Mä nyt kirjotan meidän tilanteesta, vaikka oonkin kertonut tuolla edellisessä ketjussa ja en oo nyt varma kerroinko tämän ketjun ekoilla sivuilla.
Elikkä, mä oon 25v ja mies 28. Meillä on 2,5v poika, meidän luomuihme.
Ollaan oltu miehen kanssa yhdessä 5 vuotta, ehkäisyä meillä ei oo ollu käytössä ollenkaan. Mulla pitkät ja epäsäännölliset kierrot ollu aina, en tunne ovista (osaksi varmaan sen takia kun en ovuloi juurikaan...) Esikoinen ilmoitti tulostaan 2 vuoden jälkeen, hän tarttui matkaan tommosen hypoxi rasvanpolttohoitojakson aikana. Kävihän meillä muutaman kerran mielessä silloin että pitäisikö käydä tutkimiksissa kun ehkäisyä ei ole käytössä eikä raskaaksi ole tullut. Mutta se sitten jäi, poika kun syntyi niin siitä asti toivottu sisarusta pojalle, viime syksynä hakeuduttiin sitten terveysaseman kautta lapsettomuustutkimuksiin.
Miehen sperma normaali, ei mitään vikaa.
Vika on siis tosiaan minussa, en ovuloi. Tai jos ovuloin niin ihan muutaman kerran vuodessa. (jee....)
Joulukuussa tehtiin aukkari, tuubat oli auki ja samalla reissulla sain kouraan letrozol reseptin. Sitä oli tarkoitus syödä 6 kiertoa. Ekan letrozol kierron pääsin aloittaa helmikuussa, tammikuussa söin terolut kuurin eikä sillä vuoto alkanut, soitin sitten että saisinko primolutit ja sainkin ne sitten ja niillä sitten saatiin vuoto alkamaan.
No letrozoleista ei ollu sitten vastetta ekassa kierrossa, annosnosto toiseen kiertoon eikä siinäkään kierrossa ollut vastetta. Sitten tuli päätös että aloitetaan nää pistoshoidot. Ja kannatti! Nyt tuolla mun munasarjoissa alkaa tapahtua, lääkärikin oli tosi tyytyväinen tähän että vihdoin saadaan homma etenee. Nyt sit vaan tosiaan vielä vähän kasvattelen maanantaihin asti pistoksilla sitä follikelia ja sitten tiistaina se irrotus!
Mullahan oli noissa letrozol kierroissa limakalvon paksuus kp10 vaan 2-3mm ja molemmilla puolilla yhdet follit 8-9mm..
Ainiin, löydettiin mjulta viime lokakuussa pco toisesta munasarjasta mutta joulukuussa se olikin hävinnyt. Eikä oo sen jälkeen näkynyt.
Viimeisin ovis mikä oli marraskuussa, niin mulle iski migreeni päälle ja oli alamaha kipeä 5 päivää. Siitä mä luulin että tulossa virtsis kun usein se mulla oireilee samanlailla. Muuten en oo tuntenut ovista ikinä.
Niin ja kyllähän ne tuolla hoitopaikassa sitä ihmetteli tossa keväällä miten toi meidän poika on oikeesti saanut alkunsa kun ei ovista tapahdu. Mulla ollu munasarjat lepotilassa.