2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Varhaisultrassa on nyt käyty ja sieltä löytyi kaksi sykettä.. :heart::heart: Olo on hieman epäuskoinen ja pöllämystynyt, vaikka kyllähän minä tiedän, että kaksi alkiota siirrettiin.. :LOL: Molemmat olivat omissa pusseissaan ja molemmilla on oma istukka. Eli epäidenttisiä kaksosia odotellaan. Hui! Huomenna pitää varata ensimmäinen neuvola-aika. Laskettu aika olisi laskureiden mukaan 24.7 ja ikää oli mulla 33v, voi päivitellä tuonne listaan, kuka osaa.. =)
 
heippa!

myy75 ymmärsin kyllä hyvin :) eli siis 2+4 alkion mukaan siirtopäivänä.Meillä myös synnärinä VKS (jos sinne asti päästään) mutta ihan ei varmaankaan samoihin aikoihin satuta paikalle sen verran sulla noita viikkoja jo on enemmän :)

täytyy sanoa että aika matelee ja hermot on kireällä!ens viikkoon on liian pitkä aika vielä!

Niin templetonille Onnea tuplasykkeistä!

RP&mohis rv5+4?
 
Templeton onnea! Ihania uutisia! :heart::heart: On se silti varmasti yllätys, että molemmat olivat matkassa, mutta nyt on sitten aikaa totutella tilanteeseen. Mitäs mies tuumi asiasta?
myy75 hyvä kuulla sinustakin ja onnea ultra kuulumisista! Itsekään en ole vielä töissä kertonut tilanteesta, mutta ajattelin, että pian varmaan pitää, ainakin ennen joulua. Ajattelin, ettei enää joulun jälkeen tarvitsisi niin paljon piilotella mahaa, joka kyllä kummasti alkaa kasvamaan. ;)
Mun tiedonjano on pohjaton. Nyt kyselen, että onko teillä synnytysvalmennusta ja milloin? Mulle ei ole vielä neuvolassa puhuttu siitä mitään. Pelkään vaan, että jos joku säästökuuri on syönyt tuonkin palvelun pois. :O
Niin ja huomenna poksuu täälläkin rv 14
 
Viimeksi muokattu:
Templetonille onnea tuplakuulumisista! :flower: Toivottavasti kaikki sujuu hyvin myös eteenpäin. =)

Myy75:lle onnea ultrakuulumisista!

Kevätkello - kyllähän neuvoloissa edelleen on synnytysvalmennukset, mutta ei ole varmaan vielä otettu teidän kohdalla puheeksi. Kyllä ne sitten loppupuolella...:) Onnea poksumispäivälle!

t. putunen 8+1
 
templeton onnea tuplasti! :)
rouva papunen kiva kun on muitakin vks:läisiä. onko teidän hoidot tehty vks:n vai jonkun muun puitteissa? me ollaan käyty tampereen avassa. asutteko vaasassa vai jossain lähistöllä?
kevätkello eiköhän se valmennus ole kaikille (ainakin ensisynnyttäjille) ja vasrmasti saat teidon siitä hyvissä ajoin.

mukavaa viikko kaikille. voi kun tulisi lunta kun kaikki ne ihanat lumet mitä satoi on nyt vetenä ja loskana.. tällainen märkä loskajoulu olisi tympeä.
 
Isot Onnittelut Templeton!! Meillekin tuplat tulossa, ja kyllähän tämä monenlaista ajatusta herättää :) Ihanaa tietty on! Meillä myös omat pussit ja istukat ja lääkäri sanoikin tämän olevan paras mahdollinen lähtökohta kaksosraskaudelle.

t. Vieno02 8+0
 
myy75 päädyttiin silloin,että mennään yksityiselle hoitoihin,kun vaasassa oli niin tajuttoman pitkät jonot ja taitaa olla vieläkin.eli ollaan oltu tampereella myös,mutta ovumiassa.vaasassa muuten asustellaankin :)

RP&mohis 5+5?
 
Kiitokset kaikille onnitteluista! =)

Kevätkello: Ihmeissään on mieskin, mutta tuumasi, että mikäs siinä, kaikki otetaan vastaan mitä tulee.. Eiköhän tästä hengissä kuitenkin selvitä. Meillä on tuttavaperheellä myös IVF kaksoset, joten vertaistukea on saatavilla.

Vieno02: Me mennään muutenkin aika samoissa, mulla nyt 8+1 menossa! Minullekin lääkäri sanoi, että kun molemmilla on oma istukka, on hyvä juttu. Vähempi riskejä, vaikka ainahan kaksoisraskaus on riskiraskaus. Joko sulla näkyy maha? Mulla pientä pömpötystä on havaittavissa, varsinkin jos on juuri syönyt mahan täyteen. Ja maha saisi olla mielellään koko ajan täynnä, kun muuten alkaa kuvottaa.. :popcorn: Täytyy vaan toivoa, ettei se ihan vielä kovasti pullahda näkyviin, ajattelin kertoa töissä vasta nt -ultran jälkeen, joka on kai tammikuussa.. Olen vähän lueskellut asiasta ja ilmeisesti kaksoisraskauksissa pyrkivät pistämään jo viikolta 26 - 28 sairaslomalle kotiin lepäämään, vaikka ei mitään komplikaatioita olisikaan, joten siksikin pitänee sit ajoissa kertoa..
 
Vautsi mitä ultrakuulumisia, hurjasti onnea Myy75 ja Templeton :flower:

Mä kerroin töissä heti np-ultran jälkeen, koska oksentelin, niin eipä tarvinnu selitellä sit enää mitään...

(.) Liikkeitä tai sellasia muljahduksia on tuntunu silloin tällöin, tänään taas jopa yskiessä repäsee tuolta alamahasta. Niin ja oksensin eilen!!! :snotty: 2 viikkoa oon saanu olla oksentamatta....Tänään taas ei oo tullu ylös, tiedä siitä sitten :) Perjantaina olis neuvola ja maanantaina se rakenneultra :heart:

Ja huomenna poksuu puoliväli, ei ikinä uskois!

Kiena & Tirri 19+6
 
Tuplaonnea Myylle ja Templetonille!

Meille annettiin neuvolassa lista päivistä, jolloin kaupunki järjestää "perhevalmennusta", ilmeisesti vähän sama asia? Ei oo kun yksi päivä siis, eli ei mikään perusteellinen kurssi todellakaan. Riippuu varmaan vähän kunnasta, että mitä sisältää?

Mulla on sellanen työpaikka, että siellä on ultraäänilaite, ja tuli sitten maanantai-iltana vähän kokeiltua.. :D Eipä ollu kauheen selkee kuva (pitää varmaan yrittää vähän säätöjä muutella), mutta syke näkyi hyvin samoin kuin käsien heiluttelu ja hassu pomppiminen. Hihii. Täytyy nyt hillitä itseään, ettei käy jatkuvasti kurkkimassa...

Armi ja Pulla (14+2)
 
Hammy Ne on nuo kääipöpinserit aika vauhdikkaita tyyppejä :) Meidän otus suurinpiirtein samaa kokoluokkaa, mutta sekarotuinen.

Kevätkello Kiitoksia :) Puoliväli tosiaan koittanu. Miten pieni hetki siitä onkaan kun odotti viikkoa 12 kun kuuta nousevaa. Aika katoaa kummasti johonkin..
Meillä ei oo puhuttu sanallakaan synnytysvalmennuksesta, ja mulla kumminkin viikkoja 20+5! Seuraava neuvola on heti 2.1, että ehkä sitten?? Mie en oo edes päässy vielä neuvolalääkärin juttusille, millon sen aika koittaa?

Töissä kertomisesta Meillä pomo tiesi jo lapsettomuudesta. Kerroin kun yksityisellä ravasin kaikenmaailman kontrolliultrissa ja muissa.. Raskaus tuli möläytettyä melko alussa, kun pomo eli aina niin ihanasti vaiheissa mukana.

Templeton Onnea tuplaihmeestä :flower: Aika vinkeetä :)

myy75 Täällä rannikolla on tosi ankeeta kun lunta on tullu kerran :O Ja neki suli heti pois. Tahtoisin niin kovin valkean joulun, mutta taitaa jäädä haaveeksi : /

Armi74 Pikkasen oon kade kun pääset ultrailemaan! :D Joka kunnassa pitäs olla ilmaisen verenpaineenmittauksen tapaan myös ilmainen ultraus haluaville :D

Täällä takana rakenneultra ja tyttöolo vaihtui poikalupaukseksi :heart: Meille sattu tällä kertaa ihana kätilö joka selitti kaiken perusteellisesti. Meidän pieni mies ei vaan olis tahtonu olla kuvattavana ;) Saatiin silti seitsemän kuvaa plus yksi 4d kuva mukaan. Nähtiin kun pikkuinen puristeli käsiä nyrkkiin ja haukotteli, ihanaa :heart:
Painoarvioksi tuli n. 3500g.. Voi kun syntyiskin semmosena kohtuullisen kokosena :LOL:

Onnea vielä kaikille ultrakuulumisista! KOhtapuoliinhan meillä alkaa olemaan ensimmäiset laitoksella jo..
 
Ainiin.. Isyyspakkauksesta piti vielä sanoa.. Meillä siinä on nyt tuo yllämainittu kirja, "Isin kulta" body, "mute" tutti, suojalasit ja hengityssuojain (vaipanvaihtoa varten), korvatulpat.. Sitte meinasin vielä ainaki sisua laittaa ja ehkä energiajuomapullon :)
 
Templetonille tuplaonnittelut, ihania uutisia!

Babiesille myös onnittelut pojasta, ihanaa tietää kumpi tulee :) Itse ainakin ajattelin että uskallan sitten vasta alkaa suunnittelemaan lastenhuonetta ja muita hankintoja kun sukupuoli on selvillä. Mites, aiotteko kaikki kysyä kumpaa sukupuolta olisi pukkaamassa?

Täällä pahaolo jatkuu, toisaalta huojentavaa, mutta samalla alkaa jo pikkuhiljaa kypsentämään. Ruoka sentään maistuu jo paremmin :)
Kolme päivää nt ultraan, jouduttiin joulun takia aikaistamaan sitä parillä päivällä, saa nähdä saadaanko mitattua. Tasan 11 viikkoa olisi tuolloin tiistaina ja toinen aika varmuuden vuoksi torstaille. Jännittää ihan sikana, ei pysty muuhun keskittymään!!! Sormet ja varpaat ristissä sinne asti että kaikki olisi hyvin!

Muuten pitää kiirusta koiranpennun kanssa, jouluvalmistelut ovat ihan vaiheessa, tänään pitäisi mennä vielä lahjoja ostelemaan kunhan täältä töistä pääsen.

Rauhallista joulunalusaikaa kaikille!

Hammy
 
Hei kaikille, olen palstaillut aiemmin surullisen kuuluisan Helistimen sivuilla ja meillä oli tosi aktiivinen lapsettomuushoito ryhmä. Nyt kaikki tuntuvat kadonneen, kuin tuhka tuuleen sivuston ollessa pois käytöstä. Saanen liittyä seuraanne?

Omasta taustasta senverran, että 9 vuoden odotuksen jälkeen pamahti eilen ensimmäistä kertaa elämässä plussa 1 IVF:n 1. Passista ja luonnollisesti olisi mukavaa vaihtaa kuulumisia. Olemme olleet selittämättömästi lapsettomia ja kaikki on toiminut näennäisesti täydellisen hyvin. No nyt 4-soluisesta 3-soluiseksi sulatuksessa muuttunut top-alkio kaiken järjen mukaan on tarrannut kiinni. Tein testin 14 dpo eli 11 päivää alkion siirrosta. Tuntuu epätodelliselta :)
 
Onnellinen-75 Onnittelut ja tervetuloa! Laita ehtiessäsi lisätietoja niin lisäillään tuohon meidän listalle.
Babies Onnea poikalupauksesta! :heart: Tietääkö kukaan milloin sukupuolen voi nähdä ultrassa aikaisintaan? Mua houkuttais hirveesti mennä vaikka yksityiselle käymään ultrassa, kun en jaksais millään odottaa sitä rakenneultraa joka on vasta kaukana tulevaisuudessa...

Tulkaahan taas ihmiset kertomaan kuulumisianne :popcorn:
 
katso liitettä 14585

20.12.2011 :heart:

Nimimerkki.......Hoito.......Monesko......Ikä.....LA.....tyttö/poika?

Heidari......1.IVF/1.PAS.......toinen........36v........15.2.
Sinirusko........1.IVF..........esikoinen.....25v......19.2.
Toiveissa.........ICSI...........toinen.........28v......20.2.
nanniga............IVF...........esikoinen.....28v......6.3.
Lallaa77.........1.IVF...........esikoinen.....34v......9.3.
Millie73..........1.ICSI..........kaksoset......37v.....15.3....tytöt
Sharona..........IVF.............esikoinen.....31v......20.3....poikalupaus
hattivattinen....1.IVF..........esikoinen.....32v......23.3.
Sol................2.ICSI..........esikoinen.....33v......23.4....poikalupaus
Babies...........luomu..........esikoinen......27v.....27.4....poikalupaus
Kiena.............IUI..............esikoinen......29v......3.5.....poikaolo
Marjiskainen...3.IVF...........esikoinen......34v......5.6
Armi74..........1. IVF...........esikoinen......37v......11.6.
Kevätkello......2.IVF............esikoinen......32v.....13.6.
MT79.............3.ICSI...........toinen..........32v.....19.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...esikoinen......25v.....21.6.
Marlaa...........3.IVF.............toinen..........33v.....25.6.
Nonna76........1.IVF.............neljäs..........35v.....25.6.
myy75...........3.ICSI 1.PAS...toinen..........36v.....25.6.
jauhopeukalo...2.ICSI..........esikoinen......22v......2.7.
Haltia............?PAS..............toinen..........27v.....3.7.
Hammy.........1.IVF 3.PAS.....esikoinen......32v.....12.7.
t0iv0............2.IVF?..............toinen...........?........?
putunen........2.IVF/ICSI........kolmas..........?........24.7.
Templeton.....2.IVF.............1./kaksoset....33v......24.7
Vieno02.........3.ICSI..........2.&3./kaksoset..35v....25.7
RouvaPapunen..1.ICSI 2.PAS...toinen..........?........?
Onnellinen-75...1.IVF 1.PAS...esikoinen......37.......25.8
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tervetulotoivotuksista.

Ikä 37 ja LA 24.8 jos lasketaan ovisplussasta, mutta alkiot olivat kahden päivän ikäisiä ja ovisplussa tuli pe ja siirto oli ma, niin lasken varmaan lauantaista sen hedelmöityshetken eli 25.8 lienee oikea, mitä tuumaatte?

Ihmettelen tätä oireettomuutta. Mulla tehtiin luonnolliseen kiertoon PAS eli vain luget tukena loppukierrossa annoksella 2x200mg, koska ovis tapahtui aika myöhään ja luteaalivaihe on usein jäänyt vähän lyhyeksi. Tuoresiirtokierrossa oli vaikka mitä oireita, jotka johtui selvästi lääkkeistä, koska edes kiinnittymisyritystä ei ollut. Nyt ei kerrassaan mitään oireita paitsi omituisen rauhallinen olo. Mittasin lämpöjä, niin nekään eivät olleet koholla. Normaalisti ennen menkkoja on aika voimakkaat PMS-oireet ja kovat menkkakivut, nyt ei mitään sen suuntaistakaan onneksi. Kiertoni on ollut tämän vuoden ajan kp 22-26 välillä ja nyt on kp 34. Ovisplussa tuli kp 18, siirto kp 21. Mites teidän muiden oireilu näin alkuvaiheessa?

Onnis 4+1
 
Tervetuloa Onnellinen-75 ja hurjasti onnea :flower:
Mulla oli rinnat kipeet jo ennen plussaamista, oksentaminen alkoi vklta 7...

Kevätkello En osaa tarkkaan sanoa, koska sukupuolen näkee ultrasa, mutta me oltais nähty vklla 16 jos kaveri olis suostunu näyttämään :)

(.) Liikkeitä on ruvennu enemmän ja enemmän tuntumaan, jei! Huominen rakenneultra rupeaa pikkuhiljaa jännittämään...

Kiena & Tirri 20+3
 
Kevätkello Arvaa vaan oonko ite ollu kärsimätön kun niin kovasti halunnu tietää kumpi tulee.. Sillä ei niin väliä onko tyttö vai poika, mutta mun on helpompi ajatella tätä mun mahassa kasvaa olentoa ihmisenä kun voin kuvitella sen pojaksi tai tytöksi.. Oon vähän outo :LOL:
Kysyppä ihan huvikses googlelta tota millon ultrassa näkyy sukupuoli.. Google tietää :D

Onnellinen-75 Mie en kyllä muista alkuajoista muuta kun julmetun tissikivun ja äärettömän väsymyksen.. Tosin meidän mussukka on melkein luomu (eka clomiton kierto ja metut käytössä), joten en tiedä muusta..

Kiena Tsemppiä ultraan! :) Ja hienoa että sielläkin jo liikkeitä tuntuu.. Ootko tuntenu vielä masun päälle mitään? Mie tunsin eilen kyljellään ollessa ekaa kertaa potkun käteen :heart: Mulla on istukka edessä joten ei varmaan ihan heti tunnukaan ihan tohon mahan päälle..

Onko täällä kukaan miettiny vielä minkälaisia vaunuja meinaa hankkia? Me meinattii tossa vuodenvaihteen jälkeen alkaa kattelemaan ja vaihtoehtoja on miljoonia :O Meillä on hakusessa yhdistelmät ja hinta sais huidella korkeintaan 500€ tietämillä..

Hui hitto kun eilen pelästyin. Täällä oli oikein kunnon loskapaskakeli ja meinasin ajaa kolarin :( Itse ajelin ihan rajotusten mukaan kun oikealta kolmion takaa eteen kurvasi joku teinien auto. Mun piti painaa jarrua hulluna ja tehdä väistöliike etten ajanu heidän kylkeen : / Ja siellä tosiaan takapenkki täynnä porukkaa, hui hemmetti. Oli mun ensimmäinen läheltä piti-tilanne ja tärisinkin pitkään sen jälkeen. Onneks ei käyny mitään, enkelit oli mukana :)

Ihanata, lauantaina on joulu :heart: Jokos kaikilla joulusuunnitelmat ja ostokset tehty? :)
 
Babies Kiitos tsempeistä :heart: Perjantaina vaavi muli pitkin päivää ja kun menin nukkumaan, niin alkoi sellanen muliminen ja jytke, että sanoin miehellekkin, että en saa millään nukuttua jos ei rauhoitu :D Samalla kokeilin kädellä mahan päältä ja kyllä tuntui! Mieskin on pari kertaa kokeillut, viimeksi oikein pelästyi, kun ihan selvästi tunsi sellaisen hipasun käteensä :D Eilen ja tänään onkin ollut huomattavasti rauhallisempaa, mutta ei kai sitä joka päivä jaksa mellastaa :p

Vaunut täälläkin mietinnässä, sen verran tiedetään, että pitää olla sellaset pyörät, että pääsee lumessakin eteenpäin.

Onneksi ei sattunut mitään!!! Hui kamala! Vastuutonta menoa noilla nuorilla aina välillä...:|

Meillä joulusuunnitelmat selvillä (olen töissä koko joulun), lahjoja muutama vielä hankkimatta, mutta eiköhän nekin hoidu ensi viikon vapailla :)
 
Heippa!

Ensin onnellinen tervetuloa!ja onnea raskaudesta!mulla oli myös plussatessa oireeton olo mikä sitten pikkuhiljaa muuttui kuvotukseksi.oireettomasta olosta luulinkin että negaan,mutta icsin tuoresiirrosta mistä meillä poika niin oli myös oireeton olo aluksi.

Babies pieni mainos :) itse ostin esikoiselle brion yhdistelmät ja olen ollut niin tosi tyytyväinen!siis en muita ostaisikaan :) tosin olen itse lyhyt joten ne sopikin mun käteen niin loistavasti ja ovat kevyet työntää kelissä kuin kelissä ja yllättävän tukevat vaikka kevyet ovatkin :) siis en pitkälle pariskunnalle ehkä suosittelisi ja muutenkin kantokoppa on aika pieni eli jos meidän lapsi olisi syntynyt kesällä niin talvella talvireimeiden kanssa ei välttämättä olisi mahtunut koppaan.saa nähdä kuinka tämä tuleva vauva sinne mahtuu,mutta sisarusrattaita en huoli,koska mä rakastan noita brioja..en halua niistä luopua :) mutta makuasioista ei voi kiistellä :) mä ainakin menin liikkeeseen ja työntelin niitä siellä edestakaisin ja kun se oikea tuli kohdalle niin en muita vaunuja katsellutkaan :)

Ja omaa napaa:mikä heikotus ja kuvotus!tuskanhiki ja kylmänhiki kun kaupassa käy!ultra olis perjantaina,mutta toivon että siirtyy aikaisemmaksi :) on tulossa kyllä pitkä viikko!

RP rv6+2?
 
Kiena tosi ihanaa, että liikkeet alkaa tuntua ja huomenna pääsette taas näkemään Tirrin. Kysyttekö sukupuolta nyt uudelleen?
Babies sieltäpä minä olen googlesta yrittänyt löytää tietoa, mutta vastaukset vaihtelee, joten kyllä kai tässä vielä joulun yli pitää ainakin yrittää malttaa. Katsotaan sit tammikuussa ja onhan se rakenneultrakin sielä kuitenkin tulossa tammikuun loppupuolella. Mulla on kyllä samanlaiset ajatukset kuin sulla eli haluan tietää ja sit on kiva miettiä että meidän tyttö tai meidän poika... Huh tuo sun tilanne! Onneksi ei käynyt mitenkään! Nyt on kyllä niin kallis lasti mukana, ettei minkään soisi sitä vaarantavan. Mä olen vähän yrittänyt joulua laittaa, mutta ei olla joulua kotona niin ajateltiin, että jätetään tänä vuonna koristelut vähemmälle. Muuten olen kyllä jouluihminen, joten innolla odotan ensi vuotta, sit haluan kyllä viettää joulua oman pikkuperheeni kanssa. :xmas:
Onnellinen mulla ei ollut juuri mitään oireita alussa. Pahoinvointi alkoi vasta joskus viikolla 6. Nyt se on helpottanut, mutta kyllä aina välillä vieläkin tuntuu etovaa oloa.

Mä ajattelin että aletaan katsomaan tarvikkeita sitten rakenneultran jälkeen, mutta vähän olen netistä selaillut. On sitä kyllä vaunuilla hintaa! Toki paljon saa jostain huutonetistäkin edullisesti tilailtua.
 
Terveisiä r-ultrasta!

Meillä onkin sellainen epeli tuolla vatsassa, että ei sitä niin vaan tutkita ;) Aluksi päästiin hyvin mittailemaan ja tutkimaan, mutta sitten kaveri aloitti sellaisen shown, että huhheijaa ja lopulta nukahti mahalleen, pää rintaa vasten, halaten itseään pylly pystyssä jalat koukussa :D Eikä sitten muutakun potkas pari kertaa kun koiteltiin töniä.... Että ens viikolla uusintaan :) Kaikki mitä saatiin tarkastettua oli normaalia, sydämen suonet jäi ensi kertaan ja sitten kun ilm. mulla on vaan 1 napanuoralaskimo ja valtimo vaikka valtimoita pitäisi olla 2, haluavat sitten seurata et vaavi kasvaa normaalisti. Nyt ainakin vastasi täysin viikkoja ja painoi 388g :heart:
Kevätkello kyllä me oltais se sukupuoli katsottu, mutta tällä menolla vasta laitoksella seviää kumpi hän on :D

Kiena & joogaava Tirri 20+5
 
Onnellinen, tervetuloa ja onnea plussasta! :)

Ja Kienalle onnea ultrakuulumisista, aikamoinen veijari siellä masussa möyrii :D

Tänään on nt-ultra!!!!! Jännittää ihan älyttömästi ja töissäkin pitäisi olla vielä koko päivä... mahtaa mennä inventaariot kohdalleen ;)
 

Yhteistyössä