<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Moi Mammat!

Niisku-Rouva kylläpäs sulla on ollut koettelemuksia ja kovia, jospa saisit siirron toiseen neuvolaan tai täti vaihtuisi, Tsemppii täältä kovasti!!

Äitiyspakkauksesta me halutaan semmonen koska meille ensimmäinen pallerokin vasta tulossa joten täytyyhän sitä ainakin kerran päästä hipalailee laatikon sisältöö. Joo mäkin voisin haluta nähdä sen "tän" vuoden äitiyspakkauksen :)

Turvakaukalosta mä oon kuullut nyt niin paljon hyvää,täältä,kavereilta ja kaupasta, että otetaan se cragon logico s kaukalo (ne ruskeeet) telakalla ja siihen sit matkarattaat ehkä..mietin vielä että ovatko tarpeelliset (rattaat)... Vaunut ollaan ja katottu ja päädytty emmoihin, edge duo combit (ruskeena nuokin). Ai kun kirpasee hinnan kanssa,mut ovat niin hyvät ja tukevat,kunnon ulkoiluvaunut! aatellaan et ovat sit menevät vielä mahdolliselle pikkukakkoselle ;)

Mitäs sitten vielä,kalasta on puhetta...kala menee täälläkin pilleri muodossa valitettavasti,tykkään kyllä merilohesta mutta ei sitä voi hirveen usein syödä kun kyllästyttää :(

Tässä nyt nämä, jatketaan myöhemmin uudestaan, huomenna olis neuvola!:)

zannuli & pallero 22+0 POKS POKS!!
 
neuvolassa käyty ja kaikki hyvin :)
on muuten pikkusen erilainen 'show' tuon 10kk:n kans käydä mitä sillon ekassa raskaudessa kun sai käydä rauhassa :D
neiti on tosi sosiaalinen, kaikille heiluttelee ja menee sinne sun tänne tutkimaan paikkoja, nousee pystyyn ja yrittää jo kävelläkkin. yritä siinä sitten itse keskittyä, rantoutua kun kuunnellaan vauvan ääniä yms.. :D

paino noussut kilon edellisestä käynnistä eli 200g/viikko

neuvola harmi et niiskurouvalla ainakin huonoja kokemuksia, mulla on kiva täti joka oli jo esikoisestakin, ja tulee hyvä fiilis ku siellä käy.

äitiyspakkauksesta päätin et en ota 2010 pakkausta, jos mahis 2011 niin mietin viel sitä uusiks :)

pikkunen tänään 18+1 :heart:
mä ajattelen vauvaa koko ajan jotenki poikana.. :)

rakennetta sitten odotellessa, tasan 3 viikkoa vielä, noo äkkiä tää aika menee :)
 
Heipähei!

Ihana sää ja rakenneultrassa kaikki maan mainiosti! Oskar muuttui Hilmaksi. Tyttölupaus siis! Painoarvio nyt 340 grammaa.
Pari päivää jo olen pyöritellyt nimiä mielessäni ja tytölle keksinyt monia potentiaalisia, pojalle en vielä yhtää. Nyt varmaan uskaltaa keskittyä entistä enempi niihin tyttönimiin.
Tosin, esikoisen nimi päätettiin vasta hänen ollessa noin kuukauden ikäinen; täytyy nähdä onko lapsi nimensä näköinen ;)

Niiskurouva olisiko sinulla mahdollisuus vaihtaa neuvolaa tai terv.hoitajaa? On se ikävää mennä sinne, jos tuntuu ettei kemiat kohtaa hoitajan kanssa. Raskaana ollessa henkinen hyvinvointi on mun mielestä niin tärkeää, että ihan senkin takia vaihtaisin.

Turvakaukalo on vielä hakusessa. Uusi aijotaan ostaa. Eskoisella oli käytettynä saatu, mutta se näyttää jo vähän aikansa eläneeltä. Uudet näyttää turvallisemmilta.
Mutta hankinta menee varmaan vasta kesään.

Ja kirjasuositus: Luonnollinen lapsuus, jonka on kirjoittanut Tiina Kaitaniemi.
Olen lukenut vasta 1/3 kirjasta, mutta se on imaissut mut mukaansa ihan täysin.
Kirjassa pohditaan evoluutiobiologisesta näkökulmasta nykyisiä länsimaisia lapsenhoito tapoja.
Se käsittelee synnytystä, erilaisia kivunlievitysmetodeja, imetystä, perhepetiä ja monia muita aiheita.
Varoituksena pitää kai sanoa, että kirjassa sanotaan asiat aika suoraan!
Kaitaniemi mm. liputtaa lääkkeettömän kivunlievityksen-, pitkän imetyksen- ja perhepedin puolesta. Ja hyviä vinkkejä imetyksen onnistumiseksi!
Ja vaikkei noita tuntisi itselle läheisiksi aiheiksi, niin voi silti olla ihan mielenkiintoista luettavaa, kun vähän suodattaa.

20+0!!!
Rumpnisse ja Hilma
 
Heipparallaa!

Aurinkoa tähänkin risukasaan! HUOMENNA mä saan sen TUKIVYÖN!!!! Jes. Maanantaista asti soittanu siitä ja nyt vastattiin ja siellä oli mukava ihminen toisessa päässä :) Tänään täytyy vaan joku nakittaa huomiseen lastenhoito tuntiin :D Apuvälinelainaamo on auki tunnin pävässä ja näillä lonkka/nivus/häpyluukivuilla ei kammeta kahden laspen kanssa autoon.

Joku kyseli että käynkö tk:ssa neuvolassa eli Liedon keskustassa ni juu kyllä. Ja siis mun vissiin kuuluu siel käydäkkin mut eri tätillä ja olen sen tulevan oman tädin tavannut kerran ja hän on tosi mukava ja kiltti. Mut en tiedä yhtään koska siirryn hänelle?!!??

1.3. on seuraava neuvola. Eli eihän siihen ole montaa päivää. Sit sen näkee.

Ja joku tai aika monikin kauhisteli neuvolani toimintaa, itseänikin hiukan pelottaa kun ne ottaa kaiken niin lungisti ja heistä huokuu sillanen välinpitämättömyys, ihan ku ne inhoaisi työtään. Olen itse aiemmista raskauksista saanut todella hyvää kohtelua ja he ovat aidosti välittäneet kun ovat kysyneet vointiani ja olen heille avautunut he ovat miettineet apukeinoja ja saikkarista ei ole tarvinnut neuvolalääkärin kanssa vääntää kertaakaan.

Koska neuvolan kuuluu auttaa ja tukea odottavia äitejä.

Ja varsinkin kun raskaus ei ole sairaus niin eikö neuvolan pitäisi olla huolissaan jos mä makaan 2 vko sängyn pohjalla kun paikat särkee niin ettei pysty liikkumaan.

Kyllä tässä ollaan tota touhua mieheni kanssa ihmetelty jo pitempään. Ja nyt kun hormoonit ovat tuplat ja todella pinnassa ni itkuhan tässä pääsee vähemmmästäkin :)

8.3. on se rakenneultra. Sekin jännittää todella pajon, ku ei näistä liikkeistä ota vielä selvää kumpi siellä on vuorolllaan se kovempi monottaja ja missä asennoissa vauvelit siellä ovat.

Jännittää kyl se sukupuoli juttukin... kumpia mahtavat olla vai saataisko me molemmat :)
 
Joku kyseli että käynkö tk:ssa neuvolassa eli Liedon keskustassa ni juu kyllä. Ja siis mun vissiin kuuluu siel käydäkkin mut eri tätillä ja olen sen tulevan oman tädin tavannut kerran ja hän on tosi mukava ja kiltti. Mut en tiedä yhtään koska siirryn hänelle?!!??
Minä kyselin tuota neuvola-asiaa. Itselläni on ollut samaisessa paikassa vain ensimmäisellä kerralla oma terkkari, sen jälkeen vain sijaisia. Nuo sijaiset on selkeästi paljon välinpitämättömämpiä kuin ensimmäisellä kerralla ollut. Viimeeksikin kun kysyin tuosta mun näön heikentymisestä, niin vastaus oli että saattaa se ollakin yks raskauden oire. Lisäksi ko. terkkarilla on kokoajan joku ohjesivu auki koneella ja hän tarkastelee siitä mitä tällä käynnillä pitikään käydä läpi. Jää jotenkin sellainen fiilis, että hän ei ole ihan perillä asioista, eikä myöskään ole kovin kiinnostunut. Oma terkkari on ollut jo aika pitkään pois, joten en oikein uskalla luottaa että hän palaisi jossain vaiheessa takaisin...
 
Voi ei Niisku-Rouva, sun tilanne kuulostaa kyllä aika kamalalta! Tai siis lähinnä ammatti-ihmisten suhtautuminen sun tilanteeseen. Mielestäni jo pelkästään sun tunteiden ja henkisenkin puolen takia niiden pitäis siellä ottaa sut ihan tosissaan! Toivotaan että pian helpottaa...

Supistuksiin liittyy minun päälimäiset fiilikseni. Eilen töissä selkää ja vatsaa jomotti työpäivän aikana, mutta pärjäsin ihan OK. Jäin vielä kaverin kanssa kahville ja illalla oli veto aivan pois. Tänä aamuna koirien kanssa kävellessä alkoi ensin pistää oikealle alavatsaan, mutta en sillä lailla huolestunut, kun tuota on tapahtunut useasti aiemmin, ja kipu loppuu heti kun pysähtyy. Sitten kuitenkin alkoi supistella, ensin ei kovin pahasti, mutta loppulenkistä sattui jo aika pahasti selkään ja alavatsaan. Onneksi sattui olemaan neuvolan soittoaika, ja sain käskyn pysyä sängyssä ja perua loppuviikon työt :O Huomenna sitten neuvolalääkärille tutkittavaksi.

Ja nyt kaipaisin teiltä vähän henkistä tukea. Supistukset helpottivat/loppuivat kun lepäsin (tämän sanoin myös puhelimessa) ja nyt tunnen itseni ihan hirveäksi lintsariksi, kun en mennyt töihin. Työni on pääosin kävelyä ja kevyttä kanniskelua, jonkin verran paikallaan seisomista. Istumaan pääsee vuorossa kerran n. 10 minuutiksi. Koko päivän vietän siis jaloillani. Neuvolassa vaan oltiin sitä mieltä, että on ehdottomasti levättävä, mutta entä jos suurentelin kipujani tai minulla vaan on onneton kipukynnys?! Muutamabn kyyneleenkin täällä jo tirauttelin, kun olo oli niin kurja. Onneksi pikkuvesseli heittää volttia masussa, siellä siis ilmeisesti kaikki hyvin.

Höh mitä kirjoitusvirheitä... Työt piti siis perua neuvolan ohjeiden mukaan
 
Viimeksi muokattu:
Heippa, meidän heinäkuisten facebook ryhmä kasvaa kovaa vauhtia niin jos vielä halukkaita ryhmään löytyy niin laittakaas mulle viestiä johon laitatte tiedpn kuinka löydän teidät facebookista niin lisään teidät ryhmään. Ryhmää ei löydä haulla eikä ryhmään pääse liittymään mitenkään muuten, koska kaikki ei varmaan halua kailottaa facebookissa olevansa raskaana yms...
Ryhmän juttuja ei myöskään pääse lukemaan mikäli ei ole ryhmän jäsen.

Aurinkoa kaikille mammoille.
 
Heippa taas! Ahkerasti olen pinoa lukenut - että siihen saakin kulumaan aikaa, jos parikin päivää menee, ettei lue!

NiQ ja Merlina onnea synttäreistä!

Ja kaikille jo rakenneultrassa käyneille onnea hyvistä kuulumisista :)

Niisku-rouvalle kovasti voimia! Toivottavasti saisit siellä neuvolassa asiallisempaa kohtelua jatkossa, jos se ihminen nyt sitten vaihtuu. Ja toivotaan, että se tukivyö tuo avun kipuihin.

Äitiyspakkaus
otetaan, koska tosiaan on eka lapsi tulossa, enkä usko osaavani käyttää sitä 140 euroa niin järkevästi :) Tykkään vuoden 2010 pakkauksen oransseista vaatteista tosi paljon. Jos tulisi tyttö, ei mua silti haittaa, vaikka siinä olikin aika paljon myös sinistä ja harmaata. Laitan sitten jonkun punaisen pitsipipon muksulle päähän, niin ihmiset tajuavat, että tyttö on:) Eli ei haittaisi, jos tuo vanhakin pakkaus tulisi.

Bola-korua olen kyllä ajatellut, mutta jos se kovin äänekkäästi helisee, niin ei sitä ainakaan töissä kehtaisi käyttää. Mutta ehkä kotona iltaisin :) Mistä olette hommanneet sellaisen, te joilla jo on?

(.) Neuvolassa kävin tänään 3. kerran. Hb oli noususuunnassa (111->116), mutta raudan syönti jatkuu. Muuten kaikki ok. Painoa oli tullut 900 grammaa edellisestä kerrasta, eli joku 200 g/viikko. Yhteensä raskausaikana on tullut n. 3,5 kg. Kai se on ok. Mielestäni herkuttelen vähemmän kuin ennen raskautta, mutta syön kyllä ehkä liikaa välillä. Alkuraskaudessa oli tarvetta napostella koko ajan, ja se jäi vähän päälle.

Rakenneultraa odotan kovasti, se on 8.3. Ja sitten onkin neuvolaa, lääkäriä ja sokerirasitusta, eli yhtenään saa ravata jossain. Niin ja hammastarkastuksessakin sain aikaiseksi käydä ja yksi hammas pitää paikata, eli lisää aikataulun täytettä... Ei ole aina kovin helppoa sovitella töiden kanssa yksiin näitä.

Liisakaisa ja Myyrä 19+4
 
Viimeksi muokattu:
hk
Onnea kaikille rakenneultrassa käyneille! Mulla sen on ensi viikolla.
Tää asukas potkiskelee huomattavasti vähemmän kuin aiemmat matkustajat samoilla viikoilla.

Niisku-rouva Mä muistan tuosta omasta kaksosodotuksesta noi kivut, mutta täällä mut otettiin ihanliiankin todesta. Minusta aivan tarpeettomasti joskus. En tiedä olisko sulle apua, mut ehdotan kuitenkin. Mä löysin liiviliikkeestä mammabelin tukihousut, joita sitten noiden tuplikkojen aikaan pidin myös yöllä ne piti tota mahaa kasassa ja sit tukivat tosi kivasti alapuolelta, joten sängystä nouseminenkin oli helpompaa. Sitä paitsi synnytyksen jälkeen tuo hengittäminenkin oli opeteltava alusta... ja siis silloin myös noi housuliivit auttoivat kovasti. Musta noi vekottimet olivat yllättävän hyvät käytössä ja nyt hommasin uudet hinta alle 30€.

Noi neuvolathan on niitä ensisijaisia paikkoja, mutta kukas se estää ottamasta yhteyttä tk:n omaan lääkäriin, jolloin vois saada terkkariin vaikkas vauhtia....

Mulla taas toi täti (vaihtui tässä kaksosten jälkeen), jo ekassa neuvolassa pisti menemään sairaalaan kun noita juttuja on niin paljon ja sit joka kokeen jälkeen muistaa varmasti soittaa.... Huonoa, jos eivät edes äitipolille ota näytille vaikka tosiaan kaksosraskaus kyseessä.
 
Heips..

Käytiin tänään lastentarvikeliikkeessä ja kateltiin vaunuja. Ihan meni pää pyörälle, liikaa päätettävää!

Sitten ostin suomalaisesta kirjakaupasta vauvalle Disneyn ensimmäiset muistoni kirjan joka on nallepuh kuvitettu ja sukupuoli neutraali! ihana!

Nyt mun masu on alkanut kasvaa aika vauhdillakin... Ja pieniä liikkeitä tuntuu, ei niitä selviksi potkuiksi voi kutsua, mutta kuitenkin.

Noista supistuksista mulla ei ole vielä tietoakaan, mutta nyt jo pelottaa niiden tulo. Siilis mun mielestä voit ihan huoletta olla kotona muutaman päivän, jos olit vaikka vähän ylirasittunut niin kyllä se parinpäivän levolla helpottaa! Vauva nyt tärkein, ei työt. Itse olen kyllä samanlainen, poden kauhean pahaa omatuntoa jos olen poissa töistä ja päivällä olo paranee siten että ajattelee että ehkä sinne ois voinutkin lähteä. Mut ajattele Siilis nyt silleen, et jos oisit menny töihin niin niitä supistuksia olis voinut tulla vaikka kuinka paljon ja nyt sulla on hyvä olla koska olet levännyt kotona!

Ihanaa kun täällä alkaa olemaan tilanne sellainen, että suurimalla osalla on iloisia uutisia! Musta on nyt ihanaa kun on seesteinen keskiraskaus menossa ja masu alkaa kasvamaan. Jotenkin todellisempaa.

Lähdetään viikonloppuna tyttöporukalla juhlimaan, lupasin toimia samalla kuskina, mutta en tiedä lähdenkö baariin saakka. Mutta nätiksi aion itseni laittaa, joten meikkiä kuluu ja paljon;)

Tiinu ja nappula 18+2
 
Iltaa!!!

Niisku-rouvalle jaksamisia, jo ensinnäkin noiden kipujen kanssa ja toiseksi tuon neuvolan kanssa.

Sillis: Lepäile vaan ihan hyvällä omalla tunnolla kotona.

Kalan syönnistä: Pyrin laittamaan vähintään kerran viikossa kalasta ruokaa, joskus useemminkin. Lapset (myös aikuiset) tykkää :)

Äitiyspakkaus: Ei oteta. Raha käytetään turvakaukaloon. Saan vaatteita niin paljon tutuilta ja sukulaisilta ettei tarvii ja viime vuoden pakkauksesta saisin sen toppahaalarinkin jos haluan.

Kaukalo+jalusta: Esikoiselle ostettiin silloin se jalustallinen graco, tykkäsin ihan älyttömästi. Tosi kävetä. Nytkin ostetaan jalustallinen jo ensiksi siksi, että on niin näppärä ja toiseksi meille kun pitää saada kolme istuinta mahtumaan takapenkille, niin helpottaa suunnattomasti kun ei tarvii ahtaisiin väleihin olla kiinnittämässä turvavyötä. Esikoiselle tarvii vaan kiinnittää vyö joka kerta, kun istuu jo turvavyöistuimessa. Ja gracon kaukalo tulossa eikä mun mielestä maksa sen jalustan kanssa kun jotain 180 € uutena. Jotkut kalliimmat merkit maksaa pelkkä kaukalo jo saman tai jopa enemmän.

Eilen kävin parturissa uudistamassa lookia. Leikkautin ja samalla laitettiin hieman väriä. Ensin oli tarkoitus vaan pelkkiä raitoja, mutta juuri kasvu niin näkyvää että ois tullut jotenkin hassu :) Ihanaa kuitenkin kun sai vähän muutosta.

Mutta nyt nukkumaan, että jaksaa aamulla kammeta itsensä töihin.

Muumi ja pikkumies 22+0 POKS
 
Moikss!

Suonenvedoista: Itselläni ei tällä hetkellä onneksi ole sitä vaivaa ollut, mutta näin yleisesti voin antaa vinkin, että eka raskaudessa helpottivat kun alko syömään magnesiumia! Eli voi olla tuon puutosta!

Sillis: Hyvällä omallatunnolla lepäilet, ei ne supistukset mitään herkkua ole, varsinkaan töissä ja varsinkaan noilla viikoilla!

Supistuksia joku "peläten" odottelee... Mä muistan, että mulla eka raskaudessa tuli eka supistus rvk 24 ja se tuntu ihan siltä kun mun koko maha olis kääntynyt ympäri. Aivan kivikovaks meni ja tosiaan sellanen jäpitys siinä. Ei kyllä sattunut, mutta pieni paniikki meinas tulla, että mikä ihme tämä on?! Nyt on ollut tosiaan tän viikon tommosia aika inhottavia...

Pitiköhän mun vielä jotain sanoa...no muokkaan jos muistan. Hyvää yötä!

Kukkis ja pieni 19+5
 
kukkaiskeiju onko noi megnesiumit pillereinä?.Tarvis varmaan hakea,mulla nimittäin niiin järkky kivuliaita suonenvetoja.Jalka kipeä vielä seuraavanakin päivänä!

facebookista,ehkä uskaltaisin omalla naamalla liittyä mutta joku on tainnut kaapata mun sivut!.
En pysty tekemään,kirjoittamaan kenellekkään mitään enkä pääse kuin muutamaan asetukseen:O

sillis kovasti nyt lepäilet vaan!Ihan hyvällä omalla tunnolla:)

Mullakin supistukset on "kovia",silleen että joutuu todella keskittymään sen ajan hengittämiseen ihan silmät kiinni kun sattuu/tuntuu nin kurjalta.Ja niitä tulee ihan levossakin:/
Mutta mulla ne ei ole ainakaan aiemmin sen kummempia tehnyt.Että olisi syntynyt ennen laskettua:)

Niisku-rouvakin ottaa nyt kaiken avun läheisiltä jos mahdollisuus on:).Tsemppiä kovasti kipujen kanssa!.Tiedän kuinka tuskaa toi on,ne kivut mitä mullakin oli parin viikon ajan oli yhtä helvettiä,onneksi nyt helpottanut.toivottavasti sullakin auttaa se tukivyö ja jonkun mainitsemat housut!.:)

Mulla on kolmas neuvola ens keskiviikkona,ihan mukavaa kun kerrankin pääsen sinne yksin!.Ei ole noi tohelot mukana:D

Äityispakkausta en kolmoselle ottanut.otin rahana.Eipä sillä hirveesti mitään saa jos ei osaa käyttää sitä järkevästi:D.Mä kävin viimeksi hm:llä:D
Nytkin otetaan varmaan rahana ja ostan sillä kestoja.Ja kirpparille menee jonkun verran.

Mut ihan pikana tulin kommentoimaan.koitan vielä selvittää mikä mun facea vaivaa(ei,en ole koukussa:whistle:).ja sit nukkumaan:)

Vointeja!! Mm itu 20+5

Hah,naurakaan nörtille:D.Se olikin vaan mozilla joka teki ton vian:D.Mä olen vaan niin uuno etten tajua mistään tieo sähkö härveleistä mitään:).Olin ihan varma että mut ollaan kaapattu:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
NiQ
Magnesiumista mulle sanoi neuvolan lääkäri ettei saa syödä ylimääräistä magnesiumia kun ei tiedä miten reagoi niin suuri määrä vauvaan kun raskausvitamiineissakin sitä on. Ja mulla olis vielä ollut oikein hyvä syy sitä magnesiumia napsia kun on molemmissa jaloissa plantaarifaskiitti ja jalkapohjan jänteet kipeytyy tosi pahaksi ilman magnesiumlisää... :/

NiQ & Pena 20+0
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
niq: Aijaa, en oo koskaan kuullut ettei magnesiumia sais ottaa?! Mutta kiitos, pitääpä selvitellä lisää. Niissä neuvoloissa missä mä oon ollut harjoitteluissa niin tuota kyllä ihan järestään suositeltiin juuri suonenvetoihin! Ja moni niistä tuntuu ainakin avun saaneen. Jep, mutta eihän tosiaan varmaan mikään valmiste ole hyvä yliannoksena, olipa raskaana tai ei.

Jesh!, mulla meni pitkästä aikaa eka yö ilman yhtään heräämistä, edes vessaan ei tarvinnut nousta!!! Ja nyt pirteänä uuteen päivään :)

Kukkis ja pieni 19+6
 
Moikka

Tukivyöstä/housuista mä luulen et saan samanlaisen vermeen mitä edellisessä raskaudessa joten tuo tukihousut vois olla hyvä idea hankkia. Mistäs sillasia löytää... tuli tuubin löysin ja se on aivan sanonko mistä, istuessa selän puolella kangas rullautuu makkaralla ja on ikävän tuntuinen.

raskaudesta mua on tässä raskaudessa seurattu ne pakolliset ja ihan sama mitä mä kysyn ni kaikkeen on vastaus ota rauhallisemmin ja lepää enemmän...

supistuksista
maaten on hyvä... seisten ja kävellen masua kiristää ja se paineentunne alapäässä kasvaa niin hurjaks et tekis mieli pitää kättä alapäässä "ottamassa koppia" :|

Enää 45min ni pääsen hakemaan senn vyön. Sitä ennen tarvii lapset vaatettaa ja nostaa autoon ja voi jestas... täytyy mennä makuuasentoon hetkeks ni jos auttais...

Omalääkäri. Totta sitä miehenikin ehdotti, mutta mulla on mennyt usko koko soittamiiseen yhtään mihinkään. Neuvola on täällä kunnassa se kunkku joka päättää odottavien äitien tutkimuksista, eli kun äippäpolikin sanos että neuvolan tarvitsee ensin olla huolissaan ja pistää lähetteellä, sitten vasta he tutkii... ni mietein et jos soitan tk ja sieltä ne sanovat että soita ensin neuvolaan ja tule neuvolan lähetteellä sitten.

Mä olen pienemmistäkin murheista joskus juossu äippäpolilla yöaikaan ultrassa, ja nyt kun on ns, riskiraskaus. siis joidenkin mielestä kaksoisraskaus on aina riskiraskaus, mutta mun kohdalla sitä pidetään jotenkin ihan normaalilta.

Kai joku mut jossain vaiheessa ottaa tosissaan.

n-r +
 
Terveisiä rakenneultrasta=)

Meillä ultran teki taustamme takia lääkäri. (Oli vähän sellainen höppänä, mutta eiköhän asiansa
osannut!)
Kaikki siis kunnossa. Kaikki elimet löytyi ja mitat vastasi viikkoja. Painoarvio oli 300 grammaa.
Eikä merkkejä kromosomihäiriöistä. Istukka on etuseinämässä. Kun kysyttiin sukupuolta, niin Nappula laittoi jalat tiukasti yhteen, joten epäselväksi jäi! Ehkä hiukan harmittaa ettei nyt tiedetä, mutta koska kaikki oli niinkuin pitikin niin olo niin mielettömän kiitollinen ja onnellinen:heart:
Jospa tänä yönä sitten nukuttaisi kun viime yöt on mennyt vähän hermoillessa ja tietty tää nuhakin on oloa vaikeuttanut!

Onnellisin terveisin Hjannah & Nappula rv 19+3
 
Facebook-ryhmä Mulle jäi traumat kun kävin pari päivää sitten lukemassa sitä maaliskuisten tappeluketjua mitä moni täällä päivitteli :D Siellähän ryhmä jakaantui kahteen leiriin kunperustettiin jo tässä vaiheessa naamakirjaan suljettu ryhmä :( Palstakirjottelu heillä kuoli monilta siihen ja aika ilkeää kommentointia puolin toisin :( Kadutti kun piti mennä lukee, muutama sivu riitti tekemään koko illaksi inhottavan olon!
Niin siis käsitin että sinne ei siis enää voi liittyä jos ei nyt kohtapuoliin liity?
Viime odotuksessa liityin kaksplussan puolella suljettuun kerhoon ja vauvojen syntymän jälkeen perustettiin myös feissariin ryhmä ja niistä kyllä hyvät kokemukset ja mieli :)

Bola-korun Tilasin netistä, Hattentatti.fi-niminen putiikki. Siellä oli sellanen masutuubi ja bola-koru tarjous että säästi jonkun 6e ku tilas molemmat ja masutuubia itseasiassa menin sieltä tilaamaankin, tuo Bola oli heräteostos mutta on roikkunut kaulassa rv 14 lähtien vaikka ei sikiö silloin mitään helinää vielä kuulekkaan, se vaan on kiva koru :)
Kauhean vaikea oli päättää millaisen valitsee :)
Helinä ei ainakaan vielä häiritse, sitä en kuule jos en varta vasten helisyttele :D Mutta asian tila voi tosiaan muuttua kun maha kasvaa.

Niisku-Rouvalle Sympatiat täältäkin, kuulostaa kurjalta miten sua kohdellaan ja miten pahan mielen se sussa saa aikaan :hug: Neuvolaterkkoja on kyllä niin moneen junaan! Eikä raskaus niin niin jokapäiväinen juttu naisen elämässä ole etteikö jokainen odottava äiti ansaitsisi asiallista ja tukea antavaa kohtelua ja sitä että omat huolet otetaan vakavasti ja niiden poistamiseksi tehdään jotakin. Tosi paljon tsemppiä että tilanne helpottaisi!

Turvakaukalo Ostetaan tällä kertaa uutena ja jalustalla ehdottomasti. Ei kai se jalusta nyt kaukalon painoon mitenkään liity kun saman kaukalon voi ostaa jalustan kans tai ilman.
Ja kyllä aika venkslaamista mielestäni on kiinnittää vöihin, sen huomaan varsinkin jos on monessa paikkaa hoitamassa asioita ja joutuu useammin irrottaa/kiinnittää. :)

ON. Rakenneultra-aika tuli tänään ja vasta 16.3 on aika, noh, kyllä se nopeasti kuluu kuten tähänkin asti :) Sinne asti luen teidän aiemmin pääsevien ja jo käyneiden ihania kuulumisia, ONNEA taas poika/tyttötiedoista ja siitä että kaikki on ylipäätään ollut vauvoilla kunnossa :heart:

Ja Siilis pois turhat omantunnontuskat. Itse tunnet itsesi parhaiten ja mitä sitten vaikka oiskin matalampi kipukynnys, eihän se kipua poista vaan päinvastoin, sitä todellisempaa se on. Lepo on tehokkain hoito supistuksiin joten lepää kunnolla jos sulla on vaan mahdollisuus ja sitten kun luotat taas työkuntoosi niin menet töihin.


Mukavaa, rentouttavaa viikonvaihdetta, mulle tuleekin viikonloppuvieraaksi mun sisko joka ei tästä raskaudesta tiedä vielä :whistle: No ei jää epäselväksi kun näkee mun mahan :D
Oli tarkoitus vasta rakenneultran jälkeen kertoa.

Jasmin ja siiri rv 17+5
 
Mommy monsters: Joo, kyllä noita ainakin on ihan tabletteina noita magnesiumeja.

Magnesium asiaan nyt muutenkin yritin vähän vielä lisää perehtyä kun kerran sellasen vinkin tänne heitin. En suoraan löytänyt mistään, etteikö lisää voisi ottaa, kunhan se on sallituissa rajoissa. Sallituiksi rajoiksi (lisiä) löytyi eri lähteistä 350-450mg (päivän tarve vaihteli 600-1200mg välissä ruuasta saatava mukaanlukien), ja tuossa mitä mä käytän (raskausmultivita) on 180mg, eli sen mukaan järjellä ajatellen voisi kyllä ottaa lisääkin. Lisäks tuota magnesiumsulfaattiahan käytetään raskausmyrkytyksen ennaltaehkäisyyn/hoitoon (jolloin tietysti määrät on ihan eri luokkaa). Mutta tutkimusten mukaan nekin on ihan turvallisia ja tehokkaita. Nää oli kuitenkin kaikki netistä löydettyä tietoa (lääkäripalstoja tosin), eli varauksella ehkä suhtauduttava. Laitoin kysymyksen tuonne Felicitas-kätilölle, eli odotellaanpa jos hän vielä toisi oman näkemyksensä asiasta. Jospa työssäolevalla olisi se ajankohtainen suositus kun nekin muuttuu jatkuvasti. Tuossa on muuten linkki yhteen tietolähteeseen, joka siis kertoo yleisesti paljon magnesiumista jos jotakuta kiinnostaa. En tiennyt että se vaikuttaa noin moneen asiaan!!! Oli siinä raskausajastakin vähän tekstiä :) Magnesium – monipuolinen kivennäisaine - Itsehoidon artikkelit - Tohtori Tolonen

Mä odottelen innolla, että mies tulis töistä kotiin ja päästäs lähteen kaupungille perheen kesken! Salaa mielessäni myös haaveilen, että mentäs rossoon tai johonkin vastaavaan syömään... :whistle: Rossossa on vaan ollut hyvä lapsiparkki...
 
Vieläkö mahtuu mukaan?
Täällä ensimmäistä odottava, kohta 28-v neitonen :)
Laskettu aika on 26.7. Välillä käynyt täällä lueskelemassa, mutta nyt vasta sain rekisteröidyttyä.
Viikkoja on tänään 18+3.
Liikkeitä luulin tuntevani aiemmin, mutta nyt ei pariin päivään mitään ..:confused:
Istukka on edessä. Odotan maanantain neuvolaa kun kuuta nousevaa, et sais tietää onko kaikki hyvin...Ihan perushermoilija oon :whistle:
 
Heips!

Kolmas neuvola takana ja kaikki hyvin. Hemoglobiini nousussa joten ei tarttenut vielä rautaa aloittaa. Painoa on nyt sit kertynyt raskauden alusta 10kg!! Vauvalla hyvät sydänäänet ja liikkeet. sokerirasituksiin ohjas,joten eiköhän se pidä ens viikol varata ja hoitaa pois alta.

Magnesium lisästä,juuri neuvolatätini suositteli minulle tänään närästykseen magnesiummaitoa (apteekista) ja kun mainitsin vielä suonenvedoista niin erityisesti ehdotti juuri tuota ottamaan. Joten sitä haettiin putelo. (paukkauksessa lukee, että auttaa vielä ummetukseenkin :) ). Ollaanpa me niin "vaivasia" :)

Hei ja jos jollain on kokemusta magnesiamaito-valmisteesta ,otetaan vastaan. Se aloitettiin meinaan tänään :)

zannuli & pallero 22+1
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa mei-mei! Me mennäänkin sitten ihan samoissa kun on sama toi laskettu aika.

Toivottavasti kaikki ei siirry sinne facebookiin, mä en nimittäin ole koko naamakirjassa koskaan käyny! oon periaatteesta boikotoinut, mutta kyllä haluttais liittyä, en vaan osaa vielä antaa periksi! Ihan tyhmä olen, tiedän! :rolleyes:

Käytiin tänään miehen kanssa shoppailemassa ja syömässä. Ostettiin gracon logico s jalustalla ja harmaan värisenä. Sitten mies ehdotti pikkubodya jossa luki I love Mummy ja on vieläpä sukupuolineutraali. Vaunut taidettiin löytää ja ne olis sit Hartan topline s:t. Käytiin yhdessä liikkeessä kokeilemassa ja ihastuttiin molemmat! Niin ketterät kääntyvine etupyörineen ja tosi kevyet. Heittoaisa oli kiva ja myyjä kertoi, että jos on hirveä loskakeli niin pienemmät etupyörät voi lukita ja siirtää heittoaisan siten, että pikkupyöristä tulee takapyörät niin isot pyörät varmasti raivaavat loskassakin tilaa kulkea! (olipas vaikeasti selitetty!) Ja sit niihin saa sen universaalin turvakaukalo adapterin joten gracon kaukalon saa sitten niihin kiinni. Ja jotta mieskin vois osallistua valintaan enempi niin annoin hänen valita värin ja hän valitsi numero 730 väriset Jos kiinnostaa niin voi käydä kattomassa sivulla Dessins Topline S - Hartan Pram Factory. Manufacturer of Prams and Buggys. - www.hartan.de
Niin ja kuvissa nuo etupyörät näyttää paljon pienemmiltä kuin mitä ne todellisuudessa tuntuivat olevan! Nämä vaunut olivat paljon tukevamman oloiset neljän pyöränsä ansiosta kuin nuo teutonian spirit s:t joita aiemmin halusin.
Hintaa niille tuli vähän ehkä enemmän kun oltiin ajateltu, mutta kuten mies totesi köyhän ei pidä ostaa halpaa!

Hyvää perjantai illan jatkoa kaikille!

Tiinu ja nappula 18+3
 
Piti tulla kommentoimaan tuosta facebook-ryhästä. Mulla nousi karvat pystyyn kun luin ton viestin tosta heinäkuisille tarkoitetusta ryhmästä, tuntu suorastaan huonolta vitsiltä, kun täällä just oltiin puhuttu tosta maaliskuisten tilanteesta ja oli käynyt lukemassa miten siellä homma meni ihan piloille. Toivottavasti täällä ei nyt homma luisu samaan, kun on niin kiva seurata jo tuttujen ihmisten raskauksien etenemistä täällä puolella.

En tahdo toki ketään loukata tällä viestillä! Nämä oli vain omia ajatuksiani asiasta!
 

Yhteistyössä