--2012 yrittävät--

Undu ja Blanca tervetuloa mukaan! :wave:

Sone* listasta puuttui mun ikä, oon 25 v.

Mulla kierto alkoi heittämään häränpyllyä. Normaalisti kierto on säännöllinen 29 päivää, menkkojen piti alkaa maanantaina eikä vieläkään kuulu. Taitaapi tää sitkeä flunssa tehdä kepposet. :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Blanca :wave:

Lisäilen siut listaan!

Ihan totta että vaikka noissa kahdessa onkin tekemistä niin silti on kova kuume :) Minä olisin halunnut pienellä ikäerolla kolmannen ja se oli kova paikka kun niin ei käynyt. Nyt jälkeenpäin kuitenkin ajattelen että ehkäpä minulla on sitten helpompaa jos saamme vauvan, sillä ikäeroahan tulee kuitenkin 5v tai enemmänkin kuopuksen kanssa. Jos menee kauempaan niin kuopus kerkeää jos eskariin. Esikoinen on sitten koulussa, joten päivät olisin vauvan kanssa kahdestaan. Toivon kuitenkin että vauva tulisi ennemmin ;)
 
Lisäilen siun iän Vogue :) Entäs jos ootkin raskaana kun menkkoja ei kuulu?!?!? ;) Miulla oli kans myöhässä monta päivää, taitaa tää kuumeilu vaikuttaa ;)

Mitä ehkäsyä muuten käytätte? Miulla on ollut kuparikierukka kohta vuoden ja oon äärettömän tyytyväinen, ei juurikaan kipuja enää, ennemmin oli verrattavissa synnytyskipuhin. Aattelin että otatan sen pois niin että kerkeää tulla yhdet menkat enne kuin yritys alkaa. Ainakin hormonikierukan jälkeen piti odottaa yhdet menkat ennen kun alottaa yrityksen. No minä luulin että tyhjennysvuoto on menkat, alkoi muuatman päivän päästä kun kierukka otettiin pois, ja se raskaus menikin kesken. Varmaan eri juttu kuparikierukassa mutta mielumin varman päälle.
 
Sone, minäkin ensin ajattelin että pienillä ikäeroilla kaikki kolme. Eka oli niin helppo vauva (ja helppo tapaus on edelleen), mutta tuo puolitoista vuotta myöhemmin syntynyt nuorimmainen olikin sitten kaikkea muuta kuin helppo... Vauvahaaveet unohtuivat kun yritettiin vain selvitä ja jaksaa päivästä toiseen.
Nuorin on nyt neljä, viimeisen vuoden olen jo saanut nukkua öisin, joten vauvakuume on alkanut nostella päätään molemmilla pikkuhiljaa. Ihan niin täysillä tähän ei heti uskaltanut heittäytyä, koska takaraivossa oli ajatus että entä jos kolmaskin on niin vaativa, että olemme taas ihan tillin tallin ja elämä on yhtä sumua seuraavat kolme vuotta... Toisaalta, nyt tiedämme mihin varautua, ne ruusunpunaiset ajatukset ovat realistisemmat, meillä on jo selviytymiskeinoja ja tukiverkostoa, osaamme jo tunnistaa milloin tarvitsemme apua. Äitini on ollut korvaamaton apu näinä vuosina, hän on ottanut lapset välillä pariksikin yöksi peräkkäin luokseen, että olemme saaneet vähän levätä, ym.
Kyllä ne olivat rankkoja aikoja, mutta nyt kun nuo lapset ovat jo niin isoja (4v ja 5,5v) niin helpollahan me päästään kun he ovat jo niin omatoimisia ja reippaita kaikin puolin. :)
Jos joku olisi kysynyt minulta pari vuotta sitten, aiommeko yrittää vielä kolmatta lasta, olisin sanonut ettei koskaan enää. Mutta niin se mieli muuttuu ja väsymys unohtuu. Nyt tuntuu että helpostihan sitä jaksaa. Minulla ei siis ollut mitään masennusta tms. mutta kuopus on vain ollut erittäin temperamenttinen, sairastanut paljon, nukkunut huonosti, itkenyt paljon öisin, jne. että emme miehen kanssa saaneet kunnolla nukutuksi noiden kolmen vuoden aikana. Sairaalan odotusaulakin tuli tutuksi, välillä lääkärit varmaan epäilivät että minä kuvittelen jo kaiken, mutta tutkittaessa löytyi aina kuitenkin korvatulehdus (niitä ehti olla melkein 20kpl ennen kuin lopulta tajusivat että jotain muutakin voisi tehdä kuin määrätä lääkekuuria toisensa perään) ja lopulta korvat putkitettiin, risat poistettiin ja alettiin vaatimuksestani tutkia muutenkin - selvisi että lapsella on astma eikä pärjää ilman päivittäistä lääkitystä. Tuon diagnoosin ja lääkityksen myötä meillä on avautunut ihan uusi elämä, lapsi alkoi nukkua öisin ja sairastelu loppui. Ja niinpä tässä nyt taas ollaan unohdettu tuo kivinen tie ja kuumeillaan kolmatta. :) Jos kolmas olisi taas helppo, niin menisihän se neljäskin sitten samalla siihen putkeen... ;D

-Elmaleena-
 
Meillä on käytössä jo pitkään ihan kumi. Mulle ei sovi mikään hormonaalinen, enkä ole vielä valmis pitkäaikaiseen ehkäisyyn.

Emmä Sone* voi olla raskaana, olisi niiiiiiiin epätodennäköistä.
 
Hei Elmaleena!

Oli mukava lukea tarinasi :) Joko teillä on yritys käynnissä vai onko vielä kuumeilu asteella? Miekin haaveilen neljännestä, ihan älytöntä, vaikka kolmattakaan ei vielä ole, mutta kai se on sitä kun on toivonut aina suurta perhettä. En siis laita itselleni mitään ehdottomia lapsilukuja kun mieli voi muuttuakin , niinkuin itsekkin totesit. Meillä kyllä mies on aikalailla sitä mieltä että kolme riittää, mutta voihan se mieli muuttua ajan kanssa mieheltäkin ;) Tai sitten ei... Ja aikaahan minulla on vielä kymmenisen vuotta kuitenkin, eipä minulle haittaisi vaikka iltatähti tulisi joskus :) Lapset vaan on se elämänsuola :) Monesti tulee ajateltu että sitten kun itse on vanha niin olisi upeaa jos olisi iso perhe ja paljon lapselapsia.

Vogue: No onhan se niin että harvemmin kumin kanssa raskautuu ;) Mutta niitäkin tapauksia on sattunut. Hormonaaliset ehkäisyt ei sovi miullekkaan (käy heti päässä vippaa!!!), joten tuo kuparikierukka on ainoa, kumitkaan ei sovi.
 
Sone, yritystä on tyylillä tulee jos on tullakseen, yk2 menossa. :)
Ei paineita siis oteta vielä, mutta huomaan kyllä itse laskevani päiviä jolloin kannattaisi vaakamamboa enemmän harrastaa... ;)

Jeps, nyt lapsosille evästä, murut ovat olleet ulkona tuntikausia, hiihtäneet ja tehneet lumilinnoja, nälkä mahtaa olla melkoinen kun malttavat sisään tulla.


-Elmaleena-
 
Heippa, tänne onkin nyt kehkeytynyt paljon keskustelua:)

Ehkäisystä kyseltiin meillä on vain kumi käytössä ja hyvin toiminut. Sone* mun kohalle vois listaan laittaa et ensimmäistä tässä haaveillaan ja ikää oli 27! Mua jännittää jo kun ensi kuussa päästään vihdoin yrittään omaa lasta:D Enää n. neljä ja puoli viikkoa!! Jaiks!:heart:

ps.muuten hieno etusivu:D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Heippa ja kiitos lisäyksestä porukkaan,
taas ollaan pari päivää lähempänä huhtikuuta :)
meillä ei ole oikeastaan ehkäisynä kuin keskeytetty, mutta ei sitä kai ihan ehkäisyksi voi laskea, vaikka "hyvin" se on toiminut jo parin vuoden ajan. Tosin, kun sitten aina ajattelee, että ehkä nyt kuiten päässyt läpi muutama ja toivo on korkealla joka kuukausi. Aivan älytöntä, voin kertoa..
Sonelle tsemppiä päivutykseen ja toivottavasti ongelma selviää .
 
Noni, alkoihan ne menkat viimein lauantai-illalla, luonnollisesti muutama tunti testin teon jälkeen. Mikähän siinä on, että myöhässä olevat menkat alkaa aina kun on tehnyt testin, vaikka sitä testiä panttais monta päivää.. :LOL:

Mun vauva kuume yltyy yltymistään. Olen jo miettinyt, että pitäiskö yrityksen aloittamista siirtää kuukaudella aikaisemmaksi. Kuitenkin se menee kesken ja sitten pääsis nopeemmiin katsomaan onko jotain häikkää jossain.. :snotty: Mutta kesästä tulisi taas hiukan hankalampi, jos ei meniskään.. ääh, tää on vaikeeta.. : /
 
Kiitos Sone lisäilystä!

Juu, ei täälläkään tämä katsellaan jos on tullakseen oikein ota sujuakseen. Meillä on töissä kaksi valtavaa mahaa (la maaliskuun alussa) ja kaksi aluillaan olevaa. Niissä hormonihuuruissa sitten kun pyörii päivittäin niin väistämättä keskittyy omaan kuumeiluun.

Tilailin vähän niin kuin varastoon Clearblueen ovistestejä (niitä digejä), viime kerralla havitsin että ne on ainoat jotka mulla toimivat. Meinaan kyllä katsella miten kierto käyttäytyy - ovat sen verran kalliita että sokkona en rupea testailemaan. Otin päälle myös muutaman raskaustestin, apteektin testit ovat järkyttävän tyyritä ja jos tässä joutuu useamman kerran testailemaan niin parempi mennä noilla halvoilla.

Vogue - mulla kanssa samat kokemukset viime yrityksestä: menkat alkoi aina juuri kun oli testin tehnyt. Liittyy varmaan stressiin ja jännitykseen...

Mutta ihanaa että tänne etelään on myös saatu lunta, tuntuu että valon määrä lisääntyi eksponentiaalisesti!
 
Hellurei! Siit on aikaa ku oon tääl kävässy, ennen joulua!?

Tänne ei mitään, viel ootellaan toisia ja kolmansia menkkoja ja sit alotetaan vauvatehas ;) Vitamiinejä aloin syömään miehen kanssa ja ajattelin alkaa kuntoileen heti kun tämä tautikierre loppuis multa ja pojalta!

aijoo, ja oon 22v! Sinne listaan suapi päivittää.
 
  • Tykkää
Reactions: Sone*
Mie yritän keksiä itelleni kaikkia mahdollisia kissanristiäisiä ja välietappeja ettei aika tuntus niin pitkältä elokuuhun, toisaalta mitä enemmän ikää tulee, sen nopeemmin aika menee. Vaikka nuori viekä olenkin :D Kodin ja työn välillä tasapainoilu vie aikaa, ja välillä on kiva uppoutua kunnon fantasiaan, eli kirjoihin!!! Mut kyllä kieltämättä stressaa melkein päivittäin työ, lähinnä se että miten pystyn jäämään sieltä äitiyslomalle.....
 
Moi taas,

Mulla alkoi kuukautiset tänään, ihan kumma kierto kun päiviä tulee vain 24. Noh, varmaan johtuu pillereiden lopettamisesta, ennen viime raskautta oli kierto tosi säännöölinen oppikirjamainen 27-28 päivää. Katotaan miten nyt tasaantuu. Toisaalta kiva tietää ettei olekaan raskaana, nimittäin huomenna on kaverin polttarit joten nyt voi hyvillä mielin osallistua hauskanpitoon.

Viikonloppuja!
 
Voi KÄÄK ja MOI! :)

Täällä on varmaan päänsisusta samaa kaliperiä kun tuo lumi myräkkä ulkona! Joo kyllä, ukko saannu kuulla monta tiuskintaa tänään. Veikkaisin et menkat vois alkaa viikon sisällä!? Mitään en odotakkaan niin paljoa taas!
Joo ja vaikka myräkkää onki, mul on joku ihme piristys ruiske menos. Ostin kankaat ja ajattelin päälystää sohvatyynyt uusiks (minä joka ommellu viimeks lyhentäny verhot ja siiheki tuli 10cm heitto), ostin mattoja.. Nii ja eilen tuli iso verho, tyyny sun muu paketti elokselta.. Joo ja elo painoa on (oon tonni keiju ;) ) ja alotan maanantaina tehodietin joka kestää kolme viikkoa! Sisko ja äiti ryhtyy kans tähän ja ois varmaan hyvä aika pudottaa painoa ennen vauva yritystä :)

Onkohan tää mun piikki samaa kun sonella et koittaa ajatella muutakun sitä vauvakuumetta?! :)
 
Mites meni Undu polttarit? :D
Miullakin oli kaverin tuparit la ja tuli sit juhlittuu oikeen olan takaa, ja eilen oli niiiiin paha olo eten kyennyt kääntää päätä ennen yhtä. Ihme juttu, normaalisti en pysty juomaan kovin paljoa, tulee luonnollien stoppi, mt nyt on jotenki menny överiks. Ja aika harvoin tulee muutenkin otettua. Ei nyt räkäkänniin mut siihen että tulee krabbe. Yööööööök! Johtuukohan tää siitä että yritän tehdä kaikkee muuta nyt mitä ei voi sit raskaan tehdä ;)

Kyyneltenhymy: Varmaan sama piikki, ja ehkä siulla on pieni pesänrakennusviettikin siellä taustalla ;) Monesti iskee jo ennen kun on raskaana!

Voi vitsi, mie eilen erehyin kattoo sydänääniä, vaikka oon tietosesti kääntäny kanavaa kun se tule töllöstä, en taho ruokkii liikaa miun mielkuvitusta liikaa, mut eilen iski heikkous ja katoin! :) Ihana vastasyntynyt siellä :) En oo ees lukenu aiheeseen liittyviä lehtiäkään, mut tää ketju oli aika must perustaa. Pakkohan se on vähän pahimpia kuumeiluja purkaa ;)
 
Moi, hiljaista näyttää täällä olevan...

Sone, kiitos kysymästä, polttarit sujui hyvin. Tosin olin koko viikonlopun flunssassa eli kovin railakasta ei ollut. Täytyy sitten ottaa häissä takaisin.

Kävi ilmi että lähipiirissä on liikkeellä parvorokkoa. Ilmeisesti se saattaa aiheuttaa keskenmenon ennen rv 24. Itämisaika on kolmisen kuukautta, eli rupesin tietysti miettimään että mitä tapahtuu jos taudin saa ja raskaaksi tulee vasta sen jälkeen. Meen ehkä käymään lääkärissä varoiksi (tuohon parvorokkoon on joku vasta-ainetesti), pitäisi muutenkin käydä papassa. Mutta kaikkea tällaista vielä tähän.

Katselin muuten noita sydänääniä keväällä. Mieleen jäi se yksi jakso jossa vauva kuoli kätkytkuoleman. Kamala jakso.
 
Pääsisikös tänne vielä mukaan...?

Olen 31v. ja kolmatta kuumeilemassa.

Olen tälle palstalle joskus vuosia sittensatunnaisesti kirjoitellut mutta en muistanut nickiäkään enää, joten olen käytännössä ihan uusi täällä, joten hei vaan kaikille. =)

Olin oikeastaan jo vakaasti päättänyt että kaksi lasta riittää ja nekin kun nyt koko ajan kasvavat ja järkeäkin alkaa kai jossain vaiheessa tulla päähän on elämä niiiin paljon helpompaa. Mutta sitten taas vauvat on niiiiin ihquja, ja alunperin oikeastaan toivoin kolmea lasta... Ääh. No joka tapauksessa kun mies on suostuvainen niin kai se on sitten minusta kiinni, eikä tässä nyt oikein ole mitään kunnon syytä miksi EI voisi vielä vauvaa tulla.

Meidän pojat ovat 6 ja 4,5v., asumme Saksassa ja täällä olemme juuri viime vuoden lopulla muuttaneet uuteen paikkaan joten kaikki systeemit ovat vielä vähän hakusessa. Kuumeilu on vasta kuumeiluasteella, ei ole sen kummempaa yritystä ja toisaalta toivoisin ettei ihan heti tärppäisi koska olisi vielä muutama asia jotka haluaisin hoitaa ja joita ei pysty raskaana tekemään. Toisaalta ne eivät ole mitään elintärkeitä juttuja ja oikeastaan haluaisin mahdollisimman pian raskaaksi. :whistle: Eli katsellaan.

Esikoinen sai alkunsa yhdestä ainoasta hajonneesta kumista, toinen oli ihan suunniteltu ja raskautumiseen meni muistaakseni joku 3-4 kuukautta. Nyt en tiedä kierrosta yms kun en ole niin seuraillut, kumia ollaan tähän asti käytetty kun en saa käyttää mitään hormoneja ja kuparikierukka ei houkuttele.
 
Moi Scagli! Kiva saada lisää porukkaa tänne!!!

Laitankos sinulle kuitenkin että yritys aloitettu tonne listaan? :)

Undu: Onpas kamalaa, en ole edes kuullut että parvorokko voi aiheuttaa keskenmenon, tosin en edes tiedä ketään jolla olisi ollut se... Kannattaa kyllä ehdottomasti käväistä lääkärin pakeilla..
 
Undu saitkos sie piikin siihen parvoon?

Scaglille moi :wave:

Missähän perkulees meikäläisen menkat on!!?? Kaks(-kolme) viikkoa tullu jo limoja, ajattelin oviksen olleen sillon kun eka lima röykky tuli! Onkohan nyt kp36menossa? Piru jos heittää nyt häränpyllyä kierrot! Mul on aina ollu niin säännölliset heti synnytyksestä lähtien ja ennen sitä! Pistää oikeen vihaks.

Toinen ahistuksen aihe on tääl menneet keskenmenot! Ylihuomenna ois ollu LA ja se ottaa koville, nyt on viel läheltä ihmisiä saannu täl viikol vauvoja! Totta toki oon onnellinen heijän puolest, mut omaa rintaa puristaa silti : /
 

Yhteistyössä