2007 LOKAKUUN MAMMAT, Herhiläisten kevätsurinat vko 21

vai niin ettei meillà ollakaan ainoita jotka ei vielà liikkumista pyòrimisen lisàksi harrasta :) Ja tààllà jo jotkut rupeaa aloittamaan pottailut... EN mà ajatellut edes vielà hankkia sellaista.. Aattelin ettà 1 ikà vuoden jàlkeen ( riippuen tietty kehityksestà ) voisi ruveta pistàmààn potalle mutta mun mielestà sekin on jo varhain mutta ei vissiin sitten :D

Mua kuulkaas pelottaa olla tààllà yòllà yksin.. Ihan hirvee pelko ettà joku tunkee tànne ikkunasta sisàlle... :eek: Normaalisti olisin jo unten mailla mutta en tànààn... Vàsyttàà vaan kovasti.. Uskaltaisinkohan mà mennà unten maille... :/ Noh, huomiseen.......
 
Sanni sitten eilen illalla teki toooosi ison, tumman vihreen, oudon näkösen kakan ja siihen jäi kitinät. Viime yö meni sikeesti nukkuen ja yhellä syötöllä. Siis jopa useemman lapsen jälkeen voi näköjään olla niin amatööri, ettei erota mahakipua korvakivusta... :ashamed:
Sannin kieli ihan selkeesti aristaa. Osa niistä valkosista kohdista on punasia ja ärtyneen näkösiä ja sitä on levinny huulten sisäpuolellekkii. Pullosta juo sillee jännästi lutuuttaen, eikä puurokaan äsken maistunu. Mehiläiseen on aika tänään 12.30. Jos :ashamed: pa siellä sitten saadaan asioita eteenpäin.

Onko kukaan tehny riisivelliä ite?
Tein eilen yhen satsin, mut veteen. Lisään siihen sitten korviketta, ennenkun laitan pulloon. Halvemmaks tuo ainakii tulee ja on maidoton, jos tämä sitä allergiaa on.
 
En eilen päässyt kirjautumaan tänne ollenkaan, menasi paniikki iskeä. :eek: ;) :LOL:

Tässä olisi laihislistaa!

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +100g, nyt 64,7kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -2500g, nyt 67kg

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +/-0g, nyt 82,8kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta -400g, nyt 72,5kg

 
Alkuperäinen kirjoittaja katjanna:
Mua väsyttää |O Viime yö oli sellaista kitinää että :eek: parahteli vähän väli itkuun ja omat unet jäi tosi katkonaisiksi ja lyhyiksi. Mikä helkutti tässä on kun mitä isommaksi tuo poika kasvaa niin sitä enemmän nuo yöt huononee. Ja eikö sen pitänyt mennä niin ettei puolen vuoden jälkeen yösyöntejä tarvita :eek: Meillä tuo ei kyllä muuten rauhoitu kuin tissille joten kohta tuosta tulee varmaan sitten huono tapa meillä. |O |O niskatkin on ihan jumissa.
Ihan kun olisin ite kirjottanu ton! :eek: Samanlaista kitinää öisin ja rauhoittuu vasta tissille. :/ Viime yö oli kaiken huippu, sain nukuttua varmaan hikisesti yhteensä kolme tuntia. |O Alkaa kyllä kohta huumori loppumaan. :ashamed:
tiipiillä taisi olla samainen ongelma, ja unikoulukin ollut käytössä välillä?
Hyviä vinkkejä otetaan vastaan yörauhoitukseen! :wave: Olen kokeillut jo silitykset (pää, selkä, kädet, jalat) ja pyllystä hytkytykset, ei apua, kitinä muuttuu itkuksi. Tissille kun nostan niin hiljenee heti vaikkei mitään söisi. Niin, tuttia meillä ei syödä. Pitäisikö sitä kokeilla, jos unen rajamailla tuttiin rauhottuisi? Onko kellään kokemusta? En halua kuitenkaan enää opettaa tutille. :/
Nyt alkaa ajatus menemään sekaisin... täytyy mennä hakemaan lisää kahvia. :wave:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Alkuperäinen kirjoittaja Topsy2:
Alkuperäinen kirjoittaja Leya:
Onpas täällä ollu hiljasta tänään!

Ei törmätty Topsyn kanssa kaupungilla, vaikka minäkin olin tappiin asti baarissa, en ees muista millon viimeksi oisin ollu. Taksia piti jonottaa kauan sen jälkeen kun pitsaa oli jonotettu kauan. Onneksi taksijonoon jäi kaveri seuraksi.

Meijän pikku vauva on ruvennut puhumaan hirvittävän paljon. Koko ajan kuuluu täitäitäititäitäi tai blaablablaablabla... Sylki valuu ja nyrkillä hakataa ohimoa :LOL:
No eipä tosiaan :) mutta ilmoitteles milloin lähdetään ridaamaan, laitoinkin sulle yv:tä :) Mä lähdin Cabareesta jo 03.00 :O Yleensä olen tappiin ;) Kaverin kyydillä kun pääsin kotiin niin kyllähän se houkuttaa. On noi taksijonot ihan karmeita nykyään. Pikkasen meinas nukuttaa kun pääsin kotiin, olin herännyt aamulla 06.30 ja panin nukkumaan 04.00. Melkein kellon ympäri :D

Äitivaalle
tsemppiä myyntiin! Minäkin alan pian myymään eräitä tuotteita, mutta koska en ole vielä sopimusta kirjoittanut, en vielä mainosta :D Mutta pian ette pääse musta eroon :D

Me ollaan oltu samassa baarissakin eikä törmätty
:LOL: :LOL: :LOL:
:LOL: :LOL: Sitä on vissiin kotiäidit pikkasen erin näköisiä baarissa kuin mammatapaamisissa :LOL: :LOL:
 
Huomenta!

Olispa kiva jos Sannin itkut jäisi siihen, eihän sitä voi tietää onko massu pipi vai mikä, kun ei noi puhua osaa :) Mutta se suu tuntuu ikävältä, onneksi saitte lääkärin tälle päivää. Muista sit kertoo mitä se on :)

Meillä herättiin taas kahdesti, on jo vakioitunut käytäntö. Ihan ok näin. Ja unille menoa/heräämistä on vähän myöhästetty, hienoa sekin.

Pepisa paino pysynyt samana :headwall:

Jaa eipä ehdi enempää kirjoittaa, Minttu ulisee syöttiksessä ja Anni yrittää hikipäässä viihdyttää "Minttuuuuu, tässä lelu, tämmönen, ota nyt..." :heart:
 

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +100g, nyt 64,7kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -2500g, nyt 67kg

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +/-0g, nyt 82,8kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72,5kg*



 
yksäiti mie oon ihan hedelmä sokerilla makeuttanu kiisselin ja olen kyllä venlalle antanut tota miun "laihiskiisseliä" joka on makeutettu ihan pirkan makeutus ainneella..

mileko ei sit sannilla suussa olis aftoja?ovat toooosi kipeitä..nimim.kokemusta on. :x :/
 
Onko kuinka "normaalia" olla yliherkkä banaanille?
Syötin pojulle toissa iltana sitä hyvän yön banaanipuuroa ja n. 10min päästä alkoi tulla naamaan punaisia isoja laikkuja. Siis niihinkohtiin mihin sitä puuroa oli mennyt. Laikut muuttuivat punaisiksi näppylöiksi, joiden keskellä oli valkoinen "piste". Kovasti tuntui näppylät kutiavan. Kummallista tässä oli se että olin jo aikaisemmin parina iltana samaa puuroa antanut, eikä silloin ollut tullut mitään iho-oireita. Ainut mitä silloin oli, niin kitinää öisin, mutta se kitinä on nyt jatkunut joka yö vaikkei banaanipuuroa ole saanut, joten vähän olen ymmälläni. :/ Kukkakaalista posket alkoivat punottaa ja tulivat karheaksi, tämä tuli toisena päivänä. Parsakaalista tuli pientä punotusta, saman päivän aikana. :/ Pitää tässä nyt hetken aikaa noita vältellä ja kokeilla myöhemmin uudelleen. Jos onkin vain ohimenevää yliherkkyyttä.
 
mileko mulla tuli heti mieleen että voiskohan olla hiivatulehus suussa kun kerran onpi valkosta ja sitten punasen ärtynyttä limakalvoa? Sillon on ainakin suu kipiänä jos on hiivaa... Toivottavasti saatte selvyyttä asioihin lääkärikäynnillä! Mulla itellä on ainakin hyviä kokemuksia mehiläisestä :flower:

pepisa juu meidän tyttö on näköjään veistetty aika kovasta puusta eikä sitä niin vaan taivutellakaan uusille tavoille :kieh: Unikoulu autto hetkeks, mutta niin vaan ollaan pahoilla teillä jälleen :'( Miehellä oli koko huhtikuu tosi paljon ylitöitä eikä siks jaksanu enää olla mukana unikoulussa joten homma jäi mulle ja niin vaan väsy yllätti ja jouduin antamaan periks :ashamed: Nyt sitten taaaaas tissitellään tunnin välein, mutta kaippa sitä pitää uudestaan ottaa täytäntöön se unikoulu....hitto kun tuo vauva pyörittää meitä mielensä mukaan :LOL:
 
Heippa!
Pakko tulla kertoon, että Eero hokas äsken, kuinka pääsee lelujen luo!! Meillä siis opittiin ryömiin!! Sain videollekin kuvattua. Ikää siis pikkasen yli 8kk, ("korjattu" 7kk).
Kyllä tätä on odotettukin!
Muutenkin kaikki ihan hyvin täällä!
 
Huomenta,

Minä huomasin eilen illalla että Aatulla on kielessä verenpurkauma tai joku sen tapainen. Oisko poika puraissut tai sitten joku terävä sattunut kun tuo työntää kaikki ihan raivona suuhunsa. Siksi se varmaan huusi kuin syötti sika kun laittoi lusikan suuhun ja yritti syöttää. Muutenkin tuo on ollut tosi itkuinen, huono syöntinen pari edellistä päivää. Viime yö ei ollut sen parempi kuin edellinenkään. Puolesta yöstä-aamu kuuteen heräsi kolme kertaa tissille |O |O ja sen kuuden jälkeen ei sitten nukkunutkaan enää. :eek: :( Yritin eka kerralla rauhoitella, kääntää asentoa, mutta mitä vielä! Tuohon vaan raivostui kun tissi baarin palvelu ei pelannut niin kuin pojan mielestä kuuluisi, joten tissillä sitten rauhoitin uudestaan unille. Voi vitsi että tämmöset hulabaloo yöt vetää ihmisen väsyneeksi. Olen kokoajan pahalla tuulella ja joidenkin tiettyjen ihmisten sanomiset, tekemist ärsyttää niin maan pe..rkeleesti.


Meillä pitäisi tänään tulla sen uuden auton. Annin vanhan isuimenkin pesin eilen ja ajattelin sen laittaa siihen, jospa tuo poika viihtyisi siinä hiukka paremmin kuin kaukalossa. Pitää katsoa miten tuo Britaxin Two way elite istuu pojalle ja jos ihan hyvin, niin sitten en pidä kiirettä sen toisen istuimen ostamisen kans. Ei ole nimittäin mikään raponen rahatilanne just tällä hetkellä.

Minä olen ottanut kiisselistä ennen sokerin ja mansikan lisäämistä Aatulle eri kuppiin ja laittanut ihan normi sokeria, mutta ihan vähän vaan. Minusta ainakin mustikka-vadelma soppa maistuu ihan hyvältä vähäsemmälläkin sokeri määrällä ja Apinanpoikanen tykkää siitä.




 
Hiphei :wave: Piti tulla tännekkin kun hetki "joutoaikaa" :) Kyllä se vaan kiirettä pitää, ettei aika tahdo riittää sit mihkään :/ Paitsi ihan itse mä lisää hommia itelleni järkkään...kun olevinaan valmista pihaa pitää alkaa uudestaan väkräämään :whistle: Aina pitää jokin projekti olla menossa...ei vaan voi tyytyä ja iloita siitä mitä on :D
Meillä vilskettä riittää kaikinpuolin. Kevät kun on, niin isommat juoksee mennentullen ulos ja sisään ja takas ulos. Pienimmäinen kovasti koettaa pysyä isompien perässä ja suuttumushan siitä tulee kun ei vielä kaikkiin leikkeihin mukaan pääse :D Voi toista :heart: Äidin iso vauva... Kieltämättä haikeeta se on kun vauva kasvaa, mutta pieniähän nämä kuitenkin vielä on. Kaverilla on 1v2kk tyttö ja kun kattelin hänen suloista taapertamista ja kuuntelin kun toinen koettaa sanoja tuottaa, niin pieni se 1vuotinenkin vielä on... =) Ja ainakin musta on kivaa kattoo kun kokoajan opitaan uutta ja näistä alkaa olla pikkuhiljaa seuraa ja kaikkea... Joko teidän pikkuisilla on sellasta "vitsailua" ? Meillä havaittavissa jo sellaista ja se on hauskan hassua =) Kerran poika painoi päänsä tyynyä vasten ja laittoi silmät kiinni ja kohta nosti päänsä ylös ja nauroi makeasti ja toisti tämän...leikki siis nukkuvaa. Suloista :heart: Mutta on tässä kasvamisessa kyllä miinuspuoliakin...se vahtiminen :eek: Ei sitä taas muistanutkaan kuinka työllistävää se on kun saa silmä tarkkana olla ettei vaan mitään vaarallista ole pienen ulottuvilla, roskaa lattialla jne.
Tsemppiä kaikille joilla rauhattomia öitä!!! Ei varmasti paljoa lohduta, mutta kyllä se siitä ajastaan.... :hug: Meidän kummipoika heräsi 2vuotiaaksi asti jokaikinen yö...sit heräilyt loppuivat kuin seinään. Meillä on kyllä ollut hyvä nukkuja tämä poika, niinkuin kaikki lapset aikanaan, mutta univelkaa hitusen on kuitenkin... Mä en malta käydä ajoissa nukkumaan, kun se oma-aika illalla kun lapset nukkuu on niin ihanaaaaaa :D Ja olihan tässä välillä taas sitä unettomuuttakin, mitä oli silloin kuin poika oli ihan pieni...se on nyt väistynyt kun niin paljon tulee tota raitista ilmaa päivän aikana että uni sitten maistaa kun malttaa painaa vaan pään tyynyyn =)
Jaahans, ei tähän koneelle vaan sais meikä-mamma istahtaa :eek: Heti alkoi puhelin soimaan ja pariin otteeseen on saanut jo juosta noiden tenavien perässä :whistle:
Täytyy lähteä kohta hoitelemaan asiat ja sit pääsee taas pihalle möyhimään kun pienimmäinen käy päiksyille :)
Rontillekkin sain napattua kuvan siitä enkelistäni, mutta se on puhelimessa...eli kun keksis kuinka saan sen siirrettyä koneelle :kieh:
Mhm...nyt ajatus katkoo pahasti...kun ei rauhassa saa kirjoittaa niin eihän tästä mitään tule. Täytyy taas koettaa uudella yrityksellä...joskus... :D
Hyviä jaksuja kaikille ja ihanaa tätä kevättä....
 
tiipii ei puhettakaan, että meillä mies osallistuisi unikouluun! |O Miehen mielipide on, että eihän työssäkäyvä voi öisin valvoa. :headwall: Toisin se on mulla, kun saan olla vaan kotona ja nukkua päivällä milloin huvittaa. :whistle: Joopa-joo, noinhan se menee. :headwall: :headwall: Kyllä mua välillä ottaa pattiin toi miehen logiikka. |O
Täytyy perehtyä tuohon unikouluun paremmin ja yrittää vaan jaksaa. Tässä on aikaa reilu pari kuukautta kun mun täytyy mennä takaisin töihin. Jos ei poju siihen mennessä ole oppinut kunnolla nukkumaan, niin kukakohan sitten valvoo pojun kanssa, kun molemmat kerta käy töissä... :headwall: Hitto! |O
 
pepisa isillähän on noissa unikouluissa aika iso rooli. Ei sitä kyllä yksin jaksa, on se sen verran raskasta ainakin ne pari ekaa yötä. Jos sun miehestä ei oo apua viikolla, niin suostuskohan se jos alottasitte sen perjantaina niin ainakin 2 yötä voisitte valvoa yhessä. Mun mies pitää heinäkuussa loman, ja oon ajatellu että sillon pidetään sitten se kunnon koulu, koska mulla alkaa kans syyskuussa opinnot joten pakkohan tuon tytön on alkaa hiljalleen nukkua |O Ja yösyöttöä en aio enää sillon harrastaa ollenkaan, Silja saa varmaan hermoromahuksen sitten kun sen aika koittaa :ashamed:

Pessi on kyllä taitava pikkumies :D Mukavaa kun pojista on jo nyt noin seuraa toisillensa! :heart:

Samperi kun meillä ei oo VIELÄKÄÄN tv-tasoa! Telkkari on lattialla ja nyt Silja tuossa palikoilla hakkaa sen ruutua :headwall:
 
tiipii täytyy yrittää vielä puhua miehelle tuosta unikoulusta. Tuntuu vaan ettei miehen kärsivällisyys aina riitä, mutta ehkä sitä unenpöpperössä ei ole niin lyhytpinnainen. :whistle: Jos ei pelkkä puhe auta, niin pitää sitten kai kiristää (sillä ainoalla ja hyväksi havaitulla tavalla) . ;) :LOL: :LOL:
 

DOGTOR (60kg) lähtöpaino 67,7kg viime kerrasta +100g, nyt 64,7kg*

LILLASTINA (65kg) lähtöpaino 75kg viime kerrasta -500g, nyt 66,5kg*

NIINUKKA (75kg) lähtöpaino 93kg viime kerrasta -400g, nyt 92,2kg

NÄKYMÄTÖN NINNI (65kg) lähtöpaino 68,3kg viime kerrasta -300g, nyt 66,7kg

PEPISA (72kg) lähtöpaino 82,6kg viime kerrasta +/-0g, nyt 82,8kg*

TILDA77 (75kg) lähtöpaino 83kg viime kerrasta +/-0g, nyt 78kg

TOPSY (67kg) lähtöpaino 76kg viime kerrasta +/-0g, nyt 72,5kg*



 
Kaikkihan on kohta tavoitapainoissaan! :eek: Ei sillä etteikö olisi hienoa :flower: , mutta kun mä olen vasta pääsemässä takaisin lähtöpainoon. :ashamed: Eipä sitä hääppösesti voi vielä laihduttaakkaan kun on tuo imetys meneillään. Eipä sitä kyllä hääppösesti ole yritystäkään ollut. Intouduin tuossa jokin aika sitten koirien kanssa iltaisin viiden kilsan lenkin tekemään, mutta sitten nuo todella rikkonaiset yöt veti musta kaiken mehun. :/ Nykyään tahtoisin vaan makoilla sohvalla ja olla liikkumatta minnekään. :(
 
Argh! Olen ollut monta päivää "hiljaksiin", ei ole ollut paljoa asiaa eikä ole kukaan kyllä kaivannutkaan.. :whistle:
No, nyt avasin sanaisen arkkuni, ja kirjoitin rivitolkulla ja kaikki teksti hävisi?!??
Nyt kyllä harmittaa :'(

Pepisalle piti sanoa, että usein ne allergiat ilmeneekin silloin kun on jo muutaman kerran kyseistä ruokaa saanut, ikäänkuin altistunut.
Meillä olen tehnyt salapoliisityötä, ja olen huomannut että musta eemin ihottuma alkaa silloin kun ruoassa on ollut sipulia. Mutta jatkan tutkimista..

Olen taas ostamassa uusia rattaita..olen ihan pöljäke :headwall:
Mutta kun löysin niin ihanat, Quinny Speedi merkkiset, allae vuoden käytetyt ja suht edukkaat..Mä olen miehelle perustellut että kun mulla tää käsi niin huonona, ja se leikkauskin varmana vasta syksyllä niin tarviin kevyet ja kauniit kärryt..ei meinaa upota selitys mieheen..
Eikö niin naiset että mä tarviin ja ANSAITSEN ne rattaat..jookosta.. :D

Tänne ei muuta uutta, olen ollut huonolla tuulella, mulla alkaa noi imetykset olla lopuillaan, Eemi ihan itse alkaa tota rintaa "vieroksua" ja lapsi joka on ennen kammonnut pulloa haluaakin yht´äkkiä maitonsa pullosta..No, tästä johtuen mulla kammottava epäilys että menkat tekee tuloaan ja se näkyy naamassa ja mielialassa..En ole niitä kyllä takaisin kaivannut.

Ja nokkamukista, meillä Eemi juo aina vettä ruoalla nokkamukista.
 
Pepisa: minusta laihdutus ja imetys yhtä aikaa on tosi ressaavaa. Itsekin yritin sitä joka aika sitten ja olin tässä porukassakin, mutta minusta tuntui että heti vaikutti heikkenevästi maidon määrään. Tai sitten olen tooosii hyvä keksimään tekosyitä :D :LOL: Kyllä me ehditään myöhemminkin laihduttaa! Minäkin olen yrittänyt tuolla liikunnalla pitää jossakin kurissa tämän lisä kilojen kerryttämisen.
 
pepisa poista vaan miut siltä listalta,vaik koko ajan laskusuunta näillä läskeillä..mut tiukassa on..

venla sit kans ryömii ja pikkusen matkaa kontannukkin..taas kiukkuaa..joten eipä tästä kirjoituksesta tule mitää..tyty sylissä.
 

Yhteistyössä