.

@Wintersun varmasti tuntuu liian pitkältä ajalta ja varsinkin epätietous tulevasta aiheuttaa turhautumista. Itse ainakin koen epätietouden pahimpana kun ei ole mitään mihin asennoitua. Sitten kun saa tietoa tulevasta on jotenkin myös helpompaa siihen suhtautua.

@iK minäkin epäilen ovulaation olleen kp10, samanlailla kävi minulla noiden ovistestien viivojen kanssa kuin sinulla. Enkä saanut sitä plussaa, saattoi se tosin olla ti tai ke kun oltiin mökilläkin enkä testaillut. Siitä olen kuitenkin suht varma, ettei se enää ole tulossa, kun nyt kuitenkin kp17 ja kierto monesti 26 päivää.
 
@Siltsu jep. Ootko mitenkä aikasin aloittanut testailemaan raskaustesteillä vai meinaatko vaan odotella sen reilu pari viikkoa suoraan että alkaako menkat? Mua vähän kiinnostaisi alkaa testaa jo vaikka dpo9 mut sit taas toisaalta pettysikö vähemmän jos vaan menkat alkaa eikä ajattelisi(yrittäisi olla laskematta:whistle::ROFLMAO:) päivien kulkua, eikä jäisi aina tuijottelee sit niitä tikkuja kun näyttävät negaa (n) toki mulla ei ole yhtään r-tikkuja mutta vissiin niitä saa helposti tilattua netistä ja tulevat parissa päivässä kotiin.
Viimeksi aloitin testaamaan jo just joskus dpo9 ja sainkin first responsella plussan, meinaan kyllä.kituuttaa nyt puoltoista viikkoa ja taas alkaa testaan.. mä tilailen raskauskeijulta testit, tulee arkisin tosiaan päivässä kotiin jos tilaa ennen klo 15(y) tää eka kierto kyllä voi olla että tulee testattua aiemminkin:whistle::whistle:
 
@iK @Uhups Mulla näytti ovulaatiotesti viimekierrosta plussaa kp16 ja kierto on keskimäärin 26 päivää, että kyllä se voi myöhäänkin olla. Nyt kyllä kieltämättä huolestuttaa, että luteaalivaihe jää liian lyhyeksi, kun luin, että normi on 12 - 16 päivää. Noh, aika näyttää.

@Wintersun Toivottavasti asiat alkaa selviämään ja pääsette pian yrittämään.
 
@RUSKA82 TSH= Tyreotropiini = aivolisäkkeen erittämä hormoni, joka säätelee kilpirauhasen toimintaa.

@Wintersun , teille jos kelle tässä toivois sitä että pääsette huoletta yrittämään plussaa ja se vielä pian tulisi ja loppuun asti kestäisi. Te ootte ollu odotuksenne kanssa kyllä hurjan sitkeitä, moni olis antanu jo periksi. Ei kenenkään pitäis joutua noin kauan odottamaan!
Täällä viileni myös (mutta vielä tarkeni topissa ulkonakin), ihanaa kun saa viimein sisälämpötilan alas, kun se on keikkunut siellä 29 asteen tietämillä. Yöt on ollu tuskasia. Tänään lämmitettiin pitkästä aikaa sauna, ei oo sinnekään mieli tehnyt kun on ollut niin hiostavaa muutenkin.

Minut voi lisätä piinailijoihin. Tänään dpo1.
 
iK
Tsemppiä (y)

Huhtikuun tai maaliskuun kierto mulla oli sellanen että kun join greippimehua Kp1 lähtien ja aloitin muistaakseni kp 10?testaamaan niin oli melkein viikon "melkein plussa" ovistesti ja silloin ovis vähän myöhästyi, olikohan kp 20. Sit sen jälkeisillä kierroilla en juonut greippimehua ja ovis tuli aiemmin ja ei ollut sitä melkein plussaa pitkään.

Jotenkin mä vaan nyt odotan lääkäriä. Kun tässä on niin kauan jo yritetty eikä oikein päässyt edes piinailemaan kun menkat alkaa dpo 7, tai tiputtelu ensin. Ni ois kyllä ihanaa päästä edes piinailemaan :unsure:
Mietin myös greippimehun vaikutusta tähän. Taidan ens kierron mennä ilman ja tikutella
sitten oviksia testimielessä. Mulla tuli tosiaan se yksi aika tasavahva testitulos, muut kyllä olleet haaleampia ennen ja jälkeen.

Toivon teille niin kovasti että pääsette nopeasti toimintaan. ❤❤

@iK mikäli aiemmin oli paljon limaa niin voisi olla jo mennyt, itsellä greippimehu lisää limoja melkeen heti menkkojen jälkeen ja sitten loppuu kun ovis ohi :)
Joo oli vahvempi tulos, kipuja ja limaa. Näin itsekin uskon. Jotenkin vaan luotto omaan kehoon silti häilyvä kaiken jälkeen. Tuntuu että on niin sekaisin ollut hormonitoiminta.

No niin, täällä pitäisi sitten alkaa ovistestailut huomenna taas. Mulla tosin jomotteli jo muutama pvä kk jälkeen munasarjojen kohdalta samalla tavalla kuin ovulaationkin aikaa. Onko muilla esiintynyt tälläistä/löytynyt syytä asialle? @iK tulikin mieleeni juuri nuo kystat mistä kirjoitit, niin oliko sulla koskaan sellaista jomottelua niihin liittyen? Mietin että ei se ainakaan ovulaatio voi niin aikaisin tulla eikä mitään muita oireita ollut. Ehkäpä sitä myös alkaa tarkkailemaan omaa kroppaa/sen oireita vähän liiankin tarkkaan...
Mullakin tämä kysta suht tuore löydös tältä kesältä, mutta itsellä ei oo ihan tuollaisia oireita ollut. Mulla oli enemmän oikealla puolella liikkeeseen liittyvää epämiellyttävää kipua/tuntemusta. Levossa ei oo juurikasn ollut, paitsi nyt ”oletettu ovis” oli normaalia kipeämpi ja mietin johtuiko just kystasta..

@iK minäkin epäilen ovulaation olleen kp10, samanlailla kävi minulla noiden ovistestien viivojen kanssa kuin sinulla. Enkä saanut sitä plussaa, saattoi se tosin olla ti tai ke kun oltiin mökilläkin enkä testaillut. Siitä olen kuitenkin suht varma, ettei se enää ole tulossa, kun nyt kuitenkin kp17 ja kierto monesti 26 päivää.
Samat fiilikset! Mä sen yhden aika tasavahvan tuloksen sain. Aamupissahan se oli, mutta mikään muu aamu ei ole tuonut vastaavaa tulosta.

@iK @Uhups Mulla näytti ovulaatiotesti viimekierrosta plussaa kp16 ja kierto on keskimäärin 26 päivää, että kyllä se voi myöhäänkin olla. Nyt kyllä kieltämättä huolestuttaa, että luteaalivaihe jää liian lyhyeksi, kun luin, että normi on 12 - 16 päivää. Noh, aika näyttää.
Joo voi se tietysti mullakin vielä tulla! Pitää nyt testailla loppukierto vielä. Luteaalivaiheen lyhyys vähän itseäkin huolettanut. Ihan sillä toivon että olis jo ollut ovis kp10..


ON: Tulipa pitkä viesti. Koko päivä oltu juhlissa. Pääsin vielä kyläpaikassa nyt myöhään illalla tikkua liottamaan ja haaleahan se oli. On kyllä mystistä puuhaa tämä. Yhtään raskautunut olo ei kyllä ole. Sikäli mikäli joku olis ”osunut” pari pvä sitten. Mutta ei tunnu siltä.
 
:poop:Anteeksi kun tuon nyt vaan omaa napaa taas :unsure:
Tosiaan, täällä edelleen odotellaan... menskat siis 9 pv myöhässä, kp 39 /24-27 menossa. 3 testiä tehty ja kaikki negaa. Viimeksi ke tein. Nyt odottelen vielä tämän päivän ja jos ei ala niin aamusta teen testin ja jos se on nega niin soitan lääkäriin. Jos olisin raskaana niin nyt olisi 5+3 eli kai testi olisi jo ke näyttänyt ? tosin kaikki testit olen tehnyt päivällä joten siksi teen nyt seuraavan aamusta.. harvinaisen ärsyttävää tälläinen!!! Pistän kyllä stressin piikkiin sillä sitä on tässä nyt ollut..
 
Uusi jäsen ilmoittautuu :)
Ikää on 35 vuotta ja yksi teini-ikäinen lapsi löytyy. Haaveissa olisi vielä 2 nykyisen hellun kanssa saada.
Ollaan loppukeväästä aloitettu yrittäminen, nyt on yk5 menossa. (Onhan yk=yrityskerta?) Hieman nämä lyhenteet hakusessa :D
Ei ole ollut käytössä muuta ehkäisymenetelmää vuosiin kuin kumi, mut sekihän on nyt siis pois jätetty.
Olo on erittäin malttamaton :geek:
Nyt on kp 10 menossa ja kp on siis pituudeltaan kokonaisuudessaan vaihtelevasti 23-29 välillä eli sanotaanko se näin 10/23-29? Viime kuussa eli yk4 tikutin oviksen ensimmäisen kerran ja luulin jo että tärppäs kun tuli yks päivä viikko oviksen jälkeen tosi pieni määrä vaaleanpunaista paperiin, joten ajattelin että ois ollu kiinnittymisvuotoa, mutta eipä sitten ollutkaan. Nyt yk5 menossa ja aloitin oviksen testaamisen pari pvä sitte ja ei ainakaan vielä näy.
Yritän olla stressaamasta, mutta väkisinkin sitä välillä murehtii, varsinkin kun ikääkin alkaa jo olemaan että kerkeäähän varmasti ne 2 vielä tehdä :unsure:
Mutta, kyllä tämä vielä iloksi muuttuu, luotan siihen :)
 
Uusi jäsen ilmoittautuu :)
Ikää on 35 vuotta ja yksi teini-ikäinen lapsi löytyy. Haaveissa olisi vielä 2 nykyisen hellun kanssa saada.
Ollaan loppukeväästä aloitettu yrittäminen, nyt on yk5 menossa. (Onhan yk=yrityskerta?) Hieman nämä lyhenteet hakusessa :D
Ei ole ollut käytössä muuta ehkäisymenetelmää vuosiin kuin kumi, mut sekihän on nyt siis pois jätetty.
Olo on erittäin malttamaton :geek:
Nyt on kp 10 menossa ja kp on siis pituudeltaan kokonaisuudessaan vaihtelevasti 23-29 välillä eli sanotaanko se näin 10/23-29? Viime kuussa eli yk4 tikutin oviksen ensimmäisen kerran ja luulin jo että tärppäs kun tuli yks päivä viikko oviksen jälkeen tosi pieni määrä vaaleanpunaista paperiin, joten ajattelin että ois ollu kiinnittymisvuotoa, mutta eipä sitten ollutkaan. Nyt yk5 menossa ja aloitin oviksen testaamisen pari pvä sitte ja ei ainakaan vielä näy.
Yritän olla stressaamasta, mutta väkisinkin sitä välillä murehtii, varsinkin kun ikääkin alkaa jo olemaan että kerkeäähän varmasti ne 2 vielä tehdä :unsure:
Mutta, kyllä tämä vielä iloksi muuttuu, luotan siihen :)
Tervetuloa joukkoon! Minä myös samaa ikäluokkaa ja täällä olen vissiin jo puhunut et jännittää kaikki iän puolesta. Mie olin jo kerran raskaanamut keskenhän se meni. Nyt ootellaan yhet kuukautiset ja sit alkaa taas kokeilu. Ainakin on tullut todettua,et tulen vielä raskaaksi tälläkin iällä vaikkakesken menikin. Kyllä me "vanhemmatkin" vielä nyytti syliin saadaan! (y)
 
iK
@Wintersun kiitos kysymästä! Tein aamulla ja nyt äsken. Laitan ne tähän alle. Pistän siihen vielä sen yhden vahvankin näytille. Mitään limojakaan ei kyllä ole.. Vähän aamusta vahvistunut. Jään mielenkiinnolla tutkimaan mitä tästä seuraa... o_O80F80AFE-57BA-4538-A89D-B604CF9A74E0.jpeg552AB6A7-252D-456B-8AA0-848BDF667B52.jpeg E4A6E0EA-A790-4BD6-87ED-2DA4BF8B8E1B.jpeg
 
iK
@iK Tuossa kuva mun ovisplussasta, eli viiva selkeästi kontrollia vahvempi. Jotkut laskee myös yhtä vahvat viivat plussaksi, on sekin tarpeeksi lähellä varmasti. :)katso liitettä 4356
No on vahva! Huomaatte varmasti miten paljon mulla on näistä opittavaa.;) Sitä juuri miettinyt kun monilla tuntuu olevan niin erilaisennäköiset plussaliuskat. Että välillä tasavahvat ja välillä testi vahvempi. Näin olen itsekin sjatellut että se virallisesti olisi, mutta varmaan kaikki ovat näissäkin yksilöllisiä. :)

Itseä hämää näissä eniten se että muut oireet olivat vahvat tuon vahvimman testin kanssa. Nyt oon tosiaan kuiva kuin sahara...

Kiiiitos kaikille kärsivällisyydestä kun 33-vuotias opiskelee kehoaan. :rolleyes::D
 
  • Tykkää
Reactions: Appelsiiniomena
@RUSKA82 ja @Naissoturi minä kuulun teidän kanssa myös samaan ikäluokkaan . Onneksi tilastot ovat meidäm puolella ja suurin osa lasta yrittävistä meidän ikäisistä onnistuu, vaikka yrittämiskertoja on keskimäärin enemmän ja keskenmenoriski isompi. Mutta siis pointtini on että suurin osa vielä onnistuu vauvan saamaan. Kärsivällisyyttä ja uskoa ja toivoa ja rakkautta meille yli kolmivitosille ja tietysti kaikille muille myös! ❤

Minä olen jo aika hyvin pettymyksestä selvinnyt, kun plussa muuttui muutaman päivän jälkeen vuodoksi ja negaksi. Ekana päivänä oli ihan järjetön vuoto (ja v*tutus), toka päivänä kohtuullinen ja kolmas päivä on ollut pelkkää tiputtelua. Kyllä tämä tästä, mutta kärsivällisyyttä kysytään että jaksaa odottaa ovista ja uutta yrittämistä nyt sitten.

Onneksi alkaa lomien jälkeen arki ja päivät kuluvat nopeammin :)
 
@Sennay Minulla oli lyhyt onni. :( Jouduin jo palaamaan tänne. Sain n. viikko sitten spontaanin varhaisen keskenmenon vai lieneekö ollut se kemiallinen... Johtunee varmaan iästäni, sillä olen 38-vuotias. Mutta uudestaan vaan yritetään ja lääkärikin oli hyvin kannustava. Olen onnellinen siitä, että tuo kokemani ensimmäinen km ei ollut fyysisesti vaikea. Se kertoi myös, että nykyinen mieheni pystyy saamaan lapsia. Minä sain esikoiseni jo 21-vuotiaana ja tuon tällä hetkellä nuorimman 31-vuotiaana. Toivottavasti vielä ennen kuin täytän 40 vuotta onnistuisi se iltatähtönen. :p
 
Hei, pitkästä aikaa ehdin tänne kirjoottelee voikin tänne oli tullu paljon plussanneita, onnea :love:
Meillä on ollu niin paljon tässä kesän aikana kaikkee ohjelmaa, kun oltiin juhannuksena mökillä Leppävirralla ja ollaan muutakin reissuja tehty kesälomalla ja töissä ollu niin paljo :) ja jouduttiin vähä siirtääkkin aikataulua millon ruvettais yrittää toista vauvaa . ❤
Meillä yritys ei oo viäläkään päällä mut pikkuhiljaa kyllä (y):giggle: mutta kyllä täs elokuun aikana luultavammin :ROFLMAO::love::love:

Tsemppiä kaikille yritykseen ja @Wintersun voimia :love:
 

Yhteistyössä