.

Moi Voisin ilmottautua mukaan. Raskauden jälkeen ensimmäinen ovis löydetty ja hyödynnetty. Koton on siis 5 kuukautta vanha poika. Hän tärppäsi 8 kierrosta joten kovin nopeaa raskautumista en odota Yritän päästä mukaan teidän juttuihin pikkuhiljaa

neps/kierronpituus ei vielä tiedossa/yk1

Tänään siis dpo 0
 
iK
On kyllä kummaa eloa! Viime kierrossakin alkoi epätavallisella kahden-kolmen päivän tiputtelulla menkat ennen kuin alkoivat kunnolla. Nyt tuntuu olevan samaa ilmassa. o_O Dpo11 käynnissä MIELESTÄNI, kp 25. VOISI periaatteessa olla kai vielä kiinnittymisvuotoa, tai sitten nyt vaan on oikeasti menkat alkamassa. Nää on toki nyt nää kahdet menkat heti olleet tämmöiset kun soi ajatuksen toiselle lapselle ja alkoi vähän tekemään asian eteen jotain.

Hei mitkä raskaustestit on teidän mielestä olleet parhaita ja pitäneet paikkansa?

Ovista en oo ikinä tikutellut. Onkos siihen jotain suosituksia?
 
@MinimiiS pahoittelut :unsure:

Pahoittelut kun taas vaan omaa napaa näin pikaisesti. Mulla on nyt kuluva kierto ilman primoluteja (3 kk söin niitä), täti on myöhässä nyt päivän ainakin noihin primo kiertoihin verrattuna. Kaikkia oireita taas kuvittelen itselleni, rinnat ovat hieman kipeät ja tosi kovat/turvonneet. Kaksi päivää ollut jo sellainen olo että nyt menkat alkaa, mutta eipä ole näkynyt. Kirjoitinkin aiemmin aikeista testata ennen juhannusta ja niin teinkin, tulos oli puhdas nega. Nyt päätin, että enne perjantaita en testaa. Täytyy toivoa, että tämä kierto olis vihdoin ja viimein meidän kierto :)
 
@Wintersun Tuli selkeä haalea viiva ei siis edes vain haamu dpo 10 ja jo dpo 11 hyvin paljon vahvempi. Nyt dpo 12 vain vahva haamu:unsure:

@iK pregcheck raskaustestit saa mun äänen. Ovulaatiotestä mulla ollut vain one step. Näyttää vain päivän pari ennen ovista...en tosin tiedä onko syy käyttäjän vai testin. Mutta sillä olen kyllä saanut testattua.
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Hei kaikille ! Täällä olisi kans uusi kuumeilija! Mulla olis tänään kp 26/28-29 ja jotain tuntemuksia ihanku olisi ollut, mutta en oo uskaltanut testiä tehdä :sneaky: Uskoisin havainneen kiinnitysvuodonki viime viikon puolessa välissä, pinkkiä tuli pyyhittäessä yhtenä päivänä..(n) tosiaan yrityskertana kolmas nyt ja ensimmäistä vauvaa yritämme! Kiva oli löytää tälläinen ketju! Tsemppiä kaikille teille! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: iK
Onnittelut @Alia plussasta ja toivottavasti @Momon myös sun plussa säilyy plussana!

Itseä on alkanut vähän turhauttaa, kun en tiedä millon ovulaatio oikeesti on, paitsi jos satun tuntemaan sen. Tosiaan kierron alussa en vielä tiennyt että yritys oikeesti alkaa, joten en lähtenyt seuraamaan lämpöjä tms. Ja koska vasta lopetin pillerit, niin ei oikein voi luottaa flon ennustuksiin kierro suhteen. Tosin aiemmilla lopetuskerroilla kierto on palautunut käytännössä heti normaaliksi. Yritetään nyt vaan mahdollisimman usein "talletella", mutta jos tästä ei tärppää, niin ens kierrosta kyllä alan mitata lämpöjä. Epätietoisuus on niin inhottavaa.
 
Mie tuun tiirailee tänne myös
SindaLinda Kp 15, ovis oli ja aktiivisesti ollaa yritetty nyt tähän saada nappaa, ja tosiaan eka yk.
Oon 23, esikoista aloitettiin miehen kaa yrittää, eli oon ihan uus näiden juttujen kaa enkä tiiä välttämättä lyhenteitä oikein jänskättää
sovelluksia en oo käyttäny enkä muuta, laskin kierrosta arvion ovikselle, tasanen 29kp helppo laskea. parin viikon päästä näkee tärppääkö
ja hormooniehkäisyjä en oo ikinä käyttäny niin ei voi sekoittaa
 
iK
Kiitos testisuosituksista! :)

Taidan hakea huomenna jonkun testin ainakin. Huomenna lääkärissäkäyntikin kun sappi vähän oireilee, ja olis sitten kiva varmistua ennen kuun tyrkätään mitään kovaa kipulääkettä. On nyt ollut edelliset menkatkin niin kummalliset ja nyt oudot vuodot myös, että pskko testata kuitenkin.

Esikoisesta meni kaikki niin iisisti, toinen kierto ja tyyppi oli matkassa. Nyt tuntuu kaikki ihan erilaiselta. Pitää nyt ens kierrossa oikeasti tarkkailla tosiaan ovulaatiotakin.

@Hemppanen tervetuloa toisellekin uudelle! Tsemppiä matkaan!:)
 
Tervetuloa uudet!

Mut voi poistaa piinailijoista. Ei tässä ole mitään piinailtavaa. Testi tänäkin aamuna nega, eikä menkkojakaan kuulu, joten täytyy nyt vain uskoa, ettei ovulaatiota ollut ollenkaan ja että kierto venyy. Ei edes harmita, mutta ärsyttää, kun heti kierto venyy. :mad:
 
@Sennay, hei olen pahoillani. Tuo oli kiinnostavaa kuitenkin kuulla, mitä kerroit. Käykö niin, että jos ovulaatiota ei tapahdu, niin sitten kierto venyisi? Minulla on sama tilanne, että ei tule vuotoa, mutta testi oli nega. Ei kyllä mitään raskausoireitakaan ja aikaisemmin on ainakin jotain jo heti alkuun ollut. Viime vuodesta muistan yhden kierron, että kierto venyi. Tänä vuonna on ollut melko tarkasti 29 päivää. Tänään 33/29.
 
Viimeksi muokattu:
@Reetaleena Siis tarkoitin noita asioita erikseen. :)Kierto ollut mulla pitkä ennen pillereitä ja pillereiden syönnin aikaan lyheni siihen 27-29 päivään. Näyttäisi nyt siltä, että kun lopetin pillerit, kierto venyy taas pitkäksi. Mulla on ollut selkeät ovisoireet ennen, joista siis tunnistan, milloin se on. Tässä kierrossa sitä ei ollut. Mulla on kyllä ollu ovuloimattomia kiertoja ennen pillereitä ja ne on aina venyneet. PCOS, kilpirauhasen vajaatoiminta ja ylipaino voivat kaikki aiheuttaa anovulatoorisia kiertoja, ja multa löytyy nuo kaikki.

Duodecimin sivuilla löytyy vuotohäiriöostä puhuttaessa asiasta mm. seuraavaa tietoa: "Anovulatorinen vuoto. Munasolun irtoamattomuus on toiminnallisen vuotohäiriön tavallisin syy. Kierron pituus vaihtelee lyhyestä jopa useiden kuukausien amenorreajaksoihin. Tyypillisiä ovat niukat tiputteluvuodot lyhyiden kiertojen jälkeen ja toisaalta pitkien kiertojen jälkeiset runsaat ja kauan kestävät vuodot. Kun munasolu ei irtoa, ei muodostu keltarauhasta eikä keltarauhashormonia loppukierron ajaksi. Kohdun limakalvo ei muutu erittäväksi, ja seurauksena on limakalvon pitkittynyt kasvu (proliferaatio). https://www.duodecimlehti.fi/lehti/2005/21/duo95322

 
Onnittelut @Alia plussasta ja toivottavasti @Momon myös sun plussa säilyy plussana!

Itseä on alkanut vähän turhauttaa, kun en tiedä millon ovulaatio oikeesti on, paitsi jos satun tuntemaan sen. Tosiaan kierron alussa en vielä tiennyt että yritys oikeesti alkaa, joten en lähtenyt seuraamaan lämpöjä tms. Ja koska vasta lopetin pillerit, niin ei oikein voi luottaa flon ennustuksiin kierro suhteen. Tosin aiemmilla lopetuskerroilla kierto on palautunut käytännössä heti normaaliksi. Yritetään nyt vaan mahdollisimman usein "talletella", mutta jos tästä ei tärppää, niin ens kierrosta kyllä alan mitata lämpöjä. Epätietoisuus on niin inhottavaa.
-------------------------------------------------------------

Hei, minua kiinnostaisi kuulla kauan söit ehkäisypillereitä? Itselläni takana 7vuotta ehkäisypillereistä/kapselista.

Lopetin 23.3 syönnin ja pikku vuotoa tuli n. 2pv kunnes loppui, seuraavat kunnon 5päivän kuukautiset tulivat 17.4 ja ovis testiin tuli plussa jo 28.4, siitä seuraavat kuukautiset tulivat 10.5 ja ovis taas tapahtui 22.5. Laskin nyt että nuo parisen kk tulleet kuukautiset ovat tapahtuneet 24kiertona, mutta nyt edelliset alkoivat 6.6 eli kiertoni piteni hieman n. 27 ja ovis tapahtui nyt 18.6..
Nyt jännäilen alkaako kuukautiseni milloin.. jos olisi kiertona 24 niin nyt perjantaina tai sitten kiertona 27 niin 2/3.7 ..

Toivotaan että ei alkaisi, mutta ajattelen että kunhan kiertoni säännöllistyisi.. Pillereiden jälkeen kuitenkin voi mennä kuukausia raskauden yritykselle, joillain taas jo ekasta.
Kaverillani meni kesken 8vk oleva raskaus ja kyseinen tärppäsi heti ekasta kierrosta. Vaikka kuinka ärsyttäisi kuukautisten alkaminen ekoilla yrityksillä, niin kannattaa ottaa se positiivisena asiana :) Ainakin itse ajattelen edelleen, että kesä vauva olisi mahtava :) Eli mitä pidemmälle tärppi osuu, sen kesäisempi vauva tulisi <3 Foolihappo purkki kohta mennyt (aloitin 2kk sitten) mutta seuraavana ajattelin ostaa multivita raskaus ja imetys tabletit, ihan vaan sen takia kun siinä on enemmän Foolihappoja, sekä muita tärkeitä vitamiineja :p

Tervetuloa uudet ja onnittelut plussanneille minultakin! Kyllä täällä takaraivossa olisi jo kova halu plussalle.
 
Mä täällä käyn kyllä lukemassa, mutta jotenkin tää kesä ja kaikki lapset kotona, vie niin paljon aikaa että ei tunnu ehtivän itse päivitellä.

Onnea kaikille plussista!

Mulla eilen oli todella kovat oviskivut ja testiin tuli lähes yhtä tummaviiva kuin kontrolli. Valitettavasti enempää testejä ei ole, enkä oikein pääse ostamaankaan nyt kun ollaan mökkeilemässä. Mutta voisin uskoa että tänään olis sitten dpo 0?

Ollaan talleteltu joka toisen päivän taktiikalla ja ajattelin samaa linjaa jatkaa vielä ainakin viikon :LOL:
Ei pitäis ainakaan siis siitä jäädä kiinni. On tällä hetkellä sellainen hyvä fiilis ja mieskään ei ärsytä, niin uskoisin onnistuvan.

Tsemppiä kaikille!
 
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Jankesof
@Jankesof nyt söin pillereitä vain vajaan vuoden. Lääkäri "pakotti" koska söin toista lääkettä joka olisi mahdollisen raskauden sattuessa ollut sikiölle vaarallista. Aiemmin söin pillereitä 3 vuotta, mutta tosiaan silloin kierto normalisoitui tosi pian, niin toivottavasti nytkin.
 
  • Tykkää
Reactions: Jankesof

Yhteistyössä