**2010 loppu- ja 2011 alkuvuonna lapsettomuushoidoista plussanneet**

Rakenneultrassa käyty: kaikki oli kummallakin hyvin. Melko vierekkäin olivat ja poikittain, että lääkäri nyt laitto oikeanpuoleisen A:ksi, jonka paino oli 388gr, vastasi rv 20+5 ja raivotarjonnassa. B olikin sitten 330gr, vastasi rv 20+1 ja perätilassa. Lääkäri arveli molempien olevan tyttöjä, mutta ei ollut ihan varma, kun napanuorat olivat vähän haitalla. Elokuun alussa seuraava käynti äitipolille ja jospas sitten saataisiin varma vastaus sukupuolista. Kohdunkaulan tilanne oli parantunut, mutta siltikkin saikku jatkuu seuraavaan käyntiin saakka. Mitään erityistä lepoa ei määrännyt, vaan ihan omien tuntemusten mukaan =)

:heart: Vimpula ja Vampula 20+3 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Viu
Mun on jo monta kertaa pitänyt vinkata, että jos teillä on imetystyyny jo hankittuna, niin ottakaapa etenkin loppupuoliskolla olevat se yöksi viereen. Ihan loistava apu on ollut mulle keskiraskaudesta asti nukkumisen kanssa. Sen saa kyljellään nukkuessa kivasti polvien väliin ja maha siihen mutkakohtaan, avot! Ja jos jalkoja särkee kovasti voi sen potkaista jalkopäähän ja nostaa jalat sen päälle, muotoutuu ihanasti.
 
Onnea Katjuskalle hyvistä ultrakuulumisista!

Tuota Viun mainitsemaa imetystyynyideaa kannattaa kyllä harkita. Mulla ei moista tyynyä oo, enkä varmaan hankikaan, mutta oon sitten joutunu väsäilemään kaikenlaisia tyynyviritelmiä sänkyyn yöunia helpottamaan. Mulla on petarin alle laitettu sohvan paksu selkänojatyyny jalkopäähän, se auttaa vähän tuohon kamalaan turvotukseen. Sitten mulla on yks iso tyyny jalkojen välissä (auttaa liitoskipuihin), yks sellainen pehmeä tyyny tukemassa mahaa, kaks tyynyä pään alla ettei närästäis niin paljon ja sitten vielä satunnaisesti yks tyyny selän takana tukemassa asentoa. Ja yöllä kun vaihtaa asentoa, niin tyynyt täytyy aina järjestellä uudestaan.

La on kolmen viikon päässä, joten yritän pärjätä loppuajan näillä viritelmillä, mutta suosittelen kyllä tuota Viun vaihtoehtoa!
 
Heippa vaan kaikille! Ihanaa ja jännää aikaa täällä jo monella, loppusuora häämöttää=)

Itsellä senkun vastoinkäymiset jatkuu, eilen olin sokerirasituksessa ja narahdin 1h arvoista:( Nyt sitten mittaillaan sokereita useita kertoja päivässä ja lasketaan hiilareita... Eikö jo pelkkä vuosien rutistus hoidoissa riittäis vastoinkäymisiks ja sais ees nauttia rauhassa raskaudesta, kun sellanen on vihdoinkin saatu aluilleen.. No hyvähän se on, että noita testaillaan, ni pystytään välttää lisähuolia. Neuvolatäti oli ihmeissään, kun mua ei oltu laitettu sokerirasitukseen jo alkuraskaudesta, kun PCO on kuitenkin lisäävä riski.
Onko muilla PCOlaisilla ollut sokereiden kanssa ongelmia raskausaikana??

Muuten täällä kaikki hyvin, tyttö jumppailee kovasti masussa ja vääntelehtiin mitä ihmeellisempiin asentoihin:heart:
 
Kiitos Viu ja Hugsy tyynyvinkeistä. Viime yö oli kääntyilyn kanssa yhtä tuskaa kun olen yhdellä littanalla tyynyllä yrittänyt pärjätä ja mahaan sattuu kun yritän kääntää kylkeä. Pitää hakea imetystyyny käyttöön ja kokeilla sitä. :) Lidlissä oli myös tarjouksessa pitkulainen vartalotyyny, sitäkin vois harkita jos imetystyyny ei riitä.

Katjuska , hienoa että ultrassa oli kaikki hyvin. Tyttöjen määrä tässä pinossa vaan kasvaa! :heart:

Mizzelle tsemppiä verensokereiden mittailuun, toivottavasti arvot pysyvät kuosissa!

Miten te ihmiset olette liikkuneet raskauden aikana? Mulla alkaa supistelemaan muutaman sadan metrin kävelystä ja nyt pyöräilykin tekee suppareita. Uimassa olen käyny jonkin kerran mutta aika vähiin on liikunta jäänyt ja hirvittää miten sitä jaksaa vauvaa hoitaa jos kunto on nollassa ja jo portaiden kävely kolmanteen kerrokseen uuvuttaa. Onko kokemuksia palautuuko kunto hyvin synnytyksen jälkeen?

Pirpana ja masuriehuja 30 + 3
 
Pirpana minulla on ollut samoja oireita, että kävelystä alkaa supistella. Eilen kaupungilla shoppailureissulla alkoi tuntua niin vietävästi. Pyöräilyä en ole kokeillut vähään aikaan, että miten sen kanssa. Ja mä tulen vasta 10 viikkoa sua perässä.

Kiitos tyynyvinkeistä. Pistetään korvantaakse tulevaa varten.

Minä kotiuduin juuri rakenneultrasta. Kaikki oli kunnossa, eikä mitään erikoista näkynyt. Asukit ovat rinnakkain ja molemmilla oli päät alaspäin. Toisella istukka edessä ja toisella takana.
Vasemmalla oleva vauva A on 327g ja joka on omien tuntemusteni perusteella vilkkaampi. Oikealla asustelee sitten vauva B joka on n. 80g suurempi 412g. Oikealtapuolen olen tuntenut liikkeitä vähemmän, mutta muistaakseni lääkäri sanoi, että sen puolen istukka on edessä, joten voisiko olla, että se vaimentaa potkuja. Toisella taas istukka on takana.
Tasan kuukauden kuluttua on seuraava ultra ja pääsee taas kurkkimaan epeleitä.

Jenna ja kakkoset 20+4
 
Pirpana liikkuminen on kyllä minulta loppunut ihan kokonaan. Ei tarvi paljon kävellä, niin maha kovettuu ja alkaa sattuun. Uimista olen kyllä vakavasti nyt harkinnut, pyöräilyä en ole edes uskaltanut kokeilla.

Tyynystä: itsellä on ollut jo monta viikkoa ihan normaali tyyny polvienkohdalla jalkojen välissä kylkiasennossa ollessani ja kun käännyn selälleni, niin laitan tyynyn pyllyn alapuolelle (helpottaa ainakin minulla mahan kiristykseen).

Jennallahan on ollut myös reippaan kokoiset lapsoset masussa. Onneksi pienokaisilla kaikki hyvin ja äitikin ilmeisesti voi hyvin =) ? Meilläkin oli muuten toisella istukka edessä ja toisella takana. Meille kätilö ehdotti ultraa 4viikon päähän, mutta lääkäri oli sitä mieltä, että 5viikon päästä seuraavan kerran.
 
Täällähän on juttua kovasti :)

Neuvolassa käyty tänään ja kerronpa ne kuulumiset ihan alkuun.
RV 34+0
paino tippunut -350g/vko :)
sf-mitta 32cm
RR 118/65
syke 125, pikkuinen oli juuri unilla :heart:
Liikkeet ++
Hemoglobiinia ei nyt otettu
pissa puhdas

Eli kaikki hyvin. Olen niin iloinen, ettei paino ollut taas noussut. Mulle tehtiin sokerirasitus rv 27 ylipainon takia mutta sokerit kunnossa.

Väsyttää |O Voisin nukkua, nukkua ja nukkua. Olen pessyt vauvan vaatteitakin mutta nekin pitäisi silittää kaappiin odottelemaan..
mutta nyt nukkumaan :D

Liikunnasta kuopuksen kanssa rattailla kävelyllä tulee käytyä mutta ei juuri muuta liikuntaa.
Pehmeät juustot en ole niitä syönyt raskauden aikana.

Pieni Tähtönen ja neiti 34+0 :heart:
 
Uivelo, mistä löysit vartalotyynyn? Yritin etsiä, mutta pisin löytämäni tyyny oli 90 cm pitkä ja ei se oikein riitä.

Täällä kaikki ihan ok. Onneksi kesäloma, niin saa omaa tahtia olla ja mennä. Viikon päästä alkaa viimeinen kolmannes ja surettaa, kun raskauden on joskus päätyttävä. Mä voisin kyllä jatkaa tätä oloa loputtomiin.
 
Sydänjää, Lidlissä oli pitkä
vartalotyyny 140cm tarjouksessa 12.90. Pari yötä olen kokeillut ja hyväksi unikaveriksi havainnut. :) Tyynyn päällinen haisi jollekin tärkkiaineelle aika voimakkaalle mutta irtosi kätevästi pesuun ja hajuongelma poistui.
Pari parempaa päivää ja yötä takana. Supparit olleet vähempänä ja eilenkin pyöräilin ympäri kaupunkia koko päivän. :) Levottomat jalatkaan eivät ole pahemmin valvottaneet.

Muistetaan kaikki tankata kovasti nestettä kun on helle! :attn:

Pirpana rv 30+5
 
Heippa taas tännekkin!

Tekstiä oli niin paljon, etten ihan ajatusta saanut kaikkeen mukaan tai paremminkin unohdin jo puolet loppuun päästessäni..:ashamed:

Ihania kuulumisia oli paljon, onnea niistä :heart:

Tsemppiä ja voimia monelle viimeisiin viikkoihin, näin helteellä ne tuntuvat tuplasti raskaammilta.

Itse olen voinut ihan luvattoman hyvin, kaikilta vaivoilta välttynyt toistaiseksi. Pari päivää sitten istuin kuumassa kampaamossa pari tuntia ja juominen oli jäänyt vähän huonolle ja heti ihan järkky turvotus jaloissa. Onneksi eilen jo helpotti, kun tehostin veden juontia. Kesästä ja lomasta nautitaan tytön kanssa ihan täysin. Pian on kädet täynnä pikkuisen kanssa, niin nyt otetaan kaikki irti helposta 3 veestä :) Kaikkea oon pystynyt touhuamaan.. Eilen vielä aloitin terassin öljyämisprojektin, jotta on siistinä kun mies kutsuu ystävänsä varpajaisiin :saint: Tänään jatkuu projekti, kun tuota terassia riittää..

Oliko se Apsu, joka kertoi maalanneensa vauvanhuoneen seinälle jotain erilaista? Mullakin on ollut täällä viimeiset jutut meneillään vauvan huoneen sisustuksen kanssa, mutta mihinkään satumaisemiin ei kyllä taidot riitä.
Näkisin enemmän kuin mielelläni kuvan seinästä, olisiko liikaa pyydetty laittaa kuva tänne? Voisin itsekkin vilauttaa meidän pojan tulevaa huonetta.. Omasta mielestäni siitä tuli aivan ihana!

Painoa on tullut reilun 10kg, viimeksi tuli 12kg, eli samoihin taitaa ehtiä. Jollain sinne synnärille jää vaikka kuinka paljon. Mulla tasan vauvan verran viimeksi ja kyllä ne kaikki loput sai ihan työllä pudottaa. Ei siis imetyskään vaikuttanut.

Liikuntaa oon harrastanut hävettävän vähän, ihan laiskuuttani.. Niin kauan kun olin töissä niin ei voinut kuvitellakaan turhaa seisomista sen 9 tunnin työpäivän päälle ja nyt oon ollut vaan mukavuudenhaluinen. Mielummin löhöilen aurinkotuolissa :cool: ja toteuta itseäni pesänrakennusvietin puolessa.
Supistuksia on tullut kuvioihin joku pari viikkoa sitten, välistä ihan tuntuviakin. Kävin kuitenkin ultrassa ja lääkärillä alkuviikosta, niin tilanne oli kohdunsuu pehmennyt, kanavaa 2cm ja parille sormelle auki. Tämä on ihan tyypillinen toissynnyttäjälle, eli ei oo supparit varsinaisesti tehneet mitään. Vauvalli oli painoa 3000g, eli alle 3500g pitäs olla syntyessään :heart:

Mulla on edessä suunniteltu sektio ja vauvan syntymäpäiväkin on jo tiedossa, jännää. Enää vajaa pari viikkoa ja vauva on maailmassa. Ihan uskomatonta, eipä siitä "raskaana" tekstistä siinä tikussa oo niin kauan aikaa.

Hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Mahtaakohan Pimpam saada tästä porukasta ensimmäisenä vauvan syliinsä? Vajaa pari viikkoa enään, tosi huimaa. Ihanaa, että olet säästynyt kiusallisilta vaivoilta ja olet voinut hyvin.
Sydänjäänkin olotila kuulostaa hyvältä, jos kerta voisi jatkaa loputtomiin.
Minullakin on ihan hyvä olo, ainoastaan rehkiminen tuntuu repimiseltä alavatsassa. Tuntuu, että maha on kasvanut juhannuksesta tosi huimasti. Itseasiassa rakenneultran lääkäri sanoi, että jos se tuntuu kasvavan kovasti niin pitää mennä poikkeamaan polilla tutkimassa mistä se voi johtua. Näin ekakertalaisena kaksosia kasvatellessa on aika vaikea arvioida mikä on normaalia kasvua ja mikä on sitten liian nopeaa : / Painon nousu on onneksi ollut hyvin maltillista koko aikana.

Jenna 21+0

viikot ne vaan lisääntyvät, hitaasti, mutta varmasti :)
 
Painoa minulle on tullut 12kg, eli saa nähdä jääkö siitä minkä verran laitokselle ja miten loppu lähtee. Liikuntaa olen harrastanut koirien ulkoilutus muodossa aivan normaalisti tähän asti. Ihmeen hyvin on voinut kolmen koiran kanssa lenkkeillä mahankin kanssa. Välillä sekin supistelee, mutta ei suurempia tapahtumia ole kohdunkaulassa ollut, niin olen jatkanut entisenlailla. Hikijumpat jätin pois silloin kun sykesuositukset tuli voimaan. Onkohan se viikolla 24?

Meilläkin on suunniteltu sectio edessä. Siihen on enää alta kaksi viikkoa niinkuin pimpamillakin. Kohdunkaulaa oli tänään jäljellä 1,5cm ja ihan pehmeä, mutta kiinni. Nyt vaan toivon, ettei synnytys käynnisty ennen sectiota!

Viimeisiä hetkiä viedään ja nautiskellaan mahapotkurin puuhista. 37+4
 
Oi ihanuus, Apsu :heart: Aivan mahtava!! Onneksi ehdin vilautukselle.

Mä laitan meiltä kuvat viikonlopun aikana!

Jenna76, otahan vaan rauhallisesti. Sulla on kuitenkin tuplasti vauvaa siellä masussa ja kohtukin suurempi kuin yhtä odottavilla näillä viikoilla. Mulla tuli töissä tuon kuuloiset repimiskivut kuvioihin jos rv26 jälkeen. Olin viikon saikulla ja ihan totaalisen rauhassa. Ne helpotti, ilmeisesti kohtu otti siinä just jonkun kasvuspurtin.

Mä nautin edelleen olostani, mutta on kyllä kivaa tietää että pian saa "oman kroppansa" takaisinkin. En tiedä johtuuko malttamattomuudesta saada vauva syliin ja varmistus tavallaan että loppuun päästiin ja kaikki on kunnossa.

Onkohan meillä Apsu sama päivä? Ei tuo meillä mikään salaisuus ole, vaikkei nyt huudella ympäriinsä.. 12.7 saa poika synttärikseen :heart: Äiti hiljaan toivoi 11.7.11 kun olis tullut hauska päivä, mutta enpä kehdannut pyytää.
 
Ihanaa tämä lomailu. Tämänpäivän suurin rutistus oli hakea vaunut postista ja pitihän ne heti kasata näkösälle. Tuli hieno menopeli meidän nappuloille.
Pimpam ole huoleti, melkeinpä vois sanoa, että jos vielä rennommin ottais, niin lakkais jo hengittämästä :LOL:
 
Pitkästä aikaa täältäkin kuulumisia:

Ensiksi pitää kehua, että ompa ihana vauvanhuone Apsun vauvalle tulossa. Meinaatteko muuten ihan alusta alkaen pitää vauvaa omassa huoneessaan vaiko samassa huoneessa teidän vanhempien kanssa. Ja mites muilla on suunnitelmissa vauvan nukkumispaikka?

Itse en kyllä millään jaksaisi öisin ravata kahden huoneen väliä sen verran laiska vissiin olen. Edelliset kolme lasta on kanssa nukkunut vanhempien makuuhuoneessa ja ihan sängyn vieressä ja suurelta osin vielä oikeestaan mun vieressä. Mä nimittäin ainakin onnistun aina nukahtamaan kesken imetyksen ja herään ehkä siinä vaiheessa kun pitää siirtää vauva toiselle rinnalle ja sitten jatkan taas unia. Ja ennen ainakin oli myös niin että jos neuvolassa kysyttiin en oikeen osannut edes vastata montako kertaa vauva on öisin syönyt kun olen niin unenpöppörössä ollut ettei ole oikeen jäänyt muistikuvia. Saas nähdä onko tälläkertaa sama homma kun on ollut aiemmin.

Vähänkö hienoa kun pimpamilla ja apsulla vauvan syntymäänkään ei ole enää pitkä aika. Kun tuntuu että omaan laskettuun aikaan on vielä pieni ikuisuus. Tosin nyt kun heinäkuu alko on hienoa ajatella ,että ens kuussa mekin voidaan se oma pikkuinen nyytti saada syliin. Tosin hyvin voi mennä myöskin syyskuun puolelle kun on la niin elokuun lopussa. Mulla on kaks lasta syntynyt muutamaa viikkoa ennen laskettua aikaa ja yks on mennyt muutaman päivän yli. Yhtään ei osaa siis arvailla meneekö yli vaiko alle.

En muuten enää tortaina lidlistä löytänyt täällä, oliko se Pirpanan mainostamaa, pitkää vartalotyynyä, olivat kait sitten jo myyneet kaikki, kun havahduin niin myöhään sitä ettimään. :( Se olis voinu helpottaa tätä nukkumiskuviota, mikä alkaa aika haasteellista jo olemaan. Lomailutkin olen jo aloittanut, tuntuu ihanalta kun tietää ettei tarvi pitkään pitkään aikaan olla töihin menossa. Masussa kovimmat möyrinnät ajoittuu enimmäkseen aamuun ja iltaan, päivisin on rauhallisempaa, vaikka liikkeitä toki päivisinkin tuntuu. Mulla hb on ollut jo monta kuukautta sadan kieppeillä, ei tunnu auttavan 2 obsidania päivittäin, ainut mitä se aiheuttaa on jatkuvaa ripulia. :( No, kuhan pysyisi edes tossakin arvossa.

Yritetään jaksaa näissä helteissä masujen kanssa :)

Mansikkainen 31+3
 
Kiitos kehuista :) Meillä ehkä kuvista huomasikin ettei vauvan sänky ole vauvan huoneessa. Ajattelin, että niin kauan kun on tiheästi yösyöttöjä vauva nukkuu meidän huoneessa/minun vieressä. Saa nähdä muuttaako sektiohaava suunnitelmia. Onkohan meidän pinossa uudelleen synnyttäjiä, joilla on kokemusta sektiosta? Vähän jännittää isoleikkaus ja siitä toipuminen ja vauvan hoitojutut.

Me löydettiin vielä eilen meidän lähi lidlistä vartalotyyny. Ajattelin että se voisi olla kätevä vauvankin kanssa. Kiitos vaan vinkistä siis!

Täällä on viime yö itkua väännetty kipeiden suonenvetojen kanssa. Jäi pohkeeseen sellanen tosi kipeä solmukohta niiden jäljiltä jonka mies sai onneksi hierottua aamulla pois.

Ja voi kiesus tätä hellettä! Kyllä mulla helpompaa olisi jos ei ihan näin kuuma olisi!
 
Apsu: Mulle on kerran tehty sektio. Toipuminen oli toki hitaampaa kun alatiesynnytysten jälkeen ja painavia juttuja ei saa nostella ihan vähään aikaan, mutta kyllä sen haavan kanssa kuitenkin vauvanhoito onnistuu. :) Haava tuntui alkuun jotenkin kiristävän kun yritti seistä tai kävellä suorassa. Mulla haava siis vaakasuoraan, kun ei ollut mikään hätäsektio kyseessä. Muuten mun ei kannatakaan omista sektiokokemuksista kertoa kun ei ollut mikään hyvä kokemus. Haava on kyllä parantunut niin ,ettei sitä oikeastaan edes huomaa enää näin monen vuoden jälkeen, tosi alhaalla on ja ihan tuolla alapäänkarvojen tasolla.

Mulla on muuten auttanut magnesiumin syönti suonenvetoihin, otan iltaisin ennen nukkumaan menoa yhden magnesiun tabletin ja yhden kalkkitabletin, näin ilmeisesti magnesium vielä imeytyy paremmin kun ottaa kalkin kanssa samaan aikaan. Suonenvetoja ei oikeastaan enää juurikaan ole ollut.
 
Apsu ja pimpam, saako kysellä miksi teille tehdään sektio? En tiedä saako tällaista kysyä, pahoittelen jos olen poliittisesti epäkorrekti! :D Täälläkin alkaa synnytys olla mielessä välillä aika useinkin ja kiinnostaa kuulla, että mistä erilaisista syistä suunniteltuun sektioon pääsee. Tai joutuu, riippuen varmaan ihmisen näkemyksistä.

Bongasin muuten kaupassa imetystyynyjä ja nehän oli tosi pitkiä. Voisi olla hyviä nukkumakavereita jo tässä vaiheessa! En ole vielä ehtinyt Lidliin asti, vaikka se paikkakunnalta löytyy.

26+5
 
Saa toki kysellä ja sen tuolla aikaisemmin kerroinkin, että meillä vauva on perätilassa, jolloin vaihtoehtoina saa valita alatiesynnytyksen ja sektion välillä, jos siis on edes edellytykset alatiesynnytykselle. Me tulimme miehen kanssa siihen tulokseen, että haluamme suunnitellun sektion.

Kiitos Mansikkainen kokemuksista. Niin se taitaa kaikkien synnytysten kohdalla olla, että jokainen on niin omanlainen, ettei muiden kokemuksia hyviä, eikä pahoja kannata kauheasti murehtia. Arpi minua ei huoleta, iso leikkaus kylläkin! En ollut ennen perätilan selviämistä miettinyt edes, että meillä voisi olla edessä sektio normaalin alatiesynnytyksen sijasta! Enkä osannut jännittää synnytystä ollenkaan ennen perätila "epäilyä".
 
Mulla on sektio sen vuoksi kun viime synnytyksessä kävi vähän kurjasti. Lantio todettiin jo ekassa raskaudessa "hiukan ahtaanlaiseksi" ja synnytys käynnistettiin silloin ajoissa ettei vauva olisi liian suuri, normisti mahtuis magneetikuvauksen perusteella max 4kg vauva tulemaan. Painoarvioissa oli aika paljon heittoa ja käynnistys oli jo rv38. Vauvan piti silloin jo olla 4000g. Käynnistykset ei ottaneet tulta alleen ja neiti syntyi lopulta viikon päästä, painaen 3600g. Jäi synnytyskanavaan jumiin ja reilusti päälle 2 tunnin ponnistamisen jälkeen otettiin imukupilla. Veri kerääntyi päässä ihon ja kallon väriin, tyttö tarvitsi heti verensiirtoa ja infektioriskin vuoksi vietti ekat 4vrk teholla. Hän oli muutenkin todella kipeänä tuosta koettelemuksesta.
Nyt ei haluta samanmoisen toistuvan ja vauvalle turvallisempaa syntyä sektiolla.

Apsu, sektion jälkeen toipuminen on todella henkilökohtaista. Mulla on tuttuja joilla sektio on takana ja monenmoista neuvoa olen saanut. Pari kaikilta samaa.. Mitä nopeammin pääset ylös sängystä ja lähdet liikkeelle, niin alkaa toipuminenkin reippaanpaa. Ja ota kaikki kipulääkkeet mitä tarjoavat, turhaa yrittää olla sinnikäs! Pyydä myös lisää jos on kipuja, niistä kun suurimmista pääsee, niin se liikkuminenkin helpottuu!! Itse uskallan odottaa nopeampaa toipumista suunnitellusta sektiosta kuin omakohtaisesta alatiesynnytyksestä.

Onko muut saaneet painoarvioita vauvoista? Meillä oli nyt viimeisin ultra rv 37+1 ja arvion mukaan painoa pikkuisella 3080g. Muuten kun katselin noita ultrien arvioita ja aika lailla samaa käyrää ne näyttäis koko raskauden menneen.

Kuvat meidän murusen huoneesta..:)



Meilläkin vauva nukkuu alkuun meidän makkarissa ja siellä on toinen sänkykin. Kehto, pienempi nukkumatiloiltaan kuin pinnis. Ompelin sinne itse petivaatteet, kun en löytänyt sopivan pieniä mistään :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Ihana huone teilläkin pimpam!! Noi kehdon petivaatteen on aivan mielettömät! Saako udella mistä olet löytänyt tuon verhokankaan? Vai onko se ihan valmis verho?

Meillä ultrassa oli painoarvio tällä hetkellä 2900g(37+4), joka on normaalin alarajoilla. Lääkäri sanoi että menee yksiin sfmitan kanssa, joka viikolla oli 32(37+3). Näyttäisi siis, että meillä ei ainakaan mun diabetes ole vauhdittanut vauvan kasvua, mutta sokerit on pysyneetkin hyvin tasapainossa. Muuten kokoarvioita ei ole tehty muuta kun neuvolahoitaja epäili, että laskettuna vauva painaisi 3100-3500g.
 

Yhteistyössä