<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

poika04: Meillä on ainakin esikon vuoden käytössä ollut patja odottelemassa vauvan pinniksessa, toki se on tuuletettu ja päällinen pesty. Eli eiköhän se teitinkin patja ole ihan ok=)

katrinainen: onnittelut vauvan navasta ;) =) eikö vain olekin sievä? Muistan kuinka itse ihailin esikon napaa tyngän irrottua :) Neuvolatädin kahvitteluista... meillä oli kaffet tarjolla ja pientä makeeta, muttei tädille kelvannut kysyttäessä, että maistuuko. Eli no panic!!!

Hyviä neuvolaterkkuja tälle päivälle tullut =)

sairaalakassi pakattu viikkoja sitten

omat neuvolaterkut

*pissa puhdas
*rr 118/50
* Sf 31
* RT, pää tooooosi alhaalla mut ei edelleenkään kiinnittynyt
*painoa 600kg/vko

Neukkotäti arveli vaavin syntymäpainon olevan max 3kg, pieni on siis. Sitten
kerroin, että oon menossa synnyttämään sunnuntaina äitienpäivän kunniaksi niin täti sanoi, että näin lyhyellä raskauksien välillä odottaja yleensä kantaa toisen raskauden pidempään, eli en taida päästä tositoimiin kun vasta 3vko:n päästä kun 2vkoa yli lasketun ajan:kieh:

Sainpa huoltakin kannettavakseni tuolta reissulta, olen rh-neg. ja rv 37 otetusta verikokeesta sitten löytyi punasoluvasta-aineita ekaa kertaa Lausunnossa on, että punasoluvasta-aineet heikosti positiivisena eli sikäli toivoisin, että laps syntyis piakkoin la:n tietämillä ettei nämä mun vasta-aineet tuhoa masuvauvan punasoluja liiaksi asti, odotettavissa ainakin valohoitoa syntymän jälkeen kun tilanne on tämä ja onneksi raskaus tosiaan viimemetreillä, niin ei ennätä tilanne varmastikaan pahaksi kehittyä
:/

Kaikille kirpakkaa tiistaita, me suunnataan kohta picnicille ystävän ja hänen lapsensa kanssa kun typy herää päikkäreiltä :wave:

sHv ja hippu 38+5
 
Tervehdys taas.

Neuvolassa tuli käytyä, joten nyt tulen kiusaan teitä paino lukemillani :) Joka oli 100g alle ekan neuvola käynnin :D

RR 124/82
pissa puhdas
Hb 123
SF 34
syke 140

Siinä kai tärkeimmät.

Ai niin jalkojen turvotus on hävinnyt.

Ensi viikolla ei tarvitse käydä neuvolassa, kun on aika siel polilla.

Jossu & Hemuli37+0
 
moikkista! alkaa tuo huhtikuun pino oleen aikas hiljanen..suurimmalla osalla jo vauva kainalossa, meitä muutama mahakas vielä jäljellä...joten tunkeudun tänne...

onnea vauvautuneille perheineen! :flower: hyvää matkaa seuraaville lähtijöille,käynnistyksellä tai ilman! :wave:

itse siis vielä masun kanssa paistattelen päiviäni.. tänään 40+6 , eilen oli näillänäkymin viimeinen neuvola..(kaikki ok) la 10.5 on yliaikaiskontrolli (koks) ja viimestään 14.5 olis käynnistys. tietysti toiveissa olis .et lähtis tuleen iteksiään ennen sitä.koska haluisin kokea myös sen. (esikoisen synnytys käynnistettiin rv41 rask.myrkytyksen takia)

mutta viimestään ens to-pe on vauva maailmassa. =)

aurinkoista,joskin viileää päivän jatkoa!
 
JEEE loppu häämöttää (la torstaina)!!!!!!!!!!!! Kun alkais vaan ne supparit tuleen |O on niiiiiiiiiiiiiiiiiin inhottavaa kun jalat lähtee alta ja kaikkee muuta mukavaa. Jos toi kukkapenkkien kitkeminen ei auttanu niin tairan mennä kohta hyppiin tonne likkojen trampoliiniin jos sais tähän junnuun liikettä :LOL: :LOL: :LOL:
 
Safariina Tänne pinoon vaan! :)
Poika Mä oon vaan tuulettanu sen makuupussin,, en tiedä sit pitäiskö sit pestä, kattoo nyt.
Santtra Vainoharhaisuutta löytyy myös täältä, aina kun pissalla käy pakko katsoa tulisko jotain veristä vuotoa! :D
Mymmelis Aivan totta! Todellisuudessa haluaa että vauva on täysi-ikäiseksi mahassa, eikä siihenkään ole enään kuin pari viikkoa :) Mutta sitten taas toivois että olis vaikka jo heinäkuu ja olis päässy hyvin vauva-arkeen kiinni! :D
Sairaalakassista Sen verran että vauvan vaatteet oon sinne saanut laitettua, en muuta. Kamera on valmiina pöydällä että sen saa napattua mukaan, ja muutenkin kaikki hygieenia tarvikkeet voi napata kaapista mukaan, ja jos jotain jää mies saa luvan tuoda :)

Käytiin äskettäin miehen kanssa modan/aukian löytöpäivillä, ja meinasin ostaa yhden mekon talteen, mutta mies siinä alkoi valittamaan että muka on jo sellainen ja p*skan marjat ole :D se jäi sit sinne.. Ja muutenkin mua on alkanut ottamaan päähän, kun mies koko ajan hokee "taas sä huudat" tai "taas sä hermostuis" jne jne!! Voi olla että puhunkin vähän ärtyisästi mutta en muista edes koska tarkotuksella olisin ollut ilkeä!!! :kieh:
 
Moiks!

Onnea vauvautuneille ja lykkya tykoon niille, joille on ilmaantunut loppumetrien huolia, laakityksia, vasta-aineita ja sen sellaisia. Minulla on viimeiset metrit toissa menossa, enaa nama 4 paivaa toita ja sitten, ihana mammaloma! Tuntuu hurjalta ajatella etta laskettu aika jo ensi viikolla...Taitaa menna tamakin yli, niinkuin ensimmainenkin.

Iski sitten helteet tahan raskauden loppuun...25 astetta luvattu koko viikoksi. On nuo hellevaatteet vahan vahissa, varsinkin, kun annoin ensimmaisen raskauden vaatteet pois jo nelja vuotta sitten, sielta olis ollut kevyempaa. Oli nimittain ekan raskauden aikana lampimin paiva vuosikymmeniin (38 C) taalla. Joten ei siihen verrattuna tuo 25 C tunnu missaan. :D Oltiin lapsen kanssa ulkona koko paiva eilen (taalla kansallinen vapaapaiva), pelattiin jaltsua (taisin olla aika naky, sain huvittuneita silmayksia kun kirmailin pallon perassa yksi pallo paidan alla...) ja moyrittiin hiekassa ilman kenkia ja sukkia (terapeuttista muuten).

Vadelmanlehtiteeta olen alkanut nyt nauttimaan, eipa toiminut taikaiskun tavoin, kuten viime kerralla, mutta hyvin on supistellut ja uskon vakaasti siihen etta ko. teen nauttiminen lyhentaa avautumisvaihetta...viime raskaudessa sairaalaan mennessani olin jo 5 cm auki, siihen mennessa supistukset kohtuullisen kivuttomia. Vadelmanlehtitee auttaa myos synnytyksesta palautumiseen (kohdun).

Limatulpista ja lapsivedesta...viime raskaudessa minulla ei ilmaantunut tipan tippaa minkaanlaista tavanomaisesta poikkeavaa ennenkuin olin sairaalassa jo, ja 9 senttia auki...se on kai niin raskauskohtaista.

En tieda vielakaan missa synnytan... :/ ...tanaan pitais aueta uusi Birthcentre, olen soitellut sinne pitkin paivaa, mutta eipa kukaan ole kerinnyt puhelimeen. Jos ei valmistu taman vaavin syntymaan mennessa, taytyypa sitten menna saman sairaalan synnarille vaan. Pidanpa peukkuja ja isovarpaitakin viela pystyssa, etta ihana uutuus on valmis vauvan tuloon mennessa.

RR 38+5
 
Täällä olo on helvetillinen turvotuksien kanssa. Jalat sattuu niin paljon.

Kätkyt-kuolemasta ollut teillä puhetta. Meillä kummi-poika kuoli 5 vuotta sitten 2kk 2vk ja 3päivää vanhana kätkyt-kuolemaan. sen jälkeen olen kyllä ollut aikast "vauhkona" asiasta. Mutta ei sille mitään voi jos niin huono tuuri käy omalle kohdalle. Tiedän että tulen vahtimaan pikkaisen hengitystä kunnes taas rauhottuu kun kasvaa isommaksi.

tmvk ja toukka 40+4
 
Majj: Jospa noi onki tosiaan merkki synnytyksestä kuten poikaki tos mainitsi. ;)

Mie sain just vejettyä nassun täyteen lasagnea ja voi että oliki hyvää. Nyt kun voi taas syödä kun ei se kipeä imusolmuke enään vaivaa. Pienestä on ilot revittävä näinä päivinä. :whistle: Mä niin tahtosin ton vauvan jo tälle puolenmasua paijattavaksi. Vaik tiiä et turvallisempihan sen on tuolla masussa asustaa loppuun asti, mut mie oon niin malttamaton. :whistle:

Sairaalakassita: On ollu parisen viikkoa tos makkarin ovenpielessä lähtö valmiina. Ei tarvi mukaan nakata enää ku meikki nyssäkkä kunhan lähtö tulee. Nii ja parit piksarit jos vielä ostais tonne laukkuun mukaan. Jotku extra larget mihin saa sit kunnon suojuksen laitettua. :LOL: :whistle:

Masussa on tällä hetkellä aika kiva meteli käynnissä. :D Olo on itell täl hetkel ihan jees, tosin yleensä iltaa kohti vasta kipeydynki. Eilis aamu oli kyl jotain aika inhottavaa, mut kivut vaan tietää et jotain sentään tapahtuu. Toivottavasti ainaki. Hiukka meinaa olla väsy, mut muuten kyl olo ihan ok. Väsyttääkö teitä muita täs vaihees raskautta? Musta tuntuu välillä et voisin vaan makoilla ja nukkua ja sit taas välillä tuntuu et on virtaa vaikka mihin, mut loppujen lopuks ei saa paljo mitään tehtyä ku on taas aivan poikki. Kukas täällä siit närästyksestä puhu, mulla se on kans palannu vaik masu onki jo aivan laskeutunu. Kaupantätiki eilen naureskeli et millonkas se sinä tuon reppus pudotat, roikkuu jo melko alhaalla. :D

Kauhee ku noi tytyn liikkeet aivan sattuu, pakko mennä oikaseen ittensä jos se hiukan rauhottuis tonne.
 
Tässä hieman tietoa kätkytkuolemasta, jonka löysin googlettamalla (www.kapy.fi/tukipaketit). Koita poika04 olla stressaamatta moisesta, kun uhka on niin pieni eikä siihen pysty itse millään lailla vaikuttamaan - ei siis aiheuttamaan tai estämään :/ Vaikka tiedän toki, että pelkoja ei pysty järjellä taltuttamaan! Pysytään silti positiivisina :hug:

* Vaikka kätkytkuolema on harvinainen, on se yleisin imeväisikäisten yksittäinen kuolinsyy, niitä tapahtuu Suomessa alle 20 vuodessa. Kätkytkuolema on erittäin harvinainen alle kuukauden ja yli vuoden ikäisillä, yleisin se on kahdesta neljään kuukauteen vanhoilla vauvoilla. Se kohtaa hiukan useammin poikia kuin tyttöjä ja se on hieman tavallisempi talvella kuin muina vuodenaikoina.

* Kätkytkuoleman syytä ei ole löydetty. Kätkytkuolemaa ei siis voida ennakoida, ennustaa eikä selittää.

* Se ei ole varsinaisesti yksittäinen syy tai tauti, vaan useiden, toistaiseksi tuntemattomien syiden summa, syndrooma.


 
Carmen: Mäki kävin lukemassa ton saimaisen jutun tuolla. Googlen kautta löysin sen.
Poika: Jokainenhan sitä pelkää mutta kuten tuossakin jutussa sanotaan että siihen ei itse voi vaikuttaa tapahtuuko se vai ei. Ja muista kuitenkin että se että kätkytkuolema on erittäin harvinainen. Valitettavasti me ihmiset ollaan voimattomia joittenkin asioiden edessä, eikä voida lasta ihan kaikelta suojella. Eiköhän kaikki mene kuitenkin hyvin, elä turhia murehdi. :hug:
 
tmvk ikävää tuollainen ! :ashamed:
mymmelis En minä mihkään lähde sua ennemmin, sulla on paremmat viikot kun mulla että koitan pitää siitä huolen että pääset mua aikasemmin :LOL: hahhah!
Mä en ole edes miettinyt koko kätkykuolemaa ennenkun nyt vasta! Mutta en haluakkaan sitä hirveästi ajatella, muuten alan stressaamaan niin paljon!!
 
Mun horoskooppi lupaa tälle päivälle:

Sattuma puuttuu peliin ja tuo eteesi jotakin mullistavaa. Sitä voisi jopa kutsua uudeksi rakkaudeksi, jos olet sellaista etsinyt.

jos nua joskus pitäis paikkansa voisin luullakkin että tänään olis THE päivä vaan odotellaan sinne kuun lopulle! ainakin siihen asti että mymmelis pääsee synnyttään ;) :LOL:
 
Neuvolalääkärillä tuli käytyä, paino +-0, paineet 128/80, pissa puhdas ja sf 38cm.
Laittoi minut tuon sf mitan, vuodon ja supistelujen takia äippäpolille, jossa vierähtikin tää päivä. Ultran mukaan kaikki ok ja koko arvio nyt 3100g, kohdun suu pehmennyt, ulkoa auki.
Toivottivat tervetulleeksi synnyttämään heti, kun vauvaa huvittaa. Nyt uskaltaa lähteä taas pojan kanssa suunnistamaan, kun kaksi päivää olen ollut hissukseen ja siitä huolimatta supistelee enemmän ja vähemmän säännöllisesti.

Onnea kaikille muillekin tuntemuksiensa kanssa, nyt jaksaa hetken taas paremmin, kun tietää että kaikki on hyvin.

kriisi +typsy 36+3
 
neuvolaterkkuja täältäkin..
sf: 31 cm
pissa: -/-
paino: +1222g/vko
Hb: 110
rr: 122/77

raivotarjonnassa on tytsy ja syke menee siinä 140-170. Turvotusta on PALJON.. eilen en saanut enää lenkkareitakaan jalkaan.. sukat painaa sellaset mukavat jäljet nilkkoihin.. sormukset ei mee enää mihinkään sormeen.. Ahistaa ja on tukalaa-- Kolme päivää peräkkäin supisteli oikeen mojovasti.. Mut tapahtuiko mitään.. no ei tietenkään.. Nyt tänne niitä suppareita, jotta pääsis tosi toimiin.. Saatiin asuntokin, ja päästään kesäkuussa muuttamaan uuteen kotiin.. JEEEE!!!

Onnea kaikille nyyttinsä noutaneille.. teitä oli jo niin monta ettei perässä pysy.. Ja tsemppiä kaikille!!

Sarvipää Sammakko ja "pikku mönkijä" 38+1
 
Onnea Doralle ja perheelle!! :flower:

Mua jännittää koko ajan enemmän ja enemmän. Kipristelee mahan pohjassa eikä voi kyllä hetkeäkään olla tekemättä mitään! Sektio siis torstaina tiedossa... Melkein kaikki on pakattuna sairaalakassiin, tänään kävin ostamassa pari lehteäkin ja iskin iPodin latautumaan. Nyt tosin tuli vauvan vaatteista mieleen, et ku oon pakannu vaan 50cm vaatteita mukaan, et pitäskö ottaa pari 56cm:kin? Mitään jättiläistä meille ei ilmeisesti ole tulossa, mutta kai se mahtuu noihin pienempiinkin...? Ei voi tietää :|

Kätkytkuolemasta: Mä en edes päästä ajatuksiani tolle linjalle... Panikoin muuten jatkuvasti. Koitan ajatella niin, et tapahtuu mitä on tapahtuakseen. Nyt ehkä enemmän jännittää, et onhan vauvalla syntyessään kaikki hyvin.

Supistuksia ei täällä ole näkynyt missään vaiheessa, joten ilman tuota sektiota mä olisin täällä kyllä varmasti toukokuun loppuun saakka :D En siis voi lähetellä omiani kenellekään ;)

Kovasti tsemppiä kaikille kärvistelijöille! Toivottavasti pian tuloo taas vauvauutimia :heart:

naukuri 38+6
 
Kukkapenkkejä laitettu ja piha alkaa näyttää hyvälle! :flower:

poika vanha patja käytössä -en ole kuullut sen liittyvän kätkytkuolemaan vaan lähinnä siihen et vauvalla ja lapsella yleensä ei sais olla mitään jämäpatjoja vaan kunnollisia. Mä aijon nukuttaa kyljellään aluksi, jossain kohtaahan lapsi sit itse valitsee asennon. Kätkytkuolema on kauhee juttu, mut siihen ei voi vaikuttaa. Jostain luin et olis hyväksi et vauva olis vieressä yön -silloin tuntee kun äiti ja isä liikkuu ja muistaa hengittää. Mutta eihän päivällä kukaan nuku vaunuissa vieressä. :| Ei tuollaisia pidä murehtia -yritä päästä eroon ikävistä asioista. :hug:

kassiin Mä en ole viel pakannut, mut IMETYSLIIVIT ja HIUSVAHA. niillä pääsee pitkälle :D Vauvalle vaatteet voi sit mies tuoda. Niin ja puhelimen LATURI olis kiva. Mitään ajanvietettä kuten kirjoja, ristikoita en ajatellut ottaa ei viimeks ainakaan ollut aikaa eikä energiaa. Kyllä se aika menee nyyttiä ihmetellessä ja nukkuessa. LUUMUMEHUA ja VIINIRYPÄLEITÄ pyydän tuomaan sit osastolle -tekevät hyvää vatsalle, kun se eka vessareissu isompi sellanen voipi olla aika tuskainen. Mitäs muuta, hmm pitää miettiä -toki meikit et näyttäis vähän ihmiseltä kun tulee vieraita. :LOL:

Me lähdetään nyt järvelle uimaan -talviturkki pois -paitsi ei multa. Toisaalta lähtisköhän synnytyskäyntiin jos uis kylmässä vedessä -joo ei testata.

M ja maha-asukas 36+4 :heart:
 
Moikka=)

Ja onnea kaikille vauvanhakuun lähteneille ja jo vauvautuneille :flower:

Se olis sitten 40. raskausviikko korkattu, eli saisi vauva lähteä tulemaan...

Äläkä sä majj yhtään yritä sit etuilla :LOL: mä tahdon alta pois eka...

pikkusia suppareita täälläkin tullut pitkin päivää, mutta ei näillä synnyttämään lähetä |O

Menenkin tästä jatkamaan puutarhahommia sun muita, jos saisin vaikka vesseliin vauhtiä... kaikki ässät on jo kokeiltu eikä mitään hyötyä... :saint:

äippä ja nytty rv 39 tasan :heart:
 
Tänään onnistui uusintayritys neuvolassa käynnissä. Kaikki muuten ok, mutta joudun huomenna viemään labraan uuden pissanäytteen, kun pissassa oli proteiinit plussalla. Luultavasti kuitenkin johtu vaan valkkarista, mutta haluavat tarkistaa varmuuden vuoksi. Painoa oli hurahtanut viikossa päälle 600 g, en tykkää! :whistle:

Sairaalakassi on osittain pakattuna, loput tarvikkeet pakkaan sitten kun lähtö tulee. Vauvalle ja itselle kotiintulovaatteet on pakattuna hoitolaukkuun, mies tuo ne sitten sairaalaan.

vauvan vaatteista Meidän vauva näyttää varmaan ihan rimpulalta kotiutuessaan, kun sille varatut vaatteet on 60 senttisiä. Vauvalle ei ole pienempiä vaatteita, jotka olisin kelpuuttanut kotiintulovaatteiksi, joten isommilla on nyt pärjättävä! Muutenkin 52-56 senttisiä vaatteita on meillä tosi vähän, vauva kuitenkin kasvaa hirmuista vauhtia.

Kätkytkuolemaa en uskalla edes miettiä, etten turhaan ahdistuisi. Kävin hölmö pari viikkoa sitten lukemassa netissä kertomusta kohtukuolemasta ja heti rupesi ahdistamaan, kun vauva parina päivänä liikuskeli normaalia vähemmän. Järki sanoi, ettei syytä huoleen ole, mutta hormonit tekee herkäksi... :/ Päätin sitten, että enää en etukäteen ala asioita vatuloida ja murehtia, otetaan ajallaan vastaan se minkä elämä tullessaan tuo!

Meiju rv 37+4
 
onnea doralle tytöstä :flower:

kirsikkatomaatti
jo on ihme toimintaa noiden lääkkeiden suhteen. kai ne lääkärit kumminkin tietää mistä puhuu...

omaa napaa
tuntuu että alapiä repee palasiksi, kun erään pää painaa niin pahasti. jotain vmäisiä supistuksia on tullut muutamia, mutta sitten ne on vaan loppunut.

joku taisi kirjoitella letun paistosta jotain, taidanpa apinoida ja alkaa myös paistella lettuja, mums !!!
 

Yhteistyössä