<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Zannuli: Minä tiedän tunteen tuosta painonnousun ahdistamisesta... Mulla on aikaisemmissa raskauksissa noussut paino tähän mennessä n. 1kg ja nyt aamulla kävin puntarilla, niin oli lähtöpainoon +3kg, josta 2kg on tullut 3viikossa. Harrastan liikuntaa 3 kertaa viikossa ja nyt raskausaikana ei ole tehnyt mieli juuri mitään herkkuja, en tajua mistä tuota painoo tulee!!! Pieni murhehan se on, mutta paljonko se on heinäkuussa!!!
Luglio: Minä olen vaihtanut juoksun ja jumpan uintiin ja sauvakävelyyn. Just kävin 1h15 min sauvalenkillä ja mulla oli sykemittari päällä, aika ajoin syke nousi 148, mutta ei sen yli. Se on vissiin hyvissä rajoissa.

Tänään olis ihan kun oisin tuntenut liikkeet...Mutta oli niin voimakkaita, että voikohan ne olla niitä...Ei u skois, että kolmatta odotan kun en liikkeitä erota..=)

Minttu-82 ja Ilmari 15+6 :heart:
 
Liikunnasta, olen kirjoittanut aikaisemminkin kun olen sillä alalla töissä :)

Eli raskauden puoleenväliin asti voi liikkua ihan kuten ennen raskauttakin eikä esim. sykkeitä tarvitse tarkkailla. Puolenvälin jälkeen pitäisi pitää huolta siitä, ettei syke nouse yli 150 pidemmäksi ajaksi kuin 15 minuutiksi kerrallaan. Tällöin sikiön hapensaanti voi heikentyä. Ja tietysti loppua kohti hypyt ym. pois. Ja ennen kaikkea omaa oloa kuunnellen, jos joku tuntuu pahalta, vaihtaa lajia tai tekee kevyemmin :)

Itse olen jättänyt lenkkeilyn pois, mutta sisäpyöräilyä ohjaan työni puolesta 5 h/vko, lisäksi käyn jumpissa ja/tai salilla, hiihtämässäkin olen käynyt. On kyllä vointi tällä hetkellä mitä mainioin ja hyvin jaksaa liikkuakin. Salilla olen tiputellut jo painoja pienemmiksi, lihakset menee jotenkin hapoille helpommin ja kaikessa liikunnassa hengästyy helpommin kuin ennen. Uintia ajattelin loppuraskaudessa ottaa liikuntakalenteriin mukaan :)

Jaahas, muutakin piti kommentoida, mutta tekstit jäivät edelliselle sivulle enkä muista mistä siellä kirjoitettiin.. Täytyy siis palata myöhemmin.

Mayinga 20+2
 
Iltoja.

Sairaalasta. Jos kaikki menee hyvin ni olen iloinen jos pääsen sen 2vrk jälkeen molempien kanssa kotiin. Olen viihtynyt aina sairaalassa tosi hyvin koska synnyttäneiden osastolla on vapaa kulku jääkaapille ja saan ilman omantunnon tuskia nukkua jos väsyttää, ottivat viimeksi poitsun ku alko 8h putkeen pelkkää kitinää ja olin juuri synnyttänyt. noh sitten heräs ne äidin vaistot ja heräsin 2h nokosten jälkeen etsimään hätääntyneenä vauvaa... Siellä se köllötteli yöhoitajan kantoliinassa ihan kiltisti, Päätin käydä vielä vessassa ja syömässä ja sitten hain pojan. Loppuyö meni ihan hyvin kun sai yököltä tutin :)

Sukupuolesta; Aiotaan kysyä ja toivomme kumpaakin. Uhkaavasti vaan nyt näyttää siltä, että poikia olisi tulossa. Oireilu samoissa mitä jätkästä, sykkeet 140 ovat ihan poika sykkeitä kun eikös pojilla ole isompi sydän-->pienempi rytmi, tytöillä pikku sydän---->tiheämpi rytmi :) Tiedä siitäkään, ja tänään tuli sokerirasituksen arvot 4,3 6,3 ja 4,7 eli ei ole häikkää sokereissa onneksi. mut ei ollu jätkänkään odotuksessa ja silti hänen kanssa rampataan sokeritutkimuksissa :/ Neidistä mulla oli rd ja se niponapotus oli jotain hirveetä.

Nyt on pakko mennä kun vauvat heräs just ja mies haluaa taas kokeilla tuntisko liikkeet kun makaan selälläni... hän niin odottaa niitä :)

Hyvää yötä :)
 
Nenna77, kyllä se upon hienoin ja mahtavin kone oli. :LOL: Kaks kertaa yritti setä korjata ja kolmannella kerralla halusin rahat takaisin. Electrolux intutition tuli tilalle, enkä siihenkään oo tyytyväinen vaik pelittää hyvin.

Vauvan isä hössöttää nyt varsinkin, yrittää kai hyvitellä sanojaan. Huolehtii etten mitään tee ennenku on auttamassa, tänään tulee käymään ja puhutaan miten tästä eteenpäin..
Lupas imuroida ja pestä lattiat, mut taidan kuitenkin ite tehdä, saan jotain tekemistä.
Tuputtaa ruokaa ja mitään painavaa en saa kantaa, katsoo et lämmintä on päällä ja pla pla plaa..:D
Onhan se ihanaa, mut joskus vähempikin riittäis. Oon silti hiljaa ja tyytyväisenä nautin, voihan tää onni loppua vauvan syntymään..

Esikoinen 8v. tuli kesken koulupäivän kotiin, korvatulehdus riesana. Pari kertaa juossut ilman pipoa, sen siitä saa.

Ex lähettelee kaihoisia muisteloviestejä, oikein yrittää sekoittaa mun päätä entisestään. On ikävä joskus edelleen, mutta ei enää samalla tavalla kuin aikaisemmin. Pidän exää hyvänä ystävänä ja onneksi on hyvät ja lämpimät välit.

meemee ja pikkudomuz 19+2
 
Moi!:wave:

Huh,menipäs tovi kun pikaluin teidän kuulumiset.Välillä tosin oon käynyt kurkkimassa miten ootte jaksanut:)
Täällä on jo "paniikki" ohi:).Aika dramaattinen oli viime viesti:D.Säikähdin vaan noita tytön juttuja ja se mistä ei mitään tiedä niin pelottaa.Saatiin aika sinne lasten endokrinologiselle tän kuun loppuun,sitten tietää enempi:).Ei kuitenkaan mitään vakavaa ole,tuli vaan ihan puun takaa koko homma,muutenkin välillä väsyy tohon adhd:hen ja kun tytöllä on nyt haastavampi vaihe niin ei jaksaisi.Nuorimmalla kohta putkitus,saa edes vähän helpotusta noihin tulehduksiin:).
sitten kun nämä on ohi pitäisi mennä taas silmälääkärille kun sillä on pahentunut ulkokarsastus: /
Odotan niiiin kesää.silloin lapsetkaan ei sairastele niin paljoa!

Oma olo on huono edelleen.Neuvolasta patistetaan naikkarille tutkimuksiin mutta ei kiinnosta mennä kun eivät osaa tehdä mitään.sama kärsiä kotona.tällä hetkellä kivut on lähinnä etten pysty istumaan,mutta pakko välillä istua ja nyt ja kun nousen niin sattuu ihan perkeleesti.En pysty olla kummallakaan kyljellä kun sattuu niin että taju lähtee.eskarilaista vien kun pystyn.
Tämä on meidän viimeinen vauva,todella sääli etten pysty nauttimaan tästä yhtään kun kokoajan sattuu.ja se vetää mielen mustaksi ja pinna kireellä..Vaikka tosin kivun kanssa oppii elämään:headwall:
Vähän vaan pelottaa että ei taida kroppa kestää loppuun asti..

Täällä oli tosiaan paljon juttuja tullut:).nenna Meilläkin hajosi kuivausrumpu!.Ei onneksi ole mikään maailman tärkein kapistus,harmittaa vaan kun ostetiin se vajaa 2 vuotta sitten.Ei kestä nykyajan koneet mitään.takuu kuitti pitäisi jostain löytää.Toi kuivuri on vaan kätevä kun vauva syntyy,sitä vaatetta menee sitten paljon ja kesällä tytötkin sotkee vaatteita enempi.

Joku oli tilannut tinttu.comista turvelon.ne on aivan ihania!.Meillä on tytöillä sieltä his his karvahatut ja huuhaa hurjis lohikäärmehatut.Aivan ihania:)

ja hui kuinka hurja oli ellin? "tauti".Onneksi saatiin hoidettua ja alat toipumaan:hug:

ja jollain muullakin oli koettu hurjia juttuja.seesteistä loppuaikaa!:)

paino on mulla noussut jotain 3-4 kiloa.kovasti yritän tarkkailla syömisiä ettei nousisi paljoa.loppuaikana kuitenkin nousee se on saletti:).

liikkeitä en ole paljoa tuntenut.Eilen jo paremmin tuntui mutta ei vielä ihan kunnollisia.yksi päivä tosin tunsin sen pehvan? tossa sivulla navan yläpuolella joten kohtu kasvanut kyllä korkealle!.Tässä oodotuksessa olen muutenkin tarkkana että huomataan jos tulee taas iso vauva.
Viimeksi neuvolassa kun mitattiin sf-mittaa niin terkka laittoi aina pienemmän mitan papereihin kun ei kuullemma voinut olla niin isoja mittoja!.Jos olisi sekin ääliö tajunnut jotain niin olisi osannut tulkita että iso vauva seillä sitä niin kasvattaa:D.nyt osaan ite vaatia kokoarviota.
Vaikka nuorin syntyi helposti niin silti pelkään että jos tämä kasvaakin isommaksi,aina kuitenkin isommat riskit.
Sukupuolesta Meille tosiaan sanottiin silloin viikolla 17 että tämä tulokas olisi tyttö.mutta itseä jotenkin mietityttää.18 pv on rakenne joten siellähän se varmistuu:).

Mutta käynpäs lukemassa vielä taaksepäin,unohtui suurin osa mihin piti vastailla:).
Olipas mukava käydä vähän kirjottelemassa,selkiytyy vähän omatkin ajatukset:)
Synnytksestä vielä.Esikoisen kanssa olin sairaalassa 9pv kun se oli teholla niin oli helpompi ravata siellä.Toka syntyi puol 8 illalla ja lähin kotiin seuraavana aamuna,piti vaan käydä pari päivää siitä näytillä.kolmosen kanssa oli kaksi päivää kun oli pakko.kun yli 4,5 kilosilta pitää tarkkailla verensokereita.mutta ei niissä mitään ollut:)

Mm itu 18+5
 
Viimeksi muokattu:
Puoliväli on nyt sitten saavutettu :heart: Huomenna pääsee sitten rakenneultraan kurkistamaan pikkuista, ihanaa :)

Liitoskivut on nyt sitten saapuneet tännekkin riesaksi. Olisi saaneet tulla myöhemmässä vaiheessa, kiitos. Inhottaa kun kävellessä alkaa alapäätä särkemään :(. Mutta jos tuo kävely alkaa olemaan tosi vaikeeta, vaihdetaan sitten uinti liikunta muodoksi.

Tervetuloa kaikille uusille :flower:

Noista kodinkoneiden hajoamisesta, niin vajaa pari vuotta sitten meiltä hajos eka pyykkikone, sitten meni imuri ja hetken päästä pakkanen. Samaan aikaan oltiin tekemässä kylppäriremottia, joten rahan menoa ei voinut estää :kieh: Pyykikoneeksi ostettiin Cylindan sivusta täytettävä, 7 kg kone. Oli kallis, mutta tykännyt olen.

Nyt ruuan laittoon :)

Muumi ja pikkuinen 20+0 :heart:
 
Moikka!
Tänään oli sitten tuo odotettu rakenneultra. kaikki oli kunnossa... onneksi, olen sitä niin jännittänyt. Tyttö sieltä povailivat vaikkeivat ihan sata varmoja voineetkaan olla. Hieman käyröjen ala päässä kasvoi mutta meinasivat että voi johtua täysin siitä kun minä ja lapsen isä oltiin kumpikin sellaisia 3 kiloisia kun synnyttiin ettei tämäkään olis paljoa isompi. Kaikki oli muuten todella sopusuhtaisesta kasvanu ja kunnossa :D
niuku + pikku neiti 20+0
 
Moikka,

mulla oli tänään sokerirasituskoe. Kirkasta sokerilientä latkin sellaset 2dl ja jo tunnin kuluttua olo oli aika kauhea. Oksetti ja sydän tykytteli. Pääsin 1h verikokeen jälkeen onneksi lepäämään, jotenkin paasto sai myös mun migreenin puhkeamaan. No nyt olenkin loppupäivän vaan lepäillyt pimeässä kotona. saas nähdä millaiset tulokset saan, kun olo ei selkeestikään ollut ihan normaali testin aikana.

Joku puhui aiemmin ketjussa kärsivänsä päänsäryistä, ja harkitsevansa optikolle menoa josko se auttaisi. Minä kävin viime viikolla tilaamassa uudet lasit, koska kärsin nykyään viikottain migreeneistä(ennen raskautta ehkä joka toinen kuukausi), sekä mun näkö on huonontunut yllättäen nyt raskauden aikana toisesta silmästä. Ja sen näkötesti todistikin. Optikko sanoi, että näkö voi palautua entiselleen imetyksen jälkeen, saa nähdä. Toivottavasti rillit auttaa.

Liikkeistä:tunsin ekat liikkkeet jo 13+6(olen aika hoikka ja terv.hoitaja epäilikin, että saattasin tuntea aikaisin)) tosi hentoina ja aina välillä sen jälkeenkin, esim. aivastaessa. Mutta tänään tunsin jo selkeän potkun eka kertaa, oli hauska sattuma, että mulla oli käsi just siinä kohtaa vatsan päällä. Voi olla että se pikkuinen osoitti mieltään sokeritestiä vastaan. :D

Luglio 17+4
 
Huomasin muuten tänään että mulle on ilmestyny linea negra ohuena eikä nyt hirveen tummana, mutta erottaa kyllä. Onko muille ilmestyny? :)

Aamulla käydään kattelee kuvia yhestä ihanasta kämpästä! Oon niin innoissani siitä, olispa tuo mieskin...
 
moips,
olin jo menossa nukkumaan, mutta äkkiä vielä tuosta linea negrasta piti sanoa, että mulla ei itsellä se ainakaan vielä ole tullut näkyviin, mutta tytöstä tuli tosi tumma viiva ja se lähti kokonaan vasta jotain yli vuosi synnytyksestä...kivaa! Jospa tällä kertaa sitä ei tulis :D
 
Linea negrasta: mulla oli kans tyttöä odottaessa ihan koko mahan kokoinen, mutta nyt poikaa odottaessa ei ole. Jostain joskus luin että se on yleisempää tyttöraskauksissa... ihan niinku pahoinvointikin :D ja siis tätä poikaa odottaessa olen voinut huonommin kuin koskaan.
 
Mulla oli linea negra pojasta napaan asti ja tytöstä rintojen väliin saakka :). Nyt ei vielä näy, mutta mielenkiinnolla odotan meneekö samalla tavoin sukupuolen mukaan tässäkin... Niin ja mulla on tullut ennen näkyviin vasta noin vko 20+...

Edellisessä kunnassa lääkäri ei suostunut millään kirjoittamaan reseptiä mihinkään närästyslääkkeeseen, mikään niistä ei sen mukaan ole turvallinen ja vain Rennietä sai käyttää... Näinpä erilailla eri kunnissa siis. Täällä en ole edes viitsinyt ottaa puheeksi, kun tosiaan luulin, ettei vaihtoehtoja ole.

Knox ja Papu 16+1
 
Knox mulla oli lääkärinä hyvin asiaan vihkiintynyt nainen, joka sanoi että tätä lääkettä on käytetty turvallisesti viime vuosina raskaana olevilla. Kun odotin kahta vanhempaa, syntyneet -06 ja -08, oli lääkäri vielä samaa mieltä - että rennietä vain. Ja siitä ku ei mulle ainakaan ole mitään hyötyä. Ehkä korkeintaan sen ajan kun sitä imeskelee. Mulla närästys sitä pahinta laatuaa, vesikin närästää ja ihan aamusta iltaan. :| Ja jännä muuten, että ei ikinä muulloin närästä ku raskaana.
 
Huomenia!

Tänää on se rakenneultra, must on tosi kiva kun äiti tulee sinne mukaan poikaa vahtii. Täytyy toivoa et ultraaja on mukava eikä valita jos poika on kans huoneessa. Tietty jos alkaa huutelee ja apinoimaan ni saa painuu mummin kaa kahvioon...

Hirveesti haluun tietää kumpi ois tulossa, oon niin sikamalttamaton.. Kumpi vaan on täysin tervetullut, vaikka kaikki on veikannu tyttöä.. Varmaan senkin takia veikkaavat tyttöä kun on jo poika mutta kun tämä ei jää (toivottavasti) viimeseks lapseks ni mulle se on aivan sama kunhan on terve. Oon aina tosin nähny itteni suuren kurittoman poikakatraan äitinä..

Sormet vaan ristissä että olis kaksi tervettä munuaista, ei houkuta se jatkuva kontrolliramppaus.

Thihi, jännittää, yöki meni pyöriessä. Huh, ehkä suihku rauhottaa..

Possu ja pikkusaukko 19+6
 
Linea negra on mullakin ollu noissa tyttöraskauksissa, mutta enpä muista yhtään, missä vaiheessa on ilmestyny, musta tuntuis, että myöhemmillä viikoilla vasta. Pojasta sitä ei ollu ollenkaan :D Nytkään ei ainakaa vielä oo mitään näkyny?? :D Lapset ja isäntä meillä höpöttelee pojasta (vaikka eihän sillä niin väliä oikeesti). Lapset varmaan sen takia, kun tuttavapiirissä on niitä poikavauvaoja nyt enempi, ja tuo pienin meillä tällä hetkellä on nyt tyttö. Nyt kun on tyttö, poika, tyttö, niin jotenkin se mukamas ois pojan vuoro :D
Silti, jos mun pitäis arvata, sanoisin, et tyttö ois tulossa, enkä tiedä miksi tuntuu siltä :)
 
Heipparallaa!

Neuvolasta tulin juuri ja kaikki oli hyvin. Vauvan sykkeet oli 145-150 luokkaa. :) Liikkeitä odottelen vielä, välillä jo jotain tuntuukin.

Olo on aika tasaisen hyvä. Nivuset tuntuu kauhean jäykiltä nykyään, niinköhän on alettava jumppaamaan. :D

Tuittumuru ja myrry 16+1
 
Anuuu Mulla on edelliset -04 ja -08, eipä tullut mieleenkään, että olisi muutosta tullut suosituksiin. Kiitos siis hurjasti tiedosta! Itsellä tosiaan närästää pahimmillaan 24 h vuorokaudessa, eikä nukkumisesta tule välillä mitään ja tosiaan samoin kuin sulla, ihan vesikin (ja joskus jopa maito) alkaa närästää. Kauhea vaiva ja oikeastaan itselläkin vain raskausaikana, muulloin äärimmäisen harvoin... Ja Rennie tosiaan aivan hyödytön.
 
Vuotaako täällä joku vielä? Alussa niin monilla oli sitä veristä vuotoa.
Mä vuodan sellasta valkovuodon ja veren sekaista tavaraa, johtuu kyl tästä infektiosta (?), lääkäri sanoi siitä tänään, et ei mitään voi tehdä, sit ensiapuun, jos tulee taas kuumetta tai vatsakipuja. Huolettaa se vaan aina :(
 
Huomenta!

Itse olen ollut vähän hiljaa, kun ei oma yhteys toimi. Olen tällä hetkellä lapsen isän koneella. Lapsen isä ei oikein siedä, että minä ja exäni ollaan väleissä, heillä taas se että sen exä ei halua olla missään tekemisissä hänen kanssa. Itseäni v*tuttaa se kun toinen jatkaa kaljan juomista, vaikka mulle vannoo lopettavansa. Laitoin lauantaina viestiä, että ei tarvitse olla mun ja masukin kanssa missään tekemisissä, eikä mihinkään ultra/ neuvolakäynteihin.
Mä pääsin hakemaani koulutukseen alkaa (14.2) maanantaina, sinänsä jotain positiivista on. Itse näin ihme unta, että rakastuin toiseen mieheen ja lupas olla lapsen elämässä mukana. En tiedä mistä johtu toi uni. Kummeja ollaan mietitty ja tiedetään ketään ovat. Millä perusteella te kummit valitsette? Joku oli tehnyt sen sormustestin, niin miten toimii? Mulle sanottiin, että kun joskus sairastuin masennukseen, niin pitäis ottaa puheeksi. Mulla on 22.2 joku v*tun verkosto kokous. 2.3 vasta rakenne ultra ja 8.3 neuvola. Mulla vatsassa tuntuu ilmakuplilta, olisko jotain liikettä. 2 aikaisemmassa raskaudessa en tuntenut/ tiennyt liikeistä mitään.

martsu76 ja veitikka jotain viikkoja
 
Linea negran huomais mieheni noi kolme viikkoa sitten. Niin haalea, ettei ihan kaikissa valaistuksissa edes näy! ja vain napaan asti

Hormoninäppyjä mullakin on koko rintamus täynnä ja jonkin verran myös niskassa/leuassa. Noi ilmesty heti kun lopetin e-pillerit (Diane-Nova, jota käytin akneen). Toi rintamus on ikävä, koska ei kehtaa käyttää avonaisia paitoja. PItkiä hiuksia olen pitänyt nyt reilun vuoden auki, ettei nuo niskan leuansivujen näpyt näy... :(

Närästystä mullakin on ollut. Onneks mulle riittää tiettyjen ruoka-aineiden välttäminen, tasainen syöminen ja Rennie!

pokspoks 17+0
 
linea negrasta esikoisesta(poika) se tuli navasta alaspäin ei ole koskaan hävinnyt kokonaan. Myös esikoisella on tuo samainen viiva omasta navasta alaspäin :O Seuraavasta (tytöstä) ei tullut muutoksia mahaan mutta kuopuksesta(poika) viiva vahvistui ja jatkui navasta ylöskin päin. Ja samainen viiva on myös kuopuksella navasta alaspäin :D eli mulla nuo on ollut poika viivoja, selkeästi!

Nyt on rinnat ruvennut kasvamaan ja voi tätä kutinan määrää kun iho venyy! Auuuuu...

En jaksa muuta kommentoida, tytöllä on ilmeisesti vti joten on tosi kipeänä eli lähen hoitamaan toista->

Pikkarainen&Sisu 18+2
 
heipatihei!!

liikkeet on tuntunu nyt päivän-pari! aivan ihanaa :) ei tarvi enää jännittää kuuluuko syke neuvolassa joka parin viikon päästä. musta ne on semmosia vaimeita töps.........töps............töps.. :)
muljahdukset tulee varmaan sit vähän myöhemmin kun vauva kasvaa.
viikkoja nyt siis 16+2

närästys ei ole onneks ollu! mut ehtii se viel tulla, esikosta oli pahana joskus 30+ viikoilla, istultaan piti nukkua.. :/

sairaalassa olo nyt jotenki aivan ootan sitä :eek: ekasta jännitin sitä sairaalaan menoa kun en olis halunnu olla monta yötä (4 olin ) nyt meen sinne ihan mielellään ja oon sen verran ku pitää. ohan se vähän niinku lomaa kotoa :D

linea negra esikoisesta oli ihan vaalee napaan, nyt ei ainakaan viel oo, viimeksikkin se tuli aika myöhään ja tosi haalee tosiaan oli.

ummetus :D on ohi!! ainaki toistaiseksi. kaikkia varmaan kiinnostaa, mutta ne ketkä tästä kärsiny tietää paljonko tämä merkittee itelle :) ei enää iltasin yliturvonnutta vatsaa ja vatsanväänteitä...... :/
 

Yhteistyössä