.

@iK juu oksennan aina vitamiinin jälkeen,sama mihin aikaan sen otan. Kun kai se pitäisi ottaa ruoan yhteydessä mutta mä mieluummin oksennan pelkät vedet mahasta ku sitä jos syön ja otan sen vitamiinin, niin sitä oksennusta riittää useamman kerran sit :cautious:

Mullakin oli raskaana ollessa, että oksensin nuo vitamiinit ulos ja nytkin niistä saa huonon olon usein mut ei tarvitse oksentaa. Mulla auttoi se kun aloin ottamaan ne päivällisen jälkeen illalla. Nytkin oon ottanut ne vasta töiden jälkeen, kun muut vitamiinit otan aamulla.

• Tykkää
Reactions: iK
iK
Ohhoh! Kattokaapa tätä! Onkohan totta. Pitää vielä tehdä illemmalla uus. Eihän toki tiedä onko jotain tapahtunut vai ei. Mutta jos, niin:

Kun eilen oli vielä positiivinen niin mites nää mahikset nyt sitten menee jos tänään tallettaa. Onko mitään mahista? Vai onko se just niin että vielä ei oo ees välttämättä irronnut? (n)

Eilen nukahdin itse ja tänään miehellä tänään myöhäistyöt, että katotaan nyt.. :confused::rolleyes:

Positiivisella laskukaavalla folli vois olla nyt ehkä just sen 18.... :cautious: Toki mistäs näitä tietää. Aamulämpö oli 36.3, mutta eipä oo mitään vertailua.

Edit: tämä tulos siis viiden plussan jälkeen.

7512DBD6-2BAA-41AE-A2F7-E77CAADC127A.jpeg

Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: mimmik ja Siltsu
@Naissoturi mä kans keväällä kokeilin kohdunnapukkaa ja kyselin silloin siitä mutta mulle sanottiin että sitä ei kannattaisi sörkkiä, ettei mene mitään pöpöjä kun se on auki ainakin ovulaation aikaan. Joten olen antanut sen olla rauhassa. :)

Tasavahvat viivat ovistestiin äsken, todennäköisesti siis huomenna plussa. Vaikka jo tänään illalla olisi niin ei haittaa koska mies tulee huomenna reissusta.

@Keijukuningatar no siinä on kunnon kikkakolmosarsenaali:LOL:(y) Jos ei noilla ni ei millään! Mä mietin myös, että alkaisinko lämpöjä seuraan, mut en halua myöskään herättää aamulla kainalossa nukkuvaa taaperoa (n) @iK ehkä sullakin tuli tollanen esiplussa ja hetken päästä sit se "oikee" (n):) Toki mulla ei kyllä tuollasia viivoja aiemmin ollut. Osaatteko sanoa, jos o-plussa oli eilen aamulla ja siitä asti, tänäänkin näyttänyt täyttä plussaa. Noh tänään aamulla oli selkeet oireet, kovaa kipua munasarjoissa, mut yllätyksekseni kuitenkin oikealla puolella, kun silloin ennen "esiovista" jomotti vasenta puolta ja siellä luulin follin kasvavan. Outoa! Nyt oli kyllä parin h kovat kivut että melkein jo panadolia olin ottamassa, eli nytkö munasolu sit irtosi? Eilen kerittiin pupuilla, mut kannattaiskohan vielä tänään illalla, onko jo liian myöhään?

iK
@Wintersun Niinpä, mikä nyt sitten oli tosiaan plussa, mutta toisaalta to ei ollut ainakaan mikään irronnut ja eilen illalla kunnon jomotukset niin varmaan sitten täsdä joskus kuitenkin. Sikäli mikäli sieltä nyt joku irtos, voihan se olla vaan hiipui. No, katsotaan jos tänään vielä sais talleteltua. Saattaahan se olla vähän myöhään, mutta toisaalta ei välttämättä. Jää nähtäväksi. Pitää nyt tehdä tietysti testikin vielä tänään, sehän voi olla taas plussalla.... o_O

@chili_ Siis voi hyvinkin olla että nyt hiipuu hetkeksi ja sitten vielä uus yritys! Eikös joku 1,5pvä oo ihan ok olla plussalla. Muistaisin. Eikös munasolu oo hedelmöityskykyinen 12-24h ovulaatiosta, että jos nyt on ollut kivut niin hyvin vielä illalla vois tärpätä. (y)

Mä nyt pidän itseni vielä pois piinailemasta. Tänään kai dpo0, mut katotaan nyt ehtiikö pupuilla. Tuskin 5pvä sitten pupuilusta on enää ketään kärkkymässä :D:D.

Hei kaikki! Jonkin aikaa olen seuraillut tätä keskustelua ja nyt päätin liittyä itsekin mukaan. Olen juuri täyttänyt 26 vuotta ja olemme mieheni kanssa toivoneet vauvaa reilun vuoden, nyt on menossa yk 15. Kertaakaan ei ole tärpännyt ja pikkuhiljaa negatiiviset ja pelonsekaiset tunteet ovat alkaneet nostaa päätään. Mieheni on 31-vuotias ja kummallakaan ei siis ole lapsia entuudestaan. Minulta on huhtikuussa ultrattu munasarjat ja kohtu, tuolloin kaikki oli lääkärin mukaan kunnossa ja niiden puolesta ei raskautumiselle pitäisi olla estettä. Tällä hetkellä odottelemme siemennesteanalyysin tuloksia jännittyneinä. Ovulaatiotestejä olen käyttänyt ja eilen pärähti selvä plussa testiin, nyt siis menossa kp14. Kierto minulla vaihtelee 25-28 päivän välillä. Olemme molemmat perusterveitä ja liikunnallisia ihmisiä, kovasti toivon, että luomuraskaus saisi meilläkin vielä joskus alkunsa. Kovasti yritän myös olla stressaamatta tilannetta, mutta välillä mieli on aika matala, kun kuukaudet toistavat itseään eikä mitään tapahdu. Toivoa ei kuitenkaan ole menetetty ja yritys jatkuu.:)

Tsemppiä teille kaikille yritykseen! (y)

iK
Mä oon kovasti miettinyt myös tuota luteaalia ja munarakkulan toimintaa. Että oonko ylipäätään ovuloinut kun kierrot on olleet niin lyhyitä ja oletettu luteaali lyhyt/tiputtelua tullut vähän. Tai sitten että on huonot munarakkulat ja vähän liian aikainen ovis? Kun km kierrossakin vuoto alkoi kp25. Että johtuiko se ylipäätään lyhyestä luteaalista. R-testihän toki silloin jatkoi vielä vahvistumista.

Pahoittelut @Momon uuteen kiertoon joutumisesta.

Täällähän on joku ryhmäovulaatio meneillään! Minullakin alkoi aamulla oviskipuilut ja ovistestissä lähes yhtä tummat viivat mut ei ihan. Ärsyttää vaan kun on taidettu jotain neljä päivää sitten viimeksi talletella, eilenkin ukko nukahti sohvalle eikä herännyt vaikka yritin. Tänään on kyllä pakko korjata asia, toivottavasti ovis on siis vasta tuloillaan eikä mennyt jo kun tänään ekaa kertaa vasta testasin.

• Tykkää
Reactions: Siltsu
iK
@Wintersun Mulla on yleensä ollut kierto noin 28pv. Mielestäni.. eipä oo tullut ennen tätä kesää kiinnitettyä hirveästi huomiota. Mutta kyllä se sitä luokkaa on ollut ja esikoinenkin saanut helposti alkunsa. En tiedä voiko kysta siellä sitten häiriköidä, mutta toivon että nyt normalisoituu.

Edit: hätänen luontoni vaan ei malta antaa hormonien tasottua vissiin.....

Viimeksi muokattu:
Mun oli pakko tulla tänne kertomaan ja auttakaa joku pikaisesti. Oltiin miehen kanssa hetki sitten Ikeassa shoppailemassa, kun mua alkoi yhtäkkiä sattumaan alamahaan, kipu oli sen verran kova ja kesti sen 20 min ja loppui, shoppailut jäi siihen.
Kotona kävin vessassa ja pyyhittäessä paperiin jäi vaaleanpunaista limansekaista vuotoa.
Ei satu yhtään enää, alkaako mulla menkat vai mitä toi on voinut olla(n) onko kenellekään käynyt vastaavaa, millaista on kiinnittymisvuoto/kipu?
No nyt kuljen side pöksyissä mutta vuotoa ei näy, oon kyllä ihan sekaisin nyt.

Luen paremmalla aikaa palstaa, nyt toivoisin jotain vastausta, MIINA, WINTERSUN, joku!!!

T. Sarianne Dpo 7

Mun oli pakko tulla tänne kertomaan ja auttakaa joku pikaisesti. Oltiin miehen kanssa hetki sitten Ikeassa shoppailemassa, kun mua alkoi yhtäkkiä sattumaan alamahaan, kipu oli sen verran kova ja kesti sen 20 min ja loppui, shoppailut jäi siihen.
Kotona kävin vessassa ja pyyhittäessä paperiin jäi vaaleanpunaista limansekaista vuotoa.
Ei satu yhtään enää, alkaako mulla menkat vai mitä toi on voinut olla(n) onko kenellekään käynyt vastaavaa, millaista on kiinnittymisvuoto/kipu?
No nyt kuljen side pöksyissä mutta vuotoa ei näy, oon kyllä ihan sekaisin nyt.

Luen paremmalla aikaa palstaa, nyt toivoisin jotain vastausta, MIINA, WINTERSUN, joku!!!

T. Sarianne Dpo 7
Dpo7 kiinnittynisvuoto kuulostaa järkeenkäyvältä! Siitä olen kuullut! Jospa se kipukin jos ois porautunut kohdunseinämään? Siitä tosin en muista lukeneeni. En tiedä tosiaan. Toivotaan parasta!

@Sarianne81 kai se on yksilöllistä millaista vuotoa ja kipua tulee, mutta kuulostaa lupaavalta. :)

Oon nyt vähän hämilläni, yllä klo 12.30 tehty testi ja alla äsken tehty testi. Menikön lh-huippu noin nopeasti ohi, ei oo aikasemmin mennyt. Melkein jo laskin ylemmän plussaksi kun oli vielä märkä, siinä ja siinä oliko vahvempi kuin kontrolli. Eilen oli vielä yhtä haalea kuin alempi testi. Kipuja on vielä joten irtoamista tuskin on tapahtunut. Pitää vielä illalla testata ja huomenna.

20180825_172650.jpg

@Keijukuningatar
Ai onko sylkiovistestejäkin olemassa? :eek: Miten tuo kohdunnipukan tarkkailu, mitä siitä pitää tarkkailla ja miten sen löytää? :D
Mitä verigreippimehun pitäisi vaikuttaa?
Sylkitippa aamuisin kun ei ole juonut tai syönyt mikroskooppilinssiin ja kuivuttua siitä voi tiirailla saniaismaisia kuvioita. Sylki muodostaa noita kuvioita kun estrogeeni alkaa nousta, nousee vähän aiemmin kuin lh hormooni jota pissaovistestit mittaa kun ovulaatio lähestymässä. Itellä kierto tosin niin sekaisin yhä että viime kierrossa näytti mitä sattuu.. kuten pissatestitkin :/
Ja kohdunnapukka käyttäytyy eri tavalla eri kierron vaiheissa, onko ylhäällä vai alempana, kiinni vai auki, kova vai pehmeä.. hyvä käsihygienia tärkeä. Tosin eihän puuhastellessakaan aina tule pestyä alapäätä tai käsiä ennen aktia..
Joillakin greippimehut runsastuttaa limoja, mutta sekin yksilöllistä.

Yhteistyössä