2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko 21

Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Löytyi istuin, pitää vissiin ostaa tämmönen:

http://www.britax.fi/multitech08.htm

Sais vaan vielä miehen tuosta vakuuttuneeksi ;)
me ostettiin ja ainakin kahden viikon kokemuksella ollaan tyytyväisiä :D

Mileko, toivottavasti Sannin iho alkaa paranemaan!
ja suu myös!
 
Mileko: Toi protopic on osi hyvää rasvaa, auttaa suht äkkiä jos on auttaakseen. Toivotaan että alkaa helpottaa.
Meillä Idan ihoa hoidettiin vaikeana atopiana hurjine rasvauksineen 2v, ennenkuin saatin maitoallergia diagnoosi..
En siis sano että teillä niin on, tuli vaan niin Idan vauva-ajat mieleen..
Toivotaan kovasti että teillä iho paranee rasvaamaalla!!


Eemi on noussut tänään jo pari kertaa konttausasentoon, aika söpöä!
 
Mileko Hyvä että pääsitte lääkäriin ja saitte asiaa eteenpäin... Toivottavasti rasvat auttaa, harmi vaan että sen ihottuman piti mennä noin pahaksi... Äläkä mieti mitään allergiajuttuja kun ei kerran lääkärikään sitä epäillyt..Niitä kannattaa miettiä vasta jos nämä keinot ei auta..
 
lhs
Kiitos taas tuesta :hug:

Heidi, mummuni oli kyllä yksi maailman ihanimpia ihmisiä, ja yksi tärkeimmistä minulle, tietysti monelle muullekin, mutta minä olen varmasti aina ollut kaikista eniten mummun kanssa, ja näihin päiviin asti. Jo lapsena halusin olla aina mummun luona, mukana mökillä ja kaikkialla. Nyt olen jo ainakin 10 vuotta hoitanut mummun asioita ja auttanut kaikessa missä on tarvinnut, koska olen vaan kokenut, että haluan sen tehdä. Kaiken tämän surun keskellä olen tietysti niin onnellinen siitä, että sain lähelleni sellaisen ihmisen mitä mummu oli, ja että mummu näki lapseni, joita rakasti myös niin paljon, ja joille iso-mummu oli niin kovin tärkeä ja rakas. Mummu teki juuri ihan vasta tytölle aivan ihanan mekonkin neulomalla, hän oli niin taitava käsitöissä. Sen mekon vauva laittaa päälle, kun mennään mummu hyvästelemään ja siunaamaan ukin viereen. :'(

Lääkärissä siis käytin tytön, ja hyvin tutki vauvan. Sanoi, että nyt ainakin näyttää oikein hyvälle kunto, ja ei huolta. Onneksi oksentelu kyllä nyt näyttää loppuneen, tai ainakaan ei aamupäivän jälkeen ole enää oksentanut. Syönyt on, eli näyttäisi pysyvän sisällä, toivottavasti nyt ei tulisi isompiin lapsiin, ja olisi nyt tosiaan ohi vauvalta. Oli kyllä hurjaa se oksentelu yöllä, miten näin pienestä vauvasta voi lentää sellaisella voimalla ja sellainen määrä mitään..

Dirlittan, muistan kyllä kun ukkisi kuoli, ja teillä tosiaan oli se tautikin samassa. On kyllä niin kurjaa, ikäänkuin ei muuten olisi ollut raskasta. Toivottavasti suru alkaa hiljalleen hellittää, ja voit jo muistella paremmalla mielellä ukkia. :hug:
 
...minäkii oon tykästyny edellämainittuun britaxiin niin että sen varmaan joutuu sitten ostamaan :D ! mites kauan sitä suositeltiin kaukalossa kuljettamaan? juuei tuo kyllä kauaa enää mahdu :whistle: .....aatelkaas kun meillä menossa jo toinen kaukalo kun ekasta kasvo yli jo huitsupierunkauan sitten :eek: ! onneks se oli lainapeli.......

kääks,meinattiin kaverin kans tänään lähtee noiden penturiiviökoirien kans koirakouluun :whistle: ......jääköhän yhden kerran ihmeeksi...... ;)
 
Kaukalossahan voi vauvaa pitää niin kauan että joko painoraja ylittyy tai pää kasvaa yläreunan yli ;) Meillä alkaa paukkua tuo painoraja, eikä tyttö taida kovin kauaa puoli-istuvassa asennossa edes viihtyä. Nytkin jo yrittää punkea kaukalossa istumaan.

Mies hyväksyi istuimen, joten huomenna pitää mennä vinguttamaan visaa... :whistle:
 
lhs:Kova ikävähän ukkia edelleen on, mutta se varmaan onkin aina. Pahin suru on surtu, ja tuntuu jo lohdulliselta muistella niitä ukkiin liittyviä ihania asioita. Vaikeinta on tällä hetkellä se mummin suru.
Hyvä että teillä pikkuinen voi jo paremmin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mileko35:
Arvatkaas muute, kellä on huomenna kolmas hääpäivä :D
Just ihan muistin. Pitäsköhän sen kunniaks miehelle antaa...
vaikka hyviä ohjeita siitä, et miten minua vois hemmotella... :LOL: :LOL: :LOL:
Anna vaan!! :LOL:
ja onnittelut etukäteen hääpäivästä jos en huomenna älyä onnitella :flower:
 
Leay; mitä sille multitechlle jäi hinnaksi?

Tytteli: Minä kävin tänään Oulun Lastentarvikkeessa kysymässä enemmän tietoja siitä Gracon tuolista. Meillä on nyt tuo britaxin two way elite ( Annin vanha) ja kovin on iso kokoinen tuoli noin pienelle ja kun siinä ei ole niska tukea pää rotkottaa todella pahasti. Anni oli vuoden vanha kun tuo otettiin hänelle käyttöön ja silloin se meni ihan hyvin, mutta ei tosiaan ole kovin hyvä Aatun kokoiselle kärpäselle. :heart: Nyt vaan kävi tänään ilmi sellainen asia että se Cragon tuoli onkin isompi kuin Britax ja vie vänkärin tilan kovin ahtaaksi. Huomenna käydään vielä varmuuden vuoksi kokeilemassa autoon paikoilleen ennenkuin osto päätös tehdään. Joten edelleen täällä pähkäilen asian kans. Se on kuitenkin selvää että joku istuin Aatulle laitetaan, mutta nyt ratkaisee se mikä sopii meidän takapenkille parhaiten. Aatu oli muuten huomattavasti tyytyväisempi isojen poikien istuimessa. Kaukalossa tahtoo usein miten huutaa lähes koko matkan tai ainakin puolet matkasta. |O

Mileko juu, tottakai annat iskälle hvyiä vinkkejä!
;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Leay; mitä sille multitechlle jäi hinnaksi?

Tytteli: Minä kävin tänään Oulun Lastentarvikkeessa kysymässä enemmän tietoja siitä Gracon tuolista. Meillä on nyt tuo britaxin two way elite ( Annin vanha) ja kovin on iso kokoinen tuoli noin pienelle ja kun siinä ei ole niska tukea pää rotkottaa todella pahasti. Anni oli vuoden vanha kun tuo otettiin hänelle käyttöön ja silloin se meni ihan hyvin, mutta ei tosiaan ole kovin hyvä Aatun kokoiselle kärpäselle. :heart: Nyt vaan kävi tänään ilmi sellainen asia että se Cragon tuoli onkin isompi kuin Britax ja vie vänkärin tilan kovin ahtaaksi. Huomenna käydään vielä varmuuden vuoksi kokeilemassa autoon paikoilleen ennenkuin osto päätös tehdään. Joten edelleen täällä pähkäilen asian kans. Se on kuitenkin selvää että joku istuin Aatulle laitetaan, mutta nyt ratkaisee se mikä sopii meidän takapenkille parhaiten. Aatu oli muuten huomattavasti tyytyväisempi isojen poikien istuimessa. Kaukalossa tahtoo usein miten huutaa lähes koko matkan tai ainakin puolet matkasta. |O

Mileko juu, tottakai annat iskälle hvyiä vinkkejä!
;)

Katjanna
kysyitkö saako tuohon two-way-eliteen niskasuojia erikseen lisäosana? Tai käviskö siihen jotkut? En haluaisi vaihtaa mutta ihan kuin olisin joskus kuullut että saa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Multitechin hinta oli Babystylessä 349, en vielä tingannu. Two Way Eliteen saa 14?:llä sellasen päätuen, mulle esiteltiin sellenen sen istuimen kanssa :)
Jee kiitos Leya! Sellainen siis ostamaan. Ja onpahan melkoisen suolainen tuo multitech! :eek: :saint: Maksoin aikanani two waysta 189 :whistle:
 
En ole vielä jutuissa mukana, mutta tulin pikana sanomaan, että kesätapaamiseen Rutalahdelle tulijat, käykääs kattoon mun ehdotusta kerhossa, syömisten osalta siis :attn: :attn: :attn:. Toivoisin erityisesti Piitulilta kommenttia myös :) .
 
helou mammat pitkästä aikaa!!
viikkoon en oo kirjotellu,taustaillu aina välillä.
meillähän oli viime viikon alussa usean yön/päivän sitä kiukkua,
nooh, keskiviikona kiukku oli tosi hurjaa...mutta illalla 8n jälkeen poika muuttu ku salaman iskusta omaksi ittekseen,hymynassuksi =)
ja kurkkasin suuhun nii sieltähän se nysä oli puhjennut,Jes!

mut taas eilen alkoi kitinä,vänkäys ja välillä kiljutaantankin ja lujaa!!
eli taas uutta pukkaa...siinä uuden hampaan vieressä onkin tosi turvonnut kohta,että eiköhä se pian.....
harmi vaan ku ukkeli ei saa sit nukuttua,ei päivälläkää ku pikku pätkiä.

muta kyllä se tästä paremmaksi muutuu,kunhan noi hampaat vaa saa tehtyy,on se niin kurjaa kattoo ku toisella hankala olla.
mielelläni ottasin ne kivut ittelleni.

käytiin tänään leikkipuistossa kaverini ja hänen 6vee pojan kaa.
meidänki muru kokeili kiikkua eka kerran:)
mukavaa oli siellä jutella ja aurinkoki paistoi!
sain siivottuu tänää ja pitkät lenkit tehty,että ihan kiva päivä.

nyt syömään jotain :wave:
ja jaksamisia kaikille yövalvojille :hug:
 
Leya: onko se päätuki sellainen kunnollinen jossa kunnon sivureunat jne? Vai sellainen pelkkä puoli pyöreä tyyny mitä on marketeissakin myynnissä? Minullekin riittäisi se pelkkä tuki jos on kunnollinen, mutta se tyyny on ihan huono tuki :eek:
 
Mileko Juu..Annahan vähän :whistle:.... mutta annakin hyviä vinkkejä :D
Ja oikein hyvää hääpäivää huomiselle!

Minä kun olen nykyään sellainen hömelö, että unohdan kaiken on parempi onnitella nyt kun vielä muistaa :LOL: Sitä kun on niin paljon kaikenlaista tässä menossa niin hyvä ettei omaa nimeäänkin jo unohda...
 
Enja: siitä kortisonista puhuttiin, että sitä laitetaan, mutta nyt kun käsikirurgi sen tutki, hän oli sitä mieltä että sitä olisi pitänyt laittaa jo aiemmin, enää siitä ei apua olisi.
Minähän en pärjää ilman sitä lastaa juuri ollenkaan, nyt olen illan ollut ilman, ja käsi on todella kipeä. Ja suurin ongelma on se että käsi menee toistuvasti pois paikaltaan.
Mulla on se jänne kasvanut jo sellaiseksi patiksi tuosta ranteen kohdalta, peukalon alapuolelta, kolminkertaiseksi normaaliin nähden.
Mutta leikkaukseen on pitkät jonot, menee kuulemma pitkälle syksyyn. Kivaa olla lasta kädessä vielä monta, monta kuukautta..
Toivotaan Enja että kätesi paranee!!!!
 
Leya: vielä. Anteeksi kun tulee tipoittain kysymykset. Laitetaanko se jotenkin kiinteästi paikoilleen siihen istuimeen? Tuntuu kyllä ihan pätevältä tuelta. Taidan ainakin käydä huomenna katsomassa Babystylessa sitä.
 
mileko hyvä että ootte nyt rasvat saanu,toivottavasti auttaavat..ainakin tehokkaalta nimet kuulosti :D

myö käytiin 8kk lääkäri neuvolassa (pikkusen etuajassa) jäipä sitten jotenkin paskan maku suuhun..ensinnäkin siellä ei vakkari neuvolan tätiä ollu,oli tuo joka otti sillo ootos aikana vastaan..homma oli tyyliin..hyvää päivää ja näkemiin..body päällä käytävälle oottamaan lääkärii,siinä käytävällä laitoin tytylle sitten loput vaatteet päälle,kun oli niin kiire sieltä huoneesta pois..ei kyselly yhtään mitään..ja lääkärikin sitten vaan kysy et nukkuuko,mie sanoin et nukkuu,lääkäri kysy et syökö,mie sanoin et syö,lääkäri kysy et istuuko tuetta,sanoin et en oo vielä istuttanu,ku syöttötuolissa..sitten katto korvat, silmät ja kuunteli sydämen ja keuhkot..tuumas et tomera tyttö on..ihan ku mie en sitä tienny.
painoo oli 9400g ja pituutta 69.8cm.

ja 10kk neuvola seuraavan kerran..

no neiti on tänään sitten löytäny koiran kupin,ja siitä kaatanu kaikki vedet päällensä,ja lattia kaivon ritilässä myös kivat reijät,johon on kiva tunkee sormiaan..ja kaukosäätimen perästä on sitten kontattu pitkin olkkarin lattiaa =) varsinainen harakka koko neiti,kun kiiltävän perään on.

niin dogtor ostitko sen dietti systeemin apteekista..mie kyllä karsastan vähän noita dietti puhistus juttuja..kun aikoinaan kun olin keskussairaalalla harjoittelemassa niin joku nainen oli juonut jotain kehoa puhdistavaa juomaa,niin karsee allerginen reagtio oli tullut..mamma oli aivan paksun ihottuman peitossa :eek:
mutta nyt oon jättänyt iltasyönnin pois..syön klo 17-18 välillä joko lämpimän ruuan tai puuroo ja leipää,niin viikkoon on pudonnu 2kg :D
 
lhs
Dirlittan varmasti ikävä on, ja tulee aina olemaankin, mutta tosiaan onneksi on muistot, hyvät sellaiset. On varmasti raskasta puolison suru :( . Meillähän minun ukki kuoli jo n.30 vuotta sitten, mummu on nyt päässyt pitkästä aikaa ukin luo. Niin minä haluan ajatella. Minun toinen mummu kuoli 4 vuotta sitten, ja silloin oli kyllä huolena ukin jaksaminen, ja on tietysti tavallaan edelleen, koska ukki on elossa, mutta hänellä oli muisti huonontunut jo vielä mummun eläessä, ja mummun poismenon jälkeen, ukin muisti meni hetkessä lähes täysin. Luulen, että ukki ei olisi jaksanutkaan, jos olisi muistanut ja ymmärtänyt täysin, olivat yhdessä kuitenkin yli 60 vuotta.

Tyttö oksensi vielä alkuillasta kerran, samoin äskettäin vähän, joka tosin oli taas enemmän limaa, mutta muuten on onneksi eväät pysynyt sisällä, ja pissiä ja kakkaakin on tullut. Vähän kyllä ihmetyttää, että voiko tämä olla mahatauti, kun kenelläkään muulla meistä ei ole (koputan puuta) minkäänlaista huonoa oloa, ja tytöllä alkoi kuitenkin jo eilen iltayöllä oksentaminen. Ja toisaalta, nytkin oli kakka ihan kiinteää, luulisi mahataudissa olevan löysällä! :eek:

 
No niin, jospa nyt ehtis kommentoimaankin :) . Kun vaan taas muistais kaiken :whistle: !

Olipa kiva huomata, että Mamma3:kin on edelleen jollain tavalla mukana :) . Kuvaa enkelistä odotellen :p

Ihana, että nyt tuli apuja Milekolle, toivotaan todella, että rasvat nyt auttaa :)! Ja Onnea hääpäivään :heart:

Ihania kuvia oli, hieno menokuva taas Pessistä ja olikos ne nyt Vipin kuvat, missä oli melkoiset ikenet vauvalla... Oikein pullotti. Ja Mammoliinon tyttö niin nättinä taas. Samanoloiset matkikset teillä kuin meillä, meillä on vaan vanhat jo, kun on esikoisen aikana ostetut, oon tykännyt.

:kieh: vai ei Annika enää viihdy itekseen kehässä :whistle: , on ne sellasia. Ite en oo koskaan aatellut, että ostasin leikkikehää, kun epäilys on just siinä, että ne ei siellä vähänkään isompina enää viihdy. Meillä ollut nyt aika tyytyväinen tyttö, kun liikkuu jo enemmän ja tekee tutkimusmatkoja pitkin alakertaa :) . Annan aika vapaasti tutkia :whistle: .

Laihdutuksesta puhuville imettäjille... Eikös joskus joku puhunut, että ihan kuin suklaa lisäis maidon tuotantoa. Mä oon siinä asiassa nyt muka samaa mieltä :ashamed: . Muutama aika sitten kun tuli taas pari levyä vedeltyä tasaseen tahtiin, tuli maitoakin reilusti ja nyt kun en ole syönyt, on kuin vähän tyhjempi olo. En tiedä voiko pitää paikkansa, mutta hyvä selitys ainakin tai syy syödä :saint: . Eli mä en ole vielä syömisiä juuri tarkkaillut. Pitäsköhän muuten käydä pitkästä aikaa puntarilla :whistle: .

Unikouluajatuksista... Meillä on nyt muutama viime yö mennyt meidän tapoihin nähden musta oikein hyvin. Eli olen saanut nukkua 23-7.30 kolmella herätyksellä ja joka kerta olen syöttänyt. Tää on ihan ok, kun vertaa niitä huonompia aikoja :kieh: . Tällä rytmillä oon ihan pirteekin. Mutta että kun tuo meidänkin neiti on jo 8kk, niin jos ei parissa kuussa tapahdu muutosta, niin kyllä viimeistään elokuussa meinaan kouluttaa pois yösyötöistä ja aikasemmin, jos tahti kiihtyy. Imettämään en enää kovin monta kertaa yössä suostu. Mutta totaalisesti en sitä vielä jätä. Tuttia en enää myöskään tässä vaiheessa yritä. Välillä yritin ja kun ei kelvannut, niin olkoon sitten.

Mahtuuko kaikkien tuleva isompi istuin selkä menosuuntaan? :attn: Minä kun en ole mikään himo shoppaaja rattaitten tai istuinten kanssa :kieh: . Haluaisin siis tuon meillä nyt olevan istuimen kelpaavan tällekin vauvalle, mutta takapenkille se ei oikein mahdu muuta kuin kasvot menosuuntaan :/ :( . Silloin kun tuo ostettiin, meillä oli auto, jossa istuinta sai pitää etupenkillä. Nykyisessä autossa ei voi edessä pitää ja takapenkillä istuin vie niin ison tilan, että repsikassa ei pysty kukaan istumaan. Eli nyt mun täytyy miettiä, että istutetaanko me tuo vauva heti alkuunsa sitten kasvot menosuuntaan :/ ? Meinaako kukaan näin? Ja mikähän istuin veis takana pienimmän tilan selkä menosuuntaan asennossa? Mä kun en ole YHTÄÄN perehtynyt noihin enkä jaksais perehtyäkään :| .

Onko muiden vauvoilla sellasta, että kun poistut näköpiiristä, alkaa ihan hirveä huuto? Meillä tällasta nyt joka päivä jossain määrin. Sama, jos typy leikkii tyytyväisenä itekseen, isin tai siskojen kanssa ja sit näkeekin mut, niin yhtäkkiä onkin kaikki huonosti ja alkaa huuto :whistle: . Tuollasissa tilanteissa huuto usein lakkaakin pian, kun vaan häviän näköpiiristä, jos siis touhuaa muitten kanssa parhaillaan. Mutta muuten jos kaksinkin ollaan ja huuto alkaa, niin ainakin toviksi on otettava syliin, että huuto loppuisi. Jotain erojuttua vissiin? Voi raukkaa kun lattialla seuraa mun jalkoja ja sitten kun ne tärkeät jalat välillä katoaa...

Syön tässä muuten samalla esikoiselle ostamaani nimppari-karkkipussia :ashamed: :p . Sai syödä vain osan, kun on nyt niin paljon herkuteltu monena päivänä ja loput jäi karkkipäivälle. Täytyy muistaa ostaa uus pussi! Etten jää kiinni ;) .

Olin tänään eka kertaa kaikkien lasten kans kaupungissa. Kummankin hyvin ja rauhallisesti meni reissu :) . Kesäsandaaleita ostettiin. Eipä taas tarvi itelle ostaa, sen verran maksaa noi lastenkin kengät |O .
 

Yhteistyössä