2008 marraskuisten murut *2010*

Heipsunkeipsun mammat!!

ootte ihania :heart:

sansen pikkumutrusuun kuvat aivan uskomattoman ihania :heart: :heart: Noista jo mistä saa itelleen vauvakuumeen!!!

Meillä pikku-ukolla elämänsä eka korvatulehdus, ja on todella räkänen...mutta nyt sitten kuuri alkoi eilen illalla, niin uskon että pian alkaa helpottaan.

Meillä pikkuinen on syönyt ihan samaa ruokaa jo n.vuoden vanhasta, hyvin uppoo! Mutta uppoo vain kun äiti syöttää! Itse ei vielä elettäkään että söisi lusikalla, nokkamukista osaa jo juoda, jos haluaa.

Päivähoitoasiaa maikki pohdiskeli...Noi on aika mutkikkaita juttuja, mikä on sitten paras hoitopaikka omalle lapselle? Ja mitä minkäkin ikäinen lapsi tarvitsee, ja missä suhteessa?
Oma kantani on pienien ryhmien puolesta!! (heh, itse pph:na liputan pienille tietenkin pphoitoa, vaikkakaan omani esikoinen ei ole ollut). Pysyvyys on tärkeää. Jumiudun itsekin aina asioihin, kiinnyn paikkoihin, asuntoihin, tavaroihin, rutiineihin...miksi siis lapseltani riipisin sen pois.
Mutta...taas arvostan päivähoidossa niitä taitoja mitä lapsi oppii; sosiaaliset taidot, käden taidot ja retkeilykin on kivaa!!
Toki meilläkin askarrellaan useamman kerran viikossa; maalataan vesiväreillä, sormiväreillä, liiduilla, tusseille, leikataan, reivitään, liimataan...tanssitaan, jumpataan, luetaan kirjoja ja ulkoillaan. Niin kuin kuuluukin ja jokaisessa päiväkodissa tehdään. Yksityisissä vaan varmasti resurssit tehdä kaikkea voi olal paremmat! Rahaa käytössä erilailla kuin kunnallisissa, hoitajia enemmän? ehkä...
Itse olen ihastellen lukenut luomupäiväkodeistä, joskus jossain kaksplussassa tai perhe tai vauvalehdessä oli juttua "metsäpäiväkodista" jossa vietettiin suurin osa päivästä metsässä..se oli erittäin mielenkiintoista!! Olisin kyllä henk-koht valmis maksamaan vähän enemmän vastaavasta. Ja ihankuin itsekin olen yksityinen pph, niin kelasta/kunnalta perhe saa hyvät tuet! Hoito ei tule edes kunnallisen hintaiseksi perheelle, välttämättä.

Tässä omia ajatuksiani...

Mitäs muuta, eipä kait mitään, meen pelaan parit muistipelit esikoisen kanssa, sitten viemään sitä kerhoon ja haukkaan samalla vähän happee! :wave:

Meillä alkoi viime yö vähän huonosti... Mutta onneksi tyttö nukahti jossain 01.30 tienoilla. Piti sylissä pitää sohvalla ym. Toisella oli nenu ihan tukossa ja sekös itketti ja laitto entistä tukompaan (kuullostipas sana hölmöltä :D ). Aamulla sitten heräsin, tiesin heti ettei kello ole vaan kahdeksan, KYMMENEN :eek: Vähän sitten lipsahti minun ja miehen yöunet.. Huomenna pitää kyllä laittaa herätys. Meillä näkyy kaikki nukkuvan niin kauan kun joku ensimmäisenä herää! Siitä muut havahtuu vasta...

Noh, kaupassa käytiin ja syötiin. Siinäpä se oikeastaan aamupäivä olikin! Mies lähti vähän aiemmin duuniin ja pikkuneiti meni vasta klo13 päikkäreille. Omaan sänkyyn ja nukahti jopa ihan heti?! Uskomatonta, yleensä ei millään jäisi sisälle päikkäreille. Ulkona on vielä -17 pakkasta, en millään raaskinu laittaa toista ulos, varsinkin kun vähän pipinä...

Jospa iltapäiväksi vähän lämpeis, vois käydä rattailla lenkillä. Eilen oli tosi ihana käydä, varsinkin kun ei mitään kitinää koko tunnin matkalla kuulunut =)

Meillä kans tuosta vuoden iästä saakka syötyt samaa ruokaa meidän kanssa.
Silloin kun oli vaan 1 lapsi, me miehen kanssa syötiin aina klo14 tienoilla lämmin ruoka.

Kun tää pienempikin alkoi syömään samoihin aikoihin ruoat, ruettiin meki syömään 2 lämmintä. Lounaalla usein eilistä ruokaa, iltapäivälle tehdään toinen. Toki kun kotoo löytyy isompikin lapsi, on ollut helmpompi =) Tulipa sekavasti ilmaistuna!
Mut, huomaa että parempi kun itsekin syö 2x, pysyy nälkä paremmin ja ei niin herkkuja tee mieli ;)

Voi ei, nyt neiti jo heräsi....

tuosta päiväkoti asiasta, joskus oli jossain lehdessä sellaisesta elinkaari päiväkodista juttua. Minusta sellainen päiväkoti olisi mukava, siinä samassa talossa toimi siis vanhainkoti ja heillä oli lasten kanssa yhteistä toimintaa ja ruokailut. Näin lapset oppivat toimimaan ja kunnioittamaan vanhempia ihmisiä. Vanhusten ei ollut pakko osallistua näihin toimintoihin jos ei jaksanut tai halunnut. Musta on harmillista että täällä emidän kaupungissa ei tälläistä ole.

Päivähoidosta: piti kommentoimani ;) Kun täällähän on se systeemi, että ennen päivähoitopaikan valintaa käydään tutustumassa itse niin moniin tarhoihin/hoitotäteihin yms. kuin huvittaa. Jotkut paikat jaetaan keskitetysti (esim. meidän alueella perhepäivähoitajat) ja jotkut paikat tarhat jakavat itse, kukin milläkin periaatteella. Kauhee säätö noista tutustumisista oli, varsinkin kun paikat on kiven alla, niin lapsen joutui kuitenkin laittamaan "jonoon" joka paikkaan. Loppujen lopuksi ei kuitenkaan voi tietää mitä tuleman pitää: Esim. meillä symppis hoitaja vaihtui just ennen ku tyttö alotti päiväkodin.

Pieni ryhmäkoko (10 lasta, kaks hoitajaa, usein sivari mukana) oli itselle tärkee kriteeri, omat vaikuttamismahdollisuudet tarhan päätöksiin + tieto mitä siellä tapahtuu ja tietty hyvä fiilis...

nyt mies jotain urputtaa tuolla, pitää mennä....

Kivaa kun ootte kommentoineet päiväkotiasiaa! Kolikolla on tosiaan niin kovin monta puolta.

Tänään päiväkodista hakiessa poika seisoi päiväkodin aidan vieressä ja viittoili kovasti meidän auton suuntaan. Hoitaja yritti sanoa, että katsohan, tuolta tulee äiti ja isi, mutta poika vain hihkui auton suuntaan. Sitten menin pojan luo ja yritin halata, mutta poika vaan taapersi ohi, porttia kohden. Me ilmeisesti ollaan se välttämätön paha, joka tulee sen auton kylkiäisenä :LOL:

niin ja vielä pk-asiaan...mäkin haluaisin lapseni/mummoni tuollaiseen päikkyyn mitä keiju mainitsi!! Ihan loistava idea, harmi kun täälläkään ei sellaista ole! Me joskus töissä kehiteltiin (vaNHustenpuolella kun itse olen "oikeassa" työssäni) sellaisia vierailuja päiväkoteihin että lähtisi muutaman virkeän asiakkaan kanssa päiväkotiin "mummoilemaan", meillä vaan niin tyly vastaanotto ideallemme että se kaatui heti "aikapulaan" ynnämuuhun!

ja maotaolla tärkeä pointti; tiedon kulkeminen ja vanhempien osallistuminen mahdollisesti pk:n päätöksiin, olis huipputärkeetä! ja siinä kanssa olis aikaslailla parannettavaa! Ja onhan nuo henkilökemiat hoitajan, lapsen ja vanhempien välillä hyvin merkittävä asia! On vaikea tehdä yhteistyötä jos ei yhtään mee yksiin ajatukset!

mutta nyt aloitteleen päivää ja työpäivää, moro!

Moikka!

Käytiin taas kaupoilla.. Lindexiltä ostin pienemmälle tyttöselle bodyn ja paidan, 13?. Noh, mentiin sitten kirpparilla käymään. Kävin maanantaina viimeksi ja löysin työllä ja tuskalla 3 vaatetta tytöille.
Kattokaas mitä sain tällä reissulla, 16?

Esikoiselle tuossa on vasemmalla puolella velour-huppari, neulehuppari, kesämekko, caprit, kitty t-paita
Ja pienemmälle t-paita,2x legginsit, ihanat turkoosit legginsit "oikeeta sukkahousua", kesähousut, velourpökät....

Itelle vielä valkea pitkä neuletakki, 6?...
Vitsit et oon tyytyväinen löydöksistä :D

Odotellaan esikoista mummolareissulta kotiin.. Alkaa jo itelläkin ikävä olemaan, 2 yötä siis oli! Vaan on ollut rauhallista meillä kotona, on lelut pysyneet suht paikoillaan ym..
Siivosin eilen (taas) tyttöjen leluja. Pesin kaikki keittiövälineet ja laitoin kaappiin. Lisäks meni "keittiökeskus". Vievät paljon tilaa huoneessa, ja on kivempi tauon jälkeen taas niillä leikkiä =)

Jaahas, taitaa olla neidillä tuotokset pöksyssä... Ei oo ku toissapäivänä viimeks tehnyt :(

Vautsi Luminka mitä oot kirpparilta löytänyt! Pitäis itekin päästä käymään, kun vaan ei tunnu aikaa riittävän. Ollapa nyt ajokortti niin vois tälleen päiväsaikaan käydä Lumin kanssa, kun mies menee töihin yleensä kimppakyydillä ni voisin saada auton joskus käyttöön. Mut ei oo sitä pirun korttia...

Lumi rakastaa kirjojen lukemista. Jatkuvasti pitäisi olla lukemassa. Kantaa kirjan mulle/miehelle/esikoiselle ja alkaa öhisee kädet pitkällä syliin. (pitää nykyään aina semmosta "öh öh öh öh öh" -ääntä kun haluaa jotain) Ja usein jaksaa ihan istua ja kuunnella että luetaan kirjaa ja tykkää myös näyttää ja kertoa mitä kaikkea kirjassa on. Kun kirja on luettu, Lumi lähtee hakemaan seuraavaa ja tää on ihan loputon kierre. Välillä uskoo kun sanon, et nyt ei äiti lue ja sit jää itekseen lukemaan, mut usein ei vaan pakko päästä syliin.

Itellä on nyt ollut jotenkin tosi alakuloinen fiilis viimeaikoina. Ja yksinäinen. Tosi herkässä itkukin jatkuvasti :( Viikonloppu oli tosi paha kun esikoinen oli isällään ja mies oli polttareissa la aamusta sunnuntai-iltapäivään. No kai tää tästä taas.

Ollaan mietitty, et mun pitäis mennä syksyllä opiskelee (jos vaan pääsen jonnekin), mutta meillä ei oikein rahat taida riittääkään :( Kun sitten lähtee kotihoidontuki+kuntalisä ja tilalle tulis joku pieni opintotuki ja pitäis maksaa hoitomaksu. Ei oo helppoo..

maikin ompelemia vaatteita piti kans kehua, tosi hienot! Ite oon kans ommellu vaippoja tässä viimepäivinä. Ompelukoneen kanssa tappelin ensin tosi pitkään ja meni kalliit kosteussulkukankaat pilalle ku kone pelleili. Lopulta hokasin, et vika oli neulassa, joka kyllä mun mielestä oli ihan samanlainen ku muutkin neulat, mut kun vaihdoin ni johan toimi taas.

Ihanaa, kun alkaa huomenna talviloma miehelläkin ni saa edes siitä seuraa :)

Palaillaan!

Dara: meillä on just samanlaista! Hakee vuorotellen kaikki kirjat mitä löytyy =) Ei kyllä pitkään malta yhtä katsoa kun on jo seuraavaa hakemassa :D
Yksi päivä oli oikeesti jo pakko laittaa kirjat piiloon. Illalla oli mahdotonta riehumista kirjojen kanssa, ei alkanut ollenkaan rauhoittumaan. Nyt on vaan 1 kirja, sitä välillä vaihdan kaapista toiseen...

Ärsyttää nää pakkaset taas :kieh: Ei viitsi lähteä ulos vielä ainakaan, -17 astetta. Molemmilla on nuhakin...
Mut meinaan kyllä huomenna mennä perhekerhoon. Jotenkin tuntuu ilkeeltä viedä nuhaiset lapset, mutta niinhän sitä mennään nuhassa töihin ja päivähoitoonkin!

nyt vähän jännittää, huomenaamuna ois sit eka neuvola.saas nähdä millasen "tuomion" sieltä mukaansa saa... ja taas uus neuvolatäti..iih. harmittaa kun entinen täti jäi kuulemma just eläkkeelle.

viikonloppuna meen miehen kanssa hotelliin viettämään meidän kihlapäivää (8. kihlapäivä menossa :) ) ja tietty sit syömään ja liput ois yhdelle keikalle, mut nyt alkaa mietityttään se kuinka lyhyeks yöunet jää ja sen takii osittain sinne hotelliinkin mennään että saadaan nukkua (aatelkaa miten hurja kihlapäivätoive,halutaan nukkua :LOL: ). saattaapi olla siis että keikka vaihtuu päiväleffaan ja ravintolaillalliseen ja sit vaahtokylvyn jälkeen tutimaan.

äh, miksei oo vielä keksitty kivutonta karvanpoistoa joka poistais nuo inhot säärikarvat ainakin kuukaudeks ilman sänkee.... :$

auttoi se marmatus pojan kävelemisestä tänne! nyt on toista päivää tepastellut miltei koko ajan menemään :heart:

vilho kans tykkää kirjoista mutta ei jaksa keskittyä oikee kunnolla.ainoostaan jos kirjassa on luukkuja ja nappeja yms.hilavitkutinta niin sit kelpaa joskus vartinkin lukee kirjaa. tällä hetkellä suosikki on joku cars-kirja, missä on siinä sivussa semmosia ääninappuloita ja joka sivulla luukkuja. muita suosikkeja on 10 pientä kalanpoikaa jossa viimenen sivu on semmonen pop-up -juttu joka alkaa oleen jo vähän kärsinyt. muutaman semmosen paina-ja-kuva-pomppaa-kirjan tuo on jo rikkikin saanut.

mun tekee pahaa illallakin,tosi huisia.... |O :x

eka neuvola takana, laskettu aika olis nyt 3.10.2010, eli rv 7+5 :)
oli muuten ihan kivaa mut mun teki pahaa ihan hillittömästi koko ajan :x
parin viikon päästä sit kättärille ultraan ja siihen kuuluviin johonkin kokeisiin.

Ihanaa Nooni! Kivoja ultrakuulumisia. Varmaan tosi kiva ikäero tulee teidän penskoille =) Täällä oon (vähän kateellisena) seurannu, kun tuttavapiirissä on muutama n. 2 ja 4-vuotias sisaruspari, miten hienosti leikkivät keskenään.

Kirjoista viellä: Meillä ehdoton suosikki on Pupen traktori, jossa luukkujen lisäksi saa painaa traktorille ääntä... tänään kun vein tyttöä tarhaan niin haki heti sieltä korista autokirja ja alkoi päristä. Autot on POP.

noonie, kiva kuulla neuvolakuulumisia :) Ja karvanpoistosta, mua kans ärsyttää! Ei kotiäiti ehdi/muista jalkojaan ajella jatkuvasti ja sit on kauhee pusikko jaloissa! Ite käytän epilaattoria, mut se ei tosiaan oo kivuton, varsinkin kun en tosiaan muista/ehdi ajella niitä jalkoja ennenkuin on jo kauheen pitkät :( Käytiin tos yks viikonloppu uimahallissa ja muistin siellä vasta, et ainiin, jalat piti ajella :ashamed: No, esikoinen sano et ei ihmiset mitään huomaa... :D

Me käytiin tänään ihan ekaa kertaa avoimessa päiväkodissa, ei oo missään kerhoissakaan käyty ni kyllä jännitti mennä. Mut hauskaahan siellä oli. oli vaan ihan tosi paljon väkeä, et melkoinen hulina :) Lumi nautti lelumäärästä, varsinkin vauvanuket oli sen suosikkeja, täytyy varmaan hommata sille sellanen kotiinkin. Sopivasti tuolla onkin valokuvaus parin viikon päästä, ni ilmotin Luminkin sinne. On pitänyt mennä ottaa 1v kuvat, mut aina vaan jääny.

Aika kaamee lumimyräkkä täällä alkoi! Onneks ei oo tota pakkasta noin paljoo ku Luminkalla. Täällä on vaan -11,5. Ulkoilla siis pystyy, mut jos on viimaa ni ei oikein viitti olla kauaa, kun Lumin posket on niin herkät. Ne on kirkkaan punaiset/siniset/liilat jatkuvasti. Näyttää välillä et ois kauhee mustelma. Kai se vaan tosta kylmästä johtuu.

Nyt meen kutoo sukkaa, ku pitkästä aikaa otin puikot esiin!

Kivaa kuulla Noonien neuvolakuulumisia! Hyvä ikäero tulee! Kunpa meilläkin pian olis...

Maotao, meillä on myös Pupen traktori ihan suosikkikirja! Aluksi se pärinä pelotti Otsoa ja onhan se aikamoinen ääni, jos vaikka yöllä kirjaa hyllyyn siivotessa vahingossa pärähtää Pupen traktori käyntiin :x Pupen traktorista on jouduttu teippaamaan pilvi ja viimeisen sivun traktori uudelleen paikoilleen ja muutkin luukut on vahvistettu teipillä. Otsoa suututtaa, kun possusivulla ei sikolätin ovea saa auki, kun vain ikkunassa on avautuva luukku. Kynsii sitä oven reunaa ihan hermona. :LOL:

Pitkästä aikaa moikka! Töissä on vierähtänyt aikaa, enkä ole oikein koneella ehtinyt olemaan. Ensi yöksikin pukkaa duunia päälle...

Huuto.netistä huusin uudet rattaat, tälläset: http://www.marco4bb.com/index.php?id=131&article=1515 En tiä toimiiko linkki, mutta aika uudenkarheet tuplat, ainoo miinus että etukumi oli puhki mut ukkeli meinas että on helppo korjata. Eilen lähtivät sitten Matkahuollon toimesta pohjois-suomesta tänne etelämpään kohti. Jee! Noi meidän nykyset ritsat on niin vaikeet työnnettävät (matkaratasmallit ) nyt kun kaksikolla painoa alkaa olemaan. Ja arvatkaa paljonko maksoin noista tuplista? Kuuskymppiä!!! Ei pyytänyt sen puhjenneen kumin takia enempää hintaa. Olen tyytyväinen.

Mulla on ääni ihan mennyt. Ei siis ole krkku pahemmin kipeä, ei kuumetta eikä muutenkaan kipeä olo, ääni vaan hävis pari yötä sitten. Jäi tyynyliinaan nukkumaan... :LOL: Wilmalla oli aamulla vähän ääni käheänä kanssa mutta nyt jo hihkuu innoissaa. On muuten hauskan näköistä kun kaksikko kävellä töpöttää vierekkäin, ei ole ihan tottunut että Wilma kävelee niin näyttää hassulta. Tosin Oskarin perässä vielä enemmän konttaa kun pääsee lujempaa.

Mä olen tosi tyytyväinen että vielä ei tarvi miettiä hoitopaikka-asioita. Täällä meidän alueella on paikat todella kiven alla, lähimmät vapaat paikat tarjotaan kait jostain keskustasta (noin 5 km matkaa ). Tossa ihan vieressä on päiväkoti, ja toinen tuossa reilun puolen kilometrin päässä, ja kolmaskin löytyy, mutta silti tarjotaan eioota. Pph tilasteesta en ole selvillä, sellaiselle sitten aikanaan tietty ois kiva jos kaksikko pääsisi. "erikoispäikkyjä" en edes mieti, kyllä tavallisissa päikyissä saa ihan yhtä lailla virikkeitä mun mielestä.

Nyt täytyy mennä erotuomariksi... Aurinkoista lauantaita!!

HM ja tuplikko

No jopas teit löydön HM! Kyllä on edulliset rattaat ja ei kai tuo kumin vaihto nyt kauhean vaikeaa ole.

Mä olen kanssa töissä. Ikinä ei ole niin kiire etteikö tänne ehtisi :D Kovin kylmä vaan tuolla ulkona, kun tarvii juosta ympäri kaupunkia asikkaiden luona.

Meillä lähti isommat lapset hiihtoloman viettoon keski-Suomeen. Isäntä lähti eilen viemään ja haetaan sitten pois ensi viikonloppuna koko porukan voimin. Leo meni hoitoon mun vanhempien luokse viime yöksi, kun mulla tämä aamuvuoro nyt tänään. Kyllä oli hiljaista olla yksin kotona eilen illalla. Tosi vetäsin koivuklapeja sellaiset neljä kuutiota yksin puuvajaan pihalta. Torstaina tuli illalla kuorma ja ajattelin, että kun tuota lunta luvattu, niin pitäis äkkiä saada suojaan. Tänää kyl vähän tuntuu selässä :LOL:

Tuohon kirjakeskusteluun vielä, että meidän pojan lempparikirja (siis niitä harvoja mitä ei ole vielä saanut kappaleiksi) on vessakirja. Siinä on sellainen nappi, mitä painamalla saa vessan vetäisyn äänen. Sitä jaksaa selata ja painella loputtomasti. Saas nähdä mikä rööriroope pojasta vielä kasvaa :LOL:

Koitetaan tarjeta näissä julmetuissa pakkasissa :wave:

Pakkaspäivää!

Katottiin aamulla et eihän ole kuin -26 pakkasta. No, mies hoksasi että mittarin pää onkin lumihangessa (tiputin katolta lumet). Ja etupihalla näytti oikean lukeman -32! Eipä sitten lähtenyt auto käyntiin, piti soitella virta-apua. En lähtenytkään tyttöjen kanssa mukaan ruokakauppaan, jäätiin leivän tekoon... Ois ollut kiva jäädä kaupanpihaan jos ois sielläkin akku sipannut.

Onneksi viime yö oli jo parempi kuin edeltävä! Pienimmän luona kerran kävi mies, kuullosti taas samalta ihme yninältä mitä jouduttiin kärsimään aiemmin monta kk. Ajattelin jo et nytkö ne yöt muuttuu taas painajaisiksi :headwall: Onneks asettui isin sylin kautta takas uneen. Esikoinen tuli herättää aamulla vasta 8.30 eli nukuttiin kaikki aamuun saakka hyvin =)

Pikkuneidillä on melkoinen räkä taas päällä, toisella ei onneksi kuin vähän vaan. Päikkäreistä ei varmasti tule kovin pitkät omassa sängyssä. Eilenkin nukkui vaan 40min :(
Pitäisihän se jossain vaiheessa siirtyä sisälle, ja nämä pakkaset pakottaa vähän opettelemaan. Toisaalta ihana kun ulkona nukkuu vielä hyvillä ilmoilla. Saa sisällä rauhassa siivoilla ja tehdä vaikka mitä =)

Huomenna pitäs lähteä porukoille uunit lämmittämään. Vanhemmat lähtivät laivalle, eivätkä ole pikkisiskoani 16v opettaneet hommaa hoitaa :kieh: Noo, meneepä se päivä siinäkin =)

Eipä meille mitään uutta.
Ai niin, neitipieni seisoo hetken ilman tukea! Onneksi se kirurgialla käynti on ensi tiistaina, alkaa selviämään mitä ne jalalle tekevät =)

Nyt jos päivän lehden lukisi...

Muoks.
Hienot rattaat kyllä HM Eikös sulla ollut jotkut toisenlaiset rattaat/vaunut silloin kun vielä odotit? Vai muistanko väärin... Jotkii hercules tms... Oliks ne huonot? Utelias kun olen ;)

Luminka, joo meillä oli ne Herqulekset sillon ens alkuun, mutta loppuviimeks ne oli aika kankeet ja painavat, eikä niitä saanut kauheen pieneen läjään nioitten etulippojen takia. Myytiin ne siis pois ja otettiin nuo rimpulat tilalle- iso virhe. Ois pitänyt heti etsiä maltilla hyvät tilalle. Mutta nuo nyt onneksi taittuu pieneen, kävin mitan kanssa mittailemassa varastoa :D

Mä lähden kohtapuoliin valvomaan töihin. Jännityksellä huomenaamulla saa kattoo lähteekö auto sairaalan pihasta kotia kohti, vai jäätyykö niille sijoilleen. TAYSin pihassa on siis onneton parkkitilanne, henkilökunnalle on suhteettoman vähän parkkiksia, kaikki maksullisia ja niitä annetaan vaan ulkopaikkakuntalaisille työntekijöille. Eli siis jos vaikka viikolla meet aamuvuoroon töihin autolla, niin joudut maksaan noin 7 euroa parkkimaksua. Kökkö homma.

Tänään on ollut täällä sisäpäivä, pakkasta ollut yli 20 astetta. Sen verran käytiin happea haistamassa että autolla mentiin kauppaan ja iltapäivällä haettiin esikoinen ja mies hallilta. Siinä ulkoilut tältä päivältä.

Mutta nyt kuppi kahvia hetulaan ja suihkun kautta duuniin. Moi!

HM

Onni tykkää kans hirmusti kirjoista, on aina tykänny =)

Noonie: Onnea hyvistä ultrakuulumisista :)

Meillä tuo Onnin kuume loppu mutta tilalle tuli karmee räkätauti =/ Sais jo pian alkaa helpottaa.

HM: Ompa kurja toi parkkitilanne, kyl luulis että TAYS maksais parkkimaksut kuitenki työntekijöille. Hyvät löydöt muuten teit rattaiden suhteen =)

Samaa ruokaa Onni alko syömää alle vuoden ikäsenä jo, tosin vielki välil syö purkkisapuskaa mut ei kovin hyvällä ruokahalulla. Kotiruoka parasta.

Nyt me mennää ens viikolla punnituksee neuvolaan, kun ei toi ruoka ole maistunut taas kunnolla kun sairastellu =/
Ite olen nyt sairaslomalla, selkäsärkyjen ja supistelujen takia. Oli kohdunkaula lyhentyny kahteen senttiin, 4.3 on uus lääkärintarkastus ja sit katotaa et jatkuuko saikku äitiyslomaan asti.

huomenta

Leevi on kipeänä isin kanssa kotona, kuumeen nosti la-su välisenä yönä, nuha on kova ja yskäkin. Luulen että hampaita pukkaa, päivät menee hyvin mutta yöt menee yskiessä ja itkiessä.
Mä oon ite ihan poikki, valvonu yöt Leevin kanssa, mies kun ei herää vaikka pommi räjähtäis. No mutta jospa tämä väsy menis ohi on sen verran hulina päivä tulossa töissä.

Leevi on syöny samaa ruokaa kuin muu perhe alta vuosikkaasta, toisinaan syö purkki sapuskaa jos ollaan kaupungilla tai jossain.
Kirjat on myös Leevinkin suosikkeja, kaikki missä on jotain, luukkuja, ääniä tai jotain muuta kosketeltavaa.

Mutta nyt töitä jatkamaan :)

käyn nyt täälläkin ilmoittamassa että että meille tuli keskenmeno. Aloin vuotamaan eilen aamuna kirkasta verta ja sitä on jatkunut enenevin määrin koko päivän ja yön. Ei siis epäilystäkään siitä että keskenmeno on jo tapahtunut.

Olo on tosi tosi surullinen, etenkin kun viikko sitten ultrassa sikiö näkyi, kaikki oli kunnossa ja sydänäänetkin kuului. Neuvola oli kans viiko sitten ja laskettu aika olisi ollut 1.10.

En ollut osannut kuvitella miten raskaalta keskenmeno tuntuu. Tosi pettnyt olo, oltais niin haluttu saada toinen lapsi tän vuoden aikana, olisi ollut hyvä ikäero ja raskauskin olisi ollut sopivasti kesällä ja alkusyksystä. Seuraavaan yritykseen menee kuitenkin useampi kuukausi, ennen kuin tämä vuoto loppuu ja asiat palautuvat jotenkin normaaliksi taas. On totuteltava nyt siihen että en olekaan raskaana eikä vauvaa tulekaan meile tänä vuonna... :(

Yhteistyössä