.

Miten se lömmön mittaus homma menee ovulaation aikaan.. En oo aikaisemmin lämpöjä mittaillut ja ny olen seurannut et tuleeko mulle ees ovis km jälkee. Lämmöt olleet neljänä viime päivänä aamuisin ( kp13-16, huom ei välttämättä ovista laisinkaa tässä kierrossa): 35.6, 36.6, 35.2 ja 35.7.

Onko jokin appi millä voi kännykäs tehä semmosen viivasysteemin ( mikä sen nimi on???)
Flo-sovellusta suosittelen minäkin, sinne saa lämpöjen lisäksi ylös oireita ja kaikenlaista. Yleensä just ennen ovista lämmöt laskee alas ja nousee oviksen jälkeen ylös. Pysyy ylhäällä kunnes menkat alkaa.
 
@tylleröinen_21 voisko tosiaan olla ovis oletettua myöhemmin? Yleensä noilla viikoilla on jo hyvät viivat liuskatesteissä ja digissä enemmä kuin 1-2 jos normaali raskaus. Toivottavasti kaikki olisikin hyvin ja viikkoja vähemmän ku oletat. Tsemppiä kovasti!

@Kumiankka1 paljon paljon onnea uudesta perheenjäsenestä aivan tulee itellekin pentukuume:love:

Kp 43 ja tilatut ovistestit tuli joten koitettava oli ja viimein nega. En nyt sit tiiä oliko ovis toissa tai viime viikol vai jäikö irtoomatta. Talleteltu ei oo ja luteaali ollu 10 päivää. Tosi turhauttavaa on ja raskasta. Km sekotti pakan taas.
 
Tervetuloa uudet ja myös uudelleen aktivoituneet!

@Miina- Täällä on samat päivät. Ehkä eka kierto, kun mulla on tosi malttamaton olo. Oli nyt selvästi enemmän yritystä, siis aktiivisemmat tallettelut kuin aiemmin. Vaikka helle aiheuttikin omat haasteensa. :confused: Minkä vuoksi siis teet vielä o-testejä? Ja missä vaiheessa ajattelit testata r-testillä?

Mulla oli tänään päivällä ehkä vartin ajan viiltävää kipua samalla puolella jossa ovulaatiotuntemukset oli viikko sitten. Piti oikein hengitellä syvään sitä kipua. Heti mietin, voisiko liittyä kiinnittymiseen. Kaikenlaista sitä haluaa ainakin uskoa. :LOL:
 
Tervetuloa kaikille uusille!

@tylleröinen_21 , älä vielä luovuta, toivotaan että ovis olisi vaan ollut ajattelemaasi myöhemmin!

Lääkäri soitti ja sanoi, ettei labratuloksissa ole mitään vikaa. Kysyin niistä kilpirauhasarvoista, niin sanoi että kun vajaatoimintaa ei ole todettu niin ne arvot on ihan normaalit. Laittaa siis lähetteen naistentaudeille ja siellä jatkuu tutkimukset sitten joskus, sekä minun että miehen. Sanoi, että nyt kannattaa vaan pudottaa painoa, sekin voi jo auttaa. Mulla ylipainon puolella painoindeksi.

@chili_ , minulle lääkäri sanoi että jo 5% pudotus voi saada ihmeitä aikaan. Se vaikuttaa jotenkin estrogeenin määrään (oliko niin että rasva tuottaa lisää estrogeeniä ja laihduttaminen saa sen määrän vähenemään), munasarjat voi kuulema oikein villiintyä kun saa painoa tarpeeksi tiputettua. No, jospa nyt itse saisin. Herkut on minun ongelma.
 
Tervetuloa uusille!

@tylleröinen_21 älä luovuta vielä, jospa tosiaan ovis olis ollutkin myöhemmin.

Täällä yli-innokkaana testailin jo aamulla ja negahan se. En tiedä miksi edes vielä hinkuan testaamaan, kun menkkoihinkin pitäis olla vielä viikko. Rauhallisuutta tarvitsisi nyt, kun en edes usko, että olis tärpännyt. Mitään oireita ei ole, paitsi alavatsan kivistelyt. Meillä kyllä nuo helteet aiheutti ihan päinvastaisen olotilan, että yrittämisestä ei ole kyllä jäänyt kiinni. :sneaky: nyt kun vain malttaisi mielensä..
 
@vuuti Voi kun se 5% painosta lähtisikin edes joten kuten helposti. Olen selvästi saavuttanut vuosi-pari sitten sellaisen (yli)painon, joka ei juuri liiku kumpaankaan suuntaan. :unsure:
Gyne suositteli painon pudottamista jo senkin takia, kun kierron käynnistymisen kanssa oli niin isoja ongelmia n. 12 v pillerien syömisen jälkeen.

@Uhups Tsemppiä piinailuun! Samoilla päivillä mennään. Mulla on ollut tänään myös hirveä turvotus ja ylävatsakipuja, enkä usko selittyvän vain ruualla. :cautious: Ei auta kuin odotella.
 
@sucrine todennäköisesti huomenna alotan kun tuli raskauskeijulta ovistestien mukana one step-liuskoja :LOL: ovistestejä käytän ihan mielenkiinnosta, erilaisia tarinoita on siitä miten testit reagoivat oviksen jälkeen. Kolmessa ekassa kierrossa oli todella haaleat viivat näillä päivillä mutta viime kierrossa ja tässä tosi vahvat. Viime kierrossa tuli r-testeihin haaleita haamuja ja menkat 8 päivää myöhässä. Koskas sä meinasit testailla? :)

@Uhups meitähän on monta samoilla päivillä menossa, tsemppiä piinailuun! Tuskin jaksan itsekään huomista pidemmälle olla testaamatta :whistle:
 
iK
@tylleröinen_21 Toivottavasti tilanne kääntyy vielä onneksi ja iloksi ❤❤!

Täällä tosiaan nyt kp14/ dpo4. Tänään on iltapäivästä asti jomottanut mielenkiintoisesti alamahaa. Mitähän siellä on tekeillä. Ei ole mikään haamukuvitelma. Nyt illasta tuli haalein ovisviiva ikinä tähän asti, joten siihenkään en usko, joskin kaikki on mahdollista. Aamua odotellen. (y)
Tietysti mietin toiveikkaana, että eilen ja 5pvä sitten oli pupuiluja, että voisko olla jotain positiivista jomotusta niiden seurauksena. :love: No eilisestä lähinnä vaan paikat vissiin kipeänä.. :LOL::LOL:
yksi vaihtoehto se kystakin mutta en usko, on niin tasaista jomotusta hyvin hyvin alhaalla alavatsassa keskellä. Ei oo kysta ainakaan tähän asti tehnyt tämmöistä.

Eli piinailua piinailua!

@Naissoturi Mietit sitä jännittämistä. Hyvä kysymys kyllä. Itse nyt vielä koen pienen jännityksen enemmän sellaisena ”hykertelynä” ja positiivisena jännityksenä. On siis enemmän kivaa kuin pahaa jännittämistä ja nyt tuntuu mukavalta projektilta. Toisaalta tiedostan että jos yrityskiertoja tulee kerta toisensa jälkeen niin varmaan tilanne olis sitten erilainen.
 
Piti vielä kysellä @aanskuh et millä kierto päivillä, vuorokauden aikoina ja millä testeillä testasit ovista?


Omaa vielä, oviskivut bongattu!
Oon testaillu niihin aikoihin kun flo on ennustanut ovista eli kp 13-22. Vuorokaudenajat kyl vaihteli, et sekin varmaan vaikuttaa, kannattaisi vissiin tehä aina samaan aikaan ja pari kertaa päivässä? Testasin onestepeillä, olisko digitaaliset parempia?

Te jotka ootte hakeutunu lääkäriin tutkimuksiin, ootteko menneet julkisen terveydenhuollon kautta vai yksityiselle?
 
iK
@chili_ Sä taisit miettiä greippimehun vaikutuksia? Mä löydin tämmöisen ihan hyvän keskustelun aiheesta. http://www.vauva.info/foorumi/topic/3598-greippimehu/

Olikohan se ohje juoda kierron alusta ovikseen? Ja nimenomaan 100% mehua, löytyy yleensä ns. mehujen kylmähyllystä. Mulla tais olla Tropicanaa. Valioltakin löytyy.

Mutta. Oon nyt muutamista keskusteluista löytänyt semmoista greippimehun päinvastaista toimimista (pitäis kai vahvistaa limoja?), ja itselläni on kyllä varmaan greippimehunsyynä tähän kuivuuteen. En muista tämmöistä olleen aikoihin. Ja joillain muillakin oli kun luin. Oletetun oviksen aikaan oli limoja mutta ei niin runsaana kuin ennen. Ens kierto ilman mehua täällä siis.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Kuvissa alempana su-ilta klo 22 ja ylhäällä tää aamu klo 7 Omaan silmään tummentumista.. oviksen ajankohdasta ei hajua. Flown mukaan piti olla ke 11.7 mutta tikutin koko tuon viikon ja vast lauantaina tuli vähän vahvempi viiva joka sekään ei kyllä ollut lähelekkään tasavahva, muut testit olivat ihan blancoja niin siihen tuli vähän väriä.. Sen jälkeen en testannut. Mutta jos tuota digitaalia on uskominen niin ovis olisi ollut n. 23.7 eli n. pari viikkoa flowsta eteen päin:confused: mutta mene ja tiedä, toki kierto on voinut olla sekaisin kun tosiaan siitä een lopettamisesta niin vähän aikaa.

Ajattelin nyt ottaa vaan päivä kerrallaan. En voi sille mitään jos tämä menee kesken ja toisaalta suurempi todennäköisyys on sille että raskaus jatkuu on hyvä. Oireita ei tosin ole nännien herkkyyttä lukuun ottamatta ja finnejä leuassa sekä nippailuja mahassa. Mutta ei kuulemma ollut anopillakaan:whistle:

Ja kyllähän tuo viivan vahvistuminen vähän helpottaa...

Edit : kuvassa ei jostain syystä näy vanhoissa viivoissa väri vaikka se livenä näkyy:eek:
 

Attachments

TOIVEENA VAUVA 2019

7.8.2018

Nimi ★ Kiertopäivä ★ yk/ya

BlenQ....................Kp 45/23...............yk 3
Keijukuningatar....Kp 44/30-40..........yk 2
Lunart....................kp 41/24.............yk 5
Vanilla88...............kp 39/27.............yk 2
Pauliinaha.............kp 36/?................yk 1
Alviita....................kp 33/36.............yk?
Autumnn...............kp 31/xx..............yk 12
Appelsiiniomena...kp 30/33.............yk 8
Lillium....................kp 29/26.............yk 3
Sucrine.................kp 29/xx..............yk 7
Rubikinkuutio........kp 29/34.............yk 2
Janskusdff............kp 27/28..............yk 3
papupata12..........kp 26/29-32.........yk 1
Mansikka19..........kp 25/25................yk 4
Miina-....................kp 23/24-27.........yk 5
EeEeVee................kp 22/28..............yk 1
Eufemia85.............kp 20/26..............yk 6
Uhups....................kp 20/26-28............yk 6
Wintersun..............kp 18/23-29.....ya 12/10
Vuuti......................kp 18/28-32.....ya 2/17
Jeyz84...................kp 17/xx............yk 1
Toiveikas92..........kp 16/38..............yk 8
VauvaHaaveilija89...kp16/30...........yk 8
iK............................kp 15/28.............yk 3
Toiveli....................kp 14/26............yk 13
KaikkiPojatJaTytöt..kp 13/25-28.....yk 1
Helinä87...............kp 12/27-32........yk 12
Naissoturi.............kp 12/23-29........yk 5
Kumiankka1.........kp 11/28...........ya 5/17
aanskuh.................kp11/35...........ya 7/17
Tiutau13...............kp 11/26-33.........tjot
Alinah92...............kp 11/28-29.........ya 2/16
Hemppanen..........kp 10/29 .............yk 5
Sofi86...................kp 10/28-32.........yk 8
Tillukkainen...........kp 5/25-28.......yk 10
Rosemarie............kp 5/xx...............yk 2
chili_......................kp 2/28-29.........yk 2
Pillipöllö................kp x/xx..............ya 8/18

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:
Lillium.................dpo 12
Janskusdff..........dpo 9
Miina-..................dpo 7
Sucrine................dpo 7
Uhups.................dpo 7
EeEeVee..............dpo 7
rubikinkuutio.......dpo 5
Vuuti....................dpo 4
Papupata12........dpo 3
Siltsu...................dpo 3
Wintersun...........dpo 1

Taustalla:
Santrana, Kiemura, Päppyrä,
Cara-Mel, REETALEENA, mimmik,
Ensikatse, Nasunen87, Evelin27,
coocoo, Nipsu#5,Satvenna,
Mukipukipuu, Emppuelkku
Sennay, quinque, Pilvinentaivas,
Herqqu, Alleigra,MäSäMe,
tylleröinen_21, Muropaketti,
Neps, midoo, Siltsu,
tätimoonika, pandanen, Momon
RUSKA82, opiaattina, kathii

PLUSSANNEET LÖYTYY ETUSIVULTA!
Minut voisi myös lisätä tälle listalle. Täällä menossa kp 14/25-28 ja dpo 4 :)
 
Täällä ei neuvolan kautta pääse varhaisultraan, jos on vain parista viikosta kiinni ettei tiedä Koska raskautunut. Vaatii tosi paljon et suostuvat.tästä syystä käyn aina itse yksityisellä kurkkaamassa vauvanalkua n. Seiska viikolla(y)

Dpo3 ja tylsyys jatkuu, siis niinkun todella tylsäääääää.:unsure: haluais jo alkaa testailemaan ja jännäämään.
 
Kiitos kaikille tsempeistä. Kuvissa alempana su-ilta klo 22 ja ylhäällä tää aamu klo 7 Omaan silmään tummentumista.. oviksen ajankohdasta ei hajua. Flown mukaan piti olla ke 11.7 mutta tikutin koko tuon viikon ja vast lauantaina tuli vähän vahvempi viiva joka sekään ei kyllä ollut lähelekkään tasavahva, muut testit olivat ihan blancoja niin siihen tuli vähän väriä.. Sen jälkeen en testannut. Mutta jos tuota digitaalia on uskominen niin ovis olisi ollut n. 23.7 eli n. pari viikkoa flowsta eteen päin:confused: mutta mene ja tiedä, toki kierto on voinut olla sekaisin kun tosiaan siitä een lopettamisesta niin vähän aikaa.

Ajattelin nyt ottaa vaan päivä kerrallaan. En voi sille mitään jos tämä menee kesken ja toisaalta suurempi todennäköisyys on sille että raskaus jatkuu on hyvä. Oireita ei tosin ole nännien herkkyyttä lukuun ottamatta ja finnejä leuassa sekä nippailuja mahassa. Mutta ei kuulemma ollut anopillakaan:whistle:

Ja kyllähän tuo viivan vahvistuminen vähän helpottaa...

Edit : kuvassa ei jostain syystä näy vanhoissa viivoissa väri vaikka se livenä näkyy:eek:
On ihan selkeä plussa kyllä , sinuna en huolehtis turhaan kun viiva hyvin vahvistuu:love:(y)
 
@Wintersun Kiitos. Kyllähän tää aina harmittaa. Ei sen puoleen mulla oli kyllä niin kuukautisia enteilevät kivut, että en oo yllättynyt. Yritettiin ensimmäistä aikanaan pari vuotta ennen kuin tärppäsi, jää nähtäväksi millainen prosessi tästä kehkeytyy.
 

Yhteistyössä