2008 marraskuisten murut *2010*

helmi: Voimia! Otan osaa. Me oltiin minun papan hautajaisissa parisen vuotta sitten, jolloin oli Emma & Suvi-Tuuli mukana. Hieman pakko, ku oli hautajaiset Mikkelissä, mutta miehen ja mun toisen ukin hautajaiset, kun oli, niin lapset ei olleet mukana. Ei ainakaan miehen ukin hautajaisissa, mutten kyllä enää muista oliko mun ukin hautajaisissa :ashamed: . Vaikka niistä ei kauaa ole.. Minun muisti on erittäin surkea.

--

Np-ultrasta takaisin töihin. Ja heti on paljon, paljon parempi olo, koska ultrassa oli kaikki hyvin. Niskaturvotuksen keskiarvo: 0,5. Ja sanoi, että hän on päivän paras kuvattava, josta saa älyttömän hyvin mitattua ja kun oikein poseeraa, vaikkakin välillä lähtikin karkuun ja teki vaikka minkälaisia temppuja.

Puoli tuntia kuvasi ja ihanaa oli nähdä toisen liikkeitä :heart: . Miten teki kuperkeikkoja, imi peukkua, nyrkkeili ja oli kuin puhuisi kännykkään.

Harmittaa, kun isäntä ei päässyt, koska oli myös 4D:nä.

Laskettuaika siirtyi. Viikot on nyt kuitenkin 12+1 eikä 11+4. Eli uusi laskettuaika on 18.08.2010. Ei voisi parempi olla: sama päivä, jolloin aloitettiin seurustelee ja hääpäivä :heart:

Ihana olotila! Nyt, kun näki toisen paremmin, ja että kaikki kunnossa, niin nyt vasta alan nauttia raskaudesta. Se on niin totta kuin voi vaan olla! :heart: :heart:
 
helmi: otan osaa suruun :heart: mä olin ukkini hautajaisissa viimeksi 2007, en ottanut lapsia mukaan sinne.

Onnea RD hyvistä ultrakuulumisista =)

Keiju: Siis mikä tauti Leevillä on?

Omia kuulumisia:

Mehiläisreissu vol. II

korvia ei saatu vieläkää täysin puhtaiks, on niin syvällä vaikku. Kirjotti antibiootin silti, koska yleensä tätä tautia seuraa tulehus. Kurkunpääntulehus ei oo viel parantunu vaikka kuume on poissa. Sano että on tosi sitkee parainfluenssa Onnilla. Viikon päästä on aika korvalääkärille. Siellä saadaan paremmilla vehkeillä tutkittua. Pitää viikon ajan laittaa removaxia joka päivä korviin.
Ollaan removaxia laitettu 3:na päivänä, viel mehiläises laitettii ja annettii tunti vaikuttaa, sit putsattiin ja ei siltikää täysin puhtaaks saanu, lääkäri sano että hän ei tiedä varmaks onko vai ei nyt tulehusta ja enempää ei voi kaivaa ku alkaa jo korvakäytävä ärtymään. Vanhaa verta tuli kun putsasi eli tosi syvällä vaikku.

Herää vaan kysymys että montako "tulehusta" Onnilla on oikeesti ollu ja onko ne "korvat on terveet" diagnoositkaan ollu oikeita. Eli entä jos me ollaa saatu tulehusdiagnoosei ihan turhaan ja siten menetetty se mahd. että saatais Onnille vakuutus. Että tälleen.
Mikolle nous sit eilen kuume että sekin kipeenä =/
 
Helmi, osanottoni!

RD, kivaa että ultrassa kaikki hienosti!

Sanse, onpa kurjaa Onnin korvien kanssa! Just noitten vakuutusjuttujenkin takia se ei oo ihan yks ja sama, mikä se korvadiagnoosi on. :headwall:

Me ollaan käyty pari viime kertaa korvakontrollissa lastenlääkärillä (kun on samalla keuhkojakin kuunneltu), mutta seuraavaks mennään (toivottavasti viimeiseen) kontrolliin korvalääkärille, niin näkee sillä paremmalla laitteella, että korvat on varmasti sit terveet.

Eipä täällä kummempia. Odottelen malttamattomana kangaslähetystä Myllymuksuilta, niin pääsisin ompelemaan lastenvaatteita. Ajattelin surauttaa pari bambukankaista paitaa, kun kaikki kaupasta ostetut on niin lyhyitä että pojan napa vilkkuu.
 
se vaan että kun ei oo vakuutusta ni rahaa palaa, tällä viikolla 2x67e ja ens viikolla taas yks käyntimaksu mitä ikinä se sit lieneekää ku korvalääkärin vastaanotto on. Ei noi tulot oo kovin suuret mutta kun ei yksinkertasesti voi luottaa enää kunnalliseen. Maanantaina siellä lääkäri totesi tärykalvojen näyttävän terveiltä, tiistaina yksityisellä sano et ei todellakaa oo voinu nähä tärykalvoi ja uskon sen ku näin mikä määrä sitä vaikkua sieltä kaivettii ulos eikä siltikää kaikkee saatu pois.
 
sanse: kurkupään- ja keuhkoputkentulehdus, molemmat Leevillä siis. Onneks on jo viikon pääsät se astma/lastenlääkärille meno ja samalla reissulla keuhkokuvat ottavat.
Oon aika varma että astma lääkitys/kokeilu aloitetaan, sen verran noita tulehduksia tolla pojalla nyt ollut tuolla hengitysteissä.
 
Onnea noonielle myös!

Pitäs lähtee varmaan nukkuu... Mut eipä kyllä nukuta yhtään! Mieskin meni jo ysin jälkeen nukkumaan, aamulla taas aikanen herätys.
Minä täällä vielä sitte kukun :D Pienin just tuntuu ääntelevän, jospa ei siskoaan herättäis!

Huomen aamulle olisi taas kerho. Täytyy laittaa taas herätystä, likat kun nukkuis pommiin muuten =)
Illaksi lähden ihan toiselle paikkakunnalle ajelee kaverin luo yöksi! Ihanaa, saa vähän omaa aikaa... Nyt pitää mennä, moi!
 
Täällä 4/6 kansalaista kipeenä, minä ja Kasperi ollaan tuo terve vähemmistö. Wilma on huutanut koko viime yön, en tajua että mitä. Vihdoin neljän aikaan älysin antaa lääkettä niin huuto loppui mutta leikki alkoi. Olen siis nukkunut noin pari tuntia. Aika väsy, koska kävin eilen tekemässä töissä keikkana iltavuoron... Tänäänkin piti mennä mutta jää väliin.

noonielle onnittelut!

RD, onko teidän hääpäivä 18.8? Meilläkin on, vuonna -02 mentiin naimisiin. Ja Artturi syntyi seuraavana aamuna :LOL: eli hääyö vietettiin synnärissä.

Tarvii mennä hoitaan sairaita.

HM
 
HM: Juu, on myös meidän hääpäivä :D. Samana päivänä alettiin seurustelee. Syksyllä tulee jo kymmenen vuotta yhdessäoloa :eek: . Mihin se aika menee. Teillähän on ollut kyl ikimuistoinen hääyö :D. Katsotaan, miten meillä käy syksyllä. Voimia sinne! Pikaista paranemista!
 
RD, no sattumien sattuma, meille tuli juhannuksena 10 yhteistä vuotta täyteen, naimisissa siis sen 7 vuotta. Mitähän muuta samanlaisuutta löytyisi... :LOL:

Viime yö oli jo tuhannesti parempi. Kaksikko meni unten maille noin klo 20, sitten kymmenen aikaan Wilma heräsi ja ajattelin että se koko yön kestävä huuto alkaa taas. Mutta ei, nostin viereen ja pari tuntia siinä vuoroin leikki ja torkahteli kunnes ennen puoltayötä nukahti vallan. Hissuksiin kannoin omaan sänkyyn ja siitä yhdellä heräämisellä nukkui aamu puoli kasiin. Eli siis verrattoman hyvä yö takana. Artturikin aavistuksen paremman oloinen, eilen aloin epäilemään että herralla on kurkunkannen tulehdus kun oli niin "mursumaista" yskää. Jos tänään lämpö nousee niin sitten pitää jo mennä lääkäriin. Wilmankin eilen muuten käytin lääkärillä, ajattelin että huutaa kipua, mutta missään ei vikaa, korvat puhtaat, samoin nielu, ei pissatulehdusta... Apteekin kautta mentiin kuitenkin ostamaan maitohappobakteeria.

Eilen tuli postissa Wilmuskan ja Oskarin kerhokuvatkin, aika söötit!

Nyt toinen kuppi kahvia niin lähtee moottorit käyntiin. Mukavaa lauantaita!

HM
 
Onnea noonie :heart:
Voi itku, kun porukka nyt sairastaa ihan tosissaan :| Meillä on nyt vuorossa isäntä. Hällä nenä ihan tukossa ja muutenkin hutera olo. Toivotaan, että olis tuota samaa flunssaa, kun muilla on ollut, ettei taas kaikki ala meilläkin alusta.
Mä kävin torstaina ilmoittamassa meidän keskimmäisen kouluun. Kamalaa, kun nuo vuodet kiitää eteen päin. Onneksi mulla on vielä tuo Leo, joka on varmasti vielä pitkään (ellei jopa aina ;) ) äidin pieni mussukka.

Ulkona on aivan ihana ilma, vaikka aurinko ei paistakaan. Tartteis lähteä ulkoilemaan, nyt kun saatiin äsken kotikin taas siistiksi. Ja tänään päästään vielä valmiiseen ruokapöytään, kun mun äiti kokkailee. Kylläpä elämä on taas mallillaan :D Ihanaa viikonloppua kaikille :wave:
 
Juu niin sitä piti vielä sanoman, että ihanaa, kun kaikki RD:n vauvalla hyvin! Ja sulla on tosiaan ihanassa vaiheessa tuo laskettuaika, kun saat tuon paksuimman ajan olla kesävermeissä! Näitä meidän poika odottaessa sai tosiaan pukeutua lämpöisesti, mutta ensimmäisessä raskaudessa (esikoinen syntyi 28.7) hilluin koko loppu ajan hellemekossa ja paljain jaloin.
 
Sunnuntaita! Odottelen tässä että perheen miehet heräis päiväunilta, niin sais laittaa kahvia ja ruuneberintorttuja :p

Eilen käytiin pojan kanssa katsomassa kaverin kissoja ja siellä sai kissat taas kyytiä :/ Kaverin kämppä on kahdessa kerroksessa ja tietenkin ne kissat juoksi aina karkuun siihen kerrokseen, jossa poika EI ollut -> poika perässä. Tuli aikamoiset rappustreenit siis.

Illalla oli tarkoitus mennä koko perheellä katsomaan lasten sirkusta (kun kaverit soittaa esityksen orkesterissa). Poika kuitenkin nukahti päivällisen jälkeen (oli niin väsynyt ulkoilusta ja kissojen perässä juoksemisesta), eikä kertakaikkiaan saatu häntä hereille, kun olis pitänyt puoli kuudelta lähteä sirkukseen. No, menin sitten yksin ja nautin kyllä esityksestä =) Tuli mieleen, että sirkuskoulu vois olla mukava, luova ja kehon hallintaa kehittävä harrastus sitten vähän vanhemmalle lapselle.

Ompelin äsken pojalle lyhytlahkeiset sisäpöksyt. Kun aina juoksee kotona pelkällä vaipalla, niin ajattelin että noi olis kätevät pujottaa päälle (vaippapöksyjen nimellä SK 1/2008 lehdessä ). Kunhan nyt mannekiini herää, niin pääsee kokeilemaan =)

Mukavat sunnuntain jatkot!
 
helmi :hug:

mä en tajua että mikä ton pojan mahassa on kun kaikki kakka tulee nyt löysänä pihalle.kiva sitä sit raappia vaipoista, ja kun sitä tulee useempaan otteeseen päivän aikana. :/ pitkän aikaa meni niin että oli tosi helppoja vaipanpuhdistuksia kun kakat sai pyöräyttää pönttöön ja yleensä vaan kerran-kaks päivässä. no aikansa kutakin ilmeisesti...
joka päivä syö semmoisen lasten gefilus-jugurtin, luulin sen vähän auttavan mut ei ainakaan tohon kakkaan.maha ei kummiskaan ilmeisesti kipeä ole.

sit semmonen kiva juttu että nyt tuntuu melkein joka yö vuotavan vaippa! taas ollaan menty kertakäytöillä yöt ja siirryttiin tuon vuotamisen takia oliko se nyt pampersin 5-kokoon mut eipä sekään ilmeisesti kaikkea pidä,tai sit on sen verran löysät reisikumpparit tms että tulee pyöriessä ja kieriessä sit ohi, poika nimittäin on aikamoinen hyöriskelijä yöllä.

mulla on ihan kaamee väsy! en muista ollenkaan oliko tämmöstä väsyä vilhoa oottaessa ja alkoiko tää pahoinvointi jo näin aikaisin... huomenna pitäis soitella sit neuvolaan.vähän jännää... :)
 
Noonie: ehkä sulle on sit tyttö tulossa tällä kertaa ;) Mulla oli viimeksi KAUHEA väsymys ja pahoinvointi ja tällä kerralla ei paljon mitään... kaverin kanssa kun puhuin se sanoi että sillä oli näin kun odotti poikaa. Mutta toisaalta nä vaihtelee niin hirveesti eri ihmisillä että ei kannata kovin vakavasi arvailla.
 
Voi helmi, sinulle :hug:

Wilma nukkui heräämättä viime yön, sellaista laatua onkin ollut viimeksi varmaan viikko sitten. Aamulla ihan eri tyttö kun ei ollut väsynyt!

Eipä nyt tähän hätään ihmeempiä, on sanainen arkku vähän jumissa tänään...

HM
 
Helmille vielä lisähalituksia :hug:

Kävin tänään tyttöjen kanssa ekaa kertaa avoimessa päiväkodissa! Ihan kiva oli, mut edelleen ykkönen on meidän perhekerho =) Ehkä kun on siinä pisimpään käynyt niin on paljon tuttuja.

Miehellä on koko viikko vapaata, pitää pekkaset pois. Huomenna mennään aamupäivästä uimaan. Keskiviikkona lähtee isompi tyttö isin kanssa kahdestaan ukin ja mummon luo yöksi ensimmäistä kertaa =) Minä jään pienemmän kanssa kotiin. Mitähän sitä keksis, autokin lähtee noiden mukaan. Rattailla kai se on käytävä jossain jos meinaa...

HM kiva et teillä on nukuttu jo paremmin =)

Täällähän alkaa monelle marraskuun lapsoselle tulevan pikkusisaruksia =)
Mulla ei ole ollut kummastakaan pahoivointia ja kaameeta väsymystä ja silti tyttöjä olivat molemmat ;)

Voi voi, pitäisi alkaa imuroimaan. Hirvee sotku tuntuu olevan taas. Mies on tehnyt tuota kesken eräistä kaappiaan... Kiva hiontapöly joka paikassa :kieh: Näin se aina menee, minä joudun perästä siivoomaan kun häntä ei niin pölyt haittaa...
 
Osanotto helmille :hug: Ikävillä asioilla kun on tapana kasaantua :(

Mä kanssa "kuuntelen" mielelläni noita odotusjuttuja. Nyt kun näitä odottajia on ympärillä vielä aika paljon. Ja lauantaina sitten sain vielä kuulla, että musta tulee TÄTI! Mun sisko odottaa vanhoilla päivillään (36v.) esikoista! Aivan ihanaa, sitten pääsen ainakin hoitelemaan jotain vauvaa.

Nyt kun kaikki lapset meillä terveinä, niin mulla oli vuosisadan migreenikohtaus eilen aamulla. Tuntui, että pää meinasi räjähtää ja oksennus lensi. Mun oli ihan pakko mennä ensiapuun, josta jo parin tunnin päästä selvisinkin niiden lääkkeillä taas henkiin. En ymmärrä, mistä taas tuollaisen kehitin.
 
Jaksamista helmille! :hug:

Mitenkäs sairastelevien lasten olotilat? Keiju, noonie, HM, Sanse, oliko vielä muiden lapset kipeänä? Meillä poika on vihdoin terve, viikon sitä ripulia kestikin!

Meillä on ollut viime päivinä kovasti pinnalla sanojen tapailu. Selvästi nyt on alkanut treenata puhetta :heart:

IN-juttu on myös miehen työpöydällä seisominen ja ikkunasta ulos katselu. Koko ajan pitäis olla nostamassa poikaa sinne. Ja sitten on yks hassu juttu, jota ei ihan ymmärretä: Meitä vastapäätä on kebab-paikka ja joka kerta kun pojalle sanoo, että tuolta ihmiset ostaa kebabia, niin "kebabin" kohdalla poika alkaa hihkua ja tömistää jalkoja! Oppis nyt äkkiä puhumaan, niin vois kertoa meillekin, mikä siinä on niin hauskaa :LOL:
 
Terveisiä töistä! Lupauduin tulemaan keikalle ja nyt yövuoron viimeistä tuntia aloitellaan...

Wilma taitaa pikkuhiljaa innostua tuosta kävelystä, eilenkin saatiin houkuteltua ottamaan jo useitakin askeleita. Jee, se oppii siis kävelemään itsenäisesti ennen koulua!! :D Oskari juoksee jo... Tuntunee myös siltä että pahin flunssa on jo selätetty, toinen jee sille!

Kasperi pääsee eskarin kautta puheterapiaan kun reppana änkyttää ja se on lisääntynyt. Erityisope arvioi tilanteen eka. Mutta ois hyvä jos helpottais, välillä kun ei meinaa millään saada selvää mitä toinen sanoo.

nyt yöllä on satanut lunta aikas reippaasti, saas nähdä löydänkö autoa enää parkkikselta... ja kauanko kestää että sen saa lumen alta kaivettua.

Nyt tekeen vielä pari lääkettä, sitten kotiin unten maille!

HM- työmyyränä
 
Leevillä tauti jo helpottanut, välillä yskii j anenä vuotaa mutta pahin on ohi ja oli jo eilen hoidossa ja tänäänkin meni. Perjantaina on se lääkäri niin sitten tidetään kuinka jatketaan tuon yskän kanssa. Nyt yskä jo sen kuuloista että ohi menossa mutta Leevi jos kovin riehuu niin heti alkaa yskiä.

GO Wilma GO! Kyllä se kävely siitä lähtee, kohta ei oo hetkeäkään paikallaan.

Uusia sano ja Leevi kovasti tapaile mut taidan olla ainut joka sitä ymmärtää. :whistle:
tattoi=traktori
papta=tapsa (kummisetä )
hei=heikki (mummin mies)
äi au=äitin auto
linj=linja-auto
mmummo=mummo
shii=isi
tälläisellä tyylillä nyt menee sanojen kanssa mutta pääasia että harjoittelee =)
Sit jos kysyy että osaatko sanoa niin sait sanoo aivan oikein, Esim. Kissa, osaatko sanoa? niin vastaa ja sanoo oikein. =)
 

Yhteistyössä