2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Voi Sartsa... En kyllä vieläkään voi tajuta tuota sun tilannetta?! Mutta ei kai sitten muukaan auta. Jaksamisia eteen päin! :hug:
myy75 tervetuloa mukaan ja paljon onnea plussasta! Täällä onkin jo mukavasti saatu taas alussa olevaa porukkaa joukkoon. Laitahan tietoja niin Sol varmaankin päivittää listaa kun taas palailee :)
Mistä puheen ollen, mikäs Sol sinulla tilanne?
Ja Armi saanut ihania uutisia! Tuota minäkin niin kovasti odotan. Sitten ehkä uskaltaa uskoakin tämän tilanteen paremmin. Kävitkö klinikalla vaiko jo neuvolassa.
Milloin muuten olette varanneet ekan neuvola ajan?

Sharona kyllä nyt sua on koeteltu! Ruokamyrkytys ja tuo iskias! Huhhuh! Todella ikävää tuollaiset iskias kivut! Lamauttaa kyllä kaiken toiminnan :( Toivotaan, että menisi nopeasti ohi! Ja onnea taas täyttyneistä viikoista! Mulla kävi myös mielessä tuo, että milloinkahan sitä mahtais uskaltaa ostaa ekan vauva jutun, mutta vielä en ole uskaltanut edes netistä paljon katsella mitään. Mutta sulla tuo on kyllä jo niin todellista että nyt vain rohkeasti ostoksille :)
hattivattinenkin pääsee shoppailemaan :D Aamulla viimeksi mietin, että milloin nää rinnat alkaa kasvaa ja kauankohan omat housut vielä mahtuu päälle.
Kiena hyvä, että siellä jo vähän helpottaa ja toivottavasti loppuu ihan pian kokonaan nuo oksentelut! Sä olet ollut oikein se klassinen elokuvatapaus noiden pahoinvointien suhteen, kun eiks ne aina elokuvissa voi pahoin raskaana ollessa :D
Tänään rv6+6 ja huomenna 7!
 
Voi Sartsa00, olen niin kovin pahoillani, että teillä kävi nyt noin :'( :hug: En ole koskaan kuullut, että diagnoosina voi olla "epäselvä raskaus", todella hämmentävää. Mutta sun asenne ja suhtautuminen tilanteeseen on jotain todella upeaa ja eihän siinä muuta vaihtoehtoa olekaan kuin katse tulevaan. Muista kuitenkin käsitellä tähän tilanteeseen liittyvät tunteet, niin eivät jää kummittelemaan tulevaisuudessa. Ja todellakin toivon, että se teidän seuraava siirto olisi Se Siirto! Täällä sojottaa kaikki sormet ja varpaat pystyssä, että se tärppäisi ja pysyvästi :) Kovasti jaksamista ja voimia ja toivotaan sua tänne ketjuun pian uudestaan! :hug:

Kivaa Sharona, että oot palaillut! :) Mutta voi hyvänen aika, mitä koettelemuksia siellä on ollut... Ruokamyrkytys on kamala, mulla on ollut joskus lievänä ja se tunne on sellainen, että ensin pelkää kuolevansa ja sitten pelkää, ettei kuolekaan :D Mutta voi kökkö tuota iskiasta! Voi mur sentään :O Mullakin välillä selvästi iskiaksen tyyppistä jomottelua toisessa pakarassa, mutta se ei ole onneksi vielä äitynyt kovin pahaksi. Nyt lähinnä vaan noi lonkat ja nivuset juilii, kun paikat ilmeisesti venyy. Mutta tuohon särkylääkeasiaan mun piti kommentoida, että mä sain silloin pahoista päänsäryistä ja migreeneistä kärsiessäni kahdeltakin meidän klinikan lääkäriltä (toinen on neuvolalääkäri, raskauden seurantaan ja synnytyksiin erikoistunut) ohjeen, että raskauden toisella kolmanneksella voisi ottaa buranaa, jos panadol tai vastaava ei auta. Ja ajattelinkin, että otan, mutta sitten ne mun migreenit loppuivatkin ja ovat ainakin toistaiseksi pysyneet poissa *koputtaa puuta*

Ja niiiin ihanaa, että teillä Sharona tuntuu pikkuisen jumpat jo käteen asti :heart: Täälläkin liikkeet olleet viikonlopusta lähtien päivittäisiä, niin ihana tunne :) Etenkin autoillessa meidän Ihme intoutuu jumppailemaan, mun aamuiset työmatkat taittuukin hölmö hymy huulilla...

Ja voi että Armi74, mitä ultrakuulumisia olette saaneet! Eikö olekin mieletön tunne, kun ekan kerran sen sykkeen näkee/ kuulee? :) Tuhannesti onnea ja nyt nauttimaan hyvistä fiiliksistä, oikein onnellista odotusta :flower:

Tuhannesti tervetuloa meidän ketjuun Myy75 ja niiiin paljon onnea plussasta! :flower: Pitkä on ollut teidänkin taival, joten nyt toivotaan, että kaveri pysyy sitkeästi matkassa ensi juhannukseen asti :) Onnellista odotusta!

Kevätkello kyseli neuvolan varaamisesta: mä varasin heti varhaisultran jälkeen, sitä ennen en uskaltanut. Meillä oli varhaisultra muistaakseni 7+3 viikolla ja eka neuvola 9+3.

Vauvahankinnoista: mä uskaltauduin ostamaan pari viikkoa sitten ekan minibodyn meidän pikkuihmeelle, mutta mitään muuta en ole ostanut. Sitten meillä on jo joskus pari vuotta sitten ostettu liikuttavan suloinen body, jossa lukee "50% äiti - 50% isi", ei miehen kanssa voitu vastustaa kiusausta olla silloin ostamatta, kun se tuli vastaan :) Ollaan ajateltu, että jos saadaan rakenneultrasta hyviä uutisia -eli viikon päästä- niin sitten voisi asennoitua aiheeseen enemmän ja alkaa tsekkailemaan vaunuja ynnä muita varusteita jo vähän sillä silmällä. Mutta oon ajatellut jättää kuitenkin isommat hankinnat vasta jonnekin vuoden vaihteeseen. Saa nähdä, meikäläinen on kuitenkin aikamoinen shoppailuhirmu, kun sille päälle sattuu... :)

Hattivattinen & Ihme 18+4
 
Sol
oon mä geimeis mukana :wave:, vähän vaan ollu väsyny. Tai siis oon kyl jaksanu lueskella kuulumisia, myötäelää ja kommentoida ajatuksissani, mut kirjottaan en oo kyenny. Ehkä se on vaan laiskuutta :D

Koitan nyt päivittää ton listan. Ja huhhuh, kun on tullu uutta porukkaa paljon! Tosi hienoa, oon onnellinen teen kaikkien puolesta (tai meidän ihan kaikkien oikeastaan) :heart: Ja Sartsa mä en kestä, ei tää nyt näin voi mennä! Mut poistan sut väliaikaisesti sit listalta, ja lisätään takas ku se pas on tehty. ni. Ihan hurjasti onnea, tarroja, liimaa ja vaikka sikaflexiäkin siihen, kunhan vaan auttaa!!!
 
Kiitokset onnentoivotuksista. Nyt vaan toivotaan et kaikki sujuu mallikkaasti.
Mulle voi päivitellä et
Myy75, ikä 36v, 3. icsin 1 pas toi tämän plussan, nyt olisi rv 5+2, la olisi laskujeni mukaan 25.6. Ekan ultran sain varattua 10.11. Ollaan oltu hoidoissa yksityisellä Tampereella ja varasin tänne kotipaikkakunalle ultraa yksityiselle, joten muita aikoja ei tuolle viikolle ollut tarjolla.. Pitkä on vielä odotus että ultraan pääsee! Mulle tämä pikkuinen olisi toinen lapsi, ensimmäisen liiton esikoinen täyttää pian 8v. Maailman ihanimman aviomiehen kanssa yritystä 2½ vuotta ennen tätä plussaa.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille! :flower:
 
Sol
26.10.2011

Nimimerkki.........Hoito.....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Heidari.......IVF/1.PAS.. .24+0........?..........toinen.......36v......15.2.
Sinirusko.........IVF......23+3......30.6.......esikoinen.....25.v......19.2.
Toiveissa.........ICSI......23+2.......6.7........toinen........28.v.....20.2.
nanniga............IVF.......21+1....21.7.....esikoinen.......28.v.....6..3.
Millie73............ICSI......19+6......21.7.....kaksoset.....37.v.....15.3.
Sharona...........IVF.......19+1.......?.........esikoinen.....31v......20.3.
hattivattinen....1.IVF.....18+5......8. 8......esikoinen......32v......23.3.
Sol................2.ICSI....14+2.......7.9...... esikoinen......33v......23.4.
Babies..........luomu.....13+5........9.9........esikoinen......27v.....28.4.
Kiena..............IUI......12+5......20.9........esikoinen.....29v........3.5
RouvaPapunen. .IVF/PAS?...13+?.....15.9......toinen?.......?..........?
Armi74..........1. IVF.....7+2........25.10. ....esikoinen.....37v....11.6.
Kevätkello......2.IVF......7+0.....31.10........esikoinen.....32v....13.6.
Mörkötys...2.IVF/ICSI 1.PAS..7+0...11.11...esikoinen.....28v....13.6.
Vauva haaveissa..Clomifen...5+6....4.11.... esikoinen.....25v.........?
Marlaa...........3.IVF...........?......?..........toinen/set.......?..........?
myy75.....3.ICSI 1.PAS...5+2....10.11.......toinen..........36v....25.6.
 
Viimeksi muokattu:
Sol
No huhhuijaa vaan, olipas päivittäminen listassa :O Toivottavasti ees suht kohdilleen meni. Mut siis, niin hienoa, et lista kasvaa! Toivoisin, et kaikki lapsettomuuspuolen pinoista pääsis tänne odotuspuolel, ja pian!

Jos nyt koittais sit vastailla ees joihinkin kysymyksiin.

Painosta Huomenna on neuvola, että punnitus tiedossa. Viimeks oli tullu 800g, ehkä vähän yli kilo jos vertaa ennen hoitoja olleeseen painoon. Tai en tiedä, ku en ollu koittanu. Mutta siis 800g ekasta neuvolasta. Ja nyt varmaan on tullu lisää, ku oon syöny niin paljon, jotenkin pelottaa mut ei sit kuitenkaan, ku mitä väliä :kieh:

Kertomisesta Mun vanhemmat tiesi hoidoista, samoin muutama kaveri. Joten vanheemmille ja parille kaverille kerroin sitten heti plussan ilmestyttyä. Yhdelle lähetin testistä kuvan, ja kyselin, et onkoplussaonko? :D Ei meinannu ite uskoa. Töissä mulla tuli maha kipeeks sillon joskus 10-viikolla, niin kerroin yhdelle työkaverille. Muille kerroin sit ihan palaverissa (en mitenkään kuvittele, et tää ois todellakin palaveriin kuuluva asia ja et muutkin on yhtä innoissaan :LOL:) kun oli ollu nt-ultra ja viikkoja kasassa 13. Mies on kans kertonu joillekin jo aiemmin, nyt saa kertoa kaikille jo. Vähän pakkokin, isältäkin oli yks tuttu kyselly, et oonko raskaana, ku oli nähny mut. Et ehkäpä musta sit huomaa jo aikas hyvin :)

Neuvolan varaaminen Mä varasin ekan neuvola-ajan samana päivänä, ku tei raskaustestin :D Sainkin sen sit heti 4 päivän päähän, eli en tosiaan ollu käyny missään alkuraskauden ultrassa tms, eikä oll edes verikokeiden tulokset tullu (joo, kesti viikon nekin). Ja oli mun mielestä kyllä huojentavas käydä heti, sai kaikkea tietoa jne. Tietty, jos sit ei oiskaan menny hyvin, ni ois ollu varmaan aika ikävää. Mietin kyl sitäkin, mut olin vaan niin hätäinen. kun kerrankin se plussa tuli!

Milloin niitä liikkeitä alkaa tuntuun? Milloin teillä pidemmällä olijoilla onkaan ne ekat potkut tuntuneet? Mulla kun ei oo mitään oireita, niin alkaa taas mielikuvitus jyllään... Mut onneks on huomen neuvola, ja toivottavasti voidaan kuunnella sydänäänet!

Muoks: Babies vaihdetaanko toi sun laskettu aika ja jos, niin mihin päivään? :)
 
Viimeksi muokattu:
Ihan pikapikaa vastaan Solille, kun kyselit noista liikkeiden tuntemisesta: Mä oon ollut tuntevinani ekat tökkäisyt 13-14 viikoilla, ne ihan ekat koputukset oli muistaakseni 12+6. Mutta vasta pari viikkoa siitä eteenpäin 15. vkolla tunsin ekan kerran tunnistettavat monottelut eli niistä ei voinut erehtyä. Kävin silloin keskellä yötä vessassa ja meidän pieni ihme taisi herätä samalla reissulla ja koputteli useampaan kertaan, kun menin takaisin nukkumaan. Siitä meni taas pari viikkoa, kun tuntui ne historialliset ekat jumppamaratonit eli se oli 16+3. Ja siitä taas pari viikkoa, niin nyt on alkanut tuntumaan liikkeet päivittäisinä. Ne ei ole vielä kovin voimakkaita ja ne tuntee vaan silloin, kun istuu tai pötköttelee itse paikallaan. Niin ja automatkoilla tuntuu kans hyvin :) Eli joku ihmeen 2 viikon syklirytmi on meidän pienellä näköjään muotoutunut :)

Eli kyllä ne sieltä sullakin Sol alkaa jossain vaiheessa tuntumaan, mutta se on niin kovin yksilöllistä, sillä mm. istukan sijainti vaikuttaa tosi paljon (mulla on ihan kohdun takaseinämässä eli se ei ole vaimentamassa liikkeitä) ja se, miten niitä osaa tunnistaa, koska ne saattaa sekoittua ihan tavallisiin suolen muljahduksiin :) Ihanaa, että pääset huomenna neuvolaan kuulemaan pikkuisen sydämen jumpsutukset, se on aina vaan niin yhtä ihanaa :heart:

Mukavaa loppuviikkoa leidit, tämä äippä vetäytyy nyt takavasemmalle muutamaksi päiväksi lomailemaan... :)

Hattivattinen & Ihme 18+5
 
Sol Kiitos päivitys urakasta=) Sen verran korjaisin (itse en osaa:ashamed:) että mulla nyt menossa rv 7+0 ja ultra on11.11.

Täällä hieman pelokkaat fiilikset.. On oikeastaan jo viikon ajan ollut sellaisia juilintoja joita olen painanut villasella että ne kuuluu asiaan. Nyt kuitenkin alkanut jäädä yöunet vähiin, viime yönäkin heräilin tunnin välein kipuun (supistukseen?!). Töissä ollessa noita kipuja oli pariin kertaan tänäänkin, ne kestävät aina sellaisen max 15min. kerrallaan ja sit helpottaa.. Jos kipu olis ollut jatkuvaa niin olisin luonnollisesti juossut tohtoriin jo ajat sitten mutta kun se on aina mennyt ohi. Nyt kuitenkin tuntuu että kipu olis entistä kovempaa ja että niitä olis alkanut olemaan tihenevässä määrin, näin kun aikaa taaksepäin kelailen:|
Luulen että tälle mimmille tulee päivystys keikka:(
Jospa siellä ottaisvat asiakseen ja tutkisvat kivun syyn ja joku syyhän niihin mun parin viikon takaisiin vuotoihinkin täytyi olla... Ihmettelen suuresti etten jo niiden vuotojen takia päässyt aikaisemmin ultraan. Soittelin eilen yksityisillekin että jos olisin päässyt sitä kautta mutta ensimmäinen aika olisi ollut vasta ensi viikolla.

Tuli nyt kovin omanapaista tekstiä mutta päässä ei juuri nyt liiku mikään muu kuin kauhu että mitä tapahtuu/on tapahtunut:|

Mörkötys ja Pelko Pyllyssä rv 7+0
 
Sol
Mörkötys Korjasin tiedot, oon epähuomiossa söheltänyt :p Eipä ole uutta mulle, heh. Mitähän ne sun kivut on... toivottavasti jotain ihan asiaankuuluvaa. Kumma kylllä, ettet oo päässy aiemmin ultraan, eikö siis mitään alkuraskauden ultraa oo tehty? Kyllä mulla heti neuvolalääkäri laitto lähetteen sille viikolle ku klinikalta oli mua neuvottu ultraan meneen. Oisin varannu yksityiseltä, mut neuvolan terkkari sano, et pääsen kyl julkisellekin. Toivottavasti sulla on kaikki hyvin! :heart:

Mun pitääkin nyt lähtee, kaveri soitti et tulee hakeen mut kauppaan. Pienet ilot :D

Palasin kaupasta :)

hattivattinen Mä en vielä oo tuntenut mitään, tai sit en osaa tunnistaa.. Mutta onhan se tosiaan yksilöllistä, jossain vaiheessa kuitenkin rupee tuntuun :) Mut on se varmaan hieno tunne, kun huomaa ne liikkeet, on jotenkin konkreettisempaa :heart:

Kävin tosiaan neuvolassakin tänään, kaikki oli hyvin. Hemoglobiini oli jopa noussut, yli 130! Verenpaine hyvä, ja mikä tärkeintä, sydänäänet kuului tosi hienosti :heart: Jotain 150/160 oli syke, kaveri liikkui paljon ja olin niin onnessani =) Ja sit katottiin tietty myös mun paino, ja oonkin ihan kiitettävästi sitä keränny! Yli 3 kiloo ekasta neuvolasta :ashamed: Mut eipä se mitään, ei se nyt kuitenkaan mitään ihan hirveesti oo, eihän... ehkä tää tahti sitt hidastuu vaan, öhöm. Mut siis 4 viikossa on tullu yli 2 kiloo, et ihan kiva joo. Mut tärkeintä, et kaikki on pikkusella hyvin <3 Voin rauhassa jatkaa syömistä :kieh:
 
Viimeksi muokattu:
Hei ihmiset! Mahtuisiko vielä mukaan? Pari viikkoa sitten meille tehtiin 2.ICSI+TESA tuoresiirto josta plussatestin tein jo maanantaina, mutta eilen uskalsin vasta polille soitella. Olo on vielä aika varovainen mutta toiveikas. Mahaa vihloo vielä samalla lailla kuin ennen menkkoja mutta sekin alkaa jo laimeta ja pahoinvoinnit seurata perästä.

Itse olen siis 22 vuotias (joulukuussa 23) ja mieheni 19 vuotta vanhempi. Hoidot itse olivat minulle henkisesti ja fyysisesti raskaita mutta tästä viimeisimmästä selvittiin ilman masennusta :) 1.ICSI meille tehtiin siis keväällä josta saatiin kerättyä 5 kypsää munasolua, mutta joista yhtään ei hedelmöittynyt. Nyt kesätauon jälkeen alotettiin uudestaan ja tuloskin oli jo parempi isomalla annoksilla, 18 kypsää munasolua, joista 5 hedelmöittyi ja 4 lähti jakautumaan. Kolme jätettiin pakkaseen ja yksi siis asustelee nyt tuolla sisuksissa, hassua. Tulokasta on jo miehen aikasemmasta liitosta valmiita hoitamaan kolme siskoa.

Nyt unille ja huomenna lisää :)
 
Sol Tämä kiittää ja kumartaa päivityksestä=)
Mulla tosiaan tuo "varhaisultra" on kovin myöhään, mutta saan olla onnellinen että siihen pääsen edes kun kaikille sitä ei edes tehdä julkisella, nyt kun on lääkkeellinen PAS ollut niin sen varjolla pääsen. Mut tosiaan silloin mulla viikkoja kasassa 9+:O
Olisin päässyt neuvolaan päivystävälle lääkärille noiden kipujeni takia ultrattavaksi jo nyt mutta tällä viikolla ei poikkeuksellisesti ollut lääkäriä siellä ollenkaan, mun tuuria:headwall: Normi päivystykseen en ole saanut mentyä kun kipu ei tosiaan ole jatkuvaa ollut.
Nyt nuo supistuksen omaiset kivut ovat viime yönä ja tänään olleet paljon lievempiä... Jospa helpottaisvat kokonaan. Oli pakko tehdä tänään viikkonäyttöinen testi ja varmistaa et olenko vielä raskaana:xmas: "Raskaana 3+" Ai että, elämäni ekan kerran sain pällistellä tuollaista tekstiä:heart:

Mörkötys... rv 7+2
 
Viimeksi muokattu:
Huomenta pimut :D

Taalla mennaan 19+4 ja jannittaa ihan kamalasti maanantain rakenneultra :O
Kaksi yota enaa ja sitten nahdaan pikkuinen, ja onko siella kaikki hyvin, siis noin rakenteellisesti. Kamalan ihanaa ja kamalaa samalla, tama odotus ja jannitys siis.

Liikkeista Mina olin tuntevinani ekat perhoset joskus viikolla 12 ja sitten 14+ alkoi tuntumaan jo ihan selvina, mutta vain silloin talloin. Sitten viikolla 16 mies tunsi ekan potkun ulos asti ja 16+5 alkaen on jumppailut olleet joka paivaista iloa :heart:
Nyt ne tuntuu jo todella selvasti, valilla kay mielessa, etta mikahan kick-boxing mestari sielta on tulossa :LOL:
Mullakin on tosiaan istukka takaseinassa ja se auttaa asiaan, etta liikkeet tuntuu aikaisin. Samoin olen aika pienikokoinen..

Painoa on tullut vihdoin, jopa 2kg siihen ennen raskautta painoon! Sain jo kerattya aikaisemmin ne 1,5kg mutta se ruokamyrkytys vei ne mennessaan. Nyt siis tulleet takaisin kera puolen kilon, jihuu.

Tama iskias on tosi kurja seuralainen, kun kaikki on hankalaa. Vasyttaa jo tama mummoilu kun liikkuminen ei oikein onnistu ilman kainalosauvoja ja niidenkin kaytto sattuu, istuminen sattuu ja toissa joudunkin seisomaan koneen aarella melkein koko paivan ja palaverit on yhta helvettia kun on pakko istua.
Eilen oli pakko ottaa taksi toista tullessa kun en paassyt edes keppien kanssa eteenpain. Toissapaivana kavi samoin, ja 20min tyomatkaan upposi 1,5h kun en yksinkertaisesti meinannut eteenpain paasta. Eilen siis tilasin taksin, mutta enpa meinannut edes sinne taksiin paasta istumaan... Hoh hoijaa.

Suomessahan annetaan myos odottaville aideille kipupiikkeja pakaraan, jolloin he paasevat elamaan normaalia elamaa, mutta taalla ei saa mitaan. Panadolia saa kuulema ottaa, voi jeesus. Ihan kun se auttais asiaan.. Italian laakari kieltaa myos panadolin kayton ja sanoo, ettei saa ottaa mitaan, mihinkaan kipuun.
Laakari vaan sanoi, etta viimeistaan vauvan synnyttya helpottaa!! :kieh:
Miten ma kestan 4kk tata????

Anteeksi omanapainen valitus....

Morkotys Sulle halusin sanoa, etta mullakin oli samoilla viikolla aikamoisia kramppeja ja kipuja ja ne kesti tuonne viikolle 12 asti, ja kaikki on mennyt hyvin niista huolimatta, joten ei valttamatta tarkoita, etta jokin olisi huonosti. :hug:

Piipero monottaa taas urakalla joten taidan painua nauttimaan potkuista :heart:
 
Taidan nyt minäkin ilmoittautua tänne. Tuolta 11 hoidoista olen plussannut, mutta kuten Mörkötykselläkin, minulla on alku ollut melkoista vuoristorataa. Enkä ole ihan väljillä vesillä edelleenkään.

Meillä on ennestään 3 v. luomuna alkunsa saanut lapsi.

Mulla siis plussa tuli testiin pp14, mutta hCG oli vain 54. Lääkäri sanoi, että todennäköisesti ei ole normi raskaus. pp19 hCG oli noussut 350:een ja edelleen lääkäri sanoi että pahalta näyttää. Menin varmuudeksi kuitenkin testiin vielä pp26, jolloin hCG olikin yllättäen 3500. Nyt tässä sitten jännitetään, että onko kyseessä raskaus vai tuulimuna.

Oon lueskellut tutkimuksia ja todennut, että noin matala lähtöarvo pp14 yleensä tarkoittaa huonoa ennustetta, eikä raskaus todennäköisesti jatku ensimmäisen kolmanneksen yli. Mulla on nyt laskujeni mukaan rv 7+0 ja ultra on varattu viikon päästä rv 8+2. En uskalla iloita ja edes miettiä onnistuneen raskauden todennäköisyyttä ennenkuin näen ultassa sikiön. Päivä kerrallaan siis edetään.

Minut voi kuitenkin varovaisesti lisätä listalle tämänhetkisin tiedoin, hyppään sitten pois jos tilanne niin vaatii.

MT79....3.ICSI.....7+0......9.11.......toinen......32v.....18.6.
 
MT79 Tervetuloa:)

Sain tänään ajan päivystävälle äitiysneuvola lääkärille joka ultrasi sisältä ja ulkoa mutta ei saanut mitään näkyviin, ei alkiota ei mitään. Sanoi että on mahdollista että ei vielä näkyisikään... Tiedä sitten. Lähetti hCG-kokeeseen jossa kävin samantien, tulosta saa taas odotella muutaman päivän, luultavasti torstaina tulee tieto. Olen jokseenkin lamaantunut, kyllästynyt tähän jatkuvaan epätietosuuteen. Lisäksi päälle tuntuu puskevan flunssa! Se tästä vielä puuttuukin.

Mörkötys ja näkymätön(?) rv7+5
 
Viimeksi muokattu:
MT79 Piti vielä sulle kirjoittaa noista viikoista, tuolla toisella puolella mainitsit siitä et hoitaja laski sulle vähemmät viikot. Mä ajattelin kans et laps.polin. hoitaja laski jotenki oudosti kun sanoi mulla olevan ultran aikaan viikkoja kasassa 8+, omien laskujen mukaan mulla olis silloin 9+2. Tänään äippäneuvolan lääkäri laski myös samoin kuin tuo hoitaja... Ihmettelin hieman mutta laskivat siirtopäivän hedelmöityspäiväksi ja -1viikko.
Mä olen myös laskenut noi viikkoni vau:n laskurin mukaan, ajatellen et hedelmöityspäivä olis siirtopäivä -3päivää kun alkio 3päivän ikäinen.

Eli näiden lääkärin laskujen mukaan mulla olis nyt rv6+3 ! En kyllä tajua mihin se viikko katoaa ja jos se perustuisi siihen et hitaasti lähtenyt liikkeelle eli et alkio olis ennen kiinnittymistään vaikkapa sen viikon hengaillut kohdussa irrallaan niin eikai raskaustesti silloin olis ollut positiivinen vielä 2viikon kuluttua siirrosta...?
 
Tuosta viikkojen laskemisesta: Vaun laskuriin voi laittaa hedelmoityspaivaksi punktiopaivan ja silloin menee oikein, niin on mullekin laskettu joka paikassa. Mulla siirrettiin 3-paivainen alkio, 8=soluinen top.

Ekan plussatestin tein jo pp7 :LOL: ja siis testasin alusta asti pregnylin poistumista ja pp6 oli lahes nega, sitten pp7 lahtien alkoi tummua taas :heart:
HcG oli 201 mitattu pp13.

Mulla oli eka ultra plussatestin jalkeen viikolla 5 ja silloin nakyi ainoastaan musta-aukko kohdussa, ei alkiota viela. Sitten seuraavassa ultrassa viikolla 7 nakyi jo ruskuaispussi ja alkio seka syke. :heart:

Eilen oli rakenneultra siis ja siella se pikkuinen polski menemaan, oli niin liikuttavan ihanaa nahda, meidan vauva. Kaikki oli kunnossa ja taysin normaalia :D
Ultraaja kysyi halutaanko nahda vauva 3D ja tietty oltiin innoissamme, tassa han nyt on, ensimmainen kasvokuva:
Aijaa.com - 8980028.jpg

Tanaan myoskin POKSuu, eli 20 viikkoa taynna ja puolivalissa mennaan! :heart:
 
Sharona Onnittelut hienoista ultra kuulumisista:flower:

Juuri näin olen vau:n laskuria käyttänyt, punktiopäivä hedelmöityspäivänä. Pakaste kun kyseessä niin kuviteltu punktiopäivä olis ollut 3päivää ennen siirtoa. Antaa viikot 7+6 mutta lääkäri ja hoitaja laskee erilailla, heidän laskujen mukaan olisi 6+4. Jos mun laskemat viikot pitää paikkansa niin sit on kyllä asiat huonosti kun ultralla ei mitään näkynyt. En tiedä oliko tuo laite sitten miten aatamin aikuinen.
 
Sharona onnea! Ihanaa nähdä rakas tulokas ensi kertaa! Ja nyt jo puolivälissä! Mahtavaa!
Mörkötys niillä oli kyllä siellä jotkut vanhat ja huonot laitteet jos ne ei kerran mitään nähneet ja kyllä mä olen myös samaa mieltä noiden viikkojen laskennassa. Mehän ollaan samassa eli huomenna on viikkoja 8! Onko sulla mitään mahdollisuuksia mennä jonnekin muualle?
MT79 hienoa että sinäkin tulit tänne! Ihan samalla varovaisuudella tässä ollaan oltu itsekin matkassa.

Ja nyt voinkin kertoa nuo eilisen ihanat uutiset eli siellä se pieni sydän löi tuhatta ja sataa ja mitat vastasi viikkoja. Lääkäri laski samoin kuin itsekin olin laskenut, eli la olisi 13.6. Nyt vasta voin uskoa tämän, eikä se vieläkään helppoa ole. Tosin olo on nyt reilun viikon ollut huono, kuvottaa koko ajan, mutta oksentaa ei onneksi ole tarvinnut vaikka tuntuu ettei kaukana ole. Ja sit tämä nälkä: parin tunnin välein on pakko jotain syödä ja sit vielä närästykset kaupan päälle. Eka toivoo, että olis jotain oireita ja sit toivoo ettei olisikaan. En ole vielä saanut tilattua neuvolaa, mutta pitäis varmaan pian soitella.

Kevätkello ja ihan oikea vauvan alku :heart: rv 7+6
 
Moikka kaikki masun kasvattajat pitkästä aikaa

Yritin tuossa lueskella äkkiä läpi teidän kaikkien kuulumiset. Aikamoisia koettelemuksia joillakin on. Sartsalla aivan kamala tilanne, pahoitteluni. Ei muuta kuin jaksamista kovasti. Ja toivottavasti muidenkin vointi alkaa helpottaa. Uskon niin kun vaan raskaus etenee. Itsellänikin oli ensimmäiset 3 kk aikas hankalia, mutta nyt olo ja vointi on mitä mainioin ja alkaa nauttimaan raskaudesta. Iskias mullakin meinaa vaan alkaa kiusaamaan, mut toivotaan ettei tästä enää pahenis, tän vielä kestää...

Kiva kun uusiakin on tullut mukaan, oikein paljon tervetuloa kaikille! Jännittäviä aikoja eletään, toivottavasti kaikilla menee hyvin.

Te ootte paljon keskustellut siitä koska ensimmäiset liikkeet tuntuu. Mä tunsin ensimmäiset liikkeet viikolla 15. Siitä sitten tuonne viikolle 18 ne tuntui vain aina silloin tällöin, mutta siitä eteenpäin liikkeet on ollut päivittäisiä. Nyt aina kun istahdan paikoilleni, niin ei mene kauan kun vauva herää ja alkaa potkiin niin että koko vatsa heiluu. On se niin mahtava tunne. Tänne siis kuuluu ihan hyvää, vauva kasvaa hyvin. Rakenneultra oli muutama viikko sitten ja kaikki oli hyvin. Vauva oli koko ultran ajan niin ihmeellisessä asennossa ettei siitä olisi saanut mitään selvää kumpi sieltä on tulossa, mut eipä tuo haittaa, kun ei kuitenkaan olisi haluttu tietää, pääasia on et kaikki on kunnossa. Painoa on tullut yhteensä tähän mennessä 5 kg. Parin viikon päästä on neuvola, et saa nähdä kuinka paljon sitä on taas tullut lisää, kun tuntuu et kaikki ruoka on alkanut maistuun niin hyvältä.

Ei muuta kun jaksamista kaikille.

Heidari ja "Eino" rv 24+6
 
Heipsis kaikille!!

mahtaisinkohan minäkin uskaltaua siirtymään tuolta "IVF-hoitoja syksyllä/talvella aloittelevat"-ketjusta tälle puolelle.. Nyt RV 6+2 menossa. LA 25.6.

taustaa hieman, olen 35-vuotias 3 (luomu)lapsen äiti, poika 17v, tytöt 14v ja 2v8kk, myöskin kaksi kohdunulkoista raskautta läpikäynyt, joiden seurauksena molemmat munajohtiomet poistettu, ja siis juurikin tästä syystä pikkuinen sai alkunsa IVF:n kautta. Ensimmäisellä yrittämällä tarttui alkio matkaan, ja kyllä täytyy hattua nostaa jokaiselle joka jaksaa vuosia rumbaa jatkaa!!

Masuasukkia kutsumme pampulaksi, ihan siitäkin syystä, että masu on pullahtanut TOSI nopeesti pömpölleen. kai se on ko neljättä odottaa, niin ei paikat palaudu enää samalla lailla.. tiedä häntä.. Varhaisraskaden ultra on ensi maanantaina 7.11, ja voi taivas että jännittää. Mahtaakohan näillä viikoilla jo näkyä syke?

tähän loppuun vielä ONNITTELUT MEILLE JOKAISELLE!! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heipä hei pitkästä aikaa ja tervetuloa uusille! :wave: Ja hurjasti onnea plussista :flower:

Sartsalle pahoitteluni ja tsemppiä tulevaan!

Olen kyllä melkein päivittäin lukenut teidän kuulumisia, mutta kirjoittamaan en ole meinannut ehtiä, koska yleensä olen koneella vain töissä ja nyt pitää kiirusta sielläkin...

Liikkeitä minäkin jo kovasti odotan, mutta vielä ainakaan en ole mitään huomannut.... Eiköhän ne sieltä ajallaan rupea tuntumaan :)

Viikko sitten kävin äitiyspolilla, Tirriä ei katsottu, mutta äipän tilanne tarkastettiin. Kaikki oli oikein hyvin :)
Ens maanantaina olis sitten neuvola-aika, sydänääniä ainakin olis tarkoitus kuunnella :heart:
Pahoinvointi se vaan pitää pintansa :whistle: Aamuisin edelleen saa pönttöä halailla, mutta ajattelen positiivisesti, niinkuin lääkärikin sanoi: ole tyytyväinen, sulla on hyvä hormoonitoiminta....Joopajoo, kyllä se joskus ottaa päähän, varsinkin kun liikunta on melkein kokonaan jääny ja kauppareissutkin on työn ja tuskan takana. Tottakai se yleiskuntokin laskee kun monta viikkoa on jo oksennellu :| Lisäks välillä vetää suonta ja pohje kramppaa, onko muilla ollu vastaavaa, vai puuttuukohan multa jotain aineita elimistöstä oksentelun takia? Täytyypä kysästä neuvolasta...

Mites teidän miehet, pitävätkö teitä kun kukkaa kämmenellä? Meillä mies passaa ja hösää vaikka itsellä kova kiputilanne koko ajan päällä, mut tää raskaus tuo onneksi uusia ajatuksia, ja on muutakin ajateltavaa kun kipu. Yleensä nousee aamuisin tekemään mulle aamupalan valmiiksi, koska ite istun naama valkosena ja odotan, et oksu tulee, että pääsee aamupalalle :p Itselle tulee välillä sellanen olo, et ei mua tarvi passata, mutta mies siihen, et sun hommas on nyt käydä töissä ja kantaa vauvaa, hän pystyy mainiosti tekemään muut askareet :heart: Iltaisin kun olo helpompi, yritän huomioda häntä ja eilenki käytiin yhdessä koiralenkillä ja tehtiin herkkuiltapalaa :popcorn:

Me varmaan selvitetään kumpi siellä on, jos mahdollista, koska kavereilla paljon tavaraa/vaatteita mitkä sopii pojalle. Ja mulla on niin vahva olo et se on poitsu :p Toki tyttökin on yhtä ihana ja tervetullut :heart:


Onnea hyvistä ultrakuulumisista Kevätkello ja Sharona :heart:

Ja kaikille kivaa viikon jatkoa, tämä jatkaa nyt töitä ennen kun työaika loppuu....
Palataan taas!

Kiena&Tirri 13+6 (jeejee, huomenna poksuu uus viikko!)
 
Sain maanantaisen verikokeen tuloksen, hCG on kyllä noussut roimasti, 44 000 oli arvo. Sanoivat vaan et ei auta kun odotella ensi viikon perjantaihin jolloin ultrataan että näkyykö sitten jotain...

Lentsu kävi päälle oikein kunnolla, tuntuu pahenevan vaan :|
 
Heissan pitkästä aikaa,

Eipä ole tänne juurikaan tullut kirjoiteltua viimeaikoina vaikka muitten juttuja viikoittain luettu. Tervetuloa uusille ja tuhannesti onnea uusille plussanneille :heart:! Monta tuttua niemeä täältä jo löytyy. Mahtavaa!

Täällä mennään viikolla 21 elikkä yli puolenvälin ollaan. Tänään oli rakenneultra ja kaikki näytti senmukaisesti olevan hyvin. Vauva A paino 360g ja B 377g. Aika pikkuruisia, mutta kätilön mukaan vauvelit kasvaneet ihan odotetulla tavalla ja liikkuvat aktiivisesti. Kahta tyttöä nyt odotetaan :kiss:. Olo on nyt ollut tosi hyvä mitä jos nyt vähän närästys vaivaa.

Noista vauvojen liikkeistä sen verran vaan, että itse en alkanut tuntea niitten liikehdintää kun vasta viime viikolla. Mahassa alkoi tuntumaan sellaista omituista “kuplintaa”. En tiedä tunsinko liikehdinnän myöhään sen takia, että kyydissä on kaksi matkalaista vai sen takia, että kyseessä on ensi raskaus. Tiedä häntä, kai nää on vähän yksilöllisiä juttua. Luin jostain, että jos istukka on aika ylhäällä/takana niin potkut -ja liikkumiset tuntee aikasemmassa vaiheessa.

Painosta sen verran että voin kertoa että minulle on sitä tullut 7 kiloa tähän mennessä :eek:. Tästä en voi syyttää edes kaksoisraskautta, koska suurin osa kiloista kertyi ensimmäisen 3 kk aikana (komiat 6kg). Ensin tuli se karsea hyperi ja sitten 24h väsymys. Eli eipä sitten tullut mentyä enään punttarille. Mutta kun väsymyksestä selvittiin ekan 3kk jälkeen niin sitten oon alkanut uimaan 3 krt viikossa. Itse asiassa näytän siltä, että olisin laihtunut vaikka kilot on noussu runsaanlaisesti. Minut luetaan painon mukaan ylipainoiseksi, mutta en aio siitä liikaa stressata, koska syön suht terveellisesti ja liikun ok.

Me kerrottiin lähiperheelle ja läheisille kavereille jo hoitojen aika, mutta muille raskaudesta sitten kun 3 kk tuli täyteen. Itse asiassa kaikille ei vieläkään ole tullut kerrottua. Jos ei ole ollut muuten mitään asiaa, niin en ole ihan vaan sen takia viittinyt soittaa, että oon raskaana.

Sartsa00 :hug:voimia sinulle ja tsemppiä tuleviin hoitoihin. Hyviä vointeja vaan kaikille.

T. Millie+typyt
 
Heipä hei pitkästä aikaa!

Täällä nyt vaan omaa napaa. Mulla oli tänään se varhaisultra ja saatiin kyl tosi ihania uutisia! Kaikki on kunnossa, pituutta alkiolla huikeet 9,2mm joka siis vastaa tismalleen tän hetkisiä raskausviikkoja ja sydämen syke kuultiin hienosti. :) :heart: Oli se kyl aika huikee fiilis, ku näki sen ekaa kertaa ja kuuli ne sydänäänet!! Nyt tää raskaus vast alkaa tuntua todelliselta, ku tietää varmasti, et siel mahassa ihan oikeesti jotain on, mitä odottaa. :) Neuvola-ajankin varailin parin viikon päähä. Mulle voi Sol muuten päivittää LA 21.6.2012, kiitti. =) Tuo päivä saattaa viel neuvolas vaihtua, ku ens vuosi on karkausvuosi, mut näillä mennää nyt.

Vauva haaveissa ja Pikku sintti 7+1
 

Yhteistyössä