3/2006 osa8

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Maalismammat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Maalismammat

Vieras
Tässä taas viimeisin lista alkuun. Vanhoja viestejä kannattaa varmasti vielä käydä kurkkimassa, meni vaan niin moneen sivuun jo, että eikös tämä ole helmpompi?
Janis

Eveliina lisätty ja Alisalle lisätty tietoja.

MYÖS TIETOJA PUUTTUU. Toivotaan olevan ainakin nimimerkin lisäksi: IKÄ, MONESKO, ASUINPAIKKA/ SAIRAALA

-emo
-petra85

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. tepa, neljäs, Helsinki, NKL

1.3. Santtu, 24, toinen, Helsinki, KOS
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, OKS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
10.3. petra85, toinen
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
20.3. Alisa, 27, eka, Etelä-Savo, MKS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
23.3. Eveliina, 27, eka, Helsinki, NKL
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
27.3. vilma, 26, eka, KYS
28.3. seilori, 33, esikoinen, PKKS
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, esikoinen,
29.3. iines83, 22, toka, OYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
RAS= Raahen aluesairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala

Viimeksi valittelemani korvennus tosiaankin varmaan on sitä närästystä, ainakin rennie siihen auttoi. Mutta apu on niiin lyhytaikainen, että. Täytyy varmaan kokeilla jotakin muitakin valmisteita. Rennie ei auta oikein tuntiakaan vaikka heti kyllä helpottaa.

Rakenneultra oli eilen. Kaikki vaikutti olevan ok. Vähän oli pieni ihminen kippuralla, polvet hohtivat koko ajan otsan tietämillä. Aikaisemmat pohdinnat lasketusta ajasta eivät pitäneet paikkaansa. Tyyppi vastaa aikaisemmin määriteltyä la. Joten maaliskuisiin varmasti kuulutaan.

Ikäväkseni huomasin, että minut on poistettu maaliskuisten listalta. Vauva on yhä edelleen masussa. En ole kirjoitellut, mutta aina sillointällöin toisten kuulumisia kurkkaamassa käynyt kylläkin. Mutta hyvää odotusta listalla vielä oleville. : )

Moi.
Olikohan tää lista eilen jotenkin vähän hukassa vai olinko vain ihan täys puusilmä (ei varmaan mitenkään ihmeellistä)? Selailin neljännelle sivulle asti monet kerrat enkä löytänyt...

No, ei sillä, että mitään erityistä kerrottavaakaan olisi ollut - itsekin mieluummin luen kuin kirjoitan ja ymmärrän ihan prikulleen heitä kaikkia, jotka ovat listalle itsensä ilmoittaneet, mutta eivät ole mukana jutuissa kovin aktiivisesti tai ollenkaankaan.
Sinänsä en kyllä ajattelisi, että tää ketju on mitenkään pääkaupunkilaisiin keskittynyt - ihan selväähän on, että teitä on siellä ""yhdessä kasassa"" enemmän, ja tapaaminen kiva ja luonnollinen juttu ja myös helpompaa kuin haalia ihmisiä täältä maan ääristä :).

Mulle on alkanut vähän stressiä (vain vähän!) pukata olemattomista selkälihaksista. Pitäisi varmaan kaivaa taas pikkupuntit esille ja jumpata vähän, jotta selkä kestää sitten kun tuo ""etureppu"" kasvaa isommaksi :). Häntäluun tienoilla on ollut vähän jomotusta, liekö tuo sitten jonkinlaista liitoskivun tynkää jo nyt? Istumatyö = ei kiva. Eilen oli paljon hauskempaa, kun olin vapaalla ja raksallamme ulkona touhuamassa ja koko päivän liikkeessä.

HEi Rebekka,

Ehdottomasti lisäämme sinut listalle, jos haluat. Kuten totesin edellisessä keskustelussa, että lisäämme mielellämme mammoja listalle, kunhan tiedämme, että ovat edes jollain tavalla mukana! Ei tarvitse kirjoitella, siitä ei ole kyse. Toivotaan, ettette pahoita mieltänne. Olette ihan yhtä tärkeitä kuin me äänekkäimmätkin!! Janis

Itse olen kärsinyt närästyksestä koko raskauden ajan. Rennie kannattaa ottaa n. 30 min ruokailun jälkeen niin ei ehdi polttelu oikein alkaakaan. Alkuun jouduin ottamaan 12-15 kpl/päivä jotta sain jo ärtyneen ruokatorven rauhoittumaan, nyt pärjään 3 kpl/pvä.. Eli suosittelen kokeilemaan pari päivää ja jos ei rupea rauhoittumaan niin sitten kokeilemaan jotain toista valmistetta.

Tervehdys uusille ja vanhoille!

Toivottavasti tosiaan kukaan ei ole ymmärtänyt väärin, että tämä olisi joku pk-seutulaisten ketju! Me PK-seutulaiset vaan keskustelimme innokkaana tapaamisen johdosta. Listan karsiminen/päivittäminen ilmeisesti oli huono juttu, vaikka listan päivittäjät eivät varmasti halunneet ketään tiputtaa tahallaan pois. Ehdotankin, että jos meidän päivittäjät Santtu ja Janis jossain vaiheessa päivittäisivät listan takaisin... Niinkuin muutama muukin tässä on maininnut, niin haluan sanoa vielä omasta puolestani, että KAIKKI, niin taustailijat kuin aktiiviset kirjoittelijatkin (ja helmikuisetkin ;o)) ovat tervetulleita olleet ja ovat edelleenkin maaliskuisten listalle!!

Omasta mahasta ei ole mitään uutta kirjoitettavaa... potkut ovat päivittäisiä ja maha kasvaa. Olo on edelleen hyvä! Ensi tiistaina onkin toinen lääkärin tarkastus.

Alisa taisi kysellä siitä liikunnasta... pk-seudulla on mielestäni yllättävän vähän varsinaisia mamma-jumppia, mutta mamma-joogaa on ainakin Jooga koulu Shantissa. Mamma-jumppaa on ainakin Espoon kaupungilla jonkun verran, tosi kaikki näyttivät olevan täynnä. Itse olen käynyt samalla salilla samoissa jumpissa kuin ennenkin raskautta.

sportti 24+3

Minä ainakin loukkaannuin listasta poistosta siinä määrin, että ajattelin, että pitäkööt pienet piirinsä.
Kaikki tosiaankaan eivät ole aktiivisia osallistujia, mutta silti sivusta seuraajia ja lukeneet viestejä.

Ajatteletteko te loukkaantujat esim. sitä, että jos ei koskaan osallistu, niin vaikeaa on tietää, vaikka olisitte poistuneet ketjusta ikävämmistä syistä kuin koneelle pääsyn vaikeudesta tai haluttomuudesta kirjoittaa. Silloin kun varsinkaan kaikki eivät halua asiaa tulla ilmoittamaan.

Uskon todella, että ketju on meille kaikille nuorimmasta vanhimpaan ja etelästä pohjoiseen ja kaikkea siltä väliltä. Ei todellakaan kannata loukkaantua ""siivouksesta"", pikkuviesti ""haluan pysyä listalla"" on varmaan ihan yhtä helppo kirjoittaa kuin ""pitäköön pienet piirinsä"", lyhyempikin.....:)

Tässä kaikki vanhat takaisin!
Pahoittelemme poistoja!
Janis 19+1 (päivityksiä tarkistettu, esim Eveliina ja Alisa)

6.2. sportti, 29, eka, Espoo, NKL
14.2. Minnie, 37, eka, TAYS
23.2. Hipsu,24, eka,VKS
23.2. tepa, NKL

1.3. Pauliina, 28, eka, Espoo, JS
1.3. Santtu, 23, toinen, Helsinki, KOS (ultassa la sama)
1.3. Matilda, 21, eka, Vantaa, ?NKL?
1.3. Rebekka, 25, toinen, Lappi, LKS
1.3. elli
2.3. Zaida, 21, toinen
3.3. Anni, 27, eka
3.3. Emppu, 32, eka, LS
3.3. lilja, 32, eka, JS/KOS
5.3. Thelma, 25, eka, LKS
5.3. lilli, 23, toinen, OKS
6.3. Angelina 21,eka,TAYS
6.3. Siiri, 36, kolmas, LKS
7.3. Sanni, 27, eka, NKL
7.3. Ani, 25, eka, KOS
7.3. Henttu 25, eka, PKKS
8.3. Sunny, 28, toinen, TAYS
9.3. Nipa, pian 28, eka, TAYS
10.3. lissu, 29, eka, HYS
10.3. petra85, toinen, ?????
11.3. Sinitys
13.3. Niiskuneiti, 24, toka, Mäntyharju, MKS
14.3. Kirsikka, 29, eka, KOS
15.3. maami80, 24 pian 25, toinen, - , TAYS
15.3. Vanilja, 31, eka, KOS
15.3. Janis, 29, eka, KOS
15.3. Tuulikki,33,eka, KOS
16.3. Milla, 26, ensimmäinen, Järvenpää, KOS
18.3. Sintti 29, eka, Keski-Suomi, K-SKS
19.3. Jonsku, 29, toinen, Lounais-Suomi
20.3. Ann, 28, eka, Häme eli KHKS ?
20.3. Ottilia, toinen, KPKS
20.3. Lilla, 24, Keski-Suomi
20.3. Alisa, 27,eka, Etelä-Savo, MKS
22.3. sirkku, OYS
23.3 Eme, 25, eka, KOS
23.3. Eveliina, 27, eka, Helsinki, NKL
24.3. Tiitu 24, toinen, K-HKS
24.3. Miisa, 24, toinen, S-joki
24.3 Pinja-81, 24, eka, KYS
24.3. FarB, 43, eka, NKL
24.3. Hepetute, 32, ensimmäinen, helsinki, (KOS?)
25.3. Timangi (tod.näköisesti) 27, eka, Helsinki, KOS?
26.3. Stella, 31, eka, KOS
27.3. Dina, 23, eka, TAYS
27.3. vilma, 26, eka, KYS
28.3. seilori, 33, esikoinen,
28.3. Sere, 25, toinen, LAS
28.3. titityy, 28, eka, KYS
29.3. emo, 27, eka ????
29.3. iines83, 22, toka, OYS
30.3. tinski, 29, eka, KYS
30.3. Kengu-3, 28, kolmas, TAYS

Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:
EKKS= Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS= Hyvinkään aluesairaala
JS= Jorvin Sairaala
K-HKS= Kanta-Hämeen keskussairaala
K-SKS= Keski-Suomen keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
KOKS= Kymenlaakson sairaala
KPKS= Keski-Pohjanmaan keskussairaala
KYS= Kuopion Yliopistollinen Sairaala
KOS= Kätilöopisto
KOS/H= Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS= Loimaan aluesairaala
LKS= Lapin Keskussairaala
LPKS= Länsi-Pohjan keskussairaala
LUS= Länsi-Uudenmaan aluesairaala (Tammisaari)
LS= Lohjan Sairaala
MKS= Mikkelin keskussairaala
NKL= Naistenklinikka
OKS= Oulaisten keskussairaala
OYS= Oulun Yliopistollinen sairaala
PHKS= Päijät-Hämeen keskussairaala
PKKS= Pohjois-Karjalan keskussairaala
PS= Porvoon sairaala
RAS= Raahen aluesairaala
SATKS= Satakunnan keskussairaala
SEKS= Seinäjoen keskussairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
TAYS= Tampereen yliopistollinen sairaala
TYKS= Turun yliopistollinen sairaala
VAS= Vammalan aluesairaala
VKS= Vaasan keskussairaala

Terveisiä rakenneultrasta! Kaikki oli hyvin ja pikkuinen noin ikäsensä kokoinen. Nyt kun mahani on alkanut kasvamaan, niin se kasvaakin vauhdilla. Uskomatonta. Mun pitäisi ehdottomasti ruveta enemmän liikkumaan. Olen vain ollut kovin väsynyt töiden jälkeen. Muuten olen ollut koko ajan jotenkin poikkueksellisen hyvällä tuulella ja tuntuu, että olen onnellisempi kuin koskaan -taitaa hormonit hyrrätä välillä näinkin päin :).

Iloisia odotuspäiviä muillekin!

Heissan pitkästä aikaa!

Tänne kuuluu ihan hyvää. Rakenneultra on 2.11 ja sitä jännäillään kovasti. Toivottavasti kaikki on hyvin, en halua tietää sukupuolta etukäteen, mulle riittää tieto et vauva on terve ja voi hyvin.

Sain tänään töissä pomolta kuulla, et saattaapi olla et äitiysloman jälkeen ei enää olekaan töitä. Kyllä alkoi suoraan sanottuna vituttaa. Puhuivat asiasta selän takana muille työntekijöille, mut eivät voineet mulle sanoa, piti sit suoraan kysyä. Ihan mielelläni voin kyllä olla vauvan kans pidempään kotonakin, mut jos tuollaista on meininki niin mielellään etsin kyllä luotettavamman työnantajankin. Harmi et muut työntekijät ovat tosi ihania, eikä niitä olis kiva jättää. Myös he ovat järkyttyneitä pomon puheista.Meidän pomo on kyllä muutenkin aika tuulella käyvä persoona ja välillä tosi pirullinen kaikille, ja sen takia ei kovin pidetty. Mulla on kyllä onneks laki aika hyvin puolellani ja voin suuttuessani käyttää sitä häikäilemättä hyväkseni ;)

No ei kai tässä sen kummenpia. Maha kasvaa? ihan mukavasti, toivottavasti myös vauvan ansiosta eikä hyvän ruokahalun ;) Liikkeitä en ole vielä oikein havainnu, mut eihän niitä vielä välttämättä tunnekaan siis nyt 17+3.

Hyvää odotusta kaikille!!!

Synttäripäivä taas :)
Mitään kummallista ei oo tapahtunu sitten viime kirjottelun. Kirppu vaan on alkanu mylläämään entistä enemmän ja useemmin. Iltasin aina bb:n aikaan alkaa jytäämään ;) Oon ihan koukussa siihen sarjaan vaikka ne kaikki ihmiset siellä talossa käy vuorotellen mun hermoille.

Ootteko muuten ajatellu turvakaukalohankintoja vielä? Me hölmöt kun mentiin just ennen raskautta myymään esikoisen kaukalo pois ja nyt tulee sit uuden osto eteen. Meil oli ennen Britax Rock-a-Tot ja se oli kyl hyvä ja näppärä, mut mietin vaan et oisko joku vielä kivampi... Toi oli melko edullinenkin vielä. Onneks on tajuttu sentään kaikki muut tarvikkeet säästämään.

Synttäripäivä taas :)
Mitään kummallista ei oo tapahtunu sitten viime kirjottelun. Kirppu vaan on alkanu mylläämään entistä enemmän ja useemmin. Iltasin aina bb:n aikaan alkaa jytäämään ;) Oon ihan koukussa siihen sarjaan vaikka ne kaikki ihmiset siellä talossa käy vuorotellen mun hermoille.

Ootteko muuten ajatellu turvakaukalohankintoja vielä? Me hölmöt kun mentiin just ennen raskautta myymään esikoisen kaukalo pois ja nyt tulee sit uuden osto eteen. Meil oli ennen Britax Rock-a-Tot ja se oli kyl hyvä ja näppärä, mut mietin vaan et oisko joku vielä kivampi... Toi oli melko edullinenkin vielä. Onneks on tajuttu sentään kaikki muut tarvikkeet säästämään.

Heissan!

Kiva lukea, että kaikilla maalismammoilla etenee raskaudet mukavasti. Itse olin aamulla neuvolassa ja kaikki ok. Paino tosin jatkaa hurjaa nousuaan, mutta en jaksa enää stressata siitä. Terkkarikin sanoi, että anna nousta vaan.
Vauvan sydämen syke kuului vahvasti ja keikkui 145:n molemmin puolin. Ihanaa!!! Kaveri myös potkaisi doppleriin niin että tärykalvot meinasi haljeta niin äipällä kuin terveydenhoitajallakin :) Kovasti oli myös kohtu kasvanut, eli nyt otettiin ekaa kertaa sf-mitta ja sepäs huiteli käyrien yläpuolella (19cm). ei kuulemma tarvitse olla huolissaan tästäkään, joten sovitaan näin sitten :)
Rautakuurille jouduin myös, vähän oli hemppa laskenut.

Liikkeistä: Olen ilokseni alkanut ""vihdoin"" tuntemaan kuplintaa mahassa, itseasiassa parhaillaan tapahtuu jotain...Pientä vielä, mutta kuitenkin :)

Ensi viikolla sitten se kauan odottu rakenneultra!

Näihin mietteisiin tällä kertaa,

Vanilja 19+2

Terveisiä etelästä! Matka meni multa ja masun asukilta hienosti! Lennon aikana jalkoja ""painoi"" normaalia enemmän, mutta muuten matka meni ihan kuten ennenkin. Pitkät kävelyt tosin kävi jalkoihin aivan hulluna - tuntui, että iltaisin ei tee mieli muuta kuin pitää jalkoja ylöspäin, koska jalkapohjiin ja pohkeisiin sattui. Ilmeisesti kehon painopiste on jo jotenkin muuttunut ja onhan tota painoakin tullu lisää. En juurikaan tuijotellut (sielläkään..) mitä suuhuni pistin eli söin ihan kaikkea mitä eteen tuli. En osaa panikoida listeriasta tai toksosta täällä enkä sielläkään.

Vatsa kasvaa muutes aikamoista vauhtia! Ja potkuja tulee ihan pitkin päivää ja muutkin ne jo tuntee kun laittaa käden vatsalle.

BTW: Listaan sellainen päivitys, että menenkin sitten kun aika koittaa synnyttämään NKL:n sijaan KOSin Haikaranpesään. Sinnehän ei sitten pääse, jos tulee yhtään mitään normaasta poikkeavaa, mutta näillä näkymin siis KOKS-H.

Oltiin pari päivää ihan kotimaan kaupunkilomalla, eli eleltiin lokoisasti hotellissa Helsingissä. Jotain lomailua piti saada, kun sai niitä hyviä punktiotuloksia, risteilyä ajateltiin, mutta kaikki laivat oli ihan täynnä. Mutta mukavaa vaihteeksi tuokin... tosin hotelliaamiaisten ja ulkona syömisten johdosta paino nousi kolmessa päivässä kilon, hui!

Ja me päädyttiin ostamaan vaunut!! Oli tarkoitus lähinnä katsella, kun valikoimat on himpun Jyväskylää paremmat, mutta sitten saatiin viimeinen kappale 2005 mallia aivan ihanalla kuosilla, niin pitihän se ostaa.

Eli ostettiin Hartan Skaterit semmosella mevevällä puna-valko-mustalla kankaalla. Mitalisijoilla oli I'coon (ekaa kertaa kuulin koko merkistä, mutta ilmeisesti ihan laadukas) kolmipyöräinen (en muista mallin nimeä) ja Herculeksen Raptor 3spin (jos oikein muistan). Hercules kääntyi aivan ihanasti, mutta oli himpun rimpula, eikä siihen saanut turvakaukaloa kiinni. I'coo oli tosi toimiva kaikin puolin, mutta tosi äänekäs kuomu, ja kiinni sai vain mallin oman turvakaukalon, joka oli kyllä tosi hyvä kantaa, mutta kallis, eikä mulla mitään tietoa, kuinka turvalliseksi testattu.

Mutta siis Hartanit ostettiin ja siihen se adapteri, jonka avulla kaikki turvakaukalot käy siihen. Miinusta oli kääntymätön etupyörä (kääntyvämallinenkin oli, mutta siitä ei lähde lokasuoja irti, eli loska kuulemma jumauttaa sen), mutta sivuttaisjousitus helpotti kääntämistä tosi paljon.

Vähän pelotti ostaa jo vaunut, vaikka myyjä vakuuttelikin, että maalisvauvoille niitä on ostettu jo paljon. Saatiin lupaus, että jos vielä jotain matkan varrella käy, niin vaunut voi palauttaa. Vaivihkaa nostettiin sitten kärryt sisälle, kun kotiin päästiin, naapureille kun ei ole vielä raskaudesta kerrottu :) Nyt tosin varmaan tulee kerrottuakin.

Hyviä viikonloppuja kaikille, vaikka ilma onkin masentava (ainakin täällä).

Moi!

Sintti, et oo ainoa, joka on ostanut jo vaunut. Täällä on kans yksi. Ja ostin jo puolitoista viikkoa sitten! Mä oon kyllä muutenkin ajatellu, et ostan vauvantarvikkeita pikkuhiljaa matkan varrella, ettei sit tarvii ostaa kaikkee kerralla vähän ennen laskettua aikaa. Turvakaukalokin on jo hankittu ja vähän vaatteita.

Sää on masentava täälläkin ja me ollaan menossa tänään kavereiden häihin. Toivottavasti jo onnittelut on suunniteltu pidettäväksi sisätiloissa.. Mahaa ei voi enää oikein piilotella, on sen verran iso jo, niin voi tulla hieman kyselyjä.

Onko kellään muuten kokemusta tukivyön käytöstä? Lääkäri suositteli mulle sellasta, kun kerroin, että mahaan vihloo usein lenkillä ja joskus myös kumarrellessa. En oo vielä kokeillu.

Hyvää viikonloppua ja jakselkaahan hyvin!
Alisa 18+6

Juu, olen kokeillut tukivyötä, mutta jotenkin se ei tunnu hyvältä. En ehkä saa sitä oikein sopivalle kohdalle, ja se mahapussin yläreuna valahtaa aina alas ja jumahtaa johonkin navan kohdalle. Joskus jopa tuntuu, että se lisää alavatsan vihlontaa.

Ostin sen selkäkipujen takia, niitä tuli yllättäen viikolla 15, nyt ovat vähentyneet. Mahdollisesti vyö tukee selkää, ja olen yrittänyt pitää sitä esim. pihahommissa, mutta täytyy sanoa, että nekin tuntuvat paremmilta ilman vyötä.

Mutta luultavasti mä olen vaan jotenkin oudon mallinen tai en osaa käyttää sitä vyötä oikein, kun muutenhan niistä kuulee pelkkää hyvää. Eli harjoittelu jatkuu täälläkin.

Hyvä tietää, että muutkin ovat vaunut jo hommanneet :)

Ahaa, ok! :) Ihan ymmärrettävää että ootte tiputtanut kun ei oo kuulunut mitää. Mutta täällä siis ollaan 18+1. 24.10 on rakenne ultra ja sitä jännitän jo. Onko täällä muuten ketään toista tälläistä isokokoista äitiä (pituus 183 ja painoa nyt 89kg. Ois kiva löytää joku, jos sais vihiä mistä löytää mamma housuja jotka tarpeeksi pitkiä. Lahkeen sisäpituus kun pitäsi olla vähintää 86cm.

Niin muuten maanantaina 24.10 meikäläinen vanhenee taas. Jännä sattuma olla rakenne ultrassa samana päivänä kun 33 vuotta sitten synnyin samassa talossa, eli kättärillä. Niin on tuokin siis vahvistettu että KOS sitten synnäri.

olettekos jo kaikki päättäneet milloin aloitatte lomailun.Itse olen päättänyt aloittaa sen 50 päivää varhennettuna.Olen päiväkodissa töissä ja tuo nostelu ja huonot työasennot ei oikein kiinnosta siinä loppuvaiheessa.Olen seurannut sivusta aika monta sairaslomille lähtöä supisteluiden ja verenpaineiden tähden ja pari ennenaikaista synnytystäkin on ollut työkavereilla.En tahdo tuohon listaan mukaan minä :) Pääsenkin sitten lomille heti joulun perään :)

Olen varmaan töissä ihan loppuun asti (30 pv ennen) jos kunto sallii, ja jos olo edelleen OK, niin jatkan varmaan töitä kotoa lakisääteisen työkiellon takarajaan 2 vko lasketusta. Mutta tämä on vain suunnitelma, tuleva vaavi määrää asian todellisen laidan.