2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko 21

Annikalle onnea juhlapäivään :) ! Heidiltä jo aikasemmin kyselin, että löytyikö kivaa kangasta tai tyynyä? Ja puuroista minä suosittelisin ihan tavallisia puurojauhoja, meillä ainakin uppoaa ihan hyvin, kun laittaa sekaan hiukan hedelmäsosetta, mitä milloinkin. Meillä on nyt syöty pikakauraa ja Nallen ruis-kaurapuuroa, seuraavaksi taidankin ottaa repertuaariin neljan viljan puuron. Vai onko Italiassa näitä tavallisia puuroja? Mun sisko kun ainakin Espanjaan vei aina mukanaan.

Mäkin tarvisin jonkun sortin pihdit noille voikukille :kieh: . Tai oikeestaan tarvisin robotin, joka ne nyhtäis, mä en nyt ehdi tollasta hommaa :whistle: . Sain viime yönä 8h unet, toki neljällä syötöllä :whistle: ;) , mutta nyt on ihanan pirteä olo ja mulla ollut jo 100 rautaa tulessa ja niin pirtsakka fiilis touhuta :D . Eli menen siis jatkamaan :wave:

Dogtor, meidän neiti ei ole vielä kananmunaa syönyt, mutta aiemmin ja nyt tällekin kun kohta kokeilen, niin laitan molemia, keltuaista ja valkuaista ja haarukalla vaan mössöks muun sekaan.

Ihanaa, aurinkoista päivää kaikille :hug: B)
 
Puuroista pikaseen:
Meillä ei ikinä olla syöty valmispuuroja, aina keitän itte puurot ja tähän mennessä syötynä on kaurapuuro (elovenan jota keitetään 10 min), mannapuuro (annamanna tai muu vastaava) ja ohrapuuro (nallen 3 min. puuro)
Kaikki nuo maistuu juholle tosi hyvin, paitsi tuo ohra välillä tökkii kun ne hiutaleet on suht isoja, mutta kun niitä vähän survoo niin hyvin maistuu.
Me Juhon kanssa siis suositellaan nuita ihan "oikeita" puuroja :D
Maistuu Juholle ihan sellaisenaan kaikki nuo puurot, mutta monesti laitan teelusikallisen luumua sekaan.
 
Alkuperäinen kirjoittaja YOdottaja66:
Piitulilla hyvät verkot kaupan- vaan kun ei taida tuohon ratasosaan passata - meän amatsooni kun ei mahdu enää kopassa köllöttelemään ....
taidan vaan alkaa orkkumetsälle ... :) ;) :LOL:
Sen saa myös ratasosaan laitettua, taipuu ja on ihan hyvä, myyjä näytti silloin. kun meilläkin ykkösissä oli vaan kova kantokoppa se kapeampi malli....
 
lhs
Hellou. Meidän neiti on nyt sitten keksinyt melko huonon tavan, heräsi vielä aikaisemmin kuin eilen, elikkäs meillä herättiin hiukkasen yli 4 :headwall: :headwall: |O Sitten ennen kuutta sain takaisin nukkumaan, niin eiköhän pojat herännyt jo 7 ja herätti tytönkin, päiväunille alkoi vasta 11 aikaan.. :headwall: Ei sovi meikäläisen rytmiin..No joku hyöty tuosta sentään on, että oon muuten saanut harvinaisen paljon aikaan tähän mennessä, öljysin puutarha kalusteetkin, ja pyykkiä olen pessyt, ripustellut, laskostellut ja laittanut monta koneellista, sitähän ehtii vaikka mitä kun aikasin aloittaa :whistle:
Mutta juu, parempi ettei ota tavaksi, minä en nimittäin aio herätä joka aamu tuohon aikaan, en todellakaan!

Puuroista sen verran, että meillä on aloitettu jauhemaisella kaura ja riisipuuroilla, mutta siirrytty jokaisen aikaan pian ihan tavallisiin Nalle, Elovena ym. hiutaleisiin, tai itseasiassa nuorempi poika taisi heti aloittaa Elovenalla, esikoinen ja tyttö ei suostunut syömään karkeampaa heti alussa. Mitään tetroja/muita valmispuuroja en ole antanut.

Meillä on tuo kiinteiden syönti mennyt nyt muutenkin ihan höpöksi, ihan hävettää, kun en ole jaksanut tehdä soseita, samoja vaan, vauva raukka :( Pitää ottaa itseäni niskasta kiinni tässäkin asiassa.

Tuntuu vaan edelleenkin välillä niin oudolle jatkaa normaalia elämää, kun mietin vaan mummua jatkuvasti..No, pakkohan se on. Viime yönä esikoinen tuli itkien meidän sänkyyn, kun oli kuulemma tullut paha mieli, kun muisti että isomummu on nyt kuollut, päivisin ei ole juurikaan näyttänyt asiaa ajattelevan, yrittää ilmeisesti touhuta muuta, ettei tarvitsisi miettiä. :( Nuorempi poika toteaa joka päivä kerran, pari ihan yhtäkkiä, että "isomummu on kuollut enkeliksi taivaaseen". Kyllä se näköjään on pienelläkin mielessä kokoajan..

No, mutta pyykin laittoon taas..
 
dogtor keitin kananmunan ja pistin sekà keltuaista ettà valkuiasta joukkoon.. Nyt ekaa kertaa pistin puolikkaasta puolikkaan ja sitten pikkuhiljaa lisàilen

Rontti lòyty tosiaan pari tyynynpààlistà :D Juu eikà tààllà mitààn puuroja ole.. Aamiainen koostuu normaalisti pikkuleivistà, croisanteista,fette biscottate johon sivellààn pààlle marmellaatia tai hunajaa jne. Siis makeasta mutta ainakin Annikalle haluaisin jotain vàhàn ravitsevampaa ainakin nàin aluksi.. :) Ja tottuisi sitten esim. kauraankin :)
 
Huhhuh. Mulla on maha täynnä hevosen sisäfilettä ja pitää ihan kohta lähteä hakemaan Topsy, että päästään ratsaille :D Täällä onkin aivan loistava ulkoiluilma. Yritettiin käydä ostamassa kesäkukkia, mutta myymälässä oli niin pitkät jonot, ettei viitsitty jäädä jonottamaan...
 
Hiljaselta tuntuu... Miä taijan pöllyttää pojat maate (Kiia nukkuu jo) ja painua ite perässä. Myö ollaan oltu koko päivä pihalla, mitä nyt vaippa vaihdettu sisällä ja Kiia syönyt. Pikkusen ennen 19 tultii sisään.
 
isännällä meinaa kuumetta pukata :headwall: ou jee..
eipä tännekkää erikoista,käytiin ristiäis herkkuja syömässä :x sai se kaverin poitsu nimen perjantaina..
ihana ku ei oo koiran karvoja enää ku se edi lähti,ku ei tosta nartusta karvaa lähde..käytin tänään emmaa edinluona,kyllä tykkäs nähä sen :heart:
anska menikin nukkumaan jo 20..kohta kai itekki joutas ku väsyttää niin maan perskeleesti..

meidän poju oppi tänään kääntymään sellaseen ihan hassuun asentoon,mahallaan on ja vetää toisen jalan koukkuun,ja pään kohti sitä jalkaa mikä on koukussa,on melkein O asennossa :LOL:
 
Onpas hiljaista juu. Mutta on niin ihana ilma ollut ja mullakin hyvä vire säilyi koko päivän. Saan mm pulahtaa kohta putipuhtaisiin lakanoihin, se on aina yhtä ihanaa :) . Mekin on oltu koko päivä pihalla, vähän puutarhaliikkeissä shoppailtu, tramboliinilla hypitty, syöty ja kahviteltu ulkona ja sen sellaista normaalia kesäpäivää. On se vaan ihanaa, kun ollaan ihan kesän kynnyksellä, ajatella! Nyt sais aika hidastua tooooosi paljon B) .

Jep, mä taidan mennä sohvalle ja sieltä sitten jo nukkumaankin.
 
tin
äh, hermoraunio tääläkin :headwall: ei tosin ukon takia vaan ton pojan. auttakaa ny mitä teen sen kans, se on kitissy nyt yli viikon öisin(herää n. 20kertaa yös kitiseen) ja sitte on ollu ny pari päivääki krätyynen. mikää ei kelpaa. hammas oli kyllä pukannu ylös vasemmalle mutta pitäskö silti käydä näyttääs korvat? korviansa haroo mutta... ehkä odotan vielä et jos se rauhottus tosta. Nyt laitoin supon yöksi(hyvä hoitsu ku sekää ei meinannu onnistua ku suppo oli liian lämmin:D) ite on ihan loppu tosta yöheräilystä eli valvojille jaksuja :hug:

Heidi, tuus kertoon sitte että kuinka Annikan suuri päivä meni? Koska te olittekaa tulos tänne Suomeen ja pohjanmaalle päin? Tietää käydä ostaas Lindexin tyhjäksi ennen sua :LOL:

Ja pakko oli tietty viisujaki kattua. Hassuja esityksiä monella maalla. Hei, monta kertaa on muuten pitäny kysyä että TOPSI ja muut jokka teette hedelmäsoseet ite: Mistä teette ne, kauan säilyy jnejne. Päärynästä yritin tehä mut siitä tuli ihan liian löysää...
 
Pessi nousi tänäään seisomaan ensimmäistä kertaa ihan ite :heart: vähän jäi kumaran asentoon kun ei saanu vedettyä itteensä kunnolla kun juna alla liikku :LOL: voi,ja huomena tuo pieni on jo 8kk :eek: aika on hävinny ihan täysin...
Käytiin tänään Peetun mummilassa ja taas meinas hermot palaa....hoh hoijaa kun ymmärtäs kaikkien ajatuksen juoksua mutta ei.

Tiistaina sit 8kk neuvola lääkäri,tarttee kysyä tuosta pulauttelusta vähän.
Niin ja meilläkin kyllä syödään ihan hirveesti,mun mielestä... aamulla 1,5-2dl puuroo (ja mä teen kans ihan tavallisista hiutaleista,neljän viljan on suosikki) ,ruokaa 2kertaa päivässä sellanen iso purkillinen ja kerran päivässä hedelmäsosetta tai tetra jogurttia ja vielä illalla tuo sama määrä puuroo. Ja puuro maistuu ihan pelkälleen meillä,maitoo yleensä laitan joukkoon joskus jotain hedelmää.
Ja mua itteeni kans inhottaa ylikaiken kun on jääny noi Pessin ruoan tekemiset niin vähille nyt...tuntu vaan et ei enään oikein uponnu nuo mun tekemät ja vaihteluks sit aloin antaan noita 8kk purkkeja. Yritän ainakin sen toisen ruuan antaa ite tekemää,pelkkää kasvista siis.
Tarttis ottaa itteensä niskasta kiinni..Mut toisaalta sit kun kesällä ollaan niin paljon liikenteessä niin noita purkkeja on kätsympi kuskata mukana kun ite tekemiä...

Huomena Peetun uudelle osastolle tarhaan tutustuun.Menee tukilapseks nyt sit sellaselle osastolle missä on lapsia joilla puheen kanssa vaikeuksia.Ja ihanaa kun pääsee "tyttöystävänsä" kanssa samalle osastolle,on siis tuon Pessin kummitädin tyttö ja ovat olleet
Peetun kans ihan vauvoista asti tekemisissä.Ikäeroo heillä tasan 1kk.
ja sit kaverin polttareita suunnitteleen... ;)

Äh,muistinpa juuri et on pyykit koneessa..ripustaan siis :wave:
 
Huh, neljän tunnin reissu Leyan kanssa tallilla takana ja tällä mammalla jalat ihan hyytelöä! :eek: Sauna teki kyllä terää! Mutta oli aivan mahtavaa! Vaikka pulssi hakkas kokoajan kahtasataa, äskenkin saunassa miehelle hehkutin kuinka tosi kivaa oli! Kiitokset vaan Leyalle :)

Tin, teen hedelmäsosetta... päärynästä, persikasta, omenasta, banaanista, luumusta, marjoista.... ainakin. En varmaan muista edes kaikkea. Ihan hyvä mulla tulee päärynästä. Kaadathan keitinliemen pois ennenkuin soseutat? Päärynässä itsessään on niin paljon nestettä.
 
Hedelmäsoseista Keitättekö te kaikki hedelmät ennen soseutusta?
Mie keitän omenan (5min) kun on muuten liian kovaa tuolle meidän sauvasekoittajalle. Mutta päärynän olen soseuttanut ihan sellaisenaan. Päärynän joukkoon oon laittanut omenaa, niin ei ole ihan niin vetistä. Mitään nestettä en ole noihin hedelmäsoseisiin lisänny, omenankin kohdalla kaadan kaiken keitinveden pois.
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiipii:
tässä kuva niistä meidän uusista kirppislöytörattaista!

uu, taitavat olla vielä uudemmat kuin meidän :D Ei meillä ole kahvassa mitään tollasta mustaa otemuovia ja toi teidän korihan on luksus. Mut muuten ihan samanlaiset :D

*muoks, mut meillä saa renkaat irti, wow mitä luksusta ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Hedelmäsoseista Keitättekö te kaikki hedelmät ennen soseutusta?
Mie keitän omenan (5min) kun on muuten liian kovaa tuolle meidän sauvasekoittajalle. Mutta päärynän olen soseuttanut ihan sellaisenaan. Päärynän joukkoon oon laittanut omenaa, niin ei ole ihan niin vetistä. Mitään nestettä en ole noihin hedelmäsoseisiin lisänny, omenankin kohdalla kaadan kaiken keitinveden pois.
Minä keittelen kaikki
 

Vuhuuuuuu!
Meitsillä on nyt uus kauppakassi

Semmonen volvo v70, kaikilla varusteilla tietty, turbokin löytyy. Ja meinaspa käydä köpelösti kun ekakertaa jalka pääs kaasulle, kiihtyy hieman vauhikkaammin kun tuo mun v6 2.5 litranen mondeo vaikka ei sekään nyt mikään ihan mopo ole.
Taidetaan huomenna Juhon kanssa vaan autoilla :whistle: :D No jos ei kuiteskaan B)

hmmmph.. pitäsköhän munkin huomenna kokeilla ite tehä Juholle tota päärynäsosetta kun meillä olis tuolla mehukkaita päärynöitä :p

Meillä taas sisällä lämmintä pukkaa :/ semmosta 25-26 ympäri kämppää vaikka kuin yrittää tuulettaa, läpivetoakin laitoin kun Juho oli päikkäreillä ja samoten autonhaku reissulla meillä oli muutaman tunnin täällä läpiveto, mutta tuntu vaan että olis ollu lämpimämpää :eek:

Ens viikolla oliskin pikkusiskon ylppärit, sunnuntaina sitä "joutuu" varmaan avaamaan virvelöinti kauden :D oon intohimonen kalastaja näin kesäsin, ennen olin kova pilkkiäkin, mutta muutamaan vuoteen ei oo tullu käytyä. Laiskuus iskeny. Ja kaikenlisäks vihaan talvea, niin mieluuten elän horroksessa koko talven.

joku väliaikanen tautikin iski äsken, haaveilin kolmannesta kissasta hetken, mieli rupes tekeen ragdollia, mutta onneks sillä samalla minuutilla nuo kaks kävelevää karvakatastrofia rupes riekkuun niin meni sekin tauti hyvin nopeesti ohi. Huh. Noissa kahessa on kyllä välillä jo vähän liikaa..
juhon mielestä ne on kyllä kivoja, hännästä on kiva repiä jos ehtii, ympäri kämppää ryömii kissojen perässä ja sitten suuttuu jos ei saa kiinni.

Missäköhän se isäntäkin kuppaa, sen kaverilta hyyty moottoripyörä jonnekkin ja menivät nostamaan sen peräkärryn kyytiin ja viemään sen kaverin pihaan sitä...
Heti kun manasin, niin sieltähän tuo kuuluu tulevan..
 

Yhteistyössä