--2012 yrittävät--

Sone mä en oikein osaa selittää millä tavalla se on erilaista olla tytön kuin pojan äiti. Tytöissä on ihanaa kun tuntuu että sä ymmärrät mitä tytär tuntee, kokee ja haluaa mutta poika on vähän mystinen naiselle. Näin mä koen. Ihan mahtavaa on olla äiti oli lapset sitten tyttöjä tai poikia. Kyllä on ihana katsella isän ja pojan yhteisiä puuhia mutta myös isä ja tytär on valloittava yhdistelmä:heart:.

Sunflower11
Meillä on tyttö ja poika :D Poikia mie oisin vaan halunnut kun pelkäsin koston olevan suuri kun oon ollut hirvee teini (samoin äiti ja ilmeisesti mummonikin :D) ja nyt mulla on teini-uhmaikäinen 2v joka paiskoo ovia ja näyttää kieltä ja ties mitä ;)

Seuraava saa olla kumpi vaan, ei väliä kuhan tulis :) Tytölle ois nimi valmiina.

Unikettu mie kyllä enemmän ku mielelläni loikkaisin sinne odottajiin! Ensin ku sais sen plussan, sit kun se olis vihdoin oikiassa paikassa ja sitten sen pitäs vielä pysyäkki sielä! Ei tää oo ihan heleppoo tää vauvan teko :D Mut toivotaan, että mentäs sinne odottajiin yhdessä!

Plussa tuulia kaikille aivan hirmumyrskyksi asti !!!

Sunflower mulla kanssa täällä yksi tavaroita viskova, nipistelevä ja toisia härnäävä 2- vuotias. Tosin tämän pienimmän uhma jää vähän viisivuotiaan pojan uhman varjoon niin ei tunnu niin pahalta.

Evangelina, mulla ei oo kyllä tällä hetkellä tärppiolo. Nännit on kyllä kipeät:whistle:.. Valkovuoto on runsasta ja paksua, ei lainkaan samanlaista kun 3 vuotta sitten kun plussasin mut sitten taas toisaalta viime kierrossa mulla oli oikeastaan pelkästään juoksevaa suht kirkasta vuotoa ja negakierto. Saas nähdä kuin meitin käy:D.

Unikettu siis mie just tulin vaahtokylvystä ja sillä reissulla humasin et hemmetti,onpa vaan valkkarii ja just tommosta mitä sanoit paksua ja paljon ( ei kuitenkaan mitenkää hiivamaista).Eilen jo töissä kiinnitin huomiota kun lorahteli välillä niin että housut kastu :D Muistini mukaan ennen nega kierroissa ollu kirkasta liukasta limaa vain, mut en kyllä ole ihmeemmin sitä aikaisemmin miettinykkää, nyt ekakerran kiinnitin huomiota kun oli mielestäni aika poikkeuksellista. Mulla oli par pv oviksen jälkeen nännit ihan yliherkät, ei oikeestaan kipeät mut semmoset että puseronki tunsi koko ajan. Ja nöpöttää jatkuvasti :D Aikaisemmissa raskauksissa ollu kyllä paljon eriasteisia vatsakipuja, nyt ei mitään, mut edelliset oli molemmat kohdunulkopulisia et semmonen kipuhan ei misään nimessä normaalia olekkaan. Et toivo elää jos tulee plussa, niin jospa olis oikiassa paikassa :D Mien myöskään ole mikkää päänsäkyistä kärsivä ihminen, mut tänään on kyll'ä pollaa jomottanu koko päivän! Plussia sulle, plussia mulle, plussai meille kaikille!

sunflower meillä olis monta pojan nimeä valmiina ( niist ei vain ole päästy yhteisymmärrykseen) mut ei yhtää tytön nimeä. Aina ku niistä jutellaan, niin lopuksi toinen aina kysyy, et mitä sitte jos tulleeki tyttö.... molemmat hetken hiljaa ja sit toine... no niin.. voihan sitä niinki tietenki.... ei tuu yhtää nimee mieleen mikä passais, pittää tehä poikia :LOL:

Jaahas, tikuttelut alotettu aamulla. Onpa muuten paljon paremman olosia noi pregchekit kun davidit. Yleensäkkin ottaen parempi jo se että ne on leveempiä ei tarvi tihrustaa että näkee edes kontrolliviivan :D

Missäs on muuten Taffo) Ja bellabambini, ja mitä tilanne Toivolla on? :attn:

Töihin se olis kammettava tästä ja koko v.loppu täyteen tupattu ohjelmaa, ja töitäkin varmaan huomena vähän! Mie oon niin lomna tarpeessa, vielä 2kk lomaan! |O

Evangelina joo ei hiivamaista tuo valkkari ollenkaan. Ihan samalla tapaa mulla nännit kipeät, jos jokin osuu tai on paita päällä ilman liivejä niin huomaa että jotenkin yliherkät mutta ei varsinaisesti kipeät. Mulla oli kolmannen raskauden aikana päänsärkyä, ilmeisesti migreeniä jota mulla ei ole koskaan aiemmin elämässäni ollut.

Sonelle ovulaatio-onnea ja jaksamista töihin=).

Nimistä. Ei ole kyllä minkäänlaista hajua minkä nimen lapselleen antaisi. Pojalle en keksi kyllä yhtään. Me ollaan menty sillä ajatuksella että katsotaan minkä näköinen pieni uusi ihminen on ja sen mukaan nimi. Varsinkin pojan kohdalla noudatettiin tätä suunnitelmaa. Oli aikas miehekäs pikku-ukko jos alusta asti:D.

Muistin juuri että just ennen kun heräsin näin unta että mulla levähti kaikki tehdyt ovistestit liikuntasalin lattialle. Siinä sitten selittelin sukulaisille että nää on toosi vanhoja testejä joita tein joskus kolme vuotta sitten. Aamulla sitten hetken mietin että miten ihmeessä mä kerron sitten tietyille henkilöille jos olen joskus vielä raskaana, tulee nimittäin lunta tupaan taatusti ja vilpittömiä onnitteluja on kaikilta turha odottaa:|.

Unikettu Eilen illalla iski pahoinvointi, mut tais johtua vain siitä että päänsärky isiki sit aivan massiivisella voimalla! Eipä mullakkaa tämmösiä päänsärkyjä ruukaa olla, pakko oli lääkitä aivan kunnola et pääsi töihin, ja täällä töissä tylökamut käski heti maaten ja toivat vielä lissää lääkettä. Nyt alakaa pikkuhiljaa pystyä jo duuniinki. Saatto toki johtua eilsestä kun niin innolla vietin päiväni auringissa,enkä muistanu kauhiasti juoda.
Miten ihmeessä voi olla ihmsiä, jotka ei hyväksy toisen raskautta ja voi onnitella vilpittömästi?? Ja mitähän se asia SEMMOSILLE ihmisille etes kuuluu, teidänhän ne lapset on ja tärkeintä että te rakastatte ja hoidatte ne! Muut pitäkööt tunkkinsa, ei niillä oo asiaa tulla arvosteleen et vieläkö sitä lapsia tehhään vaikkon entisiähi! Ihmen hommaa... Jaksuja sen suhteen.

Huomenta kaikille, tänään mie painan tuplavuoroa, toivottavasti alkas tää päänsärky loppua et pystyy tekkeen koko päivän.

Nimistä sen verran, että meillä on jo ensimmäiset nimet valmiina. Voihan se olla, että vaihtu vielä, mutta nyt tuntuvat ainakin tosi ihanilta. :heart:

Minä lähden nyt töihin ja sit suunnataankin taas viikonlopuksi sukuloimaan. Otan kyllä koneen mukaan, mutta en varmaan hirveästi ehdi täällä käydä. Palataan siis viimeistään sunnuntaina.

Kivaa viikonloppua kaikille!

Toivoliinille tsemppiä mustiin päiviin:hug: ja plussatuulta uuteen kiertoon:whistle:+++.

Evangelina mulla oli kanssa aamulla huono olo mutta varmaan johtui siitä kun joutui pomppaamaan nopeasti ylös.
Joo, ihmisiä on kaikenlaisia. Jotkut niin katkeria omasta tilanteestaan ettei osaa peittää sitä että on jollekulle kateellinen ja jotkut sitten niin ajattelemattomia etteivät tiedä kuinka loukkaa toista kommenteillaan ja reagoinnillaan. Kyllä mä ymmärrän kuinka paha paikka se voi joillekin olla. Törmäsin tähän jo kolmannen lapsen kohdalla ja silloin kyllä loukkaannuin pahasti hyvinkin läheisen ihmisen reagoinnista mutta nyt osaan varautua. Ihmettelen suuresti jos asia on muuttunut. Tämän takia en ole halunnut kertoa yrityksestä kenellekään, tai ehkä olis pitänyt että osaavat varautua siihenkin mahdollisuuteen että meille voi vielä vauva tulla.
Kiitos myötätunnosta!=)

Viimeksi muokattu:
Toivoliinille hermoja mustiin päiviin!!! :hug: Tää alkava on sitten se plussakierto eiko vaan? :)

Raskaudesta kertomisesta: Mie oon aatellu että pidetään salassa ainakin se ensimmäinen kolmas, ihan läheisimmille vois kertoo muttei muuten. Ja aion kyllä ihan surutta kertoa sitten kun aika tulee niillekin ketkä eivät välttämättä ihan vilpittömästi onnittelisi. Ei se minua haittaa, aion vaan keskittyä hyvin itsekkäästi oma napaan :) En tietenkään hehkuta sitä ympäriinsä mutten aio tuntea mitään huonoja omatuntoja siitä on raskaana ja joku toinen ei ole. En miekään halua että joku miun odottava ystävä joutus nyt miun takia tuntemaan huonoa omatuntoa tavallaan raskaudestaan kun mie en vielä ole.. jne... Tosi selkeetä taas :D Mut kunhan nyt ekaks ollaan siinä pisteessä että se plussa tulee :D Ja sit on iiiiiiihan sama mitä ihmiset ajattelee :):heart: Mie vaan niin toivon sitä pientä nyyttiä, olis niin paljon hellyyttä ja hoivaa annettavana :)

Viime kädessä sillä ei todellakaan ole mitään väliä mitä joku muu ajattelee sun raskaudesta mutta kyllä se pahalta tuntuu kun se on läheiselle selvästi todella vaikea paikka. Mun mielestä ihmisen kuin ihmisen pitäisi osata siinä tilanteessa ainakin sitten näytellä onnellista toisen puolesta ja tukea vaikka sisimmässään olisi itsellä kuinka paha ja katkera olla. Voisihan sitä sitten vaikka sanoa kuinka onnellinen on toisen puolesta mutta samalla sitten ihan suoraan mainita että voi kun minäkin olisin. Kuten olen jo aiemmin kirjoittanut niin mulle on suotu suurta onnea tässä asiassa, olen aina tullut helposti raskaaksi ja jokainen raskaus on päättynyt onnellisesti. Yritän kuitenkin asettua niiden sijaan joilla ei asiat ole näin hyvin vaikka en osaakaan sitä tuskaa kuvitellakaan.

Nyt minäkin lähden pois koneen äärestä mutta heti jo sunnuntaina lukemassa kuulumisia. Hyvää viikonloppua kaikille, plussatuulta kullekin immeiselle!:wave:

Unikettu: Miulla on ollut keskenmenoja ja muuta terveysonglemaa minkä takia tää yrityshomma on siirtynyt ja monella muullakin ystäväpiirissä on ollut ongelmia asian tiimoilta joten osaa hyvinkin asettua siihen "katkeran naisen" asemaan. Meinaan jossain vaiheessa olinkin tosi katkera ja masentunut. Mutta silti, muiden raskaus ei ole miulta pois, vaikka se välillä kirpaisikin kun kuuli uutisia. Mutta sehän vaan johtu siitä omasta pahasta olosta ja kateelisuudesta. Ei kyllä ikinä tulis mieleenkään purkaa keneenkään muuhun omaa kuumeilunmasiasta, no onnesk sellasta nyt ei olekkaan :) Mie oon ollu sinut tän asian kanssa jo hyvän aikaa, vaikka menkkojen aikaan onkin todella mustaa.. Ja siiinä asiassa olen äärimmäisen onnekas että miulla on nuo kaksi ihanaista jo suotu ja kuitenkin olen tähän mennessä tulut raskaaksi suht hyvin :) Ja niin edelleen! :) Että pointtina oli se että olen sinut oman ja muiden tilanteen kanssa ja sitä mielenrauhaa toivon kaikille muillekkin :) Saatan edellisen lauseen perua kn piinapäivät alkaa ;)

Hei Mussukat,

Toivoliinille tsemit, ja suuret onnen toivotukset uuteen kiertoon :)

Teille muilleki pidän peukkuja, että plussa tulle tässä kierrossa!!

Täällä meneillään kp26/30 eli kierron loppu häämöttää, jaiks. Jännitystä on ilmassa, mutta en uskalla suuria toivoa kun ei minkäänlaisia tuntemuksia ole. Oon siitä kyllä onnellinen, että menkkamaiset vatsakivut ei oo vielä tullu, viime kierrossa kärsin viikon mahakivusta ennen kuin menkat alko..pelkäsin et niin käy joka kierrossa!

Nimistä: musta tuntuu, että meille olisi helpompaa nimien puolesta jos tulis tyttö..niitä nimiä ois monta mieles mut pojalle ei yhtää..Noh, ehkä se sitte helpottuin kun näkis oman unelmakäärönsä.

Mukavaa viikonlopun jatkoa, ihanaa ku pian on juhannus ja miniloma :)

Mua oli täällä huudeltu :D En ole saanut kirjoiteltua tänne, vaikka oon yrittänyt lueskella et mukana pysyn. Mulla pitäis olla menkkapäivään yli viikko, mutta saapi nähdä, taidan tietää jo vastauksen...

Viimeksi muokattu:
Päänsärky äiy sit niin kamalaksi että vaan itkin ja oksensin ja pää meinas räjähtää---> sairaalareissu. Sen verta piti lääkitä että vähän toivo lopahti voiko mikkään ennnää kasvaa semmosen myrkytyksen jälkeen. Lääkäri sano et jos yhtään tulee uudelleen niin heti takas ja neurologi tutkii, ilmeisesti virusmenigiittiä myös epäili, tai jotain muuta.... jipii.

Mut rinnat on entista enemmän kipeet ja valkkaria lorisee minkä kerkee :D Ukkoki sano että ootko laihtunu vai miten ne tissit näyttää nuin isoilta... OMG !

Sen verta on pökkyrä olo vielä etten oiken jaksa kommenteerata muitten juuttuja, sorry

Jaahas, maanantai ja uusi viikko taas alkaa :) Miulla on kyllä , myönnetään, pieni krapula, en tiedä miten se tuli :D Oli biikonloppuna todella hyvät kekkerit ja hyvä esiintyjä, siinä men jokunen viinilasikin :) Mites muilla meni viikonloppu?
Sitten se oliskin juhannus kohta, ja me luultavasti ollaan kotosalla tai porukoilla, ja rauhallisissa merkeissä.

Ovistikutukset on meneillään, la oli kp12 ja lähestulkoon yhtä vahva viiva, muuten ollut sellasta perusviivaa. Uskon kyllä että ovis on vasta loppuviikosta kun huomioidaan nää kiertojen pituudet. Mie säästin noi tikut ja otan kuvan kunhan bongaan sen oikeen oviksen. :) Nyt eletään kp14.

Mitäs piinailijoille kuuluu? Jokos evangelina oot testannu, kuulostaa kyllä erittäin lupaavalta? Entäs unikettu, onko mitä oireita?

Vilijonkalla ja Bellabambinilla jännät kans =) paikat ++ :whistle:

Evangelina no johan nyt! Millainen olo sulla nyt on? Ja testiä odotellessa:popcorn:.

Entäs Vilijonkka sulla on jännäpäivät ihan käsillä:popcorn:.

Sone kuulostaa että ihan perinteisellä tavalla olet krapulan itsellesi saanut=). Mutta ehkä se oli sen arvoista jos kerran oli onnistuneet pippalot=).

ON. No en mä oikein tiedä onko mulla nyt sitten plussaan vai negaan viittaavia oireita. Valkkaria tulee paljon ja on limaista liimaa(sori) mut sitten taas toisena hetkenä on kuivaa eli vaihtelee päivän aikana laidasta laitaan. Nännit on arahkot taas parin päivän tauon jälkeen ja alavatsa on ollut eilen ja tänään arkana. Saa varoa yskiessä kun joka kerta repäisee ikävästi joko oikealta tai vasemmalta, useammin oikealta. Oireet vastais kalenteriin merkittyjen oireiden perusteella melkein täysin plussakierron oireita mutta aika lähelle myös negakiertoa. En osaa edes fiilisten perusteella sanoa yhtään mitään. Nyt on kp 25 ja luulisin että dpo 6, kierron pituus tullee olemaan 30 päivää. Edellisessä raskaudessa taisin saada hailakin plussan dpo 10 mutta edelleen sillä ajatuksella että juhannuksen jälkeen vasta testaan. Pitkää on aika|O.

Ovistikutuksesta tuli mieleen että kun tuntuu että monella menee viivat niin että tummenee pikku hiljaa mutta mulla käy niin että ensin ihan haaleaa haamua tai oikeastaan ihan olematon haamu ja sitten yhtäkkiä pamahtaa melkein täysvahva tai sitten plussaviiva. Ei osaa siis viivan vahvistumisen mukaan yhtään ennakoida koska se plussaviiva ovistestiin tulee. Onkohan sillä väliä millä testillä testaa, vai toimiiko kaikki testit samalla tapaa?

Viimeksi muokattu:
Yhtäkkiä tuli sellainen vahva tunne että voisko sitä kuitenkin olla pieniin päin. Tänään tuleepi näköjään omituista valkkaria, paksua ja todella todella limaista. Näyttää aika samalta kuin sperma. Ihan samanlaista oli viime raskauden alussa samoilla päivillä. Muistan vielä tuon kun ihmettelin asiaa. Noo, tällä hetkellä tuntuu tältä ja toisella hetkellä taas toiselta:whistle:.

Uijuijui, kun jännää Unikettu!! Koskas meinasit aloittaa testailut? Ai kirjotitki et juhannuksen jälkeen. tsemit odotteluun! Peukkuja pidän ja hyviä uutisia jännään ja toivon :D

Mulla heittelee nää toiveet ja pelot edestakas. Eilen tunti et oon mä raskaana ku tissit on ollu ihan eri lailla kipeet ku yleensä ennen menkkoja. On särkeny sivuilta enkä oikeen oo niiden vuoksi kestäny mahalla nukkumista tai haleja. Lisäksi nippailu alavatsassa ja märkä olo. Menkkakipuja ei oo vielkää vaikka viime kierros oli jo viikkoa ennen...nyt siis 28/30. En millää meinaa malttaa olla testaamatta..tänään pissin aamulla nopeesti etten ehi jäädä arpomaan. Haluisin jo testaa, mutta toisaalta pelottaa NIIn paljo että taas pettyy,äh. Kun kyllähän se luultavimmin jo näillä päivillä näkyis jo meinaa (dpo 13 tänään)...

Yhteistyössä