.

Niin olevinaan sanoin että tekisin testin vasta huomenna mutta en malttanu tänään olla testaamatta :rolleyes: clearblue digi testin tein ja siihen tuli raskaana 1-2 viikkoa :oops: kuvaa oisin laittanut mutta en osannut :D en tosin tehnyt ensimmäisestä pissasta vaan tein tuossa puol tuntia sitten :love: pitää käydä uus testi ja varmistaa nuo viikot joku päivä,
mutta mut voi ehkä varovaisesti siirtää plussanneisiin :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@pandanen Mun käsittääkseni raskaustesti verestä tehtynä näyttää positiivista noin viikko hedelmöittymisen jälkeen. Mikä tilanne sulla nyt on, vieläkö on outoja oireita/onko vuoto alkanut?

@Wintersun Tsemppiä lääkäriaikojen odotteluun. Aika tuntuu varmasti välillä matelevan tuossa tilanteessa, mutta uskon, että teilläkin pitkä odotus lopulta palkitaan <3

@iK Komea plussa testissä, vaikka jännittävä tilanne muuten. Toivottavasti vuoto on harmitonta (y) Mikä on tilanne nyt?

Onnea plussista @Tiukunen1982 @HMami @yoona ja @SindaLinda :love:

Tervetuloa mukaan @Pilvinentaivas ja @Kaikki pojat ja tytöt :)
 
Mäkin kirjoittelen taas monen kuukauden jälkee...

Meillä perheessä oli vähän sitä ja tätä ja kirjoittelu jäi vähiin. Nyt kuitenkin elämäntilanne näyttää siltä että uskaltaa jo taas alkaa suunnitteleen tulevaa...

Onko muilla kokemusta siitä että kierto on tasainen 29pv (ovis aina kp 18) ja sitten yhtäkkiä pomppas 35pv ka nyt edellinen 45pv :cry:

Nyt menossa kierto kpllä 25 eikä mitään ovistuntemuksiakaan ovis testiin alkoi viikko sitten vahvistumaan viiva mutta ei koskaan tullut plussaa:cry:

Alkaa jo pieni paniikki iskemään että "mikä mussa on vikana"

Muilla kokemuksia? :oops:
 
iK
Huh mikä päivä...! @quinque ja tietysti muutkin. Tässä tilannetietoa;

Ei plussasta huolimatta raskautta, eikä onneksi muutakaan vakavaa. Pelkäsin kuollakseni että jotain ikävää löytyy. :/ Joskin toki papan tulos tulee myöhemmin, mutta silminnähden kaikki ok. Mun olo ihan hyvä kaikesta tapahtuneesta, sillä vähän näin itse epäilinkin! ❤ Ja oon tosiaan onnellinen ettei mitään muuta vakavaa löytynyt.

Munasarjat ok, kaikki kunnossa, vasemmalla näkyi munarakkuloita. Kohtu normaali. Kohdussa näkyi kuitenkin vähän jotain ”paksunnossa/kalvoa” jossa ei kyllä näkynyt mitään sisällä. Eli veikkasi myös että joko nyt hiljattain tai jo aikaisemminkin on ehkä ollut jotain, tuulimuna/tai kehittyväksi kelpaamaton/hetken elossa ollut, joka nyt sitten vuotaa ulos. Ohjeisti että nyt perjantaina teen itse testin vielä, jos yhä positiivinen niin sitten menen ensi viikolla verikokeeseen mittauttamaan hcg-arvot. Jos tulee nyt nega, niin elämä ja yritys saa jatkua normaalisti.

Olo on tosiaan helpottunut. Toki vähän vaivaa tuo saatu plussa, ja toivon että olis pe jo nega, ettei tarvisi edes mitään jatkotutkimuksia. Yksi tuttu vähän ihmetteli, ja mietti että mahtaako vko5+2 edes mitään näkyä vielä vaikka oliskin... en kyllä tiedä, jotenkin luottaisin gyneen, joka onkin tosi arvostettu. No, nyt ootellaan sit pe. Tai siis kai mä jo vähän testailen etukäteen ja toivon et viivat kuitenkin nyt haalenee. Sais sitten jotenkin olla puhtaalla pöydällä.
 
@Toiveikas92 johtuisiko stressistä jos teillä ollut perheessä jotain huolta, eikös stressi voi siirtää ovulaatioo jos nyt oikein muistelen.

@iK no hyvä että kaikki kuitenkin hyvin. Jäin myös vähän miettimään että 5+2 mitä siellä pitäis näkyä vai näkyykö vielä mitään, toki se raskaushormonin määrä myös kertoo paljon. Mä kävin yhden keskenmenon aikaan 5+1 ultrassa ja siellä näkyi epämääräinen ruskuaispussi tai joku rinkula, ei oikein osannut lääkärikään sanoa. Raskaushormoni oli kuitenkin vain 135 joten siitä sanoivat että pitäisi olla jo olla paljon enemmän.
 
iK
@Appelsiiniomena Joo mua jo naurattaa vähän itteänikin että eikö tää touhu nyt vieläkään päättynyt. Ultrassa tosiaan näkyi jotain litteää harmaata (eri harmaata kuin muu kohtu), jos nyt muista värit oikeIn. Ei siis näkynyt mitään mustaa onkaloa ainakaan tai muita pusseja. Eli vain tuo ”liuska”/paksunnos. Kuukautisten mukaan nyt on 5+2. Yhdyntä oli 15.6 eli laskennallisen ovulaation mukaan. PERIAATTEESSA hedelmöittyminen on tietysti saattanut tapahtua vähän myöhemminkin....

Gyne on kyllä erittäin kokenut. Asiaa multa tuli aika paljon, että en ihmettele jos olis jokunen päivämäärä vähän ollut hukuksissa.
 
Vähän hiljaiseloa ollut tylsän vaiheen vuoksi.. Nyt menossa kp16/dpo-1?

Onnea kaikille plussanneille! Ja pahoittelut negoista ♡

Melkoiseen masikseen veti se viimekierron nega, oli olevinaan niin paljon oireita ja erilainen olo kun ikinä aikaisemmin. Menkatkin alkoi 2pv myöhässä oudosti ovismaisena räjähtävänä kipuna.

Nyt taas uusi kierto ja ovistikut pitkästä aikaa käytössä. Viimeeksi kun tikuttanut niin on ollut vain haaleita viivoja muutama kk sitten. Mutta tänään piirtyi tosi vahva testiviiva vihdoin ♡. Nyt ainakin enemmän ollut toiminaa menkoista->ovikseen. Greippimehuakin oon lipittänyt ja tuntuu ainakin kosteuttavan jos ei muuta :D Muilla ollut greippimehu "apuna"? :)
 
Viimeksi muokattu:
@iK mulla on kyllä kaikissa keskenmenneissä näkynyt se raskausontelo/onkalo mikälie onkaan mutta muuta sitten ei olekaan siellä ollut.

@Janet88 hei mulle kävi just nyt samoin, todella varma olo ja kaikenlaisia oireita, semmoisia mitä ei aikaisemmin ole ollut. Ja tänään sitten alkoikin vuoto jota odotin jo lauantaina.

Eli tänne voi päivittää kp 1. :unsure:
 
@Appelsiiniomena Voih, pahoittelut ♡ Teilläkin näyttää yritystä olevan jo takana, meilläkin se 10. kuukausi menossa. Toiveet taas korkealla :love: Negaa on näyttäneet aina kaikki testit, enkä ole tämän asian vuoksi käynyt gynellakaan. Noh, jos ei vuoden yrityksen jälkeen kuulu niin pitää sit käydä kyselee onko jommassa kummassa vikaa :unsure:
 
@Janet88 Tuo kyllä varmasti myös stressaa jos ei ole ikinä plussaa saanut. Meillä edellisessä kierrossa kemiallinen, sitä ennen puolentoista vuoden aikana 3 keskenmenoa. Nyt oltaisiin yksityisen kautta päästy kromosomitutkimuksiin mutta päätettiin vielä lykätä niitä koska gyne oli vahvasti sitä mieltä että normaali raskaus on erittäin todennäköinen.
 
@iK Onneksi ei löytynyt mitään vakavaa :) Viikoilla 5+ näkyy kyllä yleensä ruskuaispussi sen "paksunnoksen" lisäksi, joten itse kyllä luottaisin lääkärin arvioon tuossa tilanteessa. Mutta toki perjantain testi kertoo sitten enemmän, etenkin jos on mahdollista, että noissa päivämäärissä on heittoa. Ei oo varmaan helppoa odottaa siihen perjantaihin, mutta koeta jaksaa.
 
Huh mikä päivä...! @quinque ja tietysti muutkin. Tässä tilannetietoa;

Ei plussasta huolimatta raskautta, eikä onneksi muutakaan vakavaa. Pelkäsin kuollakseni että jotain ikävää löytyy. :/ Joskin toki papan tulos tulee myöhemmin, mutta silminnähden kaikki ok. Mun olo ihan hyvä kaikesta tapahtuneesta, sillä vähän näin itse epäilinkin! ❤ Ja oon tosiaan onnellinen ettei mitään muuta vakavaa löytynyt.

Munasarjat ok, kaikki kunnossa, vasemmalla näkyi munarakkuloita. Kohtu normaali. Kohdussa näkyi kuitenkin vähän jotain ”paksunnossa/kalvoa” jossa ei kyllä näkynyt mitään sisällä. Eli veikkasi myös että joko nyt hiljattain tai jo aikaisemminkin on ehkä ollut jotain, tuulimuna/tai kehittyväksi kelpaamaton/hetken elossa ollut, joka nyt sitten vuotaa ulos. Ohjeisti että nyt perjantaina teen itse testin vielä, jos yhä positiivinen niin sitten menen ensi viikolla verikokeeseen mittauttamaan hcg-arvot. Jos tulee nyt nega, niin elämä ja yritys saa jatkua normaalisti.

Olo on tosiaan helpottunut. Toki vähän vaivaa tuo saatu plussa, ja toivon että olis pe jo nega, ettei tarvisi edes mitään jatkotutkimuksia. Yksi tuttu vähän ihmetteli, ja mietti että mahtaako vko5+2 edes mitään näkyä vielä vaikka oliskin... en kyllä tiedä, jotenkin luottaisin gyneen, joka onkin tosi arvostettu. No, nyt ootellaan sit pe. Tai siis kai mä jo vähän testailen etukäteen ja toivon et viivat kuitenkin nyt haalenee. Sais sitten jotenkin olla puhtaalla pöydällä.

Suuret pahoittelut :( onneksi ei kuitenkaan mitään vakavaa löytynyt ja itsekseen ulos <3
 
iK
@Appelsiiniomena joo mä kyllä aika varmaksi uskon lääkäriin . Muutenkin ite epäillyt tätä raskautta. Toki kummallisia asioita tapahtuu. Onko sulla tullut noiden km jälkeen kaikki itsestään ulos vai onko pitänyt tyhjentää tai kaapia? Ja pahoittelut myös teille, toivotaan kovasti onnistunutta raskautta. ❤

@quinque joo on mahdollista tosiaan että on alle 5vko. Mutta uskon itekin että jotain muutakin jo näkyis.
 
@iK kaksi ensimmäistä oli tuulimunia ja paljastui rv7 varhaisultrassa, molempiin sain tyhjennyslääkkeet kun ei vuoto alkanut, molemmilla kerroilla kohtu tyhjeni hyvin. Kolmannella kerralla vuoto alkoi spontaanisti rv5+ mutta kolme päivää vuoto niin rajua että sain lopulta lääkkeet että tyhjeni kunnolla. Kemiallisessa tuli ihan normaalisti vuoto eikä mitään tarvittu. Kaavittu ei ole ikinä.
 
iK
@Appelsiiniomena ok, kiitos tiedosta! Mulla vuoto tosi niukkaa kokoajan. Aamupäivällä/aamulla vähäsen enemmän, mutta siis tyyliin että pikkuhousunsuojaan jää vähän jotain ja sillä pärjää hyvin. Iltasella nyt ei juuri mitään. Että periaatteessa sais varmaan vähän vuotaa enemmänkin että tyhjentyis kunnolla. Nyt on ollut tätä niukkaa vuotoa 3-4 päivää. Ilmeisesti sitä kalvostoakaan ei toki hirveästi ollut.

@Miina- kiitos ❤

Nyt vaan perjantaita ootellen. Taiiiii no voihan sitä vähän itekseen jo testailla että haaleneeko plussa.... ja pe tehdä joku clear blue tms. Ens vko sit hcg varmuuden vuoksi. Pysyykös se koholla jos jotain jäämiä on?
 
Täällä samanlaisia tuntemuksia @Toiveikas92 yleensä joka kierto ollut edes pientä ovisoiretta ja usein todella selviä merkkejä... Yleensä Ovis tullut kp16-19 ja monta päivää ennen ollut vahvat oireet... Nyt viiva ei vahvistu (en pystynyt kyllä testaamaan la tai su) ja oireita esim limailua ei ole. En siirry tästä kierrosta piinailemaan kun olen varma ettei ovista tapahdu ja huomenna jo kp19. Että itselläkin koko ajan ajatus, että mikä on oikein vialla. No menkkoja odotellessa ja uutta kiertoa. Tsemppiä sinullekin ja toivotaan, että kiertomme palaavat ennalleen.
 
Onnea kaikille plussanneille ❤

Täällä ollaan lomailtu ja pidetty hiljaiseloa. Nyt menossa yk3 ja KP 21. kuukautiset menee omien halujensa mukaan eikä ovista löydy/tunnu millään. Ensi kuussa varmaan pakko tehdä joka päivä testi ja sen jälkeen hakeutua lääkäriin ellei tilanne tasaannu. Yritän olla ajattelematta asiaa, mutta mukava päästä arkeen tämän viikon lopussa, kun päästään Suomeen. Onko kenelläkään suositella hyviä ovulaatiotestejä? Ainakaan rfsun testit mitä olen käyttänyt ei tunnu kovin hyvältä.
 

Yhteistyössä