<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Helmikuu <3 <3 <3

Ainiin piti sitä vielä kommentoida että toi mun masu on kyllä lössähtänyt oikeeen kunnolla tuohon eteen! Eilen töissä kyselivät että onko kaksoset tulossa, kun meitä on töissä kaksi lähes samalla viikolla raskaana ja tästä toisesta ei näy vielä yhtään ja mä oon jo maha ihan pystyssä... Vaikka kai mulla siinä on vähän enemmän läskiäkin päällä:whistle:

Niitä kunnon liikkeitä mäkin odottelen innolla, niitä joita mieskin voisi tuntea.

Tiinu ja nappula 16+1
 
Huomenia.

Knox: mulla ois toiveissa poliklininen synnytys, esikoisen synnytys meni ku suoraan oppikirjasta, 4h 31 min kaikenkaikkiaan ja olo sen jälkeen ihan mahtava. Ainoo syy miks olin sit pari päivää sairaalas oli se kun poika oli alle kolmikilonen ni seurasivat sitten pojan sokereita.

Tällä kertaa tosiaan haluisin vaan käydä sairaalassa synnyttämässä ja heti kotiin kun nyt mieskään ei pääse perhehuoneeseen seuraksi kun on pojan kanssa kotona. Siellä tulee aika vaan niin kovin pitkäksi.

(.) Huoh, tää raskausaika on ihan liian pitkä. Vielä ois toinen samanlainen pätkä edessä tätä raskautta.

Päätä on särkeny nyt pari päivää ihan simona, tosi ärsyttävää. Menee ihan toimintakyvyttömäks eikä jaksa tehä mitään..tänää onneks vähäsen parempi päivä.

Perjantaina on rakenneultra, ihanaa! kivaa nähä pikkusaukko siellä melskaamassa ja toivottavasti saatas nähä sukupuoli kans..vähän jännittää ku esikoisen munuaisvika huomattiin kans rakenneultrassa, joten nyt mulla on peukut pystyssä et ois kaks munuaista matkassa.

Eipä tähän hätään muuta.

Possu ja pikkusaukko 19+4
 
Huomenta.

No työpäivät koostuu pelkästään nosteluista ja syöttämisistä, ja heidän pakkoliikkeitään sai varoa jatkuvasti. En jaksanut enää kun aina sai työpäivän jälkeen miettiä niitä kipuja ja kolotuksia. Nyt mulla on ollut ihan hyvä olla joten en mä vaan jaksanu... laiskaksi täytyy varmaan leimautua... Ja vanha selkävamma joka ei ole korjautunut vihottelee edelleen ja selkää mä tässä raskauden edetessä ja loppuelämässänikin tarvitsen... Ja sitten kärsi lapset. Kiukuttelin heille koska olin väsynyt ja paikat särki enkä tiennyt miten päin olisin ollut. ja he tarvitsevat minua enemmän kuin työpaikka. Ei tässä maassa kannatta valittaa yhtään mistään tai olla kertaakaan naama väärinpäin. Itku kurkussa vaan mentävä eteenpäin.

ja lähinnä sitä meinasin että en kovin luotettavissa käsissä ole jos neuvolalääkäri väittää kaksoisraskauden olevan ihan samanlainen kuin mitkä tahansa muut raskaudet ni siinä kohtaan hän ei tiedä kaksosraskaudesta yhtään sen enempää mitä minäkään ja ne nosti mun selkäkarvat pystyyn.

En pahalla. Voi täällä kotonakin olla ja mennä... ei sihe tarvita rahaa... ilomielin mä katson että maahanmuuttajat saavat kaiken palvelun ettei he koe että heitä on huijattu kun on kerrottu suomen ihmeellisestä elintasosta kuinka hyvä täällä on asua. Kyllä kaikkien muiden paitsi suomalaisten. En ole mitenkään rasisti ja itsellänikin on monta maahanmuuttaja kaveria, mutta missä on tasa-arvo.

 
Heip,

Onpa tympeitä neuvolakokemuksia ollut muutamilla. Itsekin olen tänään menossa lääkärineuvolaan, toivottavasti on mukava lääkäri ja kaikki vauvelilla mallillaan. Rakenneultraan on vielä yli kuukausi, tuntuu pitkältä ajalta odottaa.

Mäkin luulen tunteneeni ensimmäiset liikkeet. Tuntui niinkuin ilmakuplia olisi vatsassa, toivottavasti ne siitä voimistuu. =)

Mä kammoan sairaaloita, joten tietenkin toiveena olisi, että mahdollisimman pian pääsisi synnytyksen jälkeen kotiin. Oman voinnin ja pikkuisen voinnin mukaan tietenkin on mentävä, joten en etukäteen liiaksi halua laittaa odotuksia tai raameja synnytykselle ja sairaalassa ololle. Kuitenkin mitä pikemmin kotiin, niin sen parempi mulle. Koko synnytys on kyllä asiana sellainen, jota en vielä kauheasti halua ajatella ja jotain pelkoakin siihen liittyy. Olen luottavaisin mielin sen suhteen, että mieli ja keho kypsyy asialle tässä kuukausien kuluessa ja jos ei, niin mielellään käyn kyllä jossain juttelemassakin. Jotkut sanoo, että tieto ja synnytyksen kulun ymmärtäminen helpottaa pelkoja, mutta omalla kohdalla huomaan tällä hetkellä mieluiten vältteleväni koko aihetta enkä halua luoda liiaksi ennakko-odotuksia asiasta. Voi olla, että kun synnytys lähestyy, mieli muuttuu ja haluaa tietää, mitä tuleman pitää. Esimerkiksi synnytysvideoita en ainakaan vielä tässä vaiheessa ole halunnut ollenkaan nähdä.

Lupus 15+5
 
Hei Mammat!
siitä onkin tovi taas vierähtänyt kun olen viimeks käynyt kirjoittamassa,lukemassa olen kyllä käynyt :ashamed:

nenna77 voi tsiisus mikä tuuri,niinhän ne yleensä päättävät hajota kaikki aina samaan aikaan. Tsemppiä uusien hankintojen etsimiseen!

Mayinga Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

possurulla arghh..että tuo päänsäärky onkin sitten ilkee,itselläni myös ollut nyt enempi raskauden aikana. Oon kärvistelly yleensä sen yhen päivän kivuissa kun en ole suostunut särkylääkkeettäkään ottamaan, ulkoilu auttaa tähän :)

( . ) Mä näin unta viimeyönä et työntelin tyhjiä vaaleanpunaisia vaunuja. Kaverille ilmoitin sit ääneen et joutuu kyllä varmaan vaihtaa väriä pojalle sopivammaks kun lapsi syntyy, ne vois vaik värjät pesukonees tumman sinisiks ...ihanuus tämä oli ensimmäinen uni tulevasta vaavista, painajaisunet ovat loppuneet!!!

Voi että et tuo painon nousu vain ahistelee mielessä vaik kuin yrittää et ei. Jeees tiedän itse minä tämän painonnousun aiheutan!!! Nyt aattelin et en kotona käy enää vaalla ja lopetan tuon namin mässäilyn vaavin vuoksi (heti kun vain tuon huomisen ruotsin risteilyn saan pois alta ) sokerirasitukset on mullakin edessä,seuraavassa neuvolakäynnissä 25.2 tulee varmaan puheeksi.

Että mä odotan tuota rakenneultraa joka on jo ens tiistaina, mua jännitttääää!!!

Hyviä vointeja mammat!

Heiii huomenna poksuuu ja puoles välis mennään!!
zannuli & pallero 19+6
 
Heippa vaan kaikille heinäkuun onnenhippulaisille!
Olen seuraillut viestiketjua jonkin verran, mutta rekisteröidyin nyt vasta tänne palstalle ja vihdoin voin vastaillakin..
Eli eli, ensimmäinen raskaus minulla, ikää 31v, ja olen viikolla 17+3. Laskettu aika on 16.07.

Huomenna aamulla menen sokerirasitustestiin, joten se paasto alkaa tänä iltana.. Tietääkö kukaan saako sen12h paastoamisen aikana juoda vettä? Luulis että saa.

Rakenneultra mulla on viikolla 19+. Sukupuolen haluaisin ehdottomasti tietää, mutta saa nähdä millainen tuuri käy tuolla naistenklinikalla.

Olen huomannut että monet teistä on jo hankkineet kaikenmaailman lastenvarusteita, vaatteita, rattaita, jne. Itse olen vielä niin pihalla kyseisistä tarvikkeista, että apua. No, meinasin että jos rakenneultrassa kaikki ok, voin sitten alkaa tutkailemaan kauppojen tarjontaa, ja selvittämään että minkäslaisia vaunuja/rattaita/turvakaukaloita sitä oikein on olemassa. Ja erityisesti pieneen tilaan kasautuvia malleja, kun auto on aikas pieni, talon hissi myöskin. Ehkä sitä voi lähteä kaupungille ym sen auton turvakaukalon ja ratasosan kanssa.

Minkälaisia urheilulajeja olette muuten harrastaneet nyt raskaana ollessanne, ja onko kukaan menossa äitiysjoogaan? Itse olen käynyt sekalaisesti pilatestunneilla ja kuntosalilla, joitain liikkeitä on tietty pitänyt jättää pois. Sen joogan meinasin aloittaa pikapuolin.

Luglio 17+3
 
Viimeksi muokattu:
Lehdetönpuu: kiitos Brio GO tsempityksestä. Kiva vrsinkin tuo kommentti lumisista teistä, olen niitä pienehköjä eturenkaita hiukan pelännyt.

Oletteko muut käyneet vauvasivustolla lukemassa hauskaa keskustelua, sain tästä monet naurutt viikonlopun aikana (osu just mun huumorintajuun): Pitääkö synnytyksessä todellakin olla alapää paljaana? - Keskustelut - Vauva.fi! :LOL: Onneks meillä on täällä 2+:ssa hiukan asiallisempaa (tosin en ole käynyt lukemassa noita avoimia keskustelupalstoja)

Flunssa on vienyt voimat, onneks on mahdollisuus käyttää liukumaa töissä ja tehdä 6h päiviä!

Anna+Urmas 16+5
 
Tsemppiä Niisku-Rouvalle :hug: Olitko siis irtisanoutunut työstäsi? No ei se minusta ainakaan mikään huono asia ole, jos kerran siltä tuntuu, että töissä ei oo hyvä olla! Itselläkin mielessä moinen käyny ja pelkästään vaan sen vuoksi, että muutenkin oon "hiukka" ollu tympääntyny hommaan ja haluisin kuitenkin mahdollisimman stressittömänä tässä edetä eteenpäin. No nyt oon kumminkin aatellu "raahautua" sinne toukokuulle, kun eihän sinne pitkä matka oo.

Mullakin nyt siis tää tippakanyyli viel kädessä ja kotisairaanhoito käy kerran päivässä laittaan antibiootit tiputellen siihen, maanantaille pitäisi sen jatkua ja silloin seuraava tulehdusarvo otetaan ja jos normaalit arvot, niin sit loppuu lääkitys =) No lääkäri oli mulle kirjottanu sairaslomaa vaan siihen sunnuntaihin asti, eli olisi pitänyt tän kanyylin kanssa sitten töihin mennä!!?? Eihän se nyt ois onnistunu lainkaan mun työssä. (jossain toimistotöissä ei niinkään ees haittais). No lääkäri sit kirjoitti sen maanantain vaan lisää saikkua ja tiistaina töihin, jollei jotain erikoista sitten tuu, oireita tms. Tiistaina vasta selviää sen verikokeen tulos (pika-crp ei kuulemma oo riittävän tarkka) ja lopullisesti se, et jatketaanko lääkitystä vai ei, mut kanyyli nypätään luottavaisena jo maanantaina heti lääkkeen annon jälkeen pois ja ti sit töihin.
No onhan mun vointi aika hyvä nytkin jo, et uskon, että voisin ollakin ens tiistaina työkunnossa, mut vaikuttaa silti siltä, et ennen on saanu aika paljon helpommin sairaslomia...? Vai mitä ootte mieltä?

Hassua, mut tän sairastelun aikana mulle on alkanu maistua kahvi pitkästä aikaa =) Ihanaa jotenkin. Kerran päivässä laihaa kahvia oon juonu, etten nyt sillä mitään vaan aiheuta (ylivarovainen). Eli kaikki ruoka nyt oikeastaan maistuu ja mulla kans noita raikkaita juomia tekee kovasti mieli. Nyt oon kekannu (ei varmaan mikään kovin uusi keksintö :D) laittaa tuoremehuja ja vissyä sekasin ja se on jotenkin tosi hyvää. Sopivasti laimentaa se vissy, mut jos ihan vettä laittaa sekaan niin se taas tekee liian litkun oloiseksi. Hampaillehan ei tuo kovin hyvää oo... Eilenkin join sellasta mustaviiniherukka-omena-tuoremehua sitruunanmakuisen vissyn kanssa ja aika tosi hyvää :)

Meilläkin on hiukan noi kummit hakusessa, kun kaikilla kolmella lapsella on kolme kummia ja tälle neljännellekin haluan kolme kpl, alkaa olla ne vaihtoehdot vähän tiukilla. Mut on meillä tässä muutama vaihtoehto, pitää vielä miettiä, onhan tässä aikaa ;)

Masu mulla on tosi iso, koitan saada aikaseks ottaa siitä jonku kuvan.

Elli ja Terho 16+4
 
Täällä kans havitellaan synnytyksen jälkeen pian kotiin. Esikoinen tuli maailmaan vauhdilla (2h20min), ihan kätilökin oli ihmeissään kun oli kyseessä ensisynnyttäjä. Paikat pysyi ehjinä eikä ollut mitään vaikeuksia missään. Sairaalassa oltiin se normi 3vuorokautta, mutta nyt toivoisin pääseväni pian synnytyksen jälkeen kotiin. Tietenkin vauvan terveys on etusijalla ja oma jaksaminen.

Taas on alkanut tämä raskauden ajan närästäminen! Ikinä ennen ei ole närästänyt, muutakuin raskaana ollessa...

Äsken kuuntelin vauvan sykkeitä pitkästä aikaa.. omien laskujen mukaan syke olisi ollut jotain 145-150 krt/min. :)
Miten onko muut laskeskelleet joilla kotona doppleri?

SaaBas + "Tarmo" 18+5
 
Pakko kysästä, kun Saabas närästyksen mainitsi... Onko monellakin kovaa närästystä raskausaikana? Itsellä on aiemmissa raskauksissa ollut todella kauheaa, mikään ei oikein auta, eikä mitenkään päin pysty olemaan. Edes syömisillä ei oikein ole ollut väliä. Tosiaan niin kovaa, että itku meinaa tulla, vaikka muuten en kovin itkuherkkä olekaan... Onko joku keksinyt avun tällaiseen, tai edes pienen helpotuksen?

Knox ja Papu taas...
 
Taustalta vinkki närästykseen, mulle lääkäri jo ensimmäisessä neuvolassa kirjoitti reseptillä närästyslääkettä nimeltä omeprazol, otetaan 1-2 kapselia päivässä ja auttaa närästykseen niin taivaallisen hyvin ettei oo tosikaan! Ja halpaakin on, 3 euroa pakkaus. Ensimmäinen riitti yli kuukauden kun ei joka päivä ole pakko ottaa. Lääkäri kirjoitti heti suosiolla 3 pakkauksen reseptin, että riittää ainakin seuraavaan lääkärineuvolaan saakka. Itseäni on joka raskauden ajan vaivannut jo varhaisilta viikoilta närästys, vaikkei muuten ikinä närästä. Lienee hormonaalista.
Mut mut, ton lääkereseptin saa varmasti neuvolasta soittamalla vaikka heti. Meillä ainakin ne sit jättää reseptit noudettavaksi ilmoitustaululta.

T. Anu, joka taustalta teitä seuraa.
Mulla rv:t nyt 17+1 ja toivottavasti kolmas elävä lapsi vielä kesällä syliimme saadaan. Kolmas raskauteni oli ei niin onnistunut kaksosraskaus, joka päättyi ikävästi syksyllä. Siitä syystä mä vähä varovaisesti vielä taustailenkin, ehkä rakenneultran jälkeen liityn sit virallisesti seuraanne. :)
 
Nenna77: sit kun menee yksi rikki, usein myös toinen. Ainakin minun tapauksessa. Eka poksahti telkkari ja sit uusi pesukone lennätti moottorin päältä läpi, että näin. Tästä aikaa vuosi. Onneks kotivakuutus, se on korvaamaton näissä tapauksissa.

Possurulla: Miulla kans järkyttävä päänsärky monta päivää, ei pysty mitään tekemään kun kaikki aika menee voivotteluun.
Juoksen vielä ton 1,2v. perässä ja valvon sen leikkejä kun olokin on kuin jyrän alle jääneellä.

Liikkeistä, en tunne mitään sen yhden muljauksen jälkeen, ei edes pienen pientä tunnetta, täällä taas tuskailen yksin et onko kaikki hyvin. :(

Ei taida meidän ero olla ihan lopullinen vauvan isän kanssa, tossa se lämmittelee välejä kauniilla viesteillä ja oli ystäväänsä pyytänyt mun kanssa puhumaan miltä musta tuntuu ja miltä siitä tuntuu ja miten vois yrittää tehdä toisin ja viel pyysi anteeksi että on niin äkkipikainen. Lupas paremmin sietää exän käyntejä ja luottaa muhun enemmän.
En tiedä oikein miten suhtautua kun eka joutuu pettymään, ultraan tulee nyt ainakin mukaan ja haluaa olla mukana muutenkin, loukkaa vaan pirusti kun sanoi ettei halua sit olla missään tekemisissä meidän kanssa enää koskaan..
Kun tässä raskaudenvaiheessa haluais jo päästä nauttimaan tästä rauhassa eikä riidellä tai kuunnella haukkuja, multa mennyt tää alku ihan huomaamatta ohi ja tajusin et raskaus jo näin pitkällä..
Katsotaan miten käy, ikävähän on ihan tajuton ettei tuu loppua, ja jos se haluaa yrittää vielä, ei mulla mitään sitä vastaan oo, sen verran rakas se kuitenkin on.

meemee ja pikkudomuz 19+1
 
hk
Minäkin voisin liittyä joukkoon. Ikää 37 3 raskaus ja laskettu aika 20.7. Lukemassa ole jo jonkin tovin käynyt, mutta kirjoittamiseen ollut korkea kynnys. Ensi kuun alussa on tuo rakenne ultra, jonka jälkeen vois uskaltaa olla aktiivisempi.

Niisku-rouva: itselläni on 07 syntyneet kaksoset ja ainakin täällä sain sairaslomaa puolesta välistä alkaen.... en muuten tuntenut syyllisyyttä, kun jokaisen työpäivän jalkeen tuska ja kipu oli niin valtavat ettei oikeesti noista töistäkään nauttinut yhtään. Minä en käynyt koko raskausaikana neuvolalääkärillä kun sen verran ahkerasti sain tuolla sairaalan suunnalla käydä. Toi asenne tuolla lääkärillä on tosi huono, kun mulle jo ekan kerran sairaalassa sanotiin, että kannattaa 20 viikon jälkeen ottaa jo helpommalla ja katsoa mistä lähin sairaala löytyy, koskapa kaksoset voi syntyä tuon jälkeen ihan miten vaan... Täällä sai ottaa yhteyttä sairaalaan suoraan jos jotain ongelmaa tuli, suosittelen samaa siellä osaavat ainaki auttaa.

Mulla tosiaan tuota ikää aikaa reilusti ja sitten on ennättänyt saamaan noissa kahdessa aiemmassa raskaudessa jos jonkinlaista ongelmaa, niin sitten sitä taasen pääsi tuonne sairaalan kirjoille jo ekan neuvolakäynnin yhteydessä, nyt katsotaan miten tää etenee. Jospa tuonne heinäkuulle päästään ja saadaan terve vauva... tosin tyttöä toivon todella kovasti kun noi kolme on kaikki poikia. Vähättelemättä kuitenkaan tuota terveyttä, kun silläkin omat puolensa, meillä esikoinen on sydänvikainen ja hänet leikattiin pari vuotta sitten, niin ja sit toi vauhdikas kaksikko:)

hk+ pikkuinen 17+0 menisköhän noin noista päivistä en ole varma, mutta aikas lähellä
 
Iltoja.

En irtisanoutunut vaan kun olen sijainen ni mulle soitetaan jos vajausta työporukassa esim, sairastapaukset. Lopetin yövuorojen tekemiset koska olin niissä yksin ja nostin yksin ja jos jotain olisi käynyt en olisi kestänyt omantunnon tuskia. Työsopimukseni perustuu sovittujen tuntien perusteella voimassa. Eli sovitaan tunnit, teen ne ja niistä maksetaan tuntien mukaan. Eli kun musta ei ollut suuremmin hyötyä niin otettiin uudet siijaiset sen jälkeen ei olla soiteltu :) Ja ihan hyvä vaan :)

Nyt käyn läpi mol.fi ja haen "kevyempiin" hommiin ja ensi viikolla menen työkkäriin ja nyt pistän kelaan mahdolliset asumistuki hommeli paperit, se pienikin 60€ on tällä hetkellä suuri raha meille. En uskonut että kun haluaa perheen perustaa niin joutuu näin ahtaalle :/

Tästä eteenpäin nokka pystyssä ja teen mitä pystyn oli se sitten oman alan töitä tai ei :D

Ihanat liikkeet nyt on pakko hehkuttaa... tässä koneella istuessani alkoi pikkuiset kunnon potkunyrkkeily matsiin :heart:

Ja äkkii nää viikot täs menee ku ei mistään pääse aidan ali... kaikkes on tehtävä et toimeen tulee ja Otan hk neuvosta vaarin ja soitan tästälähin ainoastaan äitiyspolille :)

Huomenna poks poks

 
Apua, taas on vastailu jäänyt vaikka joka päivä luen ja elän mukana teidän jutuissa :)

Halusin vain sanoa Niisku-Rouvalle, että minusta päätöksesi töiden suhteen on erittäin hyvä ja oikea. Sinä itse tiedät parhaiten mikä on sinulle hyväksi, ja jos naisella kerran elämässään on oikeus kuunnella itseään erityisen tarkasti niin se on kyllä raskaana ollessa, varsinkin kun tilanteesi ei ole mikään "tavallinen". Rinta rottingilla vaan painat menemään, sinun työssäkäyntisi tai -käymättömyytesi tuskin on keneltäkään pois!

T: Sillis ja jo kovasti liikkuva napero viikoilla 19+1
 
Iltoja.

Puuh, kämppä siivottu!!

Sellasta tässä mietin, et onko teidän miehet jo ruennu hössöttää.. Aattelin ku tuo mun mies rupee aina raskausaikana ihan ylisuojelevaks ja vahtaa et syön tarpeeks ja eilen ku paistoin kalapuikkoja ni kärtsäsin muutaman ja otin ne sit itelleni ni vaihto ne omalta lautaseltaan vähemmän käristyneisiin ettei pikkusaukon tarvii syödä mustia kalapuikkoja..huoh.

Ihan kiva et näyttää mulle et oon tärkee ja välittää mun hyvinvoinnista mut kyllä se välillä vähän rassaa.. Ja auta armias ku lähetää synnärille, se poukkoilee pitkin seiniä.

Eipä täl kertaa muuta.

Possu ja pikkusaukko
 
Iltaa!
Närästyksestä: Mulla on molemmissa edellisissä raskauksissa ollut närästystä viikolta 5-6 loppuun asti, ihan hirveää.... Rennietä olen napsinut, mutta vähän on auttanut. Nyt närästys onkin ainoa oire mitä ei ole. Jännää kun onkin näin erilainen raskaus!
Synnytyksestä: Mä myös toivon pääseväni pian synnytyksen jälkeen kotiin kun kuulun myös henkilöihin, jotka ei osaa nukkua sairaalassa. : / Viimeksi olin 2vrk sairaalassa ja en nukkunut yhtään. Heti kun pääsin kotio, lykkäsin vaavin isille ja nukuin 5 t putkeen. =)
niisku-rouva: Onpa sulla ollut kurja lääkäri! Hyvä kun teet niin kuin itse parhaaksi koet! :hug:
Hormoninäpyt:Onko muilla??? :attn: Mulla on tullut koko niska-hartiaseutu täyteen isoja näppylöitä... oikein kipeitäkin ovat välillä. Tosi inhottavaa, ei ole koskaan ennen ollut. :ashamed:
Miehestä: Täälläkin mies on ihanan huolehtiva. Ei anna nostella mitään painavaa joten kotityötkin tehdään aika lailla puoliksi etten rasitu liikaa. Tosin pelästyimme sitä alun verenvuotoa niin paljon, että siitäkin syystä koitan ottaa tosi varovaisesti. Myös hieronnan saan melkein joka ilta, ihanaa. :heart:
Neamma ja masukki POKS 16+0. :heart:
 
Tervehdys jälleen:)

Oli uusiakin tullut mukaan, tervetuloa!

Possurulla: Joo, mun mies alko kieltää mua nostelemasta kauppakasseja kun oltiin siinä alkuraskaudenultrassa käyty. Tosin tais hiipua tuo innostus kun viime aikoina varsinkin olen kummasti saanut nostella, työnnellä lumia jne jne ihan huoletta ;) Vitamiineja se mulle kyllä kantaa edelleen, ja kalanmaksaöljyä...

Mitähän mun edes piti kommata...ei muista ei.

Tuli tuosta niisku-rouvan "kotiin jäämis"-tilanteesta mieleen, että mä joskus kesällä huonon työpäivän jälkeen tiuskasin miehelle, että mä en kyllä enää tän työn jälkeen mene ikinä mihinkään töihin. Jään kotiäidiks ja siitä kotivaimoks. No tänään mies alko ihan vakavana ruokapöydässä mulle kertomaan kuinka hän on laskenut meidän tuloja jne, että jos mulla jää tuo kodinhoitotuki pois kun nuorin on kolme, niin kyllä me silti pärjätään aika samalla tavalla kun ollaan saamassa vastaava määrä toisesta jutusta. Että kyllä sä rakas sitten voit jäädä kotiin ettei tarvi mennä töihin enää. Mä olin ihan että WHAAA?! Ihana mies, mutta tuli kyllä ihan puun takaa tuo juttu...varsinkin kun mä oon pitänyt mun miestä aika monessa asiassa vähän pihinä... :D No, aika näyttää...mä luulen, että mun pää saattaa jossain vaiheessa kaivata takas töihin. Ihana silti, että ottaa mut ja mun toiveet noin tosi hyvin huomioon :heart:

sukupuolesta:
Meillä esikoisesta yritettiin kahdesti sitä selvitellä, ensin 4d-rakenneultrassa ja toistamiseen tutun lääkärin kanssa myös 4d:llä, mutta kummallakin kerralla piti jalat tiukasti risti-istunnassa. Ja sit rvk 26 saatiin sitten tieto pojasta, joka tosiaan kyllä oli sitten synnytyksessä tyttö... Tällä kerralla kiinnostais kyllä tietyllä tavalla kysästä, mutta toisaalta olis se aika hieno hetki siellä synnärillä sitten, varsinkin ton mun kokemuksen jälkeen tää luotto ei ehkä ihan täysillä pelaa kuitenkaan. Eli uskoisin, että me ei sitä kysytä. Haluaisin kuitenkin ehkä mennä siihen 4d-ultraan, mutta ei me oo sitäkään vielä päätetty ja viikkoja nyt alkaa pikkuhiljaa olemaan niin että pitäs varmaan varata edes aika jos aikoo mennä.

Menipäs turinaks, ja tänään sit ajoissa nukkumaan!
Kukkis ja pieni 17+4
 
memme,oliko se sun konees joka moottorille vauhtia anto mahdollisesti upon kone :D
Mulla oli kolmosen syntymäaikaan upon edestä täyettävä uusin hienoin ja kallein malli niin siitä lensi rumpu kyljestä läp :D
Sen jälkee mulla oli kaks upoa mutta nyt ei tuu enää.
Sen jälkee ku upon valmistus lopetettiin suomessa,niistä on tullu ihan susuia!

No nyt mulla on uus telkkari jo.
Hain tänää iha vaan tommose 32 laajiksen ku aika hyvällä hintaa sain,eikä tänne voi isompaa ottaa ku olkkari kumminki aika pieni.
Huomenna sitte hakeen vielä pesukone.
Ja jos sit laittas jalatki ristii ettei mitää enää hajois.

Niin ja sen uuden turvaportinki hain tänää että on kortti vinkunu ...kele.

Sit pitää ostaa viel nuorimmalle uus turvaistuin autoon ja vauvallekkin kohta kaukalo ja hoitopöytä sun muut tirpehtöörit ja sitten vaattehia ynm...Apua,paineet huutaa hoosianna tällä kulutusjuhlalla!!!

mutt nyt menee tää taas.

jaksuja mammat!!
 
Heips
Niisku-rouva no ihan hyvän ratkaisun teit, en tienyt noista selkävaivoista sun muista kivuista, vaan luulin, että olet vain huolissasi siitä miten vauvat voi jos teet töitä. En mäkään suostuisi raskaana tekemään yhtään öitä yksinäni, en ainakaan hoitoalalla jossa on oikeesti vastuussa potilaista eikä voi vaan sanoa että en nosta sua nyt ylös kun oon raskaana! :D

Niin ja tervetuloa uusille!

Ja hormoninäpyistä! Mulla ei oo koskaan ollut finnejä ja nyt kun pitäis niin hehkua niin mä lähinnä kukin naamastani! Joka päivä tulee uus kipee paukama!
Ja hampaat tuntuu "aremmilta" kun ennen esim. vihloo ja särkee sillon tällön.
Tänään oli kipuja ihan alhaalla häpyluun seutuvilla! Vihlo!

Meillekkin tulossa rahallisesti melko tiukkaa lapsen synnyttyä kun mä olen ollut tässä lähinnä se joka tienaa ja nuo tulothan tipppuu lähes puolella...

Tiinu ja nappula 16+1
 
Närästyksestä: Täällä aina välillä, eikä onneks mitenkään pahana, menee aina renniellä onneks ohi :)

Hormoninäpyistä: yläselkä ihan täynnä, plus rinnassa ja naamassa muutama -.- ärsyttävää ja inhottavaa!

Miehestä: huolehtii kyllä ihanasti, varsinki ruuan suhteen on tarkka. Esim. jos jotain pihviä ruokana, niin paistaa mun pihvit tosi tarkasti että varmasti on kypsää, ei kanskaan anna syödä mitään mikä on vähän mustunu :D Tosin taas kotitöitä ei olla mitenkään puolitettu, mutta kyllä tuo paremmin kotitöitä tekee nyt entä ennen :)

Tänään kuulin kaverilta, että meidän sairaalassa olis 3D-ultra! Kysytään siitä kyllä rakenneultrassa, mutta sano että sitä käyttää vaan yks ainut lääkäri, joka onki kaikista parhain lääkäri tuolla :) sen ku sais lääkäriksi ja synnytykseen kätilöksi yhden mieskätilön joka on parhain kätilö :) Auttanut aikonaan myös mut maailmaan

Musta olis jo aivan ihana jäädä kotiin... Onneks enää vajaa 4kk äippälomaan!!

Merlina ja muru 18+6 Huomenna poksutaan taas :) hirveetä kyytiä menee nää viikot
 

Yhteistyössä