--2012 yrittävät--

Hellurei. Mä ilmottautuisin kanssa yrittäjien joukkoon mukaan. Ikää mulla on 23v. ( viikon
päästä 24v) ja ensimmäistä lapsukaista kovasti toivotaan. Ehkäisyrenkaan käytön lopetin
maaliskuussa ja siitä asti ollaan yritetty. Nyt 4kk jälkeen on pikkusen alkanu mieltä vaivaamaan
mun pitkä kuukautiskierto 36-48pv, mutta voihan se vielä johtua ihan vaan ehkäisyn jälkitilasta.
Seuraavia menkkoja odotan juhannuksen tienoille ja seuraavasta kierrosta ( jota ei toivottavasti
tuu) alan ekaa kertaa testailemaan ovulaatiota.
 
Tervetuloa 'M' ja Panzu!!! Plussatuulia teille molemmille :)

Unikettu ja Evangelina
, teillä molemilla on sellaset oireet että toivotaan ettei turhaan tarvii kärsii ;) Vieläkös maltatte olla testaamatta :D ?

dpo0 Ja nyt alko piinailu :) Eilen oli kivut oikeella puolella päivällä ja yöllä sitten oli koko alamaha ihan turpo ja kipee, piti pissalla juosta monta kertaa, että kyllä se ovis oli hyvin selvä tässä kierrossa, selvempi ja aiemmin kun muissa kierroissa. :) Joten toiveet on nyt korkeella :snotty:=)
 
nyt sit oottelen että tämä pillereiden jälkeinen tyhjennysvuoto loppuu ja voi aloittaa yrittämisen :) greippimehua rupesin juomaan ja foolihappoa olen syönyt jo pari kuukautta.en malttaisi odottaa että tärppäisi :) odottavan aika on pitkä..
 
*M* ja Panzu oikein lämpimästi tervetuloa kuumeilemaan! Plussaonnea teille molemmille kovasti!:wave::whistle:

ON. Eilen oli kyllä niin niin arkana tuo alavatsa etten muista koska olis vastaavaa ollut. Molemmilta puolilta repi mutta enemmän varmaan oikealta kuitenkin. Oli mulla eilen menkkamaista kipuakin joka aina sitten masentaa vaikka voi hyvinkin kuulua oireisiin plussakierrossa. Tänään on voinut yskiä suht kivuttomasti, ainoastaan alaselkä on nyt kipeä ja vähän alavatsakin menkkamaisesti jomottelee:|. Huono olo aamusta ja hiukan kahvin jälkeenkin mutta voi olla ihan normia kiertoon kuuluvaa.
Testaamisesta. No kyllähän sitä ajoittain miettii että tekis mieli jo käydä kipaisemassa testi mutta dpo 8 vasta. Eilen jo hetken mietin että josko pissis ovistestiin ja kattois tulisko siitä plussa mutta pidin pintani kun ei siinäkään varmaan mitään näkyis vaikka oliskin raskaana. Millaisiahan nuo kaupan Pregcheck-testit ovat? Onkohan niissäkin joku viivanpaikka/haamusysteemi vaikka oliskin nega? Sain tarpeekseni noista epäselvistä tuloksista viime kierron Clearblue+ -testin kanssa.
 
Unikettu: Pregchekin ovistestit oli ainakin tosi hyvät! Ja mitä oon joskus niit r.testejäkin kokeillu niin todenmukaisia tuloksia on antanut! Joko pregchekit tai apteekin oma!

Jännä olo, siis todella jännä olo :D Nyt on kyl taas höpöhöpö juttuja mut ihan sellanen olo että raskaus vois alkaa :)
 
Viimeksi muokattu:
Pitäisköhän käydä ostamassa noita Pregcheck- testejä yks paketti.

Sone ihana kuulla että sulla vahva fiilis kun kerran sulla ollut vahvat fiilikset aikaisempien raskauksien osalta=)! Mietin tuossa että voiko nuo krampit ja repäisyt joita oli eilen pitkin iltaa niin olla kiinnittymiskipuja? Edellisen raskauden aikana heräsin edellisenä yönä ennen plussaa kovaan vatsakipuun/kramppiin ja epäilen tuon silloin olleen kiinnittymistä. Nyt nuo kivut kuitenkin jatkuivat koko päivän ja edellisenä päivänäkin oli hiukan repäisyjä. Tänään ei ole ollut yhtään, saa yskiä ihan reilusti. Menkkamaisia kipuja sen sijaan nyt tällä hetkellä ainakin suht paljon.
 
Tämä on ihan mahdotonta nyt tää piinailu. Yritän nyt kokoajan estellä itseäni etten pakkaa lapsia autoon ja karauta kauppaan ostamaan testejä. Onko kenelläkään ollut oireena kipeä häntäluu, nyt nimittäin vihloo jo sinnekin:attn::kieh:
 
Tervetuloa uudet!

Onpas jännää nää teijän piinailut. :popcorn:

Oon käyny lueskelemassa, mutta ei ole ollut oikein mitään kirjoteltavaa. Kovasti oottelen huomista. Mennään katsomaan sitä asuntoa ja sit illalla leffaan. Perjantaista sunnuntaihi vois vaan lötköillä ja nauttia vapaista. Juhannusta ei sen kummemmin vietetä, varmaan mökille mennään grillaamaan. Hyvää juhannusta kaikille!
 
Mulla on kyllä hyvät vibat noista uniketun oloista, jännää..eiköhän siellä masussa pikkuinen ole...toivotaan :D

Täällä alkoi tänään mustat päivät kp1. "onneksi" tein jo eilen testin niin ei tänään harmittanu niin paljo ku alkoi jopa neljän päivän lomaki :( Sinänsä hyvä, kierto lyheni päivällä 29 mittaseksi, mutta pysy suunnilleen samana. Täällä vanhempien mökillä oleilen, harmittavasti kyllä ilman miestäni joka joutu jäämään kaupunkiin töihin, nyyh. No, onneksi ei oo ovis, se tuli heti mieleen ;)
 
unelmavauvasta toivottavasti teille tulee muutama mukava tärppi, ensin asunto ja sitten vauva=).

Vilijonkka ammenna mielenrauhaa mustiin päiviin siellä mökillä luonnonhelmassa:). Ja paljon sinulle onnea uuteen kiertoon:whistle:++++.

Evangelina, joko on raivotar saanut mielensä takaisin;)?

ON. Omista oloistani nyt ei ole mitään ihmeellistä kerrottavaa. Olo on taas hiukkasen huono näin aamusta. Kovin paljoa ei ole vuotoa eikä kipua. Hiukan tuollaista tylppää, jatkuvaa jomotusta oikealla. Häntäluun kipuileminen jäi eiliseen, mistähän sekin johtui. Vielä pari päivää niin voi alkaa listailemaan kuuluiko oireet tällä kertaa nega vai plussakiertoon. Eilen illalla oli kyllä hyvä fiilis, nyt en tiedä. Onneksi ei ole autoa käytössä niin en pääse niin helposti testiä hakemaan, tosin aika lyhyt matka olis kävellen apteekkiin. Sitten kun tulee se pakottava tarve hakea testiä niin kyllä sitten hätä keinot keksii ja mennään vaikka pää kainalossa testit ostamaan. Ehkä mulla on nyt kuitenkin sellainen rauhallinen fiilis asiasta eikä kiirusta testailla. Iltapäivästä voikin sitten olla toinen ääni kellossa:D.

Muoks.. Jaahas, nyt alkoikin sitten lorista taas beigelimaa vai oisko tuo enemmän kananmunalimaa(sori taas)?? Tuota miehen eritteen tapaista jota se ei voi olla kun toissapäivänä viimeksi pupuiltiin:confused:. Oireet, kivut/jomotukset ja limat muistuttaa nyt enemmän ovisajan juttuja kuin menkkoja edeltävää oireilua.
 
Viimeksi muokattu:
Heips piiiitkästä aikaa...

Ihan ensiksi tervetuloa kaikki uudet!!:wave:

Ja hurjasti piinailijoille plussatuulia!!Puuuh!:whistle:

Juuh,joku ihana kyseli että missä Taffo,no täällä ollaan mutta en oo kirjoitellu kun ei meillä vielä sellaista "kunnon" yrittämistä ole niin kuumeilen täällä yksinäni..Ei siis ehkäisyä käytössä mutta ns TJOT meiningillä mennään ja sit joskus syksyllä aletaan yrittää tosissaan...Mulla just nyt ovis,katsotaan taas sit loppukuusta kun mä höyryän innoissani että jos ehkä mahdollisesti... :D Käyn kyllä lukemassa teidän kuulumiset joka päivä mutta en jotenkin ole saanut itsestäni irtii kirjoittaa että pysyn jotenkin maan pinnalla tän vauvakuumeen kourissa!!!:LOL:

Ihanaa Juhannusta teille kaikille muruset!

Taffo
 
Se oli minä joka huuteli Taffoa kun ei oole kuulunut mitään siusta :) No nyt jos on ovikset meneillään niin kellistät miehen oitis puuhiin :D

ON:Voi vitsi, mie en jaksa varmaan mitenkään kestää housuissani seuraavaa reiluu viikkoo!!! Kääk! Ei tuu mitään! Edelleen on sellanen tärppifiilis :D Rinnat ja maha on turvoksissa vielä oviksesta, ja toivon et ne pysyskin ;)

Mieskin on nyt jotenkin tormistautunut, lämmittää ihan sydäntä kun se on ollut mukana kuumeilussa ehkä enemmän kun mie tässä kierossa :) Ei oo tarvinnu tehdä yhtään alotetta sänkypuuhiin ja ovistesteistäkin ja muusta raskauteen liittyvästä puhuttiin tänään ihan sujuvasti :D Mies viel oli sitä mieltä että se ovis ei oo välttämättä ohi, vaikka onhan se, tiedän itte. :D Toissa aamun testin jälkeen alkoi kivut jo sillon päivällä heti ja yöllä viel jomotteli. Niin ja touhuilu vähän sattui.

Mie täs mietin et te kellä useempi lapsi niin miten te mahdutte kotiinne? :) Meillä on molemmilla lapsilla nyt omat huoneet ja sitten jos nyytti tulis nin se olis tietty aluks meidän makkarissa, ja sitten pitäis laittaa varmana kuopuksen kanssa samaan. Meillä on siis tytöt nyt 7v ja 4v. Kaiken järkevintähän olis tehdä kaks lasta lisää niin olis tasapuolista, kaksi aina per huone , eikö vaan ??? :saint: No jos nyt sen yhdenkin sais joku päivä... :)
 
Vau Sone kun sulla edelleen noin vahva tunne!
Kyllähän tässä tosi ahdasta tuleepi jos vielä neljännen lapsen saapi, on jo nyt hiukka ahdasta. Toivottavasti joskus sais isomman talon, jostain ei ihan maalta, mutta metsän reunasta josta vois koiran kanssa vaan astella marja- ja sienimetsään ilman että autolla tarvii ensin ajella, eikä naapureita ihan likellä. Mulla on aika negavoittoinen fiilis nyt, en tiedä miksi:|. Rinnat on kyllä niin arat että hiukan oli epämiellyttävää pelata Wiillä pingistä lasten kanssa. Ja voi että miten ihanaa kun mies mukana kuumeilussa noin kovin:heart:.
 
Viimeksi muokattu:
Onks siulla Unikettu yleensä noin arat rinnat loppukierrossa?? :D
Me asutaan maalla, ja ihan metsää on ympärillä, naapureja kyllä jonkunverran ihan tässä lähellä ja koulukin :) Mutta eipä oo kovin kiva kun karhu on eilen tepastellut meidän pihojen lähellä!!! Mies sano kattovansa töitten jälkeen onko meidän mökin takana jälkiä, oli kuulevinaan eilen sieltä jotain mölyä. Tässä lähistöllä on nyt liikkunu joku karhu ja siit on moni saanu kuviakin! Hui...
 
Sone hui! Varsinkin lasten kanssa tuollainen on aika pelottavaa. Meillä on kanssa mökin lähimaastossa nähty karhuja ja susia ja sielläkin mulla vähän sellainen ovela olo kun lapset ja koira pihalla. Lapset ei onneksi lähde oikein mihinkään mökin pihasta mutta sen jälkeen kun kuulin susihavainnoista niin ollut sellainen erilainen fiilis olla siellä. Mutta toi vielä että omassa kotipihassa pitää ajatella noita juttuja niin aika ristiriitaiset fiilikset olis mulla. Mut silti mä haluaisin jonnekin just tuollaiseen paikkaan joka ei olis korvessa kaikesta mutta aika syrjässä kuitenkin. Ja onhan ne kaverit lapsille niin tärkeitä että kiva olis jos naapurista ystävä löytyis:).
No kyllähän rintoja viime kierron lopullakin kivisti mutta en muista että ne olis ihan noin tiellä olleet. Oikealle puolelle alavatsaa jomottaa niin kovasti kokoajan että tekis mieli painaa kokoajan kädellä. Pah, niin lyhyt aika että tämä kierto on taputeltu mutta siltikin tuntuu niiiin pitkältä nää päivät|O.
 
Unikettu Joo kiukku on vaihtunut kamalaan väsyyn ja matalaan mielialaan. Öisin en saa unen päästä kiinni mut päivällä sitte nukuttas senki eestä.

Tänään kp 27 muistaakseni. Ja r-testi puhdas nega. Jipi... tissit on kyllä edelleen ihmeen kipeet, onhan ne menkkojen aikaan aina, mut ei näin selvästi oo ollu. Eilen, kun vähän pupuiltiin tuli miehen kermojen mukana holaus kirkasta verta. Mut sen jälkeen ei mitään. Mut eiköhän se tarkota et ne menkat kohta pamahtaa päälle. Menkka kipuja ei oo yhtään vielä. Sillon eilen illala kans nipisteli alavatsaa vuoroin oikeelta vuoin vasemmalta, mut ei kyllä mitenkään menkkamaisesti, välillä viilsi niinku olis puukolla vedetty, välillä niinku joku olis nipistelly. Valkkarii ei oo mitenkää ihmeelliesti. Pissa haisee väkevälle, on haissu jo jonki aikaa.

Miten noi LH hormonit ( oliks ne semmosia, siis mitä tulee oviksen aikaan?) nousee ja laskee, ennen ovista alkaa noussa ja sit jonku aika oviksen jälkeen laskee, eikö? Kun oviksen jälkeen testailin about viikko, niin ovistikku oli ihan haalee haalee, ja siitä muutama pv niin oli melkeen positiivinen taas, sillon oli vahva tunne raskautumisestakin. Pari pv sitte pirruutani tein kans, ko jotku kirjotellu et raskaan se pamahtaa tosi positiiviseksi se ovistikkuki, niin se oli niin nega ko olla voi ei edes haamun haamua näkyny. Ja Tänään sit siinä alko olla jo paksumpi viiva ko kontrolli, mut ei niin tumma . Miten se heittelee näin ihmeesti? Vai kuuluuko sen heitelläkki? Vai alkaako uudestaan nouseen hormonimäärät jo just ennen menkkoja? Niinku valmistautuen uuteen ovulaatioon? Tai voihan se toki olla et mulla oli toinenki ovis tässä kierrossa, jas onki siitä napannu, niin ei tietty missään näykkään vielä.

epätoivoisesti pidän kiinni toivonkipinästä että oliski ollu kiinnittymisvuotoa ( tuli kyllä mielestäni tosi myöhään sellaiseksi) eikä menkkojen alkua. Ruokahalu ollu jotenkki huono viimeaikoina, ei pahoinvointia kuitenkaa, vaikka tietenkin, molepia saattaa mulla kuulua menkkoihin. ja niin, jos nyt sit alkaa menkat, niin eipä oo ihan näin lyhyttä kiertoo nevo evo ollu, mut kerta kai se on ensimmäinenkin.

Tämä painuu nurkkaan häpeemään kun elättellee toiveta ja oireita vaikka negaa paukkuu testit, pitäshän sitä aikusen ihmisen osata kattao totuutta peiliin ja hyväksyä se :ashamed: -ja talosta tehtiin tajous, mut en usko et hyväksyvät, maanantaina seleviää...

ilosempaa jussia muille, tämä luppaa piristyä enskerraksi vähän.
 
Joo, ei uskalla lähtee lasten kaa lenkille nyt.. Tänään kävin itte juoksemassa ja lähdin kyl sellaseen sunntaan missä on taloja ja teitä :) Hiton karhut.. Pitääköhän tässä ruveta johonkin metsästysseuraan kohta liittymään... Eipä täällä muuten tarvi peltätä mutta nyt joku nuori karhu ei ole oppinut vielä tavoille ja tulee tonkimaan roskiksia, eli ei oikeen uskalla viedä biojätteitä ulos.

Evangelina
: Siulla vasta kp27, joten kerkee viel muuttuu ja olen kuullut että voi tulla tollasia vuotoja alkuraskaudesta kun harrastaa seksiä. Peukut pystyyn vaan vielä :) Mie en usko että noilla ovistikuilla tulee yhtään viisaammaks, uutta raskaustestiä vaan kehiin parin päivän päästä jos ei ole täti kurvannut :)
 
Sunflower11
Lh-hormoni voi olla koholla loppukierrossa ennen menkkojen alkua ja voi siis näyttää plussaa ovistestissä (ja sitämyöten myös raskaustestissä).
Mut voi myös olla merkki raskaudesta :)

Ovistestithän näyttää sen lh-hormonin nousun joka irrottaa munasolun muttei se takaa mitään että ovis olis tapahtunut.

Mulla esim. joskus kp 6 kun tein testin ni tuli melkein ovisplussa, siis ei kaukana. Seuraavana päivänä ei mitään -> muistaakseni siinä kierrossa oikea ovisplussa tuli n. kp 18.
 

Yhteistyössä