<3 <3 <3 <3 <3 TOUKOKUUN TOIVOTUT TOUKOKUUSSA <3 <3 <3< 3 <3

Heipsan!

Onnea taas kaikille nyyttinsä hakeneille :flower:

Täällä jatketaan odotusta kärvistellen ja paikat on aivan turvoksissa.. Enää ei tuppaa menee melkee mitkää kengät jalkaan ja sormetkin nii turvoksis et ei mitää rajaa.. Siihen päälle viel selkä ja lonkkakivut niin ei helppoa ole :/

Mitään tietoa käynnistyksestä en ole saanut että kait tää odotus jatkuu ikuisuuksiin.. :'(

Mutta enpä nyt viitsi enempiä valitella vaan lähden makoilemaan taas kun jalat on sinertynyt hirveesti taas täs koneella ollessa.. Ainaski vauva liikkuu masussa ja sen rauhottumisesta ei oo tietookaan..

Cici+masuasukki 40+6
 
Äippä:No ei se tarkkaan sanonu että minne,sano vaan että tuu maanantaina klo 8 niin puhkastaan kalvot =) Oli kovin sillä asenteella että siihen ei juuri muuta tarvita...ja nyt tänään se sano että eikun saliin vaan,kun meinas eka että puhkotaan samantien...
Eli enköhän mee sit siihen polin vastaanottoon ja siitä sitten valmistelee mut operoitavaksi =)
 
Onnea Jossu!! :flower:

birdie81 Täällä tapahtuu pissavahinkoja päivittäin ja ihan noista meidän vaipoista se on, kun toisella merkillä vahinkoja ei tule. Mitä vaippoja käytätte? Meillä on pampperssit käytössä päivisin ja niistä tosi usein tulee läpi...meillä vaan on niitä tuolla vielä 2 avaamatonta pakettia ja 1 avattu että päivisin olen niitä "kiukulla" käyttänyt että saisi edes ton avatun käytettyä loppuun.

Vauvan hereillä olosta Meillä poikanen on hereillä jokusen tunnin kerrallaan ja pari kertaa päivässä...toinen hereillä olo on illalla klo. 20-24 välillä, eli puolen yön aikaan mennään vasta sitten yöunille.

äippä 84 Mulle sanottiin polilla että lapsivesi vähenee usein loppua kohden. Esikosta vettä oli loppuaikoina niukasti mutta kuitenkin tarpeeksi. Tästä toisesta taas käynnistettiin koska lapsivettä oli niukasti ja lääkäri sanoikin että on sen verran vähän että ei ole vauvallakaan enää kiva siellä kölliä vaikka pikkuinen masu hyvin voikin.
Kuka sulla ultran teki?

Meillä poika syö, nukkuu ja kasvaa hurjaa vauhtia. Kasvun huomaa tosi selvästi kun pojan posket ihan lepää jo tuossa olkapäillä :LOL: Syntyessään oli aika kapea kasvoinen mies ja nyt tosiaan on tullut nuo posket.
Masu vaivoja on aina sillon tällön mutta niistä ollaan selvitty disflatyl tipoilla. =)

Maanantaina on pojan 1kk neuvola ja parin viikon päästä ristiäiset. :)

Liro ja poikanen 4vko :heart:
 
liro meillä käytetään noita muumivaippoja... ja sitten pamperseja.. Mutta kiva tietää että muillakin vahinkoja sattuu.. Koitin jo "käyttöohjeita" hakea kuvien kera, mutta en löytänyt.. Kai on resorit ollu huonosti tai se masuteippi...

Jee!!! Tänään meni vihkisormus sormeen!!! Ja parit vanhat housut mahtuu jo jalkaan, tosin isommasta päästä... T-paidat ja topit on käyny aika pieniks, kun on noi tissit kasvanu b-kupista d:hen.. Eli syksyä vasten tarvii varmaan lisää paitoja ostella, jos imetän vielä sillon. Nyt on onneks kaapissa sopivan kokosia t-paitoja!!!

Mites muilla synnyttäneillä on paino lähtenyt alenemaan??? Mulla on nyt lähtenyt 11 kiloa, eli tänään painoa oli 65,5. Vielä pitäs se viis kiloa saada pois, jotta mahtus kaikki housut jalkaan.. Mutta eiköhän se paino vielä tipu kun tässä alkaa kunnon lenkkeilyt..

Onnea maanantaille kaikille käynnistykseen menijöille!!!! Kohta on vauvat teilläkin sylissä.


 
Hei,

olen auttamattomasti tippunut vähän kärryiltä enkä millään ehdi lukea koko ketjua, joten hyppään nyt vaan mukaan! :)

Onnea kaikille uusille äideille! :flower:

Vaipoista: meillä on ollut Muumia, Pampersia ja Liberoa ja tähän asti olen ollut niihin kaikkiin tyytyväinen.

Paino: Mulla on lähtenyt vasta 8 kg ja vielä olis joku 12 jäljellä. Toisaalta vaikka onkin painoa niin tuntuu jo tosi hoikalta kun vauvamahaa ei enää ole, heh.

On ollut ihanaa tämä kotielämä. Imetyksen kanssa oli pientä ongelmaa mut sit ostin rintakumit toisen rinnan takia, ja nyt sekään ei sit satu. Pieni tuhisija on kyllä niiiiin hellyyttävä... Tänään käytiin neuvolassa ja pieni oli jo nyt kuuden päivän iässä ylittänyt reippaasti syntymäpainon. Napatynkä lähti eilen.
 
No niin Repa ja Äippä onpa hienoo että pääsette jo käynnistykseen maanantaina, mutta toki toivotaan että lähtis sitä ennen jo käynnistymään itsestään =)

Majj kappas niinpä onkin samat viikot meneillään, kyllä minäkin olisin jo ihan valmis lähtemään synnyttään, pääsis näistä jokapäiväsistä supistuksista sitten joskus eroon :D

Multa jo kysellään kovasti että MIKSI en oo lähteny synnyttään, EIKÖ jo tunnu että VOISIT lähteä jne :kieh: Kax naapuria tuossa aamulla heti hyökkäs pihaan ku olin tytyjen kans leikkimässä siinä, että sanohha vaa ku lähetään ni voin nakata sut synnärille, sit kakkasta naurua. toinen sitte että alahha viikonloppuna jo lähteä jne. Minustahan se kiinni on =)

sarbba rv 39+1

:heart:
 
tervetuloa reika! virallisestihan vauva on yliaikainen vasta ku on 2 viikkoa menny yli.. mulla kerranki käynyt hyvä tuuri ku oysissa on nyt tän kuun alusta otettu käytäntö et viimeistään 41+3 käynnistetään.. tähän asti siis on oll toi normi et 42+ käynnistetään.. mulla ei edes mitään yliaikaisuuskontrolleja ole vaan suoraan käynnistykseen.. tosin maanataina on tava neuvola jossa otetaan ne normit pissat, verenpaineet yms ettei vaan niissä oo jotai.. harmi et sulla ei oo käynnistetty vaikka onkin lupailtu. pääasia lie kuitenki et maksa-arvot laski ja teillä vauvan kanssa on asiat hyvin! :hug:

anuliina
 
majj vastaan nopeasti raskausmyrkytykseen, kun vauva on hereillä enkä ehdi kirjoittaa nyt pitkästi. Multa kiellettiin kaikki verenpainetta kohottava syöminen :salmiakki, lakritsi, sipsit jne. lopulta myös suklaa ja kaikki roskaruoka. Levätä pitää, ei siis mitään siivouksia ja lenkkejä.varsinkaan jos pahaksi menee, aluksi sai vähän ulkoilla. Varsinaisesti myrkytykseen ei auta kuin synnytys, joten varmaan viimeistään viikolla 41 käynnistävät sulla.
 
Hirmuisen paljon onnea kaikille nyyttinsä saaneille ja voimian vielä mahakkaille, ihana palkinto odottaa :heart: =)

Meillä pikkuneiti jo 2vkoa 2päivää, kaikki mennyt hienosti, 1.5v isosiskokin ilolla mukana uudessa arjessa uuden tulokkaan myötä =) ilmoittelen, että siirryn enemmän jälleen tuonne kerhon puolelle keskustelemaan kun aika on niin pirskatin rajallinen kahden pienen typykän kanssa. Käyn kyllä lueskelemassa kuulumisianne =)

Ihanaa kesänaikaa kaikille, nautitaan lämmöstä ja ihanista nyyteistämme :heart: :heart: :heart:

sHv ja hippa-liina
 
Katrinainen kiitos vastauksesta! Joo kaikki noita kiellettiin syömästä (suklaata ei vielä onneksi ) ja tosiaan tämä on vielä lievää, mutta minua kuitenkin seurataan ettei lähde pahemmaksi ja jos tiistaina näyttää pahemmalta mitä eilen, katsotaan miten jatketaan.
 
Onnea vauvautuneille :heart:

ja tervemenoa ja onnea viellä kasassa oleville ja onnea käynnistettäville :heart:

tiedättekös mitä tunnustan teille jotain...musta tuntuu et tää ei ollutkaan meidän viimenen vauva mulle alkaa jos nostaa uuttakuumetta ja kun meidän vaavihan on jo iso 3viikkoinen...ihan itekkin säikähin kun huomasin ajattelevani jo seuraavaa kääk mua..no mä oonkin tällainen höpsö :D oon koittanut olla positiivinen ja olla ajattelematta ikäviä asioita..ja en oo käynyt lukemassa ikäviä tarinoita...on mielikin vähän parempi kun oon pysytellyt ihan vaan teidän kuulumisissa ja iltapäivälehdissä :D

ihanaa päivää ja viikonloppua kaikille
 
Painosta mullehan ei tullut painoa yhtään raskausaikana (niinkuin ei edellisissäkään raskauksissa) mutta miinuksella mennään toistakymmentä kiloa (viikko sitten oli jo -11kg, nyt en ole uskaltautunut vaa'alle), ja lähes kaikki vaatteet on jo liian isot, paitsi rintsikat, jotka on auttamatta liian pienet. Imetyksen myötä c-kuppi on muuttunut f-kupiksi ja pysynee siinä niin kauan kuin imetän, mikäli kaikki menee entiseen malliin :whistle:
Tässä odottelen koska paino lähtee nousemaan, mutta näköjään voi olla ettei nousekaan, kun ei ole vielä alkanut. Ennen paino olisi jo alkanut nousta. En kyllä pane lainkaan pahitteeksi vaikka näissä lukemissa pysyisikin ;)
 
Tervehdys kaikille! :flower: Nirppu nukkui äsken 2 tuntia ulkona - ensimmäinen kerta ulkounilla :) - ja jatkaa vielä höyhensaarilla omassa sängyssään joten äiti ehti kerrankin koneelle!

Onnea taas kaikille vauvansa saaneille ja tsemppi :hug: :ja vielä kärvisteleville!

Meillä on vauva-arki alkanut hienosti rullaamaan: ensimmäinen kylpy otettiin keskiviikkona ja tänään oltiin ensimmäisen kerran vaunulenkillä ja tosiaan ulkounilla. Paino on noussut hyvin eli syntymäpaino oli 3792g, kotiinlähtöpaino maanantaina 3820g ja nyt saatu viidessä päivässä lisää 165g painon ollen tänään siis 3985g. Napa tippunee viimeistään huomenna ja ihokin alkaa rahoittumaan (oli hieman kuiva synnytyksen jälkeen). Ja vielä kun äiti alkaa pikku hiljaa tajuamaan edes vähän vauvansa elkeitä ja viestejä niin hyvä tästä tulee B) Nyt vain ihmettelen, että miten sitä voikin rakastaa jotakuta näin paljon - ja joka päivä vaan enemmän :heart: :heart: :heart:

Lämpöpusseista Me ostimme synnytystä varten kaurapussin, mutta se jäi käyttämättä - niin kuin kaikki muutkin "lievityskeinot, sillä synnytys eteni kuin juna enkä edes ilokaasua ehtinyt ottaa/haluta/tarvita! Me siis synnytimme niin luomuna kuin vaan voi, kun ei edes lämpöpussia käytetty :LOL:

Oma paino En ole uskaltanut punnita itseäni vaan ajattelin odottaa siihen asti, kun alkaa näyttää siltä, että mahdun vielä joskus vanhoihin vaatteisiini B) Toistaiseksi käytössä ne samat kauhtuneet collegehousut kuin raskaanakin :LOL: Tosin eipä näin äitinä ehdi hirveästi syömään joten eiköhän ne kilot saada karisemaan!

Saunaan annettiin minullekin lupa mennä, vaikka välilihaan jouduttiin 4 tikkiä ompelemaankin. Ja kuten joku jo mainitsikin niin tekee hyvää maidontäyttämille tisseille :p

Mutta nyt jauhelihakastikkeen tekoon ja odottelemaan "tissientyhjentäjän" heräämistä =)

Kuulemisiin,

Carmen ja Nirppu
 
Eli kävinpä sitten neuvolassa, jossa th oli hieman häpeissään... :eek:
Oli nimittäin vasta nyt katsonut papereistaan että minkä verran mulla on viikkoja kasassa (RV 42) :headwall: . No soitteli heti kiireesti äitiyspolille ja vaati että pääsen sinne syyniin samantien. :p

Polikäynnillä: (.) Kaikki tuolla vatsassa on hyvin, ja kuulemma voisi olla viikkojakin vähemmän kun lapsivettä vielä on sopivasti vauvalla jossa molskia. Painoarvio oli nyt 3400-3500g. Kohdunsuun tilanne epäkypsä, mutta lääkäri pyöräytteli tosi kipeesti tuolla alhaalla (kalvoja pois?) :$ . Olisi ottanut mut heti sinne, mutta kun salissa oli ruuhkatilanne meneillään, niin sovittiin käynnistelyä huomiselle :D :D :D =) B) Nyt oo niin onnesta soikeena, etten tiiä miten olisin...

Jännääääääääääää
UtaS78 + rv 42 :heart: :saint:
 
Kyllä se taijan olla minä joka tänne jää yksin. Kaikki tuntuu jo saaneen käynnistysajan ja muuta mukavaa. Mulla siis yliaikaiskontrolli VASTA 1.6 jollon tasan rv 42 ja sillonkaan ei käynnistetä kun on sunnuntai. V.ttu....Toivosin kyl ylikaiken että tämä asukki tulisi omiaaikojaan ulos, tiiän miten kipee sitä voi olla kun väkisellä käynnistellään ja se muisto ja kipu ei kyl houkuta mua yhtään!!!

Mäki jotenkin oletan että lähen yö aikaan synnyttämään. Aamulla on aina hirmunen pettymys kun omasta sängystä herää, kun illalla toiveikkaana nukkumaan menee. :( Eilenkin illalla niin supisteli vaik kuinka kauan, mut ei edelleenkään mitn KIPEITÄ ja olin toiveikas kun sänkyyn itteni kampesin ja hyvä etten itkuja päästäny ku aamulla yheksältä heräsin. :ashamed:

Nyt täytyy lähtä kuunteleen sitä EHKÄ tulevan talon kuntotarkastajaa et mitä se tuumaa, jos sais vaik varmuuden näille talokaupoille edes!!!


liinu83 ja möykky 40+5
 
liinu83: :hug: Kyllä ne sullakin käynnistelee viim. tolloin sunnuntaina... mutta luulen että ei sun tarvii noin kauan kärvistellä.. Mulla nyt sattui menee nää viikot vaan näin älyttömän pitkälle ton th:n mokailun takia. Ehtii möykky tulla vielä itekseenkin maailmaan ja varmasti näin käykin.

Hitsi, oon täs yrittänyt katella tv:tä, mut kummasti sitä ajatukset harhailee tohon käynnistykseen ym.
Tuli sitten siivottua päivällä huusholli oikeen olan takaa, vaikka normaalisti oon nukkunu pitkät päiväunet, kummasti tää aamupäivä sai muhun virtaa :D
Tarviin kyllä nuijanukutuksen illalla, niin paljon jänskättää.
 
Nooh, tuskin täällä kukaan myöhempään pääsee telakalle kuin minä. Mulla on laskettu vasta 31.5. joten käynnistys menee joko pe 13. tai maanantai 16. Ukkeli yrittää koko ajan puhua lisäaikaa, kun sillä on töissä järkyttävä kiire ja hirveä flunssa päällä. En enää edes viitti mainita, että mulla ja hänen 3v pojalla on sama flunssa ja mulla pinna ihan totaalisti katki.

Kaitpa tää tästä, ajattelin mennä pojan kanssa sunnuntaina naisten kympille, niin sais ajatukset edes pariksi tunniksi irtautumaan ketutuksesta. Synnytyksen käynnistymistä en enää edes odota, se vaan stressaa turhaan lisää. Jokapäiväinen vatsantyhjennyskin on näköjään tottumiskysymys ja saahan sitten syödä enemmän, kun ei ehdi safkat kunnolla imeytyy. Pitää kuiteskin varmaan hakea jotain tena ladyja ennenkuin voi lähteä taapertaa ainakaan trikoissa, kun tuonne rakkoon ei edes mahdu enää mitään ja juoda pitäis kuitenkin koko ajan turvotuksen estämiseksi.

Yritänpä lohduttautua myös sillä, että tulee tosi helppohoitoinen lapsi, kun täysissä mitoissa ja pari viikkoa (+ se ekan ultran mukainen 4-5 pv) yliaikaisena saadaan kiskottua pihalle.

Onneksi ehkä vartin päästä voi alkaa hätistelee pojua hammaspesulle ja nukkumaan, niin pääsee itse taas sänkyyn pyörimään (tai ainaskin, sitten kun koirat on käytetty ja syötetty).

Lämmintä toukokuun jatkoa kaikille!

kriisi + typsy 38+6
 

Yhteistyössä