäri vaunuiksi... hmmm.. en mä osaa.

turvakaukaloita meillä on kahdet mutta toinen ei ole turvallinen. Se on niin vanha ja en tiedä edes kenen vanha. Ilmatteeks ollaan sekin saatu. Toinen ostettiin kun neiti oli muutaman kuukauden.

Kirpputorilta mä olen ennenki kaikki tarvittavat ostanu... vois mennä taas tutkimaan...
 
mm mä syön sitä retafer 50mg valmistetta ja 2kpl multivita-raskaus-monivitamiinivalmistetta. siinäkin on rautaa ja hb on se 117 ja viime mittauksella 114 eli en tiedä pitäiskö vaihtaa... ja c-vitamiinipitoisen mehun kanssa vedän noi kaikki 3 pilleriä...
 
Mietin sitä uutta pinoa, mutta en mä taida millään osata sellaista tehdä :ashamed:, olen ihan uskomaton tumpelo näiden koneiden kanssa. Eikö se kuitenkin vaadi jotain linkityksiä, mitä lie se onkaan, tai vastaavia. Muuten kyllä täällä aika päivittäin olen, mutta osaisko joku hoitaa tällaisia asioita paremmin?
 
Raudasta vain pikaisesti, että mulla oli ensin pullo Iron vital F -nimistä litkua ja nyt on joku Ferroforte. Nestemäisessä muodossa siis, kun ajattelin, että maha sietäis niitä paremmin. Mutta ei siedä. Nyt on ollut pari päivää vähän helpompaa, mutta saan olla tosi tarkkana, mitä syön ja paljonko juon, ettei tule ummetusta. Ihan hirveää, kun välillä on vessakäynnin jälkeen monta tuntia takamus kipeä ja istuminen tuskallista :(

Mutta koska tämä on ainoa raskausvaivani, niin en aio masentua siitä :D

Eilen periaatteessa paukkui puoliväli, hullua! Tosin jotenkin ajattelen, että se on vasta ensi viikolla, kun päästään sinne rakenneultraan.

Hyviä vointeja!

Liisakaisa ja Myyrä 20+1
 
Heips kaikille!

Niisku-rouvalle Paljon voimia. Tiedän itse menneisyydestä millasta on kun rahaa ei ole ja ruokakin rupeaa loppumaan :( Onneksi tosissaan sossu usein auttaa, koska siellä voidaan tehdä noita harkinnanvaraisia päätöksiä ja sit tosissaan se oman kunnan diakoni. Uskon silti, että sitä sairaslomaakin tulet saamaan.

Mulla on ollut liian jännät pari päivää. Lauantaina aamuyöstä heräsin koviin alavatsakipuihin. Ne oli aivan kuin kuukautiskipuja, mutta voimakkaampia ja tuntuivat selässä ja vatsassa. Välillä ne koveni ja sitten taas vaimeni. Mutta tuntuivat kokoajan. Sitkuttelin puoleenpäivään asti, kunnes sitten lähdettiin miesystävän kanssa lähimmän kaupungin päivystykseen. Asioita tietenkin monimutkistaa se, etten asu samalla paikkakunnalla vielä miesystäväni kanssa, vaan yli 200km päässä, joten en kuulu paikkakuntalaisiin (tarkoitus kyllä muuttaa kyseiseen paikkaan kesäkuussa).

Noh, mut laitettiin sinne ensiapuun makaamaan ja otettiin virtsa- ja verikokeet. Ei mitään. Koko sairaalassa ei ollut sellasta vehjettä, jolla olis voinut tutkia sikiön tilaa :O
Vanha dobleri löyty, mutta se oli ylläri rikki : /
Lääkäri oli selkeesti vähän pihalla ja oli yhteyksissä tyksin gynepäivystykseen. Sisätutkimuksen se teki sen näkösenä, et "eipä oo tullu ennen tehtyä" mutta totesi kohdunsuun olevan kiinni. Oli jo kirjottamassa lähetettä tyksiin, mut ne sano sieltä, että ei kandee tulla, et ei he sille sitten mitään voi jos sikiö on kuollu yms. :mad: Että tarttee odottaa maanantaihin, jollon mulla jokatapauksessa olis neuvolakäynti omalla paikkakunnalla..
Lähettivät sitten kotiin lepäämään ja nauttimaan parasetamoolia. Kivut onneksi lakkasivat seuraavana yönä, mutta tulipa monet itkut väännettyä sitä ennen. Ei paljon lohduttanut että "tule sitten takaisin jos kivut vielä yltyy tai vuoto alkaa".

Tänään sitten suhteellisessa paniikissa sinne neuvolaan. ONNEKSI sydänäänet kuuluivat hyvin ja olivat tasaiset ja syke 150 :heart: Kyllä pääs poru siinä neuvolatädin pöydällä..

Että sellasta. Vieläkin tässä hieman pelonsekaisena, mutta helpottuneena silti =)

Neuvolatädiltä tuli hieman kyselyitä siitä, kun paino oli hieman taas pudonnut..Mutta minäkin kuulun niihin, joilla edelleen on raskauspahoinvointia..Joskaan ei enää mitään alkuun verrattuna kun olin niin huonovointinen, että olin yli 2kk sängyssä.

Raudasta sen verran, että mulla on hemppari hyvä, 140, mutta veikokeissa sairaalassa ne totes, että punasolut ovat pienentyneet. Neuvolasta sitten suosittelivat Obsidan rautavalmistetta, se on niiden mukaan kaikista hellin vatsalle..tarttee toivoo..

t. mei-mei ja möttiäinen 18+6
 
Uudesta pinosta Minä voin tehdä jos kukaan muu ei halua :)

Niisku-rouva, hirveesti voimia sinne! Tosiaan sossusta ja seurakunnasta saatte apua varmasti! Pitää sen verran korjata jonku sanoja, että seurakunnasta saa kyllä kirkkoonkuulumatonki apua, anoppi on diakonissa niin tiedän varmasti asian olevan näin. Ei ne jätä pulaan vain sen takia ettei kuulu kirkkoon :)

Raudasta Eipä oo onneks vielä tarvinnu syödä, tokassa neuvolassa oli hb 135 eikä sitä viimeksi sitten edes mitattu.. Eiköhän taas ens viikolla mitata, toivottavasti ei oo tippunu!
 
Nyt vaan ensin ihana pikana Niisku-Rouvalle hirveästi jaksamista ja tsemppiä. JOtain tuohon tilanteeseesi on keksittävä, ethän sinä hyvä ihminen tuolla tavoin jaksa, raskauskin on kuitenkin vasta puolivälissä, eli taivlta on edessä!

Nyt koirat ulos, ja myöhemmin lisää jutustelua tänne :)

Sillis ja vaaveli 21+6
 
Niisku.
Joo,jos tilanne on noin paha niin tosiaan,mee sossuun.
Te saatte sieltä kyllä tolla perhe koolla sen aikaa toimeentulotukea ku tarve vaatii,eritote jos/kun ette ole vakiasiakkaita.Ja ne maksaa kyl ne sähkölaskutkin.
Sä saat sieltä myös vaunuihin rahat jos tarvit.
Älä ota turhaa stressiä,apua on varmasti tarjolla kun uskallat vaan ottaa härkää sarvista.
Ei se tee teistä huonompia,olen minäki siihen joutunu turvautuun ja varmasti moni moni muukin.

Täälä olot mallillaan.
Neiti potkuttelee ahkerasti päivittäin.
Tänään on leivottu laskiaispullia ja olo on muutenki melko pulla.
Taipumien on nyt sitte varmaan loppumaan päin,meinaan jo leluje nosto lattialta tuottaa niin hillittömän ähellyksen et olis varmaa paree jättää se homma muille...
No mutta taas pitää mennä ja rientää,enemmän paremmalla ajalla!!

Nenna ja Möykky 21+5
 
FB:n ryhmään en ole ainakaan vielä ajatellut liittyä. Jos tämä palsta pysyy virkeenä, niin mielellään kirjoittelen täällä :)

Mies tunsi vauvan liikkeet ekan kerran 20. raskausviikolla, muistaakseni rv 19+4. Nythän ne vähän jo näkyykin mahan päältä. Joskus navan viereen nousee sellainen muhkura, vaikea sanoa, onko vauvan pää vai peppu, mutta ihan onnessani silitän sitä ja jo pitkään olen jutellutkin vauvalle kaikenlaista :heart:

Hii, se olis kohta maaliskuu! Torstaina rakenneultra, jännittää...

Sukkasillaan ja pikku sukka rv 21+0 POKS POKS!!
 

Yhteistyössä