2114?

Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
paljon. Meillä menee max. noin 1700? ja sekin on minusta paljon, vaikka sisältääkin okt-lainan ja muuta pakollista.
Oletko koskaan pitänyt tuosta summasta kirjaa, tai siis, että tiedät just tuon summan menevän? Mulla on tossa mun summassa lottoamiset, ja ihan kaikki mukana :D Paljon tulee kaikkea ostettua, vaikka ajattele, ettei mitään ole hankkinutkaan.
 
Gluteus maximus
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
paljon. Meillä menee max. noin 1700? ja sekin on minusta paljon, vaikka sisältääkin okt-lainan ja muuta pakollista.
Oletko koskaan pitänyt tuosta summasta kirjaa, tai siis, että tiedät just tuon summan menevän? Mulla on tossa mun summassa lottoamiset, ja ihan kaikki mukana :D Paljon tulee kaikkea ostettua, vaikka ajattele, ettei mitään ole hankkinutkaan.
pitäisi alkaa itsekin kirjaamaan kaikki, koska johonkin ne rahat vaan hupenee ja vauhdilla!
 
minusta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
paljon. Meillä menee max. noin 1700? ja sekin on minusta paljon, vaikka sisältääkin okt-lainan ja muuta pakollista.
Oletko koskaan pitänyt tuosta summasta kirjaa, tai siis, että tiedät just tuon summan menevän? Mulla on tossa mun summassa lottoamiset, ja ihan kaikki mukana :D Paljon tulee kaikkea ostettua, vaikka ajattele, ettei mitään ole hankkinutkaan.
Tiedän paljonko laskut tekee, paljonko menee ruokakauppaan kuukaudessa (käymme vain kerran viikossa), pvhoitomaksu on joka kk sama jne.
 
kyllähän se toki riippuu perheestäkin onko tuo paljon vai vähän. meillä menee jo ruokaan tonni joten aika pieneltä summalta kuulostaa... bensaan menee ihan sikana kun mies kulkee pitkillä työreissuilla ja auto ei oo se vähäruokasin...laskut,ylihintanen vuokra jne... en uskalla edes laskee meidän menoja :D :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja catlady:
Pitäisköhän joskus itsekin laskee meidän perheen menot...? Ihan mielenkiinnosta...
Tätä olen monesti miettinyt, mutta aina se on unohtunut. Joskus aikoinaan ekassa omassa asunnossa asuessamme kirjattiin kaikki tarkkaan, mut sit se jäi.

Nyt olis hyvä aloittaa, kun on kuun eka päivä.
 
minusta
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Tiedän paljonko laskut tekee, paljonko menee ruokakauppaan kuukaudessa (käymme vain kerran viikossa), pvhoitomaksu on joka kk sama jne.
Ok. Mä en tossa omassa summassani oikein näe mitään pois karsittavaa.
Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;)
Meidän on pakko katsoa mitä ostamme, sillä miehellä on lomautuksia koko tuleva kevät ja itse opiskelen. Silti mm. pvhoitomaksu on korkein :/
 
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;)
Meidän on pakko katsoa mitä ostamme, sillä miehellä on lomautuksia koko tuleva kevät ja itse opiskelen. Silti mm. pvhoitomaksu on korkein :/
Niinhän se on... Mutta pidän tuota summaa ihan tavallisena, jatkan seuraamista vielä ens kuunkin, niin on sitten jotain mihin verrata. Tosin maksoin tässä kuussa, jo etukäteen muutaman ens kuun isomman laskun poies. Mulla ei onneksi ole hoitomaksuja enää.

 
Maaria
Alkuperäinen kirjoittaja minusta:
Mutta ei ne suuret tulot vaan pienet menot ;)
Meidän on pakko katsoa mitä ostamme, sillä miehellä on lomautuksia koko tuleva kevät ja itse opiskelen. Silti mm. pvhoitomaksu on korkein :/
Tarkistaa päivähoitomaksua kun lomautukset ovat ajankohtaisia. Ei taatusti ole korkein.

Meillä menee kuukaudessa 3000? kaikkeen. Että mun mielestä toi KKK:n summa oli vähän ;) Ja on laskettu!!

 
Onhan se niin, että kun tulot kasvaa, niin menot lipee myös. Mä en ole enää moneen vuoteen saanut omalta osaltani kuluja pysymään parin tonnin kohdalla. Asunnon osto vaikutti tähän eniten.

Mutta jo esim lainanlyhennyksen määrä vaikuttaa tähän. On eri summa vähentää lainaa 15 vuoden tahdilla kuin esim 30 vuoden tahdilla. Mulla menee lähes tonni pelkästään lainakuluihin. Siihen päälle omakotitalon asumiskulut, varautuminen kaiken näköiseen pieneen korjaamiseen, eläkevakuutus, rahastosijoitus. Sitten ruoka, päivähoitomaksu, lehtitilaukset, harrastukset, vaatteet, äääh. Eli kyllähän minäkin järjestelemällä saan tuota pienemmäksi. Mutta kotihoidontuella en maksaisi edes korkoja lainastani =)
 
minusta
Alkuperäinen kirjoittaja Maaria:
Tarkistaa päivähoitomaksua kun lomautukset ovat ajankohtaisia. Ei taatusti ole korkein
Niin teemmekin, mutta kun liitolta ei ole tullut vielä mitään päätöksiä (yli 7 viikon jonot...) niin milläs todistat että tulot pienemmät :( Ja sitten kun välillä kuitenkin ovat töissä, niin joutuu vissiin joka kk tarkistuttamaan sen uudestaan? Ja palkkakin vaihtelee, kun vuorotyöstä kyse. Ihanan hankalaa :kieh:
 
Sagwa harmaana
Kiitos muistutuksesta KKK! Meistä tuntuu, että rahaa "valuu hukkaan" aina, niin päätettiin tässä kuussa kerätä kaikki kuitit talteen ja katsoa vaan, mihin se raha menee ja missä on se kiristyksen tarve. Ok, kyllä tämän ikäinen ihminen tietää, että missä voi vähän kiristää kukkaron nyörejä mutta halusin nähdä ja osoittaa asian myös ihan paperilla (koneella).

Nyt sain laskettua kuitit ja tulos on se, että kuittien mukaan rahaa paloi 1987,60 ja laskuihin 1571,67, pyöreästi yht. 3560 e. Ja kun vaan vilkaisee s-kanavaa, niin huomaa, että kuitteja on kadoksissa. Nyt vaan kiristämään pikkasen ruokakaupan jutuista (suunnittelu ja kauppalistat karsii tuota, siellä on paljon eineksiä yms) ja erityisesti kohtaa "muut". Muut oli melkein suurempi kuin ruokakaupan osuus! Tässä kuussa tosin oli esikoisen harrastusvälineitä ja sen sellaista mutta onhan siinä vähän tingittävää.

Josko loppuvuodesta rahan käyttö olisi jo järkevää ;)?
 

Yhteistyössä