2008 marraskuisten murut *2010*

Kyllä te olette taitavia! Maikki ompelee mitä vaan ja luminka pyöräyttää konditoriatasoa hienommat kakut! Niin ja RD neuloo mitä vaan. Kai sitä itsekin osaisi jotain tehdä, mutta aina muka on kiire. Kotia mä sitten yritän kyllä jynssätä puhtaaksi, kun nuo pienet possut ovat niin kovia sotkemaan :D

Tänään päivä mennyt pulkkamäessä ja laskiaisruokien parissa. Hernerokkaa ja ja laskiaispullia on laitettu tuulen suojaan :D Nyt sitten pitäis alkaa valmistautua taas uuteen työviikkoon. Jostain syystä väsyttää nyt vaan armottomasti (ehkä se on se raitis ulkoilma), että kaikki menee tuossa kahdeksan yhdeksän korvilla nukkumaan. Nyt alkoi palellakin, kun pääsi nuo polttopuut loppumaan, eikä vielä olla tilattu uusia, niin ei ole saanut moneen iltaan tuli takkaan tai edes saunaan. Joten pakko mennä tuon ukkokullan kanssa saman peiton alle ;)
 
Huh mikä päivä taas takana! Tiedän Luminka tunteen kun vain yhden kanssa kotona (kerrankin tyttö pääsi mummilleen yökylään viime viikolla) ja vain poikanen oli hoidettavana, olihan se helppoa! Ja todellakin tuli tekemisen puute ja kaipaili isompaa takaisin :) Mutta oli se silti ihanaa, kun hetken sai huokaista isomman touhuilulta =) Pitäis vaan osata nauttia näistä harvoista hetkistä ja olla tekemättä yhtään mitään!

Sanoja tulee melko paljon jo. kahta sanaakin peräkkäin. Mitä nyt muistuu mieleen niin : hauaa vettä, hauaa poizz, ei haua, mennään kauppaan, mennään poizz, ei näy, ei oo.. Yksittäisiä selkeitä sanoja: lamppu, täällä, tuolla, tutti, vauva.. Paljon vielä oma kieltä ja sanoja joiden tarkoitus itse ymmärretään.

Muksut alkaa viimein parantua flunssasta. On sitä taas sairastettukkin. Tuntuu että kerta kerralta flunssa iskee pahempana ja yskä ainakin joka kerta karmeamman kuulosta! Sais jo loppua tautikierre!

Te ootte kyllä tosi ahkeria äitejä! :) Leivotte, siivoatte, neulotte.. harva se päivä! Meillä ihan turha yrittäää omia hommia päivän aikana tehdä tai päällä on sellainen show, että huhheijaa! Tietenkin perussiivousta ja ruuanlaittoa, joissa lapset mukana on päivittäin mutta muuten... Ehkä sitten leikin lattialla aika paljon lasten kanssa ja paljon myös luetaan.

Jaksaako teidän pienet kuunnella jo tarinoita? Entäs millaisia leikkejä on? Jos on isompia sisaria niin onko heidän kanssa jotain ihan omaa erityistä leikkiä/juttua mitä yhdessä tekevät?

Laskiaispullat tehtiin tänään. Pikkumies oli niin onnessaan, kun kerrankin sai herkutella samoja herkkuja kuin muut samassa pöydässä. Maitoallergia vaivaa edelleen, joten harvassa on herkut mitä esim. kylässä voisi syödä. Omat rusinat, keksit ja naksut ei enää oikeen nappaa kun ymmärtää jo haluta samaa mitä muutkin:/
Onneksi muut allergiat on pienemmältä jo hellittäneet.

Kuhan iso neitikin nukahtaa unilleen niin tämä äiti herkuttelee! Pakko saada palkita itsensä (taas) kun selvisi pää ilman räjähdystä (vaikka läheltä piti) :kieh: Täältä susirajan takaa kun ei niin vain lähdetä rilluttelemaan/shoppailemaan/syömään.. Saati saada lapsenvahtia. Niin tuntuu välillä aikas raskaalta.
Nyt riittää valitus ja mamma jääkaapille :)
 
Kyllä kateellisena luen teiä viestei noista ompeluista, neulonnoista ja leipomisista. Ite hyvä ku jaksan kotia pystyssä pitää. Siivoominenki tuntuu olevan jotain hirmu vaikeeta, lieneekö syy siinä että Onnista on tullu hirmu kova sotkija + tietty nää isommat sokijat :D

Mä olen niin surullinen kun en tiiä miten ton pojan sais pysyy terveenä. Viikko oltiin terveenä ja tänää taas rapsahti kuumemittari 40 asteeseen ja kovasti tuolla yskii nyt. Liekö uus kurkunpääntulehus tulossa :( Syliin oksensi tänään ja tajusin että on aika kuuma ja elohopee nous nopeesti mittarissa :( Varmaa kuumeesta toi oksentaminen ja siitä ku söi paljon kakkua synttärikutsuilla. Siellä oli kyllä pirtsakka ja vaikka kuumeen mittasin ni senki jälkee oli kyllä pirtee et ei iha heti ois huomannu et kipee. Illalla sit väsähti, kuume oli taas 39.5 ja nukahti sit sohvalle jo kasin jälestä.

Hyvää ystävänpäivää kaikille :heart:
 
äh, ärsyttää.selailin äsken helsingin erilaisia mamma/raskausjooga-kursseja, ja ne kaikki alkaa ihan älyttömiin aikoihin! keskellä päivää tai just neljältä! ei hemmetti, millä ilveellä sinne ehtii kukaan? vaikken itse oo töissä mut pitäshän tuon miehenkin ehtii kotiin ennenkuin minä yritän hilppasta joogaamaan...murrr... miten kukaan normaalissa toimistotyössäkään käyvä voi lähteä joogaan kesken päivän saati sitten vuoro/iltatyöläinen? että pomolle vaan huikkaa ovensuusta "nää tiistait oli mulla niitä raskausjoogapäiviä, lähen nyt näin kolmelta heippa!" |O |O |O
niiiiiin suunnittelin että oisin päässy vihdoinki joogaamaan... viime raskauden aikana olin kotona töitten jälkeen vasta joskus 7 maissa illalla,siinä ei paljon enää toiselle puolelle kaupunkia joogaamaan lähdetty.paskapaskapaska... :( :ashamed: miksei niitä vois järjestää ees sunnuntaina tai illalla?
joo ja sori tää purkaus :ashamed:

värjäsin tukan (vaikkei varmaan sais näin nyt värjäillä) uusiks itse, nyt on sit tämmönen normaali vaaleanruskea tukka.hassu olo kun on tukan väri lähempänä sitä oikeeta väriä taas piiiitkästä aikaa.silti vähän kaiholla katselen kaikkia ihania vaaleita hiustyylejä.

vilho nukahti jo ennen puolta kymmentä, mikä oli pienoinen ihme,olis varmaan ihan viisasta lähtee ite kanssa unten maille :wave:
 
heippa mammat! ja myöhästyneet YSTÄVÄNPÄIVÄN toivotukset jokaiselle!! :heart:

nopsaan kahlailin läpi tekstejä...
Enkä ylläri-ylläri muista nyt mitään mitä kukin kirjoittanut, suokaa anteeksi. Raportoin siis vain meistä. :D

Meillä sairastettu ja hampaita tehdään urakalla, en pysy perässä enää koska mikäkin hammas putkahtaa...musta tuntuu että niitä on suussa 12-14 jo, eli hammasmäärä melkein tuplaantunut viikossa/kahdessa. Ja sen huomaa!!! kitinää, rutinaa, ruoka ei oikeen maistu.

Meillä puhe on edelleen sellaista tavuttamista: tätä, tätä o, huiii, hu-huii, mam-mam, ätä, ääääätä=äiti jne...eli ei olla noin edistyneitä kuin monella muulla, mutta pikkuhiljaa, tulee vielä aika kun sanon (kuten esikoiselle monta kertaa päivässä) "oo nyt hetki hiljaa" =)

Nyt koitan etsiä vaatteita hautajaisiin, itselle ja lapsille, ei ole ihan helppoa/halpaa lystiä sekään. Tulevana lauantaina oleviin hautajaisiin otan mukaan vain nuorimman pojan ,kun isikään ei pääse mukaan. En koe jaksavani molempien poikien paimentamista.
Seuraaviin mennään koko perheellä.
Aikatauluttamista taas vaatii, kun molemmat tilaisuudet alkaa klo.11, on kanssa maailman huonoin aika, kun päiväuniaika, eikä aikohin poika oo rattaisiin nukahtanut, nyt on vaan pakko saada sinne nukkumaan.

Mitäs muuta...meillä oli eilen laskiaisenviettoa; hernekeittoa ja pullia, saunaa ja yhdessäoloa.
Myyn huutiksessa pieniä vaatteita, ja monta huutoa menossa. =) Viikonloppuna maalasin tuoleja ja arkkupöydän valkoiseksi, ja sisutelin muutenkin uusiksi kotia 0-budjetilla, eli vaihtelin vaan tavaroiden paikkoja.

Eipäs muuta sitten...paranemista kipeille lapsille ja aikuisille :hug: Ja raskaanaoleville jaksuja ja halituksia :hug: ja meille kaikille muillekin tsemppiä taas tähänkin viikkoon, tänään juuri nimittäin taas tuskailin että tuntuu kuin kaikki aika menis: pyykki-kokkaus-siivous-rumbaan, ja liian vähän on vaan lasten ehdoilla. Eli vois vaikka joskus vaan ihan olla, muutakin kuin koneella. :D

 
Nopea moikka!

Lapset parantuneet kurkunpään tulehduksestaan, nyt äitin keuhkoa korventaa. Voi viulu... Kaikille sairastajille siis sympatia :hug: .

Wilma on alkanut kävelemään! Hiukan pitää maanitella että lähtee liikkeelle mutta hienosti menee. Jo oli aikakin. Ja Oskarin uusinta uutta on pöydälle kiipeily... Muutoin yöjutuista: yöt on hirmuisen vaihelevia, välillä kaksikko nukkuu heräämättä läpi yön, välillä heräävät könyämään puolen tunnin välein. Pitää toivoa vaan että rauhoittuisi niin saisi itekin nukuttua.

Se siitä, piti jotain kirjoituksia kommentoidakin mutta arvatkaa muistanko enää että mitä... mitä enemmän lapsia, sitä hajamielisempi äiti...

HM
 
:hug: Paranemisia Onnille! Musta tuntu kans syksyllä ettei tässä talossa tervettä päivää nähdä... Onneksi tää alkuvuosi on nyt mennyt hiukan paremmin.

Jatkakaa vaan raskauskeskusteluja, mukava lukea! Ja kuumeilla (SALAA) samalla... :heart:

Aloin tuossa miettimään et mitähän tää meidän tyttö juttelee...
Selkein ja vaativin sana on ANNA ( osaa siis määrätietosesti ja kovaäänisesti vaatia itselleen tavaroita/ruokaa/herkkuja )
Äiti on kans toinen selvä sana
Ikkä/iti = iskä, isi
naunaan = saunaan
Peippa = heippa
paapaan = nukkuun
mammaa
ei oo
poppu = loppu

aika moneen muuhuki sanaan tulee tuo P eteen, eli se taitaa olla meillä se suosikki kirjain. =)

Ruokailusta ois sen verran kysyttävää et syökö teidän taapero kokonaan samaa ruokaa kun te itse? Meillä on aika lailla omat eväät neitosella, kun allergiat kiusaa edelleen. Keitot on ehkä ainoot semmoset mitä vois syödä meidän kans samaa, Muuten teen hälle kastikkeet erikseen ja ollaanpa me noita kaupan soseitakin nyt syöty kun kerrankin saadaan ( alle 1v:nä ei mikään kaupan liha/kasvissose käynyt... )

Ihania ilmoja ollut nyt pari päivää, kyllä kevät on IHANA! B)
 
Meillä neiti taitaakin olla pinon viimeinen kävelemäänlähtijä...
Tänään tuli aika lastenkirurgialle, ensi tiistaina päästään sinne! Piti jo alkaa soittelee sinne ja vähän hoputtelee... En muista joko kerroin, mutta tytön jalka oli laitettu kiireellisyysluokkaan 1-3kk! :eek: Hyvänen aika, toinen vois alkaa kävelee, ja tottakai tuo asentovirhe aiheuttaa horjumista ym... Toivottavasti jatkotoiminpiteet tulis nopsaan nekin. Olisi kiva että tuo kävely lähtis sujuu, kesäkin tuloillaan ym... Nyrjäyttelee nilkkaa jos laittaa vaikka lenkkarit jalkaan sisällä :| :ashamed:

Olipas homma näpytellä huutikseen taas kohteita! Toivottavasti menisivät kaupaks... Muuten menee mun monen tunnin urakka hukkaan... :kieh:

Jaksuja sairastelijoille jälleen :hug:

Jatkan joskus toinen kerta kirjoittelua.. Nyt ei oikein jaksa enää tähän aikaan mitään muuta ku nukkua =)
 
Iltaa! Ei vielä uni tuu, surffailen hetken tässä.

Kirjoitelkaa ihmeessä raskausjuttuja! Mulla ei ajatukset kohta muussa pyörikään kuin raskautumisessa, mutta tässäkin kuussa yritykset veti vesiperän :headwall:

Helmille jaksamista hampaiden ja hautajaisten kanssa! :hug:

Viikonloppuna jutskailtiin kaverin kanssa, jolla samanikäinen lapsi, ja hän aikoi ilmoittaa tyttönsä englanninkieliseen päiväkotiin, niin että sitten 3-vuotiaana aloittaisi siinä (nyt jo pitää hakea, kun jonoa on). Se on yksityinen päiväkoti ja on kehuttu ja palkittu, ja meidän lähellä. Mäkin jo hetkeksi intouduin, että pitäiskö laittaa hakemus, mutta en sitten kuitenkaan tiedä... Lähinnä siis kiinnostais sen takia, että siellä kuulemma tehdään paljon retkiä yms., ja näyttäisi olevan taidekasvatuskin aika voimakkaasti esillä. Mutta sitten joku ääni takavasemmalta kuiskailee korvaan, että "tartteeko sitä nyt yrittää olla niin erikoista?".

Noh, kyllä me ollaan oltu tyytyväisiä nykyiseen päiväkotiin, vaikka siellä välillä onkin hoitajista vajausta. Meidän poika onneksi on näköjään sopeutuvaista laatua. Kunhan ruokaa ja leluja riittää, niin kaikki on hyvin :wave:

Ihana lukea, minkälaisia sanoja muiden muksuilta alkaa tulla! Lapset näköjään aloittavat puhumisen niin hyvin eri sanoista ja eri tyyleillä (että onko alku- vai lopputavua jne.).

Maitoo kyseli ruuista. Toivottavasti teillä pian allergiat alkaa helpottaa (tai siis helpottaako ne iän myötä?).

Meillä menee hyvin paljon samoilla ruuilla kuin mitä itse syödään. Päiväkodissa syö samaa päiväkotiruokaa kuin isommatkin. Tänään poika kotona veteli tyytyväisenä kurkumalla, jeeralla ja hippusella chilivalkosipulia maustettua katkarapunuudeliwokkia ja hoki että "liss"=lisää. Vaikka muuten en oo mausteissa säästellyt, oon alkanut tehdä koko perheelle tosi vähäsuolaista ruokaa. Tästä on seurannut, että esim. työpaikkaruokalan ruoka maistuu omaan suuhun aivan liian suolaiselle.

Me ei kylläkään aina itse syödä kotona iltaisin lämmintä ruokaa :ashamed: Aika usein lämmitetään pojalle päiväkodista tullessa jotain valmiiksi pakkaseen tehtyä ruokaa tai sitten annetaan 1-vuotiaiden pilttiruokaa.

Onneks olkoon Wilmalle kävelyaskeleista! :flower: Otsolla uusimmat temput on keittiöjakkaralle kiipeäminen (huom, taidot riittivät vain ylöspäin menoon...) ja WC-pöntön päälle kiipeäminen (ja vessan vetäminen).

Kuuttipieni kyselit tarinoiden kuuntelusta ja leikeistä. Otso ei jaksa kuunnella yhtään jos lukee kirjaa. 1,5 aukeamaa on maksimi, sitten alkaa rimpuilla pois sylistä. Jaksaa kyllä katsella sellaisia kirjoja, joissa voi tehdä jotain (avata luukkuja tms.). Naurettiin miehen kanssa, kun Otso yritti raivokkaasti "painaa esiin" jotain sellaisesta kirjasta, jossa oli vain tavalliset sivut. Kauhea kiukku tuli, kun ei ponnahdustoiminnot toimineet (kun niitä ei siis siinä kirjassa ollut! :LOL: )

Leikeistä suosikit on erilaisiin laatikoihin ahtautumiset (menee istumaan niin pienen laatikon sisään, ettei meinaa päästä pois), palikoiden pinoamiset ja "autoilla" ajelu (=yksi oikea muoviauto, pyörillä kulkeva mato ja puinen selänhierontarulla). Kovasti parkkeeraa autojaan pikkutuolin alle ja hokee "tatata", mikä tarkoittanee että autot talliin. Ulkona tykkää lapioida lunta ja työntää leikkirekkaa. Tänään kun hain päiväkodista, Otso oli juuri pihalla "laittamassa bensaa" (lapiolla?) jonkun 4-5 v. ryhmän pojan rekkaan :LOL: (näin minulle selitettiin).
 
4D rv 26+3

Siellä se meiti mutruhuuli köllötti <3 Painoarvio 1076g
Vatsanympärys vastas rv 26+6
Reisiluunmitta vastas rv 27+3
Päänmitta vastas rv 29+1 xD Iso pää :D Mut se sano et ei iha kunnollista mittaa et heittää varmasti.
Painoarvio syntyessä jos tasaisesti kasvu jatkuu, on 3,9kg

Poika sieltä edelleen tulossa <3
Ei huulihalkioo, selkäranka, munuaiset, sydän jne kunnossa. Hengitysharjoituksia teki, ja lääkäri sano et niitä saa harvemmin ikuistettua ja siitä näkee että lapsi on terve kun niin hyvi hengittelee jo.
Sykkeet 138.

"Käämillä" on iso nenu, isiltä varmasti peritty :D Posket on pyöreemmät ku Onnilla oli 4D:ssä (tehtii 25+5 ja painoarvio oli sillo 830g)
Oli kyllä niin ihanaa nähä vauva <3







Kyllä on pikkuveikasta tulossa isoveljensä näkönen :heart:

Onni on nyt oppinu sanoo "oho" ja "kiija" (=kirja), ja eile sano "joo tiivoo" ku kysyin et mennääkö onni siivoo yläkertaa.

Me mennää tänää TAAS mehiläisee, 11.20 on aika. Kuumetta oli tänäaamuna viel 39.7 et kolmatta päivää alotetaa tollasella kuumeella =/ Kyllä se pirtee on ja jaksaa leikkii siitäki huolimatta, sekä kiusata äiskää! :D Mut väsähtää tietty nopeempaa, muuten ei uskois iha heti et nii korkeessa kuumeessa. Ei se kuitenkaa voi kropalle hyvää tehdä et on tulessa koko aja =/
 
Voi sanse mitä ihania kuvia peenestä. :heart:

Maikki : kyllä ne allergiat pitäis helpottaa ja osin onkin helpottanut. Yleensä 3v. mennessä helpottaa. Tän kans on vaan oppinu elämään ja isommatki jo osaa sen: Ei sille saa antaa, se on allerginen. Mutta onneksi se lista mitä saa syödä on jo paaaljin pidempi kuin se mitä ei saa.
 
Merkkiä jälleen. Välipalat hetulaan ja ulos ja Kasperia hakemaan!

Maikki, mä olen ollut aikanaan enkunkielisessä opettajana. :D

Huomenna ja torstaina olis työpäivä , tai pikemminkin ilta, edessä. Vähän extrarahaa, huomenna umpeutuu huuto tuplarattaista jotka haluisin... :D Äidin pitää käydä töissä että pystyy shoppaamaan. :LOL:

Viime yö oli taas sitä huonompaa laatua. Neito päätti herätä 5 vaille 4, ja pari tuntia meidän sängyssä leikki. Mä katselin olympialaisia silmät sikkuralla. Onneksi hieman ennen kuutta nukahti, mutta sitten seiskan aikaan heräsi herra ja piti herättää koululaiset. Että huono uni on takana.

Mutta nyt sitä välipalaa ja ulos.

HM ja Wilma ja Oskari 1v4kk :heart:
 
Sanse, mä näytin heti työkaverillekin ruudulta sun ultrakuvia (yhdessä vauvakuumeillaan) ja todettiin taas että on se maailman ihmeellisin asia, että lapsi siellä masussa vaan kasvaa :heart: Ihanaa!

HM, minkälaisia tuplarattaita huudat? Meidän naapurin mummolla on ollut jo viime viikosta asti lapsenlapset kylässä ja oon kuolannut rapussa niiden Phil&Teds -rattaita :saint: Vaikkei meillä oo edes tarvetta tuplille!

Päiväkotiasiasta (jota eilen spekuloin) mies sanoi tänään, että hänen mielestään maalaaminen ja retket ei korvaa sitä, että lapsi saa jatkaa tutuksi tulleessa ympäristössä ja samojen kavereiden kanssa.

Lukiko muuten kukaan hesarista sunnuntaina jutun päiväkoti-ikäisten kiusaamisesta? Sitä vain toivoo kädet kyynärpäitä myöten ristissä, että oma lapsi säästyisi siltä kohtalolta!
 
Käytii mehiläisessä ja taas antibioottikuuri päällä ja mikä parasta 3.3 on onnin korvien putkitus! =) siihe asti syyää sit estona antibioottia. Harvinaista mutta totta että täällä ei oo jonoi yhtää putkituksee, siks päästää nii äkkii =)

Ja kiitos kuvien kommentoinnista <3
 
Äitini kävi hakemassa tänään esikoisen kahdeksi yöksi! Tuli alunperin hiustenvärjäykseen, oli ottanut turvatuolin "kaiken varalta" ;) Kävin tuossa jo pikkuneidin kanssa kaupassa, ekaa kertaa rattailla! Nyt jopa uskaltaa lähteä, nätisti osaa istua kyydissä =)

Voi kun mullekki tulee vauvakuume noista teidän jutuista ja kuvista! Toisaalta ihanaa lukea, mutta sit tuntuu niin haikeelta kun varmaan sitä kolmatta enää tehdä :ashamed: Välillä pitää hyppiä oikeesti yli raskausjutuista....

Hienoa Sanse et Onni pääsee putkitukseen! Jospa se siitä elämä alkas helpottumaan =)

Mulla varmasti riittää omaa aikaa, mieskin iltavuorossa! Neiti meneeki viimeistään kasilta nukkumaan.. Nuha iski viimeyönä, joten yöunet jäi kaikilla huonoiks (esikoisella vaippa taas päästi isot pissit yli :kieh: Juu, ja päikkärit kesti vaan tunnin, oli vähän väsy tuossa äsken rattaissa. Kippasin ihan selkänojan alas, siellä köllötteli loppumatkan väsynä mua katellen =)

On muuten suht tylsää välistä olla vaan pienemmän kaa kaksin! Jutut on äh, päh-osastoo välillä... Toki puhun mä ihan oikeestikin, mut sit huudellaan toisille tuolla vauvakielellä :xmas:
Tuntuu väliin tyhmältä täällä yksin puhua, isommasta tytöstä kun on jo juttukaveriks =)

Mutta palaan illalla paremmalla aikaa :wave:
 
voi miten ihania kuvia sanse!

mä alan jo vähän ihmettelemään tota poikaa kun se kävelee niin vähän.
jotenkin kun käy leikkipuistossa ja tapaa niitä samaa ikäluokkaa olevia, ja nuorempia, mukuloita jotka kirmailee menemään niin tulee vähän epäusko että oppiiko tuo koskaan.
jotenkin se tasapaino on ilmeisesti sen verran hakusessa kävelyssä.

muuten kyllä kiipeilee ihan joka paikkaan, tänäänkin semmosen korkeen jakkaran päälle heivautti ittensä (karkuun vaipanvaihtoa) ja sit tietty hetken päältä kiepsahti kyljelleen alas... ja sit se vessanpöntön päälle nousu ja vessanveto on meillä kans suosikkipuuhaa

tänään oli leikkipuistossa laskaistapahtuma, vilho innostui ihan mielettömästi kaikista kelkoista, pulkista ja lumesta ylipäätäänkin. pitääköhän sit yrittää olla tuon kanssa oikeesti pihalla muutenkin kuin vaunuissa työnnellä.. tosin ei ulkonakaan kävelly,seisoskeli pikku hetkiä mut sit meni maahan vaan hihkumaan kaikelle.

meillä poika syö vielä aika paljon purkkiruokaa, kauhee myöntää. no tänään veteli perunamuusia, raejuustoo ja kananugetin (jep,tosi terveellistä varmaan) ihan innoissaan.
mut lounas on lähes aina purkkiruokaa.
yritetään kyllä totuttaa oikeeseen ruokaan mut ei noi yhteiset ruokailuhetket oikeen onnistu useinkaan kun mies saattaa olla kotona vasta 7 aikaan jolloin aletaan tekeen ruokaa. useesti vilhon iltapala on samaan aikaan sit kun meidän päivällinen.
pitäis varmaan alkaa suunnittelemaan tuota ruokahuoltoo vähän tarkemmin.

jep nyt pois :wave:
 
Tervehdys pitkästä aikaa!

Ihan alkuun pitää toivotellA ONNITTELUT raskautuneille :flower: Noonie ja Manna! Ja Maikille onnea yritykseen (oliko muita?) Tosi kiva ikäero tulee teidän lapsosille! Ihanaa jos jaksatte kirjottaa myös viellä tänne, kiva lukea raskausuutisia, kuten nyt jo on saatu seurailla Sansen ja RD:n odotusta! Olikos se Hopeakaisla joka oli kaikkein pisimmällä? Liekö pikkuinen jo maailmassa?

Meilläkin on tyttö nyt tarhan alotettuaan melkeen jatkuvalla syötöllä ollu enempi tai vähempi kipeenä. Nyt on flunssaa taas, oon tosin antanu olla tarhassa, kun ei oo kumetta tai mitään. Onneks ei oo vielä antibiootteja joutunu syömään.

Mitäs kaikkee täällä juteltiikaan... kirjoista ainakin meidän tytön suosikkeja on Puppe ja kaikki luukkukirjat. Pupessa on sopivasti tapahtumia mut ei liikaa tavaraa yhdellä sivulla. Pidetään noita paksusivusia kirjoja siten, että tytsä saa itse lukea niitä. Sitten tykkää sellasista kirjoista, joista voi kysellä vaikke "Missä on pallo, kissa jne." Sitte hän näyttää. Sitte voi kysä "Mitä tämä koira sanoo?" ja sitten hän tietty vastaa uh, uh tai mau,mau tai bää... yleensä tosia kaikki sanovat uh,uh (vuh,vuh...) tai karjuvat kuten leijona :LOL:
Muuten meillä on taas suomen kieli voitolla (jee!) Aktiivisia sanoja joita käyttää päivittäin on kymmenkunta, saksaksi käyttää vaan muutamaa. Tosin en tiedä voisko olla, että kun oon pois paikalta niin käyttää enempi saksaa...? Ihanin kielen kehitykseen liittyvä juttu on, että koittaa laulaa! Tällä hetkellä ei ainakaan tunnu, et ois kielellisesti hirveesti jäljessä, vaikka voi nuo kakskieliset hyvinkin olla vähän hitaampia.

Nukuttaminen sujuu ihanan helposti nykysin, tyttö on niin väsynyt, että usein kun kysyn "Mennäänkö nukkumaan?" sanoo "joo." Ja tosiaan kesken iltamaidon haluaa sänkyyn ja kun antaa tutin käteen niin laittaa sen suuhun ja kääntää kylkeä :D Pitäis kyllä noista tuteista ja maidoista varmaan pikkuhiljaa päästä eroon...

Helmille piti laittaa jaksuja viellä! :hug:

Hampaita meillä tehdään nyt kulmureita kaikkia neljää kerrallaan, muuten kaikki onkin kauniissa rivissä jo.

No nyt täytyy lähtee tyhjentää pyykkikonetta, kauheeta hässäkkää tää kotitalous kun mieskin on menny töihin. :wave:
 

Yhteistyössä